چرا رویّه کشدار بوروکراسی اداری همچنان دامن گیر بخش اداری آموزش و پرورش است/ چرا در بدنه کارشناسی معاونت استراتژیک توسعه مدیریت شاهد کمترین تغییر تحول گرایانه به خصوص در جذب نیروهای جدید هستیم/ چرا شاهد سکوت سازمانی کارشناسان دلسوز هستیم/ چرا در توزیع پول و مهندسی هزینه به ویژه در مبحث خریدهای اداری و تجهیزات، اولویت با بخش های ستادی و اداری است نه مدارس/ با کدام منطق بودجه ریزی می توانیم دلیلی اقامه کنیم که دفتر معلمان مدرسه نباید از دفاتر مدیران ستادی مجهزتر و آبرومندتر باشد/ آیا در جریان برخی روابط مفسده انگیز غیررسمی و خارج از ضوابط با پیمانکاران هستید/ چرا ظرفیت سالن ها و اماکن اقامتی آموزش و پرورش را برای نشست ها و اجلاسیه ها رها کرده و سالن های دستگاه های دیگر را با بهای بالا اجاره می کنیم/ آیا اردوگاه شهید باهنر را که در خوش آب و هوا ترین و گران ترین نقطه کشور قرار دارد نمی توان با اندکی صرفه جویی در سایر هزینه ها به مجهزترین مکان چندمنظوره اقامتی، رفاهی و آموزشی تبدیل کنیم تا مجبور به پرداخت هزینه های بالا برای اجاره سالن نباشیم
ابهام در عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از سرفصلهای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی نمایندگان مجلس است/ کمیته شفاف سازی مرکب از صندوق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل میشود/ بخشی از مشکلات این صندوق مربوط به قبل از مدیریت فعلی آن بازمی گردد و وام هایی در مدیریت های قبلی بدون گرفتن وثیقههای لازم پرداخت شده است/ پروژه تخریب بزرگترین نهاد اقتصادی متعلق به فرهنگیان کشور توسط عده ای افراد خاص/ استراتژی فرار به جلو و خرید زمان جهت حفظ منافع نامشروع خود/ اصلاح امور بانک و بازگشت بخش قابل توجهی از مطالبات این بانک/ بدهکاران بزرگ باقیمانده با سوء استفاده از حسن نظر تعداد اندکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همکاری برخی رسانههای فرصت طلب و کانال های جعلی تلگرامی سعی در تشویش اذهان پاک معلمان ایران اسلامی در آستانه شروع سال تحصیلی جدید داشته/ دارایی اعضای صندوق نزدیک به ٣٠٠ درصد نسبت به ١٧ سال ماقبل آن افزایش یافته/ مبلغ مورد ادعای وی از کل دارایی های مجموعه بیشتر بوده و عجیب تر آن که سه هزار و سیصد میلیارد تومان پنج نفر معلوم الحال را به همسر و فرزند بنده نسبت می دهد/ نهادهای نظارتی اشراف کاملی به عملکرد مجموعه داشته و کوچکترین مسائل را رصد نموده اند/ کمترین اثر این تهاجم ناجوانمردانه در طی دو هفته گذشته کاهش بیش از ٢٠٠ میلیارد تومانی ارزش شرکت های بورسی این مجموعه و مهم ترین تاثیر آن خدشه دار نمودن اعتبار عمومی جامعه بزرگ فرهنگیان و به بیراهه کشاندن استیفای حقوق معلمان تشویش اذهان و احساسات پاک ایشان در آستانه سال تحصیلی جدید می باشد/ اعلام آمادگی کامل جهت در اختیار قرار دادن تمامی اسناد و مدارک لازم به نمایندگان محترم در کمیته شفاف سازی توافق شده
گروه اخبار/ چندی پیش ، تعدادی از فرهنگیان لرستان در نامه ای به صدای معلم با عنوان " ریاست محترم دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور ! لطفا آموزش و پرورش لرستان را دریابید ؟!" ( این جا ) خواهان توجه به مطالبات خود شده بودند .
در این نامه ، عملکرد واحد حقوقی مورد انتقاد قرار گرفته بود .
متعاقب این نامه ؛ سرپرست اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان آموزش و پرورش لرستان تغییر کرد .
« صدای معلم » از توجه مدیر کل به افکار عمومی تشکر می کند و امید است تا همه مسئولان در برابر عملکرد خود پاسخ گو بوده و قانون معیار همه چیز باشد .
این سونامی دامن آموزش و پرورش را هم فرا خواهد گرفت/ بارها صدای معلم از عدم شفافیت و فقدان سازوکارهای نظارتی از سوی اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد کرده است/ شفافیت اصل گم شده در صندوق است/ نوشتیم که اعضای عادی صندوق ذخیره هیچ نقشی در تعیین مدیران موسسه ، در نظارت بر عملکرد آنها و در عزل آنها ندارند. تنها می توانند عضو صندوق شوند یا از آن خارج شوند و این عدم نظارت می تواند زمینه ساز فساد و سوء استفاده شود/ متاسفانه هیات امنای صندوق که وزیر آموزش و پرورش و معاونت پشتیبانی وزیر و دو تن از وزرای سابق در آن حضور دارند ،در برابر این انتقادات سکوت کرده و با بی اعتنایی از کنار آن ها گذشت/ متاسفانه این موسسه از زمان تاسیس به حیاط خلوت مدیران وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است/ این روزها خبرهای خوشی از صندوق ذخیره فرهنگیان شنیده نمی شود/ فقدان پاسخ گویی به موقع و دقیق بر حجم شایعات افزوده است/ ما نگران تاراج اندک اعتماد باقی مانده در میان جامعه فرهنگیان هستیم و شاهدیم که برخی از امتحان داده های قبلی با شعار دفاع از مطالبات معلمان در پی صید کردن ماهی خود در این آب گل آلود و در این آشفته بازار هستند/ کاش برای یک بار هم که شده عملکرد مسئولان این صندوق مانند یک اتاق شیشه ای در معرض دید و نظارت اعضا قرار می گرفت و قفل این صندوق پر از رمز و راز برای صاحبان اصلی آن گشوده می شد
ارزش گذاری من و تو به رای خود، تنها راه پایان دادن به مشکلات منزلتی و معیشتی است / گویا حکایت سه نامه مدیر به جانشین خود هیچ زمانی قرار نیست از سر آموزش و پرورش دست بردارد/ چرا فرهنگیان با این پتانسیل بالا، چنین جایگاه حداقلی را در جامعه کنونی دارند/ حداقل هایی مانند دریافتی های برابر یا نظام معلمی که خیلی از مشاغل دیگر با وجود اینکه از لحاظ جمعیتی در برابر فرهنگیان محلی از اعراب ندارند اما صنف ، نظام و تشکیلات قانونی مشخص به خود را دارند
گروه اخبار/ دیروز خبرگزاری فارس خبری را در مورد قانع نشدن نمایندگان استیضاح کننده فانی و نیز ارائه گزارش این نمایندگان به هیات رئیس مجلس به همراه متن کامل موارد استیضاح و نیز اسامی استیضاح کنندگان منتشر کرد . ( این جا )
به فاصله کم تر از 24 ساعت ، محمد روشنی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با همین خبرگزاری ارائه گزارش استیضاح از سوی کمیسیون به هیات رئیس مجلس را رد کرد !
متن خبر را بخوانید
گروه استان ها و شهرستان ها/
بنا بر درخواست جمعی از معلمان ؛ نامه ی صدای معلم جهت بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان این منطقه کشور روز یکشنبه 7 / 6 / 95 به شماره فرآیند 50161 و شماره اندیکاتور 100 / 26783 در اداره راهبری و مکاتبات اسناد اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ثبت گردید .
پایان پیام/
گروه استان ها و شهرستان ها/ جمعی ار فرهنگیان و جوانان استان لرستان در نامه ای به صدای معلم خواهان توجه به مطالبات خود از سوی مراجع قانونی مانند دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور گردیده اند .
متن کامل این نامه به شرح زیر است