صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی

در حاشیه تعطیلی کميته رسيدگي به معيشت فرهنگيان ؛ راه های افزایش حقوق معلمان چیست ؟

چراکميته رسيدگي به معيشت فرهنگيان تعطیل شد  کوچکی نژاد عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: " با توجه به اينکه در جلسات کميته رسيدگي به معيشت فرهنگيان به هيچ نتيجه اي دست نيافتيم و اعتباري براي پرداخت معوقات فرهنگيان از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي تامين نشد لذا اين کميته تعطيل شد."

این کمیته  بعد از استیضاح  علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و رای مجلس به ابقای او تشکیل شد. کمیته سه جانبه بود . وزیر آموزش و پرورش ، پنج تن از نمایندگان مجلس و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و افراد دیگری از این سازمان در این کمیته عضو بودند.

کوچکی نژاد  اضافه کرد : "شش جلسه اين کميته تشکيل شد اما به هيچ نتيجه عملي دست نيافتيم و نمايندگان از جمله بنده در جلسات ديگر اين کميته شرکت نکردم و شنيدم که اين کميته ديگر جلساتي برگزار نمي کند و تعطيل شده است." 

البته آقای کوچکی نژاد دولت را مقصر می داند و می گوید : "در اين جلسات مقرر شد مبلغ مورد نظر بازنشستگان فرهنگي توسط سازمان مديريت و برنامه‌ريزي تعيين تکليف شود اما به دليل اينکه به هيچ نتيجه عملي دست نيافتيم و سازمان مديريت اعتبار وزارت آموزش و پرورش را تامين نکرد اين کميته تعطيل شد."

برای بهبود وضع معیشتی فرهنگیان دو راهکار شناخته شده وجود دارد . راه حل اول این است که دولت به صورت جهشی مبلغ کلانی در قالب بودجه سالانه یا جدا از آن ، به آموزش و پرورش اختصاص دهد . مثلا بودجه آموزش و پرورش را دو برابر کند و این افزایش به روال جاری صرف پرداخت افزایش حقوق کارکنان شود. این اتفاق می تواند به تغییری مقطعی اما نه بادوام در وضعیت معیشتی معلمان منجر شود.

به عنوان مثال اگر در لایحه بودجه سال 95 ،مبلغی در حدود 70 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یابد ، می توان آن را جهشی در افزایش حقوق فرهنگیان دانست.  تبعات اقتصادی این افزایش را کنار می گذاریم، مساله این است که دولت مطلقا چنین توانی ندارد. از طرفی افزایش دو برابری باز هم عده ای را راضی نمی کند زیرا  مقداری از آن با تورم  خنثی می شود.

بر اساس برخی برآوردها ، خط فقر در جامعه ایران 1000 دلار است و اگر قرار باشد معلمان از زیر خط فقر مفروض ، بالا بیایند باید حداقل حقوق و دستمزد در آموزش و پرورش باید سه برابر یعنی چیزی حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان شود.

 

راه دوم این است که بودجه آموزش و پررش مطابق روند دو سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یابد و آن گونه که مورد نظر سازمان مدیریت و مدیران ارشد وزارتخانه است،با کاهش هزینه ها از طریق تعدیل نیروی انسانی( استخدام یک نفر در مقابل بازنشسته شدن 3 نفر)  و افزایش ساعت کار معلمان از 24 و 25 ساعت به 30 ساعت و افزایش بهره وری و تنوع بخشی به منابع درآمدی آموزش و پرورش و نیرکاهش هزینه ها از طریق توسعه مدارس غیردولتی و واگذاری اداره مدارس به قیمت تمام شده به خودمعلمان و ....حقوق معلمان افزایش یابد.

 

در حال حاضر در مقابل هر دو معلم گچ به دست ، یک نیروی خدماتی و اداری وجود دارد .  دولت سالانه برای هر دانش آموز حدود 2 میلیون تومان هزینه می کند (بدون هزینه ساختمان و تجهیزات ).

به نظر می رسد که با اداره مدارس توسط معلمان (پیشنهاد رییس جمهور ) حدود 30 درصد در هزینه ها صرفه جویی شده  و این مبلغ به حقوق معلمان اضافه می شود.

به طور خلاصه در راه حل دوم، هرگونه افزایش حقوق منوط به تغییراتی در کمیت و کیفیت نیروی انسانی است. یعنی معلم باید کار بیشتر و کیفی تری ارائه بدهد تا حقوقش اضافه شود.

تفاوت این دو راه در چیست؟

راه حل اول متکی به منابع صرفا دولتی است اما راه حل دوم مبتنی بر تنوع در اعتبارات آموزش و پرورش و مخصوصا مشارکت مردم است.

چراکميته رسيدگي به معيشت فرهنگيان تعطیل شد  راه حل اول افزایش حقوق را بدون تغییر در نیروی انسانی می خواهد و افزایش حقوق را پیش شرط هرگونه تغییر کمی و کیفی نیروی انسانی می داند. اما راه حل دوم، تعدیل نیرو و افزایش بهره وری نیروی انسانی را به عنوان پیش شرط افزایش حقوق مطرح می کند.

  راه حل اول در میان معلمان طرفداران بیشتری دارد و راه حل دوم در میان مدیران.

سیاست مداران هم که دنبال کسب محبوبیت و جلب آرای مردمند ، در ظاهر طرفدار راه حل اول هستند.

در راه حل دوم قرار نیست کسی از نیروهای رسمی اخراج شود. تعدیل نیرو اول باید از نیروهای ستادی و اداری آغاز شود و بسیاری از دوایر اداری و پست ها برچیده شوند. در مرحله بعد نوبت به نیروهای خدماتی و پشتیبانی و مازاد برنیاز می رسد.تعداد معلمان گچ به دست کاهش نمی یابد و نیروهای بخش های دیگر پس از آموزش در صورتی که صلاحیت داشته باشند به کلاس فرستاده می شوند.


چرا کمیته معیشت فرهنگیان بعد از 6 جلسه به بُن بست می خورد؟

به نظرم دلیلش این است که دولت نمی تواند تغییری جهشی و غیرعادی در حقوق معلمان ایجاد کند و مثلا بودجه آموزش و پرورش را در سال آینده به 70-80 هزار میلیارد تومان برساند.

مطلب را با نقل قول از زبان شخصیتی ادامه می دهم که مورد احترام و علاقه فرهنگیان است و مقام اجرایی هم ندارد. دکتر محمدعلی نجفی در شهریور 94 با بیان اینکه متوسط قیمت نفت در سال جاری نصف قیمت مورد انتظار است گفت : " درآمد ایران از محل صادرات نفت از زمان اوج تحریم‌ها نیز کمتر شده است. "

برای سال ۹۴ بودجه عمومی دولت ۲۳۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، اما دکتر نجفی پیش‌بینی می‌کند درآمد دولت حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بیشتر نباشد.

به این ترتیب بودجه امسال دست‌کم ۵۵ هزار میلیارد تومان کسری دارد. مشاور رئیس جمهور هشدار می‌دهد که این مسئله "حتی ممکن است باعث بروز نارضایتی‌هایی در جاهای مختلف کشور هم بشود.بهای هر بشکه نفت که تابستان سال گذشته به مرز ۱۱۵ دلار رسیده بود در تابستان امسال به حدود ۴۰ دلار سقوط کرد.

انتظار می‌رود در صورت افزایش تولید ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها، قیمت‌ها بازهم کاهش یابد. دلیل اینکه دولت دنبال راه حل دوم است خالی بودن خزانه و کاهش درآمدهای دولت است. اینکه کشور ما چقدر ذخایر نفتی و گازی و معادن گرانبها دارد و سنگ کوهش دُر و گوهر است ، برای دولت پول نمی شود.

اینکه بخش های اقتصادی خارج از کنترل دولت چه اندازه پول و سرمایه دارند ، چیزی به خزانه دولت اضافه نمی کند. اینکه آقای ب.ز چند میلیارد یورو خورده یا نخورده چیزی به توانایی مالی دولت اضافه نمی کند.

واقعیت تعیین کننده درآمدهای قابل وصول دولت است.

دولت بودجه سال 95 را امسال بازهم براساس سیاستهای انقباضی و کنترلی می بندد. البته عده ای معتقدند باید به دولت  فشار آورد . من هم معتقدم که معلمان باید به دولت در چارچوب های قانونی فشار بیاورند و مطالبات معیشتی خود را به صورت جدی دنبال کنند. اما اگر فشار به گونه ای آنارشیستی دستاوردهای اساسی دولت در برداشتن تحریم و کنترل تورم و...را تهدید کند نقض غرض است.

یک گرفتاری معلمان این است که دولت هایی که پول دارند با معلمان نامهربان و سخت گیرند اما دولت هایی که به معلمان احترام می گذارند و فضا را کمی باز می کنند پول ندارند.

اغلب هم معلمان فریادشان را سر این دولت ها می کشند که ایرادی ندارد.

در مطالبات صنفی قاعدتا باید به اجرایی بودن خواسته ها هم توجه کرد. شعار صنفی اگر قابل تحقق در چارچوب امکانات موجود کشور نباشد ، فایده ای ندارد و مشکلات را بیشتر می کند .

از 54 سال پیش ( تظاهرات معلمان در سال 40 و شهادت ابوالحسن خانعلی)، معلمان خواستار افزایش حقوق خود توسط دولت هستند و نتیجه چشم گیری نگرفته اند.

شاید راه دوم یعنی همکاری معلمان در اجرای سیاست های دولت در بخش آموزش و پرورش و مشارکت فعال در اداره مدارس به امتحان کردنش می ارزد. سیاستهای 5 گانه فانی بدون همکاری و مشارکت معلمان شکست می خورد .

" آیا بهتر نیست با وجود اینکه فانی را دوستت نداریم به او کمک کنیم تا سیاست های  پنج گانه را  اجرایی کند ؟ "


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 20 آبان 1394 16:12 خوانده شده: 2846 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +50 -1 --
علی 1394/08/20 - 16:52
آقای شیرزاد!!!!!!!
مطمئنی خودت هستی ؟
توصیه به مدرسه فروشی!!
توصیه به معلم فروشی !
توصیه به فانی خواهی !
توصیه به خود فریبی!!!
توصیه به فرا فکنی !
توصیه به سیاسی کاری !!!
توصیه به افزایش ساعت کار معلمان بعد از افزایش زمان اکرمی!!!
توصیه به ناچار از بد وبدتر بد را انتخاب کردن !!
توصیه به این که بخاطر حقوق دولت را تحت فشار قرار ندهید !!!
توصیه به مقصر دانستن قیمت نفت فقط برای معلم !!!
توصیه در یک کلام من یک سیاسی ام قبل از معلم بودنم !!!
حاشا وکلا بر این تحول سیاسی و سیاسی کاری !!!
یک بام و دو هوا در دو دولت شیرزاد 91 وشیرزاد 94تا چه شود در95الله اعلم !!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/20 - 18:03
فانی باید برود والسلام.......
پاسخ + 0 0 --
محمدی 1394/08/20 - 19:35
هزاران بار تشکر ودرود بر شرفت علی آقا ، گل کاشتی .
تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد .
پاسخ + 0 0 --
معلم دل شکسته 1394/08/20 - 20:48
جگرم را خنک کردی علی آقا بااین جواب عالمانه عاقلانه و کوبنده
و متقن که آدم را میخکوب می کند .
باور کنید 50 بار آن را خوانده ام و اشک در چشمانم حلقه زد.
ضمنا آقای پور سلیمان تشکر که این کامنت را گذاشتی
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/08/21 - 02:10
به نام دوست
مطالب گوهر بار استاد فرهيخته شيرزاد عبدالهي را چند بار با دقت مطالعه کردم . عجب تفکر و انديشه جامع و کاملي دراين نوشتار موج مي زند . انتظار داشتم که فرهنگيان فرهيخته دراظهار نظرات خود به اين تحليل درست غنا بخشيده آنرا نقد منصافانه کنند.
اولين اظهار نظر ، بنده را به فکر فرو برد . مجبور شدم مجددأ چند بار ديگر اين نوشتار ارزشمند را مطالعه کنم .
تصور مي کنم که استاد علي دچار سوء تفاهم شده اند و از مطالب ارزشمند و کاملأ علمي شيرزاد عبدالهي برداشت غلط داشته اند .
تصميم گرفتم با استاد علي گرامي وارد ديالوگ شوم وبا نقل قول هاي از متن نوشتار عبدالهي اين سوء تفاهم را نمايان سازم.
اميد است فرهيختگان و اساتيد محترم نواقص کار بنده را جبران نمايند .
پاسخ به سئوالات استاد بزرگوار فرهيخته جناب آقاي علي که مي فرمايند :
1. آقای شیرزاد!!!!!!!مطمئنی خودت هستی ؟
بله اين قلم توانمند استاد شيرزاد عبدالهي است که راهکار عقلاني را با راهکار عوام فريبان فرصت طلب مقايسه مي کند .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/08/21 - 02:11
ادامه پاسخ :
. توصیه به مدرسه فروشی!!
کاهش هزینه ها از طریق توسعه مدارس غیردولتی و واگذاری اداره مدارس به قیمت تمام شده به خودمعلمان و ....حقوق معلمان افزایش یابد.

3. توصیه به معلم فروشی !
در راه حل دوم قرار نیست کسی از نیروهای رسمی اخراج شود. تعدیل نیرو اول باید از نیروهای ستادی و اداری آغاز شود و بسیاری از دوایر اداری و پست ها برچیده شوند. در مرحله بعد نوبت به نیروهای خدماتی و پشتیبانی و مازاد برنیاز می رسد.تعداد معلمان گچ به دست کاهش نمی یابد و نیروهای بخش های دیگر پس از آموزش در صورتی که صلاحیت داشته باشند به کلاس فرستاده می شوند.

4.توصیه به فانی خواهی !

شاید راه دوم یعنی همکاری معلمان در اجرای سیاست های دولت در بخش آموزش و پرورش و مشارکت فعال در اداره مدارس به امتحان کردنش می ارزد. سیاستهای 5 گانه فانی بدون همکاری و مشارکت معلمان شکست می خورد .
" آیا بهتر نیست با وجود اینکه فانی را دوستت نداریم به او کمک کنیم تا سیاست های پنج گانه را اجرایی کند ؟ "
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/08/21 - 02:13
ادامه پاسخ :
.توصیه به خود فریبی!!!

سیاست مداران هم که دنبال کسب محبوبیت و جلب آرای مردمند ، در ظاهر طرفدار راه حل اول هستند.

6.توصیه به فرا فکنی !
انتظار می‌رود در صورت افزایش تولید ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها، قیمت‌ها بازهم کاهش یابد. دلیل اینکه دولت دنبال راه حل دوم است خالی بودن خزانه و کاهش درآمدهای دولت است. اینکه کشور ما چقدر ذخایر نفتی و گازی و معادن گرانبها دارد و سنگ کوهش دُر و گوهر است ، برای دولت پول نمی شود.
اینکه بخش های اقتصادی خارج از کنترل دولت چه اندازه پول و سرمایه دارند ، چیزی به خزانه دولت اضافه نمی کند. اینکه آقای ب.ز چند میلیارد یورو خورده یا نخورده چیزی به توانایی مالی دولت اضافه نمی کند.


7.توصیه به سیاسی کاری !!!

کوچکی نژاد اضافه کرد : "شش جلسه اين کميته تشکيل شد اما به هيچ نتيجه عملي دست نيافتيم و نمايندگان از جمله بنده در جلسات ديگر اين کميته شرکت نکردم و شنيدم که اين کميته ديگر جلساتي برگزار نمي کند و تعطيل شده است."
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/08/21 - 02:15
ادامه پاسخ :
8.توصیه به افزایش ساعت کار معلمان بعد از افزایش زمان اکرمی!!!

راه دوم این است که بودجه آموزش و پررش مطابق روند دو سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یابد و آن گونه که مورد نظر سازمان مدیریت و مدیران ارشد وزارتخانه است،با کاهش هزینه ها از طریق تعدیل نیروی انسانی( استخدام یک نفر در مقابل بازنشسته شدن 3 نفر) و افزایش ساعت کار معلمان از 24 و 25 ساعت به 30 ساعت و افزایش بهره وری

9.توصیه به ناچار از بد وبدتر بد را انتخاب کردن !!

از 54 سال پیش ( تظاهرات معلمان در سال 40 و شهادت ابوالحسن خانعلی)، معلمان خواستار افزایش حقوق خود توسط دولت هستند و نتیجه چشم گیری نگرفته اند.
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/08/21 - 02:16
ادامه پاسخ :
10توصیه به این که بخاطر حقوق دولت را تحت فشار قرار ندهید !!!

از 54 سال پیش ( تظاهرات معلمان در سال 40 و شهادت ابوالحسن خانعلی)، معلمان خواستار افزایش حقوق خود توسط دولت هستند و نتیجه چشم گیری نگرفته اند.
به عنوان مثال اگر در لایحه بودجه سال 95 ،مبلغی در حدود 70 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یابد ، می توان آن را جهشی در افزایش حقوق فرهنگیان دانست. تبعات اقتصادی این افزایش را کنار می گذاریم، مساله این است که دولت مطلقا چنین توانی ندارد. از طرفی افزایش دو برابری باز هم عده ای را راضی نمی کند زیرا مقداری از آن با تورم خنثی می شود.
بر اساس برخی برآوردها ، خط فقر در جامعه ایران 1000 دلار است و اگر قرار باشد معلمان از زیر خط فقر مفروض ، بالا بیایند باید حداقل حقوق و دستمزد در آموزش و پرورش باید سه برابر یعنی چیزی حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان شود.



پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/08/21 - 02:17
ادامه پاسخ :
. توصیه به مقصر دانستن قیمت نفت فقط برای معلم !!!

به نظرم دلیلش این است که دولت نمی تواند تغییری جهشی و غیرعادی در حقوق معلمان ایجاد کند و مثلا بودجه آموزش و پرورش را در سال آینده به 70-80 هزار میلیارد تومان برساند.
مطلب را با نقل قول از زبان شخصیتی ادامه می دهم که مورد احترام و علاقه فرهنگیان است و مقام اجرایی هم ندارد. دکتر محمدعلی نجفی در شهریور 94 با بیان اینکه متوسط قیمت نفت در سال جاری نصف قیمت مورد انتظار است گفت : " درآمد ایران از محل صادرات نفت از زمان اوج تحریم‌ها نیز کمتر شده است. "
برای سال ۹۴ بودجه عمومی دولت ۲۳۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، اما دکتر نجفی پیش‌بینی می‌کند درآمد دولت حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بیشتر نباشد.
به این ترتیب بودجه امسال دست‌کم ۵۵ هزار میلیارد تومان کسری دارد.


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/08/21 - 02:18
ادامه پاسخ :
12.توصیه در یک کلام من یک سیاسی ام قبل از معلم بودنم !!!

راه حل اول افزایش حقوق را بدون تغییر در نیروی انسانی می خواهد و افزایش حقوق را پیش شرط هرگونه تغییر کمی و کیفی نیروی انسانی می داند. اما راه حل دوم، تعدیل نیرو و افزایش بهره وری نیروی انسانی را به عنوان پیش شرط افزایش حقوق مطرح می کند.

13.حاشا وکلا بر این تحول سیاسی و سیاسی کاری!!!

در مطالبات صنفی قاعدتا باید به اجرایی بودن خواسته ها هم توجه کرد. شعار صنفی اگر قابل تحقق در چارچوب امکانات موجود کشور نباشد ، فایده ای ندارد و مشکلات را بیشتر می کند .

پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/08/21 - 02:19
ادامه پاسخ :
14.یک بام و دو هوا در دو دولت شیرزاد 91 وشیرزاد 94تا چه شود در95الله اعلم !!!

یک گرفتاری معلمان این است که دولت هایی که پول دارند با معلمان نامهربان و سخت گیرند اما دولت هایی که به معلمان احترام می گذارند و فضا را کمی باز می کنند پول ندارند.


راه دوم این است که بودجه آموزش و پررش مطابق روند دو سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یابد و آن گونه که مورد نظر سازمان مدیریت و مدیران ارشد وزارتخانه است،با کاهش هزینه ها از طریق تعدیل نیروی انسانی( استخدام یک نفر در مقابل بازنشسته شدن 3 نفر

اميد است سوء تفاهمات پيش آمده براي استاد گرامي علي بر طرف شده باشد .
حضور قلم بدستاني چون استاد انديشمند و بزرگوار جناب آقاي شيرزاد عبدالهي در بين فرهنگيان فرهيخته ، سرمايه عظيم اجتماعي مي باشند . منتظر حضور بيشتر ايشان در سايت وزين " گروه سخن معلم " هستيم .



با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
مصطفوی 1394/08/21 - 11:47
آقای شهسورازاده مقاله شیرزاد را کپی کردی که چه ؟
سوال های علی آقا را بااسید سولفوریک هم نمی توانی پاک کنی تا عمق وجود آدم فرو می رود .
موهای بدن انسان را سیخ می کند .
اشک را در چشمان انسان جاری می کند.
شما هم رنج ما می داری و......
پاسخ + 0 0 --
ali 1394/08/22 - 17:41
سلام آقای شهسوارزاده
جملات شما که همان جملات جناب اقای کوچکی نژاد است .
1- چرا ایشان حرف توی دهان مسئولین می گذارد
(اضافه شدن ساعات کاری و...... )
2 - چرا به طرف داری از معلم نمی پردازد ( جور کم بودن بودجه را فقط معلم باید بکشد. سایر کارمندان دیگه چی ؟ایا انان از این دولت حقوق نمی گیرند؟ )
3 - چرا وقتی می خواهند چند ریال به حقوق معلم اضافه کنند ( هنوز اضافه نشده ومعلوم نیست که اضافه بشود یا نه). آنرا در بوق وکرنا می کنند . ولی اضاف شدن حقوق سایر ارکانها را کسی متوجه نمی شود و زمانی دیگران متوجه می شوند که آنها چندین ماه حقوق اضافی را نوش جان کرده اند
ادامه درپایین
پاسخ + 0 0 --
ali 1394/08/22 - 17:42
ادامه مطلب فوق
4 - دادن سبد کالا ، هزینه سرویس ، مهد کودک ، هزینه بالا بودن معدل نمرات فرزندانشان (معمولا سایر ادارات بابت بالا بودن معدل فرزندان کادر خود مبلغی به آنها میدهند) هزینه مسکن و ..........
5 - امکانات رفاهی در شهرهای دیگر ( رفتم استخر شنا آموزش و پرورش تخفیف داده شده حدود2000 وشخص دیگری از یک ارکان دیگر مبلغ پرداختی اش 2000 می باشدو هتل ها ومسافرت های که با هزینه آن ارکان برای کارمندانش تدارک دیده می شود و..........
6 - از این سایت خواهش می کنم یک قسمتی به عنوان تفاوت معلم با کارمندان سایر ارکانها ( از تمام فرهنگیان تقاضا می شود که بابت سایر مزایای که کارمندان سایر ارکان ها دریافت می کنند ومعلم از آنها بی نصیب است .اطلاع دارند انرا در این سایت وقسمت مشخص شده بنویسند تا همه متوجه شوند که مزایای سایر کارمندان چه تفاوت فاحشی بامعلم دارد
پاسخ + +19 0 --
فرهنگی خسته 1394/08/20 - 17:28
دولت بودجه آموزش و پرورش را دو برابر کند!!!!!!!!!!!!! جل الخالق عجب توقعی دارید آقای شیرزاد! به بهانه های مختلف دارند حقوق فرهنگیان را کم می کنند اونوقت شما درخواست افزایش دوبرابری بودجه دارید؟
پاسخ + +20 -1 --
فرهنگی 1394/08/20 - 17:55
ساعت کار معلم از این هم زیادتر شود?!!!!!!

میشه بسته های پیشنهادیتون رو برا خودتون نگه دارید لطفا......
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/08/21 - 12:02
اگر نمی توانند حقوق کافی بدهند حداقل باید ساعت کاری را کم کنند تا بتوانیم از طریق شغل دوم کمبودها را جبران کنیم نه اینکه با همین حقوق ساعت را دو برابر کنند !! .. مگر یک ساعت با موظف معلمان اضافه شد ( 24 ساعت به 25 ساعت تغییر کرد ) چیزی به حقوق اضافه شد ؟ آن زمان هم که 18 ساعت شد 24 چیزی اضافه نشد .. این راه یعنی تکرار تجربه ای تلخ چون اگر ساعت کاری بالا رفت دیگر محال است کاهش یابد چون سیستم و جامعه به آن عادت میکند .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/08/21 - 14:09
موافقم.
پاسخ + +28 0 --
ناشناس 1394/08/20 - 18:17
.مشکل فعلی اینست که اگر نفت کاهش قیمت داشته و دولت درامد کافی ندارد پس چگونه 35 درصد به سایر کارمندانش اضافه کرده و انها را به بالای خط فقر رسانده ؟ حرف شما وقتی درست است که همه کارمندان دولت حقوق زیر خط فقر مثل معلمان بگیرند ..حتی حقوق نیرو های ستادی اپ نیز بیشتر از معلمان همان اپ است
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/08/21 - 12:05
بهترین راه حل واریز درآمدهای هزار میلیاردی شرکت های درآمدزای دولتی به یک حساب واحد است . این شرکتها حدود تمام درامدهای خود را صرف کارکنان خود میکنند یعنی 2 میلیون کارمند رسمی و مستقیم دولت هستند 5 میلیون هم کارمند شرکتها و کارگاههای صنعتی دولتی . تعداد معلمان نسبت به آنها یک هفتم است ولی حقوق آن 6 هفتم دو تا سه برابر معلمان است . اگر درآمد آن شرکتها به حساب واحد واریز شود آنگاه به تمام کارمندان ( 7 میلیون نفر ) حقوق پرداخت شود این بی عدالتی پایان می یابد
پاسخ + 0 0 --
1111 1394/08/21 - 13:19
علی آقا را حل شما کاملا منطقی و صحیح میباشد و تنها راه برون رفت از تبعیض و ظلم به معلمان میباشد این راه حل را ،این حقیر ماهها پیش عنوان کرده بودم ولی متاسفانه اراده ای به اینکار در مسئولان وجود ندارد
پاسخ + +18 0 --
عادل 1394/08/20 - 18:37
برای حل مشکل بودجه ای آموزش وپرورش یک راه حل ساده وقابل اجرا وجود دارد: آنهم کم کردن بودجه های کلان وریخت وپاشهای دستگاههای دیگرهست .یک سال هم کارمندان دیگر ادارات ودیگر ارگانها کمی سختی بکشند چراهمش کاسه کوزه ها سرآموزش وپرورش خرد شود؟مثلاً بودجه های میلیاردی که صرف تیمهای ورزشی دولتی می شود کم شود یا کمکهای بلاعوض دولت به صنایع رانت خوار حذف شودیا...
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/08/21 - 20:23
اکنون سپرده های مردم در نزد بانک ها یکساله و با سود 20 درصد پرداخت میشود در بعضی از بانک ها هم به سپرده های بالای ده میلیون سود تا 24 درصد پرداخت میشود . یعنی سپرده ها را به خودروسازان وام میدهند با سود 16 درصد پس میگیرند و آنگاه به مردم سود 20 درصد پرداخت میکنند . در این بین 4 درصد دولت پرداخت میکند ... برای خودروسازان و کارخانه های لوزام خانگی ( دولتی و شبه دولتی ) چنین بودجه ای اختصاص می دهند ولی برای معلمان می گویند خرانه خالیست
پاسخ + +10 0 --
من 1394/08/20 - 19:17
سخن معلم! آیا شما از شرایط معلمان پیمانی 89 که الان ششمین سال کاری خود را سپری می کنند خبر دارید که چرا رسمی نمی شوند و قانون چه می گوید؟ در حالی که عده ای از ما غیر از سهمیه دارها در یزد و کاشان رسمی شده اند
پاسخ + +11 0 --
2020 1394/08/20 - 19:19
تو خوبی؟؟؟
پاسخ + +12 0 --
بازنشسته فرهنگی 1394/08/20 - 19:32
در این دولت بازنشسته ها ر ا به حساب نمی اورند اگر هم تلاشی به نتیجه برسد به شاغلین اختصاص میدهند جای تاسفه که با پیشکسوتان اینگونه ناسپاسی می کنند.
پاسخ + +16 -1 --
فانی 1394/08/20 - 19:43
احسنت همکار محترم از جواب قاطعتان به جناب شیرزاد
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1394/08/20 - 19:53
آقای شیرزاد اولا دولت فقط برای معلم پول ندارد!!؟
دوما دولت بسیاری از راههایی که شما گفته اید به کار برده از جمله به کارگیری نیروهای خدماتی مثل آبدارچی ، راننده و... در کلاس به جای معلم یا افزایش تعداد دانش آموزان در کلاس درس مثلا در برخی مناطق تعداد دانش آموزان یک کلاس به 45 نفر رسیده است آنهم در پایه اول ابتدایی
این موارد در کنار سایر نارسایهای آ.پ افت شدید کیفیت آموزش را به دنبال خواهد داشت
که هم معلم و هم دانش آموز و هم جامعه در دراز مدت به شدت متضرر خواهند شد.
شما که وکیل الدوله شده اید و مخالف افزایش اعتبارات دولتی در آ.پ هستید آیا می دانید چند درصد تولید ناخالص ملی در آ.پ هزینه می شود؟ آنرا مقایسه کرده اید با درصدی که کشورهای توسعه یافته و یا حتی کشورهای همتراز در آ.پ خرج می کنند.
قطعا در ایران خیلی کمتر است.
دید شما به آ.پ یک دستگاه مصرفی است نه سرمایه ایی . محترمانه باید بگویم
ضرر قلم شما برای معلم و نظام آموزشی بسیار بیشتر از منفعت آن است.
پاسخ + +11 0 --
هنرآموز 1394/08/20 - 19:56
"یک گرفتاری معلمان این است که دولت هایی که پول دارند با معلمان نامهربان و سخت گیرند اما دولت هایی که به معلمان احترام می گذارند و فضا را کمی باز می کنند پول ندارند."

حقوق بانکیها 800 تومان زیاد شد یه شبه
حقوق پرستارا حداقل شده 2 میلیون و با اضافه کاری که دارند بالای 4 میلیون
حقوق بقیه جاها هم ...(به غیر از چند مورد خاص)
حالا این وسط دولت پول ندارد؟
من می دانم دولت پول ندارد و حرف آقا نجفی رو کاملا تائید می کنم، ولی چرا تناقض در پول نداشتن و خرج کردن؟

70هزار معلم توی 2 سال بازنشسته شده اند و ورودی نبوده است، این یعنی کاهش هزینه آموزش پرورش به اندازه حداقل 100هزار تومان به ازاء هر معلم باقی مانده. آیا از این طریق 100 هزار تومان به هر کدام از کارمندان در هر ماه اضافه شد؟؟

پس چه تضمینی وجود دارد که اگر 500 هزار نفر کم شدند حقوق اضافه شود؟؟

باشه ما صبر می کنیم
ببینیم چه می شود
پاسخ + +22 -1 --
ناشناس 1394/08/20 - 20:30
آقای شیرزاد راست حسینی بگو چه اتفاقی افتاده که شدی لنگه کفش کهنه فانی.
پاسخ + 0 0 --
ذبیحی 1394/08/20 - 21:02
کمر بند فانی شده
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/08/21 - 09:19
سایت سخن معلم خودش لنگه کفش کهنه فانی است تا حالا دیدید یه مقاله تند انتقادی از فانی بذاره ؟
پاسخ + +15 0 --
بی نام 1394/08/20 - 20:53
تجربه چندین ساله نشان داده ،
چه قیمت نفت پایین بیاید چه بالا برود چون برنامه ای برای
افزایش حقوق معلمان مثل دیگر کارمندان در دولت وجود
ندارد ،وضع ما از این بهتر نخواهد شد.ربطی هم به دولت
خاصی ندارد ،کلا نگاه به آموزش وپرورش در مملکت
ما با دیگر کشور ها متفاوت است وتا این نگاه تغییر نکند
چیزی عوض نخواهد شد.
پاسخ + +15 0 --
ناشناس 1394/08/20 - 20:57
آقای شیرزاد شما که اینقدر استادید و از همه چیز سر در میارید ودر مورد همه مسائل اظهار فضل میکنید لطفا میشه برای من بیسواد توضیح دهید که چرا کمبود بودجه و ارزانی نفت تنها تاثیرش فقط بر روی آموزش وپرورش ومعلمان بیچاره است.دزدی ها که سر جاشه حقوق کلان بقیه ارگانها هم که سر جاشه کمک به سوریه وعراق و دیگر کشورهای دوست که سر جاشه .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/20 - 23:27
اظهار فضل نه، ... می کنن!!
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1394/08/20 - 21:10
حقوق معلمی با این تورم و گرانی فقط کفاف 15 روز را میدهد. این یعنی حقوق معلمان باید دو برابر شود تا به سر برج برسند.
نیازی هم به این همه قلم فرسایی نیست. مثل خورشید عیان است.
ولی فعلا برادران دیگر در کشورهای دیگر در اولویت بودجه بندی اند.!
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1394/08/20 - 21:11
حقوق معلمی با این تورم و گرانی فقط کفاف 15 روز را میدهد. این یعنی حقوق معلمان باید دو برابر شود تا به سر برج برسند.
نیازی هم به این همه قلم فرسایی نیست. مثل خورشید عیان است.
ولی فعلا برادران دیگر در کشورهای دیگر در اولویت بودجه بندی اند.!
پاسخ + +12 0 --
فرهنگی 1394/08/20 - 21:33
آقای شیرزاد رو راست باش ! چه وعده و وعیدی به شما داده اند ؟ در مقابل نگارش این گونه مقاله ها وارایه چنین راهکار هایی آزادگان همیشه تطمیع را رد کرده اند ، شایسته است حق را زیر پا نگذاری ویا شاید با این اندیشه که باز نشسته شده ای و دیگر ذینفع نیستی . این راهکار ها اصلا ارایه طریق مناسب نمی باشد. اما تعدیل نیروهای ستادی واداری را به حق بیان فرموده اید که بر همگان مبرهن است.
پاسخ + +16 0 --
بیاتی 1394/08/20 - 21:45
تنها راه نجات آموزش وپرورش تعدیل نیرو دربخش ستادی پشتیبانی. است.آموزش وپرورش حداقل 300تا400 هزار نیروی مازاد(مفت خور)دارد،فقط هم در این دوبخش درآمد سرایدار مدرسه از معلم فوق لیسانس بیشتر است!!!
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/08/21 - 00:56
لطفا ییک از دولتیان پاسخ دهد در حالی که بود جه ای برای اختصاص دادن به اموزش وپرورش نداشتید وام خرید خوردو از کجا امد چطور برای هر چیزی بودجه است به جز اموزش وپرورش
تنها دلیلی که هیچ کس نه از مجلس نه از دولت حاضر نیستند قدمی در راستای افزایش بودجه اموزش و پرورش بردارند این است که هیچکدام باور وایمان ندارند که اموزش وپرورش مهم است
عجیب این است که دولت برای تمام چیز هایی که در تمام دنیا دولت ها به انها بودجه نمی دهند بودجه میدهد مانند خودرو سازی ها و ورزش انهم فقط فوتبال اما به اموزش وپرروش که همه ی دولتها ی دنیا به ان بودجه خاصی اختصاص می دهند دم از بی پولی میزند
پاسخ + +4 -10 --
پروانه تقی زاده 1394/08/21 - 03:09
همکاران محترم...در مورد جناب شیرزاد عبدالهی زود قضاوت نکنید...ایشان بهتر از هرکس دیگری از توان و پتانسیل فانی و ضعف ها و عجزهایش آگاه است و اولین نفری بودند که بعد از معرفی فانی از سوی دولت تدبیر و امید کاملاً منطقی و عالمانه در روزنامه آرمان به تفاوت های فانی با دکتر نجفی اشاره نمودند و ضعف های امثال فانی و مظفر و چپ های سنتی راستگرا و نان به نرخ روز خور را از افرادی همانند دکتر نجفی مجزا نمودند....
پاسخ + +8 0 --
شهرکی-زابل 1394/08/21 - 07:50
به نظر میرسد در این زمینه دولت و مجلس التزام عملی به ولایت فقیه را از دست داده اند بنابراین اسفند ماه باید از شرشان راحت شویم البته بدست توانای خودمان که دولت و مجلس ما را به سخره گرفته اند ضمنا منویات مقام معظم رهبری را در این زمینه فراموش کرده اند
پاسخ + 0 0 --
1111 1394/08/21 - 13:12
کاملا درست است بعضی مسئولان فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب بحساب نمی آورند.
پاسخ + 0 0 --
بیاتی 1394/08/21 - 18:52
حضرت آقا درباره آموزش وپرورش از حکم حکومتی استفاده کنند.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/08/21 - 20:15
وضع از این هم بدتر میشه . قراره در برنامه ششم توسعه سن بازنشستگی از 30 به 35 سال برسه .( در تبصره ای قانون ششم عطف بما سبق میشه و شامل همه ی شاغلین خواهد بود )

اون آقا و این آقا نداره . اصلا کسی قصد نداره جلوی این بی برنامه گی ها را بگیره اینها همش سخنرانیه عملی پشت این حرفها نیست .
پاسخ + +12 0 --
معلم روستا 1394/08/21 - 08:18
این آقای شیرزاد مثل اینکه خودشان درکلاس درس به قول خودشان گچ به دست نیستند که پیشنهاد افزایش ساعات کاری معلمان را می دهند هرچقدرهم که عشق و علاقه به معلمی داشته باشی اگر یکساعت درکلاس درس جانانه تدریس می کردی و کلاس رااداره می کردی آنوقت می گفتی که ۲۴ ساعت هم برای معلم زیاد است و ساعات تدریس معلم باید کاهش یابد مثل استادان دانشگاه ،جنابعالی نفست ازجای گرمی درمیاد واگر درکلاس درس بودی محال بود این حرف رامیزدی،سحبت کردن راحت است اما عمل سخت درعقایدت تجدیدنظر کن
پاسخ + +13 0 --
گلشن راز 1394/08/21 - 09:17
با خواندن کامنتها به این نتیجه رسیدم که:
"آقای شیرزاد تنها یک عاشق دارد آنهم" شه شه "است.
پاسخ + +15 0 --
جلیل 1394/08/21 - 09:23
این شیرزادهم یکی مثل شهسوارزاده است که مطیع فانی هستند یادتونه این شهسوار زاده چه دفاعی از نوبخت و این کمیته مسخره شو.ن میکرد می گفت دکتر نوبخت مقام عالی سازمان بنامه و بودجه قول مساعدت داده پس تحصن و اعتراض چه مفهومی داره ؟ تمامی این افراد تماما نفوذی فانی هستندو از طرف وزارت انتخاب میشوند تا با مقاله های مسخره شون از فانی دفاع کنند کسیکه اموزش و پرورش رو به فنا کشانده اما طرفدارانی چون شهسوارزاده داره
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/08/21 - 13:59
جالبتر است که این دوستان صنفی موی خود را در راه این وعده وعیدها سفید کرده اند ولی بازهم فریب این دغل کاران را میخورند ... در این خراب شده کسی با زبان خوش کار برایمان نمیکند این از امور اداری که برای حق مسلم باید حتما شکایت دیوان عدالت پشتش باشه این هم از بودجه که فقط با تحصن زیاد میکنند
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/08/21 - 14:15
کاملا موافقم.

وقتی امور اداری این طور قانون مسلم را زیر پامیگذاره و مجبور میشی به دیوان شکایت کنی. سایر موارد هم چاره ای برایت نمیماند.

هیچ وقت حقمونو دو دستی تقدیم نمیکنند.
حق گرفتنی است.

گفت و گو و صحبت و مذاکره کارساز نیست.
پاسخ + +7 -1 --
مغلم2@ 1394/08/21 - 13:30
خدایی معلمی هم شغل بود؟بابا از بد بختی وفقر معلم شدیم ببینید چند در صد از معلمان بچه پولدارند؟این هم برامون زیاده چون تنبلیم زرنگان از معلمان کسانی هستند که از همکاران ما استفاده ابزاری کردند رای گرفتند تبلیغاتچی مان کردندونماینده -مشاور رییس جمهور وزیر و... شدند .اقای نوبخت عارش میاید حرفی از حق معلمان بزند چون خودش معلم بوده!!!!!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/08/21 - 14:16
همین طوره.
ما جزو اضعف معلمان هستیم.
زرنگا بار خودشونو بستن!
پاسخ + +3 0 --
ایوب 1394/08/22 - 23:56
سلام میدانیم این دولت با تننگناهایی روبرو است اگه بودجه نیست برا همه نباشد نه یک بام و چند هوا
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1394/08/24 - 19:03
متاسفانه این سایت اسمش سخن معلم است اما در واقع سخنگوی جناحی است که هیچ دلش برای معلمان نمی سوزد ، تا دیروز دم از حمایت از معلمان می زدند حال طرفدار دولت شده اند وچوب حراج بر جان معلمان می کوبند. تا دیروز حامی معلم بودند حالا دشمن معلم شده اند، تا دیروز فریاد واویلتا سر می دادند که معلم به دارمجازات کشیده شده است اما امروزه بر طبل استثمار معلم کوبیده می شود، معلم را فدای سیاست جناح خود نموده اند تا شاید به نان و نوایی ومقامی برسند جناب شیرزادعبدالهی ، شهسوارزاده وپور سلیمان و.........
پاسخ + +1 0 --
محمد 1394/08/30 - 16:15
ای کاش تنها دل نگرانی معلم افزایش حقوق بود متاسفا نه آموزش وپرورش در کشور ما از جایگاه بالایی برخوردار نیست شما جنبه های دیگر را بررسی کنید خواهید دید که اصلا ارزش واهمیتی برای آموزشوپرورش وخصوصا زحمتکشان اصلی این سازمان یعنی معلمان قایل نیستند کافی یکسال برای مسافرت رفتن بخواهید در یک آموزشگاه به عنوان محل اسکان استفاده کنید خواهید دید کسانی در کنار شما ساکن می شوند که اصلا فرهنگی نیستند وبا دادن مبلغی کرایه با یک فرهنگی همنشین شده اند و بد آموزیهایی که در این اماکن گریبان معلم و خانواده اش را میگیرد میخواهم بگویم که عزیزان اینها حتی ابن کلاسهای پر خاک هم را به ما روا ندارند سوال اصلی آیا بانکی ها / شرکت نفتی ها/ مخابرات/ وسایر ادارات دیگر مراکز رفاهی خود را در اختیار عموم می گذارند؟
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته امیدوارم 91 1394/09/20 - 22:58
با سلام
کوچکی نزاد وکل مجموعه. کار بکن نیستند داره تلاش میکنه که فردا نیست بتونه چایی پستی نون وابدار که جیبش پر بشه
من خودم 8 سال پیش بهش گفتم حقوق فرهنگی کمه ,واقعا سخته با این حقوق زندگی کردن ,با نیش خند جواب داد که شما چهار روز کار می کنید بسته ,
حالا مدافع شده ,این ونوبخت ودیگران خود شیطانند ,,مگه حل معیشت معلم خیلی کار سختیه که ساز و جار می زنند ولی حل نمی کنند ,واقایان شیر وشهس .... عوامل اجرا ,,
راست می گید یه کمیته تسکیل بدید ومعلم هم حضور. داشته باشه
وقول مردانه وعمل مردانه ,,,نه دروغ وریا وتزویر وکلک ,,تمام زندگی مردم رو الوده کردید با این رفتار پلیدتان ,,,
پاسخ + +1 0 --
علی 1394/09/23 - 18:02
فانی...و بی کفایت ترین وزیر آموزش و پرورش تاریخ ایران می باشد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور