گروه اخبار/
کیومرث امجدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سالهای گذشته تا ۸۰ درصد همطرازی حقوق و مزایای معلمان با اعضای هیات علمی دانشگاهها انجام پذیرفت اما این موضوع با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری منتفی شد و متاسفانه دوباره اختلاف بیشتر شده است.
وی گفت: یکی از مهمترین اشتباهات استراتژیک و جفایی که در تعلیم و تربیت کشور اتفاق افتاده این است که معلمان در زمره کارمندان دولت قرار گرفتند، در صورتی که معلمان کارمند نیستند و ماهیت فعالیت و رسالت آنان همچون اعضای هیات علمی دانشگاههاست و به خصوص فعالیت معلمان در حوزه تربیتی بنیادیتر است.
امجدیان با اشاره به وضعیت ناعادلانه ساعات موظف معلمان افزود: یک عضو هیات علمی هفتهای ۱۰ ساعت تدریس موظف دارد، در حالی که یک معلم موظف است حداقل ۲۴ ساعت تدریس کند، میزان حقوق یک هیات علمی با معلم فاصله بسیار زیادی دارد، حتی ضریب ریالی حقوق اعضای هیات علمی در سال ۹۸، ۳۰ هزار و ۲۰۰ ریال بوده در حالی که ضریب ریالی یک معلم که جزء کارکنان دولت محسوب میشود، ۲هزار و ۱۲۰ ریال بوده است و با افزایش درصد حقوق سالانه، به طور تصاعدی فاصله حقوق معلمان با اعضای هیات علمی افزایش پیدا میکند.
این مدرس دانشگاه بیان کرد: در حوزه فرهنگیان باید پایین بودن سطح معیشتی، حقوق، مزایا و انگیزه آنان توامان مورد توجه قرار گیرد که ارتقای حقوق از مهمترین مولفههاست و هر اندازه ما بتوانیم معیشت معلمان را مورد توجه قرار دهیم، انگیزه آنان نیز افزایش پیدا میکند.
وی اظهارداشت: افرادی که در مراجع تصمیمگیری هستند و در تصمیمات نقشآفرینی دارند، عمدتا از اعضای هیات علمی هستند و تصمیمات به گونهای اتخاذ میشود که همچنان حقوق هیات علمی دانشگاه ها افزایش پیدا کند.
امجدیان گفت: طرحهایی مانند رتبهبندی معلمان، مقطعی است که هر چند سال یکبار یک اتفاقی میافتد و بیش از اینکه کیفیت آموزشی را ارتقا دهد، کسری حقوق معلمان را جبران میکند و به نحوی ترمیم حقوق است، بر اساس سخنان مسئولان آموزش و پرورش، با اجرای این طرح قرار است بر طبق ملاکهایی، ۲۰۰ تا ۷۰۰هزار تومان حقوق معلمان افزایش پیدا کند که با توجه به شرایط موجود، این مقدار رقمی نیست که حقوق معلمان را جبران کند.
این مدرس دانشگاه افزود: دولتها، به جای همطرازی معلمان با اعضای هیات علمی، به رتبهبندی روی میآورند، چون سادهتر است و منابع کمتری نیاز دارد و به راحتی میتوانند اعلام کنند که به معلمان توجه کرده و حقوق آنان را افزایش دادهاند.
وی با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار معلم با حداقل حقوق مشغول به فعالیت هستند، اظهارداشت: به عقیده من، معلمان در شرایط موجود، ایثار میکنند و برخی از آنان مجبور هستند برای تامین معاششان به مشاغل پست روی بیاورند که در شانشان نیست.
امجدیان گفت: در طرح رتبهبندی، مسئولان به دنبال توانمندکردن معلمان هستند و در عین حال میخواهند کسری حقوق آنان را جبران کنند و به جای توجه به ارزیابی معلمان در تحقق بخشیدن اهداف تعلیم و تربیت، معلمان را با یک سری ملاکها میسنجند و این بزرگترین خطایی است که اتفاق افتاده و برای آن باید چارهای اندیشید.
وی خاطرنشان کرد: معیارها و شاخصهایی برای اجرای رتبهبندی معلمان پیشبینی شده که تاثیری در ارتقای انگیزه معلمان ندارد و مسئولان به نوعی میخواهند ترمیم حقوق معلمان را ساماندهی کنند و چون این طرح دامنهدار نیست و محدود به زمان و مقطعی است، انگیزهای برای تلاش بیشتر در نیروی انسانی ایجاد نمیکند.
امجدیان، رتبهبندی معلمان را ارزشیابی ملاکمدار دانست و افزود: این نوع ارزشیابی مبتنی بر هدف نیست و انگیزهای را در معلمان برای تلاش بیشتر در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت فراهم نمیکند بلکه شاخصهایی از جمله سنوات خدمت، مدرک و تجربه برای معلمان درنظر گرفته شده که معلمان را با آن ملاکها بسنجند و براساس همان ملاکها، ارزشیابی و رتبهبندی کنند که این ارزشیابی نمیتواند نقشی در تحقق بخشیدن به اهداف تعلیم و تربیت داشته باشد.
این مدرس دانشگاه بیان کرد: زمانی رتبهبندی موثر است که در ارزشیابیها اقدامات و فعالیتهای معلمان در تحقق بخشیدن به هدفهای تعلیم و تربیت در هر سال، در هر دوره تحصیلی و حتی در هر ماه مورد بررسی قرار گیرد، اگر این گونه صورت بگیرد، میتوان امیدوار بود که این ارزشیابی، ارزشیابی درست و حسابشدهای است.
وی ادامه داد: اگر ساماندهی حقوق معلمان اقدامی پیوسته و مداوم باشد و در هر سال، متناسب با این پیوستگی حقوق معلم افزایش پیدا کند، میتواند به عنوان یک ارزشیابی درست و رتبهبندی مناسب مدنظر قرار بگیرد.
امجدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقای انگیزه معنوی معلمان اظهارداشت: یکی از مهمترین پایههای انگیزشی معلمان، انگیزههای غیرمادی و معنوی است، این انگیزه، از درون فرد برمیخیزد و ماهیت تعلیم و تربیت خدایی و رسالت معلمان پیامبرگونه است، این نوع انگیزه معلمان مهمترین انگیزه است و معلمان باید در این زمینه تقویت شوند.
این مدرس دانشگاه گفت: امروز که معلمان با حداقلهای حقوق دریافتی، نقش خود را درست ایفا میکنند، به دلیل انگیزههای غیرمادی است و باید بررسی کنیم که انگیزههای غیرمادی چگونه میتوانند تقویت شوند؟ و اقدامات شایستهای را در حین تربیت و فعالیت معلمان در این حوزه در دستور کار قرار دهیم.
وی افزود: اگر مسائل مالی مطرح نباشد، یک معلم با انگیزه معنوی میتواند بسیار کارسازتر از معلمی با انگیزه مادی باشد، هر چند ما نباید از مسائل مادی غافل بشویم.
امجدیان با تاکید بر اینکه برای دستیابی به توسعه و پیشرفت باید تعلیم و تربیت به عنوان زیربناییترین نهاد در کشور مورد توجه قرار گیرد، اظهارداشت: معلم مهمترین عنصر در تعلیم و تربیت است و زمانی که خواستهها و نیازهای معلم را مرتفع کردیم، آن موقع میتوانیم بگوییم تعلیم و تربیت رو به جلو حرکت کرده و در نهایت کشور پیشرفت خواهد کرد اما اگر غیر از این باشد با مسائل و ناهنجاریهای بسیاری همچون شرایط امروز مواجه میشویم.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه فقط معلمان تمام وقت شامل طرح رتبهبندی میشوند، افزود: کارکنان اداری، افرادی که آموزشی هستند و در مشاغل اداری مشغول به فعالیت هستند شامل این طرح نمیشوند و برای اجراییشدن طرح رتبهبندی، این نیروها باید از سیستم اداری خارج شوند و با توجه به اینکه نیروهای باکیفیت در بخشهای اداری مشغول به فعالیت هستند، این موضوع مشکلات بسیاری را ایجاد میکند.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت بودجهای که آموزش و پرورش دارد، آیا رتبه بندی معلمان قابل اجرا است؟، گفت: در کشور پول فراوان است و میتوان بودجه لازم را تامین کرد، امسال برای اجرای طرح رتبهبندی معلمان ۲ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است، این طرح نباید مقطعی باشد و سال بعد نیز باید بودجهای برای آن اختصاص داده شود.
امجدیان با بیان اینکه رتبهبندی معلمان در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است، اظهارداشت: تحول بنیادین یعنی تغییر در اساس و ماهیت است و برای ارتقای کیفیت آموزشی و جایگاه معلمان باید یک اقدام اساسی و ماهیتی انجام داد، در صورتی که رتبهبندی معلمان طرحی تحولی نیست و اصلاحی هم نیست بلکه یک طرح ترمیمی است.
به گزارش ایرنا، هیات وزیران سوم آذرماه امسال به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری نظام رتبهبندی معلمان را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد.
براساس این مصوبه، معلمان در پنج رتبه، طبقهبندی میشوند و عوامل امتیازآور برای ارتقای رتبه بر مبنای تحصیلات- مهارت و تواناییها، دورههای آموزشی، سنوات خدمت و تجربه مربوط محاسبه میشود.
همچنین دولت مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص داد.
دی ماه امسال نیز محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش «شیوهنامه اجرایی نظام رتبهبندی معلمان» را به همه ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ کرد.
به گفته وی، تمام افرادی که مشمول طبقهبندی مشاغل هستند، تحت پوشش رتبهبندی قرار میگیرند که شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، معاونان و مدیران و مشاوران مدارس است، در مجموع حدود ۷۲۰ هزار نفر در سراسر کشور از امتیازات رتبهبندی بهرهمند میشوند و با اختصاص رتبههای مختلف برای افزایش صلاحیت حرفهای و دانش تخصصی تشویق خواهند شد تا از این طریق بتوانند به رتبههای بالاتر ارتقا یابند.
حاجیمیرزایی درباره شاخصهای رتبهبندی معلمان اظهارداشت: صلاحیتهای مورد سنجش شامل سه صلاحیت است که افراد به تناسب آن در رتبههای مختلف قرار میگیرند: نخست صلاحیت عمومی که همان صلاحیتهای استخدام اولیه است، دوم، صلاحیت حرفهای و سوم صلاحیت تخصصی یعنی دانش، تجربه، مهارت و نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد و توانمندی معلمان برای ایفای مسئولیت و تلاش برای ارتقای دانش تخصصی است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرده است: افزایش حقوق معلمان مشمول رتبهبندی از مهرماه امسال اعمال و معوقه رتبهبندی معلمان به همراه حقوق بهمنماه پرداخت میشود.
پایان پیام/
گروه اخبار/
وزیر آموزش و پرورش با صدور حکمی ، « سعید اوحدی » را به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.
پیش از این حجتالاسلام و المسلمین علی عسکری در این سمت فعالیت داشت.
ریاست سازمان حج و زیارت و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از جمله مسئولیتهای پیشین اوحدی بوده است. وی در سازمان سیاحتی بنیاد مستضعفان و کانون جهانگردی و اتومبیل رانی نیز مسئولیت داشته است .
حجتالاسلام علی عسکری دی 1397 از سوی سیدمحمد بطحایی، وزیر وقت آموزش و پرورش به معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش منصوب شده بود.
آخرین گزارش انتقادی در مورد عملکرد این معاونت امروز یکشنبه 22 دی ماه در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا )
پایان پیام/
از زمانی که این رسانه فعالیت خود را آغاز کرده است سعی کرده ایم تا تریبونی برای انعکاس مطالبات و مشکلات فرهنگیان و نیز برخورد کارشناسی و ریشه ای با چالش ها و مشکلات عدیده آموزش و پرورش باشیم .
در سال های گذشته رسانه های قابل توجهی تاسیس شدند اما بسیاری از آن ها تعطیل شده و از ادامه فعالیت باز ماندند .
« صدای معلم » همان گونه که در شناسنامه خویش تاکید کرده است وابسته به هیچ جریان و یا گروه سیاسی ، اقتصادی و... نیست .
این رسانه از هیچ گونه کمک و یارانه دولتی ، شبه دولتی ، رانت و... استفاده نمی کند و سعی کرده است تا استقلال رسانه ای خویش را حفظ کند .
نوع همکاری در این رسانه داوطلبانه بوده و بر خلاف خبرگزاری ها و برخی رسانه ها نه کادر ثابت دارد و نه بودجه ای که به آن اختصاص یابد ؛ با این حال هزینه های اداره سایت مانند پشتیبانی ، سرور ، امنیت و... بالا بوده و حقوق معلمی مدیر این رسانه چه بسا آن را کفایت نکند .
کمک های مالی شما هر چند اندک می تواند ما را در ادامه فعالیت های رسانه ای با رویکرد استقلال و پی گیری فراگیر و مطلوب مطالبات معلمان و مشکلات آموزش و پرورش دلگرم و ما را در ادامه مسیر یاری کند .
در صورت تمایل می توانید این کمک ها را به شماره کارت :
6703 6826 3374 6104
شماره شبا :
IR09 0120 0000 0000 0161 1973 47
به نام علی پورسلیمان واریز نمایید .
سپاس و پایدار باشید .
اواخر شهریور وقتی واگذاری مسئولیت دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی (شهیدستان کرج) با نظر مساعد مدیرکل به بنده قطعی شده بود علاوه بر تلاش برای کیفیت بخشی و احیای مجموعه، ایده ثبت معنوی این واحد آموزشی خاص را در سر می پروراندم اوایل کار هر جا که این مسئله طرح می شد یا با نیشخند مخاطبان مواجه می شدم یا تیپولوژی شک و تردید در نگاه ها موج می زد.
به واسطه راهنمایی آقای پوستین دوز رییس وقت ناحیه ۴ دیداری با مدیر کل شاهد و برخی از مسئولین دیگر استان داشتم که البته از این نشست و برخاستها نتیجه ی ملموسی عاید نشد ؛ نهایتا به دیدار مدیر کل ارشاد اسلامی البرز از دوستان قدیمی که دبیری شورای فرهنگ عمومی استان البرز را به دوش می کشد رفته و صفر تا صد ایده را با آقای مقدم طرح موضوع کردم . گفتند که چنین موضوعی مسبوق به سابقه نیست ولی ایده درخوریست به شرطی که مدیر کل آموزش و پرورش به صورت مکتوب رسما طرح موضوع نماید تا ما بتوانیم به عنوان دستور جلسه در شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست امام جمعه بگنجانیم.
از شما چه پنهان برق از چشمانم جهید!
بلافاصله به آقای سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش زنگ زدم و خلاصه داستان را گفته و گوشی را به مدیر کل ارشاد دادم . دو مدیر کل پس از خوش و بش به فهم مشترکی از موضوع رسیدند.
فردای آن روز نامه ای مفصل تنظیم و دلایل خود مبنی بر چرایی و چگونگی ثبت معنوی مجموعه را توضیح داده و تحویل دفتر مدیر کل دادم ، پس از یک ماه نامه نگاری های معمول اداری از سازمان تماس گرفتند و جواب منفی ارشاد مبنی بر نداشتن وجاهت قانونی برای ثبت مالکیت معنوی مجموعه را برایم خواندند و موضوع را تمام شده تلقی کردند.
ناامید نشدم.
دوباره به رایزنی مجدد با ارشاد اسلامی پرداختم و با اسناد و مدارک مکتوب به سراغ مدیرکل رفته و با شرح تفصیلی و دلسوزانه موضوع و نهایتا موضوع ثبت شهیدستان را در دستور کار پنجاهمین جلسه شورای فرهنگعمومی استان در مورخه ۷ دیماه گنجاندیم.
با دعوت رسمی اعضای شورای فرهنگ عمومی ،کارشناس مسئول شاهد سازمان اقای صفرپور تماس گرفته و مدارک و مستندات موجود برای ثبت معنوی را طلب کردند . با زیر رو کردن پرونده شهدای والامقام در دبیرستان توسط آقایان سیف پور و سنبلی نهایتا مدارک موجود را جمع آوری و تحویل کارشناس مربوطه دادم و اقای فلاح نژاد رییس ناحیه ۳ را در جریان جلسه فرهنگ عمومی در مورخه ۷ دیماه قرار دادم.
صبح هفتم دیماه مدیرکل تماس گرفته و از من خواستند که برای همراهی ایشان در جلسه فرهنگ عمومی حضور داشته باشم ، نیم ساعتی زودتر در دفتر امام جمعه حاضر شده و از ترس اینکه مبادا برخی از اعضا به دلیل عدم توجیه بودن اقدام به مخالفت کنند با برخی از اعضا رایزنی کردم .
با تشکیل جلسه و دفاع شایسته مدیرکل آموزش و پرورش و حمایت امام جمعه و مدیر کل ارشاد عملا کسی را یارای مخالفت نبود و خوشبختانه با تصویب ثبت معنوی شهیدستان در شورای فرهنگ عمومی، ثبت رسمی استانی قطعی شده و ثبت ملی آن منوط به طی روال عادی موضوع (درخواست آموزش و پرورش از میراث فرهنگی استان و استعلام میراث استان از تهران) احاله گردید.
لازم به ذکر است که دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی کرج با تقدیم ۱۴۶ دانشآموز شهید به اسلام و انقلاب در دفاع مقدس، رکوردار شهدای دانشآموز در کشور بوده و بیش از ۴۰ درصد شهدای دانشآموز استان البرز در این واحد آموزشی مشق ایثار و شهادت را تجربه کردهاند.
مدیریت، کارکنان، انجمن اولیا و مربیان و دانشآموزان دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی (شهیدستان کرج) مراتب سپاسگزاری خود را از تمامی اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی علیالخصوص امام جمعه محترم (رییس شورای فرهنگ عمومی)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی (دبیر شورا) و همچنین مدیر کل ساعی آموزش و پرورش استان البرز اعلام می دارد.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش/
هر ساله از 24 تا 30 دی ماه هفته شوراهای شوراهای آموزش و پرورش نامیده شده و برنامه هایی برای گرامی داشت آن برگزار می شود .
قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها ، شهرستان ها و مناطق کشور در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و ششم دی ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29 / 10 / 1372 به تایید شورای نگهبان رسیده و در تاریخ 7 / 11 / 1372 توسط رئیس جمهور وقت اکبر هاشمی رفسنجانی برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ گردید .
امروز شنبه 21 دی ماه و به این مناسبت « مجتبی زینی وند » رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش نشستی به همین مناسبت با خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها برگزار کرد .
با وجود آن که رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی سر وقت در نشست حضور یافت اما خبرنگاران و تیم فیلم برداری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حدود 20 دقیقه تاخیر در این نشست حضور پیدا کردند .
این امر با انتقاد مدیر صدای معلم رو به رو گردید .
پورسلیمان ضمن انتقاد از این گونه حرکات غیرحرفه ای و بی نظمی ها از سوی رسانه ای که خودش را "رسانه ملی " می نامد گفت که در همه جای دنیا نخست رسانه ها حضور دارند و مسئولان برای پاسخ گویی حاضر می شوند اما در این جا همه چیز معکوس است .
زینی وند در این نشست رسانه ای 46 دقیقه سخنرانی کرد .
زمانی که نوبت به طرح پرسش رسید ، خانم حشمتی مسئول جلسه و روابط عمومی سازمان شرایط و محدودیت هایی برای طرح پرسش از سوی خبرنگاران مطرح کرد .
نخستین پرسش از سوی رسانه " صدای معلم " مطرح گردید .
پورسلیمان در ابتدا گفت که این جا نیز مانند جلسات شورای معلمان در مدارس شده است . رسانه ها باید نقدپذیر بوده و اشتباهات خویش را بپذیرند . رسانه ها نباید خود را حقیقت مطلق بپندارند و نباید دچار خودشیفتگی شوند .
مدیر و معاونین و... معمولا بیش از دو سوم زمان جلسه را سخنرانی کرده و تذکر می دهند . زمانی که نوبت به " معلمان " می رسد مسئول جلسه با تذکر و بیان آن که مطالب مفید، مختصر ، مرتبط ، غیرتکراری و... باشد و شرط های دیگر معلمان را به رعایت سقف زمان جلسه دعوت می کنند .
مدیر صدای معلم تاکید کرد که این فرهنگ سازمانی و نرم های غلط و رایج می باید که اصلاح شوند .
زینی وند در بخشی از سخنان خویش تصریح کرد که 86 درصد مصوبات استان ها و شهرستان ها در حوزه شوراهای آموزش و پرورش اجرایی شده است .
صدای معلم از ایشان سوال کرد که با وجود گذشت بیش از 25 سال از ابلاغ این قانون چند درصد از ظرفیت قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش اجرایی شده است .
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش پاسخ روشن و مشخصی به این پرسش صدای معلم ارائه نکرد .
پورسلیمان در بخش دیگری از زینی وند پرسید که گرایش غالب در سخنان شما به مباحثی مانند درآمدها ، هزینه ها ، تخصیص اعتبارات و... تمایل داشت در حالی که هدف و روح اصلی در تدوین قانون شوراهای آموزش و پرورش ، تمرکز زدایی و ارزش قائل شدن برای سایر سطوح تصمیم گیری و تصمیم سازی به ویژه در لایه های پایین بوده است .
مدیر صدای معلم مشخصا از دو آیتم " تقویم آموزشی " و " اصل 15 قانون اساسی " نام برد که مغفول واقع شده است .
چرا باید چنین باشد ؟
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از نقدهای صدای معلم تصریح کرد که نقدهای رسانه ها مدیران را به فعالیت بیشتر وا می دارد و آنان را مجبور می کند که مبتتی بر نقد اقداماتی را انجام دهند .
زینی وند تایید کرد که روح حاکم بر قانون شوراهای آموزش و پرورش تمرکز زدایی و اعتماد به سطوح پایین و خارج شدن از این تصلبی است که در حوزه های ستادی وجود دارد .
با آن که مدت جلسه دو ساعت پیش بینی شده بود اما به نظر می رسید که اکثرین خبرنگاران در زمینه " قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش " پرسشی نداشته و تمرکز آن ها بیشتر بر مدارس غیردولتی و چالش و مشکلات مرتبط با آن بود .
این امر با صحبت های رسول پاپایی مدیر شوراهای آموزش و پرورش رو به رو گردید که از عملکرد رسانه ها در این مورد انتقاد کرد .
« مریم عابدینی » از خبرگزاری فارس به این سخنان اعتراض کرد و کم کاری را متوجه مسئولان و نه رسانه ها دانست .
در ادامه پورسلیمان ضمن تایید سخنان پاپایی تاکید کرد که رسانه ها باید نقدپذیر بوده و اشتباهات خویش را بپذیرند . رسانه ها نباید خود را حقیقت مطلق بپندارند و نباید دچار خودشیفتگی شوند .
مدیر صدای معلم یکی از دلایل مهجور ماندن و به حاشیه رفتن قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را کم کاری و بی اهمیت انگاری رسانه ها و خبرنگاران دانست .
این سخنان مدیر صدای معلم باز هم با انتقاد و اعتراض نماینده خبرگزاری فارس رو به رو گردید .
پورسلیمان هم تصریح کرد که این انتقاد متوجه خود اوست و ارتباطی با دیگران ندارد .
مشروح این پرسش و پاسخ در صدای معلم منتشر خواهد گردید .
پایان گزارش/