صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

مجمع عمومی شرکت تعاونی سرمایه گذاری فرهنگ و سرمایه دانش

گروه اخبار / روز 21 اسفندماه مجمع عمومی شرکت تعاونی سرمایه گذاری  فرهنگ و سرمایه دانش برگزار گردید . متعاقب آن ، یادداشتی از سوی مدیر گروه صدای معلم منتشر گردید . ( این جا )

تاکنون پاسخی از سوی مسئولان این شرکت برای صدای معلم ارسال نگردیده است .

یادداشت زیر توسط آقای "شیرزاد عبداللهی " برای صدای معلم ارسال گردیده است که می خوانیم :

 

شرکت تعاونی فرهنگ و سرمایه دانش و نقش تشکل های معلمان  مجمع عمومی شرکت تعاونی سرمایه گذاری فرهنگ و سرمایه دانش/ محمود بهشتی لنگرودی: ایده تشکیل تعاونی را من طرح کردم /131 میلیون تومان پاداش هیات مدیره هفت نغری در سال 94 / سرمایه شرکت 200 میلیارد تومان است/ ربا کمر شرکت را شکسته و برکت را از بین برده / تفاوت  عملکرد شرکت سرمایه گذاری و تعاونی های مصرف،مسکن و صندوق ذخیره / بهشتی عضو هیات مدیره ماند، اما هاشمی و باغانی را از هیات مدیره خارج کردند/ نام شرکت با نام فعالان سرشناس کانون صنفی معلمان و سازمان معلمان گره خورده است/ بازرس های شرکت گزارش را امضا نکردند و به جلسه مجمع  نیامدند

در هفته های گذشته 21 اسفند 94 مجمع عمومی شرکت تعاونی سرمایه گذاری فرهنگ و سرمایه دانش برگزار شد. شرکتی که نام آن با نام دو تشکل معلمی یعنی « کانون صنفی معلمان » و « سازمان معلمان » و تعدادی از معروف ترین فعالان صنفی معلمان گره خورده است.

به گزارش صدای معلم،  ولی امانی آزاد به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت در سخنان خود گفت : "یاد آقایان بهشتی ، هاشمی و باغانی را محترم می شماریم." شرکت سرمایه گذاری در سال 86 تاسیس شد . محمد محمد زاده بازرس علی البدل شرکت در مجمع عمومی گزارش بازرسان را قرائت کرد. به گفته محمدزاده،  پرداخت سود ماهانه سپرده گذاران ( ماهانه بالغ بر 100 میلیون تومان) کمر شرکت را شکسته است. بازرس علی البدل شرکت افزود: "اسم دقیق و عرفی این عمل " ربا " است ! این علاوه بر آن محاسبات ریالی ، برکت شرکت ها را از بین می برد ."

بر اساس گزارش قرائت شده در مجمع، شرکت سرمایه گذاری 200  میلیارد تومان سرمایه دارد. اما به دلیل رکود تورمی حاکم بر بازار مسکن، شرکت با مشکلاتی از جمله کمبود نقدینگی مواجه شده است.

ولی الله امانی رییس هیات مدیره در گزارش به مجمع گفت : "عمده فعالیت ما در حوزه مسکن است در این دو سال فعالیت اقتصادی ما بسیار محدود بوده است و در بعضی موارد به صفر نزدیک بوده است و همین باعث شده است که ما مسائل و مشکلاتی را در پروژه ها داشته باشیم ." او با انتقاد از اعضایی که در فضای مجازی به هیات مدره شرکت القابی مانند دزدان سومالیایی و دزد و غارت گر نسبت دادند گفت که آنها را می بخشیم امادر عین حال افزود : "اگر لازم باشد در مورد آن دوستان مسائل حقوقی را دنبال خواهیم کرد."

برخی از معلمان از جمله فعالان صنفی کالاهای سرمایه ای خود نظیر مسکن و خودرو را فروخته و در شرکت به امید کسب سود سرمایه گذاری کرده اند. عده ای از فرهنگیان هم پس اندازهای کوچک چند میلیونی خود را در اختیار شرکت گذاشته و ماهانه حدود 25 درصد سود می گیرند.

چند سال پیش یکی از همکاران با من تلفنی تماس گرفت و گفت: می خواهم خودرو پژو ام را بفروشم و در پروژه زعفرانیه سرمایه گذاری کنم. او که ساکن شهرستان بود از رویای خود برای داشتن ویلایی در حومه تهران سخن می گفت. من فقط به او گفتم که تبدیل کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی کار ساده ای نیست و احتمالا با رویای شما بازی شده است. آن همکار نپذیرفت. خودرو پژو خود را فروخت و هزار متر زمین ویلایی خرید. زمینی که نه تنها تا کنون تغییر کابری داده نشده ، بلکه به دلیل آهکی بودن خاکش به درد کشاورزی هم نمی خورد. 

ولی الله امانی با رد شایعات گفت که حقوق ماهانه اعضای هیات مدیره در سال 94 بابت برگزاری چهار جلسه، مبلغ 700 هزار تومان بوده است. اما رییس هیات مدیره به پاداش 131 میلیون تومانی اعضای 7 نفره هیات مدیره که در گزارش بازرسی آمده بود اشاره ای نکرد. رییس هیات مدیره شرکت در ادامه گفت : "در مورد مشکلی که در مورد مالکیت زمین های  زعفرانیه وجود داشته است در سال 93 اقدامات خوبی از نظر حقوقی صورت گرفته است ." شرکت حدود 7 سال پیش در زعفرانیه کرج یک قطعه زمین کشاورزی به وسعت 26 هکتار خریداری و پس از خط کشی بر روی کاغذ آن را به عنوان زمین برای ساخت ویلا به فرهنگیان فروخت. اما تغییر کاربری زمین به مشکل برخورده و به نظر می رسد تبدیل کاربری این اراضی به مسکونی مانع قانونی دارد.   

« محمود بهشتی لنگرودی » که تا یک سال پیش مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بود همراه با « علیرضا هاشمی سنجانی » عضو هیات مدیره شرکت هم اکنون دوره محکومیت خود را در اوین می گذرانند.

عضو دیگر هیئت مدیره « علی اکبر باغانی »  است که تازه دوره زندان یک ساله اش به پایان رسیده است.

محمود بهشتی لنگرودی احتمالا به این دلیل که بنیانگذار شرکت بوده ، هنوز رسما عضو هیات مدیره شرکت و از مزایای عضویت در هیات مدیره برخوردار  است اما نام علیرضا هاشمی دبیرکل سازمان معلمان و علی اکبر باغانی دبیرکل سابق کانون صنفی از لیست اعضای هیات مدیره حذف شده و دو نفر از اعضای علی البدل ، آقایان محمود مسیب زاده و محسن کمالی خوش انصاف به جای آن دو وارد هیات مدیره شده اند .

دیگر اعضای هیات مدیره 7 نفری شرکت عبارتند از : ولی الله امانی آزاد (رییس هیات مدیره )، محمد صالحی(نایب رییس ) ، رضا صالح جلالی و امرالله ذوالفقاری.   

محمد صفری کوشالی مدیر عامل کنونی که از یکسال پیش جانشین محمود بهشتی شده است و حقوف 10 میلیون تومانی او مورد اعتراض برخی اعضا قرار گرفته ، عضو هیات مدیره شرکت نیست.

بازرسین شرکت حمیدرضا جعفری ، علیرضا خلجی و سید محمد مرد (عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ) هیچ کدام در جلسه مجمع حضور نداشتند و اسناد مالی شرکت را هم امضا نکرده اند.

بازرس علی البدل شرکت محمد محمدزاده هنگام قرائت گزارش گفت که بازرس ها تلفنی گزارش را تایید کرده اند اما این گزارش امضا ندارد !

محمد صفری کوشالی در گزارش خود به مجمع گفت: "با وجود درخواست چندین باره اما هیچ یک از بازرسین یعنی حمیدرضا جعفری ، علیرضا خلجی و سید محمد مرد حضور نداشتند .در نتیجه از بازرس علی البدل آقای محمد محمدی زاده دعوت شد که به قرائت گزارش بپردازد ."

در این جلسه ،مدیرعامل و رییس هیات مدیره و بازرس علی البدل نکات مهمی را بیان کردند. مثلا مدیران شرکت 54 میلیون تومان هزینه کرده اند که 400 میلیون تومان مالیات را به 50 میلیون برسانند ! معنی این کار رشوه دادن و دستکاری اسناد مالی و عملی مجرمانه است.

شرکت تعاونی مانند شرکت های مضاربه ای به سرمایه گذاران ماهانه مبلغ 100 میلیون تومان سود پرداخت کرده است. بازرس علی البدل شرکت گفت: "یک میلیارد و دویست میلیون تومان ربا داشته ایم ! این [ پرداخت سود ] کمر شرکت را شکسته است !" در حال حاضر شرکت برای پرداخت سود سرمایه گذاری نقدینگی ندارد.

 طبق گزارشی که توسط محمد زاده بازرس علی البدل شرکت قرائت شد ، پاداش 7  عضو  هیت مدیره در سال 94 ، بیش از 131 میلیون تومان است. که بر اساس برخی گزارش ها بخشی از آن سهم بازرسان شرکت است.

محمد صفری مدیرعامل که جانشین محمود بهشتی شده است گفت : "...در گذشته به علت آن که [شرکت] تازه تاسیس بود و دوستان همه بر اساس " اعتماد " عمل می کردند و خیلی از اعداد و ارقام ثبت و ضبط نشده بودند." صفری افزود : "  الان شرکت دارای اسناد ثبت شده ای است که تا 80 درصد می توان به آن اعتماد کرد." صفری در ادامه گفت : "خلاء مدیریتی از چند وقت پیش شروع شده بود .سه نفر از اعضای هیات مدیره که مدیر عامل آن نیز جزء آن ها بوده است ( امروز می گیرند ، فردا می گیرند ...)خیلی از مسائل شرکت همین جوری مانده بود و کسی نمی توانست برای آن ها تصمیمی بگیرد .همان زمان یک سری آدم های غیر مسئول دور و بر شرکت بودند که خیلی از اعضاء از ورود و خروج این آدم های غیرمسئول عصبانی بودند." او اشاره ای به نام این افراد و دلایل حضور آنها در شرکت نکرد.  

محمدزاده بازرس علی البدل شرکت در گزارش به مجمع گفت : "اصلا دفاتر قانونی به ثبت نرسیده است .هیچ سندی هم وارد نشده است .ما 400 میلیون تومان ذخیره مالیات در نظر گرفتیم .در بودجه ای که در مجمع گذشته مجوز دادند 280 میلیون تومان بوده است اما 490 میلیون تومان هزینه شده است !"

محمدزاده افزود : "کلیه اطلاعات و توضیحات خواسته شده در طی مدت ماموریت در اختیار ما قرار نگرفته است ." وی اضافه کرد : "زاویه دید مدیران این شرکت اصلا مالی نیست ، نه این که قصد سوء استفاده داشته باشند ؛ اصلا اولویت نبوده است ... اولویتی در طبقه بندی اسناد ، نگهداری اسناد ، روی گزارشات طبقه بندی شده و... مهم نبوده است .باید ماهیانه تراز آزمایشی بیاید ، تراز اصلاح شده بیاید ،تراز نامه شش ماهه بیاید  ، سود و زیان پروژه ها بیاید ...دوستان ما اصلا این نگاه را نداشته اند ."

 محمد زاده هشدار داد: "اگر این گزارشات تایید نشود چاره ای جز این نیست که سازمان حساب رسی بیاید و اسناد شرکت را بررسی کند" .او درجواب اعتراض اعضای مجمع گفت : "ما معلم هستیم و کار اقتصادی نکرده ایم !شماها ما را انتخاب کرده اید !همین الان هم همین آقای بهشتی را که شما این اعتراضات را به او دارید این جا بیاید بیشترین رای را از شما می گیرد !"

به گفته محمد زاده میانگین هزینه های اداری و تشکیلاتی شرکت  حدود 40 میلیون تومان در ماه بوده است. وی افزود : "الان اگر بودجه مصوب نشود این سرمایه روی هواست .پیشنهاد من این است که با مبلغ 550 میلیون تومان موافقت کنند . تقاضای تصویب بودجه 550 میلیونی سال 94  در حالی به مجمع ارائه شد که در روزهای پایانی سال به سر می بریم.

 محمدزاده افزود: "بنا بر اظهار نماینده وزارت تعاون از آن جا صورت سود و زیان به تایید و امضای رسمی بازرسین شرکت نرسیده است پسی قابل طرح در مجمع و رای گیری نیست ." محمد زاده با ذکر ارقامی در باره هزینه ها و درآمدهای شرکت گفت : " این ها حساب های واقعی شرکت هستند نه حساب های قانونی شرکت چون در ایران عمده شرکت ها دو دفتر دارند یکی دفتر واقعی ( برای خودشان و سهام داران ) و دیگری دفتری است که برای اداره مالیات می نویسند !" وی افزود : "این دفاتر اصلا پلمپ نشده است که دفتری داشته باشند !" بازرس علی البدل شرکت اضافه کرد : "همیشه این شرکت از بودجه مصوب انحراف داشته است ....در شرکت های تعاونی برای آن که رضایت آنی اعضا جذب شود هزینه ها واقعی برآورد نمی شود ."

 یکی از حاضران درجلسه در مخالفت با تصویب این بودجه و با مقایسه شرکت های تعاونی با شرکتهای سهامی خاص گفت : "اگر شما عوض هیات مدیره شوید فرضا صد میلیارد تومان هم ضرر بدهید نهایتا می آیید عذرخواهی می کنید و می روید و هیچ گونه پیگردی هم ندارد !حال چه عمدی باشد یا غیرعمدی .الان می خواهید یک بودجه 550 میلیون تومانی را هزینه کنید برای سال 94 که گذشته است .باید مشخص شود چه هزینه هایی شده است .این باید بر مبنای ریز هزینه باشد .این که گفته می شود شرکت دویست میلیارد تومان سرمایه  دارد دلیل بر این نمی شود که تصمیم را بر مبنای عقل و داده ها نگیریم .تمام صورت هزینه ها از خوردن نهار گرفته ، اجاره ، حقوق و دستمزد هیات مدیره و مدیر عامل مشخص شود.

سید مجتبی قریشیان عضو دیگر شرکت در مخالفت با تصویب بودجه 550 میلیونی سال 94 شرکت گفت  :" بسیاری از این هزینه ها غیرقانونی بوده است .طبق بند 27 اساسنامه باید حقوق و مزایای مدیر عامل توسط هیات مدیره به مجمع پیشنهاد شود و مجمع تصویب کند .مطابق گفته ها ، مدیر عامل فعلی 10 میلیون تومان حقوق می گیرد .اگر این را تصویب کنیم بر تخلف این ها صحه گذاسته ایم ....شرکتی که این همه زیان بر ما تحمیل کرده است چه دلیلی دارد که این بریز و بپاش ها از جیب ما هزینه شود ؟این مبالغی که آقای محمدزاده فرمودند از نظر ما قابل قبول نیست .باید ببیبنم با سرمایه های ما چه کار کرده اند ؟یکی از تخلفات بیم این است که بر خلاف مصوبه دو برابر هزینه کرده اند !این ها باید به مراجع قضایی باید جواب دهند .تایید این مبلغ یعنی تایید تخلف ."مجمع به بودجه پیشنهادی هیات مدیره رای نداد و تصمیم گیری به مجمع بعدی موکول گردید .

محمود بهشتی لنگرودی به عنوان طراح فعالیت اقتصادی در جوار کانون صنفی معلمان، در وبلاگ خود ب مثل بازجویی  نوشت :  " بعد از حوادث سال ۸۵ ایده ی تشکیل این شرکت تعاونی را با برخی از دوستان مطرح کردم و بااستقبال آن ها مواجه شدم . در نتیجه اقدامات لازم را برای به ثبت رساندن این شرکت تعاونی انجام دادیم." بهشتی در باره اهداف تشکیل شرکت می گوید : " هدف ما از تشکیل این شرکت و اقدامات اقتصادی مشابه اولا تشویق همکاران فرهنگی به انجام فعالیت های اقتصادی سودمند باسرمایه های اندک خود و درثانی اعتراض به عملکرد نامناسب شرکت های تعاونی مصرف ، مسکن و صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است  که متاسفانه تاکنون نتوانسته اند باسرمایه های کلانی که از جامعه ی فرهنگیان کسب کرده اند آن گونه که شایسته است پاسخ گوی نیازهای همکاران فرهنگی باشند."

 

به نظر می رسد شرکت سرمایه گذاری که به همت فعالان صنفی تاسیس شد از همان مشکلاتی رنج می برد که شرکت های تعاونی مصرف ، مسکن و صندوق ذخیره فرهنگیان با آنها دست به گریبان هستند و فعالیت اقتصادی فعالان صنفی در جوار تشکل های معلمی یک پروژه شکست خورده است.

همان گونه که ورود وزارت آموزش و پرورش به بحث درآمد زایی و فعالیت های اقتصادی با ماموریت ذاتی این وزارتخانه ناسازگار است،  آمیختن کار صنفی و کار اقتصادی توسط فعالان صنفی هر چند با نیت خیر صورت گرفته باشد هم فعالیت صنفی را از مسیر طبیعی خود خارج می کند و هم به دلیل تخصصی بودن فعالیت های اقتصادی به رغم موفقیت های مقطعی ، ممکن است سرمایه های خرد فرهنگیان را بر باد دهد . اصولا هزینه کردن اعتماد بخشی از فرهنگیان به فعالان صنفی،  در حوزه غیر مرتبط چندان اخلاقی به نظر نمی رسد.   


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 03 فروردين 1395 14:45 خوانده شده: 2811 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 0 --
معلم تهرانی 1395/01/03 - 15:52
کار سیاسی و اقتصادی بدون درک و برنامه باعث این مشکلات شد
پاسخ + +2 -1 --
همكار 1395/01/03 - 21:06
شعار معلمان در سال 95:

شيرزاد افشا كن ... شيرزاد رسوا كن
شيرزاد افشا كن ... شيرزاد رسوا كن
شيرزاد افشا كن ... شيرزاد رسوا كن
شيرزاد افشا كن ... شيرزاد رسوا كن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/04 - 01:09
همکار عزیز با تبریک سال نو ، این مطلب افشاگری نیست. گزارشی است بر اساس سخنان مدیرعامل ، بازرس و رییس هیات مدیره و چند تن از اعضای شرکت سرمایه گذاری . هدف هم رسوا کردن کسی نیست.همه مطالب مربوط به شرکت از گزارشهای رسمی مجمع اخیر استخراج شده است. قطعا فعالان صنفی با نیت خیر فعالیت اقتصادی را شروع کردند و ادامه دادند. اما کار اقتصادی در این سطح نیاز به تجربه و تخصص دارد. آنچه من از گزارش ها و سخنرانی آقایان برداشت کرده ام این است که آمیختن کار صنفی و کار اقتصادی توسط فعالان صنفی ،هم فعالیت صنفی را از مسیر طبیعی خود خارج می کند و هم ممکن است سرمایه های خرد همکاران را برباد بدهد.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/01/04 - 00:58
اقای عبداللهی ازقدیم گفته اند املا ننوشته غلط ندارد.چرا باید در جامعه ای که هر دارو دسته وباندی از رانت وغیره استفاده کرده ودر کار اقتصادی ورود کرده اند چرا نباید فرهنگیان که از قشر سالم وفرهیخته هستند با یکدیگر جمع شده وکار اقتصادی انجام دهند واز این راه به زندگی خود رفاهی ببخشند حتما زالوهای جامعه باید کار اقتصادی کنند وچاق شوند چرا ما نباید به همکاران صادق خودمان که امتحانشان را پس داده اند وبه خاطر من وشما در زندان هستند اعتماد کنیم .در این رکود اقتصادی ورشکستگی یک اتفاق طبیعی است تنها صنایعی که با حمایت دولتی وتزریق سرمایه های ملی انها راحمایت کرده توانسته اند تا حدودی از ورشکستگی فرار کنند بنا براین به جای سنگ پرانی وایجاد بد بینی بیاییم با همکاری وکمک به چنین حرکتهایی بنیه مالی فرهنگیان را قوی تر کنیم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/04 - 09:50
دوست ناشناس با تبریک سال نو ، اینکه فرهنگیان به صورت منفرد یا دسته جمعی کار اقتصادی انجام بدهند مورد بحث این یادداشت نیست. انتقادهایی که در اینجا مطرح شده از زبان مدیرعامل و بازرس و رییس هیات مدیره شرکت است. فکر می کنم که چندتا نکته مهم مطرح است : 1- در آمیختن کار صنفی و اقتصادی خلاف اساسنامه کانون است. 2- شرکت سرمایه گذاری از همان مشکلاتی رنج می برد که شرکت های تعاونی مصرف ، مسکن و صندوق ذخیره فرهنگیان با آنها دست به گریبان هستند. 3- ورود فعالان کانون به کار اقتصادی هر چند با نیت خیر صورت گرفته باشدفعالیت صنفی را از مسیر طبیعی خود خارج می کند . 4- به دلیل تخصصی بودن فعالیت های اقتصادی ممکن است این شرکت با وجود موفقیت مقطعی ، سرمایه های خرد فرهنگیان را بر باد دهد. 5- هزینه کردن اعتماد به افرادی در حوزه صنفی، در حوزه غیر مرتبط اقتصادی چندان اخلاقی به نظر نمی رسد. 6- هیات مدیره 7 نفره ای که در سال 130 میلیون تومان پاداش می گیرد و برای شرکت در یک جلسه 2 ساعته 175 هزار تومان دریافت می کند احتمالا درد معلم را به تدریج فراموش می کند و از طبقه فرودست ، به طبقه فرادستان منتقل می شود.
پاسخ + +1 0 --
غیاثی 1395/01/04 - 08:52
به نظر من معلم و آموزش و پرورش باید کار اصلی خودشان را انجلم دهند و وارد فعالیت های اقتصادی نشوند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/04 - 09:59
جناب غیاثی با تبریک سال نو ، معلم را نمی توانیم از فعالیت اقتصادی منع کنیم. اما همانگونه که کانون صنفی طبق اساسنامه نباید وارد فعالیت سیاسی شود ، به طریق اولی، کانون ، حق تاسیس بنگاه های اقتصادی را هم ندارد. فعالان صنفی که وارد روابط اقتصادی در این سطح می شوند در واقع از رانت صنفی برای پول در آوردن استفاده می کنند یعنی اعتماد معلمان را می فروشند. فعال صنفی که مثلا ماهی 10 میلیون از شرکت حقوق می گرفته ، یا همین الان سالانه 19 میلیون تومان (طبق گزارش بازرس شرکت ) به عنوان عضو هیات مدیره پاداش می گیرد، قطعا سخنگوی مناسبی برای بیان مطالبات معلمان نیست.
پاسخ + 0 -2 --
همكار 1395/01/04 - 20:06
شعار معلمان در سال 95:

اي شيرزاد اهل ايلام ... بر تو درود بر تو سلام
اي شيرزاد اهل ايلام ... بر تو درود بر تو سلام
اي شيرزاد اهل ايلام ... بر تو درود بر تو سلام
اي شيرزاد اهل ايلام ... بر تو درود بر تو سلام
اي شيرزاد اهل ايلام ... بر تو درود بر تو سلام
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/04 - 22:12
ممنون از لطف شما همکار گرامی. راستش از ابراز احساسات صادقانه شما ذوق زده و کمی دستپاچه شدم ! اما دو نکته : 1- این شعار شما است نه معلمان ایران. اگر کسی حرفی را از قول معلمان می گوید باید برای ادعای خود سند نمایندگی داشته باشد. این ایراد بزرگی است که هریک از ما به جای اینکه بگوییم حرف من این است ، می گوییم معلمان چنین می گویند یا چنین فکر می کنند. 2- همه ما ایرانی هستیم و در گوشه ای از این خاک به دنیا آمده ایم و در گوشه ای از این جهان پهناور زندگی می کنیم. در ارزیابی آدم هامحل تولد و محل سکونت اهمیت چندانی ندارد. باید به سخنان و افعال انسانها توجه کنیم. 3- من فکر می کنم شما این سایت را با برخی گروه های تلگرامی تحت مدیریت دوستان صنفی که مرتبا به افراد خاصی درود می فرستند اشتباه گرفته ای . ای کاش به جای درودفرستادن نکته ای انتقادی در باره متن حاضر می نوشتی.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/01/04 - 20:11
کار اقتصادی در کشور ما صحیخ و قانونی انجام نمی گرد و سود بر اساس گران شدن خدمات و اجناس و......بدست می اید مثلا تعاونی می رود زمین می خرد متری ا میلیون تومتن به امید اینکه چند سال بعد بشود متری 5 میلیون .....در واقع ما دلالی و احتکار و زمین بازی و ربا و....را با کار اقتصادی اشتباه گرفته ایم ..و فقط عده خاصی می ایند و سو استفاده می کنند و می روند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/04 - 22:19
در گزارش بازرسان شرکت که توسط آقای محمدزاده قرائت شد به همه موارد فوق اشاره شده است. مثلا در بخشی از گزارش می گوید: "این ها فرضا پروژه ای را بررسی کرده اند و فکر کردند 20 هزار متر بنا می گیرند ، طبق آن گزارشات هم سود را نشان می دهد . خریده اند 25 میلیارد تومان و بیست هزار هم بنا می گیریم و هر قدر السهمی را متر مربه 5 / 1 میلیون تومان می فروشیم می شود 30 میلیارد تومان . سود شرکت هم 5 میلیارد تومان می شود .اما روی آن 14 هزار متر بنا گرفته اند .21 میلیارد تومان فروخته اند و 4 میلیارد تومان کسر درآمد پیدا کرده اند ."
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1395/01/04 - 20:36
اقای عبداللهی ایا معنی" کار صنفی را نباید با کار اقتصادی قاطی کرد" این است که فعال صنفی باید فقط به خاطر ما مبارزه کندو خون دل بخورد وزندان برود وحقوق ناچیز معلمیش را هم قطع کنند؟حالا اگر این شخص فداکار که بزرگی ومردانگی را نه در شعار حرف که در عمل اثبات کرده وبخواهد بر اساس قانون ورای همکاران فعالیتی را انجام دهد که دیگران هم منتفع گردند عمل خلافی انجام داه وهمکاران نباید به او اعتماد می کردند وباید پولشان را مثلا در بانک ملی که درهمین خبر سایت اعلام شد که از حقوق فرهنگیان کارمزد دریافت می کنند سرمایه گذاری کنند تنها با این بهانه که کار اقتصادی تخصصی است! در خصوص مبالغ دریافتی هیت مدیره که گفته شده بابت 4جلسه یوده از شما سوال می کنم کدام عقل سلیم این را می پذیرد ان هم در مورد چنین انسانهایی بیاییم وخیلی راحت چنین قضاوتی بکنیم مطمعنا میدانید که انجام چنین پروژه های
ادامه دارد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/04 - 22:31
ممنون از پرسش های شما : 1- کانون صنفی طبق اساسنامه یک تشکل غیر انتفاعی است. ورود هیات مدیره کانون به کار اقتصادی خلاف اساسنامه است. 2- وظیفه فعال صنفی نه مبارزه است نه خون دل خوردن و نه زندان رفتن. اصولا مبارزه طلبی و کشاندن کانون صنفی به درگیری با نهادهای حکومتی انحراف از اساسنامه و اهداف کانون است. 3- این استدلال که چون فعالان صنفی فداکاری کرده اند و مردانگی نشان داده اند پس ایرادی ندارد که با اعتبار معلمان کاسبی کنند و حقوق ده میلیون تومانی بگیرند و پاداش 20 میلیونی استدلالی کاسبکارانه است. فعالیت صنفی برای پول در آوردن نیست. 4- بر اساس گزارش بازرس و مدیرعامل در مجمع مدیران شرکت همان مسیری را رفته اند که تعاونی های مسکن و مصرف در سالهای گذشته رفته اند. بازرس شرکت گفت که سرمایه شرکت روی هوا است. 5- شما گزارش جلسه را بخوانید در آنجا بازرس شرکت می گوید ماهی 700 هزار توان بابت 4 جلسه به اعضای هیات مدیره می دهند. علاوه بر آن پاداش امسال هیات مدیره 131 میلیون تومان بوده. این رقم را بر 7 نفر اعضای هیات مدیره تقسیم کنید.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/01/04 - 20:38
ادامه
ساختمانی نیاز به چقدر وقت گذاشنن ودنبال عمله وبنا وشهرداری واداره ثبت و... ان هم در این شهر بی قانون چگونه است وبا یک حساب سر انگشتی می توان نرخ ان را با نرخ یک جلسه کلاس خصوصی مقایسه کرد.که از لحاط کیفیت ونوع کار با هم قابل مقایسه نیستند.مسایل مشکلات کار که پیش می اید امری طبیعی است در نظام اقتصادی ناسالمی که حاکم است درست وصادقانه کارکردن بسیار مشکل است وباید با اتحاد وکمک مشکلات را از پیش رو برداشت
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/04 - 22:40
دوست عزیز اصلا قرار نبوده که کانون صنفی معلمان وارد فعالیتهای بساز و بفروشی شود. شما می فرمایید : "پروژه های ساختمانی نیاز به چقدر وقت گذاشنن ودنبال عمله وبنا وشهرداری واداره ثبت و... ان هم در این شهر بی قانون چگونه است." برادر عزیز دبیرکل دو تشکل صنفی معلمان و سخنگوی کانون صنفی معلمان و دیگر اعضای هیات مدیره تشکل ها کارشان دنبال عمله و بنا و شهرداری و ادراه ثبت رفتن نیست. بسیارخوب اگر علاقمندند که هم پول در بیاورند و هم از این راه به معلمان خدمت کنند. از دبیرکلی و عضویت در هیات مدیره تشکلها استعفا بدهند و دنبال کار اقتصادی بروند. جمع بین کارصنفی و کار بساز و بفروشی خیانت به اعتماد افرادی است که تصور می کنند مدیران تشکل ها دنبال حل مشکلات فرهنگیان هستند.
پاسخ + 0 0 --
محمدعلی مخبردزفولی 1397/12/05 - 16:27
سلام
من همه دوستان سهامدار وسرمایه گذار (بخوان پول سودی ) از جمله خود اقای .....را تئصیه میکنم منابع تیوریک شرکتهای تعاونی را مطالعه کنند ؟
چرا در کشورهای پیشرفته وسرمایه داری این همه گردش مالی شرکتها بالاست ولی حتی در پرداخت مالیات و سهم دولت کمترین تغلب وجود ندارد ؟ چون درختان کج را نمی کارند . واب وکود را تلف ان نمیکنند .
همه اصناف میتوانند با داشتن کارشناسان و مشاوران باتجربه و طرحهای فیزیبل کار اقتصادی کنند .
فقط باید اهل کار را پای کار اورد >
پاسخ + 0 0 --
محمدعلی مخبردزفولی 1397/12/05 - 16:31
سلام لطفا غلط گیری فرمایید
پاسخ + 0 0 --
محمدعلی مخبردزفولی 1397/12/05 - 16:41
سلام
اقای شیرزاد برای مجمع روز 4=12-97 مطالبی برای روشنگری انتشار بدید
نظر سنجی کن ایا این افراد فعلی که همه اش درگیر مچ گیری دیگران هستند میتوانند عملکردی مثبت ارایه دهند ؟؟؟
مسایل قبلی را باید بدست یک وکیل بدهند و کار جاری را پیش ببرند .
لابد میگید با کدام پول
الان قیمت زمین نیاوران متری 45 میلیون تومانه هرچه تراکم بگیرند بنفع شرکته
سایر زمین ها هم همین طوره باید با ارزش یابی مجدد املاک اعتبار شرکت را برگردانید .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور