صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مزبان حبیبی / دانشجوی دکترای آنالیز ریاضی

آیا فانی ضعیف است و برخی وزرا قوی ؟! کمی عمیق تر !

جایگاه آموزش در ایران و دولت تدبیر و امید جایگاه وزیر آموزش و پرورش در دولت  بارها و بارها بنده به فانی و معاونان ایشان انتقاد کرده ام و دوستان فرهنگی نیز به همین صورت حمله های زیادی به فانی و دستگاه تحت رهبری ایشان داشته اند.
سوالی که مطرح است به راستی چه اتفاقی می افتد که وزیر آموزش و پرورش در چارچوب تلویزیون ملی! ظاهر شده و قول پرداخت مطالبات فرهنگیان را در روزها و هفته های بعد می دهد ( آخرین مورد آن همین یکی دو روز پیش ) اما رورزهای بعد سیل انتقادات به سمت وزارتخانه سرازیر می شود که چرا پرداخت نشد؟ در مورد سایر قول های ایشان و معاونانشان نیز اوضاع بر همین منوال است.
در همین شش ماه گذشته حداقل سه بار وزیر به طور زنده و در قاب تلویزیون قول پرداخت بدهی ها را تا روزهای آینده دادند اما پرداخت نشد.


چرا چنین است؟

مگر وزیر نمی دانستند که پولی در حساب وزارتخانه نیست؟ یا اینکه بر اساس قول دولت به فرهنگیان قول پرداخت داده و دولت بدقولی کرده است؟


در مقابل، وزیر بهداشت در یک دیدار عادی از یکی از شهرستان های خوزستان قول افتتاح بیمارستانی را می دهند و در کمتر از یک ماه بیمارستان تجهیز شده و راه اندازی می شود، اینجاست که مردم شروع می کنند به ترانه سرایی از توانمندی های وزیر بهداشت !


چگونه است که حقوق 600 هزار نفر پرسنل وزارت بهداشت در کمتر از یک سال به حدود سه برابر و در برخی بخش ها بیشتر از پنج برابر (مانند حقوق پزشکان مناطق محروم) و دولت در پرداخت این حقوق هیچ مشکلی نداشت، اما افزایش کمتر از ده درصد حقوق پرسنل 900 هزار نفری وزارت آموزش و پرورش، چالشی وحشتناک برای دولت و حاکمیت ایجاد می کند و نیاز است که تمامی نمایندگان مجلس و تمامی وزرای دولت و معاونین آنها هر کدام حداقل یک بار خبر از افزایش 200 هزار تومانی حقوق معلمین اعلام کنند و در آخر هم بسیاری از پرسنل وزارت آموزش و پرورش از این افزایش بی بهره ماندند !


به راستی چرا چنین است؟

مگر وزیر آموزش و پرورش یک ماشین حساب ساده نداشتند که مبلغ مورد نظر را بر تعداد پرسنل تقسیم کنند تا متوجه شوند با 1700 میلیارد تومان نمی توان بیش از 170 هزار تومان افزایش حقوق داد! که معاونان ایشان در اعلام افزایش 800 هزار تومانی را اعلام نکنند!


چطور است که دولت در پرداخت حقوق ارزی بیش از 20 هزار نفر پرسنل مامور وزارت خارجه در خارج از کشور (حداقل حقوق 3500یورو و برخی موارد تا 10000 یورو) و هزینه های سرسام آور سفرهای خارجی آنها، مشکلی ندارد اما برای پرداخت پاداش پایان خدمت 25 هزار معلم دولت دچار چالش می شود؟ ( توجه داشته باشید که پاداش پایان خدمت هر یک از معلمان بازنشسته، کمتر از 4 ماه حقوق مامورین وزارت خارجه است!)


چرا این تناقضات رخ می دهد؟


اما پاسخ بسیار ساده است !

« آموزش و پرورش » از اولویت های مسئولان و سیاست گزاران نیست، وقتی اولویت دولت آموزش و پرورش نباشد نتیجه همین خواهد بود که دولت برای پرداخت حقوق روزمره کارکنان این حوزه هم دچار مشکل می شود چون هیچ برنامه ای برای آن ندارد و تا مجبور نباشد چنین کاری را انجام نخواهد داد.
اما "بهداشت" و "وزارت خارجه" از اولویت های اصلی دولت است و لذا مشاهده می کنیم که رئیس دولت و دولتمردان تمام سعی و توان خود را در تحقق قول ها و برنامه های وزیر و حوزه های آنها، به کار خواهند گرفت.


اعتقاد راسخ دارم اگر فانی وزیر بهداشت و یا وزارت خارجه دولت رئیس جمهور روحانی بود، قطعا ایشان از قوی ترین وزاری دولت می بود و ما نیز نام شان را به نیکی یاد می کردیم و در مقابل اگر ظریف وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم بود تمام حملات ما به فانی تبدیل می شدند به حمله هایی به ظریف، چون حوزه آموزش و پرورش از سرفصل های قابل اجرای دولت خارج یازدهم شده است (برخلاف شعارهای روحانی در زمان تبلیغات).


در تمام مدت بیست و پنج سال خدمتم وزیری به توانمندی نجفی ندیدم و اعتقاد دارم که مجلس لطف بزرگی در حق ایشان نمودند و نگذاشتند وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم شود چرا که اگر ایشان هم وزیر آموزش و پرورش می شدند، وضعیت ما بهتر از این که هست نمی شد !


حال به انتظار تشکیل مجلس آینده در مردادماه امسال می مانیم تا ببینیم که آیا آموزش و پرورش از اولویت های مجلس خواهد بود یا خیر؟


شاید مجلس جدید بتواند با ایجاد تغییر در نگرش هزینه ای اشتباه به آموزش و پرورش، نگاه به این حوزه را به ضرورت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش تغییر دهد.


در تمام کشورهای توسعه یافته، به آموزش به عنوان « سرمایه و زیرساخت توسعه » نگاه می کنند و مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... کشورشان را با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش حل می کنند.


مدتی یوهان اشنایدر امان، رئيس جمهور کشور سوئیس ، در سخنرانی خود در دانشگاه تهران، عوامل بنیادین موفقیت سوئیس را این‌گونه اعلام کرد:
١. قوانین مناسب کار
٢. مشارکت اجتماعی
٣. سرمايه گذاری در نظام آموزشی


حالا شما بگوئید که چگونه فانی می تواند وزیری قوی باشد وقتی نمی تواند از دولت حقوق ماهیانه کارمندانش را اخذ کند؟
فانی چگونه می تواند 900 هزار نفر معلم را راضی کند در حالی که برای افزایش 10 درصد حقوق پرسنلش باید در راهروهای سازمان مدیریت و ... التماس کند؟

جایگاه آموزش و پرورش در توسعه


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 24 فروردين 1395 13:41 خوانده شده: 2985 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 -26 --
معلم موجی 1395/01/24 - 14:24
اشتاین مایر وزیرخارجه آلمانه نه رییس جمهور اتریش.از شما بعیده همچین سوتی وحشتناکی آقای دکترای آنالیز ریاضی
پاسخ + 0 0 --
معلم ضد موجی 1395/01/24 - 16:00
ملا غلط نشو بچه
مهم نفس موضوعه در تکمیل حرفهای نویسنده بگم که افزایش ی که شامل کادر درمان شده فقط در بخش پزشکی بحدی هست که اگر بر جمعیت معلمان تقسیم می شد همه نزدیک 1میلیون اضافه می شدیم

تازه فانی میاد به دروغ میگه حقوق معلمان از دوسال قبل تا الان 67 درصد اضافه شده یکی به من بگه چطور 1/300 من طی دوسال شده1/700 این برا من 67 درصد رو حساب کنه
چطور هر جور حساب میکنم 67 درصد در نمیاد

تنها راه واقعی نجات ما اتحاد هماهنگ و رای ندادن به روحانی و دولتش هست ببینیم پزشکان ایشون رو در میارن یا جامعه خانوار 10میلیونی معلمان
پاسخ + 0 0 --
مزبان حبیبی 1395/01/24 - 16:06
کاملا صحیح فرمودید: یوهان اشنایدر امان صحیح است، اگر امکان اصلاح هست اصلاح شود
پاسخ + 0 0 --
مزبان حبیبی 1395/01/24 - 16:09
نمی دانم چرا این اشتباه رخ داده است و پوزش می خواهم
پاسخ + 0 0 --
مرتضی 1395/01/24 - 16:47
یوهان اشنایدر امان رییس جمهور سوئیس هست عزیز دل برادر
اول قشنگ بخون بعد جوگیر شو!
پاسخ + 0 0 --
یک معلم منتظد 1395/01/25 - 01:15
باسلام
خواهشا سروران گرامی به دنبال غلط املایی نباشید حالا یک همکار اومده و حرف سنجیده و پرمحتوایی زده و ماها به جای درک صحیح و انعکاس آن دنبال حاشیه سازی هستیم بهتره به جای بعضی تسویه ها و ..... باهم متحدباشیم به خدابااین کارهامون باعث شدیم این قبیل دوستان به حاشیه برند و آقای فانیها بیاند در راس امور قرار بگیرند.
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/01/25 - 15:41
نفرین بر...و معاونان ضعیفترش!
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/01/27 - 07:21
متاسفم برات که دنبال غلط املائی می گردی . ببین منظور دکتر چی بوده و الان این قدر در آموزش و پرورش مشکل ریخته که کسی نیست اون ها را حل کند . متاسفانه در آموزش و پرورش اکثرا افراد تحصیل کرده و با سواد و در دوران تحصیل جزء دانش آموزان مستعد بودند ولی بیشتر از خودمان ضربه می خوریم و در آموزش و پرورش گوش شنوا وجود ندارد هر کسی ساز خودش را می زند . الان چه راهکاری ارائه می دهید تا دانش آموزان درس بخوانند . دانش آموزان امروزی هیچ انگیزه ای برای درس خواندن ندارند و من دبیر ریاضی هستم اصلا دانش آموزان بلد نیستند تمرین حل کنند و مشکلات دیگر ......
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/01/27 - 07:29
درود و سلام بر دکتر نجفی خوشبختانه طرح نظام جدید خیلی خوب بود و دانش آموزان مجبور بودند درس بخوانند ولی وزیران بعدی آمدن خراب کردند خصوصا الان اصلا دانش آموزان هیچ انگیزه ای برای درس خواندن ندارند و روز به روز بدتر و بی سوادتر می شوند. اینقدر در المپیادها مقام می آوردیم الان کجاست ..... زمانی که اسم دکتر نجفی برای کرسی وزارت داده بودن اکثر معلمان خوشحال بودن ولی متاسفانه نمایندگان مجلس خراب کردن و ....
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:42
حالا یه تشابهی بود و اشتباه اصلاح شد، شما بقیه متن رو خوندی انشالله؟
پاسخ + 0 0 --
فرهنگ پور 1395/01/28 - 06:58
طیب الله جناب حبیبی
پاسخ + +12 -14 --
شهاب 27 سال سابقه 1395/01/24 - 14:35
در تمام مدت بیست و پنج سال خدمتم وزیری به توانمندی نجفی ندیدم و اعتقاد دارم که مجلس لطف بزرگی در حق ایشان نمودند و نگذاشتند وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم شود چرا که اگر ایشان هم وزیر آموزش و پرورش می شدند، وضعیت ما بهتر از این که هست نمی شد !ضمن اینکه با تحلیل جنابعالی در زمینه اولویت اول نبودن آ-پ برای دولت موافقم ولی در اینکه نجفی بهترین وزیر بوده باشه موافق نیستم در زمان همین آقای نجفی وقتی به بانک برای دریافت حقوق مراجعه می کردم کارمنئان بانک به خاطر مقدار دریافتی حقوق مارا مسخره می کردندبهترین وزیر حاجی وبعداز اون حاجی بابایی که حقوق معلمان یک مقدار بهتر شد
پاسخ + 0 0 --
حسین 1395/01/24 - 15:47
حاج بابایی برای مدیران و معاونان مدارس خوب بود نه معلمان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:43
حاجی بابایی فقط بر موج مطالبات فرهنگیان سوار شده و به وزارت رسید و هیچ کاری هم نکرد
پاسخ + +40 -1 --
مختار 1395/01/24 - 14:42
در ضعیف بودن فانی شکی نیست . اما ایراد بزرگ فانی و معاونانش دروغ گفتن است وعده های دروغ اخریشم این بود حقوق معلما طی این دو سال 67درصد افزایش داشت نمیدونم حتما داره شوخی میکنه بخندیم دردامون کمتر بشه . مرد حسابی دیگه زشته پیش معلما ازین دوغا بگی . اول تا اخرش با رتبه بندی با 12 سال سابقه 80 تومن اضافه کردی از اون طرف 40هزارتم کم کردی با لغو طبقه تشویقی جالب تر اینکه از بعد مهر هم رتبه ی شغلی ما رو نزدی یعنی 80تومن پوچ . فوق العده هم که امتیارمونو هنوز کامل ندادی همینشم که گرفتیم تو رو کشوندیم دادگاه پاسگاه تا گرفتیم .
پاسخ + 0 0 --
علی مظهرجو 1395/01/24 - 15:04
همکار گرامی چرا غلطه,اتفاقاً خیلی هم درسته البته اگر افزایش خود وزارت را به افزایش دیگر همکاران بیفزایی.پس از روی کار آمدن دولت یازدهم افزایش تا ۴۴۰ درصدی هم برای هیئت دولت داشتیم.خوب افزایش ما + افزایش آنها = افزایشی که گفته
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 15:41
این وزیر اگه ضعیفه, یک چیزی. ولی این وزیر شرافت گفتن واقعیت و حمایت خشک خالی از معلم رو نداره.
در تلویزیون طوری حرف میزنه که انگار ایشان به معلمها خوب مبرسه(افرایش ۷۰ درصدحقوق اونها)و حرف های کذب دیگه, فقط برای حفط جایگاه ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:44
فانی از ضعیف ترین وزرای کل تاریخ آموزش و پرورش است
پاسخ + +25 0 --
علی مظهرجو 1395/01/24 - 15:00
بنده نیز با اولویت اول نبودن آموزش و پرورش برای دولت موافقم,ولیکن همانطور که شما هم نوشتید برخی نامزدهای ریاست جمهوری در قبل از انتخابات شعارهای قشنگی برای حل مشکلات معیشتی و مالی فرهنگیان میدهند ولی پس از روی کار آمدن اصولا تمامی مطالبی که گفتند فراموش می شود.در خصوص بهترین وزیر بودن نجفی باید به استحضار برسانم که ایشان در زمانی وزارت را بعهدهگرفتند که موقعیت زمانی به وی اجازه میداد که تحرکی نماید نه عملکرد مثبت وی .در ضمن بسیاری از مشکلات حال آموزش و پرورش از زمان وی شروع شده.اما در بی عرضگی فانی شکی نیست,فقط بگویم با یک پرس و جوی ساده می توان به این نتیجه رسید که علاوه بر همکاران خاذج از وزارت حتی بسیاری از همکاران وی در وزارت متبوع هم منکر این موضوع نشده اند و اذعان براین مطلب دارند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:44
اولویت های دولت:
بهداشت(البته شعاری)
وزارت خارجه
نفت
پاسخ + +22 0 --
معلم ناامید 1395/01/24 - 15:24
... این وزیر ضعیف و معاونان ضعیفترش
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:47
ضعف وزیران و معاونان وزارت آموزش و پرورش طی دوره های اخیر متاسفانه باعث بی رغبتی همکاران ما شده.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:47
همه ی وزرا ضعیف بودن، این یکی نوبره دیگه
پاسخ + +21 -1 --
تیمور 1395/01/24 - 15:29
اینجانب فرهنگی بازشسته باگفته های دوست عزیز موافقم که آموزش وپرورش درطی سالهای گذشته هیچوقت د اولویت هیچکدام ازدولتهای گذشته نبوده چون تاوقتی که نگاه مسولین به ا پ همین نگاه مصرفی باشد نمی توان بیشتر ازین انتظارداشت وقتی نگاه به آپ ازنگاه مصرفی وزبادی بو دن به انسان سا زی مبدل شد آنوقت بایدانتظاردیگری راداشت پس بایدنگاهها عوض شود نه وزرا /
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:48
نه تنها سالهای گذشته بلکه هیچوقت اولویت های ما آموزش و پرورش نبوده.
پاسخ + +17 -1 --
ناشناس 1395/01/24 - 15:30
حرف شما کاملا درسته.
چرا که اولویت سرمایه گذاری در کشور اموزش و پرورش نیست.
بلکه سیاسی و نظامیست.
اما معلمان بالقوه نیروی قوی و عظیم تحولی هستند که متاسفانه عده ای نمی گذارند این پتانسیل عملی شود.!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:49
درود بر شما
پاسخ + +7 -13 --
شهاب 27 سال سابقه 1395/01/24 - 15:30
در تمام مدت بیست و پنج سال خدمتم وزیری به توانمندی نجفی ندیدم و اعتقاد دارم که مجلس لطف بزرگی در حق ایشان نمودند و نگذاشتند وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم شود چرا که اگر ایشان هم وزیر آموزش و پرورش می شدند، وضعیت ما بهتر از این که هست نمی شد !ضمن اینکه با تحلیل جنابعالی در زمینه اولویت اول نبودن آ-پ برای دولت موافقم ولی در اینکه نجفی بهترین وزیر بوده باشه موافق نیستم در زمان همین آقای نجفی وقتی به بانک برای دریافت حقوق مراجعه می کردم کارمندان بانک به خاطر مقدار دریافتی حقوق مارا مسخره می کردندبهترین وزیر حاجی وبعداز اون حاجی بابایی که حقوق معلمان یک مقدار بهتر شد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 16:16
اتفاقا بدترینها حاجی و حاجی بابایی بودن
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:50
وزرای دولتهای نهم و دهم، بدترین ها و بی تفاوت ترین ها نسبت به حقوق فرهنگیان بودن
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 15:36
این دولت و اون دولت نداره . حاکمان ما همشون ...
پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 15:37
میدونید چی حالم رو به هم میزنه, دروغ و ریاکاری فانی و معاوناشون.
اگه اینها شرافت داشته باشند میان و میگن پول به ما نمیدن تا حق شما رو بدیم, نه اینکه با کمال وقاهت بیاد بگه تو دو سال ۶۷ درصد حقوق معلمها رو افزایش دادیم.
این وزیر برای حفظ خودش یک میایون معلم رو قربانی کرد.
....
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 16:13
البته من فکر می کنم دروغ نمی گن، بهشون قول میدن که برید بگید که داریم پرداخت می کنیم و وقتی گفتن بهشون پول نمیدن و فانی می مونه و حوضش!
پاسخ + 0 0 --
کردستان عزیز 1395/01/24 - 17:49
احسنت ، دروغگویان ریا کار که وقتی به صدا وسیما میان انواع و اقسام دروغها رو بی شرمانه تحویل ما میدن
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:51
این وزیر برای حفظ خودش و صندلیش، مدیر کل ها رو هم فدا می کنه مثل مدیر کل بوشهر
پاسخ + +23 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 16:03
به نظر من در این دولت سیاستی دنبال می شود به این صورت که تا جایی که میتوان باید مدارس دولتی ضعیف ، کم امکانات با معلمان ناراضی داشته باشیم تا تعداد بیشتری از افراد جامعه به سمت مدارس خصوصی چرخش داشته باشند. به هر حال مشی اقتصادی این دولت تا حدودی لیبرال است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 14:51
سیاست بی توجهی به فرهنگ و آموزش و تربیت.
چوبش رو هم در آینده خواهند خورد با تربیت افرادی بی بندوبار
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 17:09
نثار شادی روح آ.پ صلوات
پاسخ + +10 -1 --
علوی کیا 1395/01/24 - 17:17
با سلام آقای حبیبی شما راه افراط و تفریط رو در این مقاله پیش گرفته اید یا میخواهی فانی رو توجیه کنی ....
هر چند نگاه دولت به آموزش و پرورش سرمایه ای نبوده وبه آن بی مهری شده اما اعتقاد قاطبه فرهنگیان اینست که فانی ناتوان ، نا کارآمد و ضعیف است به حدی که هم در رسانه ها دروغ میگه و هم توان جذب بودجه رو نداره و دلش با ما صاف نیست .
پاسخ + +11 0 --
کردستان عزیز 1395/01/24 - 17:19
دولت روحانی ظلمی رو در حق معلمان نمود که ...چی رو توجیه میکنی جناب حبیبی؟؟ این آقا ی فانی فنا شده به هر وزارتخانه ای میرفت ویرانه ای بدتر از اینجا به پا میکرد.... ناتوان است و ضعیف میفهمی ؟؟؟
پاسخ + +9 0 --
شوشتری 1395/01/24 - 17:59
با حرفهای دکتر موافقم اما تفاوت فانی با وزیر بهداشت در اینه که دکتر هاشمی مرتب ودر محافل مختلف در حال چانه زنی لرای گرفتن اعتبارات بیشتره وهمیشه با برنامه وحساب شده دست پیش را می گیرد که قطعا در جلسات دولت وبرنامه ولودجه هم همین طور است اما بنده ما موگوید که حقوق معلما در دولت یازدهم ۶۷ درصد افزایش یافته است وهمچنین گویا اعلام کرده از سال بعد قصد دارد مبلغ حق التدریس را از یک صدم حکم به یک صدو سی ام تقلیل دهد وزیر باید خود ووزارتخانه اش را باور کند وبتواند با برنامه تآش معاونین قدر خود از حقوق پرسنل خود به هر طریق ممکن دفاع کند که ایشون با توجه به سن ویال وتواناهای که در او میبینیم این کاره نیست
پاسخ + +12 0 --
گمنام 1395/01/24 - 18:59
من نمیدونم فانی ضعیفه یا نه فقط میدونم که 15 فروردین شد و من الادن خدا شاهده فقط 3 هزار تومن تو کیفم دارمو باید تا اخر ماه دووم بیاریم یا منتظر یارانه باشیم خدا ایشالا نگذره ازونایی که حق مارو میخورن با فوق لیسانس داریم از روی ناچاری ابتدایی درس میدم یه مسافرت با همسرم میریم باید تنمون بلرزه پولمون کم نیاد اسکان فرهنگیانم داره پول اشغالدونیشو هر شهر میگیره نصف حقوق میره بابت 4 شب خدالعنتتون کنه فقط همین
پاسخ + +13 0 --
علی 1395/01/24 - 19:15
آقایان دروغگو و وابسته،تمام این اضافات وافاضات نظیر ارتقا شغلی ،رتبه بندی ،گروه،طبقه،و.... مال خودتان فقطحقوق ما معلمین را به اندازه خط فقر که از سوی همین دولت خودتان مشخص شده افزایش دهید باقی آن پیش کش بنده با داشتن ۲۸سال سابقه خدمت درمناطق محروم هنوز نتوانسته ام به این حداقل درآمد برسم ننگ بر شما مسولین که همیشه باعث سر افگندی ما بوده اید.
پاسخ + +14 -1 --
معلم موجی 1395/01/24 - 19:23
دیگه به روحانی رای نمیدیم چون بااین وزیرش ماروفانی کرد دم حاج محمود احمدی نژاد گرم خداییش مرد بود
پاسخ + +10 0 --
رضا 1395/01/24 - 20:01
نه احمدی نژاد و حاجی بابایی و نه روحانی و فانی هیچ کدام کاری برا آپ نکردن-لطفاسیاسی کاری نکنید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/25 - 18:51
واقعا درود
پاسخ + +8 -7 --
ابوالفضل 1395/01/24 - 20:20
جناب دکتر آ.پ صرفا مشکلاتش بیرون سازمانی نیست عزیز دل برادر با همین بودجه اگه مشکلات درون سازمانی نیز حل بشه میشه تا 300هزارتومان حقوق معلمان زیاد کرد از تو که ریاضی میخونه این اراجیف بعیده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/25 - 18:50
کمی رعایت ادب بد نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/25 - 18:51
شما میشه بفرمائید که شما چطور حساب می کنید که میشه 300 هزار تومن؟؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 16:04
عجب، اراجیف می دونید یعنی چی؟
متاسفم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 16:05
کدوم مشکلات درون سازمانی؟
پاسخ + 0 0 --
ابوالفضل 1395/01/29 - 17:21
برید بودجه دانشگاههای ا.پ با تملک و داریی هاشو ببینید-برید نحوه سازماندهی و تولید 56هزار نیرو مازاد رو ببینید که اگه درست بشه چقدر از حق التدریسیا حذف میشه و چقدر در این بازی 6امتیازی بودجه باقی میونه برید ببینید چین با 5برابر مدرسه ای که داره چقدر وزارتخونشه-برید ببینید چندتا استان دارید چندتا مدیرکل بجز وزارتخونیاش-برید ببینید در قبال معلمان چندنیرو ستادی داریم(1.8معلم در برابرش یک نیرو ستادی)....اره داداش من اگه بخوای بیشتر از اینم هست.........
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/02 - 13:16
این دانشگاهها و مدیران کل و نیروهای مازاد و تملک دارایی و .... رو مگه وزارت نفت نداره؟
چرا وزارت نفت وضعیتشمثل آموزش و پرورش نیست؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/02 - 13:17
اتفاقا در سایر وزارتخانه ها، بریز و بپاش بیشتر از آ.پ وجود داره
پاسخ + +9 0 --
رضا 1395/01/24 - 20:30
کاملا با مقاله دکتر موافقم. مطمئن باشید 100 تا وزیر مثل هاشمی واسه اوزش و پرورش کار کنند وضع همین هست و بس .چون برنامه ای که ریختند همین هست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 16:06
مشکلات ما به وزیر ربطی نداره، هرچند این وزیر هم خیلی ضعیفه
پاسخ + +13 0 --
نگهبان 1395/01/24 - 20:34
امروز توروزنامه ی محلی میخوندم درمورد اسکان مجانی کارکنان دانشگاهها درهردانشگاه ولی معلم فلک زده میخوابونند توکلاس درس ازش پولم میگیرندالبته این معلم حقش هم هست چون نمیتونه حقش بگیره حالا تو حدیث مفصل بخوان ایا با دکترای اموزش عالی هم همین میکنند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 16:07
همه ی سازمانها برای کارکنانشون خدمات اسکان مناسب دارن، این اسکان فرهنگیان هم برای کسب درآمده نه خدمت
پاسخ + +13 0 --
فریبرز 1395/01/24 - 20:45
انتقاد ما به وزیر محترم این است که اگر وضعیت اینگونه است استعفا دهد. اگر هیچ وزیری با این وضعیت آموزش و پرورش در سمت خود باقی نماند شاید آرام آرام توجه عمومی به سوی آموزش و پرورش جلب شود. این انفعال جناب فانی قابل توجیه نیست. حداقل در محافل عمومی بگوید که وضعیت معلمان و وزارتخانه چقدر خراب است. نه این که با آمارهای کذایی و سخنانشان اینطور نشان دهند که معلمان زیاده خواهند و هجوم افکار عمومی به سمت معلمان را موجب شوند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 16:13
این وزیر برای موندن، مدیران کل هم فدا میکنه شما انتظار استعفا داری؟
پاسخ + +11 0 --
بازنشسته فرهنگی 93 1395/01/24 - 21:22
امروز 24 فروردین 95 است و دشمنان خدا که همانا دروغگویانند در این ملک خدایی وزیر و وکیل اند آنان که قول داده بودند تا 7 اسفند 94 همان روز انتخابات و حداکثر تا پایان سال 94پاداش بازنشستگان مهر 93 مظلوم را پرداخت کنند و هنوز هیچ خبری نیست ، ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 16:13
انشالله نتیجه آن را خواهند دید
پاسخ + +18 0 --
داود 1395/01/24 - 21:23
از فانی ضعیفتر هم داریم وان معلمانی هستند که در اول مهر برای یک ساعت اضافه کاری همدیگرراله میکنندووقتی هم به تاخیرافتاد شروع به اعتراض و ناله میکنند که ای کاش این کارو ازهمون اول نمی کردند تا پاسخ دندان شکنی به ا.پ داده باشند2-معلمانی که صدایشان یکدست نیست ودر اعتقاداتشان سست هستند اگر بگویند امروز تحصن است 3نفر می اید 5نفرشان در خانه می مانند و6نفرشان در کلاس درس حاضرمی شوندووووووووبرادر عزیزاین است سرنوشت ما که خودمان ایچنین خواستیم رقم بزنیم
پاسخ + +9 0 --
آذری ممقانی 1395/01/24 - 21:25
از وزیری که بعد از سالها انتظار بالاخره خودش را به صندلی وزارت چسبانده انتظاری جز این نیست.
آیا کار وزیر سرو سامان دادن به اوضاع وزارتخانه است یا در سازمان برنامه دنبال بودجه و اعتبار رفتن ؟
بودجه یک چیز مصوب است که باید سروقت و با برنامه ( اگر سازمانی به نام برنامه و بودجه کار خودش را به خوبی انجام دهد ) به وزارتخانه برسد و وزیر با این بودجه برنامه هایش را پیش ببرد.
با احترام به تمام نظرات عزیزان که بجا است در ناتوانی وزیر همین بس که وقتی نمی تواند به وعده ها و برنامه هایی که قولش را داده عمل کند استعفا دهد یا حداقل برای فشار بر بالا دستی ها این کار را انجام دهد !! ( اگر خیلی چسبیده به صندلی وزارت نباشد )
وسوال آخر : آیا این وزیر زمانی که قصد داشت این وزارتخانه را تحویل بگیرد شرط و شروطی گذاشته ؟ یا اینکه ذوق زده پریده پشت میز ریاست که سالها انتظارش را می کشید ؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/29 - 22:51
این وزیر حاضره همه ی معلم ها رو هم فدا کنه، وقتی مدیرکلش رو فدا می کنه
پاسخ + +9 0 --
آذری ممقانی 1395/01/24 - 21:37
معمولا در سالی که قرار است انتخاباتی انجام شود که دولت ها در آن ذی نفع است و قرار است برای دور دوم رای بگیرند به نوعی شاهد افزایش اندکی در حقوق ها برای ایجاد رضایت نسبی هستیم و بعد از اینکه رای گرفتند باز همان آش است و همان کاشه و همین افزایش حقوق را هم به نوعی جبران می کنند و برمی گردانند !
برای اندکی افزایش منتظر سال 96 باشید و بعد ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/25 - 18:49
پس باید منتظر سال جدید باشیم؟
مگه واسه انتخاب گدشته چی دادن؟؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 15:03
منتظریم اما می دانم مثل 27 سال گذشته هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/29 - 22:51
دیگه فایده نداره، از ما گذشت
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1395/01/24 - 22:14
متاسفانه بیشترین بودجه اموزش وپرورش خرج ادارات در شهرستان هاو ادارات کل می شود من نمی دانم اینهمه اداره برای چیست چه دردی را از اموزش وپرورش درمان می کنند به جز بلعیدن بودجه اموزش وپرورش به نظرم باید تعدیل نیرو را از وزارت خانه شروع کنند و تا ادارت شهرستان ها ادامه دهند قرن بیست ویکم است اینهمه کارمند دفتر نشین لازم نیست فیسبوک وتوئییتر با این عظمت سی کارمند دارند
پاسخ + +11 -1 --
مهدی ایلخانی 1395/01/24 - 23:29
شغل دوم و تدریس به اندازه حقوق که با عدل هم سازگار است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/26 - 20:22
تدریس براساس وجدان و اخلاق
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/29 - 22:50
تدریس ما رو دیگه کسی قبول نداره، چون مردم هم دیگه به علم بها نمیدن
پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1395/01/25 - 11:12
جناب اقای دکتر:
از اینکه اموزش وپرورش در اولویت نیست در ان بحثی نیست اما انکه در مطالب شما قابل تعمق است در مدیریت اصول اساسی را عمدا از یاد بردید.
1_توانایی واستعداد افراد. 2_صداقت وراست گویی. 3 _ جسارت مودبانه وپی گیری.
اگر مدیری امکانات مالی هم داشته باشد اما گزینه های ذکر شده را ندازشته باشد موفق نخواهد بود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/25 - 18:13
دوست عزیز:
در مورد توانایی، مگر جناب طریف و هاشمی چه توانایی خاصی داشتند؟؟
در مورد صداقت و راست گویی، جواب شما در مطلب گفته شده، به وزیر قول میدن که تا چند روز دیگه پول وزارتخونه رو بهتون میدیم و ایشون هم بر اساس اون قول این حرف رو میزنن ولی...
پیرامون پیگیری و جسارت هم باید گفت وقتی آموزش و پرورش از اولویت های دولت نیست و لذا تنها کاری که میمونه استعفاست که متاسفانه ایشان انسان شجاعی در حد این حرفها نیست!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/29 - 22:49
هیچ کس نمی تواند برای اموزش وپرورش کاری بکنه مگر اینکه اولویت ها تغییر کنن
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/12 - 11:09
هییچ امیدی نیست
پاسخ + +11 0 --
ر ضا 1395/01/25 - 13:46
خدایی هرچی فکر میکنم میبینم اط سکوت بهتر هیچی نیست.بگذار بمیریم برادر
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/25 - 18:49
سکوت
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/25 - 22:30
سکوت چرا.
این دولت هیچ مرامی نداره, حداقل آنقدر رو رایت نیست که بگه چه مسلکی داره.
باید با شدت انتقام رو از این دولت بگیریم.
نباید اجازه بدیم این دروغ گوها دوباره به قدرت برگردند.
سال بعد, سال پایانی این دروغ گوها هستش.
فقط انتقام میتونه یک کم حال ما رو خوب کنه.
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1395/01/25 - 18:45
وزیر باید آدم با عرضه باشد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 16:15
که نیست متاسفانه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/29 - 22:49
آدم با عرضه رو نمی ذارن بشه وزیر آموزش و پرورش
پاسخ + +6 0 --
دیبر 1395/01/27 - 07:40
بیست و هشت سال سابقه دارم از اول خدمتم همش این حرف ها بوده و هست و کسی به درد دل معلمان گوش نمی دهد و الکی خودمان را خراب می کنیم . فقط در زمان دکتر نجفی و دکتر حاج بابائی مقداری از مشکلات معلمان برداشته شد . واقعا اگر مسئولین دنبال مشکلات هستند و آموزش و پرورش درست شود باید به درد دل معلمان گوش کنند و به مدارس بیایند تا مشکلات را بشنوند ......
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/27 - 16:14
من هم بیست و پنج ساله مانند شما هستم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/29 - 22:48
افسوس
پاسخ + 0 0 --
اسد 1395/01/30 - 20:42
فرهنگیان باید یک نامه به مقام معظم رهبری بنویسند تا به داد فرهنگیان
برسه والسلام
پاسخ + 0 0 --
اسد 1395/01/30 - 20:42
فرهنگیان باید یک نامه به مقام معظم رهبری بنویسند تا به داد فرهنگیان
برسه والسلام
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/12 - 11:08
شما زحمتشو بکش

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور