صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

یک مشاور مدرسه

انبوه وظایف تعریف شده برای مشاور مدرسه و واقعیاتی که وجود دارند !

جایگاه مشاور و مشاوره در مدارس

بحث داغ هدایت تحصیلی که این تاریخ از مردادماه  مشاوران رابه مدارس کشانده منجر به این شد که برخی مسئولین جهت توجیه کارهای ناتمام خود اعلام کنند که بحث هدایت تحصیلی از سال آینده در پایه هفتم وهشتم و نهم به اجرا در می آید.

اکنون سوال بنده این است آیا تعداد وظایفی که بر عهده یک مشاور می گذارید به نظرتان قابل جمع توسط او در ساعت کاری تعریف شده ( یک ساعت به ازای هر 14 دانش آموز ) می باشد؟

سال ها بود که وظیفه هدایت تحصیلی و دادن مشاوره فردی و گروهی به دانش آموزان بر عهده مشاوران بود تا اینکه در سه سال اخیر با بالا گرفتن آسیب های مختلف در جامعه مسئولیت برگزاری آموزش هایی در این زمینه (پیشگیری از اسیب های اجتماعی ) را نیز بر عهده مشاوران نهادند فارغ از اینکه کلاس های آموزشی پربار و مداوم برای تمامی مشاوران باید گذاشته شود. ( اگر هم کلاسی بوده برای تعدادی با شرایط خاص که الحمدالله شامل حال ما نشد چون ساعت ضمن خدمت می دادند و به متظاهر مرتبط نمی شد.)

باتوجه به وقت اندک:

1- مطالب مرتبط با پرونده مشاوره ای دانش آموزان که در سایت مشاوره مدرسه باید توسط مشاور ثبت شود .

2-  مسائل متعددی وجود دارد که که هر روز دانش آموزان متوسطه اول با آن دست به گریبانند و از مشاور مدرسه انتظار می رود برای حل و فصل آنها اقدام نماید.

3- مشاوره های فردی و گروهی که لازمه کار مشاوره است.
4-  برگزاری کلاس های آموزش خانواده نیز بر عهده مشاور مدرسه گذاشته می شود که از ابتدا تا انتها برای یک جلسه 90 دقیقه ای آموزش خانواده باید حدود سه روز کاری وقت گذاشت تا فرآیند به صورت کامل محقق شود.

5-  بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برگزاری جلسات آموزشی مختص اولیاء و دانش آموزان به طور جداگانه که از مشاور مدرسه انتظار می رود.

شما اگر به جای مشاور مدرسه بودید از مسئولین رده بالای آموزش و پرورش و سایرین چه انتظاری داشتید؟

نادیدن این همه زحمت  که مسئولیت دنیوی و اخروی که در این بین برای ما مشاوران در پی دارد ؛ شما را به چه قضاوت و واکنشی می کشاند ؟

الحق که بی جا نیست از شما انتظار داشته باشیم قدری در قضاوت هایتان خود را به جای طرف مقابل گذاشته و حقوق فردی و اجتماعی اندکی هم برای او قائل شوید .

لطفا!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 19 مرداد 1395 19:39 خوانده شده: 1678 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور