صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

درس های مطالبه گری از ماراتن انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم ؛ کنش های اجتماعی قانون دارد و تابع اعجاز و خرق عادت نیست !

کنش گری در جامعه معلمان باید تابع کم ترین هزینه و بیشترین فایده باشد/ کم تر کسی تصور می کرد که روحانی مدیر 35 سال سابقه که حتی سنوات قابل قبول برای بازنشستگی را مطابق قانون رد کرده است برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی کند/ بطحایی در لیست هیچ یک از تشکل های فرهنگیان نبود اما برخی از آن ها که شاخص ترین آن " مجمع فرهنگیان ایران اسلامی " بود سعی کرد از این فرصت استفاده کرده و خود را حامی ، مدافع و حتی طراح نخستین معرفی بطحایی به رئیس جمهور جا بزند/ دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، فرج کمیجانی ؛ در روزهای اخیر در قامت مدیر کل روابط عمومی تمام عیار ایشان حاضر شد در حالی که فراموش کرده بود باید به عنوان یک " نهاد مدنی " جایگاه خود را به عنوان " حلقه واسط " حفظ کند/ روحانی در زمان معرفی و دفاع از وزرای پیشنهادی خویش عبارت " سفارش ویژه " را برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به کار برد/ این فرضیه با صحبت های تکمیلی روحانی در جلسه علنی رای گیری در روز یکشنبه تایید شد/ او بر خلاف نشست قبل به سابقه طولانی ایشان و این که از خانواده بزرگ آموزش و پرورش است اشاره ای نکرد . روحانی بدون اشاره حتی به شخصیت بطحایی فقط انتظاراتش را بیان کرد و سریع از آن رد شد/ معلمان باید بدانند که این تغییر ادبیات و گفتمان حاصل کنش گری و فعالیت آنان بوده است/ نباید انتظار داشت که یک دفعه همه فرمول ها و معادلات مطابق آن چیزی که ما تصور می کنیم و یا خوشایند ما است تغییر کند/ حدود یک ششم نمایندگان مجلس صدای معلمان را شنیده اند/ این تعداد می تواند همان نقش " فراکسیون صنفی معلمان " را در مجلس ایفا کند به شرط آن که بر تعداد و تاثیرگذاری آن افزوده شود/ نکته مهم و راهبردی این است که این کنش گری و مطالبه گری شامل چه تعداد و یا چند درصد از جامعه یک میلیونی فرهنگیان و نیز جامعه هفتصد هزار نفری  معلمان بازنشسته می شود/ تعداد قابل توجهی از معلمان کاربرد اینترنت و رسانه را فقط در حد باز کردن فرضا سایت اداره جهت پرینت گرفتن فیش حقوقی و یا مراجعه به سایت آموزش ضمن خدمت جهت ثبت نام در دوره و دادن آزمون می دانند و بس/ درست است که این گونه کارها زمان بر است  اما نباید فراموش کنیم فرهنگ مطالبه گری مهم از خود آن است/راهش ناسزا گفتن ، لعنت کردن و اظهار پشیمانی از رای دادن نیست .مشکل بزرگ معلمان ما این است که  به راحتی فریب می خورند/ در این پروسه باید خیلی دقت کرد که معلمان به عنوان " گروه مرجع " نیز در دام وسوسه انگیز " سهم خواهی " نیفتند/ مشکل مهم معلمان ما این است که دیپلماسی گفتمان و  فن چانه زنی بلد نیستند/ « سید محمد بطحایی » تنها وزیری است که در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی بیشترین تعداد رای موافق را کسب کرده است/ به نظر می رسد یکی از دلایل این رای بالا می تواند همان " مطالبه گری " و یا " کنش گری " معلمان در فضاهای مجازی باشد ؛ موضوعی که البته برخی ها سعی دارند خواسته و یا ناخواسته سرپوش بگذارند و یا ایجاد فضای " ناامیدی " معلمان را به سوی حرکات " رادیکال " و " پر هزینه " سوق دهند/ نمایندگان مجلس هم از همین مردم و از همین طیف اند/ وقتی رفتاری در ما نهادینه شده است نباید همان را برای دیگران عیب بدانیم و آن را تقبیح و یا محکوم کنیم/ اینها همه صف بسته اند تا خودشان را معرفی کنند که ما  آن کار را کردیم....

درس های مطالبه گری از ماراتن انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم

فرآیند  انتخاب وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی برای معلمان کنش گر و مطالبه گر نفس گیر بود اما مشاهده این فرآیند حاوی می تواند حاوی نکات مهم و راهبردی برای همه معلمان باشد .

ماجرا از زمانی آغاز شد که بحث آمدن « علی زرافشان » به عنوان جدی ترین گزینه وزارت آموزش و پرورش در محافل و شبکه ها رسانه ای شد .

موج رسانه ای و کنش گری مدنی و بی وقفه در این عرضه موجب شد تا این مدیر قدیمی و با سابقه عطاش را به لقایش ببخشد و انصراف خود را به صورت رسمی اعلان نماید .

با انصراف ایشان معلمان از این که توانسته بودند در کارشان موفق شوند رضایت داشتند .

قبلا به نکته ای اشاره کردم و باز هم تاکید می کنم کنش گری در جامعه معلمان باید تابع کم ترین هزینه و بیشترین فایده باشد .

این پروسه باید با حداقل تلفات همراه باشد و البته این کار با موفقیت صورت گرفت .

کم تر کسی تصور می کرد که روحانی مدیر 35 سال سابقه که حتی سنوات قابل قبول برای بازنشستگی را مطابق قانون رد کرده است برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی کند .

درس های مطالبه گری از ماراتن انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم

بطحایی در لیست هیچ یک از تشکل های فرهنگیان نبود اما برخی از آن ها که شاخص ترین آن " مجمع فرهنگیان ایران اسلامی " بود سعی کرد از این فرصت استفاده کرده و خود را حامی ، مدافع و حتی طراح نخستین معرفی بطحایی به رئیس جمهور جا بزند !

دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، فرج کمیجانی ؛ در روزهای اخیر در قامت مدیر کل روابط عمومی تمام عیار ایشان حاضر شد در حالی که فراموش کرده بود باید به عنوان یک " نهاد مدنی " جایگاه خود را به عنوان " حلقه واسط " حفظ کند !

با رجوع به نظرسنجی ها در گروه ها و شبکه های مجازی می شد حدس زد که اکثریت معلمان با گزینه پیشنهادی رئیس جمهور مخالفند .

از دیگر موضوعات مهم در این ایام سکوت دکتر نجفی در مورد گزینه های پیشنهادی بود .

دکتر نجفی پس از طرح موضوع " پویش مطالبات فرهنگیان  " در روزهای تبلیغات انتخاباتی سعی کرد تا با رویکرد " مطالبه محوری " بخش خاکستری جامعه معلمان را برای تقویت " سازمان رای " بسیج کند که البته تاثیرات مهمی هم داشت .

اما با پایان  موضوع انتخابات و مشخص شدن پیروز میدان مانند خیلی از موضوعات ، این مساله نیز به بایگانی رفت .

هر چند یک گروه تلگرامی در این راستا تشکیل شد اما عزم دکتر نجفی برای " شهردار شدن " نشان از آن داشت که آینده سیاسی اصلاح طلبان موضوعی مهم تر و استراتژیک تر است و شاید تصور می شود مرور زمان خیلی چیزها را به فراموشی با توجه به حافظه سیال جامعه ایرانی احاله دهد.

روحانی در زمان معرفی و دفاع از وزرای پیشنهادی خویش عبارت " سفارش ویژه " را برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به کار برد .

درس های مطالبه گری از ماراتن انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم

برخی ها تصور می کردند که این گونه سخنان می تواند ناشی از توجه ویژه رئیس جمهور به جایگاه آموزش و پرورش و منزلت معلمان و سایر ارکان آن مانند دانش آموز باشد .

تحلیل شیرزاد عبداللهی در این مورد منطقی و قابل قبول است .

او می گوید :

" این سفارش بیش از آنکه به جایگاه مهم این وزارتخانه برگردد نشانه نگرانی رییس جمهور از رأی عدم اعتماد نمایندگان به سید محمد بطحایی نامزد پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش است. "

این فرضیه با صحبت های تکمیلی روحانی در جلسه علنی رای گیری در روز یکشنبه تایید شد .

روحانی برای خیلی از وزیران پیشنهادی مانند وزیر کشاورزی ، وزیر امور خارجه ، وزیر نفت ، وزیر بهداشت ، وزیر اطلاعات و... سنگ تمام گذاشت اما در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چنین گفت :

"  اولین صحبتم با آقای بطحایی این بود که باید کاری کنید مهارت دانش آموز را بالا ببرید. دانش آموزان را  تقویت کنید که در کلاس 11 و 12 بنگاه‌های اقتصادی آنها را جذب کنند. جوان باهوش داشته باشیم. آقای ربیعی برنامه ریزی خوبی برای اشتغال داشتند که باید اجرایی و عملیاتی کنیم، وزارت علوم هم همین طور باید ظرفیت و مهارت های لازم را داشته باشیم. یکی از برنامه‌های اساسی ما همین خواهد بود. "

روحانی در مورد وزیر کشاورزی این چنین تعریف کرد :

"  آقای حجتی کسی است که در کار خودش کاملا متخصص است. بزرگترین متخصص کشاورزی  را اگر بیاورید می‌بینید حتما ایشان جلو است. شکی ندارم کشاورزی را بخوبی می شناسد از"الف" تا "ی" کشاورزی را  می شناسد. محصول کارش روشن است،  معلوم است در گندم چگونه است معلوم است در وضع دام چگونه است تنش بازار ما  در این بخش‌‌ها کمتر از گذشته است...."

اما رئیس جمهور در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشاره ای این چنین ندارد .

او بر خلاف نشست قبل به سابقه طولانی ایشان و این که از خانواده بزرگ آموزش و پرورش است اشاره ای نکرد .

روحانی بدون اشاره حتی به شخصیت بطحایی فقط انتظاراتش را بیان کرد و سریع از آن رد شد !

معلمان باید بدانند که این تغییر ادبیات و گفتمان حاصل کنش گری و فعالیت آنان بوده است .

مطالبه گری یک فرآیند تدریجی ، آرام و مستمر است  و تابع فرمول صفر یا صد نیست .

نباید انتظار داشت که یک دفعه همه فرمول ها و معادلات مطابق آن چیزی که ما تصور می کنیم و یا خوشایند ما است تغییر کند .

این ها نشانه های مثبتی برای شکل گیری فرمول " مطالبه گری " در میان جامعه معلمان است .

سپس به رفتارشناسی نمایندگان مجلس می رسیم .

درس های مطالبه گری از ماراتن انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم

« سید محمد بطحایی » در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از 288   رای ماخوذه، با کسب 238 رای موافق، 35 رای مخالف و 13رای ممتنع وزیر آموزش و پرورش شد .

نخست آن که معلمان کنش گر می توانند روی 35  نفر از نمایندگان مجلس حساب ویژه باز کنند .

13 نفر مردد هم با گفت و گو و ارتباط به این تعداد قابل اضافه هستند .

پس تلاش ما آن چنان که تصور می کنیم  " بی ثمر " نبوده است .

حدود یک ششم نمایندگان مجلس صدای معلمان را شنیده اند .

این موفقیتی در خور توجه است .

معلمان و نیز تشکل های صنفی معلمان می توانند ارتباط خود را با این نمایندگان ساختارمند  و ضابطه مند کنند .

این تعداد می تواند همان نقش " فراکسیون صنفی معلمان " را در مجلس ایفا کند به شرط آن که بر تعداد و تاثیرگذاری آن افزوده شود .

اما نکته مهم و راهبردی این است که این کنش گری و مطالبه گری شامل چه تعداد و یا چند درصد از جامعه یک میلیونی فرهنگیان و نیز جامعه هفتصد هزار نفری  معلمان بازنشسته می شود ؟

کنش های اجتماعی زمانی منتج به نتیجه می شوند که جامعه مرجع را تا حداکثر ممکن درگیر این گونه کنش های اجتماعی کند .

بسیاری از معلمان در این گونه بحث ها و موضوعات نیستند .

خیلی هم برایشان فرقی نمی کند چه کسی وزیر شود .

این " جو بی تفاوتی " باید توسط معلمان مطالبه گر تعدیل شود .

مناسب ترین  ، بهترین و مدنی ترین جا برای آموزش مطالبه گری " مدرسه " است .

زمانی که " مدرسه " در موضوعات آموزشی و تربیتی فعال باشد و فن پرسشگری  تمرین شود طبق قاعده " هم افزایی " این وضعیت به سراسر هرم از قاعده تا راس سرایت می کند .

زمانی که تعداد قابل توجهی از معلمان از بسیاری قوانین اطلاع ندارند ، حتی نام مسئولان را نمی دانند و اخبار آموزش و پرورش را  دنبال نمی کنند معلوم است که مسئولان  هم خیلی آن ها را جدی نخواهند گرفت !

تعداد قابل توجهی از معلمان کاربرد اینترنت و رسانه را فقط در حد باز کردن فرضا سایت اداره جهت پرینت گرفتن فیش حقوقی و یا مراجعه به سایت آموزش ضمن خدمت جهت ثبت نام در دوره و دادن آزمون می دانند و بس !

در مورد " شورای معلمان " مطالب زیادی نوشته ام . ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا )

ارکان مدرسه و نهادهای قانونی معلمان جهت بسترسازی برای تشکیل " سازمان نظام معلمی " باید بیش از پیش تقویت شوند .

درست است که این گونه کارها زمان بر است  اما نباید فراموش کنیم فرهنگ مطالبه گری مهم از خود آن است .

تغییراتی که به صورت  تدریجی در سیستم پیاده شوند ماندگار می شوند و تابع کارایی و اثربخشی حدااکثری خواهند بود .

فرهنگ مطالبه گری یک شبه اتفاق نمی افتد و باید در رفتار شهروندان تثبیت و تقویت گردد .

تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس بر خلاف نظر ما و شاید بسیاری از معلمان به  بطحایی رای داده اند .

راهش ناسزا گفتن ، لعنت کردن و اظهار پشیمانی از رای دادن نیست .

مشکل بزرگ معلمان ما این است که  به راحتی فریب می خورند .

درس های مطالبه گری از ماراتن انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم

تجارب نشان می دهند که بسیاری از ستادهای انتخاباتی نمایندگان مجلس به ویژه در شهرستان ها  توسط " معلمان " اداره می شوند .

این فرمول باید تغییر کند .

معلمان می توانند و باید حمایت و همکاری خود را " مشروط " کنند .

معلمان می توانند در برابر همکاری ، میثاق نامه ای با نماینده مربوطه امضا کنند .

هر زمان که نماینده به وظایف قانونی و توافقات انجام شده که تابع مصالح عمومی جامعه است عمل نکرد می توان آن ها را به کرات " رسانه ای " کرد .

البته در این پروسه باید خیلی دقت کرد که معلمان به عنوان " گروه مرجع " نیز در دام وسوسه انگیز " سهم خواهی " نیفتند .

نباید فکر کرد اگر مشکلات ناحیه و یا شهرستان من حل شد همه چیز حل شده است و منافع استان و یا استان های دیگر و مهم تر از همه " منافع ملی " به من ارتباطی ندارد و مشکل خودشان است !

باید بدانیم و ایمان بیاوریم که حل مشکلات فردی تنها از طریق حل مشکلات جمعی و با یک دیدگاه " کلان  " قابل حل است .

به عنوان مثال ؛ مشکل حاد زیست محیطی " دریاچه ارومیه " که می رود به یک چالش تمام عیار تبدیل شود تنها نمونه ای از این کوته فکری ها و نگاه های محدود و تنگ نظرانه تک تک افراد و نیز انعکاس آن در رفتار نمایندگان مجلس است که حتی ممکن است به پاک شدن کل " صورت مساله " منتهی شود ...

مشکل مهم معلمان ما این است که دیپلماسی گفتمان و  فن چانه زنی بلد نیستند .

تصور می کنند با حرکات عاطفی و یا فرضا قهر کردن اتفاق خاصی رخ می دهد .

و اما موضوعی مهم که به نظر می رسد تاکنون مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است .

بسیاری از تحلیل گران و حتی فعالان معلمی در نوشته های خود وزرایی چون وزیر امور خارجه و نیز وزیر نفت را " ژنرال " معرفی می کردند و حتی خواهان معرفی وزیر آموزش و پرورشی مانند آن ها بودند .

اما وزیر آموزش و پرورش در میان بهت خیلی ها رای بالاتری کسب کرد .

البته این رفتار نمایندگان نمی تواند ناشی از تاثیر سخنان روحانی باشد چرا که رئیس جمهور برای این وزیران سنگ تمام گذاشت و وزارت جهاد  کشاورزی تنها 164 رای موافق کسب کرد .

« سید محمد بطحایی » تنها وزیری است که در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی بیشترین تعداد رای موافق را کسب کرده است . ( این جا )

درس های مطالبه گری از ماراتن انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم

بطحایی حتی توانسته است آرایی بیشتر از دکتر محمدنجفی و نیز حمیدرضا حاجی بابایی کسب کند .

حاجی بابایی تا پیش از این رکوردار بیشترین تعداد رای اعتماد با 217 رای بوده است .

( به نظر می رسد یکی از دلایل این رای بالا می تواند همان " مطالبه گری " و یا " کنش گری " معلمان در فضاهای مجازی باشد ؛ موضوعی که البته برخی ها سعی دارند خواسته و یا ناخواسته سرپوش بگذارند و یا ایجاد فضای " ناامیدی " معلمان را به سوی حرکات " رادیکال " و " پر هزینه " سوق دهند ) ...

در نخستین برداشت ، شاید بتوان این گونه قضاوت کرد که نمایندگان مجلس به خاطر جایگاه رفیع آموزش و پرورش این همه رای موافق داده اند .

تجربیات و تحلیل من به ویژه حداقل در دو دهه اخیر نشان می دهد که متاسفانه کسوت " نمایندگی " هم  مانند بسیاری از مشاغل به یک جور " کاسبی " تبدیل شده است .

نماینده مجلس بودن امتیازات و رانت های زیادی برای فرد مربوطه ایجاد می کند .

معمولا نمایندگان طوری حرف می زنند که در آینده رد صلاحیت نشوند .

از سوی دیگر بسیاری از نمایندگان  می خواهند تا حد امکان حوزه نمایندگی خویش را تحت سلطه و نفوذ خویش داشته باشند و حاضر نیستند به هر قیمتی آن را به دیگری واگذارند .

" آموزش و پرورش " یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین جاها به لحاظ گستردگی و تاثیر گذاری به جهت حفظ امر " تیول داری " است .

آنان  معمولا انتظار دارند که رئیس استان و یا منطقه و ناحیه حوزه نماینگی شان از آنان " حرف شنوی " داشته باشند و بیشترین تبلیغات را در زمان انتخابات برایشان انجام دهند .

پیش تر نوشتم( این جا ) :

" بخش چهارم – فرازهای مهم اقدامات و برنامه ها تا پایان دولت دوازدهم

1-"همکاری با مجلس در خصوص احکام مرتبط با آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه به منظور حصول اطمینان از لحاظ شدن جایگاه کلیدی و زیربنایی تعلیم و تربیت در برنامه "

دانش آشتیانی به صورت دقیق حوزه و نوع همکاری با مجلس و مهم تر از آن هدف نهایی این همکاری را ذکر می کند .

اما بطحایی در برنامه خود  دامنه هر گونه تعامل و همکاری را با مجلس باز گذاشته است و نکته قابل ذکر این که جنس این تعاملات را نه " قانون مند " بلکه " نظام مند " معرفی می کند .

در واقع بطحایی با این جمله شخصیت اجتماعی و مدیریتی خویش را به وضوح به نمایش می گذارد .

به عبارت دیگر ، هر گونه درخواست از سوی نمایندگان باید تابع نظم و  نظام باشد .

برآیند نهایی این گزاره از " تعامل " به " معامله " منتج خواهد گردید ... 

اگر فردا بطحایی بتواند رای اعتماد نمایندگان ولو در آمار پایین را کسب کند به احتمال فراوان تحلیل من درست بوده  است و شاید تلقی نمایندگان بر آن است که وزیر آموزش و پرورش باید کسی باشد که به راحتی "  قابل مدیریت " باشد  و بتوان از او امتیاز گرفت و چه فردی بهتر از آن که این موضوع را اهم برنامه خویش ذکر کرده است !

مدعای این گزاره استیضاح های گوناگونی است که تاکنون در مورد وزرای آموزش و پرورش مختلف صورت گرفته است و ترجیع بند غالب آن علی رغم پوشش ظاهری مناسب و آراسته به "  مطالبات معلمان و مشکلات آموزش و پرورش " همان است که اشاره شد ."

البته اصل " منفعت طلبی " فقط مختص نمایندگان مجلس نیست .

شاید بتوان گفت  رفتار اکثریت قریب به اتفاق مردم ما تابع این قاعده و فرمول است ...

برای این موضوع می توان نمونه ها و مثال های فراوانی ارائه کرد .

برای من که نزدیک به دو دهه در دو حوزه " رسانه و تشکیلات " کار کرده ام اگر بخواهم در این مورد بنویسم یک مثنوی قطور خواهد شد !

یکی از همکاران محترم صدای معلم که قبلا برای این رسانه مطلب می نوشت اخیرا یادداشتی را در نقد بطحایی برای صدای معلم ارسال کرد .

اما ساعتی بعد از من درخواست کرد که آن را منتشر نکنم .

وقتی علت را پرسیدم گفت ممکن است برای همسرش که به تازگی در پست " معاون اداره آن شهرستان "  مشغول به کار شده است مانع و یا مشکلی ایجاد شود !

و یا در نمونه دیگر در استان لرستان افراد و رسانه هایی بودند که در زمان مدیر کلی " گودرز کریمی فر " چپ و راست از ایشان انتقاد می کردند اما از زمانی که " خدانظر دریکوند " مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان شده است حتی دو سطر در انتقاد از ایشان در رسانه هایشان منتشر نکرده اند ...

انگار که با رفتن مدیر کل قبلی و ظهور فرد جدید همه مشکلات حل شده اند ؛ این در حالی است که « صدای معلم » بیست و یکم مرداد ماه گزارشی را در مورد وضعیت  خانواده معلم فداکار « مرحوم صفرزاده » منتشر کرد . ( این جا )

نه رسانه های مدعی واکنشی نشان دادند و نه مدیر کل محبوب پاسخی ....

درس های مطالبه گری از ماراتن انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم

نمایندگان مجلس هم از همین مردم و از همین طیف اند .

آن ها هم تافته جدابافته ای از جامعه نیستند .

وقتی رفتاری در ما نهادینه شده است نباید همان را برای دیگران عیب بدانیم و آن را تقبیح و یا محکوم کنیم .

در یادداشت پیشین با عنوان " مناظره ی مهندس بازرگان و شهید بهشتی و آزمون فرضیه ای بزرگ ! " نوشتم :

" متاسفانه در این مدت به یک اصل مهم رسیده ام و این که در جامعه ما و در سطوح مختلف این " منفعت "در شکل " حداکثری " آن است که نوع و میزان روابط و معادلات را مشخص می کند .

همواره کفه منافع فردی و نهایتا باندی و جناحی بر منافع و مصالح عمومی غالب بوده است .

تنها توصیه ای که در این جامعه " منفعت زده " می توان به افراد در سطوح مختلف داشت این است که در کنار توجه حداکثری به " منافع شخصی " کمی هم به منافع ملی و مصالح جامعه توجه داشته باشند .

درس های مطالبه گری از ماراتن انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم

این در حالی است که جامعه باید یاد بگیرد و به این " فهم عمومی " برسد که تنها راه احصا و تامین منافع فردی ، در نظر گرفتن و تامین منافع جمعی است .

بدون نگرش کل نگر و توجه به منافع عمومی ، منافع فردی تامین نخواهد شد و این دور تسلسل همواره تکرار خواهد شد .

بدون توجه به این مسائل  مهم که افراد معمولا به آن توجهی ندارند نه تنها وضعیت بهتر نمی شود بلکه در بهترین حالت فقط وضعیت موجود حفظ خواهد شد .

تحول در این وضعیت تنها از راه تغییر باورها و نگرش افراد جامعه میسر است و این تنها در توجه به آموزش مستمر و علمی افراد جامعه امکان پذیر خواهد بود و استراتژیک ترین دستگاه برای ریل گذاری و تثبیت و پیاده سازی این مفاهیم ، باورها و انگاره ها ، آموزش و پرورش است ... "

آری !

وقایع اخیر در مورد انتخاب و رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درس ها و نکات فراوانی داشت که امیدوارم مطالبه گران حوزه آموزش و پرورش به دور از " جوزدگی "  و با ادبیات کارشناسی و واقع بینی آن ها را برای جامعه  و معلمان تجزیه و تحلیل کنند .

در پایان به ذکر نمونه ای از واقعه اخیر اعتراض شهروندان آمریکا به مساله " نژاد پرستی " می پردازم که بسیار خبر ساز بوده است .

پلیس می خواهد کسانی که مجسمه سمبل برده داری را خراب کرده اند را بگیرد.

درس های مطالبه گری از ماراتن انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم

اینها همه صف بسته اند تا خودشان را معرفی کنند که ما آن کار را کردیم !

شهروندان جامعه چاره ای ندارند جز آن که  از پیله " منفعت طلبی شخصی " بیرون آمده و در برابر رفتار یکدیگر و موضوعات مهم جامعه " بی تفاوت " نباشند وگرنه باید همیشه بحران های مختلف را تجربه کنند .

دوشنبه, 30 مرداد 1396 14:17 خوانده شده: 1891 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +18 -1 --
شهاب 1396/05/30 - 15:37
واقعا عالی فرمودید متاسفانه منفعت طلبی شخصی کشور رادر مسیر نابودی قرارداده شیوه ی آموزش ما اشکالات فراوانی دارد معلمی که دانش آموزان را برای به دست آوردن یک ستاره به جان هم می اندازد باید انتظار داشته باشد نمایندگان به فردی رای بدهند که منافع شخصی آن هارا تامین کند نه مصالح آ.پ کشور را حیف وصدافسوس که آ.پ ما از وجود افرادی چون شما در سطح مدیریت کلان بی بهره است موید باشید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/05/30 - 16:48
سلام به هیچ وجه عالی نگفتند آقای پورسلیمان از این تخریب های پی درپی چه سودی حاصل شنا و ما معلمان می شود جنای آقای تخریب و منفی باف شما هرگاه صحبت می کنید یاد کارتون گالیور میفتم و آن گزینه که همش فاز منفی بود
تمام کنید لطفا
راهکار خوب ارایه دهید
روز دوم رای اعتماد زشت است ترغیب افراد به استیضاح
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 19:49
سلام

آقای شهاب

از لطف شما سپاسگزارم .

یکی از مشکلات مهم جامعه ما این است که تقریبا کسی در جای خود قرار نگرفته است .

باید فرهنگ عمومی را ارتقاء داد و مررم باید یاد بگیرند که نسبت به همدیگر بی تفاوت نباشند و هر چیزی را از زاویه منافع شخصی خود ننگرند .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 19:54
سلام

دوست عزیز ناشناس

آقای شهاب در حق بنده لطف دارد .

اما شما بفرمایید از کجا و با استناد به کدام جمله و یا عبارت شباهتی بین من و یکی از کاراکترهای کارتون گالیور یافته اید ؟

ینده در این یادداشت رفتار همه گروه ها را نقد کرده ام .

معلمان ، نمایندگان مجلس ، رئیس جمهور ، تشکل های فرهنگیان ، بطحای ، جامعه و....

لابد انتظار دارید که خیلی هیجانی و عاطفی مطابق میل شما صحبت کنم ؟

بنده کجا گفته ام که بطحایی باید استیضاح شود ؟

باید یاد بگیریم که مستند صحبت کنیم و اتهام پراکنی نکنیم .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/05/30 - 19:54
جناب ناشناس راهکار خوب را شما ارائه کنید چرا منتظربقیه هستید هرچه می کشیم از افراد ساده لوحی است که در آ.پ کم نیستند جناب اگربهترین ها هم در مسند وزارت قرارگیرند افراد ساده لوح رشته ها را پنبه می کنند یک اتفاق مطرح می کنم امسال از وزارت اعلام کردند بودجه ی پرداخت اضافه کاری نداریم عده ی زیادی از فرهنگیان محل کارمن یکروز در مدرسه می ماندند وقتی می پرسیدم چرا می مانید از پول خبری نیست می فرمودند مشکلی نیست ما به خاطر خدا کار می کنیم با اینگونه افراد نمی توان کاری کرد
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/05/30 - 20:04
آقای پورسلیمان من لطف نکرده ام من واقعیت را گفته ام شما عالی فرمودید
پاسخ + +8 -1 --
بهنام 1396/05/30 - 15:47
تا بیاد این کنش گری و مطالبه گری تدریجی شما به سرانجام برسد من و امثال من هفت کفن پوسانده ایم.تنها راه اعتصاب عمومی فرهنگیان و مخالفت مدنی هس والسلام.کنش گری و مطالبه گری و امثال این واژه هاکلیشه ای شده از زمانهای قدیم تا به امروز هر جا که معلمان یک تکانی به خود داده و مخالفت مدنی گرفته اند در غیر اینصورت کسی پشیزی هم برایشان قائل نشده.همین به اصطلاح رتبه بندی حاصل تجمعات اسفند ماه ۹۳ معلمان بود.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 19:59
سلام

دوست عزیز

آقای بهنام

مطالبه گری تعریف دارد .

مطالبه گری فقط یک روش نیست .

اعتراضات قانونی هم می تواند یکی از راه ها باشد .

باز هم تاکید می کنم که باید با کم ترین هزینه و بیشترین فایده همراه باشد .


در جامعه یک میلیونی معلمان که بسیاری حتی روزنامه نمی خوانند ، سالی یک کتاب هم مطالعه نمی کنند و... انتظار دارید که تحولی رخ دهد ؟

بدنه غالب آموزش و پرورش ما محافظه کار هستند .

بنده این ها را کاملا تجربه کرده ام .


در آموزش و پرورشی که بیش از 90 درصد کامنت ها در همین سایت " ناشناس " هستند شما دنبال چه می گردید ؟


باید واقع بین بود اما مطالبه گری را باید ادامه داد .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/05/31 - 12:27
آقای پورسلیمان ناشناس می شویم چون اگربااسم واقعی بیاییم بارصددوستان شما،دچارمشکل می شویم.دیدم که میگم
پاسخ + +9 0 --
معلم 1396/05/30 - 16:08
واقعیت مجدد این هست ۲۵ سال عمر من در آ پ تلف شد صرف مطالبه گری

الان از خودم نه منزل دارم نه دارمد دوم نه پس انداز

واقعیت این است اگر معلمی میگه من دیکه رای نمیدم منظور حرکت تند و افراطی نیست

منظور واقعیت های موجود که طی دوران خدمتش و زندگیش با جون دل درک کرده

ضمنا ما چیزی به اسم اصلاح طلبان اصول گرا بنفش زرد نداریم همه با هم هستند و فقط قصد فریب ما رو دارند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 20:03
سلام

دوست عزیز

آقا / خانم معلم

بنده در این یادداشت نگفته ام به کسی رای دهید و یا ندهید .

گفته ام که معلمان باید در قالب " قرار داد اجتماعی " و با در نظر گرفتن منافع عمومی جامعه میثاق نامه امضا کنند .

نباید به راحتی سرمایه اجتماعی خود را در دست دیگران قرار داد .

با شما موافقم که در آموزش و پرورش تقسیم بندی به " اصلاح طلب " و " اصول گرا " بیشتر جنبه صوری و فرمایشی دارد .

پایدار باشید .
پاسخ + +1 -8 --
فرج کمیجانی 1396/05/30 - 16:13
اقاي بطحايي يكي از گزينه هاي پيشنهادي مجمع فرهنگيان ايران اسلامي بوده كه بعد ازمعرفي ايشان از طرف رئيس جمهور ستاد فرهنگيان روحاني هم با اكثريت قاطع اري از ايشان حمايت كردند
و حالا وزير اموزش و پرورش كشور جمهوري اسلامي ايران است و ما هم در مجمع فرهنگيان به اين معرفي و راي اوري ايشان مانند همه دلسوزان تعليم و تربيت كشور به خود مي باليم
وميزان تاثيرگذاري مخالفين ايشان كه همه نوع تهمت و افترا روي اوردن مثل سايت وزين صداي معلم و فعالين ديگر من يك نفر را بهت زده كرده
خداوند انشاالله همه ما را براي دفاع از منافع كلان اموزش و پرورش هدايت كند
ضمنا من هيچ سمتي از طرف اقاي بطحايي نداشتم واگر فعاليتي را در حمايت ايشان انجام دادم به لحاظ شخصيت حقوقي دبير كل مجمع فرهنگيان ايران اسلامي بوده وچون اقاي بطحايي گزينه تخصصي مجمع بوده همانند ساير اعضاي مجمع من هم به وسع خود تلاش كردم
اميدوارم ازاين معرفي سرافراز بيرون بياييم به لحاظ عملكرد مطلوب ايشان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/05/30 - 19:53
احسنت آقای کمیجانی موفق باشید
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1396/05/30 - 20:08
میشه شفاف بگید همه دلسوزا کیا هستن احتمالا فقط مجمع خودتون رو میگید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 20:29
سلام

آقای کمیجانی

دبیر کل محترم مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

تا جایی که می دانم گزینه های شما عبارت بودند از :

1- علی محمد مصلحی
2- عبدالرسول عمادی
3- مکارم حسینی

شاهد این ادعا یادداشت آقای شیرزاد عبداللهی است که چندی پیش در صدای معلم منتشر شد .

ایشان می گوید :

" مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به دبیر کلی کمیجانی که سه اولویت پیشنهادیش (مصلحی و عمادی و مکارم حسینی ) برای وزارت مقبول واقع نشدند ، ابتدا روی زرافشان و حالا روی بطحایی سرمایه گذاری می کند تا سهم خود را از پست های مدیریتی در دولت آینده بگیرد. میزان انعطاف مجمع و دبیرکل آن در حدود 180 درجه است. من قبلا گفتم که مدیران ستادی از نظر سیاسی ژلاتینی هستند . این روزها مجمع فرهنگیان آن چنان تغییر جهت می دهد که در سیالیت از مدیران پیشی گرفته است... "

اگر این ادعا نادرست بود چرا آن موقع واکنش نشان ندادید و الان که بنده این را می گویم و آقای بطحایی وزیر شده است این گونه برآشفته شده اید ؟!

بنده آقای بطحایی را وزیر آموزش و پرورش به لحاظ قانونی و این که رای اعتماد کسب کرده است می دانم اما ایشان را در این حد و اندازه نمی دانم و معتقدم که حضور ایشان صدمات جبران ناپذیری را به آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت وارد خواهد کرد و از این لحاط به هیچ وجه مانند شما به خود نمی بالم !

اما سعی خواهیم کرد در قامت " منتقد " و با رویکرد کارشناسی و ارائه راهکار ایشان را یاری نماییم .


آقای کمیجانی

دقیقا بفرمایید بنده و نیز سایر دوستان کجا به شما تهمت و افترا زده ایم تا پاسخ گو باشیم ؟

آیا شما جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرده اید و ما آن را منتشر نکرده ایم ؟

ضمنا اگر بیانیه ای رسمی در حمایت از وزارت آقای بطحایی دارید ارسال فرمایید تا اصل بیانیه شما در حمایت از آقای بطحایی منتشر شود .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
همکار 1396/05/30 - 21:27
سلام جناب آقای پورسلیمان حتما بنده و شما و آقای زندیه و آقایان ... در حد و قواره وزارت هستیم بنده خدا آقای بطحایی در این حد نیست درست صحبت کنید درست است نویسنده هستید ولی درشان شما نیست توهین کنید همین الان دراین پاسخ به آقای ب کمیجانی به آقای طحایی توهین کردید
خیلی ناراحت شدین آقای بطحایی رای آورده
انقدر خوب کار می کنیم تا ایشان سربلند شود
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 21:42
سلام

دوست عزیز

همکار محترم

بنده همیشه گفته ام که به دنبال " سهم خواهی " نیستم .

اگر موردی مستند دارید بفرمایید .

متاسفانه واژه هایی مانند توهین و... خیلی کشدار و مبهم هستند .

خیلی جاها چون آستانه تحمل مان پایین است و منتقد را بر نمی تابیم .

نقد را مساوی با توهین فرض می کنیم به ویژه آن که فرهنگ ما استبدادی و آمیخته با تملق و مداهنه و پرگویی است .

بنده شفاف صحبت می کنم .

بطحایی و یا هر فرد دیگری از حلقه بسته مدیران باشد تغییر و تحول خاصی در اوضاع رخ نمی دهد .

فکر می کنم قبلا به تفصیل برنامه های آقای بطحایی را نقد کرده ام .

اگر حوصله داشتید بدون شتاب زدگی مطالعه بفرمایید .


برای شما و همه دوستان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/05/30 - 22:18
کاش این مجامع فرهنگیان ایران.خود و اعضای مجمع خود را برای معلمان ایران معرفی میکردند تا معلمان بیشتر با آنها آشنا شوند و کمک بیشتری به آنها نمایند تا زودتر به اهداف خود برسند و دغدغه های معلمان ایران را حل نمایند
پاسخ + 0 0 --
حسن درویشی 1396/05/31 - 00:40
سلام بر جناب کمیجانی بزرگوار تا جایی که بنده نوشته ها ونظرات مخالفان جناب بطحائی را در این سایت مطالعه کرده ام ابدا هیچ تهمت و افترائی طرح نشده ، خلاصه و چکیده ی نظرات منتقدان جناب بطحائی این نکته است: چرا وبه چه علت و با توجه به کدام سابقه ی درخشان وموثر جناب بطحائی در سی سال حضورشان در اموزش و پرورش( یکی از دلایل مهم حامیان جناب بطحائی همین حضور طولانی اشان بود)ایشان برای وزیر شدن خود را شایسته می داند. استدعا داریم شما به عنوان حامی جناب بطحائی چند مورد را فهرست کنید تا همه ی منتقدان متوجه دلایل حمایت شما شوند
پاسخ + 0 0 --
منوچهر 1396/05/31 - 09:05
خیلی جالب است کسی که حرف حق بزند و نظر خودرا بیان کند .توهین به فرد انتخاب شده مطرح میشود جناب کمیجانی شما چند مورد از خصوصیات بارز بطحایی را بیان کنید که لیاقت وزارت را داشته است.آقایی پور سلیمان حرف حق را میزند .بوقلمون صفت نیست.آسیبی که بطحایی به وزارت خواهد زد بعد از رفتن ایشان معلوم خواهد شد و عمر وزارت او هم چندان بادوام نخواهد داشت .شما بفکر موقعیت خود و دوستانت هستی که صاحب رانت شده ای پور سلیمان به فکر آینده معلمانی است که در این جامعه اسیر چند نفر مدیر فرسوده ستادی شده اند که به اندازه زحمت خودشان ا ز بیت المال بی بهره هستند.
پاسخ + 0 0 --
معلم منطقه محروم 1396/05/31 - 11:02
حرف حق را جناب پورسلیمان میزند .
شما جناب کمیجانی و سایر بستگان فقط به دنبال سهم خواهی
و ..... هستید . این حرف رو به اثبات رساندید نیاز به دلیل و
برهان ندارد و این وسط ما معلمان مناطق محروم و دور افتاده
و معلمان نجیب است که فنا میشویم
خدا از بانیش نگذره
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1396/05/30 - 16:18
دوست عزیز این نظرات شما برای کشور دموکراتیک مانند فرانسه و سوئیس و... کاربرد دارد نه کشوری مثل ایران! مگه میشه ما جز کشورهای جهان سوم و عقب افتاده باشیم و دارای حکومت ... ولی رفتار کشورهای پیشرفته و آزاد رو داشته باشیم؟! در کشور ما پول و زود حرف اول رو میزنه برادر.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 20:08
سلام

دوست عزیز ناشناس

آن کشورهای دیگر هم برای آزادی و دموکراسی جنگیده اند و هرینه ها داده اند .

مگر به این راحتی بوده است ؟

شما تاریخ فرانسه را مطالعه کنید .

چقدر از دگراندیشان زیر تیغ های گیوتین رفتند ....

چقدر از مصلحان با آلات و ادوات مختلف شکنحه شدند ...

همین الان یک شرج ساده بکنید ، متوجه می شوید .


ببینید مردم آمریکا چه برخوردی با مساله " نژاد پرستی " داشتند .


در آمریکا به دنبال مظنون می گردند قطاری از آدم ها صف می بندند .

این جا هم : کی بود ، کی بود ، من نیودم !


با این حال توصیه من استقاده از راه های قانونی و کم هزینه است .


پایدار باشید .
پاسخ + +3 0 --
علی ش 1396/05/30 - 17:31
مرور زمان روشن خواهد کرد که چرا روحانی بطحایی را انتخاب کرد؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 20:10
سلام

دوست عزیز

آقای علی

فکر می کنم در این زمینه قبلا به پرسش شما پاسخ داده شده است .

به طور خلاصه :

" تثبیت وضعیت موجود و حفظ توازن قول به لحاظ سیاسی در جامعه آموزش و پرورش "

پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
محمد باقر شیبانی 1396/05/30 - 17:35
درود بر اقای پورسلیمان عزیز که به خوبی به اخلاق مطالبه گری و اخلاق رسانه ای و کاربران فضای مجازی ،اشاره داشته اید .به قول اقای مرحوم ایه الله مشکینی (ره)صفت خرق صفتی مذموم است و خوش به حال کسانی که خود را نگه می دارند و چنین صفتی در هر شرائطی در زبان و نوشتار و رفتار انها بروز نمی کند. جامعه از معلم انتظار اخلاق حسنه دارد .معلمی که خود روش دیالکتیک را در کلاس درس پیاده می کند قطعا باید در مطالبه گری استادانه تر برخورد و از تجارب خویش بهره گیرد.با احترام فراوان
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 20:13
سلام

آقای شیبانی

موافقم .

اما فکر می کنم شما هم اخیرا در برخی موارد به این آموزه ها عمل نمی کنید و در برابر منتقدان و مخالفان عصبانی و آشفته می شوید .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر شیبانی 1396/05/30 - 22:20
نه انشاءالله اگر چنین هم بوده مبشرا و نذیرا بوده است با نیت اصلاح قوای تخریب و با رعایت ادب .با احترام
پاسخ + +3 0 --
رضایی 1396/05/30 - 17:38
سلام.بنده ازجمله افرادی بودم که خیلی از این لابی گری مجلس متاثرشده ودر اولین فرصت اظهار یای وناامیدی کرده و عرض کدم که دیگر رای نخواهم داد.توجه شما به مبحث منفعت طلبی ومشکلات اخلاقی جامعه مشکلی از وصع بوحود امده حل نمیکند که هیچ بلکه تلنگری است به معلمان که از ماست که برماست.بنده قبلا در همین سایت عرض کردم که همه اعضای اصلی و نوثر در ستادهای ننایندگان ما فرهنگیان هستیم عدهای بخاطر احساس مسولیتی که داریم و بدون چشمداشت که نمونه های زیادی داریم وگروهی بخاطر منافع شخصی ورانت یابی.درهرحال بیسترین تاثیر در وضعیت موجود را خود معلمان دارند .بگذریم .اصلا باورم نمیشود که نسلی که با جان ونال واولاد 8سال جنگ تمام عیار را تحمل واداره و بپایان رساند ظرف 10 تا20سال بجایی برسد که فقط به خودش ومنافع خودش فکر میکند واز88 درسراشیبی قرار گرفت وشلید اخلاق وخلقیات ما در قوس سقط قرار دارد و خود را به بیراهه. میزنیم.جناب پورسلیمان تنها راه همان بی تفاوتیاست وسپردن دنیا به اهلش.چون شماها گرچه ناخواسته ولی فقط سوپاپ اطمینان شده اید.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 20:17
سلام

دوست عزیز

آقا / خانم رضایی

سپاس از توجه شما .

اما مشکل جامعه ما این است که بین گروه های مختلف گفت و گو وجود ندارد .


رساندن جامعه به نقطه جوش به هر دلیلی چه منافعی می تواند برای ما داشته باشد ؟


رسانه در دنیای امروز حرف اول را می زند .


به قول فروسی حکیم :

" توانا بود هر که دانا بود "

اما در جامعه ما هنوز خیلی ها این مصرع کوتاه فردوسی را نفهیمده اند و یا خود را به نفهمیدن می زنند ...
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
رضایی 1396/05/30 - 20:57
جناب پورسلیمان.سلام رضارضایی هستم از سوادکوه ذکر نکردن نام بخاطر ناشناس ماندن نیست.شاید دلایل دیگری هم داشته باشد.حتما بیشتر از بنده با ستادیها اشنایی دارید واقعا تصور نیکنید تا تحزب در کشور جدی گرفته نشود امکان گفتگو بمعنای حقیقی ان امکان پذیر است.گفتگو در بین سیاسیون وجود دارد و در همین روزها در مجلس شاهدش بودیم چون معنایی جز لابی ندارد ورانت وبده بستان.همین اقای کمیجانی که چندسطربالاتر به انتخابش افتخار میکند با رای کدام معلم خود را دبیرکل میداند و این مجمع برابر کدام نظرعمومی کارکنان ا پ تشکیل شدند.شاید یکی از دلایل اصلی بی توجهی به نظام علمی همین باشد که باید در معرض رای قرار کیرند وبا این اقا 4سال را سرکرده وبازنشست میشوتد.بعدیها هرکارخوستند بکنند.کار سیاسی باید فوایدی هم برای اهلش داشته باشد حرفی نیست ولی این اقایان کار صنفی را با سیاست قاطی کردند وبجای استفاده از نواهب سیاست از امکانات صفی در جهت منافع گروه خودخوانده شان استفاده میکنند .زندگی برابر قرارداد اجتماعی باید دوطرفه باشد نمیشود فقط از معلمان تحت این عناوین همچون رعیت بهره برد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 21:16
سلام

آقای رضایی

با شما موافقم .

تنها راه همان تحزب است .

اما مهم تر از آن فرهنگ گفت و گو و تحمل یکدیگر است .

در حال حاضر از نظر بنده عملکرد این تشکل ها مورد تایید نیستند و مسیری معکوس طی می کنند .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1396/05/30 - 19:02
همیشه همین خواهد بود!!!! بگذارید حس خودم را از این سازمان فرهنگ و آدمهای دور برم را با بیان دیگری بگویم.
شبکه فساد و آدمهای متشکل آن را کودک دیو نما میدانم. دیو دیوان سالاری با بدنه ای زخمت، سنگین با نفسهای خفه خود را به جای کودکی جا زده است که قرار است بزرگ شده و امید پدر و مادرش باشد.
تمام انرژی و توان پدر و مادرش را کشیده و آنها رو فرتوت میکند. بدبختی اینه که این دیو کودک نما تازه دوران طفولیت را طی میکند، خدا به داد آن پدر و مادر برسد که در اولین فرصت توسط خود این دیو خورده خواهند شد.
تاسف بار اینکه این دیو فقط محصول انسانهای پلید ،دروغگو و منافق نیست ، بلکه بیشتر از آن از بی تفاوتی اونهایی است که میدانند سرانجام این دیو کودک نما چه خواهد بود. این دیو داره قد علم میکنه، ولی همه خوابند.
دیگر تعفن نفسهای این دیو پلید، طعم مرگ و خفقان میدهد. شاید یک معجزه بتواند ما را نجات دهد.
نمیدانم، شاید هم این معجزه مرگ باشد که ما نا آگاهانه از آن فرار میکنیم.
پاسخ + +7 0 --
معلم امیدوار 1396/05/30 - 19:04
با تشکر از برادر پورسلیمان انشاا...در هدف خود که کمک به معلمان است موفق باشید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/05/30 - 20:18
سلام

دوست عزیز

از لطف و محبت شما سپاسگزارم .

پایدار باشید .
پاسخ + +6 0 --
باران 1396/05/30 - 21:41
تشکر از این نگاه عمیق شما وبررسی تمام جوانب با دقت بسیار وافسوس از این که همکاران محترم به جای شیوه درست انتقاد فقط جوگیر شده وبه تخریب می پردازند.گاهی بدون دلیل حمایت می کنند وگاهی به جای ارائه مستندات با الفاظ نادرست همکارخود را مورد سرزنش قرارمی دهند.همکار گرامی منتقد یک سوال آیا آقای پورسلیمان با بیان این مقالات موشکافانه نفع مادی می برند که شما این گونه برخورد می کنید؟؟؟؟؟
پاسخ + +2 0 --
رضا 1396/05/30 - 22:50
واقعا معلمی شغل فرساینده ایست و با این حقوق کم همخوانی ندارد.
اگر شغل دومی نداشته باشیم عمرمان در فقر سپری میشود.
پاسخ + 0 0 --
رضایی 1396/05/31 - 10:52
سلام .اقا رضا همنام عزیز نمیدونم چندسالته ولی درستش همینه بیستر ماها دو شغله ایم اگه نداری بجنب با ا پ بجایی نمیرسی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/05/31 - 14:01
واقعا
پاسخ + +3 0 --
شهروند 1396/05/31 - 03:43
درود استاد پورسلیمان متن زیبا و رسا ئی بود.باید گفت نمایندگان از جلو خنجر را در قلب معلمان زدند برای اینکه در حوزه انتخابیه شان بتوانند چند مدیر مدرسه از طایفه یا طرفداران خود بگذارند که برایشان تبلئغ کنند و مدارس را الان ستاد انتخاباتی کنند وتبلئغ با دعوت از اولیا.راهی به جز اعتصاب نمانده .نامه نگاری و خواهش دیگر جواب نمی دهد .این جماعت فقر معلم بیشتر به دردشان می خورد تا سیری وگردن فرازی معلم .این چند سال هم می گذرد تا درست یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری ویا نمایندگی مجلس .دوباره بازی سیاسی ورای به سوال واستیضاح تا موجی در میان معلم بیندازند وبرخی همکاران هم ناخواسته به به وچه چه می کنند ودوباره یک عده موج سواری می کنند .چند ماه قبل از هر انتخابات خواهید دید
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1396/05/31 - 12:46
به نظرتون شغل دوم در خور چی میتونه باشه...
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/05/31 - 16:37
راننده آژانس.
کی از شما بهتر......

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور