صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مهدی/ البرز

ادامه تحصیل فرهنگیان ؛ شاید وقتی دیگر ؟!

ادامه تحصیل فرهنگیان و معلمان

در چند روز اخیر با اعلام نتایج آزمون های کارشناسی و کارشناسی ارشد همکاران فرهنگی با موضوع جدیدی به نام ممنوعیت ادامه تحصیل روبه رو شده اند هرچند سال گذشته این منع ایجاد شد ولی بازتاب آن در چند روز اخیر بیش از حد بود همکارانی که دوره روزانه و دانشگاه های معتبر پذیرفته شده اند و هنگام مراجعه به ادارات برای دریافت موافقت تحصیلی با پاسخ منفی آنان مواجه شده اند و خطر محرومیت در سال آتی را احساس می کنند .

هر چند در اکثر مقالات علمی و متونی که در خصوص مشکلات آموزش و پرورش توسط بزرگان و صاحب نظران این حوزه به رشته تحریر می آید، عبارت«  به روز شدن فرهنگیان و ضرورت ادامه تحصیل آنان » به دفعات مشاهده شده است، ولی آنچه که مسلم است این است که در حال حاضر، نه تنها کمک شایانی از سوی این وزارت خانه به فرهنگیان در خصوص ادامه تحصیل فرهنگیان صورت نمی گیرد، بلکه هر روز صدور بخشنامه های مختلف عرصه را بر علاقه مندان ادامه تحصیل در این نهاد عریض و طویل تنگ تر می کند ؛ به عنوان مثال در آخرین بخشنامه ای که در این خصوص صادر شده است، فرهنگیان از ادامه تحصیل بیشتر از یک مقطع تحصیلی از بدو استخدام منع شده اند .

در نهادی که نماد علم آموزی و کسب دانش و معرفت محسوب می شود، درس خواندن و ادامه تحصیل برای عده ای به رویا تبدیل شده و عده ای هم قصد ادامه تحصیل با هزینه شخصی دارند، در مواجهه با بخشنامه های متعدد و سلیقه ای از ادامه تحصیل به طور کلی محروم شده اند .
جا دارد مسئولان آموزش و پرورش نگاه جدی تر و کارشناسی شده تری نسبت به ادامه تحصیل فرهنگیان داشته باشند و اگر نمی توانند زمینه را برای ادامه تحصیل همگانی آنان فراهم کنند، دست کم با جلوگیری از صدور بخشنامه های دست و پاگیر، مانع از ادامه تحصیل علاقه مندان نشوند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 26 شهریور 1395 10:07 خوانده شده: 1464 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +7 -1 --
بهلول 1395/06/26 - 10:30
نظر جناب آقاي شيرزاد در ذيل يكي از كامنت هاي بنده در خصوص ادامه تحصيل فرهنگيان بي ارتباط با موضوع اين خبر نيست :

شيرزاد عبدالهي : شما تصور کنید معلمی که دائما در حال تحصیل باشد و از لیسانس به فوق لیسانس و بعد دکتری برود ، چه تاثیری روی کارش می گذارد؟ این معلم فکر و ذکرش دنبال پاس کردن واحد و گرفتن نمره و حضور در دانشگاه است و اینها روی کیفیت کار کلاسی او تاثیر منفی می گذارد و راندمان کاری او را پایین می آورد. البته در رشته های مورد نیاز هم محدودیتی قایل نشده اند. معلمی یک شغل است و اگر کسی معلم شد باید تابع ضوابط شغلش باشد. نه اینکه کار معلمی او تحت تاثیر شغل دومش قرار بگیرد. الان یه عده در رشته های مختلف دکتری گرفته اند. مدرسه دکتر می خواهد چه کند ؟ پست سازمانی دبیری برای مدرک لیسانس و فوق تعریف شده است. حالا آقای دکتر توی این پست نمی گنجد و انگیزه کارش را از دست می دهد.
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/06/28 - 17:26
نفرین بر فکر حاکم بر سیستمی ک ادامه تحصیل معلمان معیشت و منزلت انها را بد میداند
پاسخ + +5 -2 --
معلم تنبل 1395/06/26 - 10:59
من کاملا با اقی شیرزاد موافقم. اولین مسئله ای که رفتن بدانشگاه همکاران ایجاد میکند محدودیت برنامه مدرسه است وقتی ما تمام وقت در اختیار اموزش و پرورش هستیم کجا وقت داریم که بتحصیل بپردازیم؟ دوم اینکه همیشه معلم توی کلاس کتاب درسی خودش توی دستش است و دارد شدیدا مطالعه میکند و وقتی برای تدریس نمیگذارد. این دولت هر کاری کرد که بد بود بجای خودش .اموزش و پرورش را پله نکرد برای ماها خودش نعمتی است سراغ دارم همکاری که خودش را کرد توی پژوهشسرا و کلاس نرفت تا راحت از امکانمات انجا استفاده کند و درس بخواند و پپایان نامه تایپ کند. شیرزاد دستت درد نکند که مدافع ممنونعیت تحصیل فرهنگیان هستی اخر اب و بابا یاد دادن خداوکیلی سواد میخواهد؟فیزیکش هم که پاندول بازی است شیمی اش هم که تخمیر و گناهان کبیره است زبانش هم که کفر پروری است فارسی اش هم که کوبیدن نویسندگان پیشرو و مبلغ مداحان درباری است و دینی اش هم که وارونه کردن دین است . تنها چیزی که دستشان نرسیده و در اموزش و پرورش به لجن کشیده نشده ...
پاسخ + +3 0 --
معلم تنبل 1395/06/26 - 11:06
پدر جان شما میخواهی یک ترانه گوش کنی میروی خونه فلان خواننده و مزاحمش میشوی که پولت میدم برام بخون؟ یا میری کنسرت اگه قرق نکرده باشن یا میری راحت 300 میدی یه تیکه لاک میخری میبری خونه یکعمر موسقی ایران را گوش میدی؟معلم هم به همت بعضی انتشارات که گویا دستشان با کتابهای درسی توی یک کاسه است روی کتابهاشون نوشته اند معلم را به خانه ببرید و دانش اموز 2000 میدهد معلم را میخرد و میبرد خانه و مادرش شب قابلمه رویش میگذارد که فرششون نسوزد و خودش روز بعد در مدرسه رویش مینشیند تا شلوارش کثیف نشود و اگر این معلم طاقت اورد و تا اخر سال پاره نشد بابایش باهاش روغن ماشین پاک میکند یا برای اتیش درست کردن میاندازد توی دله روغن. این یعنی معلم دوست من مهدی حون. فکر نکنی معلم ادمه و ارزش داره نه تازه اگه یکی بی انصاف هم باشه که دیگه تکلیف معلم روشنه به چه کاری میاد. بجای پوشک بچه استفاده میشه قربونت برم.
پاسخ + +5 0 --
سلیمی 1395/06/26 - 11:07
معلمان حتما باید علم به روز داشته باشند. سرعت پیشرفت علم ان چنان زیاد است که شاید بتوان گفت کسی که مطالعه نکند در عرض 5 سال لیسانس یا فوق لیسانسش بی ارزش یا کم ارزش می شود.
پاسخ + +2 0 --
یه معلم 1395/06/27 - 16:26
حکایت از ماست که بر ماست از همین جا ناشی میشه.
بسیاری از معلمها هنوز اهمیت ادامه تحصیل را درک نکرده اند چه برسد به مسوولین.
من خودم بعد از ادامه تحصیل خیلی خیلی بهتر و ایده های نوتری رو در تدریسم به کار بردم.
خیلی تعجب میکنم که واقعا به عنوان مثال تفاوتی بین کسی که لیسانس ریاضی دارد با فوق لیسانس ریاضی وجود ندارد؟ یا با کسی که دکتری ریاضی دارد!
شما یا حسادت میکنید یا کم آوردید.(بهلول و معلم تنبل!)
ادامه تحصیل برای کمک به تدریس بهتر و با کیفیت تر به دانش آموزان نه تنها حق معلم هست بلکه واجب است.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور