صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

چرا رویّه کشدار بوروکراسی اداری همچنان دامن گیر بخش اداری آموزش و پرورش است/ چرا در بدنه کارشناسی معاونت استراتژیک توسعه مدیریت شاهد کمترین تغییر تحول گرایانه به خصوص در جذب نیروهای جدید هستیم/ چرا شاهد سکوت سازمانی کارشناسان دلسوز هستیم/ چرا در توزیع پول و مهندسی هزینه به ویژه در مبحث خریدهای اداری و تجهیزات، اولویت با بخش های ستادی و اداری است نه مدارس/ با کدام منطق بودجه ریزی می توانیم دلیلی اقامه کنیم که دفتر معلمان مدرسه نباید از دفاتر مدیران ستادی مجهزتر و آبرومندتر باشد/ آیا در جریان برخی روابط مفسده انگیز غیررسمی و خارج از ضوابط با پیمانکاران هستید/ چرا ظرفیت سالن ها و اماکن اقامتی آموزش و پرورش را برای نشست ها و اجلاسیه ها رها کرده و سالن های دستگاه های دیگر را با بهای بالا اجاره می کنیم/ آیا اردوگاه شهید باهنر را که در خوش آب و هوا ترین و گران ترین نقطه کشور قرار دارد نمی توان با اندکی صرفه جویی در سایر هزینه ها به مجهزترین مکان چندمنظوره اقامتی، رفاهی و آموزشی تبدیل کنیم تا مجبور به پرداخت هزینه های بالا برای اجاره سالن نباشیم

منتشرشده در یادداشت

ابهام در عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از سرفصل‌های طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی نمایندگان مجلس است/ کمیته شفاف سازی مرکب از صندوق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود/ بخشی از مشکلات این صندوق مربوط به قبل از مدیریت فعلی آن بازمی گردد و وام هایی در مدیریت های قبلی بدون گرفتن وثیقه‌های لازم پرداخت شده است/ پروژه تخریب بزرگترین نهاد اقتصادی متعلق به فرهنگیان کشور توسط عده ای افراد خاص/ استراتژی فرار به جلو و خرید زمان جهت حفظ منافع نامشروع خود/ اصلاح امور بانک و بازگشت بخش قابل توجهی از مطالبات این بانک/ بدهکاران بزرگ باقیمانده با سوء استفاده از حسن نظر تعداد اندکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همکاری برخی رسانه‌های فرصت طلب و کانال های جعلی تلگرامی سعی در تشویش اذهان پاک معلمان ایران اسلامی در آستانه شروع سال تحصیلی جدید داشته/ دارایی اعضای صندوق نزدیک به ٣٠٠ درصد نسبت به ١٧ سال ماقبل آن افزایش یافته/ مبلغ مورد ادعای وی از کل دارایی های مجموعه بیشتر بوده و عجیب تر آن که  سه هزار و سیصد میلیارد تومان پنج نفر معلوم الحال را به همسر و فرزند بنده نسبت می دهد/ نهادهای نظارتی اشراف کاملی به عملکرد مجموعه داشته و کوچکترین مسائل را رصد نموده اند/ کمترین اثر این تهاجم ناجوانمردانه در طی دو هفته گذشته کاهش بیش از ٢٠٠ میلیارد تومانی ارزش شرکت های بورسی این مجموعه و مهم ترین تاثیر آن خدشه دار نمودن اعتبار عمومی جامعه بزرگ فرهنگیان و به بیراهه کشاندن استیفای حقوق معلمان تشویش اذهان و احساسات پاک ایشان در آستانه سال تحصیلی جدید می باشد/ اعلام آمادگی کامل جهت در اختیار قرار دادن تمامی اسناد و مدارک لازم به نمایندگان محترم در کمیته شفاف سازی توافق شده

منتشرشده در اقتصاد

گروه اخبار/ چندی پیش ، تعدادی از فرهنگیان لرستان در نامه ای به صدای معلم با عنوان " ریاست محترم دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور ! لطفا آموزش و پرورش لرستان را دریابید ؟!" ( این جا ) خواهان توجه به مطالبات خود شده بودند .

در این نامه ، عملکرد واحد حقوقی مورد انتقاد قرار گرفته بود .

متعاقب این نامه ؛ سرپرست اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان آموزش و پرورش لرستان تغییر کرد .

« صدای معلم » از توجه مدیر کل به افکار عمومی تشکر می کند و امید است تا همه مسئولان در برابر عملکرد خود پاسخ گو بوده و قانون معیار همه چیز باشد .

این سونامی دامن آموزش و پرورش را هم فرا خواهد گرفت/ بارها صدای معلم از عدم شفافیت و فقدان سازوکارهای نظارتی از  سوی اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد کرده است/ شفافیت اصل گم شده در صندوق است/ نوشتیم که اعضای عادی صندوق ذخیره هیچ نقشی در تعیین مدیران موسسه ، در نظارت بر عملکرد آنها و در عزل آنها ندارند. تنها می توانند عضو صندوق شوند یا از آن خارج شوند  و این عدم نظارت می تواند زمینه ساز فساد و سوء استفاده شود/ متاسفانه هیات امنای صندوق که وزیر آموزش و پرورش و معاونت پشتیبانی وزیر و دو تن از وزرای سابق در آن حضور دارند ،در  برابر این انتقادات سکوت کرده و با بی اعتنایی از کنار آن ها گذشت/ متاسفانه  این موسسه از زمان تاسیس  به حیاط خلوت مدیران وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است/ این روزها خبرهای خوشی از صندوق ذخیره فرهنگیان شنیده نمی شود/ فقدان پاسخ گویی به موقع و دقیق بر حجم شایعات افزوده است/ ما نگران تاراج اندک اعتماد باقی مانده در میان جامعه فرهنگیان هستیم و شاهدیم که برخی از امتحان داده های قبلی با شعار دفاع از مطالبات معلمان در پی صید کردن ماهی خود در این آب گل آلود و در این آشفته بازار هستند/ کاش برای یک بار هم که شده عملکرد مسئولان این صندوق مانند یک  اتاق شیشه ای در معرض دید و نظارت اعضا قرار می گرفت  و قفل این صندوق پر از رمز و راز برای صاحبان اصلی آن گشوده می شد

منتشرشده در گفت و شنود
نقل و انتقال معلمان در آذربایجان غربی
 
بحث نقل و انتقالات معلمان از دیر باز نقطه بحث انگیز و چالشی در حوزه نیروی انسانی بوده است .
سیاست های گزینش نیروی غیر بومی در گذشته و هزاران عامل دیگر موجب مهاجرت و تغییر مکان خدمت افراد در قالب انتقال می شود
اما آموزش و پرورش استان این روزها رویه جدیدی برای حل مشکل نقل و انتقال در پیش رو گرفته است و آن انتخاب یک طرفه مکان مقصد از طرف اداره کل می باشد .
به عنوان مثال؛ در سیستم نقل و انتقال ناحیه یک یا دو ارومیه ثبت شده و در کمال بهت و حیرت این مکان مقصد از طرف اداره کل تعیین و ابلاغ می گردد و این درحالی است که گاها 60 کیلومتر بین مکان و اداره انتخابی فاصله ایجاد می گردد .
البته طبق اعلام اداره انتخاب یک طرفه  این مناطق مشروط بوده و درکمال ناباوری در قبال آن از متقاضیان برگه انصراف اخذ می گردد !
 
حال سخن اینجاست :
 
* آیا آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی می خواهد مشکلی از مشکلات معلمان بگشاید یا به فکر تامین نیروی خود در نواحی صعب العبور است ؟
* آیا با وجود این که در گذشته تجربه ای ناموفق در انتقال نیروهای متوسطه به شرط تدریس در دوره ابتدایی داشته است باز به این مشکلات دامن زده می شود ؟
 * انتقال زوجین فرهنگی با هم که مطابق نص صریح بخشنامه نقل و انتقالات است چرا در عمل نادیده گرفته می شود؟
* آیا هریک از مسئولان آموزش و پرورش اگر متقاضی انتقال بودند با این رویه موافقت می کردند ؟

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت
اگر جامعه اي بخواهد تغييرات اجتماعی و یا تحول مطلوبی را در جامعه به وجود آورد به راحتي مي تواند از طريق نظام آموزشي کارآمد،اثربخش و موثر این تغییرات را اعمال نمايد و باز خورد سريع آن را مشاهده کندروابط عمومی آموزش و پرورش چگونه باید قد بکشد؟ و به حضور مثبت و موثر خود در تحولات جامعه ببالد/ فقدان نگرش علمی و تخصصی به روابط عمومی از سوی مدیران این دستگاه نشانگر آن است که نتوانسته است از مرحله مکانیکی پا فراتر بگذارد و در سیر تاریخی و تکاملی خود هنوز به مرحله فلسفه روابط عمومی نرسیده است هدف روابط عمومی در آموزش و پرورش باید اعتماد سازی و ایجاد یک نوع مقبولیت عمومی در جامعه نسبت به آموزش و پرورش و کارکرد های آن باشددستگاه عظیم آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی موثر و مفید بايد به صورت باز عمل کرده و امکان تبادل انرژي و اطلاعات با محيط بيرون را فراهم کنداکنون ديگر برخورد خوب و مناسب مدير دستگاه و یا مدیر روابط عمومي، به تنهايي جوابگوي نیاز مخاطبان به اطلاعات  نيستامروزه در امر اطلاع رسانی و روابط عمومی ها فراتر از چارت و ساختار سازماني بايد افراد و روش ها نقش ايفا کنندنبايد کاري کنيم تا خلاقيت و پويايي افراد در چارت هاي سازماني زنداني شود

 آسیب شناسی روابط عمومی و جایگاه در آموزش و پرورش     مقدمه
نقش آموزش و پرورش در جامعه ما همچون نقش مويرگ ها و سلسله اعصاب در بدن انسان است . نقش آموزش و پرورش از آن جهت در جامعه اهميت دارد که  اگر جامعه اي بخواهد تغييرات اجتماعی و یا تحول مطلوبی را در جامعه به وجود آورد به راحتي مي تواند از طريق نظام آموزشي کارآمد،اثربخش و موثر این تغییرات را اعمال نمايد و باز خورد سريع آن را مشاهده کند تا در برنامه ريزي هاي بعدي از آن استفاده نمايند . دستگاه آموزش و پرورش عظیم ترین سازمان و تشکیلات جامعه را دارا است و رسالتی بسیار مهم بر عهده دارد از جمله فراهم آوردن زمینه های شکوفایی و بروز استعدادهای بالقوه دانش آموزان ؛ لذا برای پاسخ گویی به نیازهای اطلاعاتی مخاطبانش به سخنگویی نیاز دارد که دارای تجربه رسانه ای،متخصص،مدیر،مدبر و...باشد.
بنابراین اگر روابط عمومی را یکی از ارکان مهم آموزش وپرورش در امر اطلاع رسانی بدانیم وجود سخنگویی کارآمد؛ اثربخشی و آگاه به کار اطلاع رسانی و اطلاع یابی ضرورتی انکارناپذیر است و آموزش وپرورش به منظور اثربخش کردن فعالیت های آموزشی وپرورشی خود باید از منابع موجود ازجمله روابط عمومی به نحو مطلوب و موثر بهره گیرد.
 
روابط عمومی آموزش و پرورش برای اینکه بتواند :
الف- موقعیت خود را به مثابه کلیتی در دل کلیت های فراتر.
ب- ارتقای سطح اطلاع رسانی، کارآمدی و اثربخشی خود
ج- آموزش و بهسازی و سازماندهی منابع انسانی با استفاده از نیروی های متخصص ودارای تجربه عملی و علمی کار روابط عمومی
د- تاثیر پذیری و تاثیرگذاری و ایجاد ارتباط دوسویه و متناسب با معیارهای انسانی و اخلاقی و... درک کند ؛
نیاز به سخنگویی متخصص وبا تجربه کاری روابط عمومی دارد.
 
 
روابط عمومی آموزش و پرورش
روابط عمومی آموزش وپرورش در سایه وجود سیاست گذاری مناسب می تواند به طور فعال در طراحی و اجرای برنامه های آموزشی، پرورشی، فرهنگی،ا جتماعی و سیاسی آموزش و پرورش مشارکت نماید. این امر از یک سو به هماهنگی و همگامی در انجام امور و از سوی دیگر به اطلاع رسانی دقیق و سریع و همچنین رشد و گسترش ارتباطات بین قسمت های مختلف آموزش وپرورش خواهد انجامید.
البته این امر بدون انجام اصلاحات عمیق وریشه دار در ابعاد مختلف نظام روابط عمومی آموزش وپرورش و به خصوص در حیطه مدیریت آن امکان پذیر نخواهد بود.
دراین راستا و به منظور تحقق مطلوب مجموعه اهداف روابط عمومی آموزش و پرورش باید نظامی را برای آن طراحی کنیم که بتواند به خواسته های ده ها هزار فرهنگی و میلیون ها مخاطب خود به راحتی پاسخ گو باشد.
لذا این طور روابط عمومی، افرادی را با خصوصیات ویژه و منحصربه فرد می خواهد که باهم به بعضی از آنها اشاره می کنیم.
روابط عمومی در آموزش و پرورش بر بستر مناسبات آموزشی وپرورشی این وزارتخانه و به خاطر پاسخ گویی به نیازهای مخاطبان خود به وجود آمده است ؛ حال سئوال این است روابط عمومی آموزش و پرورش چگونه باید قد بکشد؟ و به حضور مثبت و موثر خود در تحولات جامعه ببالد؟
روابط عمومی آموزش و پرورش قبل از هر چیز باید خود را بشناسد و نقش خود را دریابد تا بتواند کارآیی ها و اثربخشی خود را ارتقاء دهد و به عنصری برای شفاف کردن روابط اجتماعی،جلب اعتماد و باور عمومی- که متاسفانه در طول تاریخ بسیار آسیب دیده است- صداقت و درست کاری و روان تر کردن حرکت و چرخش اطلاعات در آموزش وپرورش و جامعه تبدیل شود.
ناگفته پیدا است که این رویداد مهم یعنی قرار گرفتن روابط عمومی آموزش و پرورش در مسیر اصلی خود امکان پذیر نخواهدبود مگر آنکه از یک سو مسئوولان و دست اندر کاران آموزش وپرورش به رسالت و مسئولیت خویش آگاه باشند و از سویی دیگر مدیران عالی آن با داشتن درکی درست از کار اصلی و واقعی روابط عمومی، فرصت و مجالی را برای آن فراهم نمایند که روابط عمومی بتواند فارغ از هر گونه دغدغه ذهنی به وظایف اصلی خود که همانا اطلاع رسانی و ایجاد یک ارتباط مبتنی براحترام متقابل و دوسویه است،بپردازد.
 
 
جایگاه روابط عمومی در آموزش وپرورش
بررسی موقعیت و جایگاه روابط عمومی در آموزش و پرورش در گذشته و شرایط حاکم برآن و فقدان نگرش علمی و تخصصی به روابط عمومی از سوی مدیران این دستگاه نشانگر آن است که نتوانسته است از مرحله مکانیکی پا فراتر بگذارد و در سیر تاریخی و تکاملی خود هنوز به مرحله فلسفه روابط عمومی نرسیده است ؛ از این رو اگر نگرش مسئوولان آموزش وپرورش به آن یک نگرش علمی نباشد جای تعجب و شگفتی نخواهد بود و از سوی دیگر بی اعتقادی به ضرورت تخصص در واحدهای روابط عمومی روی دیگر همین سکه است و امری کاملا طبیعی به نظر می رسد، زیرا نگرش علمی و احساس نیاز عینی و واقعی به روابط عمومی نباید از روی اغراض سیاسی و... باشد.
با توجه به کارکرد روابط عمومی های آموزش وپرورش می توان گفت الگو های حاکم بر اغلب واحدهای روابط عمومی آموزش وپرورش یکی از سه الگوی زیر است که «گرونیک و هانت» آن را این گونه ارائه کرده اند:
 
1-  الگوی کارگزاران روابط عمومی و تبلیغات مطبوعاتی ؛ یعنی روابط عمومی تبلیغاتی که می کوشد با استفاده از همه امکانات موجود توجه رسانه ها و مخاطبان را جلب کند.
 
2-  الگوی اطلاعات همگانی ؛ مشخص کننده روشی در روابط عمومی است که درباره سازمان آنچه که درست است انتشار می دهند و داوطلبانه به انتشار اخبار و اطلاعات منفی سازمان مبادرت نمی کنند. هر دوی این الگوها یک سویه هستند و کارگزاران بعضی از روابط عمومی ها در ارائه اطلاعات سازمان خودبه مخاطبان شان از آن پیروی می کنند و درصدد کسب اطلاعات از مردم از راه افکار سنجی و پژوهش بر نمی آیند.
اما آن دسته از واحد های روابط عمومی که از برنامه های ارتباطی دوسویه بهره می گیرند و از طریق پژوهش و افکارسنجی دیدگاه مخاطبان خودرا در می یابند و براساس آن برنامه ریزی می کنند و نهایتا پشتیبانی گروه ها و مخاطبان را نسبت به سازمان خود جلب می کنند بدون آنکه قادر باشند تغییر رفتاری به نفع مخاطبان سازمان ایجادکنند ؛ زیرا اصولا بنا به دلایلی که اشاره شد از مشروعیت کافی نزد مدیران خود برخوردار نیستند.
 
3-  روابط عمومی مردم گرا ؛ این نوع روابط عمومی در واقع ماهیت و طبیعت واقعی روابط عمومی را متجلی می کند و از مشخصه های آن عبارتست از:
الف- خدمت به افکار عمومی به جای کنترل و مدیریت آن
ب- تاکید بر گفتمان آزاد و برابر بین گروه های اجتماعی مرتبط
پ- آمادگی برای تغییر رفتارهای سازمان در صورت لزوم و پرهیز از تحمیل باورهای سازمان به مخاطبان
ت- توجه به رمزگشایی و مرکز گستری به معنی خارج شدن از سازمان و توسعه گستره فعالیت های ارتباطی به سمت کلیه گروه های مرتبط و بستر سازی برای سهیم شدن آنها در تصمیم سازی های سازمان
ث- توجه به منافع عمومی و اهداف مورد قبول جامعه
ج- تغییر جریان ارتباط سنتی و عمودی از سمت سازمان به سمت گروه های اجتماعی به جریان دوسویه گروه،گروه
چ- کاهش فعالیت های تبلیغاتی، انتشاراتی و بعضا رسانه ای به نفع فعالیت های مطالعاتی، مشاوره ای و تحقیقاتی
ح- اعتقاد به سر سختی و هوشمندی مخاطبان و دادن نقش همسنگ به آنان در فعالیت های ارتباطی
خ- ایفای نقش تسهیل گری و مدیریت ارتباطات به جای پرداختن صرف به نقش های تکنسین یا تسهیل گری ارتباطات
 
بی تردید این نوع روابط عمومی همان روابط عمومی راستین و واقعی است که می تواند نقش شایسته ای در کاستن فاصله بین سازمان ها و گروه های اجتماعی یا ملت – دولت ایفا کند و به توسعه همبستگی و همدلی سازمانی و رضایت عموم منجر شود و روابط عمومی در آموزش و پرورش باید بر پایه این نوع از روابط عمومی بنیان گذاری شود ؛ چرا که هدف روابط عمومی در آموزش و پرورش باید اعتماد سازی و ایجاد یک نوع مقبولیت عمومی در جامعه نسبت به آموزش و پرورش و کارکرد های آن باشد.
ایجاد ارتباط دوسویه که هم بتواند تاثیر گذار باشد و هم تاثیر پذیر و فاصله ها را از میان بردارد و بتواند شیوه ای از ارتباط را طراحی کند که مخاطبان به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند و هم اخبار و اطلاعات مثبت و هم منفی را با صداقت و درستی در اختیار آنها قرار دهد و اگر روابط عمومی در آموزش و پرورش بتواند این انتظارات را برآورده کند،بی شک می توان گفت که دارای پشتوانه ای قوی از توده های مردم است که به کمک آنها می تواند اهداف خود را برآورده کند.
 
 
نیاز آموزش و پرورش به سخنگو
ايجاد تعادل و توازن بين مولفه هاي داخل و خارج يک مجموعه از وظايف روابط عمومی ها و سخنگوی دستگاه ها است. اگر يک سازمان يا نهاد را به عنوان يک سيستم در نظر بگيريم، هر اندازه که تلاش شود اين سيستم باز باشد با دنياي بيرون تبادل انرژي و اطلاعات داشته باشد، ادامه حيات آن تضمين شده است و هر چه سيستم بسته باشد آنتروپي آن افزايش يافته و سيستم زودتر به مرحله پايان خود مي رسد و اگر سيستم باز باشد، آنتروپي را به بيرون محيط خود صادر کرده و امکان ادامه حيات مهيا مي شود.
لذا دستگاه عظیم آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی موثر و مفید بايد به صورت باز عمل کرده و امکان تبادل انرژي و اطلاعات با محيط بيرون را فراهم کند.
انتقال اطلاعات زماني به ادامه حيات موثر دستگاه کمک مي کند که هدايت شده باشد. امروز در دنيايي زندگي مي کنيم که در مقابل حجم انبوه و وسيعي از اطلاعات قرار داريم که از آن تحت عنوان عصر انفجار اطلاعات نام برده مي شود. اگر در چنين روزگاري تبادل اطلاعات بدون کنترل صورت گيرد مي تواند انرژي و وقت ما را هدر دهد و براي آنکه بتوانيم اطلاعات را بهينه سازي کنيم بايد سيستم هاي هدايت اطلاعات از جمله سخنگو های با تجربه و متخصص را به کار گيريم و سعي کنيم تدابيري بيانديشيم تا اطلاعاتي وارد سيستم شود که براي رشد و ارتقاي سازمان مفيد باشد و اطلاعاتي از مجموعه خارج شود که موجب ضربه زدن به مجموعه نشود لذا وجود سخنگو دستگاه اینجا نمود پیدا می کند.
اطلاعات وارد شده و يا خارج شده از مجموعه توسط سخنگو بايد در توسعه افکار عمومي، خوش بيني و توجه افکار جامعه به آموزش و پرورش نقش موثر داشته باشد ؛ بنابراين نيازمند سيستم هدايتي در امر اطلاع رسانی آموزش و پرورش هستيم تا اطلاعات به درستي منتقل شود.
«نيروي انساني»، «توسعه سازماني و تشکيلاتي» و «روش ها و فن آوري» از مهمترين منابع اطلاع رساني هستند که توسط سخنگوی دستگاه هماهنگ شده و از چالش ها و پیامدهای بعدی جلوگیری می کنند.
اکنون ديگر برخورد خوب و مناسب مدير دستگاه و یا مدیر روابط عمومي، به تنهايي جوابگوي نیاز مخاطبان به اطلاعات  نيست و این توانایی سخنگوی دستگاه در امر اطلاع رسانی است که باعث پاسخ گویی موثر وعلمی او به مخاطبان می شود ؛ سخنگویی دستگاه ها امروزه به علم و هنر افراد در این زمینه تبدیل شده است که هر کسی نمی تواند عهده دارد آن باشد و کساني بايد عهده دار این مسئولیت شوند که تخصص و تجربه کافي داشته باشند ؛ بنابراين انتخاب فرد متخصص در اين زمينه مسئله مهمي است.
ما در مقاطع مختلف به آموزش متخصصان روابط عمومي که بتواند وظایف سخنگوی دستگاه را بر عهده گیرد نیاز داریم ولی تربيت نيروي انساني در این رابطه محدود به تهران و يکي دو استان بزرگ کشور مي شود، در حالي که بايد کاري کنيم تا در همه استان ها تربيت نيروي متخصص براي روبط عمومي ها که بتوانند وظیفه سخنگویی دستگاه را داشته باشند انجام شود.
امروزه در امر اطلاع رسانی و روابط عمومی ها فراتر از چارت و ساختار سازماني بايد افراد و روش ها نقش ايفا کنند.
نبايد کاري کنيم تا خلاقيت و پويايي افراد در چارت هاي سازماني زنداني شود و بايد اجازه پيشرفت و بروز خلاقيت بدهيم و دنياي امروز به سمت نرم افزاري شدن مي رود و بايد در تمام عرصه هاي نقش نرم افزار را جدي گرفت.
 
اثرات وجودسخنگو در دستگاه عظیم آموزش و پرورش :
1 - تقويت ارتباط دو سویه و تلفیقی و ایجاد اعتماد به نفس در دستگاه
2 –  ایجاد انگیزه و درك متقابل
3 –  ایجاد رضايت خاطر در مخاطبان و مجریان دستگاه
4 – احساس مفید بودن عملیات اطلاع رسانی
5 – تقويت رشد اجتماعي، روحي، رواني و عاطفي مجریان و مخاطبان دستگاه
6 – تأمين بخشي از نيازهاي اساسي دستگاه
7 – انتقال صريح پيام به مخاطبان
8- پاسخ گویی موثر و بموقع به مخاطبان
9- هماهنگی در امر اطلاع رسانی و پرهیز از پراکندگی اطلاع رسانی
10- مکانیزه شدن امر اطلاع رسانی
11- و...
 
همه ما اين واقعيت را مي پذيريم که هیچ دستگاه و یا سازمانی وجود ندارد که از بحران در امان باشد ، بحران مي تواند به طور غير منتظره در هر زمان و هر مکان سازمان را گرفتار کند، روابط عمومي مهمترين نقش را در این شرایط بر عهده دارد.
با اين حال یاد آوری اين نکته لازم است که روابط عمومي به تنهایی نمي تواند بحران ها را حل کند . روابط عمومي تنها مي تواند به بهترين و موثرترين نحو پيام هاي صحیح را در چنين موقعيت هايي انتقال دهد و به طورموثر در اعتباربخشی يک دستگاه و یا سازمان تاثير گذار باشد.
آمادگي براي مقابله با بحران با شکل گيري يک تيم اطلاع رسانی به رهبري سخنگوی دستگاه آغاز مي شود و فقط فرد تعيين شده براي سخنگويي بايد با رسانه ها صحبت کند.
حساسیت کار اطلاع رسانی در آموزش و پرورش به خاطر وجود افراد مختلف با ایده ها و تفکرات متفاوت خیلی مشکل تر از سایر دستگاه هاست چون راضی نگه داشتن این قشر عظیم انسانی کاری بس مشکل است ، لذا فراهم کردن زمینه مشارکت همه جانبه فرهنگیان در مدیریت آموزش و پرورش کشور به منظور افزایش کارآیی نظام تلیم وتربیت امری انکار ناپذیراست که جز به مدد اطلاع رسانی و همت و تلاش و پشتیبانی مسئوولان و کارگزاران روابط عمومی امکان پذیر نخواهد شد.
بنابراین وجود سخنگو در دستگاه عریض و طویل آموزش وپرورش با توجه به گستره وسیعی افراد و جامعه ای که با آن سروکار دارند ضرورتی انکار ناپذیر است که می تواند نقش ارزنده ای در تعالی سازمانی آموزش وپرورش داشته باشد و از لحاظ قانونی با توجه به آیین نامه فعالیت روابط عمومی وسخنگو که از سوی دولت به دستگاه ها ابلاغ شد، مسئولان آموزش وپرورش باید هر چه سریع تر نسبت به انتخاب و معرفی سخنگو این دستگاه اقدام نمایند تا از تعدد اطلاع رسانی و چالش های رسانه ای دراین دستگاه جلوگیری شود.
 
منابع
1-   میر سعید قاضی، علی، ویژگی های کارگزاران روابط عمومی
2-   فرهنگی، علی اکبر، اعتبار یا مشروعیت در ارتباطات میان فردی، فصلنامه رسانه سال سوم
3-   طالبی نژاد، محمدرضا ، روان شناسی و ارتباط ، تهران انتشارات مرکز نشر دانشگاهی
4-  ویدال، سون ، کاربرد نظریه های ارتباطات ، ترجمه دکتر علیرضا دهقان، تهران، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها
5-   فصلنامه تازه های مدیریت
6-   فصلنامه تخصصی تحقیقات روابط عمومی
7-   نطقی، حمید، مدیریت روابط عمومی ، تهران انتشارات دانشگاه علوم ارتباطات اجتماعی
8-   خزائلی، عذرا، نویسندگی برای رادیو و تلویزیون، نشر مرکز تحقیقات ، مطالعات و سنجش برنامه ای صدا و سیما
9-   امیری،باقر.نقش وسایل ارتباط جمعی،پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی سال 1377
10-Effective Public Relative by: scott m.Cutlip and Allen H.Center,pppreutiee- Hall,I
10- یحیای،احمد. راهکارهای ارتباطات موثر و اصول پاسخگویی و...

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

ارزش گذاری من و تو به رای خود، تنها راه پایان دادن به مشکلات منزلتی و معیشتی است / گویا حکایت سه نامه مدیر به جانشین خود هیچ زمانی قرار نیست از سر آموزش و پرورش دست بردارد/ چرا فرهنگیان با این پتانسیل بالا، چنین جایگاه حداقلی را در جامعه کنونی دارند/  حداقل هایی مانند دریافتی های برابر یا نظام معلمی که خیلی از مشاغل دیگر با وجود اینکه از لحاظ جمعیتی در برابر فرهنگیان محلی از اعراب ندارند اما صنف ، نظام و تشکیلات قانونی مشخص به خود را دارند

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ دیروز خبرگزاری فارس خبری را در مورد قانع نشدن نمایندگان استیضاح کننده فانی و نیز ارائه گزارش این نمایندگان به هیات رئیس مجلس به همراه متن کامل موارد استیضاح و نیز اسامی استیضاح کنندگان منتشر کرد . ( این جا )

به فاصله کم تر از 24 ساعت ، محمد روشنی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با همین خبرگزاری ارائه گزارش استیضاح از سوی کمیسیون به هیات رئیس مجلس را رد کرد !

متن خبر را بخوانید

گروه استان ها و شهرستان ها/

بنا بر درخواست جمعی از معلمان ؛ نامه ی صدای معلم جهت بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان این منطقه کشور روز یکشنبه 7 / 6 / 95  به شماره فرآیند 50161 و شماره اندیکاتور  100 / 26783 در اداره راهبری و مکاتبات اسناد اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ثبت گردید .

pashaieejafard1

پایان پیام/

گروه استان ها و شهرستان ها/ جمعی ار فرهنگیان و جوانان استان لرستان در نامه ای به صدای معلم خواهان توجه به مطالبات خود از سوی مراجع قانونی مانند دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور گردیده اند .

متن کامل این نامه به شرح زیر است 

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور