صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه  اخبار :

خبر درگذشت برادر گرامی جناب آقای " سید رازی طبیب " از فرهنگیان پیش کسوت و مسئول کارگروه بازنشستگان سخن معلم موجب تاثر و تالم همکاران گردید .

ضمن تسلیت به جناب طبیب و خانواده محترم برای روح آن مرحوم طلب آمرزش و برای بازماندگان صبر و بردباری مسئلت داریم .

به همین مناسبت مجلس ختمی روز یکشنبه 30 / 9 / 93 از ساعت 14 تا 30 / 15 واقع در خیابان رودکی ، نرسیده به چهار راه  مرتضوی ، روبه روی تامین اجتماعی  ، شعبه هفت ، کوجه شهید سیامک خداوردی ( مسجد باب الحوائج ) برگزار می گردد .

حضور دوستان و فرهنگیان محترم موجب تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود .

 

جمعه, 27 آذر 1393 20:52

سخن معلم در حق "سخن معلم"

rafieedidgah* سخن معلم تریبونی است از برای تمامی معلمان و فرهنگیان عزیز و از وابستگی به احزاب یا جناح های سیاسی و...، مبری می باشد
* سخن معلم درچهارچوب قانون اساسی کشور، نسبت به احقاق حقوق فرهنگی اقوام ایرانی اهتمام ورزید و به نقد عدم آموزش زبان مادری به عنوان یکی ازعوامل بی عدالتی، افت تحصیلی، ازخودبیگانگی و بی هویتی و عدم اعتماد به نفس وخودباوری همت گماشت
*سخن معلم، برخلاف خیلی ازسایت ها و نشریات دیگر، توسط معلمان فرهیخته وزحمت کشی اداره می شود که دلسوزان واقعی نظام آموزش وپرورش به شمارمی روند و تنها دغدغه وهم وغم شان بهبود وسامان یافتن وضعیت نابسامان آموزش وپرورش می باشد
نگارنده ی حقیر ضمن آرزوی توفیق وسربلندی برای تک تک عزیزانی که دراین راه مقدس، قلم فرسایی ومجاهدت می نمایند،امیدواراست تا فرهنگیان فرهیخته و شریف بیش ازگذشته با تریبون خویش انس گیرند و با نوشته های وزین خویش زینت بخش صفحات آن گردند و موجبات پربارترشدن محتوای آن نشریه ی گران بها را فراهم آورند.


 سایت "سخن معلم" یا پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران، که از سال1387با مدیریت آقای پورسلیمان، زینت بخش فضای مجازی گردید، با هدف فعالیت درحوزه ی آموزش و پرورش و مسایل مبتلا به آن پابه عرصه ی وجود نهاد. نشریه ای الکترونیک که آموزش را به حق محور توسعه ی پایدار قلمداد کرده، بر اساس دکترین خود، درصدد تأسیس و تثبیت تفکر انتقادی و گفت وگو در چرخه ی نظام تعلیم وتربیت می باشد.آن گونه که از محتوای مطالب و نوشته های آن پیداست سایت مزبور تریبونی است از برای تمامی معلمان و فرهنگیان عزیز و از وابستگی به احزاب یاجناح های سیاسی و...،مبری می باشد.

گفتنی است از زمان شروع فعالیت سایت تاکنون مسایل متنوعی راجع به آموزش وپرورش از قبیل نقد عملکرد مسئولین این نهادمقدس؛ ازصدر تا ذیل، وجود نابرابری و بی عدالتی در توزیع امکانات آموزشی درسطح کشور،افت تحصیلی و علل و راه کارهایی برای پیش گیری از آن معضلات، پرداختن به سایر معضلات ومسایل آموزشی و تربیتی دانش آموزان، نقد محتوای کتب درسی، پرداختن به مسایل بهداشتی و ورزش دانش آموزی، آسیب های آموزش وپرورش،حقوق و معیشت فرهنگیان و....درقالب مقالات متعدد و متنوع و یا مصاحبه و گزارش و...، منتشر شده است و ضمن جلب نظر مخاطبان خویش، زمینه های لازم برای ارایه ی نظرات،پیشنهادات و انتقادات سازنده آنان و همچنین بهره گیری ازآن پیشنهادات و نظرات درراستای پربارتر نمودن سایت را فراهم آورده است.

سخن معلم بستری فراهم نمود تا در زیر سایه ی آن متولیان امرآموزش و پرورش و صاحبان اصلی این حرفه ی مقدس بتوانند درخصوص مسایل و دغدغه های اصلی این نهاد عریض و طویل به اظهار نظر و تبادل اطلاعات بپردازند و ضمن مرتفع ساختن معضلات، موجبات توسعه ی آموزش وپرورش کشور را فراهم آورند. اما آن چه که سایت سخن معلم را ازدیگر نشریات وسایت های مشابه متمایز می سازد این که سایت مزبور ضمن پرداختن به مسایل و امور مهم و تأثیرگذاری چون حقوق و معیشت فرهنگیان و تلاش در راستای رفع تبعیض ونابرابری بین معلمان با سایر کارکنان دولت، به ویژه پس از سال 1385و بی مهری های مکرر دولت مهرورز! درحق فرهنگیان ( که تعطیلی کانون های صنفی معلمان و توقیف نشریه ی حق گوی قلم معلم و سرکوب فعالان صنفی و معیشت خواه نقطه ی اوج آن به شمارمی رود.)،بخشی از وظیفه ی کانون های صنفی فرهنگیان را نیز عهده دار گردید و به تریبونی برای مطرح نمودن مطالبات صنفی فرهنگیان بدل گردید ؛ امری که بسیاری ازنشریات مجازی و غیرمجازی به دلایل موجه! و یا غیرموجه ازپرداختن بدان امتناع ورزیده اند.

موضوع دیگری که سبب متمایز شدن سایت سخن معلم از سایر سایت ها گردید،طرح موضوع آموزش زبان مادری بود که علاوه برنص صریح قانون اساسی،در وعده های انتخاباتی ریاست محترم جمهوری نیزتجلی یافت و اقوام دیگر زبان ایرانی را که مدت هاست درحسرت فراگیری زبان مادری به سرمی برند،امیدوار ساخت و به پای صندوق های رأی کشاند،می باشد.

آری درشرایطی که اکثریت قریب به اتفاق نشریات مجازی وحقیقی ( به استثنای چندهفته نامه وماه نامه ی محلی) به دلایل گوناگون عافیت طلبی،منفعت طلبی،محافظه کاری و...، ازپرداختن بدان مهم طفره رفته ومی روند،سخن معلم این تابو را درهم شکست و ضمن به بحث گذاردن موضوع مذکور و انتشار دیدگاه ها و نظرات گوناگون از موافق و مخالف، زمینه را برای تعامل سازنده و تضارب افکار و آرا در این خصوص فراهم نمود.

سخن معلم درچهارچوب قانون اساسی کشور، نسبت به احقاق حقوق فرهنگی اقوام ایرانی اهتمام ورزید و به نقد عدم آموزش زبان مادری به عنوان یکی از عوامل بی عدالتی، افت تحصیلی، ازخودبیگانگی و بی هویتی و عدم اعتماد به نفس و خودباوری همت گماشت. فضای فراهم آمده دراین سایت، صاحب نظران و کارشناسان امر را که وقوف بیشتری نسبت به مشکلات آموزشی درمناطق دوزبانه دارند و اثرات مخرب عدم آموزش زبان مادری را بیش ازهرکسی دریافته اند،گردهم آورد تاضمن تبادل نظر و مباحثه دراین خصوص به ارایه ی راه کارهایی برای حل این معضل اساسی اقدام نمایند. ؛ اقدامی که تأثیرآن بر روند آموزشی وتوسعه ی همه جانبه ی آموزش و پرورش کشور چندقومیتی ایران انکارناپذیراست.

ناگفته نماند که سخن معلم، برخلاف خیلی از سایت ها و نشریات دیگر، توسط معلمان فرهیخته و زحمت کشی اداره می شود که دلسوزان واقعی نظام آموزش و پرورش به شمارمی روند و تنها دغدغه و هم و غم شان بهبود و سامان یافتن وضعیت نابسامان آموزش وپرورش می باشد. معلمانی که کسب رضای الهی،حقیقت جویی وعدالت گستری را برمنافع ومطامع خویش ترجیح داده اندو قلم از برای"  روزی " نمی زنند.

براین اساس می توان ادعا کرد سخنان معلمان و نویسندگان سخن معلم، از دل برمی خیزد، و به قول معروف؛ سخن کو ازدل برآید،لاجرم بردل نشیند.

نگارنده ی حقیر ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای تک تک عزیزانی که دراین راه مقدس، قلم فرسایی ومجاهدت می نمایند،امیدواراست تا فرهنگیان فرهیخته و شریف بیش ازگذشته با تریبون خویش انس گیرند و با نوشته های وزین خویش زینت بخش صفحات آن گردند و موجبات پربارتر شدن محتوای آن نشریه ی گران بها را فراهم آورند.

 

منتشرشده در دیدگاه

tajammospecialنماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت لایحه افزایش ۱۴ درصدی حقوق معلمان را به مجلس ارائه کرده است…

 عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده استان البرز در پاسخ به سوال دبیران در خصوص لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها و افزایش ساعات کاری در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شده اما دیوان عدالت اداری بر آن ایراد گرفته است.

وی افزود: عدم تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه تصمیمی غیرکارشناسی است؛ چرا که هزینه‌های ادارات در زمان فعالیت در روزهای پنجشنبه از راندمان فعالیت کارکنان بیشتر است؛ لذا ما بر غیرکارشناسی بودن این تصمیم اعتراض کردیم و پیگیر هستیم تا این موضوع اصلاح شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص افزایش حقوق کارمندان از سوی دولت، چنین گفت: افزایش ۱۴ درصدی حقوق معلمان به مجلس ارائه شده و مجلس در حال حاضر با دولت در حال مذاکره برای افزایش حقوق معلمان است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۱ نماینده از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق را ارائه کرده‌اند که امید می‌رود این پیشنهاد رای بیاورد.

اکبریان ادامه داد: در این پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی برای حقوق کمتر از یک و نیم میلیون تومان، ۱۷ درصد برای حقوق تا سقف سه و نیم میلیون تومان و ۱۴ درصد افزایش برای حقوق‌های بیش از سه میلیون تومان داده شده است.

وی در پایان سخنان خود به ضرورت تامین مالی معلمان اشاره کرد و گفت: اگر معلمان دغدغه مسایل مالی نداشته باشند در آموزش دانش‌آموزان می توانند قدم‌های مثبت‌تری بردارند.

انتهای پیام/

ایسنا

منتشرشده در اقتصاد

اختصاص ۱۰ درصد از عوارض گاز مصرفی برای پرداخت سرانه واحدهای آموزشی، توافق با مالکان مداری استیجاری و اختصاص ۵ درصد از اعتبارات عمرانی کارخانجات برای ساخت و تکمیل فضای آموزشی از احکام پیشنهادی آموزش‌ و پرورش در بودجه سال ۹۴ است…

بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در سال ۹۴، ۲۳ هزار میلیارد تومان است که پیشنهادهایی نیز از سوی مجلس برای افزایش اعتبارات این وزارتخانه مصوب شده است که در صورت تأیید نهایی اعتباری در حدود ۵ میلیارد تومان را در به آموزش و پرورش تخصیص می‌دهد.
وزارت آموزش و پرورش نیز در لایحه بودجه ۹۴ احکام مختلف و جدیدی را مطرح کرده که برخی از آن‌ها بدین شرح است.
** دولت موظف است به منظور افزایش بهره وری از طریق بهینه‌سازی در منابع انسانی و منابع مالی در وزارت آموزش و پرورش به نحوی اقدام کند که در سال ۹۴، سهم اعتبارات غیرپرسنلی نسبت به سال قبل به میزان یک درصد افزایش یابد.
دلایل توجیهی برای پیشنهاد این حکم:‌ با توجه به پیش بینی افزایش سهم اعتبارت غیرپرسنلی به پرسنلی در ماده (۱۹) قانون برنامه پنجم توسعه، تصویب این حکم زمینه اجرا ماده فوق‌الذکر را فراهم خواهد کرد.
** شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند معادل دو درصد از حق بیمه شخص ثالث دریافتی از بیمه‌گذار را طی جدولی که براساس فروش بیمه هر یک از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد به صورت هفتگی به درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. یک درصد از وجوه واریزی از محل اعتباری که سالانه در قوانین بودجه پیشنهاد می‌شود، در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
دلایل پیشنهاد حکم: با توجه به نقش وزارت آموزش و پرورش در امر آموزش فرهنگ ترافیکی اختصاص بخشی از اعتبار آموزش و فرهنگ سازی ترافیک نقش مؤثری در پیش گیری از حوادث رانندگی دارد.
** مازاد درآمدهای استانی نسبت به ارقام مصوب در سقف اعتباراتی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می‌‌شود با اعلام خزانه داری کل کشور در مقاطع سه ماهه توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری توزیع می‌شود که ۱۰ درصد اعتبار برای نگه داری و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
دلایل توجیهی برای پیشنهاد حکم:‌ طی سال‌های اخیر برای نگهداری و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی اعتباری در اختیار استان‌ها نبوده است که اختصاص بخشی از مازاد درآمد استانی موجب بهسازی و تجهیز فضا می‌شود.
** اختصاص ۱۰ درصد از عوارض گاز مصرفی برای پرداخت سرانه واحدهای آموزشی
** وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابع ذی ربط موظف است علاوه بر دریافت نرخ گاز به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی (۱۵۰ ریال) به عنوان عوارض از مشترکان دریافت کند. ۱۰ درصد از عوارض وصولی معادل ۲۴۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت سرانه واحدهای آموزشی و پرورشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش در اختیاز وزارت مذکور قرار می‌گیرد.
** اختصاص ۵ درصد از محل عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش
** شهرداری‌های سراسر کشور مکلفند عوارض جزء (۳) ماده (۱۳) قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی را به میزان ۵ درصد از متقاضیان دریافت پروانه‌‌های ساختمانی، تفکیک زمین‌ها، پذیره و نوسازی دریافت و حداکثر یک ماه پس از وصول به حساب درآمد اختصاصی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های ذی ربط واریز کنند.
دلایل توجیهی برای پیشنهاد این حکم: ماده ۱۳ قانون شوراهای آموزش و پرورش مقرر کرده تا ۵ درصد از عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی به عنوان یکی از منابع مالی شوراهای آموزش و پرورش مناطق توسط شهرداری‌ها وصول و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد اما به دلیل عدم تصریح قانون در مکلف کردن شهرداری‌ها عملکرد مطلوبی نداشته‌اند و تصویب حکم پیشنهادی موجب تقویت منابع مالی وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.
** در سال ۱۳۹۴ میزان درآمد ماده (۲۰) قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی معادل ۱۰ درصد شهریه دریافتی تعیین می‌شود و درآمد مذکور به عنوان درآمد اختصاصی به حساب خزانه داری کل کشور واریز خواهد شد و معادل وجوه واریزی در اختیار سازمان مدارس غیردولتی قرار می‌گیرد تا به منظور نظارت بر این مراکز در کیفیت بخشی به آموزش و پرورش غیردولتی هزینه شود.
دلایل توجیهی برای پیشنهاد حکم: مشکلات ناشی از تاخیر در دریافت و مصرف درآمد عمومی موجب شده درآمد ماده (۲۰) عملکرد مطلوب نداشته باشد ضمن اینکه بر اساس یکی از مواد لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مقرر شده تمام درآمدهای وزارت آموزش و پرورش در قالب درآمد اختصاصی به تصویب برسد.
** دستگاه‌هایی که املاک آموزش‌ و پرورش را در اختیار دارند مکلف به تعیین تکلیف املاک تحت تصرف هستند
** تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ارگان‌هایی که املاک وزارت آموزش و پرورش را در اختیار دارند مکلفند در سال ۱۳۹۴ نسبت به تعیین تکلیف املاک تحت تصرف اقدام کنند و از طریق استرداد املاک یا پرداخت بهای آن به وزارت آموزش و پرورش نسبت به اجرای این حکم اقدام کنند.
دلایل توجیهی برای پیشنهاد این حکم: عدم وجود قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای بازپس گیری املاک وزارت آموزش و پرورش که در اختیار سایر نهادها و ارگان‌ها می‌باشد موجب شده املاک مورد نظر با وجود نیاز وزارت آموزش و پرورش به منظور سایر فعالیت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
** سازمان ثبت اسناد و املاک موظف است با اعلام کمیسیون مستندسازی و بهره‌بردای اموال غیرمنقول دولت موضوع ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نسبت به اصلاح سند آن دسته از اموال دولتی که در حال حاضر به عنوان مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی در اسناد مالکیت آنها نام وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه بهره‌بردار ذکر نشده است اقدام کند. وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظفند در اجرای این حکم پیگیری‌ها و اقدامات لازم را به نحوی انجام دهند که تمام اموال غیرمنقول و ساختمان‌های آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴ به نحو مندرج در این ماده تعیین تکلیف شود.
دلایل توجیهی برای پیشنهاد این حکم: به منظور ساماندهی املاک وزارت آموزش و پرورش و تحصیل اسناد مالکیت نیاز به حکم قانونی برای همکاری دستگاه‌های ذی ربط است.
** معافیت واحدهای آموزشی و پرورشی از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز و عوارض شهرداری‌ها
** واحدهای آموزشی و پرورشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش در مناطق روستایی از پرداخت هزینه‌های مصرفی آب، برق، گاز و هزینه انشعاب عناوین ذکر شده و نیز واحدهای آموزشی و پرورشی مناطق شهری از پرداخت عوارض به شهرداری‌ها معاف هستند.
** به وزارت آموزش و پرورش وادارت کل آموزش و پرورش استان‌ها اجازه داده می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های خالی مراکز آموزشی تحت پوشش خود نسبت به برگزاری مسابقات علمی و ورزشی، آزمون‌های ورودی همچنین برقراری دوره‌های آموزش شبانه، تقویتی و جبرانی و کوتاه مدت با دریافت هزینه‌های آموزشی از موسسات و افراد متقاضی اقدام کنند. وجوه دریافتی از این بابت به حساب درآمد اختصاصی نزد خزانه داری کل کشور یا خزانه معین استان وایز می‌شود و معادل آن در قوانین بودجه سنواتی همان استان برای تامین بخشی از اعتبار مدارس و دوره‌های مذکور منظور و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان ذی ربط.
** تغییر کاربری املاک و فروش آنها به منظور احداث مدارس جدید و مقاوم
** به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود با تایید وزیر آموزش و پرورش برنامه‌ریزی و اجرای طرح بهینه سازی استفاده از ساختمان‌های آموزش و پرورش را اجرا کنند به نحوی که اموالی را که قابلیت تغییر کاربری به مسکونی یا اداری یا تجاری دارد با تغییر قانون کاربری، واگذار و از محل آن حداقل معادل فضای آن نسبت به خریداری یا احداث ساختمان‌های جدید با مقاومت لازم برای مدارس کشور و نیز مقاوم سازی مدارس موجود و تامین اردوگاه‌های علمی و امور رفاهی فرهنگیان یا مشارکت با بخش غیردولتی برای اهداف فوق اقدام کند.
دلایل توجیهی برای پیشنهاد این حکم: به منظور ساماندهی املاک وزارت آموزش و پرورش و استفاده بهینه از سرمایه‌های موجود در صورت فروش املاک مازاد بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی و پرورشی برطرف خواهد شد.
** ممنوعیت تخلیه ساختمان‌ها و املاک متعلق به دولت که به صورت مدرسه در اختیار آموزش و پرورش است
** تخلیه ساختمان‌ها و املاک متعلق به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی که در سال ۸۶-۸۷ به صورت مدرسه در اختیار آموزش و پرورش بوده است تا زمان اعلام نیاز آن وزارتخانه ممنوع است.
** توافق با مالکان مدارس استیجاری
** به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود تا با مالکان مدارس استیجاری مورد نیاز آموزش و پرورش و مالکین عرصه مدارس مشمول قانون ممنوعیت قلع و ساختمان‌های آموزشی و پرورشی تابع وزارت آموزش و پرورش مصوب ۸۵٫۴٫۶ مجمع تشخیص مصلحت نظام از طریق دادن اراضی و املاک نامناسب متعلق به خود به عنوان معوض توافق نماید.
** وزارت مسکن و شهرسازی موظف است زمین‌های با کاربری آموزشی را تملک و براساس قیمت منطقه‌ای به وزارت آموزش و پرورش واگذار کند. دولت نیز موظف است بودجه لازم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
** به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود نسبت به فروش محصولات، تولیدات و ارائه خدمات در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، خدماتی و تولیدی بدون رعایت تشریفات قانون محاسبات عمومی کشور و سایر مقررات عمومی دولت اقدام کرده و عواید حاصل از آن را به حساب درآمدهای اختصاصی خود واریز و صرف توسعه و تجهیز مراکز یاد شده کند.
** اختصاص ۵ درصد از اعتبارات عمرانی کارخانجات و شرکت‌های دولتی برای تکمیل فضاهای آموزشی
** به تمام دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، موسسات، کارخانجات و شرکت‌های دولتی اجازه داده می‌شود تا ۵ درصد از اعتبارات جاری و عمرانی خود را در مناطقی که سازمان آموزش و پرورش استان‌های کشور معین می‌کنند برای احداث، تکمیل و تجهیز راه‌اندازی فضاهای آموزشی در اختیاز سازمان آموزش و پرورش استان‌های کشور قرار بدهند.
انتهای پیام/

تسنیم

منتشرشده در اقتصاد

طرح بالندگی مدیران مدارس گروه اخبار :

در حالی که بسیاری از معوقات و مطالبات معلمان مانند حق التدریس ها ، اضافه کاری ها ، حق الزحمه امتحانات ، کمک هزینه ازدواج ، فوت و... هنوز پرداخت نشده است و از این بابت بسیاری از معلمان دچار مشکلات و مسائل مختلفی در زمینه دخل و خرج شده اند ، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در یک اقدام عجیب و پرسش برانگیز میان مدیران مدارس کارت های هدیه یک میلیون ریالی توزیع نمود .

روز پنج شنبه ، بیست و هفتم آذر ماه دبیرستان شهید مطهری تهران میزبان مدیران دولتی سه مقطع  تحصیلی شهر تهران جهت شرکت در  " طرح بالندگی مدیران " بود .

یکی از مدیران شرکت کننده در این آزمون در این زمینه به سخن معلم گفت : " ابتدا صبحانه برای همکاران سرو شد و سپس آزمونی  از ساعت 30 / 9  تا 11برای مدیران برگزار گردید . سپس آقای چهاربند ، مدیر کل محترم آموزش و پرورش تهران در سالن حضور پیدا نموده و هم زمان پاکت هایی که حاوی یک کارت هدیه یک میلیون ریالی میان مدیران توزیع گردید .  تمام سالن  مملو از جمعیت بود و البته بابت این کارت ها از مدیران رسید گرفته نمی شد "

شایسته است که مسئولان  محترم اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مورد پاسخ گو باشند .

 طرح بالندگی مدیران مدارس

 پایان پیام/

جمعه, 27 آذر 1393 08:46

یلدا ، تمرین همدلی ها

 آرش بهرامی :

* امسال عده ای از انسان های پاک نهاد برآن شده اند تا شادی شب یلدا را با کودکان خیابانی افراد کم درآمد و بیماران و به طور کلی انسان های محروم اجتماع تقسیم کنند Y کافیست فقط در غروب شب یلدا (یکشنبه 30 آذر) به طور تنها و یا گروهی با خرید و هدیه لوازمی چون دستکش کلاه بافتنی مواد غذایی و یا انواع لباس گرم و میوه قدمی خداپسندانه و انسانی برای خشنودی و لبخند این عزیزان برداریم باشد که خدمت به هم نوع به جشن باستانی یلدا گره بخورد ...

یلدایتان توام با سلامتی باد


شب یلدا یا شب چله آخرین روز آذرماه، شب اول زمستان و درازترین شب سال است. ایرانیان باستان با باور اینکه فردای شب یلدا با دمیدن خورشید، روزها بلند تر شده و تابش نور ایزدی افزونی می یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می کردند.

نور، روز و روشنایی خورشید، نشانه هایی از آفریدگار بود در حالی که شب، تاریکی و سرما نشانه هایی از اهریمن. مشاهده تغییرات مداوم شب و روز مردم را به این باور رسانده بود که شب و روز یا روشنایی و تاریکی در یک جنگ همیشگی به سر می برند. روزهای بلندتر روزهای پیروزی روشنایی بود، در حالی که روزهای کوتاه تر نشانه یی از غلبه تاریکی.

● آیین های جشن شب یلدا

یکی از آیین های شب یلدا در ایران، تفال با دیوان حافظ است. مردم دیوان اشعار لسان الغیب را با نیت بهروزی و شادکامی می گشایند و فال دل خویش را از او طلب می کنند.

در برخی دیگر از جاهای ایران نیز شاهنامه خوانی رواج دارد. بازگویی خاطرات و قصه گویی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز یکی از مواردی است که یلدا را برای خانواده ایرانی دلپذیرتر می کند. اما همه این ها راه هایی است تا خانواده ها دورهم جمع شوند و بلندترین شب سال را با شادی و سلامتی به سپیده برسانند.

در سراسر ایران زمین، جایی را نمی یابید که خوردن هندوانه در شب یلدا جزء آداب  آن نباشد. در جاهای گوناگون ایران، ازگونه های مختلف تنقلات و خوراکی هابهره برده می شود اما هندوانه میوه ای است که هیچ گاه از قلم نمی افتد، زیرا شمار زیادی به این باورند که اگر مقداری هندوانه در شب چله بخورند در سراسر چله بزرگ و کوچک یعنی زمستانی که در پیش دارند سرما و بیماری بر آنها غلبه نخواهد کرد.

مردم شیراز در شب یلدا به شب زنده داری می پردازند و برخی نیز بسیاری از دوستان و بستگان خود را دعوت می کنند. آنها در این شب سفره یی می گسترانند که بی شباهت به سفره هفت سین نوروز نیست و در آن آینه را جای می دهند. گونه های بی شمار آجیل و تنقلاتی چون نخودچی، کشمش، حلواشکری، رنگینک و خرما و میوه هایی چون انار و به ویژه هندوانه خوراکی های این شب را تشکیل می دهند.

در آذربایجان مردم هندوانه چله (چیله قارپوزی) می خوردند و باور دارند که با خوردن هندوانه لرز و سوز و سرما به تن آنها تاثیری ندارد.

در اردبیل رسم است که مردم، چله بزرگ را سوگند می دهند که زیاد سخت نگیرد و معمولاً گندم برشته (قورقا) و هندوانه و سبزه و مغزگردو و نخودچی و کشمش می خورند. در گیلان هندوانه را حتماً فراهم می کنند و باورمندند که هرکس در شب چله هندوانه بخورد در تابستان احساس تشنگی نمی کند و در زمستان سرما را حس نخواهد کرد. «آوکونوس» یکی دیگر از میوه هایی است که در این منطقه در شب یلدا رواج دارد و به روش خاصی تهیه می شود.

همچنین این شب دارای  مختصات جغرافیایی نیز هست و آن آغاز {انقلاب زمستانی} است انقلاب زمستانی، در ستاره‌شناسی، نام لحظه‌ای است که خورشید از دید ناظر زمینی در بیش‌ترین فاصله  زاویه‌ای با صفحه استوا در آنسوی نیم‌کره ناظر قرار دارد.

انقلاب زمستانی آغاز زمستان است. پس از انقلاب زمستانی طول روزها بلندتر می‌شود

انقلاب زمستانی  منشا بسیاری از جشن‌ها و آئین‌های باستانی در فرهنگ‌ها و تمدن‌های بشری است. شب یلدا یا شب چله  و کریسمس از جمله این مراسم است.

این جشن که یکی از کهن ترین جشن های ایران باستان است در اصطلاح به آن شب چله هم می گویند. چله بزرگ ازاولین  روز دی ماه تا دهم بهمن که جشن سده است به طول می انجامد و آن را چله بزرگ می نامند به آن دلیل که شدت سرما بیشتر است، آن گاه چله کوچک فرا می رسد که دهم از بهمن تا بیستم اسفند به طول می انجامد و سرما  کم می شود.

چله اول که اولین روز زمستان و یا نخستین شب آن است تولد مهر و خورشید شکست ناپذیر است، زیرا مردم دوره های گذشته که پایه زندگی شان برکشاورزی و چوپانی قرار داشت و در طول سال با سپری شدن فصل ها   براثر تجربه و گذشت زمان با گردش خورشید و تغییر فصول و بلندی و کوتاهی روز و شب و جهت حرکت و قرار ستارگان آشنایی یافته و کارها یشان را براساس آن تنظیم می کردند و به تدریج دریافتند که کوتاه ترین روزها آخرین روز پاییز یعنی سی ام آذر و بلندترین شب ها شب اول زمستان است اما بلافاصله بعد از این با آغاز دی روزها بلندتر و شب ها کوتاه تر می شود.

در شب یلدا یا تولد خورشید افراد دور هم جمع می شدند و سفره ای ویژه مانند سفره یی که عید نوروز تهیه پهن می کردند اما محتویات آن با سفره هفت سین متفاوت است .

این سفره جنبه دینی داشته و مقدس بود مردم از خداوند یکتا روشنایی و برکت می طلبیدند تا در زمستان به خوشی سر کنند و میوه های تازه و خشک و چیزهای دیگر در سفره تمثیلی از آن بود که بهار و تابستانی پربرکت داشته باشند و همه شب را در پرتو چراغ و نور و می گذراندند تا اهریمن فرصت سیاهی و تباهی نیابد.

 امروز هم ایرانیان در سراسر جهان این جشن زیبا را در کنار یکدیگر برگزار می کنند و به خواندن شاهنامه و گرفتن فال حافظ می پردازند ؛  حال که چنین است بیاییم شادی این رسم کهن ملی را با دیگران قسمت کنیم .

بیایید همدلی را دراین شب تمرین کنیم  .مطمئنا هستند دربین ما افرادی را که به علل مختلف از داشتن سرپناهی برای شرکت در شادی و مهر جشن شب یلدا محرومند .

امسال عده ای از انسان های پاک نهاد برآن شده اند تا شادی شب یلدا را با کودکان خیابانی افراد کم درآمد و بیماران و به طور کلی انسان های محروم اجتماع تقسیم کنند ؛ کافیست فقط در غروب شب یلدا (یکشنبه 30 آذر) به طور تنها و یا گروهی با خرید و هدیه لوازمی چون دستکش کلاه بافتنی مواد غذایی و یا انواع لباس گرم و میوه قدمی خداپسندانه و انسانی برای خشنودی و لبخند این عزیزان برداریم باشد که خدمت به هم نوع به جشن باستانی یلدا گره بخورد ...

یلدایتان توام با سلامتی باد

ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش سخن معلم در راستای عمل به آموزه های دولت تدبیر و امید که مهم ترین آن گفت و گو ، تفکر انتقادی و پاسخ گویی است ، آمادگی خود را جهت برگزاری نشست و گفت و گو با همه مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام می نماید .
همچنین این رسانه آماده است تا پاسخ افراد و یا نهادهایی را که مورد پرسش و نقادی قرار می گیرند منتشر نماید .


 در پاسخ به درخواست جمع کثیری از معلمان و مخاطبان گرامی سخن معلم در استان البرز و بر اساس اصل تعامل ؛ گروه گزارش سخن معلم گفت و گویی با جناب آقای خسرو ساکی ، مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان البرز انجام داده است .
این گفت و گو به زودی در سایت سخن معلم جهت استفاده همکاران قرار خواهد گرفت .
گروه گزارش سخن معلم در راستای عمل به آموزه های دولت تدبیر و امید که مهم ترین آن گفت و گو ، تفکر انتقادی و پاسخگویی است ، آمادگی خود را جهت برگزاری نشست و گفت و گو با همه مسئولان محترم وزارت آموزش و پرورش اعلام می نماید .
همچنین این رسانه آماده است تا پاسخ افراد و یا نهادهایی را که مورد پرسش و نقادی قرار می گیرند منتشر نماید .
گروه گزارش سخن معلم/

منتشرشده در گفت و شنود
پنج شنبه, 26 آذر 1393 16:40

تاریک یا روشن؟

بیش از سه هفته است که از شهادت مظلومانه مرحوم محسن خشخاشی می گذرد. هر روز که بیشتر می گذرد عمق فاجعه بیشتر مشخص می شود و درد و افسوس ما بیشتر. هر روز ابعاد شخصیت انسانی این معلم شریف بر کسانی که از نزدیک او را نمی شناختند آشکارتر می شود. نفرین بر دستی که بر روی گل خنجر کشید. در این میان نقاط تاریکی، سیاهی این غمِ بزرگ را بیشتر و آتش دل ما را افروخته تر می کنند.

1. در مورد جزییات این فاجعه، هر روز شایعات مختلفی بر سر زبان ها می افتد. از پیشینه شخصی و خانوادگی قاتل گرفته تا آلت جنایت و تعداد ضربات و محل اصابت آنها.  از حادثه ای که در روزِ روشن اتفاق افتاده و شاهدان زنده بسیاری داشته است ؛ آن قدر روایات مختلف شنیده می شود که انسان حیرت می کند. گویا کمیته ای از سوی سازمان آموزش و پرورش استان مامور بررسی این حادثه شده است. بهتر است برای آگاهی افکار عمومی، از سوی این کمیته و یا نیروی انتظامی شهرستان بروجرد گزارش رسمی، دقیق و مستندی در این زمینه منتشر شود تا به شایعات مطرح در این زمینه پایان دهند.

2. دستگیر نشدن قاتل نوجوان مرحوم خشخاشی تا این لحظه، از دیگر نقاط تاریک این حادثه است. دستگیری نوجوانی کم سن و سال و کم تجربه  قاعدتاً نباید برای دستگاه های انتظامی و  امنیتی کشور مشکل خاصی باشد. سابقه نشان داده است دستگاه های امنیتی کشور در این زمینه مهارت و تبحر خاصی دارند و بارها در مدت بسیار کوتاهی گروهای خراب کار و وابسته به بیگانگان را که دارای سازمان های پیچیده ای هم بوده اند از هم متلاشی کرده اند. ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی و فرمانده لایق و مدیر آن، به خاطر اهمیت قضیه و حساسیت آن برای افکار عمومی بهتر است نیروهای اطلاعاتی دیگر نیز به یاری نیروی انظامی بیایند و به حرف و حدیث های بی پایه در این زمینه پایان دهند.  

3. شهادت مقامی معنوی  و کمال اخلاص فرد شهید است. بر باطن شهید و شهادت  فقط خداوند آگاه است اما ما انسان های متوسط و معمولی باید بر ظاهر امر قضاوت کنیم. بنده خود از عمق جان یقین دارم که با هر معیاری، مرحوم محسن خشخاشی بنا بر وعده قرآن کریم، در پس پرده ی چشمان دنیا بین ما ، شهید ی زنده و مرزوق به رزق الهی است. اما حتی بر حسب ظاهر امر و قوانین مربوطه هم، نباید در شهید دانستن این معلم شریف شک کرد. موارد بسیاری در سال های گذشته دیده شده است که فوت مامور دولت در حین خدمت، از نظر قانونی شهادت محسوب گردیده است. این مورد که دیگر جای خود دارد.  نمی دانم که آیا  مسئولان مربوطه شهری مانند نمایندگان مجلس، فرماندار،  اعضای شورای شهر و  مسئولان وزارتخانه و سازمان و اداره پرورش و پرورش  استان و شهر در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند اما این کار، حداقل کاری است که می توان در حق این شهید بزرگوار، خانواده دل سوخته و  جامعه بزرگ فرهنگیان کشور انجام داد. این بیشتر نیاز ما به این شهید برای بهره بردن از نور وجود اوست تا نیاز آن شهید والا مقام، که اکنون در بهشت الهی نزد پروردگار خویش، روزی خوار و آواز  " یَا لَیتَ قَومی یَعلَمون" سر داده است.

4. نقطه تاریک دیگری که بیش از موارد دیگر آزار دهنده و نگران کننده است گفته های آگاهانه و نا آگاهانه عده ای است که شخصیت و منش والای این شهید را هدف گرفته اند. گویا عده ای پس از ریختن خون این شهید مظلوم، با حرف ها و نسبت های کاملاً بی پایه و اساس خود، قصد هتک حرمت و ریختن آبروی او را دارند. جنایتی که حتی ریختن خون این شهید در برابر آن سهل و مختصر به نظر می رسد. کسانی که مرحوم محسن خشخاشی را از نزدیک می شناختند می دانند که او چه فرشته ای بوده است. انسانی کاملا اخلاقی، مسئول و مهربان به خصوص با شاگردان خود،و در عین حال در زمینه تدریس و انجام وظایف، بسیار جدی و منظم. بسیاری از دانش آموران و شاگردانش، همچون پسر من، عاشقانه او را همچون پدر خود دوست داشتند و بلکه او را دوست واقعی خود می دانستند.کمتر از " آقا" به دانش آموز خود خطاب نمی کرد و علی رغم  آن که خود از وضعیت مالی چندان خوبی برخوردار نبود، بدون تظاهر و ریا و آگاهی دیگران به دانش آموزان کم بضاعت و یا خانواده هایشان کمک می کرد. بسیار بخشنده و دست و دل باز بود وبه بهانه حل مسئله برای شاگردانش کتاب یا شیرینی می خرید. طرح مسائل بی پایه و اساسی چون عصبی و بد اخلاق بودن آن مرحوم در کلاس و توهین و تحقیر دانش آموزان و موارد کذب دیگر، دروغی محض و شرم آور است که از خداوند شاهد و ناظر و حاکم می خواهیم سازندگان آن را که خود به طور غیر مستقیم در خون او شریک هستند رسوا اسازد. در این میان عده ای نیز در لباس دل سوزی برای قاتل و جانی و یا خانواده او و تقلیل آن به یک حادثه عادی و پیش پا افتاده، قصد پایمال کردن خون ریخته شده را دارند. باید به این افراد گوشزد کرد که این قتل، قتلی نادر و بلکه بی نظیر در طول تاریخ بشر و فراتر از یک شهر و یک کشور است. قتلی  که آگاهانه و با قساوت قلب تمام در ملاء عام و در حق انسانی کاملا بی گناه انجام شده است. چشم پوشی از این ظلم بزرگ و یا تلاش برای به فراموشی سپردن آن ، جنایتی بزرگ تر در حق انسان و دانش و ادب و فرهنگ بشریت  محسوب می شود. 

5. در این میان این همه تاریکی و سیاهی که شهادت ناباورانه مرحوم خشخاشی برای ما به جا گذاشته است ، شاید تنها روزنه امید و کور سوی نوری که به برکت خون پاک این شهید دیده می شود حس همدلی و همراهی جامعه معلمان با هر فکر و مرام وعقیده و پیشینه ای می باشد. همه  ما خود را زخم خورده می بینیم و هیچ کس  نیست که در برابر این مسئله دردناک، بی تفاوت باشد. تشکیل کانون صنفی معلمان بروجرد نمونه ای از این حس بیداری است که باید آن را قدر شناخت. نباید گذاشت زخم عمیقی که به پیکر فرهنگ و جامعه ما وارد شده است ما را بکشد و یا با مُسکّن های دروغین فراموش شود. سوزش این زخم  همیشه با ما خواهد بود. محال است این داغ بزرگ التیام یابد اما نباید ما را بکشد. نباید شهر و فرهنگ ما را بکشد. چونکه آن زمان است که محسن خشخاشی یک بار دیگر کشته می شود.

ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

منتشرشده در یادداشت

sokhanبا سلام

برنامه زمانی که توسط اداره کل آموزش و پرورش تهران در مورد برنامه امتحانات نوبت دی ماه  به مناطق و مدارس ارسال شده است (امتحانات دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول از ششم دی‌ تا بیستم دی‌ماه  و مقطع متوسطه دوم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز از سوم دی‌ماه تا بیستم همین ماه )  به صورت متوالی و متراکم بوده و مدت زمانی که برای مطالعه  ، مرور و جمع بندی قبل از هر امتحان در نظر گرفته شده است  بسیار کم بوده و این باعث می شود که استرس و فشار امتحان افزایش یافته و دانش آموزان بازدهی خوبی در این مورد نداشته باشند .

حتی اولیاء دانش آموزان نیز نسبت به این مساله معترض هستند .

ما هم قبول داریم که دانش آموز نباید شب امتحانی باشد و یا در دقیقه 90 به درس ها برسد اما مساله این جاست که حجم دروس زیاد بوده و  با توجه به کوتاه بودن روز و سایر امور ، نتیجه مناسبی از این وضعیت عاید مسئولان جهت ارزیابی برنامه ها نخواهد شد .

انتظار ما این است که برنامه ریزی در این گونه موارد باید انعطاف پذیر بوده و به شرایط و محدودیت های هر منطقه و مدرسه توجه بیشتری شود و صادر کردن یک الگو برای همه جا بدون لحاظ کردن این شرایط منطقی نیست .

وقتی که به مدرسه می گوییم ، آن ها می گویند که بخشنامه اداره است . وقتی که اولیای دانش آموزان به اداره آموزش و پرورش منطقه مراجعه می کنند آن ها نیز می گویند که مربوط به اداره کل است .

امیدواریم که مسئولان محترم اداره کل  آموزش و پرورش تهران کیفیت را فدای کمیت نکرده و به نظرات دانش آموزان و اولیای آن ها توجه کافی نشان دهند .

با تشکر

گروه دانش آموزی سایت سخن معلم

 

منتشرشده در دانش آموز

گروه اخبار :

جمعی از جانبازان محترم فرهنگی و خانواده معزز شهداء در نامه ای که برای سخن معلم ارسال گردیده است ، خواهان توجه جدی و فوری مسئولان به ویژه بنیاد شهید انقلاب اسلامی و بیمه ایران نسبت به مشکلات خود گردیدند .

متن این نامه به شرح زیر است :

با توجه به اینکه از تاریخ 1 / 6 / 93   به دستگاه های دولتی ابلاغ شده که کلیه جانبازان و خانواده های معظم شهداء اعم ازشاغلین و بازنشستگان ، طبق بند ج تبصره 16 قانون بودجه 93 می بایست تحت پوشش بیمه تکمیلی بنیاد شهید و ایثارگران قرار گیرند و پرداخت صددرصد هزینه های درمانی و افراد تحت تکفل آنان به عهده بنیاد می باشد و ازآن پس از لیست قرارداد بیمه تکمیلی دستگاه مربوطه خارج و حذف شده اند .
طبق اطلاعات و مستندات قانونی ازجمله مصوبه 36437 / 581 - 7 / 6 / 90  مجلس شورای اسلامی ( قانون اصلاح بند ب ماده 44 برنامه توسعه پنجم ) و نامه  25 / 2 / 192932 - 11 / 12 / 89  معاونت حقوقی بنیاد ، اجرای این قانون برای شاغلین و بازنشستگان به عهده دستگاه مربوطه بوده است و البته دستگاه های ذیربط نیز از اجرای آن در این چند سال امتناع نموده اند .
اکنون با عنایت به مقدمه فوق ، مشکلات و سئوالات متعددی در مسیر اجراء و استفاده جامعه هدف ( ایثارگران و . . . ) از قرارداد بیمه تکمیلی بنیاد و شرکت بیمه گر ( بیمه ایران ) مطرح می باشد .
1-جامعه هدف ( جانبازان و خانواده معظم شاهد ) نسبت به نحوه استفاده و شرایط بیمه تکمیلی ، اطلاعات و آگاهی لازم و کافی را ندارند ؛  آیا بنیاد و شرکت بیمه ایران  موظف به اطلاع رسانی دقیق به این عزیزان نمی باشد ؟
2- تعیین وتوزیع مراکز درمانی طرف قرارداد در سطح تهران از نظر دسترسی و جغرافیایی بسیار نامناسب و محدود می باشد .
3-تعداد مراکز درمانی که جهت درمان سرپایی ویا ویزیت ( معاینات ) مانند درمانگاه ها و بیمارستان ها در نظر گرفته شده اند مانند بند بالا محدود و نامناسب است . حال با توجه به وضعیت جسمانی جانبازان و سالمند بودن مادران و پدران معزز شهداء ، باید با صرف هزینه ایاب و ذهاب و اتلاف وقت به سختی خود را به این مراکز برسانند  .
4- چرا خدمات و هزینه های عینک و دندان پزشکی با تعیین تعرفه و فرانشیز جزء تعهدات بیمه تکمیلی نمی باشد  ؟
5-شرایط استفاده از مراکز درمانی غیر طرف قرارداد برای بیمه شونده گان مشخص نشده است .
6- پرداخت هزینه های انجام شده در مراکز غیر طرف قرارداد از طرف شرکت بیمه گر چگونه است  ؟
7-به نظر می رسد مسئولان و کارشناسان بنیاد در تأمین کامل و پوشش لازم در عقد قرارداد بیمه تکمیلی چندان حرفه ای و خبره عمل ننموده اند .آیا شایسته است آسیب ها و خلاء قانونی این قرارداد را خانواده معظم شهداء و ایثارگران تحمل و جبران نمایند  ؟
8-حجم و تعداد مشمولان طرح در دفاتر و مناطق بنیاد به قدری بالاست که کارکنان آن از پاسگخویی و ارائه خدمات مناسب عاجز و این امر موجب تعلل و ضعف در انجام امور شده است ، به طوری که برای دریافت کارت  بیمه تکمیلی بعضی از عزیزان برای دو یاچندمین بار مجبور به مراجعه به بنیاد می شوند  .
9- اعلام و تعيين شماره تلفن جهت پاسخگويي ، مشاوره و رسيدگي به مشكلات لازم به نظر مي رسد .  
در پایان از نهادهای نظارتی و بنیاد شهید انتظار می رود نسبت به رفع مشکلات این طرح اقدام عاجل نمایند  .

 

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور