صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«تحصیل حق ماست، درخواست دیدن آموزش داریم» و «می‌خواهیم در صلح و امنیت زندگی کنیم»

کودکان در غزه برای " بازگشایی مدارس " تجمع برگزار کردند

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه رسانه/

گزارش صدای معلم از تجمع کودکان در غزه برای بازگشایی مدارس

خبرگزاری آنادولو نوشت : ( این جا )

​​​​​​​« ده‌ها کودک فلسطینی با تجمع در مقابل بیمارستان شهدای اقصی در شهر دیرالبلح واقع در مرکز غزه اظهار داشتند که می خواهند دوباره به مدرسه بروند و در آرامش زندگی کنند.

کودکان فلسطینی که به دلیل حملات اسرائیل از حق تحصیل خود محروم شده‌اند، در مقابل بیمارستان شهدای اقصی تجمع کردند.

کودکان حاضر در این تجمع که توسط یک گروه جوان برگزار شد، پلاکاردهایی با مضامین : «تحصیل حق ماست، درخواست دیدن آموزش داریم» و «می‌خواهیم در صلح و امنیت زندگی کنیم» حمل کردند.

دختربچه 9 ساله به نام ایمان نیز طی سختانی در این جمع گفت: ما می‌خواهیم مانند سایر کودکان جهان در صلح و امنیت زندگی کنیم و به خانه‌ها و مدارس خود بازگردیم. چرا زندگی ما را خراب کردند؟ آیا ما شایسته زندگی در صلح نیستیم؟

ایمان با بیان اینکه اسرائیل کودکان بی گناه را می‌کشد، از کشورهای جهان خواست که جنگ غزه را متوقف کنند تا کودکان بتوانند به زندگی خوب گذشته خود، خانه‌های خود بازگردند و مانند سایر کودکان آزادی خود را به دست آورند » .

گزارش صدای معلم از تجمع کودکان در غزه برای بازگشایی مدارس

پیش تر ؛ « صدای معلم » در گزارش خود با عنوان : « گزارشگران سازمان ملل متحد: بیش از 5 هزار و 479 دانش آموز، 261 معلم و 95 استاد در حمله 6 ماهه اسرائیل به غزه کشته شدند » نوشت : ( این جا )

«  گزارشگران سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش دادند که بیش از 80 درصد از مدارس غزه که تحت حملات شدید اسرائیل قرار دارد، تخریب شده یا آسیب دیده‌اند.

در این اطلاعیه تصریح شد که سیستم آموزشی فلسطین به طور سیستماتیک ویران شده است.

گزارشگران سازمان ملل متحد، در مورد حملات به مدارس، دانشگاه ها، معلمان و دانش آموزان در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کردند.

در این اطلاعیه حملات اسرائیل به عنوان  « قتل عام آموزشی » توصیف شده و خاطرنشان شده است که آموزش به طور سیستماتیک از طریق دستگیری، بازداشت یا کشتن معلمان، دانش آموزان و کارکنان و همچنین تخریب زیرساخت‌های آموزشی تخریب شده است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: بیش از 5 هزار و 479 دانش آموز، 261 معلم و 95 استاد در حمله 6 ماهه اسرائیل به غزه کشته شدند و بیش از 7 هزار و 819 دانش آموز و 756 معلم مجروح شدند که این تعداد روز به روز در حال افزایش است.» .

گزارش صدای معلم از تجمع کودکان در غزه برای بازگشایی مدارس

در همین حال ؛ آندره‌آ دی دومنیکو، رئیس دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد برای غزه و کرانه باختری، به خبرنگاران گفت که برای بازگرداندن این خدمات و دستیابی به حداقل استانداردها، «عملیات گسترده» مورد نیاز است و این کار در حین عملیات نظامی امکان‌پذیر نیست.

او به تخریب بیمارستان‌ها، تأسیسات آب و فاضلاب، خانه‌ها، جاده‌ها و مدارس اشاره کرد و افزود: «حتی یک دانشگاه در غزه سرپا باقی نمانده است».

این رسانه ی مستقل و منتقد در « حوزه ی عمومی آموزش ایران » تاکید کرده بود :

 حملات اسرائیل به فضاهای آموزشی در تضاد کامل با « ماده ۲۶ اعلامیه جهانی حقوق بشر » در زمینه ی « حق آموزش » و ابتدایی ترین حقوق شهروندی و انسانی است .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم از تجمع کودکان در غزه برای بازگشایی مدارس

شنبه, 29 ارديبهشت 1403 17:22 خوانده شده: 225 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/30 - 12:08
میگن شخص ابلهی، سنگی رادرچاهی می اندازدکه 40نفرهم نمی توانندآن سنگ راازچاه بیرون بیاورند.کسانیکه درآتش جنگ دمیدندوفاجعه 7اکتبررارقم زدندبایدپاسخگوی این کودکان بیگناه وجفادیده باشند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور