صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرهنگی/ تهران

" نقد بی طرفانه " و " فرهنگ پوپولیسم " در تبلیغات و توجیهات!

یکی از چالش های بزرگ کشور نقد بی طرفانه و سازنده است/ مگر اختیارات یک رییس جمهور در کشور چه میزان است که بعد از اتمام دوره اش تمام معضلات و مشکلات کشور را به گردن یک نفر می اندازند/ موقع بروز مشکلات و معضلات و تخلفات نهادهای نظارتی مشغول چه کاری بودند که در 8 سال دولت قبلی این همه معضلات و اختلاس روی داده است /مگر وظیفه نهادهای نظارتی پیشگیری از وقوع تخلف نیست/ تمام مشکلات اموزش و پرورش را به گردن آقای فانی انداخته اند/ در یک نظام پارلمانی مشکلات نمی تواند ناشی از فرد باشد/ این دیدگاه که یک نفر مقصر تمامی مشکلات یک کشور قلمداد کنیم یک دیدگاه کاملا پوپولیستی است

تفکر نقادی و فرهنگ پوپولیسم در جامعه ایران و ضعف نظارت عمومی و نهادهای نظارتی

یکی از چالش های بزرگ کشور نقد بی طرفانه و سازنده است که در صورت اجرا باعث پیشگیری از اشتباهات و تخلفات احتمالی در امور کشور خواهد شد .

معمولا در کشورهای فاقد نهادهای مدنی و به طور کلی غیر پارلمانی که معمولا تصمیم گیرنده یک نفر یا چند نفر هستند امکان نقد امور بسیار کم و حتی خطرناک می باشد اما در کشورهای پارلمانی مانند کشور ما علاوه بر استقلال کامل قوای سه گانه ، با وجود نهادهای مدنی و احزاب و... وجود مجلس شورا و چندین مجلس مشورتی مانند تشخیص مصلحت نظام و غیره اشتباهات و تخلفات می بایست به حداقل کاهش می یافت چون به اندازه کافی فرصت نقدهای سازنده در این مجالس و شوراها وجود داشت .

 

از طرف دیگر می بینیم که در کشور ما مشکلات و معضلات را در ادوار مختلف گردن یک فرد می اندازند فی المثل وقتی دولت احمدی نژاد روی کارآمد بلافاصله مشکلات موجود را ناشی از خاتمی دید و آقای روحانی هم مشکلات و معضلاب فعلی کشور را به احمدی نزاد منتسب می کند و عجیب اینکه ما در کشوری زندگی می کنیم که انواع مجالس و شوراها در حال جلسه و تصمیم گیری هستند ؛ علاوه بر آن نهادهای نظارتی زیادی در کشور وجود داشته و دارد :

قوه قضاییه ، مجلس ، دیوان حسابرسی ، بازرسی کل کشور ،شورای امنیت ملی ، وزارت اطلاعات ،دفتر مقام معظم رهبری و...

مگر اختیارات یک رییس جمهور در کشور چه میزان است که بعد از اتمام دوره اش تمام معضلات و مشکلات کشور را به گردن یک نفر می اندازند ؟

از طرف دیگر ، موقع بروز مشکلات و معضلات و تخلفات نهادهای نظارتی مشغول چه کاری بودند که در 8 سال دولت قبلی این همه معضلات و اختلاس روی داده است ؟

مگر وظیفه نهادهای نظارتی پیشگیری از وقوع تخلف نیست ؟

مگر دستگاه های نظارتی بر کار دولت و رییس جمهور نظارت نمی کنند ؟

 

امروز می بینیم که تمام مشکلات اموزش و پرورش را به گردن آقای فانی انداخته اند در حالی که در یک نظام پارلمانی مشکلات نمی تواند ناشی از فرد باشد  ؛ علت امر این است که در سیستم پارلمانی اختیارات وزیر هم محدود شده است و برای هر کاری باید دولت و مجلس آن کار را تصویب کنند .

 

بنابراین در سیستم پارلمانی در موفقیت ها و پیروزی ها ، در اختلاس ها و کم فروشی ها و مشکلات و معضلات یک نفر مقصر نیست و جمعی که در حال اداره کشور هستند با شدت کم یا زیاد در آن معضلات مقصر بوده یا قصور کرده اند .

 

به نظر من ، این دیدگاه که یک نفر مقصر تمامی مشکلات یک کشور قلمداد کنیم یک دیدگاه کاملا پوپولیستی است که با منطق نظام پارلمانی کشور همخوانی ندارد .

 

بهترین روش در اداره کشور نقد بی طرفانه است ؛ ممکن است که من نوعی طرفدار فانی باشم اما در نقد بی طرفانه انچه لازم است ایشان بدانند و اصلاح کنند را بی پرده پوشی باید به ایشان بگویم تا از حرف و حدیث های آینده پیشگیری کرده باشیم و این دوستی واقعی با فانی است ، حتی دشمنان صادق بهتر از دوستان ظاهری هستند که فقط به منافع خود می اندیشند .

 

دشمن  دانا   بلندت   مي كند
 بر زمينت مي زند نادان دوست

امروز این مسوولین باید بدانند که توجیهات و حتی تبلیغات شان در خصوص رتبه بندی و افزایش 67 درصدی حقوق معلمان و عدم پرداخت ده ها مطالبات ریز و درشت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش از نوع توجیهات و تبلیغات پوپولیستی است که دولت قبلی نیز با طیفی گسترده تر آن را انجام می داد  وگرنه پذیرش اشکالات ریز و درشت در یک مجموعه و حتی تعیین ایجاد کننده قصور در به زحمت انداختن قشر مظلوم فرهنگی در این برهه یک ارزش محسوب می شود و از دولت تدبیر و امید انتظار نمی رفت که این همه جفا در حق فرهنگیان کشور که همکاری های بسیاری با دولت نموده اند انجام دهد .

به امید اینکه تا اردیبهشت 95 شاهد تسویه تمام بدهی های فرهگیان باشیم و در ادامه سال 95 هیچ تاخیری در پرداخت حق و حقوق قانونی فرهنگیان شاغل و بازنشسته نداشته باشیم .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 31 فروردين 1395 18:06 خوانده شده: 1349 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1395/01/31 - 20:43
دروغ و دروغ و دروغ و ریا و ریا و ریا وجه مشترک فانی با دولت پیشین است.
فانی در سهم خودش فقط دروغ و دورویی تحویل معلمان داده است.
پاسخ + +4 0 --
علی 1395/01/31 - 21:27
بدترین وزیر تاریخ اپ اقای فانی هستن.دروغگو دروغگو دروغگو.......
پاسخ + +3 0 --
بازنشسته مهر93تبریز 1395/01/31 - 22:12
پوپول کسی است که فرهنگیان رابه بازی گرفته.فانی واربابانش پوپول هستند.خدا...
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته مهر93تبریز 1395/01/31 - 22:12
پوپول کسی است که فرهنگیان رابه بازی گرفته.فانی واربابانش پوپول هستند.خدا...
پاسخ + 0 0 --
alish52 1395/02/06 - 23:13
بر افراد بی خیالی که برای آ.پ می توانند کاری کنند ولی نمیکنند و این همه با احساسات معلم بازی میکنند لعنت ابدی خدا و نفرین ۱۴۰۰ ساله عاشورا نثار باد!!!!!!
از هیچ چیز در دنیا به اندازه معلمی نفرت ندارم ولی ناچارا باید تا مهر ۹۶ تحمل کنم!!
پاسخ + 0 0 --
alish52 1395/02/06 - 23:13
بر افراد بی خیالی که برای آ.پ می توانند کاری کنند ولی نمیکنند و این همه با احساسات معلم بازی میکنند لعنت ابدی خدا و نفرین ۱۴۰۰ ساله عاشورا نثار باد!!!!!!
از هیچ چیز در دنیا به اندازه معلمی نفرت ندارم ولی ناچارا باید تا مهر ۹۶ تحمل کنم!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور