چرا اسمی از جامعه میلیونی معلمان به صراحت نامی برده نشده است/ الفبای فرهنگ نقد و فنون نقادی و اظهار نظرها و آموزش اهداف متعالی و مزایای تشکل های علمی و صنفی و سیاسی و اجتماعی را باید همین اساتید فرهیخته و دانشجویان گرامی توسط همین معلمان و در همین مدارس آموزش ببینند زیرا از دبستان تا پایان دوره متوسطه شکل گیری شخصیت ها تقریبا تکمیل و خلاقیت ها و استعدادها تقریبا شکوفا شده است/ معلمی که حق اظهار نظر و نقد و حق پایه گذاری تشکل و کانون های صنفی نداشته باشد چگونه به دانش آموزان از مزایای نقد و اظهار نظر حرفی بزند و با چه انگیزه ای فنون نقادی و اظهار نظرها و سایر فرهنگ ها آموزش دهند ...
تا نگاه مسئولین برنامه ریزی کلان نسبت به آموزش و پرورش تغییر نکند، اوضاع آموزش و پرورش در همه زمینه ها بهتر نمی شود و در حد کج دار و مریز فقط آن را سرپا نگه می دارند/ امسال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شش صد هزارتن شرکت کرده اند/ تا کنون ندیده یا نشنیده ایم که برای سایر ارگان ها آزمون استخدامی برگزار شود/ کسی نمی پرسد که این معلم را چه کسی استخدام کرده....
به طور مشخص عبارت حقوق شهروندی از وقتی وارد ترمینولوژی حقوق ایران شد که آیت الله شاهرودی رییس وقت قوه ی قضاییه در اوایل سال 1383بخشنامه ای را تحت عنوان رعایت حقوق شهروندی خطاب به مقامات قضایی و ضابطین دادگستری ارسال نمود/ الگوی پیش بینی شده نسخه ی تکامل یافته ی هییت نظارت بر قانون اساسی بود که در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی تشکیل شده بود/ در منشور حقوق شهروندی نیز تاکید شده آموزش و پرورش به همراه دو وزارتخانه آموزشی دیگر برای آموزش حقوق شهروندی مورد خطاب مستقیم قرار گرفته و به همین دلیل وظیفه ی بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها بر عهده دارد/ در پیوست کتاب اسناد مهمی مانند اعلامیه جهانی حقوق بشر، اعلامیه اسلامی حقوق بشر و کنوانسیون حقوق کودک گنجانده شده بود/ در سال های بعد، دروس پرورشی و به تبع آن از چرخه آموزشی حذف گردید/ فرصت بسیار مغتنمی به وجود آمده تا آموزش حقوق شهروندی به طور جدی در دستورکار مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد / ولویت آموزش حقوق شهروندی باید با دوره ی ابتدایی و حتی پیش دبستانی باشد/ نیاز این مهم، رفتارهای عملی معلمان در مدرسه است به همین دلیل آموزش حقوق شهروندی و چگونگی انتقال آن به دانش آموزان از اهمیت شایانی برخوردار است/ مردم می توانند برای مطالبه ی حقوق شهروندی و یا نقض آن به دستگاه های اجرایی مراجعه نمایند و با استناد به آن حقوق خود را مطالبه نمایند....
سایت ها و سردرب های ادارات کل، نواحی و مناطق آموزش و پرورش سرشار از تعاریف و تمجیدهای گسترده اغراق گونه از عملکرد ادارات متبوع می باشد که گویا مشکلات آموزش و پرورش در مرحله اتمام قرار گرفته و خبر از اتفاقاتی زیبا و خوشایند برای سیستم تعلیم و تربیت کشور می باشد/ هر رهگذری که از مقابل ادارات آموزش و پرورش عبور می کند؛ فکر می کند که تغییرات عظیم مثبت به صورت مستمر در این سیستم روی داده و یا در حال رخ دادن است/ هر نوعی اثرگذاری و اثربخشی و همچنین کارایی باید در عملکرد یا رفتارهای قابل مشاهده، خود را نشان بدهد/ . اگر خواهان کسب اطلاعات در زمینه فرایندهای آموزشی و پرورشی هستند؛ ضرورت دارد تا حضوری موثر در مدارس جهت ارزیابی این گزارش ها داشته باشند و واقعیت های آموزش و پرورش را تنها از زاویه دید آمارسازان حرفه ای مورد بررسی قرار ندهند...
این درخواست در قالب ۱۶ محور و پس از ۴۷ روز از رأی اعتماد مجلس به وزیر به دبیرخانه مجلس و با ۶۱ امضاء داده شده بود/ تغییر نگرش نمایندگان در این مدت ، نشاندهنده دمل چرکین و زخم کهنه سیاست زدگی مجلس می باشد/ نمایندگان هر از گاهی به سراغ وزیر آموزش و پرورش می روند تا با نشان دادن توانایی ،سهم خود از قدرت را یادآوری کنند/ موارد استیضاح همچون همیشه با کلی گویی همراه است/ به وزیر فعلی فرصت عمل دهید ...