تذکر نمایندگان مجلس ۱۳۹۸/۱۰/۳
حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم به وزیر آموزش و پرورش لزوم جلوگیری از اجرای رقص در صبحگاه برخی از مدارس کشور را متذکر شد./ فارس
***
جناب آقای نوروزی
نماینده محترم شهرستان رباط کریم
باور کنید که :
این ره که می روید به ترکستان است !
نگاه خشکه مقدس حضرتعالی به مسائل برکسانی که حضرتعالی را می شناسند پوشیده نیست و در اینجا قصد پرداختن به این نگاه نیست اما آنچه حقیر را وادار به عکس العمل در برابر نظر جنابعالی در خصوص ممنوعیت شادی در برنامه صبحگاهی واداشت این است که این اندک شادی و نشاط در فضای جامعه ی سرشار از غم و اندوهی امروز ، برای دانش آموزی که از صبح تا شب در خانه و جامعه و مدرسه و...مدام در حال شنیدن اخبار ناخوشایند است ، چه مشکلی دارد؟!
نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و شکوفایی در همه ی ابعاد وجودی یک دانش آموز می شود. در محیط شاد، ذهن انسان پویا، زبانش گویا و استعدادش شکوفا می گردد.
در قرن جدید سرلوحه ی تعلیم و تربیت در یک جمله خلاصه شده است :
« شوق زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم» پس باید معتقد باشیم که در حقیقت رشد پایدار ما در گرو شادی پایدار است و این شادی باید در مدارس لحاظ گردد .
یکی از نیازهای مهم و ضروری دانش آموزان نیاز به شادی و نشاط هست؛ زیرا دانش آموزان روزانه چندین ساعت را در مدرسه می گذرانند. اگر در فضای مدرسه و کلاس درس حس شادی و هیجان آنها ارضا نشود و از حضور در مدرسه لذت نبرند، هیچ گونه انگیزه و رغبتی برای یادگیری ندارند و تلاش و کوشش معلم برای یادگیری به جایی نخواهد رسید و هرچه معلم پافشاری و تلاش بیشتری کند نه تنها هیچ پیشرفت و موفقیتی در یادگیری دانش آموزان حاصل نمیشود بلکه باعث افت تحصیلی آنها می شود.
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است .
مدرسه به عنوان یک نهاد می تواند با به وجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن به وجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر و امیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را دین شادی معرفی نموده و مهمترین عوامل شادی را محبوبیت، مقبولیت و موفقیت، ایمان، هویت ملی و فرهنگی، خلاقیت عارفانه و حل مسئله ذکر کرده است .
روانشناسان شادی و شور و نشاط را محرک انسان ها برای عمل می دانند و جامعه شناسان جامعه شاد را جامعه موفق می دانند .
جناب نوروزی !
یک روز در هنگام زنگ آخر یک روز درسی در کنار یک مدرسه باشید تا ببینید دانش آموزان چگونه از خانه دوم خود فرار می کنند ، زیرا نمی توانند در این فضا خواسته های واقعی شان را لمس کنند !
لذا خوشحال می شوم راهکار حضرتعالی را برای شاداب سازی مدارس بدانم؟
خلاصه کلام
آموزش شوق زندگی به دانش آموزان در مدارسی که تشنه شادی و نشاط است ،امکان پذیر نیست
ما را رها کنید در این رنج بی حساب
با قلب پاره پاره و با سینه ای کباب
عمری گذشت در غم هجران روی دوست
مرغم درون آتش و ماهی برون آب
حالی نشد نصیبم از این رنج و زندگی
پیری رسید غرق بطالت پس از شباب
از درس و بحث و مدرسه ام حاصلی نشد
کی می توان رسید به دریا ازین ســـراب
هرچه فراگرفتم و هرچـــه ورق زدم
چیزی نبود غیر حجابی پس از حجاب
هان ای عزیز فصل جوانی به هوش باش
در پیری از تو هیچ نیاید به غیر خواب
این جاهلان که دعوی ارشاد می کنند
در خرقه شان به غیر "منم" تحفه ای میاب
ما عیب و نقص خویش و کمال و جمال غیر
پنهان نمـــوده ایم چو پیری پس خضاب
دم بر نیار و دفتر بیهوده پاره کن
تا کی کلام بیهده گفتار ناصواب
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش/
همان گونه که پیش تر آمد ( این جا ) ؛ میزگرد علمی – تخصصی با عنوان : " بررسی و نقد پدیده تنوع مدارس در نظام آموزشی ایران " و به مناسبت هفته پژوهش به میزبانی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار گردید .
سخنرانان این نشست به ترتیب بهزاد نظری عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران ، علی زرافشان معاون پیشین متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاون نهاد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ، احد نویدی عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بودند .
مدیریت این نشست بر عهده محمد حسنی عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بود .
بخش پایانی سخنان « احد نویدی » عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش را می خوانیم .
قانون مدیریت خدمات کشوری که اکنون بر نظام پرداختها و استخدام نیروی انسانی در کشور حاکم است در سال ۸۶ به صورت آزمایشی (۵ ساله) در مجلس شورای اسلامی تصویب و با تایید شورای نگهبان از سال ۸۷ اجرایی گردید.
با گذشت ۷ سال از تاریخ انقضای این قانون و ویژهانگاریهای متعدد و آشکار شدن کاستیهای آن در عمل، این قانون همچنان سلطان نظام اداری و خدماتی کشور است.
بنا به خواست عمومی کارکنان دولت مخصوصاً فرهنگیان و بازنشستگان، و اصرار عدهای از نمایندگان مجلس دهم بالاخره اصلاحیه این قانون بعد از تصویب در هیات دولت، در بهمن ماه ۹۶ با نامه رسمی رئیس جمهور برای دائمی شدن به مجلس ارسال شد.
در مقدمه توجیهی لایحه خطاب به مجلس آمده است: نظر به آزمایشی بودن قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۸۶ و با توجه به تجربیات حاصل از اجرای قانون مذکور، به منظور رفع ایرادات و دائمی نمودن قانون یاد شده، لایحه زیر جهت طی تشریفات قانونی تقدیم می شود. این لایحه ابتدا حدود ۶ ماه در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفت اما به درخواست عدهای از نمایندگان و موافقت رئیس مجلس،ادامه بررسی این قانون به کمیسیون مشترک سپرده شد. در کمیسیون مشترک نیز بیش از یکسال و با صرف صدها ساعت وقت، روی این لایحه کار کارشناسی شد تا اینکه لایحه آماده طرح و تصویب در صحن علنی مجلس شد اما خبر غیر منتظره درخواست استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری از سوی دولت موجب شگفتی و حیرت بازنشستگان و عموم کارکنان دولت شد.
گفته می شود که دولت دلیل خاصی برای استرداد لایحه ذکر نکرده است اما احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده و سخنگوی کمیسیون مشترک در نطق میان دستور جلسه علنی ۲۵ آذر ۹۸ خطاب به هیات رئیسه گفت؛"[مدت] ۸۰۰ ساعت کاری در مجلس برای تدوین و اصلاح لایحه، که در درون اصلاح این قانون، مشکلات بسیاری از کارمندان دولت مانند قراردادیها، بازنشستگان، حقوقهای نامتعارف، ساعت کاری نامنظم، نحوه ارتباط دولت با مستخدمین و بسیاری از مشکلات و فساد اداری ناشی از قانون ناقص، در مجلس وقت گذاشته شد.
به عنوان سخنگوی کمیسیون مشترک از هیات رئیسه می خواهم گزارش کمیسیون را معطل نگذاشته و برای مطرح شدن و تصویب در صحن اقدام کند تا امید کارمندان از بین نرود".
یوسفنژاد نماینده ساری و عضو هیات رئیسه مجلس نیز در گفت و گو با تسنیم گفته است؛ "این لایحه فرایند تبدیل شدن به قانون را در مجلس طی کرده است بنابراین استردادی صورت نخواهد گرفت لذا این لایحه در مجلس میماند و در دستور کار پارلمان و نوبت رسیدگی در جلسه علنی قرار دارد".
از طرفی حسن لطفی رئیس کمیسیون مشترک بررسی لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در گفت و گو با مهر با انتقاد از درخواست رئیس جمهور برای استرداد این لایحه گفت؛ "اصلاحات این لایحه موجب ایجاد شفافیت در پرداخت ها می شد که به مذاق دولت خوش نیامد. او گفت با اصلاحاتی که کمیسیون انجام داده بود هزینههای دولت نه تنها افزایش نمییافت بلکه کاهش نیز مییافت. او همچنین گفت؛ بر اساس ماده ۷۹ این قانون که در کمیسیون مشترک اصلاح شد وزارت دارایی مکلف می شد در خزانهداری کل کشور سامانه جامع پرداخت طراحی کند تا همه کسانی که طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم از دولت حقوق می گیرند از طریق این سامانه حقوق خود را دریافت کنند.
او اضافه کرد راهاندازی این سامانه موجب می شد که ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینههای جاری کشور کاهش یابد. نماینده مردم رزن معتقد است در صورت تصویب نهایی این اصلاحیه پرداخت حقوقهای نجومی به هر عنوان ممنوع خواهد شد زیرا حداقل و حداکثر دریافتی در این اصلاحیه پیشبینی شده است و در این صورت حقوقهای نجومی ریشهکن می شود.
او همچنین اظهار داشت بر این اساس همه کسانی که از دولت حقوق دریافت میکنند و مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه هستند باید احکام کارگزینیشان قبل از تاریخ ۳۰ مهرماه [هر سال] در سامانه جامع پرداخت خزانه ثبت شود و صرفاً از این طریق می توانند حقوق دریافت کنند مانند پرداخت یارانهها که همه در یک تاریخ یارانه دریافت می کنند، باید کل حقوق کارمندان دولت در یک تاریخ پرداخت شود.
او افزود بر اساس این اصلاحیه مدیرانی که از چند محل حقوق دریافت می کردند فقط می توانند از یک محل حقوق بگیرند.
لطفی افزود کمیسیون مشترک در مصوبهای دایره شمول قانون خدمات کشوری را نیز افزایش داده است، او اضافه کرد تا امروز ۲۵ دستگاه به نحوی خود را از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی کرده بودند. [اینک]این استثناها برداشته شد که اقدامی مهم و تاریخی است".
بنابراین در شرایط فعلی به نظر می رسد توپ در زمین هیات رئیسه مجلس باشد که با توجه به فضای عمومی مجلس برای به سرانجام رساندن این لایحه و با توجه به پیگیریهای نمایندگان کمیسیون اجتماعی و اقدامات اساسی نمایندگان کمیسیون مشترک در بررسی و اصلاح آن، انتظار عمومی آن است که تا فرصت باقی است، اصلاحیه این لایحه که بعد از قانون اساسی مهمترین قانون در کشور است و نهایی شدن آن معدل کارنامه ۴ ساله مجلس دهم را ارتقا میدهد در صحن علنی طرح، تصویب و تبدیل به قانون دائمی شود و آرزوی دیرینه عموم کارکنان دولت، مخصوصا بازنشستگان و فرهنگیان برآورده شود.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه تشکل ها/
جمعی از فرهنگیان و کنشگران حوزه آموزش در بیانیه ای نسبت به اعداد و ارقام پیشنهاد شده برای آموزش و پرورش در بودجه سال 99 اعتراض کردند .
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است .
گروه گزارش/
همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست تخصصی بررسی " فلسفۀ ضمنی آموزش و پرورش ایران و نسبت آن با فلسفۀ تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران " در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار گردید . میزبان این نشست شورای دانشجویی گروه فلسفۀ تعلیم و تربیت دانشگاه تهران بود .
دکتر « شهین ایروانی » عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به ارائه دیدگاه های خویش پرداخت .
« صدای معلم » بخش دوم سخنان و دیدگاه های این استاد دانشگاه را منتشر می کند .
متأسفانه علی رغم آنکه در اکثریت شهرستان های استان اصفهان ، تا 28 آذرماه 1398 معوقات سه ماه نیروهای حق التدریس جدید الورود پرداخت شد ، ولی نیروهای برخوار تنها حق الزحمه یک ماه آن هم با کسورات را دریافت کردند. تعطیلی های مربوط به آلودگی هوای اصفهان ، از حقوق پایه کم شد و مبلغ 11080392 ریال برای آن ها واریز شد.
در عین حال تا این لحظه بیمه مهر و آبان نیز پرداخت نشده است و همکاران نمی توانند از خدمات درمانی با دفترچه استفاده کنند. طی صحبتی هم که همکاران با اداره متبوع داشته اند این پاسخ را شنیده اند که به ازای تعطیلی ها از حق بیمه شما نیز کسر می شود ولی تا 15 دی ماه ان شاء الله واریز می کنیم. در صورتی که ارتباط بیمه شدگان به صورت آزاد یا وابسته در صورت عدم پرداخت حق بیمه قطع می شود و خسارت آن بر عهده بیمه شده اصلی ست. ناقص پرداخت شدن بیمه به ضرر نیروهای حق التدریس است و سنوات آن ها را زیر سؤال می برد.
روابط عمومی هر سازمان یا اداره ای ، قلب آن مجموعه محسوب می شود و وجودش حیاتی ست. حال باید پرسید امور مالی و حسابداری کجای این پیکره بندی قرار دارد! این اهمال به چه خاطر بوده است؟چرا هیچ اطلاع رسانی برای این نوع پرداخت و تفاوت با شرایط یکسان به نیروها صورت نگرفت؟
چرا باید تمام مناطق در استان اصفهان معوقات سه ماهه را برای نیروهای با مدرک تحصیلی لیسانس 34200000 ریال و فوق لیسانس 36410000 ریال را پرداخت کنند ولی شهرستان برخوار از این قافله جا بماند؟
سال های گذشته با مؤسسه ای قرآنی کار می کردم که وقتی حق الزحمه ها را یک سال و اندی بعد از موعد مقرر پرداخت می کرد ، در قالب طنز و شوخی این گونه سر نیروها را گرم می کرد که چه عجله ای دارید. اگر حقوقتان را پرداخت کنیم زود خرجش می کنید لااقل این گونه برایتان نگه می داریم و برایتان می ماند !
بنده هم در جوابشان با همان شوخ طبعی عرض کردم که مگر به شما وکالت داده بودم که قلک پس انداز من باشید؟
به همین راحتی با همین خنده ها سر جماعت حق التدریس کلاه می رود و سکوت می کنند که یعنی همین طناب پوسیده استخدام را رها نکرده باشند. صد البته که تصور اشتباهی ست و جبران این روزها و عمر رفته امکان پذیر نیست.
در کارتابل خود جست و جو کردم که فیش حقوقی را مشاهده کنم و بدانم این مبلغ به چه شکل پرداخت شده است ولی هیچ نمودار و جدولی مشاهده نکردم. همه چیز پاک و سفید و مرتب و منظم بود!
وقتی شفافیت در هیچ کارمان نیست ، چگونه حسن اعتماد خود را ثابت می کنیم؟
مگر بیش از حق قانونی خود خواسته ایم که این گونه عمل می کنید؟
این پرداخت با این مبلغ توهین بزرگی به یک معلم است. ای کاش اصلا پرداخت نمی کردید. شأن و منزلت انسان حقیر می شود. اگر طریق مسلمانی داریم سخن پیامبر آویزه گوشمان است که « إدفعوا أجره الأجیر قبل أن یجف عرقه؛ مزد کارگر را قبل از آن که عرقش خشک شود، بپردازید«
ابن ماجه، بیهقی، سنن الکبری، ج٩، کتاب اجاره، ص٤١
«إن الله سوف یخاصم ثلاثه یوم القیامه و الثالث هو الذی یستأجر الأجیر و یشغله کاملا، ثم لایدفع له أجره » خداوند، در روز قیامت با سه گروه دشمنی خواهد کرد و سومین آنها کسی است که کارگری را به کار می گیرد، او را کاملا مشغول نموده و تمام وقتش را می گیرد. آن گاه مزد وی را نمی پردازد »
ابی عبد الله محمد بن اسماعیل البخاری، صحیح البخاری، بیروت - لبنان، دار الفکر، الطبعۀ الأولی، ١٤٢١ه -٢٠٠٠م، ص٥٣٦. شماره حدیث: ٢٢٧٠
بنده اول از همه مقصر را نیروهای حق التدریس می دانم که سال هاست با امیدهای واهی به این خفت ها تن داده اند و از ترس اخراج و هزار وامانده دیگر این وضع را تأمل نکرده تحمل کردند و اجازه دادیم با ما این گونه برخورد شود. وقتی برای خودمان احترام قائل نشویم ، مسلما حرمتمان را نگه نمی دارند.
امروز نیروی مفت داشتن در وزارت آموزش و پرورش مایه افتخار و مباهات مقامات است وگرنه خواب از چشمشان گرفته می شد که این گونه بدعت های گذاشته شده را سامان دهند و این تنزل رتبه فرهنگیان در میان جامعه روند رو به رشد بگیرد و کار به جایی برسد که معلم به جای دستگیری از محرومین، نامش در زمره فقرا و بسته های حمایتی قرار بگیرد.
عزت نفس یک معلم را خرد کنید ، جامعه فرهنگی را خرد کرده اید.
همکاران حق التدریس سال های قبل می گویند ، سال های گذشته تا شش ماه به ما نه حقوق دادند و نه بیمه و اغلب مان هر چه تلاش کردیم نپذیرفتند که بیمه های از دست رفته را برایمان بپردازند. سکوت کردیم که بمانیم. امید به استخدام رسمی صبر بر تحمل زورگویی را بر این نیروها تفوق داده و این مناعت طبع باعث سودجویی های زیادی شده است.
آیا این رفتار قشنگ است؟
تشویق دارد؟
از این کار سودی که حاصل نمی شود هیچ ، بلکه باعث ضعف در سیستم است. شرم آور است که از انرژی و توان یک معلم این گونه بهره برداری شود.
کارفرما حق ندارد که خسارتهای غیر عمدی را که در جریان کار حادث می شوند، بر نیروی خود تحمیل کند.
«ابن حزم» می گوید:
جریمه یا مجازات کردن نیرو (فرق نمی کند که این کارگر شریک باشد، یا اجیر و کارگر روز مزد) به علت زیان و خسارتی که در جریان کار به تولید وارد کند، جایز نیست؛ مگر این که با شهادت شهود ثابت شود که او از روی عمد و قصد، خسارت وارد کرده است. در غیر این صورت، شهادت کارگر به همراه قسم، بر برائت و بی گناهی او پذیرفته می شود. امروز نیروی مفت داشتن در وزارت آموزش و پرورش مایه افتخار و مباهات مقامات است وگرنه خواب از چشمشان گرفته می شد که این گونه بدعت های گذاشته شده را سامان دهند و این تنزل رتبه فرهنگیان در میان جامعه روند رو به رشد بگیرد و کار به جایی برسد که معلم به جای دستگیری از محرومین، نامش در زمره فقرا و بسته های حمایتی قرار بگیرد.
ابومحمد علی بن احمد بن سعید بن حزم الاندلسی، المحلی بالآثار، بیروت- لبنان، دار الفکر،١٤٢١ه - ٢٠٠١م، ج٧، ص٢٨و٢٩
مگر من معلم تصمیم گرفته ام که برای آلودگی و یا هر برنامه دیگری به مدرسه نیایم. این تصمیم از کمیته بحران استان صورت گرفته است. خسارت آن را از جیب معلم بر می دارید؟ اگر نیاز به نیامدن به مدرسه باشد مرخصی می گیرم .
البته اگر به حقوق حلال فکر کنیم همین درست است که در قبال کار انجام نشده حقوقی دریافت نشود ولی نه اینکه قانون تکه پاره شود و سلیقه ای رفتار کنیم. تعطیلی ها برای معلم خوشحالی ندارد. جبران زمان از دست رفته سنگین است. هم دانش آموز آسیب می بیند و هم معلم. سرمایه هایی که هدر می رود قابل برگشت نیست.
کاری که معلم غیر رسمی سر کلاس انجام می دهد ، با معلم رسمی اگر تفاوت نداشته باشد بعضا بهتر هم هست.چون نظارت بر وی زیاد است و با بازرسی های مداوم تلاش خود را برای بهتر شدن دارند و به توسعه IT توانمند ترند. گمان آن نمی رود که این حق جایز باشد از نیروهای حق التدریس و یا حتی نیروهای غیردولتی بیگاری شود.
امیدواریم اداره کل استان اصفهان و اداره شهرستان برخوار در رابطه با این موضوع ،توضیح قابل قبولی به نیروهای خود داشته باشند.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
دکتر فردوس حاجیان ، مبدع شهرک الفبا و دلسوز تعلیم و تربیت کودکان ، این روزها باز حالش خوب نیست. او از جانبازان 8 سال دفاع مقدس است. پارسال سمت راست و امسال سمت چپ صورتش ،) فلج گردیده است. دخترش سارا از همه ملت ایران برای پدرش دعای سلامتی خواسته است.
امید وزیر محترم آموزش و پرورش از این بزرگوار و دلسوز نظام آموزشی که سالها درد و رنج غیر قابل توصیفی متحمل شده اند، عیادت و دلجویی نمایند.
حیف است جوانمردی ایرانیان در چنین بی تفاوتی ، رنگ بازد . با بزرگان جامعه خود چنین بد معامله نکنیم و آنان را فراموش نکنیم . آنان انسانهایی مؤثر بوده اند و خاص. ایشان در بیمارستان شفا در شهر ساری بستری هستند ، پس بیایید دست به دعا باشیم و برای این استاد برجسته تعلیم و تربیت دعا کنیم.
مختصری از زندگینامه او :
" فردوس حاجیان پاشاکلایی (۳ دی ۱۳۴۲ در قائم شهر) معروف به عمو فردوس، آموزگار و نویسنده کتابهای درسی است که بیشتر به عنوان مجری و مبتکر برنامه تلویزیونی «شهرک الفبا» در صدا و سیما شناخته میشود.وی از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۸ در زمان اصلاحات رئیس دانشکده هنر و معماری و از اردیبهشت سال ۱۳۹۲ تا آذر ۱۳۹۳ سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بود.حاجیان مدیر سابق بخش فرهنگ و هنر مرکز گفتگوی تمدنها بود. او از مجروحان شیمیایی جنگ ایران و عراق است.
دکتر فردوس حاجیان در فهرست 50 معلم برتر دنیا قرار گرفته و برای جایزه جهانی در ردیف کاندیداهاست.
مجموعه آثار او عبارت است از :
مجموعه کتابهای فارسی سبز (ویژه دوره دبستان)، فردوس حاجیان، ناشر: راه اندیشه، نگاهی دیگر
مجموعه کتابهای ریاضی سبز (ویژه دوره دبستان)، فردوس حاجیان، ناشر: راه اندیشه، نگاهی دیگر
مجموعه کتابهای املای سبز (ویژه دوره دبستان)، فردوس حاجیان، ناشر: راه اندیشه، نگاهی دیگر
شاپرک الفبا: بخوانیم و بنویسیم، فردوس حاجیان، ناشر: راه رشد
دوستان ما، فردوس حاجیان، علی ذوالفقاری (تصویرگر)، ناشر: استادیار
آتش و گل سرخ، فردوس حاجیان، مهتاب روغنی، عفت صفری، ناشر: ابوعطا - 1383
آب و گل سرخ، فردوس حاجیان، مهتاب روغنی، عفت صفری، ناشر: ابوعطا - 1383" (1)
1) ویکی پدیا. دانشنامه آزاد .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
امروز 2 دی جمعی از فرهنگیان بازنشسته با تجمع در برابر مجلس شورای اسلامی در مورد مطالبات شهروندی خویش مانند اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری به ویژه ماده 125 ، همسان سازی حقوق بازنشستگان با سایر کارمندان دولت ، دریافت حقوق مطابق تورم ، مسائل بیمه و... اعتراض خود را اعلام کردند .
همچینین اخبار حاکی است معلمان در برخی استان های کشور از رفتن به سر کلاس خودداری کرده و در دفتر مدارس تحصن کردند .
مطالباتی مانند حق برخورداری از آموزش رایگان ، توقف خصوصی سازی ، اختصاص بودجه عادلانه برای کیفیت آموزشی مناسب ، آزادی معلمان دربند ، بیمه کارآمد ، حقوق بالای خط فقر ، حمایت از بازنشستگان و... مورد توجه این معلمان منتقد بوده است .
پایان پیام/