
از زمانی که این رسانه فعالیت خود را آغاز کرده است سعی کرده ایم تا تریبونی برای انعکاس مطالبات و مشکلات فرهنگیان و نیز برخورد کارشناسی و ریشه ای با چالش ها و مشکلات عدیده آموزش و پرورش باشیم .
در سال های گذشته رسانه های قابل توجهی تاسیس شدند اما بسیاری از آن ها تعطیل شده و از ادامه فعالیت باز ماندند .
« صدای معلم » همان گونه که در شناسنامه خویش تاکید کرده است وابسته به هیچ جریان و یا گروه سیاسی ، اقتصادی و... نیست .
این رسانه از هیچ گونه کمک و یارانه دولتی ، شبه دولتی ، رانت و... استفاده نمی کند و سعی کرده است تا استقلال رسانه ای خویش را حفظ کند .
نوع همکاری در این رسانه داوطلبانه بوده و بر خلاف خبرگزاری ها و برخی رسانه ها نه کادر ثابت دارد و نه بودجه ای که به آن اختصاص یابد ؛ با این حال هزینه های اداره سایت مانند پشتیبانی ، سرور ، امنیت و... بالا بوده و حقوق معلمی مدیر این رسانه چه بسا آن را کفایت نکند .
کمک های مالی شما هر چند اندک می تواند ما را در ادامه فعالیت های رسانه ای با رویکرد استقلال و پی گیری فراگیر و مطلوب مطالبات معلمان و مشکلات آموزش و پرورش دلگرم و ما را در ادامه مسیر یاری کند .
در صورت تمایل می توانید این کمک ها را به شماره کارت :
6703 6826 3374 6104
شماره شبا :
IR09 0120 0000 0000 0161 1973 47
به نام علی پورسلیمان واریز نمایید .
سپاس و پایدار باشید .

اواخر شهریور وقتی واگذاری مسئولیت دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی (شهیدستان کرج) با نظر مساعد مدیرکل به بنده قطعی شده بود علاوه بر تلاش برای کیفیت بخشی و احیای مجموعه، ایده ثبت معنوی این واحد آموزشی خاص را در سر می پروراندم اوایل کار هر جا که این مسئله طرح می شد یا با نیشخند مخاطبان مواجه می شدم یا تیپولوژی شک و تردید در نگاه ها موج می زد.
به واسطه راهنمایی آقای پوستین دوز رییس وقت ناحیه ۴ دیداری با مدیر کل شاهد و برخی از مسئولین دیگر استان داشتم که البته از این نشست و برخاستها نتیجه ی ملموسی عاید نشد ؛ نهایتا به دیدار مدیر کل ارشاد اسلامی البرز از دوستان قدیمی که دبیری شورای فرهنگ عمومی استان البرز را به دوش می کشد رفته و صفر تا صد ایده را با آقای مقدم طرح موضوع کردم . گفتند که چنین موضوعی مسبوق به سابقه نیست ولی ایده درخوریست به شرطی که مدیر کل آموزش و پرورش به صورت مکتوب رسما طرح موضوع نماید تا ما بتوانیم به عنوان دستور جلسه در شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست امام جمعه بگنجانیم.
از شما چه پنهان برق از چشمانم جهید!
بلافاصله به آقای سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش زنگ زدم و خلاصه داستان را گفته و گوشی را به مدیر کل ارشاد دادم . دو مدیر کل پس از خوش و بش به فهم مشترکی از موضوع رسیدند.
فردای آن روز نامه ای مفصل تنظیم و دلایل خود مبنی بر چرایی و چگونگی ثبت معنوی مجموعه را توضیح داده و تحویل دفتر مدیر کل دادم ، پس از یک ماه نامه نگاری های معمول اداری از سازمان تماس گرفتند و جواب منفی ارشاد مبنی بر نداشتن وجاهت قانونی برای ثبت مالکیت معنوی مجموعه را برایم خواندند و موضوع را تمام شده تلقی کردند.
ناامید نشدم.
دوباره به رایزنی مجدد با ارشاد اسلامی پرداختم و با اسناد و مدارک مکتوب به سراغ مدیرکل رفته و با شرح تفصیلی و دلسوزانه موضوع و نهایتا موضوع ثبت شهیدستان را در دستور کار پنجاهمین جلسه شورای فرهنگعمومی استان در مورخه ۷ دیماه گنجاندیم.
با دعوت رسمی اعضای شورای فرهنگ عمومی ،کارشناس مسئول شاهد سازمان اقای صفرپور تماس گرفته و مدارک و مستندات موجود برای ثبت معنوی را طلب کردند . با زیر رو کردن پرونده شهدای والامقام در دبیرستان توسط آقایان سیف پور و سنبلی نهایتا مدارک موجود را جمع آوری و تحویل کارشناس مربوطه دادم و اقای فلاح نژاد رییس ناحیه ۳ را در جریان جلسه فرهنگ عمومی در مورخه ۷ دیماه قرار دادم.
صبح هفتم دیماه مدیرکل تماس گرفته و از من خواستند که برای همراهی ایشان در جلسه فرهنگ عمومی حضور داشته باشم ، نیم ساعتی زودتر در دفتر امام جمعه حاضر شده و از ترس اینکه مبادا برخی از اعضا به دلیل عدم توجیه بودن اقدام به مخالفت کنند با برخی از اعضا رایزنی کردم .
با تشکیل جلسه و دفاع شایسته مدیرکل آموزش و پرورش و حمایت امام جمعه و مدیر کل ارشاد عملا کسی را یارای مخالفت نبود و خوشبختانه با تصویب ثبت معنوی شهیدستان در شورای فرهنگ عمومی، ثبت رسمی استانی قطعی شده و ثبت ملی آن منوط به طی روال عادی موضوع (درخواست آموزش و پرورش از میراث فرهنگی استان و استعلام میراث استان از تهران) احاله گردید.
لازم به ذکر است که دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی کرج با تقدیم ۱۴۶ دانشآموز شهید به اسلام و انقلاب در دفاع مقدس، رکوردار شهدای دانشآموز در کشور بوده و بیش از ۴۰ درصد شهدای دانشآموز استان البرز در این واحد آموزشی مشق ایثار و شهادت را تجربه کردهاند.
مدیریت، کارکنان، انجمن اولیا و مربیان و دانشآموزان دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی (شهیدستان کرج) مراتب سپاسگزاری خود را از تمامی اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی علیالخصوص امام جمعه محترم (رییس شورای فرهنگ عمومی)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی (دبیر شورا) و همچنین مدیر کل ساعی آموزش و پرورش استان البرز اعلام می دارد.




این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش/

هر ساله از 24 تا 30 دی ماه هفته شوراهای شوراهای آموزش و پرورش نامیده شده و برنامه هایی برای گرامی داشت آن برگزار می شود .
قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها ، شهرستان ها و مناطق کشور در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و ششم دی ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29 / 10 / 1372 به تایید شورای نگهبان رسیده و در تاریخ 7 / 11 / 1372 توسط رئیس جمهور وقت اکبر هاشمی رفسنجانی برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ گردید .
امروز شنبه 21 دی ماه و به این مناسبت « مجتبی زینی وند » رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش نشستی به همین مناسبت با خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها برگزار کرد .
با وجود آن که رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی سر وقت در نشست حضور یافت اما خبرنگاران و تیم فیلم برداری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حدود 20 دقیقه تاخیر در این نشست حضور پیدا کردند .
این امر با انتقاد مدیر صدای معلم رو به رو گردید .
پورسلیمان ضمن انتقاد از این گونه حرکات غیرحرفه ای و بی نظمی ها از سوی رسانه ای که خودش را "رسانه ملی " می نامد گفت که در همه جای دنیا نخست رسانه ها حضور دارند و مسئولان برای پاسخ گویی حاضر می شوند اما در این جا همه چیز معکوس است .

زینی وند در این نشست رسانه ای 46 دقیقه سخنرانی کرد .
زمانی که نوبت به طرح پرسش رسید ، خانم حشمتی مسئول جلسه و روابط عمومی سازمان شرایط و محدودیت هایی برای طرح پرسش از سوی خبرنگاران مطرح کرد .
نخستین پرسش از سوی رسانه " صدای معلم " مطرح گردید .
پورسلیمان در ابتدا گفت که این جا نیز مانند جلسات شورای معلمان در مدارس شده است . رسانه ها باید نقدپذیر بوده و اشتباهات خویش را بپذیرند . رسانه ها نباید خود را حقیقت مطلق بپندارند و نباید دچار خودشیفتگی شوند .
مدیر و معاونین و... معمولا بیش از دو سوم زمان جلسه را سخنرانی کرده و تذکر می دهند . زمانی که نوبت به " معلمان " می رسد مسئول جلسه با تذکر و بیان آن که مطالب مفید، مختصر ، مرتبط ، غیرتکراری و... باشد و شرط های دیگر معلمان را به رعایت سقف زمان جلسه دعوت می کنند .
مدیر صدای معلم تاکید کرد که این فرهنگ سازمانی و نرم های غلط و رایج می باید که اصلاح شوند .
زینی وند در بخشی از سخنان خویش تصریح کرد که 86 درصد مصوبات استان ها و شهرستان ها در حوزه شوراهای آموزش و پرورش اجرایی شده است .
صدای معلم از ایشان سوال کرد که با وجود گذشت بیش از 25 سال از ابلاغ این قانون چند درصد از ظرفیت قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش اجرایی شده است .
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش پاسخ روشن و مشخصی به این پرسش صدای معلم ارائه نکرد .
پورسلیمان در بخش دیگری از زینی وند پرسید که گرایش غالب در سخنان شما به مباحثی مانند درآمدها ، هزینه ها ، تخصیص اعتبارات و... تمایل داشت در حالی که هدف و روح اصلی در تدوین قانون شوراهای آموزش و پرورش ، تمرکز زدایی و ارزش قائل شدن برای سایر سطوح تصمیم گیری و تصمیم سازی به ویژه در لایه های پایین بوده است .
مدیر صدای معلم مشخصا از دو آیتم " تقویم آموزشی " و " اصل 15 قانون اساسی " نام برد که مغفول واقع شده است .
چرا باید چنین باشد ؟
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از نقدهای صدای معلم تصریح کرد که نقدهای رسانه ها مدیران را به فعالیت بیشتر وا می دارد و آنان را مجبور می کند که مبتتی بر نقد اقداماتی را انجام دهند .

زینی وند تایید کرد که روح حاکم بر قانون شوراهای آموزش و پرورش تمرکز زدایی و اعتماد به سطوح پایین و خارج شدن از این تصلبی است که در حوزه های ستادی وجود دارد .
با آن که مدت جلسه دو ساعت پیش بینی شده بود اما به نظر می رسید که اکثرین خبرنگاران در زمینه " قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش " پرسشی نداشته و تمرکز آن ها بیشتر بر مدارس غیردولتی و چالش و مشکلات مرتبط با آن بود .
این امر با صحبت های رسول پاپایی مدیر شوراهای آموزش و پرورش رو به رو گردید که از عملکرد رسانه ها در این مورد انتقاد کرد .

« مریم عابدینی » از خبرگزاری فارس به این سخنان اعتراض کرد و کم کاری را متوجه مسئولان و نه رسانه ها دانست .
در ادامه پورسلیمان ضمن تایید سخنان پاپایی تاکید کرد که رسانه ها باید نقدپذیر بوده و اشتباهات خویش را بپذیرند . رسانه ها نباید خود را حقیقت مطلق بپندارند و نباید دچار خودشیفتگی شوند .
مدیر صدای معلم یکی از دلایل مهجور ماندن و به حاشیه رفتن قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را کم کاری و بی اهمیت انگاری رسانه ها و خبرنگاران دانست .
این سخنان مدیر صدای معلم باز هم با انتقاد و اعتراض نماینده خبرگزاری فارس رو به رو گردید .
پورسلیمان هم تصریح کرد که این انتقاد متوجه خود اوست و ارتباطی با دیگران ندارد .
مشروح این پرسش و پاسخ در صدای معلم منتشر خواهد گردید .
پایان گزارش/
گروه رسانه/

پرتال « دبیرخانه هیات مرکزی گزینش » وزارت آموزش و پرورش در صفحه اصلی خود نظرسنجی قرار داده است .
این نظرسنجی 3 گزینه دارد اما همه آن تمایل به " مثبت " دارند .
میزان " تفکر انتقادی " را در همین نظرسنجی و در این تشکیلات می توان دریافت !

پایان پیام/