صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی

آسیب شناسی یک رفتار : " پاسخ به علی ، معلم دل شکسته ، فرهنگی خسته ،ناشناس ، بی نام و ... "

آسیب شناسی رفتارهای معلمان  یکی از خوانندگان محترم سایت سخن معلم به نام علی در کامنتی در زیر یادداشت من با عنوان " در حاشیه تعطیلی کمیته رسیدگی به معیشت معلمان ..." نوشت :

آقای شیرزاد!!!!!!!/ مطمئنی خودت هستی ؟ /توصیه به مدرسه فروشی!! / توصیه به معلم فروشی !/ توصیه به فانی خواهی ! / توصیه به خود فریبی!!!توصیه به فرا فکنی ! / توصیه به سیاسی کاری !!! / توصیه به افزایش ساعت کار معلمان بعد از افزایش زمان اکرمی!!! / توصیه به ناچار از بد وبدتر بد را انتخاب کردن !! / توصیه به این که به خاطر حقوق دولت را تحت فشار قرار ندهید !!! / توصیه به مقصر دانستن قیمت نفت فقط برای معلم !!! / توصیه در یک کلام من یک سیاسی ام قبل از معلم بودنم !!! / حاشا و کلا بر این تحول سیاسی و سیاسی کاری !!! / یک بام و دو هوا در دو دولت شیرزاد 91 وشیرزاد 94تا چه شود در95الله اعلم  !!!"

با تشکر از علی و دوستان دیگر اینجا باب گفت و گو را با دوستان باز می کنم و از آنها دعوت می کنم نظرات و نقدهای خود را در قالب یادداشت و با نام حقیقی برای سایت سخن معلم بفرستند.

نوشته  علی و اظهار نظر دوستان دیگر نمونه ای از برخوردهای گروهی از معلمان علاقه مند به مسایل صنفی در فضای مجازی است که اسم آن را « برخورد چریکی »  می گذارم.

روش رایج این است که این گونه نوشته ها را جدی نگیریم . اما وقتی دیدم فردی با اسم مستعار ، معلم دل شکسته نوشت : "جگرم را خنک کردی علی آقا بااین جواب عالمانه عاقلانه و کوبنده و متقن که آدم را میخکوب می کند. "

  به احترام این عزیزان خود را موظف به پاسخ گویی دیدم . نخست بگویم من هیچ یک از توصیه های بالا  را در این یادداشت نکرده ام. تنها جمله آخر من که لحن سوالی دارد را شاید بتوان توصیه نامید : " آیا بهتر نیست با وجود اینکه فانی را دوستت نداریم به او کمک کنیم تا سیاست های  پنج گانه را  اجرایی کند ؟ "

با اتکای 18 سال نوشتن یادداشت و گزارش و خبر در حوزه آموزش و پرورش بر این گمانم که رفتار رسانه ای این همکاران کمکی به معلمان در جهت دست یابی به حقوق شان نمی کند.

وجود گرایشی به شدت نومید و پرخاشگر و تندگو در بین جامعه معلمی را یک واقعیت می دانم و البته آن را به همه معلمان تعمیم نمی دهم . این گرایش هم در دفتر مدرسه حضور دارد و هم در تشکل های معلمی نماینده و سخنگو دارد و هم در تجمعات خیابانی حاضر است.

 

این گرایش به سرعت داغ می شود اما با برخورد با مانع یا احساس خطر یخ می کند. این گرایش اهل خواندن و نوشتن نیست ، در هیچ موضوعی عمیق وارد نمی شود. در تبیین مسایل از تئوری توطئه استفاده می کند و جهان برای او عرصه نبرد معلم و ضد معلم است.  در نگاه این بخش از معلمان، تقریبا همه کارمندان دولت ، همه نهادهای حکومتی ، همه رسانه ها ، همه روزنامه نگاران ، همه روشنفکران ، همه احزاب سیاسی و حتی برخی تشکل های معلمی و نیز همه مدیران آموزش و پرورش از وزیر تا مدیر مدرسه، در اتحادی نامقدس علیه معلمان متحد شده اند. این افراد خود را معیار و نماد و سخنگوی جامعه فرهنگیان می دانند.
 
در 18 سال گذشته دائما با این گرایش مواجه بوده ام. در زمستان سال 76 به همت آقای جواهری پور ، مدیرکل وقت آموزش و پرورش شهر تهران جلساتی برای بحث پیرامون مسایل صنفی معلمان در اداره کل آموزش و پرورش خیابان کیوان برگزار شد. در اولین جلسه سه نفر بودیم و قرار شد در جلسه بعد هر کدام دو نفر معلم را با خود به جلسه بیاوریم. تعداد حاضران در جلسه به صورت تصاعدی زیاد شد و نهایتا از دل همین جلسات ، کانون صنفی معلمان و سازمان معلمان متولد شدند. هم در این جلسات مقدماتی و هم بعدا در جلسات هیات موسس کانون، فوران احساسات و درد دل ها و خاطره گویی های همکاران تبدیل به آفت بحث جدی شده بود. هر همکار جدیدی از اول شروع می کرد به بیان درد دلها و خاطرات و ...

جالب اینکه ما قدیمی ها هم با او هم صدا می شدیم. شاید حدود 20 جلسه برگزار شد، اما محتوای اولین جلسه و آخرین جلسه تفاوتی چندانی با هم نداشت.


درد دل ها نهایتا منجر به نگارش نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر وقت آقای حسین مظفر  شد ، نگارش آن را به بنده سپردند. من هم با لحنی تند و احساسی همین درد دل ها را در نامه گنجاندم . پیامد نامه حساسیت وزیر و مدیران آموزش و پرورش و برخی نهادها به جلسات ما بود.

بولتن اداره کل که نامه را چاپ کرده بود تعطیل شد. قرار بود اجتماع هزار نفره ای در یکی از تالارهای آموزش و پرورش در بهار 77 تشکیل شود و تولد تشکل صنفی فرهنگیان را اعلام کنیم که برگزار نشد. نهایتا جلسات تعطیل و همه با دلخوری از هم جدا شدیم.

در اینجا قصد تاریخ نگاری ندارم.   آن زمان تصور بنده و برخی دوستان این بود که این دردل ها و فریادهای احساسی، واکنشی طبیعی به سال ها سکوت است و به تدریج جای خود را به گفتمانی منطقی و استدلالی مطابق شان و جایگاه معلم به عنوان قشری باسواد و فرهیخته می دهد.

همین طور هم شده و الان صداهای منطقی از جامعه معلمان بسیار شنیده می شود اما با تاسف می گویم که شکل اعتراض و بیان مطالبات بخشی از جامعه معلمان و فعالان این قشر، در همان نقطه اولیه یعنی شعار و درد دل و ناله و نفرین متوقف مانده است.

تکرار اینکه شغل معلمی خیلی مهم است... معلمان فراموش شده اند... هیچ کس به فکر معلمان نیست...تبعیض علیه معلمان بیداد می کند... و مقایسه حقوق خود با باجناق، جاری ، کارکنان شرکت نفت ،کارکنان مخابرات ، سوپری محل ، لوله کش ،  و حتی رفتگر محل و نان خشکی و سرایدار مدرسه  و ... و فریاد زدن در خیابان که ما معلمان گرسنه ایم ،  هیچ کمکی به بهبود معیشت ما نکرده و فقط منزلت احترام ما را در جامعه کاهش داده است.

این نوع اعتراض صنفی، عملکرا، فاقد عنصر اندیشه و فرهیختگی ،در روش شبه انقلابی و  شعاری است.
 
تندگویی صنفی عده ای از معلمان علاوه بر ایجاد اختلاف بین خود معلمان،  اقشار دیگر را هم علیه فرهنگیان  تحریک می کند. از همه شاکی هستیم و خود را با همه مقایسه می کنیم اما اگر یک کارمند در ستون خوانندگان روزنامه ای ساعت کار و تعطیلی معلمان را با کارمندان مقایسه کندو متلکی به ما بیاندازد ، زمین و زمان را به هم می دوزیم.

تصور می کنیم که همه عالم و آدم دست به دست هم داده اند که علیه معلمان توطئه کنند.

می گوییم چرا روشنفکران از ما حمایت نمی کنند ؟

چرا روزنامه نگاران در باره ما نمی نویسند؟

چرا اولیا از ماپشتیبانی نمی کنند؟

اما نمی پرسیم چرا با همه اقشار ،برخوردی پرخاشگرانه و طلبکارانه داریم؟

چرا به جای طلب حق خود به قشرهای دیگر گیر می دهیم؟

عده ای تصور می کنند درشت ترین حرف ها درست ترین حرف ها است.

عده ای از هرگونه انتقادی به ساحت موجود مقدسی به نام معلم،  واکنش های غیر متناسب و غیر متقارن نشان می دهند. اگر جامعه به معلم احترام می گذارد به خاطر تصوری است که از معلم به عنوان یک انسان خردمند ، آرام و متین و با حوصله و فداکار دارد.

جامعه هرگز به معلم پرخاشگر ، بد زبان ، طلبکار و عصبانی احترام نمی گذارد.

آسیب شناسی رفتارهای معلمان


به فرض ، روزنامه ای کاریکاتوری کشیده که عده ای از معلمان برداشت توهین می کنند. کار بدی کرده باید عذرخواهی کند یا حداقل جواب منطقی معلمان را درج کند. اما چند معلم در مدرسه ای در حضور دانش آموزان و احتمالا برای خودنمایی روزنامه آتش می زنند و عده ای هم عکس آن را در فضای مجازی منتشر می کنند و زیر آن کامنت های تایید آمیز می گذارند. عده ای هم می گویند : "بله روزنامه آتش زدن محکوم است ولی این کار نتیجه رفتار کارتونیستی است که احساسات این دوستان را جریحه دار کرده است."

اصلا متوجه نیستند دوستان که آتش زدن روزنامه توسط معلم چه پیام فاجعه باری به جامعه منتقل می کند. بعد گلایه می کنند که چرا منزلت معلم پایین آمده ؟

برادر و خواهر عزیز تو خودت منزلت معلم را با رفتار و گفتار نامناسب برباد می دهی .
 
عده ای فقط برای یادداشت و کامنتی هورا می کشند که با لحنی احساسی و تند و تعصب آمیز از معلم حمایت کند و  بدبختی های معلم را به صورت اغراق آمیز نشان دهد و آخرسر همه تقصیرات را گردن دولت و حکومت و سیستم  بیندازد. چقدر اطلاعات غلط بدهد مهم نیست. به جای استدلال شعار بدهد مهم نیست.  چنین نوشته هایی با معیارهای روزنامه نگاری بی ارزش و نوعی انشای مدرسه ای  است. اگر در گذشته همه راه ها به رُم ختم می شد، حالا عده ای همه مشکلات مدرسه و آموزش و پرورش و کشور را به معیشت معلم ربط می دهند. با همین حقوق ها هزاران معلم باسواد و فداکار در مدارس داریم. معلم تابع جبر معیشت نیست. اگر بود که رفتار و عملکرد همه مثل هم بود.
   
یک مقاله یا یادداشت یا گزارش  باید فکت و طلاعات صحیح و با ماخذ  داشته باشد و نویسنده برای اثبات نظر خود دلیل بیاورد. پذیرش آنچه از دید ما بدیهی است و نیاز به استدلال ندارد از دید خوانندگان زیادی نیاز به دلیل دارد.در یک متن، شما ممکن است از افراد مختلفی نقل قول بیاورید. ممکن است برای حل یک مساله چندین راه حل از دید افراد مختلف ارائه دهید و استدلال های هر کدام را بنویسید.

نوشته خوب آن نوشته ای است که جانبدارانه و متعصبانه نباشد. یک یادداشت خوب ، یادداشتی است که اطلاعات ما را از موضوع افزایش دهد و جوانب کمتر دیده شده واقعیت را به ما نشان دهد.اگر هم نویسنده از نظریه ای یا عملی یا شخصی دفاع می کند حتما دلیل بیاورد.  ارزش واقعی یک نوشته به اطلاعات درست و استدلال های منطقی آن است.

