صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رسول انصاری / ملارد

طنزانه / باز آمد بوی ماه مدرسه !

طنز معلمی و انواع بوهای ماه مهر و بازگشایی مدارس  با نزدیک شدن به ماه مهر ، ماه  مدرسه ، علاوه بر بوی ماه مهر ، انواع و اقسام دیگری از بوها هم به مشام می رسد!

بوی پروژه مهر ، بوی نمرات امتحانات مهر، بوی بخشنامه های رگباری مهر ، بوی انتصابات مهر ، بوی رتبه بندی که از مهر ماه امسال به چرخه این بوها ورود پیدا خواهد کرد و …  .

در این مجال اندک می پردازیم به کم و کیف  بعضی از این بوها !

۱- بوی پروژه مهر: بویی است بسیار نامطبوع که آرامش را از مدیر و عوامل اجرایی مدرسه می ستاند و به اصطلاح موی دماغ می شود . در این وانفسای بی پولی و نداری ، و در طول یکی دو ماه ، مدرسه را باید گل و بلبل کرد و دم بر نیاورد !

۲- بوی نمرات امتحانات مهر: بویی است الحق و الانصاف مشمئز کننده که از سال ۹۰-۹۱ و به شکل کاملا ناجوانمردانه ای ، وارد سیستم دانش آموزی متوسطه دوم (دانا) شده و بی نظمی و شلم شوربایی را در آغازین روزهای مدرسه به اوج می رساند.

۳- بوی انتصابات مهر:  که  دو گونه خوشایند و ناخوشایند دارد . برای آنهایی که از عالم  سیاست رنگ تعلق گرفتند خوشایند و برای آنانی که وجهه فرهنگی -  آموزشی خود را حفظ کرده و دور سیاست خط کشیدند بسی ناخوشایند است !

۴- بوی رتبه بندیکه قرار است از مهر ماه امسال به مشام برسد . خدا کند که ممدّ حیات باشد و مفرحّ ذات . امیدواریم این بو ، آن قدر قوی نباشد که شویم  مست و دامن بدهیم از دست !

۵- بوی بخشنامه های رگباری مهر: بویی تا حدی گیج و منگ کننده . بویی که با شروع مدرسه و به واسطه بخشنامه های دست و پا گیری که گوی سبقت را از هم می ربایند در هوای مدرسه پخش می شود و برای اخلال در امور مدرسه مفید است !

نتیجه گیری : با شروع سال تحصیلی ، مختلف الانواع بو وارد فضای مدرسه می شود که اکثرا نامطبوع هستند .

امیدواریم سال به سال از این بوهای نامطبوع کاسته شده ، و بوی فرهنگ و آموزش و یادگیری واقعی در فضای مدرسه جاری و ساری شود .

آوای فرهنگی

دوشنبه, 02 شهریور 1394 19:42 خوانده شده: 2083 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 0 --
فرهنگی 1394/06/02 - 20:20
به قول دانش آموزان:

مدرسه ها باز میشه
بدبختی آغاز میشه...
پاسخ + +1 0 --
معلم بازنشسته 1394/06/03 - 22:33
باسلام.اینجاست که کارکرد بوگیرها قابل درک میشود.ازفردا فروشندگان بوگیرقیمتهارا چندبرابرمیکنند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور