آن کس که حقیقت را نمی داند بی شعور است و آن کس که حقیقت را می د اند و آن را دروغ می نامد تبهکار است ( برتولت برشت )
کارمندان ما خواهی نخواهی جای بزرگی در اجتماع شهری گرفته اند. خصوصیت های اخلاقی و طرز زندگی شان آنها را قشری متمایز کرده است که با قشرهای دیگر اجتماع جوش نمی خورند/ "بی هدفی( اگر چه چنین وانمود شده که آنها هدف هایی هم دارند )،سقوط، بی تفاوتی، بی اعتنایی و دوری از مسائل اجتماعی، خانواده کارمندان را به شکل قطعه گوشت مرده ای در تنه محیط زندگی اجتماعی در آورده است که روز به روز به وسیله حلقه کبود ناکامی ها و دروغ ها، از سرچشمه های حقیقی و شاداب زندگی جدا می شود و روز به روز بیشتر به مبانی استوار اخلاق که گذشتگان ما به وسیله گذشتگانشان به آنها مؤمن شده اند تمایل نشان می دهند. روز به روز بیشتر خود و خانواده خود را می فریبند/ با اجازه تان این "تکه بزرگ گوشت مرده" را زیر میکروسکوپ می گذارم و با هم تماشا می کنیم/ آسان طلبند. هر چه آسان تر بهتر/ آسایش خانوادگی هدف است/ روی سخن با معلم های خوب که حکم کیمیا دارند ، نیست/ اگر بتوانیم دریابیم که چه می بینند و چرا می بینند، ویژگی های بیماری را شناخته ایم/ وقتی من خوشم می آید و سرگرم می شوم، چه مانعی دارد/ به همین دلیل ساده است که خنک بازی ها، عوام فریبی ها، احساساتی شدن های سطحی و احمقانه و چشم بسته فیلم سازی کردن" راج کاپور" "سنگام" را فیلم دلخواه فرهنگیان- یا به طور کلی کارمندان- تبریز کرد.تئاتر هم که تبریز ندارد و تهران دار- فکر نمی کنم سرنوشتی بهتر از این داشته باشد/ خواندنی ها یشان چیزی است همسطح فیلم های دلخواهشان/ کتاب هم اگر گاهی بخوانند باید داستان باشد/ موسیقی صد در صد برای سرگرم شدن است/ رادیو طور دیگری هم سرگرمشان می کند/ در تربیت بچه هاشان، هر کس گرایشی دارد به سوی طبقه های اشرافیت تر و بالاتر از خود/ می خواهند خود را وابسته به دو گروه بکنند که اگر زد و یکی نادرست از آب درآمد، بتوانند به دامان دیگری پناه ببرند. رای مستقل ندارند. جهت وزش باد است که بر فکر و رأی آنها فرمان می راند/ جهان بینی شان محدود است به چهار دیواری خانه و آغوش زن و بچه ( اگر داشته باشند ) و راهشان منحصر به راه اداره و مدرسه به خانه. "روز به روز بیشتر به مبانی استوار اخلاق که گذشتگان ما به وسیله گذشتگانشان به آنها مومن شده اند تمایل نشان می دهند. روز به روز بیشتر خود و خانواده خود را می فریبند/ نتیجه همه این ها : آدم هایی سطحی و محافظه کار بار می آیند. کله شان مثل اعلای کاهدان می شود. به هر چیز مبتذل دل می بندند ( فیلم، موسیقی، کتاب، آدم، روزنامه و مجله و ...). سطح ذوقشان آن قدر پایین می آید که اگر قطعه موسیقی، فیلم یا کتابی حرفی و اندیشه ای داشته باشد و از ابتذال یک سانتی متر فاصله گرفته، درکش نمی کنند و خسته کننده می یابندش. تفکر نمی کنند و نمی توانند....
دولت و وزارت آموزش و پرورش هیچ مصوبه ی برای تغییر اوضاع نابه سامان معیشتی و نجات معلمان از زیر خط فقر مطلق به مجلس نبرده اند/ هر روز از تحول بنیادینی در مدارس سخن گفته می شود که مدارسش در پرداخت قبض آب برق خود مانده اند / در مجلسی که با تعیین سقف پاداش و هماهنگی آن برای همه کارمندان به شدت مخالفت می شود و در یک ساعت سر و ته قضیه جمع می شود/ در مجلسی که با تعیین حداکثر حقوق و مزایا برای اساتید دانشگاه ها به راحتی مخالفت می شود/ در مجلسی که برای تعیین حداکثر پاداش و مزایا برای کارمندان بانک به خاطر ترس از اختلاس گری آنها مخالفت می شود/ زنگ خطر در آموزش و پرورش سال هاست به صدا در آمده اما هیچ کسی توجه نمی کند....
گروه استان ها و شهرستان ها - جواد بابازاده و توفیق مرتضی پور/
بخش اول و دوم گفت و گوی صدای معلم و مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی قبلا منتشر شد . ( این جا ) و( این جا )
بخش پایانی این گفت و گو را می خوانید
گروه استان ها و شهرستان ها - جواد بابازاده و توفیق مرتضی پور/
پس از گذشت حدود 5 ماه از نامه رسمی صدای معلم به مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ( این جا ) ، سرانجام این گفت و گو انجام شد .
سعی کرده ایم تا مشکلات و چالش های این استان در یک فضای شفاف و پرسش گرانه مطرح و مورد تبادل نظر قرار گیرد .
این گفت و گو در سه بخش ارائه خواهد شد .
نظرات ، انتقادات و پیشنهادات همکاران و مخاطبان محترم ، راه گشای ما و مسئولان برای حل مشکلات و ارتقای کیفیت گفت و گو خواهد بود .
گروه اخبار/
فرهاد فلاحتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تاخیرها و تعویق ها در پرداخت مطالبات معلمان گفت: نارضایتی های معلمان در چند سال اخیر نگران کننده است و البته بخشی از نارضایتی معلمان به این که حق و حقوق اصلی خود را نمی گیرند، برمی گردد.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته اعتراضاتی بین فرهنگیان مطرح شد و نتیجه آن، طرح رتبه بندی معلمان بود که اگرچه طرح بسیار خوبی بود و همه معلمان داوطلب آن بودند اما بسیار ناشیانه و بدون پشتوانه مالی شروع به کار کرد و به مثابه طرح ابتری ماند که باعث نارضایتی بیشتر معلمان شد.
وی ادامه داد: دولت اعلام کرد برای افزایش حقوق، ارتقاء معلمان و رتبه بندی آنها ملاک است. در صورتی که طرح رتبه بندی کجا و صرفا افزایش ۱۰ درصد حقوق معلمان کجا.
فلاحتی بیان کرد: اگر رتبه بندی فرهنگیان جدی گرفته شود و اعتبارات آن در بودجه۹۶ تامین شود و این اعتبارات هر سال تزریق شود، بخش عمده ای از رضایت مندی بین معلمان ایجاد خواهد کرد.
عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مادامی که بودجه آموزش و پرورش فقط صرف مخارج می شود، نمی توان انتظار تغییر و تحول در رکن اصلی جامعه را داشت در صورتی که وزارت آموزش و پرورش وزارتی است که نسل آینده را تربیت می کند لذا طبیعی است که باید توجه به اصل آموزش و پرورش اولویت اول باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس ادامه داد: رضایت معلمان شرط اساسی در این موضوع است چراکه دانش آموز با معلم در ارتباط است و معلم نقش بسیار تاثیرگذاری در تربیت دانش آموز دارد