آسیب شناسی رفتارهای معلمان


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 22 آبان 1394 18:13 خوانده شده: 2337 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +19 -11 --
ناشناس 1394/08/22 - 19:14
جناب عبداللهی چه دلیلی بهتر از معلمانی که در زندان هستند به چه جرمی ،می توانید بگویید؟.چند روز از زندانی شدن بهشتی و بداقی و عبدی ودیگران می گذرد؟ تا الان مقاله ای انتقادی جرات کرده اید در نقد این رفتار قوه قضاییه به رشته تحریر در اورید واقعا برای شما متاسفم که بعد از سال ها انتظار دارید معلمان از تبعیض و ظلمی که به انها می شود حتی ناله سر ندهند نفرین نکنند و فریاد هل من ناصر سر ندهند این چه استدالالی است که شما می کنید
معلوم است وقتی معلم میبیندآنهایی که حرف منطقی زد ه اند وبدون هیچ گونه به قول شما تندگویی حرف های معلمان را به گوش مسولان رساندند اکنون در زندان هستتد
دیگر چگونه میت واند امیدی داشته باشد به گفتگوی منطقی وارام وبدون تندگویی
شما متاسفانه در طول زمان چون دید هاید که گوش مسولان به فریاد معلم بدهکار نیست ناچار روش اعتراض خود را به سمت و سویی تغییر داد هاید که انها می پسندند به قول معروف حرف حق بی ضرر را همه می توانند بگویند اما گفتن حرف حق تلخ جگر می خواهد که متاسفانه ما معلمان نداریم
پاسخ + +25 -4 --
ناشناس 1394/08/22 - 19:16
تو ۳۰_۴۰ سال گذشته خیلی نجیب بودیم, نتیجش چی شد!!؟ شدیم یک قشر تو سری خور که در بهترین حالت دیگران از روی ترحم با ما برخورد میکنند.
باید با اتحاد و دلسرد نشدن از این حرف های بی پایه که ما عصبی و... هستیم, حق خودمون رو از این دولت و حکومت بگیریم.
پاسخ + +22 -2 --
بی نام 1394/08/22 - 19:29
حرف حساب جواب ندارد.
پاسخ + +28 -6 --
احمدی بیغش 1394/08/22 - 21:02
جناب شیرزاد!
چرا این قدر عصبانی شدی ؟
جواب ... شهسوازاده عصبانیت شمارا خاموش نکرد؟
کشی به تند خویی که امثال شما باآن گروه های خلق الساعه دربین معلمان تزریق کردیموافق نیست .ولیکن به شما تندی نشده
بلکه چند توصیه عقلایی شده است که :
1-چه شد که از سوسیالیست دمکراتی به سوپر لیبرالیستی با طعم کاپیتالیستی رسیدی ؟
2- چه شد که با آن شعارهایی که کانون وسا زمان معلمان راه می انداختی مخالف شدی ؟
3- چه شد که از تضعیف حاکمیت به حاکمیت پرستی (سیاسی و ...) رسیدی ؟
4- چه شد که کلنگ را زمین گذاشتی وماله بر داشتی ؟
5- چه شد که شیرزاد می نمودی ، پشیمان شدی ؟
6-چه شد که آرزوی دوران مشعشع می کردی وبه فانی قناعت کردی ؟
6- چه شد که از معلم می گفتی وحال بر معلم می گویی؟
7-چه شد که روزنامه آتش زدن را آموختی وامروز برآن تاختی ؟
8- چه شد که باد کاشتی و طوفان بر داشتی ؟
9- اگر وزیر بودی چه حمله ای به ناقدین می کردی ؟
10- هنوز هم نقد شیرین است ؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/22 - 22:12
آنچه شیران را کند روبه مزاج
احتیاج است احتیاج است احتیاج
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی خسته 1394/08/23 - 09:49
این منفی تیک زدن ها کار آقای عبدالهی هستش
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/08/23 - 19:02
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب آقاي احمد بيغش
در اظهار نظرخود از بنده ياد نموديد . صميمانه از محبت شما استاد بزرگوار نسبت به خودم سپاسگزارم .
بنده به اندازه شما از سوابق مبارزاتي استاد شيرزاد عبدالهي اطلاع ندارم . فقط شاهد قلم توانمند اين استاد فرهيخته مي باشم که به حق مطلع و آگاه مي باشند و به آنچه مي نويسند پايبند مي باشند .
مثلأ اگر مي فرمايند :
" جامعه هرگز به معلم پرخاشگر ، بد زبان ، طلبکار و عصبانی احترام نمی گذارد. "
" يک مقاله یا یادداشت یا گزارش باید فکت و اطلاعات صحیح و با ماخذ داشته باشد و نویسنده برای اثبات نظر خود دلیل بیاورد. پذیرش آنچه از دید ما بدیهی است و نیاز به استدلال ندارد از دید خوانندگان زیادی نیاز به دلیل دارد.در یک متن، شما ممکن است از افراد مختلفی نقل قول بیاورید. ممکن است برای حل یک مساله چندین راه حل از دید افراد مختلف ارائه دهید و استدلال های هر کدام را بنویسید. "
نظر ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/08/23 - 19:03
نظر ادامه دارد .
" نوشته خوب آن نوشته ای است که جانبدارانه و متعصبانه نباشد. یک یادداشت خوب ، یادداشتی است که اطلاعات ما را از موضوع افزایش دهد و جوانب کمتر دیده شده واقعیت را به ما نشان دهد.اگر هم نویسنده از نظریه ای یا عملی یا شخصی دفاع می کند حتما دلیل بیاورد. ارزش واقعی یک نوشته به اطلاعات درست و استدلال های منطقی آن است. "
يا .....
قلم توانمند وي داراي چنين ويژگي هاي مي باشد .
و اما شما مطالبي را بيان فرموديد مثلأ
چه شد که کلنگ را زمین گذاشتی وماله بر داشتی ؟
بنده نمي دانم آيا استاد شيرزاد ه زماني کلنگ بدست داشته اند يا نه ، ولي اگر ايشان کلنگ را به زمين نهاده اند و ماله را برداشته اند به شما هم توصيه مي کنم از هم اکنون کلنگ را به زمين بگذاريد و راه تعالي و تکامل را پيشه کنيد . زير کلنگ مخرب است و ماله سازنده .
نقد بقيه موارد را به عهده اساتيد مطلع مي سپارم .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
حسنی 1394/08/23 - 19:19
با تشکر از جناب آقای احمدی با نگاه عالمانه خودشان اضافه می گردد:
1- چرا انقدر آقای شیرزاد در جواب عجله کردند و با پاسخ نسنجیده بر ابهامات و ایهامات افزودند ؟
2- آقایان شیرزاد و شهسوار زاده 20 برابر کامنت علی آقا پاسخ دادند اما علاج نکرد چرا ؟
2- آیا معلمان را ساده اندیش فرض نکرده اید ؟
4- آیا خود بزرگ بینی دچارتان نگردیده است ؟
5 - آیا معلمان را با خزبتان عوض نکرده اید ؟
6 - آیا با فرض قبول تفکر جدیدتان قبلا ظاهر نمایی نکرده اید ؟
7- آیا این گونه نظر دادن خود ارتزاق کردن با نام معلم نیست ؟
والعاقبه للمتقین
پاسخ + +20 -2 --
عادل 1394/08/22 - 21:06
جناب آقای شیرزاد
تاجایی که من یاددارم درسالیان گذشته سردمداران آموزش وپرورش چندان ارزشی برای گفتمان منطقی واصولی وصنفی وبعضاًمستند فرهنگیان معترض قائل نبوده وبه نظرات آنها وقعی ننهاده اندوهمیشه مطابق باجناح بندیهای سیاسی وسلیقه خودعمل نموده اندواگر گاهگاهی توجهی اندک به خواست معلمان کرده اند زمانی بوده که به نوعی تحت فشار قرار گرفته اند(نمونه اش همین اجرای ناقص طرح رتبه بندی شاغلین)
پاسخ + +27 -3 --
ناشناس 1394/08/22 - 21:17
خوب آقای شیرزاد عبداللهی شما خودتان را عقل کل می دانید و منتفدانتان را تندرو ، پرخاشگر، فاقد استدلال و عنصر اندیشگی ، بی منطق ، چریک و....
اتفاقا این جوابی که شما نوشته اید از سر عصبانیت و خشم نسبت به همکاران و منتقدان نوشته قبلی شما بود.
پاسخ + +22 -1 --
غیاثی فراهانی 1394/08/22 - 21:22
جناب استاد عبدالهی شما که خوتان از پیش کسوتان عرصه ی فعالیت صنفی هستید و به مسائل اگاه .مطالبی م که فرمدید قابل تامل است .ولی باید به جامعه معلمان حق دهید که دلخور باشند چرا که اصولا در سیستم بسته ی اموزش و پرورش معلم به حساب اورده نمی شود .در تصمیم سازی ها هیچ کاره است .از اول مکانیسمی نبوده است که او را به حساب اورند .قوانین اموزشی هم که سال به سال ضعیف تر شده و باعث می شود دانش اموزان بیسوادتر به مقاطع بالاتر بیایند و این ها باعث فرسایش و خستگی و عصبی شدن معلم می شود .حقوق و مزایای دندانگیری هم که نمی گیرد .خب طبیعی است که عصبی رفتار می کند هرچنذ که به قول شما عصبی رفتار کردن و اعتراض کردن نتیجه خوبی ندارد
پاسخ + +18 -3 --
ناشناس 1394/08/22 - 21:42
اینکه 100 درصد خوانندگان مقاله شما مخالف نظر شما چه ملایم و چه تند و پرخاشگرانه مطلب نوشتند نشان مید هد که مغلمان چنین استدلا هایی را چه از قلم شما و چه مقا مات ارشد قبول ندارند دلیل ان هم روشن است چون عملکرد انان به گونه ای بود که حتی حق و حقوق اولیه خود را نیز دیگر نمی توانند بگیرند در ان زمان که شما صنف را تشکیل دادید وضع معلمان به بدی امروز نبود و همان حق و حقوق ناچیز بموقع پرداخت میشد و تبعیض هم بین کارمندان خیلی کمتر بود ....عصبا نیت و پر خاشگری معلمان در حال حاضر نتیجه عملکرد فعلی اموزش و پرورش است که فقط طرح می دهد اما .....
پاسخ + +20 -3 --
حجت ترابی دیلمقانی 1394/08/22 - 23:35
آٔقای شیرزاد فقط شما لطف کنید و یک جواب منطقی برای این سوال بدهید که " چرا مشکلات اقتصادی فقط و فقط برای معلمین می باشد"؟
بسم ا... بفرما
پاسخ + +18 -1 --
قدرت حبیبیان 1394/08/22 - 23:43
چرا یک "انسان خردمند ، آرام و متین و با حوصله و فداکار" کمترین حقوق و مزایا و به طبع آن بیشترین مشکلات را دارد و همیشه از خانواده خود شرمنده است؟ آقای شیرزاد وقتی عنصر "عدالت" که یکی از مسلمات دین اسلام است چنین نادیده گرفته میشود افسردگی و عصبانیت و پرخاشگری ناخود آگاه گریبانگیر میشود.(البته با تاسف فراوان)!
پاسخ + +20 -1 --
فرهنگی 1394/08/22 - 23:52
قابل توجه جناب آقای شیر زاد عبداللهی ، حرف ما معلمان این است که فقر بد نیست ،اما فرق بسیار زشت است ما جامعه ی فرهنگی خواهان بر چیده شدن تبعیض در نظام بی نظام پرداخت ها هستیم ولذا ضرورت ندارد این همه صغری وکبری بچینیم . ما معلمان صرفا" در اندیشه منافع شخصی خویش نیستیم (افزایش حقوق) بلکه به فکر اصلاح ورفع ظلم وستم و نابرابری هستیم اگر شما به نفع جناح خاص قلم فرسایی نمی کنی نباید بر آشفته شوی.
پاسخ + +5 -17 --
پ. تقی زاده 1394/08/23 - 00:05
همکار یا همکاران محترم و صاحب نظر...الان تمام مشکل آموزش و پرورش مریض ما با حمله به یکدیگر برطرف می شود؟!چرا با توانمندی های همکاران خود احترام نمی گذاریم؟!در میان خیل فرهنگیان سراسر کشور چند نفر قدرت نقد و تحلیل استاد عبدالهی را دارند؟!این باد ناله ها که مشکلی را حل نمی کند...جواب مقاله و نوشتار...مقاله و نوشتار است و نه شعار نویسی...فراموش نکنیم که جناب عبدالهی همواره در بزنگاه های موضوعات آموزش و پرورش قلم زده اند و ضعف های این سیستم را منطقی و مو به موبر شمرده اند و خواب امثال فانی را آشفته و آشفته تر ساخته اند که گمان نکنند که هیچ کس از احوالات و عملکردشان آگاه نیست...فراموش نکنیم زمانی که مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران زبان به مدح و ثنای فانی گشود و حضرت فانی را دارای قدرت درک و شهود دانست!!این شیرزاد عبدالهی بود که قلم برکشید و مانع از نهادینه شدن ادبیات تملق و چاپلوسی در این دستگاه فخیمه شد...قدری منصف باشیم و به جای حمله به خود انرژی و توانمان را مصروف افرادی که زمام تصمیم گیری را دارند و مشروعیتشان را از ما فرهنگیان و دانش آموزان می گیرند،کنیم...
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/08/23 - 15:10
ما حتی در بین همکارانمان هم قبول نداریم بسیاری از این مشکلات وجود دارد چه رسد به فریاد زدن آن !!... همین صدا و سیما هیچ وقت شده به مسائل و مشکلات معلمان و آموزش وپرورش بپردازد ؟ همین وزارتخانه یکبار در مورد معلمان موضع گرفت و از |آنها دفاع کرد ؟ ( نمونه کشته شدن 5 همکار بدست اشرار بلوچستان ! .. اگر یک مامور نهاد x بود آسمان و زمین را بهم دوخته بودند ) این وزیر و معاونانش یکبار شده از دولت و مجلس خواهان رسیدگی به کمبود امکانات مدارس باشند ؟ هنگام تصویب بودجه در هیات دولت و مجلس خواب تشریف دارند ! ... به نظر میرسد نیرویی فرا جناحی این نابسامانی را در کنترل دارد که با آمدن و رفتن برخی هیچ تغییری در این رفتارها ایجاد نمیشود ...
پاسخ + +13 -3 --
ناشناس 1394/08/23 - 00:18
ریشه تمام کج خلقی ها و عصیان ها و بی انگیزگی ها در اموزش و پرورش فقر و کمبود است.
سر خودمان کلاه نذاریم.
معلم فقیر و محتاج نمی تواند انسان اینده را خوب تربیت کند.
پاسخ + +19 -1 --
فعال صنفي 1394/08/23 - 00:45
جناب شيرزاد با سلام
معلم ،غير منطقي نيست ، كساني كه حق معلم را نمي دهند ، به برخورد هاي غير منطقي دامن مي زنند . صبوري هم حد و اندازه دارد . دولت بايد خجالت بكشد و مطالبات بحق ما را بعد از سال ها بدقولي بپردازد اگر ما دريافتي خودمان را با ديگر كارمندان مقايسه كنيم معني اين گيردادن است با همه ي احترامي كه برايتان قايلم از اين استدلال هاي سست و ضعيف اصلاخوشم نيامد
پاسخ + +10 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/08/23 - 10:41
آقای حجت ترابی دیلمفانی در کامنتی نوشته اند: آٔقای شیرزاد فقط شما لطف کنید و یک جواب منطقی برای این سوال بدهید که " چرا مشکلات اقتصادی فقط و فقط برای معلمین می باشد"؟
بسم ا... بفرما
پاسخ + +6 -7 --
شیرزاد عبداللهی 1394/08/23 - 10:43
با تشکر از همگار محترم.به نظر می رسد در این سوال این موضوع بدیهی انگاشته شده که "مشکلات اقتصادی ایران فقط و فقط برای معلمان است" و گویا قشرهای دیگر جامعه از کارگر و کشاورز و صاحبان مشاغل آزاد و بخش های دیگر کارمندی ، هیچ مشکل اقتصادی ندارند. این پیش فرض غلط است. از مشکلات اقتصادی معلمان نمی توان نتیجه گرفت که بقیه مردم ایران مشکل ندارند. همچنین از وجود مشکلات اقتصادی معلمان، نمی توان به این نتیجه رسید که وضع معلمان از همه قشرها و طبقات جامعه بدتر است.
پاسخ + 0 0 --
یک معلم 1394/08/23 - 16:43
آقای عبدالهی عزیز -در پاسخ به سوال برادر گرامی علی آقا جنابعالی خواسته ویا ناخواسته دچار یک نوع سفسطه یا مغالطه شده آید -و معلمی را که از مشاغل آموزشی است با کارگر و کشاورز و مشاعل آزاد مقایسه نمودید معمولا معلمان را با پزشکان قضات دادگستری واساتید دانشگاه ها مقایسه میکنند ودر سایر کشور ها برای توسعه همه چانه حتی برتر از آنها بحساب می آیند-ولی جنابعالی معلمان را با چه مشاغلی مقایسه می نمایید آیا به نظر شما مشاعل آموزشی با آن مشاغلی که جنابعالی ذکر نمودید- در عین احترام به آن مشاغل عزیز- قابل مقایسه هستند؟-خانم مرکل در اعتراض پزشکان نسبت به زیاد بودن حقوق معلمان از حقوق پزشکان در جواب آنها میگوید شما خودتان را با کسانی مقایسه میکنید که شما را تربیت کرده اند--با اینگونه تفکرات شما از دیگرافراد جامعه که از که از جنس و کیفیت مشاغل آموزشی خبر ندارند حق دارند در برابر معلمان موضع بگیرند
پاسخ + +5 -6 --
شیرزاد عبداللهی 1394/08/23 - 10:44
برآورد شخصی من این است (البته ممکن است غلط باشد) حدود 1 تا 2 میلیون از جمعیت ایران با استفاده از رانت و فرصت های باد آورده توی پول غلت می زنند. اینها یک قشر تازه به دوران رسیده و رانت خوار هستند. حدود 8 میلیون هم اقشار مرفه جامعه هستند که مشکل معیشت ندارند. اما 65 تا 70 میلیون از جمعیت ایران اقشار متوسط و پایین جامعه هستندوضعشان خوب نیست و از تورم آسیب دیده اند. معلمان هم یکی از این اقشار هستند.
پاسخ + +5 -2 --
شیرزاد عبداللهی 1394/08/23 - 10:45
بر خلاف تصور ، ایران کشوری فقیر با اقتصادی کوچک است.. تولید ناخالص داخلی یا GDP یکی از مقیاس‌های اندازه‌گیری اقتصاد است. تولید ناخالص داخلی در برگیرنده ارزش مجموع کالاها و خدماتی است که طی یک سال، در یک کشور تولید می‌شود. تولید ناخالص داخلی ایران با جمعیتی حدود 80 میلیون نفر حدود 400 میلیارد دلار است . برای اینکه تصوری از بزرگی و کوچکی این عدد داشته باشیم تولید ناخالص امارات متحده عربی با 10 درصد جمعیت ایران ، تولید ناخالص داخلی اش همین مقدار است. در واقع سرانه ملی ایران حدود 5 هزار دلار و سرانه ملی امارات 40 هزار دلار است.
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/08/23 - 15:17
اگر تولید ناخالص داخلی ایران در آینده به 20 برابر حالت فعلی هم برسد آب از آب تکان نمیخورد . در دولت گذشته نفت با بهای زیادی فروخته شد عواید مازاد بر بودجه طبق قانون به صندوق توسعه ملی و حساب ذخیره ارزی واریز شد و بعد هم سر از سازمانها ، شرکتها و کارخانه های کوچک و بزرگ وابسته به دولت درآورد و اثری از آن به آموزش وپرورش نرسید . دولت فعلی هم معتقد است قیمت نفت پایین است و امکان افزایش حقوق ندارد ولی در عین حال حقوق سایر نهادها را 50 درصد افزایش میدهد که با سخنان انان ناسازگار است .
پاسخ + +5 -1 --
شیرزاد عبداللهی 1394/08/23 - 10:48
من دو تا شاخص را برای اندازه گیری فقر و ثروت می شناسم : 1- برای تعیین موقعیت اقتصادی هر فردی باید ببینیم در کدام دهک اقتصادی جا می گیرد؟ دهک بندی یعنی تقسیم جامعه به 10 گروه درآمدی که گروه یک فقیرترین و گروه 10 ثروتمندترین است. معلمان با میانگین حقوق ناخالص 1 میلیون و 800 هزار تومان(به کلمه ناخالص توجه کنید) بر اساس محاسباتی که من انجام داده ام در دهک 5 و6 قرار می گیرند. یعنی 40 تا 50 درصد جامعه از معلمان فقیرترند و 50 درصد از معلمان ثروتمندترند.
پاسخ + +4 -1 --
شیرزاد عبداللهی 1394/08/23 - 10:51
شاخص دوم انحراف درآمد یک فرد نسبت به درآمدسرانه است.اگر درآمدسالانه او بیشتر از درآمد سرانه بود وضعش از متوسط جامعه بالاتر است. اگر پایین تر بود از متوسط جامعه پایین تر است. به عبارتی اگر کسی درآمد سالانه اش حدود 18 تا 20 میلیون تومان باشد در ایران درآمد متوسطی دارد. این به معنای مرفه بودن و حتی داشتن حداقل زندگی نیست. فقر و ثروت امری نسبی است. در یک جامعه فقیر مثل ایران درآمد 1 میلیون و 800 درآمد متوسط است اما کافی نیست. رفاه در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت استت. سرانه در امارات ، 8 برابر ایران یعنی حدود 40 0زار دلار است. بنابراین در امارات یک در آمد متوسط 40 هزار دلار در سال است اما در ایران 5 هزار دلار.
پاسخ + +3 -8 --
شیرزاد عبداللهی 1394/08/23 - 10:53
این مطالبی که گفتم به معنای این است که معلمان مشکل اقتصادی ندارند ؟ خیر ! معلمان مشکل اقتصادی دارند. آیا به معنای آن است که برای افزایش حقوق به دولت فشار نیاورند؟ خیر! معلمان برای افرایش حقوق خود باید از راه های قانونی به دولت فشار بیاورند. آیا این حرفهایی که ردم معنایش این است که مردم ایران مستحق فقر و نداری هستند ؟ خیر ! آیا به معنای آن است که عملکرد مسئولان درست و بدون خطا است؟ خیر . من به عملکرد مسئولان انتقاد دارم. مردم ایران مستحق رفاه و زندگی خوب هستند بخصوص معلمان . پس چرا این حرفها را می زنم ؟ به خاطر اینکه دانستن بهتر از ندانستن است. معلمان باید واقعیت ها را بدانند و متناسب با واقعیت ها به شرایط موجود اعتراض کنند. راه رفتن با چراغ همیشه بهتر از راه رفتن در تاریکی است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/23 - 15:23
آقای شیرزاد معلمان با حکم رسمی کارمند دولت هستند و ایضا حقوق بگیر دولت. منصفانه این است که وضع معیشتی معلمان را با سایر کارمندان دولت مقایسه کنید نه تمام افراد جامعه
این نوشته شما مثل این می ماند که پدری در خرج کردن برای فرزندانش بین آنها تبعیض قایل شود و هنگامی که فرزندی که به او جفا شده اعتراض کرد، پدر بگوید: نگاه کن پسر همسایه وضعش از تو بدتر!
پاسخ + 0 0 --
حمید 1394/08/23 - 15:30
شیوه ی اداره کشورما با هیچکدام از فرمول ها و حساب کتابی که انجام دادید همراه نیست. ملاک و شاخص اندازه گیری را به طور کل تغییر داده اند بسیاری از این امارهای اعلامی از سوی مرکزآمار و بانک مرکزی ساختگی و برای نشان دادن وضعیت مطلوب در آمارهای بین المللی است
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1394/08/23 - 13:29
من فقط میدونم که مسولان همه چیز رو میدونند.
ولی در عمل اون اتفاقی که باید بیفته, نمیفته.
جناب شیرزاد من معلم میدونم چی میگم و چی میخوام.
فقط اون مسولان هستند که نمیخوان ما رو بفهمند یا صدای ما رو بشنوند.
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1394/08/23 - 16:31
جناب عبداللهی همکار فرهیخته ودانشمند تو را به خدا این چه قیاس ها واستدلال هایی است که می اورید تمام اعتراض ما معلمان به تبعیضی است که دولت میان کارمندان خود قائل می شود چرا باید یک معلم با مدرک ارشد حقوقش یک سوم یک کارمند در یک وزارت خانه دیگر با همان مدرک و همان سابقه کار باشد
شما اینقدر ما معلمان را ساده لوح فرض کرده اید بارها گفته ایم ما معلمان ساده ایم اما ساده لوح نه
ما معلمان کارمند دولت هستیم یا نه پس چرا باید حقوق و مزایایی که دریافت می کنیم خیلی خیلی کمتر از دیگرکار مندان باشد
تو را به خدا وجدان خود را قاضی کنید این ظلم اشکار به معلمان را توجیه نکنید حقوق معلم را با حقوق یک کارگر مقایسه کردن چه معنی می دهد ما خود می دانیم که حقوق مان نسبت به حقوق یک کارگر با ماهی هفتصد هزار تومان بهتر است حرف ما ،اعتراض ما، سخن ما ،درد ما ،تبعیض است ای مسولان که ادعای مسلمانی دارید
پاسخ + +1 -7 --
شهسوارزاده 1394/08/23 - 18:37
به نام دوست
قابل توجه نهاد هاي مدني معلمان و اصحاب رسانه :
استاد گرانقدر شيرزاد عبدالهي در پاسخ به چند خواننده در ذيل ياداشتي از ايشان به نام
" در حاشیه تعطیلی کمیته رسیدگی به معیشت معلمان "
نوشت :
آسیب شناسی یک رفتار : " پاسخ به علی ، معلم دل شکسته ، فرهنگی خسته ،ناشناس ، بی نام و ...

اين استاد گرانقدر و فاضل در ياداشت ارزشمند خود به نکات بسيار مهمي اشاره نموده اند که به نظر اينجانبب ، باز پرداخت به اين مهم توسط نهاد هاي مدني و اصحاب رسانه ، بيشتر از پيش ضرورت دارد .
ايشان بدرستي مي فرمايند :
نوشته علی و اظهار نظر دوستان دیگر نمونه ای از برخوردهای گروهی از معلمان علاقه مند به مسایل صنفی در فضای مجازی است که اسم آن را « برخورد چریکی » می گذارم.
نظر ادامه دارد .
پاسخ + +1 -7 --
شهسوارزاده 1394/08/23 - 18:38
ادامه نظر :
این گرایش به سرعت داغ می شود اما با برخورد با مانع یا احساس خطر یخ می کند. این گرایش اهل خواندن و نوشتن نیست ، در هیچ موضوعی عمیق وارد نمی شود. در تبیین مسایل از تئوری توطئه استفاده می کند و جهان برای او عرصه نبرد معلم و ضد معلم است. در نگاه این بخش از معلمان، تقریبا همه کارمندان دولت ، همه نهادهای حکومتی ، همه رسانه ها ، همه روزنامه نگاران ، همه روشنفکران ، همه احزاب سیاسی و حتی برخی تشکل های معلمی و نیز همه مدیران آموزش و پرورش از وزیر تا مدیر مدرسه، در اتحادی نامقدس علیه معلمان متحد شده اند. این افراد خود را معیار و نماد و سخنگوی جامعه فرهنگیان می دانند.
تندگویی صنفی عده ای از معلمان علاوه بر ایجاد اختلاف بین خود معلمان، اقشار دیگر را هم علیه فرهنگیان تحریک می کند. از همه شاکی هستیم و خود را با همه مقایسه می کنیم اما اگر یک کارمند در ستون خوانندگان روزنامه ای ساعت کار و تعطیلی معلمان را با کارمندان مقایسه کندو متلکی به ما بیاندازد ، زمین و زمان را به هم می دوزیم.
نظر ادامه دارد .
پاسخ + +1 -7 --
شهسوارزاده 1394/08/23 - 18:39
ادامه نظر :
تصور می کنیم که همه عالم و آدم دست به دست هم داده اند که علیه معلمان توطئه کنند.
می گوییم چرا روشنفکران از ما حمایت نمی کنند ؟
چرا روزنامه نگاران در باره ما نمی نویسند؟
چرا اولیا از ماپشتیبانی نمی کنند؟
اما نمی پرسیم چرا با همه اقشار ،برخوردی پرخاشگرانه و طلبکارانه داریم؟
چرا به جای طلب حق خود به قشرهای دیگر گیر می دهیم؟
عده ای تصور می کنند درشت ترین حرف ها درست ترین حرف ها است.
عده ای از هرگونه انتقادی به ساحت موجود مقدسی به نام معلم، واکنش های غیر متناسب و غیر متقارن نشان می دهند. اگر جامعه به معلم احترام می گذارد به خاطر تصوری است که از معلم به عنوان یک انسان خردمند ، آرام و متین و با حوصله و فداکار دارد.
جامعه هرگز به معلم پرخاشگر ، بد زبان ، طلبکار و عصبانی احترام نمی گذارد.
نظر ادامه دارد .
پاسخ + 0 -6 --
شهسوارزاده 1394/08/23 - 18:40
ادامه نظر :
يک مقاله یا یادداشت یا گزارش باید فکت و اطلاعات صحیح و با ماخذ داشته باشد و نویسنده برای اثبات نظر خود دلیل بیاورد. پذیرش آنچه از دید ما بدیهی است و نیاز به استدلال ندارد از دید خوانندگان زیادی نیاز به دلیل دارد.در یک متن، شما ممکن است از افراد مختلفی نقل قول بیاورید. ممکن است برای حل یک مساله چندین راه حل از دید افراد مختلف ارائه دهید و استدلال های هر کدام را بنویسید.
نوشته خوب آن نوشته ای است که جانبدارانه و متعصبانه نباشد. یک یادداشت خوب ، یادداشتی است که اطلاعات ما را از موضوع افزایش دهد و جوانب کمتر دیده شده واقعیت را به ما نشان دهد.اگر هم نویسنده از نظریه ای یا عملی یا شخصی دفاع می کند حتما دلیل بیاورد. ارزش واقعی یک نوشته به اطلاعات درست و استدلال های منطقی آن است.





با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/23 - 22:33
شهسوار زاده تو هم نوشته شیرزاد را کپی می کنی که چی بشه؟ چه حوصله ایی داری
پاسخ + +1 -10 --
شیرزاد عبداللهی 1394/08/23 - 21:05
همکاران گرامی حمید ، ناشناس ، حسین و یک معلم ، کامنتهای شما را خواندم . مطالبی که در پاسخ استاد ارجمند جناب ترابی دیلمقانی نوشتم پاسخ به این سوال بود : "مشکلات اقتصادی ایران فقط و فقط برای معلمان است" . پاسخ من به طور خلاصه این بود که مشکلات اقتصادی دامنگیر 80-90 درصد شهروندان ایرانی است و دلیلش هم فقیر شدن جامعه و پایین بودن سرانه ملی است. پاسخ معمولا متناسب با سوال است. اگر آقای دیلمقانی در باره مقایسه حقوق معلم و سایرکارمندان سوال کرده بود ، متناسب با آن جواب می دادم. در مورد تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای کارمندان به نظر بنده این تبعیض وجود دارد. معلمان حق دارند و باید به این تبعیض ها اعتراض کنند و خواهان اجرای یکسان قانون مدیریت خدمات کشوری برای همه کارمندان باشند. حمید عزیز من آمار مطلوبی ارائه نکردم اتفاقا آمار من نا مطلوب است. بیان واقعیت های اقتصادی برای تبرئه مدیران نیست. برای دانستن است. همین مدیریت کلنگی همراه با منفی بافی های مردم کشور را به این روز انداخته است. اعتراض حق شهروندان است و توصیه من اعتراض در چارچوب قانون است .
پاسخ + 0 0 --
اسدی 1394/08/23 - 22:33
جناب شیرزاد
شما کجا اقتاد اقتصاد خواندی که طرح اقتصادی می دهید؟
شما حتی ادبیات اولیه اقتصاد را نمی دانی چرا براحتی نسخه می پیچی ؟
شما و شهسوارزاده مطالب دیگران را ناقص وغیر علمی کپی برداری می کنید وبا سیاست مخلوط وارائه می دهید ؟
یک کشوری از معلم تا بقال وزیر را محکوم می کند وناتوان می داند وشما به هزار لطائف الحیل بدنبال مرمت وزیبا سازی او هستید ؟
لااقل یک سر سوزن برای بینندگان و شنوندگان عقل قائل باشید؟
پاسخ + 0 0 --
ترابی دیلمقانی 1394/08/24 - 08:24
جناب شیر زاد جواب قانع کننده ای از سوی شما دریافت نکردم چون شما باید معلم تحصیلکده و کارمند را با افراد مشابه مقایسه کنی من عرضم این بود که چرا در بین کارکنان دولت کمترین حقوق و مزایا به معلمان عزیز تعلق میگیرد ولی سایر کارمندان از تحریم و مشکلات اقتصادی و... سهمی ندارند؟ ولی با هزار تاسف شما یک معلم را با کشاورز و کارگر محترم مقایسه کرده اید نه با یک پزشک و قاضی و سایر کارکنان. برایت متاسفم
پاسخ + +2 -6 --
ناشناس 1394/08/23 - 22:57
جناب آقای شیرزاد عبدالهی و همکاران محترم پایین بودن حقوق معلم ربطی به این وزیر و آن وزیر و این دولت و آن دولت ندارد و به دو دلیل عمده زیر است:
1-تعداد زیاد معلمان در مقایسه با سایر کارکنان دولت
2- عدم در آمد زایی آموزش و پرورش در کوتاه مدت
راه حل آن نیز
یکی تعدیل نیرو در آ.پ از طریق واگذاری قسمتی از مدارس خصوصا در مناطق برخوردار به بخش خصوصی است و همچنین کم کردن از نیروهای ستادی حقوق بگیر بیکار در ادارات
دوم هم افزایش اعتبارات آ.پ از طریق گرفتن مالیات از صنایع ، شرکتهای بازرگانی و تجار و اختصاص آن به آ.پ مانند کشورهای پیشرفته
البته از نقش دولت هم نباید غافل شد. دولت همانگونه که برای نجات صنعت زوار در رفته! خودرو طرح فوری می دهد و منابع بانکی را به جیب خودرو سازان سرازیر می کند می تواند برای آ.پ که وضعیت بهتر از خودرو ندارد و معلمی که جیبش خالی است نیز اندک توجه ایی بکند هر چند دولتها می دانند که سرمایه گذاری در آ.پ برای آنها بعد تبلیغاتی ندارد.
پاسخ + 0 0 --
همکار 1394/08/24 - 00:07
1- یک جستجوی ساده انجام دهید ببینید در اینهمه شرکت وسازمان کوچک و بزرگ وابسته به مجموعه های بزرگ چقدر کارمند مشغول به کار هستند ؟ حدود 8 میلیون نفر .. بماند که دولت آنها را دولتی بحساب نمی آورد حال انکه 49 درصد سهام و مدریت آن دولتی است .. معلمان یک هشتم تعداد واقعی حقوق بگیران ( بازنشستگان و همه ی کارمندان مستقیم و غیرمستقیم دولتی ) هستند بنابراین تعدادشان زیاد نیست .
2- قبلا هم چنین طرح هایی اجرا شد که مثلا با کم کردن بار سازمانهای زیر مجموعه آ پ بودجه بیشتر میشود ولی در عمل با جداشدن این بخش ها امکانات و بودجه باهم از دسترس خارح شدند ( مستقل شدن آموزشکده های فنی ) و بسیاری از طرح های دیگر طرح واگذاری نیز به همین سرنوشت دچار میشود چون با کاهش مجموعه بودجه را هم کاهش می دهند و آش همان آش است !!!
3- در دو سال گذشته چقدر از 500 هزار نیروی پشتیبانی کم شد ؟ فقط معلمان رو بازنشسته کردند و کلاس های 40 نفری ایجاد کردند در عمل بخش بی تحرک مجموعه دست نخوره باقی مانده چون طراح و مجری بنفعشان نیست این بخش کاهش یابد !
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/24 - 08:53
همکار محترم تعداد پرسنل آ.پ را در مقایسه با پرسنل سایر وزارتخانه ها در نظر بگیر. مثلا وزارتخانه ایی کل پرسنلش در سراسر کشور به 10هزار نفر نمی رسد و به طبع دست بسیار بازتری دارد در رسیدگی به معیشت کارکنانش ضمن اینکه درآمد زایی هم دارند مثل وزارت بازرگانی یا وزارت اقتصاد و دارایی و ....
در مورد تعدیل نیرو و واگذاری قسمتی از امور به بخش خصوصی ، باید توسط تشکلهای صنفی رصد شود که اعتبارات صرفه جویی شده کجا و چگونه هزینه می شوند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/24 - 00:14
بنده قبلا مطالب زیر را در پاسخ به آقای شیرزاد عبداللهی در غالب یادداشت برای سایت سخن معلم ارسال نمودم ولی سایت محترم آن را نمایش ندادند امیدوارم این دفعه اگر صلاح می نماید نمایش دهد.خلاصه این گزارش
پاسخ دور از انتظار نمایندگان مجلس به نمایندگان معلمان ایران
فرهنگیان نیوز -
حوالی ظهر روز سه شنبه ۱۶ دیماه ۹۳با هماهنگی و در معیت دوستان خوب و پرتلاش همدان و با حضور دو تن از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان به مجلس رفتیم. بنا بود با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و در صورت امکان با رییس مجلس دیداری داشته باشیم تا امضاهای معلمان زحمتکش همدان را که به صورت یک طومار ۱۳متری جمع آوری شده بود و خواستار توجه بیشتر به مسایل آموزش و پرورش و بهبود معیشت معلمان بودند به رییس مجلس و کمیسیون مربوطه تحویل دهند.
ابتداآقای تاج گردون که البته با روی خوش و محترمانه برخورد می کرد مدعی شد که از مسایل و مشکلات معلمان با خبر است و وقتی که دوستان همدان خواستند یکی از طومارها را در اختیار ایشان قرار دهد اعلام کرد که اگر طومار۱۳۰متری هم می آوردید در بودجه تغییری ایجاد نمی شود
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/08/24 - 00:17
ادامه
سراغ آقای باهنر نایب رییس مجلس رفتیم ایشان مشغول استراحت بودند مدتی منتظر ماندیم تا بیدار شوند پس از اتمام انتظار از اتاقشان خارج شدند و هر چه اصرار کردیم تا چند دقیقه ای را برای شنیدن سخنان معلمان اختصاص دهد مخالفت کرد و با بی اعتنایی و کاملا تحقیر آمیز جمع را ترک کرد.
سراغ آقای زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات رفتیم. جلسه ی کمیسیون به درازا کشیده بود پس از پایان جلسه کمیسیون آقای زاهدی هم باعجله از اتاق خارج شد و ما هم مایوسانه به دنبالش رفتیم نزدیک آسانسور متوقفش کردیم ایشان از همان ابتدا و با فریاد شروع به گفتن بد و بیراه به دولت تدبیر و امیدکردند و ادامه دادند که شما این دولت را سر کار آوردید و حالا حقوقتان را هم از این دولت …بخواهید وم داد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/24 - 00:19
ادامه
.
سراغ رییس مجلس رفتیم اما گفته شد که ایشان در مجلس حضور ندارند. سعی کردیم طومار را به مسوول دفتر ایشان برسانیم اما امکانپذیر نشد. در به در دنبال نمایندگان مختلف رفتیم و سعی کردیم مشکلات معلمان را به گوششان برسانیم با آقایان محجوب، توکلی، نعیمی، ندیمی، سلطانی و چند نماینده ی دیگر نیز صحبت کردیم پاسخ همگی مشابه هم بود:«مجلس دستش بسته است». کاملا مشخص بود که پاسکاریمان می کنند و می خواهند ما را درگیر بازی های سیاسی خود کنند. در همین اثنا آقای فانی وزیر آموزش و پرورش را که برای چانه زنی به مجلس آمده بود دیدیم و از وی خواستیم تا چند دقیقه وقتشان را در اختیار معلمان قرار دهند. دوستان همدان سوالات متعددی از وزیر پرسیدند و وعده های محقق نشده ی ایشان گله مند شدند. از این که برخلاف وعده ها نه تنها امنیت فرهنگی ایجاد نشده بلکه فرهنگ امنیتی بیش از پیش در مدارس غالب شده است ، از این که انتصاب ها کماکان مغایر با وعده های داده شده است و این که فشار فقر و سختی معیشت دمار از روزگار معلمان درآورده است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/24 - 00:24
ادهمچنین از بی توجهی وزیر آموزش و پرورش نسبت به وضعیت خانواده ی معلمان زندانی گله مند شدند. ایشان نیز به فراخور پاسخ هایی داشتند و پاسخ به برخی پرسش ها را موکول به برگزاری جلسات آتی کردند.
در پایان دیدارها به همراه دوستان از مجلس خارج شدیم در حالی که به باورمان شاید تنها دستاورد این حضور فرصت دیدار با وزیر و شاید تلنگری باشد که متوجه نمایندگان مجلس گردیده است. و یقین کردیم که تنها در صورت اتحاد همکاران و به پشتوانه ی حضور آن ها در صحنه شاید امیدی به تغییر وضع موجود حاصل شود.
دبیر کانون صنفی معلمان ایران نیز چنین نقل کرد: رفتم خیابان اجانلو کوچه میرزایی دفتر علی لاریجانی! رییس مجلس… ایشان تشریف نداشتند و حدود ده نفر داشتند فوتبال تماشا می کردند!!! بهشون گفتم من ارباب رجوع هستم … یکی از آقایون گفت تشریف بیاورید… رفتم و طومار معلمان رو بهشون دادم و گفتم این طومار، باید تحویل رییس شود… ایشان گفتند ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم با برخوردی تحقیرآمیز و آمیخته با استهزاء گفتند: حقوق معلمان هم خیلی زیاد است با این همه تعطیلات
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/08/24 - 00:27
حرف آخر همه ی آن ها این بود که دست مجلس برای تغییرات در بودجه ی پیشنهادی دولت بسته است و ما حداکثر یکی دو درصد توان تغییر داریم که آن هم در کمیسیون تلفیق انجام می شود. در همین اثنا آقای مجید انصاری رییس کمیسیون تلفیق را دیدیم از ایشان وقت صحبت خواستیم گفت که عجله دارد و بی اعتنا به سمت آسانسور رفت دنبالش کردیم و با هم سوار آسانسور شدیم از فرصت به دست آمده استفاده کردیم و داخل آسانسور دغدغه های معلمان را مطرح کردیم. گفتیم معلمان در آستانه ی انفجار هستند، باید کاری بکنید. گفت شما وکیل معلمان نباشید معلمان کاری نخواهند کرد. شما به فکر خودتان باشید و سعی کنید گلیم خودتان را از آب بیرون بکشید. با دلسردی از مجلس خارج شدیم.حرف هر دوی ما این بود که ما تاوان بی تفاوتی معلمان را می دهیم اگر این همه جمعیت با هم متحد بودند قطعا با ما که به نمایندگی از جمعی به مجلس رفته بودیم این گونه تحقیرآمیز برخورد نمی کردند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/24 - 08:19
همین شما معلمها هستید که موقع انتخابات هیزم آتیش اینها می شید.هم در ستادهاشون کار می کنید و براشون تبلیغ می کنید و هم سر صندوق رای. باز خوبه که خیلیهاشون معلم بودند و حالا مثلا نماینده مردمند. اینا اگه نتونند برای آموزش و پرورش کاری کنند پس چه خاصیتی دارند؟
لعنت بر مردم فریبان!!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/08/24 - 06:03
اعتراض دارم به این شیوه نقد .همکاران شعار ندید .اگه به حرف زدن باشه همه توانمندند به عمل کار براید .اگر عمل به کار بود که همون پارسال توی اعتصابهاجواب گرفته بودیم می رفتیم جلوی داره برای اعتصاب می دیدیم کسی نیومده پس کجان این هنه معلم که دم از فرق وتبعیض می زنند.اگر پای عمل اومد وسط خیلی ها جا می زنند می ترسند اما توی پستوی خونه هاشون وتوی راهرو مدرسه نه دفتر ودر حضور مدیریامسولین اداره حرف های قشنگ واستدلال های خوب ومتقنی دارندباید بریم به سمت نوشتن مقالات ونقطه نظرات تخصصی ارائه راهکار.خواهشا مطالب اقای شیرزاد رابادقت بخونید وقبل از خواندن متن هر نگرشی به ایشون دارید اون نگرش را پاک کنید.هر کسی مطلبی سخنی نقدی داره در قالب متن ونوشته ومقاله بفرسته به سخن معلم تاهمه استفاده ببریم .توی تلگرام به کانال صنفی معلمان بپیوندیدوراهکار ارائه بدید جبهه گرفتن علیه همدیگروشعار دادن وهمدیگر را کوبیدن جواب نمیده نسخش قدیمی شده.بالادستی ها هم مشکل را فهمیدند وراهکارش را پیداکردند
پاسخ + +2 0 --
معلم 1394/08/24 - 06:51
همین رتبه بندی را پیش خودتون نقدشون کنید متوجه می شید که ضعف معلم را اشکارا داد می زنددارند بینمون فاصله می اندازند ..متحد باشیم راهکار بدید.نبایداین استدلال به ذهن بعضی ها خطور کنه که باحبس وکنترل شدید روی بعضی منتقدین جامعه معلمان به خواب میره.الان به این استدلال رسیدندما به جامعه معلمینی پویا ومنتقد واهل عمل نیاز داریم نه جامعه ی شعاری.
پاسخ + 0 0 --
فعال صنفي 1394/08/24 - 15:54
سلام ، آخه حتما بايد تجمع كنيم تا حق ما را بدهند . پارسال ما تجمع كرديم شب اعلام كردند حقوق بانك هاي دولتي بين 300 تا 900 (بدون تجمع ) افزايش يافت . به نظر مي رسد اراده اي در مسوولان رده بالا براي حل مشكل ما نيست كه نيست. ضمنا به خيابان رفتن براي دريافتي بيشتر في حد ذاته براي ما خوشايند و جالب نيست .اين را دولت بايد بفهمه
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/08/24 - 10:15
ادامه پاسخ به جناب شیرزاد
با عذر خواهی از وقفه ای که افتاد خلاصه یادآور شدیم که معلمان قصد اعتراض دارند ولی کسی توجه نکرد وچند روز بعد با تجمع معلمان جلو مجلس همه چیز عوض شد ودیگر خبری از حرفهای قبل نبود و طرح افزایش حقوق در غالب رتبه بندی به میان آمد
قابل توجه جناب شیرزاد که میفرمایند دردل ها و فریادهای احساسی، واکنشی طبیعی به سال ها سکوت است و به تدریج باید جای خود را به گفتمانی منطقی و استدلالی مطابق شان و جایگاه معلم به عنوان قشری باسواد و فرهیخته می دهد.
پاسخ + +4 0 --
رمضانی 1394/08/24 - 11:45
جناب شیرزاد معلمان صادقند اما ساده نیستند چرا مثل توده ا ی ها چرخش تاکتیکی پیدا کردید تا دیروز برای جلب حامیان بر وزیر و وکیل می تاخیتد و از معلم می گفتید و امروز مجیز گوی ضعیف ترین وزیر روزگار شدیدنطفه تحریک سیاسی را شما کاشتید اما امروز مطالبه به حق معلمان از دولت هم حزبی شما نا مشروع جلوه میکند جناب شیرزاد شما همان به ،که به سفر های خارج خود برسید شما از جنس ما معلمان نبوده و نیستید شما یک نفوذی سیاسی هستید
پاسخ + +7 -1 --
حسن 1394/08/24 - 13:02
شیرزاد جان هم حزبی ها به شما می خواهند ملک ری را تقدیم کنند که سر معلم ها می بری
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/24 - 18:37
البته جای تاسفه ....اما متاسفانه عملکرد اپ و وزیر محترم قابل دفاع نیست ....ضمنا تیم اقتصادی دولت باید نسبت به توزیع عادلانه بودجه اقدام کنه این یعنی اقتصاد مقاومتی ......من حتم دارم اگر 20 درصد از بودجه فوتبال کشور رو به اپ بدن 60 الی 70 درصد مشکلات پولی اپ حل میشه
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/08/25 - 11:10
من یه نظر نوشتم هرچند خودم می دانم که تند بود اما خواستم آستانه ی تحمل این سایت که به جای سخنگوی دولت خود را سخن معلم نامیده است را بسنجم ،قابل توجه سایت سخنگوی دولت تدبیرو امید( سایت سابق سخن معلم) ! که نظر مرا منتشر نکردید ،! کسی که علیه دیگران مطلب می نویسد وبه قول بعضی ها آن را نقد می کندباید تحمل نقد طرف مقابل را هم داشته باشد ،طرفداران این دولت در زمانی که مسئولیتی تداشتندهرچه دلشان می خواست از دولت قبلی انتقاد می کردند وهنوز هم آن تهمت را ادامه می دهند اما در این مدتی که مسئولیت دارند تحمل کوچکترین نقد رقیب را ندارند.
پاسخ + +2 0 --
مغلم2@ 1394/08/26 - 23:32
آقای شیرزاد هستند افرادی نظیر شما که متانت وصبر دارند ومثل قاطبه معلمان احساسی حرف نمی زنند چون به نوعی شما ها هم رانت خوار آموزش وپرورشیدوچه !با تحقیر تلویحی معلمان را به نسنجیده بودن اعتراضاتشان محکوم میکنید شما بگویید با چه عناوینی در فیش حقوقتان حسابتان پر میشود. نه برادر! در همه جای دنیا رسم است که با اعتراض منطفی حق خود را مطالبه کنند من معلم بدون صدا با اتمام 28 سال +2سال تربیت معلم بدون رتبه بندی باز نشسته میشوم اما شما ها هیچ موقع بازنشستگی نداریداصلا شما معلم نیستید نظریه پردازید شما با ما فرق دارید پس لطفا خرده نگیرید فقط خدایی چند دقیقه منصفانه در باره حرفهای من بیاندیشید اصلا قصد جسارت ندارم.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور