صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

به مناسبت انتشار « تشکیل کنفدراسیون ایران و ارمنستان، مرهمی بر ترکمن چای و مقابله با توطئۀ خفگی همه جانبۀ ایران » در ماهنامۀ خواندنی ؛

دلالان گلوبالیسم

علیرضا کاشفی

دلالان گلوبالیسم و تشکیل کنفدراسیون ایران و ارمنستان

در شمارۀ 128 ماهنامۀ خواندنی (فروردین و اردیبهشت 1403) مقالۀ مهمی با عنوان « تشکیل کنفدراسیون ایران و ارمنستان، مرهمی بر ترکمن چای و مقابله با توطئۀ خفگی همه جانبۀ ایران » نوشتۀ دکتر مهرداد میرسنجری منتشر شد. همسو با این مقالۀ ارزشمند لازم است الحاق نخجوان به سرزمین مادری را مطرح و سریعاً پیگیری کنیم. الحاق نخجوان به سرزمین مادری نه یک پروژۀ بلکه یک موضوع بسیار ساده و مهم است.

برای ثبت در تاریخ به جمهوری اسلامی تاکید می کنیم؛

به پشتوانۀ پایان قرارداد ترکمن چای مبنی بر اشغال 90 سالۀ آن سرزمین ها و به پشتوانۀ خواست بیشینۀ مردم آن دیار شایسته و بایسته است نخجوان به آغوش سرزمین مادری برگردد. دریغ و هزار دریغ که در زمان فروپاشی شوروی، دولت وقت ایران به علت همسو بودن با گلوبالیسم، الارغم درخواست مردم نخجوان برای بازگشت به مام میهن، به ایران بزرگ خیانت کردند.

فردا هشتم تیر ماه 1403 نوچه های آن دولت وقت در پی به دست آوردن کاخ ریاست جمهوری به هزار ترفند و حیّل به دریوزگیِ رأی افتاده اند.

به سران جمهوری اسلامی هشدار می دهیم :

دلالان گلوبالیسم و تشکیل کنفدراسیون ایران و ارمنستان

از عجز و درماندگی در برابر پوتین که جهانخواریش کم از اسلاف خود، پِتر، کاترین، رومانوف ها و استالین نیست، دست کشیده و با اتکا به ملت و پشتوانۀ قوانین جهانی، سهم دریای کاسپین و الحاق خاک پاک نخجوان به سرزمین مادری که کاری قانونی و جزء حقوق ملت ایران است را سریعاً پیگیری و به نتیجه برسانند.

آن چه هشتصد سال پیش خاقانی شروانی در باب سیاست فهمید و حاکمان امروز نفهمیدند اینست که ثبات حکومت در اقتدایش به ملت است:

بى مقتداى ملت نه کلک و نه کتاب          بى شهسوار زابل نه رخش و نه ستام

دلالان گلوبالیسم و تشکیل کنفدراسیون ایران و ارمنستان

امروز حاکمیت در راستای بیشینه سازی رأی دهندگان، نامزدی عوام فریب از صافی شورای نگهبان گذرانده است. مسیری که ایشان در پیش گرفته، ایران را به یک فدرالیسم سوق می دهد و فدرالیسم برای ایران مقدمۀ تجزیه است. چنین فردی مواضع ایران را در پروژۀ ترکستان بزرگ موسوم به «ز ن گ ز و ر» تضعیف می کند. به همین دلایل چنین نامزدی باب طبع روسیان هم می تواند باشد. چون دانسته یا ندانسته دو چیز را هدف قرار داده است؛ نخست تمامیت ارضی و دوم زبان و ادب پارسی، یکی از بنیادهای هویت ملی ایران. آنچه نمی فهمند نه اینکه نمی دانند، نمی فهمند اینست که آب در آسیاب گلوبالیسم می ریزند.

این نامزد دسته چندم که از دو سو شیر شده یکی نمایندگان گلوبالیسم و دیگری اصلاح طلبانی که فقط و فقط در پی سهم خواهی از قدرت هستند، پس از بیرون آمدن از صندوق، دست کم در دام سه مسألۀ مهم خواهد افتاد :

  • پروژۀ ترکستان بزرگ موسوم به « ز ن گ ز و ر »
  • جنگ افراطیان و تمامیت خواهان اسرائیل در غزه
  • افزایش بهای بنزین

در ضمن با توجه به جهت گیری های او در گذشته، به زعم خود سیاستی را پیش خواهند برد که تجزیه طلبان را بدیلی در برابر رشد مردم سالاری در دست آنها نگه دارد.  

دلالان گلوبالیسم و تشکیل کنفدراسیون ایران و ارمنستان

در پایان به آنهایی که از تاریخ درس نمی گیرند تأکید می کنم قوام و استحکام هر ملت به وجود مردمی است که گوهر و ریشه دارند و زندگی خود را به آرمانی گره زده و در مسیر رسیدن به آن کوشا و پایدارند.

به حاکمانی که حفظ نظام را اوجب واجبات می خوانند یادآوری می کنم تمام تجزیه های ایران، در روزگاران استبداد صورت گرفته است نه روزگارانی که قانون اساسی مشروطیت مستقر بود. بی توجهی به این مهم را یا باید به حساب بی تدبیری حاکمان گذاشت و یا سیاستی که تجزیه طلبان را بدیلی در برابر رشد مردم سالاری در دست آنها نگه می دارد.  

به نامزدی که نمی فهمد یا خود را به نفهمی می زند هشدار می دهم :

زبان و ادب دیرین و شیرین و گرانمایۀ پارسی زبان علم و هنر و فرهنگ ایران است فراتر از زبان رسمی. گرچه زبانهای محلی در رشد و ارتقای زبان و ادب پارسی سهم به سزایی داشته و دارند و نیز زبان و ادب پارسی در تحکیم و ثبات آنها، هیچ یک از زبانهای محلی، ادبیات جهانی ندارند.

دلالان گلوبالیسم و تشکیل کنفدراسیون ایران و ارمنستان

در ادبیات جهانی هزار و دویست سالۀ پارسي، ویژگیهایی نهادینه شده که چند نمونه عبارتند از :

1)  راضی کننده و پاسخ گوی رنج ها و آرزوهای ضمیر آگاه و ناآگاه فردی و جمعی ایرانیان؛

2)  مسئولیت پذیری در برابر سرنوشت بشر و سرنوشت ایران؛ 

3)  با رعایت اصل دوم، مشروطیت محوری است برای حفظ و پایداری فرهنگ و تمامیت ارضی؛

گرچه آزِ قدرت، برخی از حاکمان را کور و کر کرده، وظیفۀ ملی ما است که دوباره به حکومت هشدار دهیم : « میراث گرگ مرده به کفتار می رسد ».  پیش از آن که سطحی نگران با هجوم کور، خشک و تر را با هم بسوزانند و تجزیه طلبان، توهم پروژۀ ملت سازی را  بسط دهند، تصمیم درستی بگیرید.

فعلاً قانون اساسی مشروطه را ملاک قرار داده و گام به گام شرایط گذار مسالمت آمیز را هر چه سریع تر برای ملت فراهم کنید.

لازم است آرتش و سپاه و وکلای مستقل حقوق بشر (به جز معدود کسانی که دستشان به فساد و خون مردم آلوده است و باید به دادگاه های آزاد و عادلانه سپرده شوند) پذیرفتار و ضامن اجرای قانون اساسی مشروطه شوند تا مسیر گذار مسالمت آمیز بدون کینه و انتقام فراهم شود. بی شک اولویت مردم، رشد و اعتلای همه جانبۀ کشور و حفظ شرافت ملت و تمامیت ارضی ایران است.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دلالان گلوبالیسم و تشکیل کنفدراسیون ایران و ارمنستان

پنج شنبه, 07 تیر 1403 15:10 خوانده شده: 122 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 -3 --
ُسیدمرتضی حسینی 1403/04/07 - 16:28
این توهمات بی‌منطق، غیر حقوقی، غیر اصولی و توسعه‌طلبانه عامل استبداد، انزوا و هل دادان ایران به سوی فروپاشی‌است. سر فرصت نقد اصولی مینویسم اگرچه این مشتی شعر و شعار توخالی ارزش نقد ندارد. شما اگر جرات دارید ادعا به خاک یک مملکت دیگر را به محافل بین‌المللی ببرید و جواب لازم را دریافت کنید. بس است این توهمات. ۱۰۰ سال است زبان‌های غیر فارسی در ایران را تعطیل، بایکوت و حذف کرده‌اید. این نادانی فاشیستی‌است عامل انزوای بین‌المللی و واگرایی داخلی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/07 - 18:07
سید بودن حقیقتا با عصبانیت عجین است!
پاسخ + +2 -3 --
ُسیدمرتضی حسینی 1403/04/07 - 16:37
زبان پارسی شما محترم و ارزشمند و آنچه من به این زبان نوشته‌ام هزار برابر افاضات شماهاست و هزار بار محکم‌تر و متین‌تر از افاضات شما اما زبان تُرکی زبان اول و مادری ماست و زبان‌های عربی، کُردی، ترکمنی، بلوچی هم‌ همچنین زبان مادری میلیون‌ها ایرانی. ایران وطن همه ماست و زبان‌های ما هم زبان‌های ایرانی. نمی‌توانید با مشتی حرف بی‌منطق توخالی و اتهامات واهی زبان‌کشی و فرهنگ‌کشی کنید. رضاخان به تاریخ رفت و فاشیسم با او به تاریخ پیوست. به خود بیایید. تا کی این همه توهم و توجیه فرهنگ‌ کشی و زبان‌کشی. عامل واگرایی تماماً شمائید با این باورهای خارج از اخلاق و حقوق و نوشته‌جات آبکی. ادعا به خاک ممالک همسایه هم که ماشالله توهمی بدتر. ارمنستان در چه وضعی‌است مگر خیری برای ایران داشته باشد؟ چرا ملت و مملکت را فدای توهمات خود میخواهید؟ قرارد ترکمنچای و ۹۰ سال و ادعا بر نخجوان هم مضحک‌ تر از آن است که عاقلی توجه به آن بکند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/07 - 19:59
ایران هم باید مثل هند، آمریکا، کانادا و بسیاری از کشورها حتما باید حالت ایالتی شوند که بر این اساس قسمت های یک کشور با توجه به شرایط اختیارات خود را دارند و به فرهنگ و زبان و سیاست نیمه مستقل می پردازند و از طرفی با رئیس جمهور به هم متصل می شوند. هر ایالتی با توجه به ویژگی های خودش رشد می کند و اهمیت پیدا می کند.
ایران هم با توجه به یکدست نبودن کامل فرهنگ و زبان و ... حتما باید اینگونه شود که بهترین راه حل است مثل دوره اشکانیان که نزدیک ۵۰۰ سال به خوبی حکومت کردند
پاسخ + 0 0 --
ُسیدمرتضی حسینی 1403/04/08 - 11:10
با تقدیم احترام، عصبانیتی در کار نیست دوست عزیز واقعیتش خسته شده‌ایم از این همه اصرار برخی هموطنان بر مواضع نادرست و خالی اصول منطقی و حقوق علمی. این یادداشت که حرفی جز تکرار حرف‌های تکراری توهمات ایرانشهری ندارد، پر است از گزاره‌های غیر حقوقی و حتی ضد حقوقی. چرا باید هر گونه کوشش برای اعاده حقوق زبانی و اقتصادی ضایع شده میلیون‌ها ایرانی این گونه شانتاژ شود؟ چرا باید به خاک ممالک همسایه ادعا داشته باشیم؟ چرا بر این مواضع بی‌منطق کشور را هم در داخل و هم در بین‌الملل دچار بحران کرد؟ چرا باید با این مواضع دگم و نادرست مملکت را به سوی فروپاشی برد؟ چرا متوجه نیستند که تُرک، عرب، بلوچ، ترکمن، کرد و بختیاری از این همه تبعیض زبانی، مذهبی و اقتصادی به تنگ آمده‌اند و اگر اقدامی عاجل برای رفع تبعیض و برقراری عدالت نشود، مملکت به فروپاشی خواهد رفت. مگر درک این‌ها سخت است؟ والله سخت نیست، بالله سخت نیست. فقط کافیست از تخم‌مرغ تعصب و توهم بیرون آییم و واقعیت‌ها را درک و قبول کنیم.
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1403/04/07 - 19:00
آقای حسینی...این شمایید که با کلی گویی وشعارهای کودکانه وبی منطق آگاهانه ویا نا آگاهانه تیشه به ریشه وحدت ملی وفرهنگی مردم ایران می‌زنید.هر زبانی که در چارچوب مرز های ایران استفاده می‌شود قطعا ایرانی ست اما آنچه امروزه به عنوان زبان رسمی واداری وملی (به معنی قابل استفاده در سراسر ایران)رایج است اگر چه فارسی ست اما بی‌شک زبان مادری(گویش های محلی ومنطقه ای)بسیاری از ایرانی ها حتی ساکنان اصلی تهران وشیراز واصفهان یزد مشهد ووو نیست.شما امکان ندارد با بسیاری از واژه های محلی مثلامردم نیشابور آشنا باشید. ادامه
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1403/04/07 - 19:14
این گویش ملی اتفاق مخلوطی از لغات فارسی وترکی وعربی وحتی مغولی ست که اتفاقاترکیبی وزین واهنگین ومنحصر به فرد دارد.که زمینه رشد وظهور شعرا وادیبان بزرگی مثل سعدی وحافظ ومولوی شده که شهره آفاق هستند.واما اینکه خود را اصرار دارید .اما فرضا بخواهيم به پیشنهاد شما مثلا در بلوچستان یا خوزستان یا آذربایجان زبان مادری وملی را زبان آموزشی ورسمی کنیم صرف نظر از بودجه وامکانات آیا اصلا منطقی ست؟؟آیا اگر یک عرب ایرانی یا یک آدری ایرانی در دانشگاه شریف قبول شد نباید یک مترجم هم با خود بیاورد؟؟واگر قرار باشد یک زبان ملی واحد نباشد اصلا وحدت ملی چه معنی میدهد؟؟
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1403/04/07 - 19:16
ادامه...آیا آقای پزشکیان که شما در ستاد انتخاباتی ایشان صاحب تریبون شده و هم پراکنی میکنید همین نظر را دارند؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ُسیدمرتضی حسینی 1403/04/08 - 01:08
متاسفانه شما اساساً نه متوجه اصل واقعیت هستید و نه متوجه راهکار منطقی.
پاسخ + 0 0 --
ُسیدمرتضی حسینی 1403/04/08 - 01:09
شما هنوز هم تُرک‌ها را آذری می‌نامید، بحث با شما بی‌فایده است.
پاسخ + 0 0 --
ُسیدمرتضی حسینی 1403/04/08 - 01:14
اگر تفکر مسموم ایرانشهری مانع نشود، راه حل بسیار منطقی و سهل است. صد سال است زبان‌کُشی شده و می‌شود، اگر خسارات مادی و معنوی که در سایه این ایدئولوژی مسموم به ایران و ایرانی وارد شده، محاسبه گردد، سر به فلک می‌زند. دکتر پزشکیان هم همانند تمامی غیر فارس‌های ایران مخالف تبعیض‌های زبانی- فرهنگی و اقتصادی‌است که علیه غیر فارس‌ها اعمال می‌شود. آنچه موجب واگرایی و فروپاشی‌است، تبعیض، بی‌عدالتی و بی‌حرمتی به میلیون‌ها ایرانی‌است که شماها درکی از آن ندارید چون این بازی ناعادلانه صد ساله تماماً به نفع شماها بوده و هست.
پاسخ + 0 0 --
ُسیدمرتضی حسینی 1403/04/08 - 01:15
درباره زبان و زبان فارسی هم اظهارات غیر علمی کرده‌اید که ارزش منطقی ندارد.
پاسخ + +1 0 --
شاکی 1403/04/09 - 06:44
این موضوع چه ربطی به پئتین داشت دقیقا؟!!در حال حاضر هم آذربایجان و هم ارمنستان هر کدام در صدد تقابل و رویارویی با سیاست های فدراسیون روسیه هستند و قاعدتا از هرگونه تجزیه آذربایجان و ارمنستان پوتین استقبال هم می کنه!!الحاق نخجوان به ایران چه ضرری برای پوتین میتونست باشه؟!جز اینکه یک بخشی از سرزمینی که عرصه تاخت و تاز ترکیه و اسرائیل شده به کشوری ملحق بشه که سیاست های همسوی جهانی در برابر غرب داره؟!!به نظرم در تحلیل تعصبات و هیجانات رو باید کنار گذاشت و گودرز و شقایق را بهم پیوند نداد!!
پاسخ + 0 0 --
شاکی 1403/04/09 - 14:29
*پوتین
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1403/04/09 - 12:24
حاکمان کشورماباکمال تاسف امتیازات فراوانی به روسیه داده ومی دهندودرمقابل حاکم روسیه نه تنهاهیچ منفعتی رابه کشورمانرسانده ونمی رساندبلکه آسیبهای فراوانی رابه ماتحمیل کرده است.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور