صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" اهالی رسانه انتظار داشتند با آمدن آقای دانش آشتیانی تحول مثبتی در رابطه بین وزارتخانه با رسانه های مستقل صورت گیرد"

وزیر آموزش و پرورش ؛ غایب بزرگ نمایشگاه مطبوعات ؟!

در نمایشگاه  امسال مطبوعات ۹۰۰ رسانه در قالب ۶۳۰ غرفه فعالیت شبانه‌روزی داشتند/ انتظار این بود که وزارت آموزش و پرورش با اطلاع رسانی مناسب ، جامعه بزرگ آموزش و پرورش شامل معلمان و دانش آموزان را نسبت به این رویداد معلم آگاه نماید/ متاسفانه هیچ گونه بخشنامه و یا دستور العملی در خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات و تشویق معلمان و دانش آموزان به حضور در این رویداد فرهنگی ، به مدارس ارسال نشد/ با وجود آن که برگزاری نمایشگاه یک رویداد فرهنگی بود و بخش مهم سخنان رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه به نقش فرهنگ مربوط می شد و وزارت آموزش و پرورش یکی از سه وزارتخانه فرهنگی کشور است ،  اما جناب دانش آشتیانی ، وزیر جدید آموزش و پرورش در این مراسم حضور نداشت/ انتظار می رفت که دانش آشتیانی مطابق برنامه اعلامی خود که مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار گرفته در اجرای بند تعامل با اصحاب رسانه در این نمایشگاه حضور یابد اما متاسفانه خبری نشد/ برخی از معاونین و مسئولان وزارت آموزش و پرورش که در نمایشگاه حاضر شدند ، دیدارهای خود را محدود و مقید به حضور در غرفه های رسانه های دولتی کردند/ برای نخستین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه مطبوعات  ، « صدای معلم » به عنوان یک رسانه مستقل و غیردولتی متعلق  به  جامعه فرهنگیان کشور در این نمایشگاه حضور داشت  و با استقبال دلگرم کننده گروه هایی از معلمان و دانش آموزان مواجه شد...

وضعیت حضور دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در نمایشگاه مطبوعات

گروه گزارش /
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از روز چهاردهم آبان شروع شد و در بیست و یکم آبان ماه پایان یافت .

به گفته معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه  امسال مطبوعات ۹۰۰ رسانه در قالب ۶۳۰ غرفه فعالیت شبانه‌روزی داشتند .
در مراسم افتتاحیه،  رئیس جمهور سخنان مهمی در مورد مطبوعات و جایگاه آن ها ایراد نمود .انتظار این بود که وزارت آموزش و پرورش با اطلاع رسانی مناسب ، جامعه بزرگ آموزش و پرورش شامل معلمان و دانش آموزان را نسبت به این رویداد معلم آگاه نماید .
متاسفانه هیچ گونه بخشنامه و یا دستور العملی در خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات و تشویق معلمان و دانش آموزان به حضور در این رویداد فرهنگی ، به مدارس ارسال نشد. این کم توجهی در شرایطی اتفاق افتاد که اهالی رسانه انتظار داشتند با آمدن آقای دانش آشتیانی تحول مثبتی در رابطه بین وزارتخانه با رسانه های مستقل صورت گیرد.
با وجود آن که برگزاری نمایشگاه یک رویداد فرهنگی بود و بخش مهم سخنان رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه به نقش فرهنگ مربوط می شد و وزارت آموزش و پرورش یکی از سه وزارتخانه فرهنگی کشور است ،  اما جناب دانش آشتیانی ، وزیر جدید آموزش و پرورش در این مراسم حضور نداشت .
انتظار می رفت که دانش آشتیانی مطابق برنامه اعلامی خود که مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار گرفته در اجرای بند تعامل با اصحاب رسانه در این نمایشگاه حضور یابد اما متاسفانه خبری نشد .
همان گونه که انتظار می رفت ؛ برخی از معاونین و مسئولان وزارت آموزش و پرورش که در نمایشگاه حاضر شدند ، دیدارهای خود را محدود و مقید به حضور در غرفه های رسانه های دولتی کردند .
اگر قرار است تحول مثبتی صورت گیرد و وضعیت جدیدی در آموزش و پرورش ایجاد شود و شکاف میان مدرسه و ستاد به حداقل برسد ، این مقصود  تنها با شعارهای زیبا حاصل نمی شود .
لازمه تحقق این مهم ، مواجهه مستقیم و بدون سانسور با افکار عمومی فرهنگیان و جامعه است . ادبیات رسمی و تشریفاتی رسانه های رسمی وزارتخانه،  به تعامل و همکاری بین معلمان و اولیا و دانش آموزان با مدیران کمکی نخواهد کرد.
امیدواریم که وزیر جدید آموزش و پرورش گامی مهم در جهت اعتماد سازی و پرکردن شکاف مدرسه – اداره  بردارد.  
برای نخستین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه مطبوعات  ، « صدای معلم » به عنوان یک رسانه مستقل و غیردولتی متعلق به جامعه فرهنگیان کشور در این نمایشگاه حضور داشت و با استقبال دلگرم کننده گروه هایی از معلمان و دانش آموزان مواجه شد.

پایان گزارش/

شنبه, 22 آبان 1395 22:39 خوانده شده: 1404 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 -3 --
معلم 1395/08/22 - 23:15
وزیر تازه مثل فانی بیکار نیست که ول بگرده و چرت و پرت ببافه..!
پاسخ + +4 -1 --
عارف 1395/08/23 - 00:08
آقای دانش نه تنها در نمایشگاه مطبوعات بلکه لازم بود در غرفه صدای معلم هم حاضر می شدند. صدای معلمی که انعکاس مشکلات اکثریت معلمان است. بعضی از مشکلاتی که رفع آن بار مالی ندارد که هیچ بلکه صرفه جویی در منابع هم می شود. اگر بیشتر مدیران هم عوض شوند ولی چنین مشکلاتی باشد در واقع کار مهمی نشده است. این روزها از هر نظر که به آ.پ نگاه کنیم به ندرت نکته مثبتی می توان دید.
پاسخ + +1 0 --
محمد باقر 1395/08/23 - 13:48
معاونت پرورشی محترم چرا در این مورد توجه نکرده اند و بخشنامه ای یا اطلاعیه ای صادر نکرده اند. متاسفانه اوضاع پرورشی حتی در شهرستانها هم چندان مناسب نیست. این امور جزء وظایف این حوزه است .با احترام
پاسخ + +2 0 --
معلم 1395/08/23 - 18:20
ظاهرا وزیر جدید اهل شعاردادن نیست.
اهل عمل نشون میده.
پاسخ + +1 0 --
جلیل 1395/08/24 - 17:44
یرای معلمها اهمیتی نداره که وزیر نمایشگاه بیاد یا نیاد فوقش بیاد به چه درد معلمها میخوره؟ چند تا عکس یادگاری میندازه و چند تا توصیه نمایشی بعد میره اونچه که برای معلمها مهمه حقوق معیشت و منزلتشون هست معلمها در گیر مسافر کشی و نمایشگاه داری و بنگاه داری و تدریس در آموزشگاههای خصوصی هستند نه انگیزه و نه علاقه برای نمایشگاه دارند ااگر حقوق مکفی به معلمها پرداخت یشه در این صورت است که به جای مسافرکشی در نمایشگاه کتاب حاضر خواهند شد حداقل انظار از این وزیر این است که حقوقها 25 ام هر ماه و اضافه تدریس ها همانند حقوق هر ماه پرداخت شود امیداورم حداقل این کار را انجام دهد هر چند که از این دولت چشم من اب نمیخورد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور