صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

«ایران کم جمعیت اما مرفه و سالم و فرهیخته و با سواد یقینا بهتر از ایران شلوغ و‌ گرسنه و روانی و بی سواد و مضطرب است »

آنهایی که بر بوق افزایش جمعیت می دمند و چند کلمه حرف حساب ؟!

امیر دبیری مهر/ پژوهشگر ارشد رسانه و محقق و نویسنده علوم انسانی

افزایش جمعیت بی حساب و کتاب و بچه دار شدن به چه قیمتی  اگر پول و سواد و امکانات و فرهنگ کافی ندارید بچه دار نشوید. فریب این تبلیغات توخالی را نخورید.

وقتی فرزندتان مریض شد، سوء تغذیه پیدا کرد ، مدرسه برای ثبت نام نبود، اتوبوس کافی برای انتقال امن او نبود، زمین بازی نداشت، اتاق مناسب و پول توجیبی لازم نداشت دیگر هیچ نهاد و مقامی پاسخ گو نیست و شما عامل اصلی در تحویل یک موجود بدبخت و عقده ای و مستعد بزه کاری به جامعه هستید .

فرزند هم رفاه می خواهد هم آموزش و پرورش و تربیت همه جانبه .

این روزها شاهد رنج خانواده های نیازمند و محتاج و مریض دار و مستاصلی  هستم که نهادهایی مثل کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی و وزارت رفاه و اوقاف و ...حتی یک قدم برای کاهش رنج آنها بر نمی دارند نه مادی نه معنوی .

بدبین نیستم ؛ شاید هم نمی توانند بردارند و این خانواده ها تاوان تشکیل نهادی را می دهند که ‏صلاحیت و شرایط مادی و معنوی آن را نداشتند.

آنهایی که بر بوق افزایش جمعیت می دمند در باغ های چند هزار متری زندگی می کنند. هیچ  از فقر و نداری و کمبود مردم نمی دانند و اهداف و اغراض دیگری دارند.

شما عاقل باشید و پایتان را به اندازه گلیم تان دراز کنید !

افزایش جمعیت بی حساب و کتاب و بچه دار شدن به چه قیمتی

آگاه سازی در این خصوص بزرگترین خدمت به فردای ایران است . همه نویسندگان و‌ هنرمندان و نخبگان مسوولیت دارند .

ایران کم جمعیت اما مرفه و سالم و فرهیخته و با سواد یقینا بهتر از ایران شلوغ و‌ گرسنه و روانی و بی سواد و مضطرب است.

پی نوشت :

لطفا نگویید می توان جمعیت زیاد و‌ توسعه  را در ایران با هم جمع کرد که آن وقت می فهمم هیچ از امکانات و منابع  این کشور و فرآیند پیچیده  توسعه انسانی نمی دانید.

( کانال نویسنده )


افزایش جمعیت

سه شنبه, 28 فروردين 1403 22:13 خوانده شده: 531 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 -5 --
مردانی 1403/01/28 - 22:58
درود
به نظر من، وقتی یک حکومت نشان می دهد صلاحیت حکومت داری ندارد و در دست یک سری افراد سودجو،.... افتاده است و حق آزادی بیان و عدالت در آن وجود ندارد. هر چه می گویند باید برعکس عمل کرد.

ایران هم بیشتر دست یکسری افراد سودجو، سرمایه دار و نوکیسه است که به مردم به دید برده نگاه میکنند و فکر می کنند هر چه بیشتر شوند قدرت و ثروت این ها بیشتر می شود. پس هر کس که بچه زیاد می کند در اصل دارد به این ها خدمت می کند

البته فارغ از این مسائل ایران هم به دلیل ارتباط خود در این دهکده جهانی خواه ناخواه به سمت تفننی شدن بچه و لازم نبودن آن می رود و در نتیجه مردم نیازی به دستور و تشویق ندارند این کاهش یک امر بدیهی در زمانه کنونی است و هیچ کس نمی تواند کاری کند.

نسل های جدید تر نه نیازی به بچه دارند و نه توان نگه داری (به دلیل نوع زندگی زن ها و تحصیل و اشتغال انها ). زن دیگر وسیله تولید مثل یا برده جنسی نیست (همان نگاهی که آخوندها دارند)
پاسخ + +11 -3 --
ناشناس 1403/01/28 - 23:36
حکومت و دولتی که آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 89 برگزار می کند و می خواست در 26 تیرماه آن سال تا پایان تیر کارنامه آزمون بدهد و تا کنون که سال 1403 است نداده است و عرضه دادن یک برگ کارنامه آزمون را نداشته است، چگونه از ما انتظار فرزند آوری دارد؟
وعده صادق کدام است؟
پاسخ + +5 -7 --
ناشناس 1403/01/29 - 08:56
بی منطق ترین نگرش به مساله جمعیت مطرح شده است. دلیلی برای روشنگری نمی بینم چون با واقعیت مفهوم جمعیت در ارتباط با علومی چون جمعیت شناسی، جامعه شناسی و مردم شناسی یا انسان شناسی و حتی جغرافیا، بسیار فاصله دارید.
در صورت تمایل، به علم جمعیت شناسی مراجعه کنید تا مجاب شوید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/03 - 14:41
دوست گرامی کاملادرست می فرماییدامابه این نکته کلیدی توجه داشته باشیدکه اینجاایران است ومن برای بقای خودم سربازوفدایی میخواهم. مطمئن باشیدمسئولان کشورما ماافزایش جمعیت رابخاطراینکه باقواعدمربوط به جمعیت شناسی یاجامعه شناسی تناسب داشته باشد،تبلیغ نمی کنندودلشان به حال کشورنمی سوزدبلکه هدف آنهاازتبلیغ وتشویق مردم به فرزندآوری بیشترصرفا داشتن توهمات وآمال وآرزوهایی راجع به بسط وگسترش نفوذمنطقه ای وجهانی ومطرح کردن خودردرجغرافیای سیاسی جهان است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/03 - 16:43
تصور می کنم نظام افزایش جمعیت از ابعاد دیگری نیز پیگیر است. مثلا کاهش یا حذف حس فرزندآوری، هم دلیل و هم نتیجه ازدواج سفید یا بی بندوباری جنسی جوانان است. نسل امروز همانند پدران و مادران ما مسئولیت پذیر و فداکار نیستند.
دلیل دیگر به قول شما نگاه به امر دفاع جنگی است.
یا هم کاملا عامیانه، تعقیب هدف قرآن در استمرار نسل است که می گوید: فرزندان خود را به دلیل فقر و گرسنگی نکشید. خدا روزی رسان است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/03 - 16:51
علیرغم همه این گفته ها، کنترل جمعیت با سیاست های افزایش یا کاهش، از اصول معینی تبعیت می نماید و با وجود تعیین آن توسط نظام های سیاسی، یک جریان طبیعی متاثر از فرهنگ هر جامعه نیز هست.
مثلا در تفاوت شهر و روستا، خانوار روستایی به نیروی کار فرزندان نیازمند است پس داشتن تعداد زیاد بچه، توجیه منطقی دارد. حتی اگر فقر جغرافیایی و اقتصادی در آن روستا، حاکم باشد.
پاسخ + +6 -4 --
ناشناس 1403/01/29 - 14:49
ضمن تشکرازنویسندۀ محترم که مقالۀ مفیدوتاثیرگزاری را مرقوم فرموده اند،یادآوری می کنم کسی که به حق "فرزندکمترزندگی بهتر"رابرای اولین بارمطرح نمود،یک ایران دوست و وطن پرست به معنای واقعی بودوباتوجه به دانش کافی وسوادومعلوماتی که داشت بسیارانسان به روزوآینده نگری بودکه قلبش برای مردم کشورش می تپیدافسوس که...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/29 - 15:16
نگرش تک فرزندی یا بی فرزندی، به دلیل مشکلات عمده اقتصادی، صحیح نیست. ساز و کار باروری، بیشتر از آن که بر میل یا تصمیم من و شما باشد، بیشتر فرآیند تصمیم گیری سیاسی نظام های سیاسی است.
مثلا همانند سیاست های پولی و مالی.
اول درست ترین را فرا بگیریم و بعد بر تفکر غلط، آفرین بارک ا.... بنویسیم.
هر کشوری به نسبت وسعت و منابع طبیعی و یا
سیاست های ژئوپلیتیک، نرخ رشد جمعیتی دارد.
کشور یوئد یا سوئیس هرگز ۸۷ میلیون نفر جمعیت نخواهد داشت و ایران هرگز دو سه میلیون.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/29 - 18:07
سوئد و سوئیس
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/29 - 23:41
دوست عزیزاوواقعابارک الله داشت چون سیاستش برپایه حقه بازی وکلک ودروغ وریااستوارنبوداگراین خصوصیات منفی راداشت اکنون هم برسرصدارتش بود.آنچه که جنابعالی می گوییدکه فرزندآوری برپایه تصمیم سیاستمداران است صرفادربارۀ حاکمان فعلی صدق می کندنه آن وطن پرست ایراندوست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/30 - 11:05
ناشناس محترم
کار سختی نیست قدری در مباحث جمعیت شناسی جستجو کنید تا درست را دربیاید.
من ایران را دوست دارم. از کی کمتر یا بیشتر، اصلا مهم نیست. در قالبی نیستم که فقط خط مستقیم بیندیشم یا ببینم یا بنویسم.
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1403/01/29 - 20:46
یعنی بریم بچه دار شیم بچه ها مونو تحویل ناموزش و مرورش بدیم؟
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1403/01/30 - 06:37
شنونده باید عاقل باشد هرکس هرچه گفت نمی توان چشم وگوش بسته به حرفش عمل کرد وقتی نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت یک کشور یارانه بگیر هستند این آمار خیلی آمار خوبی نیست بدون در نظر گرفتن آمارهاهرکسی که جمعیتی تولید می کند حتی بارفاهی که برای این فرد ایجاد شود باز به فرد متولد شد چیزی جز انواع دردو رنج حاصل نخواهد کرد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/30 - 11:17
برخی از کشورهای آفریقایی در فقر و گرسنگی
غوطه ورند اما به اندازه ایران دارای رتبه دوم جهان رشد اقتصادی در سال قبل، نمی نالد.
از جمله دلایل کاهش باروری در جهان اشتغال و تحصیل زنان است. بعد بالا رفتن شعور و آگاهی اجتماعی،
و آزادی در بر آوردسازی نیازهای جنسی بدون پذیرش مسئولیت رسمی زندگی مشترک است.
از دیگر دلایل، اهمیت دادن به خود از سوی والدین نسبت به بیش از ۴ دهه پیش است. من اهمیت دارم. رفاه، آرامش، آسایش من.
نرخ ناباروری بسیار زیاد شده است که شیوه تغذیه، فزونی محصولات غیرارگانیک، افزایش استرس و تلاطم فعالیت اقتصادی، از جمله کاهش باروری زنان در سژح جهان است.
سیاست های تشویقی چون دادن خانه و وام بلاعوض و افزایش حقوق و... و سیاست های تنبیهی چون چین، دلیل دخالت و تاثیر دولت بر نرخ باروری است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/30 - 11:24
هزینه زایمان و تامین نیازهای مادی و معنوی فرزندان در کلان شهرها با مناطق محروم یا کم برخوردار تفاوت چشمگیری دارد. لذا تعداد خانوار سه نفره در شهری چون تهران یا اصفهان، تبریز و... بیشتر و در سیستان و بلوچستان یا مناطق روستایی بنا به ساختار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تعداد خانوار بیش از ۵ نفر بیشتر است.
قبلا عرض کردم علاوه بر دخالت مستقیم یا غیرمستقیم نظام های سیاسی( نه فقط ایران)،
سیاست های ژئوپلیتیک نیز بر تصمیم زوجین تاثیر
می گذارد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/30 - 11:58
۹۰ درصد یارانه گیر مانده؟
ماشاا.... خیلی ها با یک گوشی هوشمند و در آرامش و آسایش خانه و خانواده، مشغول جابجایی سرمایه از بورس به بازار سکه و طلا یا ارز هستند.
یا از یک حساب بانکی به حساب دیگر آن هم با حسابگری های کارشناسانه خودش.
۹۰ درصد یارانه بگیر کجایند؟
سوبسید که نامش را به یارانه تغییر دادند حق هر فرد بود اما دهک ها را یک به یک حذف کردند ماند دو سه دهک.
مالیات مستقیم و غیر مستقیم، عوارض ، ارزش افزوده می دهیم اما حق مشروع، استاندارد و قانونی خود را دریافت نمی کنیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/30 - 14:24
در سطح جهان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/30 - 14:50
به گزارش خبرآنلاین، دکتر فربد فدایی روانپزشک در روزنامه اطلاعات نوشت:

اگر شخصی که هفت سال قبل اتومبیل ۴۰ میلیون تومانی خریده است بخواهد خودرو کهنه خود را نو کند، به او با ۴۰ میلیون تومان خودرو نو نمی‌دهند، بلکه باید دو میلیارد تومان بپردازد. خدا را شکر که اقتصاددانان عزیز به فکر مالیات گرفتن از لوازم خانه لوکس، یا فرش لوکس یا کفش لوکس یا دیگ و قابلمه لوکس نیفتاده‌اند! خدا را شکر که این عزیزان تاریخ نخوانده‌اند وگرنه در می‌یافتند که در زمان پتر (به اصطلاح کبیر)، در روسیه مالیات بر ریش و در انگلستان قرن هجدهم مالیات بر کلاه وضع کرده بودند و بسی مالیات‌های دیگر. خدا را شکرکه تاریخ نخوانده‌اند!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 09:55
ناشناس محترم که مدعی هستید ۹۰ درصد مردم ایران یارانه می گیرند مطلب زیر را در سایت فردا بخوانید:

فوری/ تصمیم جدید رئیسی؛ یارانه نقدی این دهک ها قطع شد | چگونه بفهمیم دهک چندم هستیم؟

ما معلم هستیم و وظیفه داریم با اطلاعات دقیق و درست سخن بگوییم که حرف مان مفت نباشد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/11 - 11:50
ناشناس محترم ۹،۵۵
شما امروز گزارش مرکز پژوهش های مجلس درمورد افزایش ۱۰ میلیون نفرفقرا نسبت به سال گذشته را درسایت خبر فوری نگاه کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1403/01/30 - 12:58
کل اعضا خانواده مبحث بچه دار شدن را بوسیدن گذاشتن کنار یک زوج از بین خانواده تصمیم به فرزنداوری گرفت الان به غلط کردن افتاده بنا به تجویز پزشک محبور شد شیرخشک خاصی برای فرزندش تهیه کند در ابتدا در داروخانه ها موجود بود ناگهان قحطی شد هیچ جا پیدا نمی شد کل فامیل بسیج شدیم وشیرخشک را با قیمت هفتصدو پنجاه هزار تومن با بدبختی پیدا کردیم که در عرض چند روز تمام شد
این تازه اول بدبختیه بچه لباس میخواد تحصیل لازم داره هزینه درمان و هزار مورد دیگر
حقوق ها هم در حد زنده ماندنه نه زندگی کردن
پاسخ + +1 -3 --
ناشناس 1403/01/30 - 14:35
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "فوکوس" در مطلبی نوشت: بر اساس آمارها در آلمان، 21.2 درصد از جمعیت آلمان در معرض خطر فقر یا محرومیت اجتماعی هستند. این آمار شامل حدود 17.7 میلیون نفر است. آندریاس هرتوکس،محقق اجتماعی ارقام فعلی اداره آمار فدرال را تجزیه و تحلیل کرده و نقش دولت رفاه آلمان را زیر سوال می برد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/31 - 17:44
ماخوبیم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 10:16
ما خوب نیستیم. شکر همگی بلندپرواز هم هستیم. اما دیدن یک الگو از فقر در یک کشور اروپایی، تعجب برانگیز است.
پاسخ + +4 -2 --
سعید 1403/01/31 - 15:11
جمعیت مناسب برای ایران باید روی ۶۰ میلیون نفر نگه داشته شود
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/31 - 19:37
روی چه حسابی؟ لطفا توضیح دهید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/01/31 - 19:39
میزان جمعیت یک کشور ارتباط مستقیم با مساحت و تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع دارد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/17 - 11:28
میزان آب و منابع طبیعی چی ؟
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1403/01/31 - 20:06
یکی به من بگوید فلسفه زندگی واین همه تحمل فشار وناملایمات چیست دنیایی که ابتدا وانتهای آن ضعف ودر طول زندگی تلاش برای بقا است دنیا محل نامناسبی برای زندگیست وخوب طراحی نشده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 10:15
نقد خود را برای خدا بنویسید.
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1403/02/01 - 08:41
یکی از دلایل نیاز به افزایش متناسب جمعیت مساله جوانی یا سالخوردگی جمعیت است.
در زیر نرخ سالخوردگی جمعیت در سه قاره و در سال متفاوت در یک اینفوگرافیک تقدیم می گردد:
آسیا
۱۹۸۰ / ۱۰۹ میلیون نفر بالای ۶۵ سال
۲۰۲۱ / ۴۲۴
۲۰۵۰ / ۹۴۸
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1403/02/01 - 08:44
آمریکای شمالی
۱۹۸۰ / ۱۱۳ میلیون نفر بالای ۶۵ سال
۲۰۲۱ / ۲۰۸
۲۰۵۰ / ۳۰۳


آمریکای جنوبی
۱۹۸۰ / ۱۵
۲۰۲۱ / ۵۹
۲۰۵۰ / ۱۴۳

آفریقا
۱۹۸۰ / ۲۱
۲۰۲۱ / ۶۵
۲۰۵۰ / ۱۹۸
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1403/02/01 - 08:47
یعنی اگر جمعیت باروری لازم مسبت به کلی شرایط را نداشته باشد جمعیت بالای ۶۵ سال یا سالحورده بیشتر و جمعیت جوان یا فعال کم می گردد.
جمعیت جوان تولید کننده و جمعیت سالخورده مصرف کننده است. علاوه بر این هزینه درمان و بهداشت و نگه داری سالخوردگان بسبار زیاد و بر دوش
دولت هاست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 10:20
نسبت
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1403/02/01 - 08:51
همچنان که قبلا نیز گفته ام فقر در برخی از کشورهای آفریقایی، امید به زندگی را در سنین پایین تر قرار
می دهد.
از دیگر سو تفاوت در تعداد جمعیت بالای ۶۵ سال قاره ها از وضعیت مناسب یا نامناسب سالخوردگان از بابت سلامتی، سطح درمان و تغذیه و طول عمر را نشان می دهد.
هر چه بیشتر اقتصاد و سیاست دولت ها، مناسب رفاه مردم.

آفریقای فقیر زادوولد یا جوانی
بیشتر و سالخورده کمتر دارد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 10:21
هر چه اقتصاد و سیاست دولت هاها، مناسب تر، رفاه مردم هم بیشتر.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 09:14
منبع اطلاعات داده شده:

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافیک زیر پراکندگی و رشد جمعیت بالای ۶۵ سال جهان را در سال های ۱۹۸۰، ۲۰۲۱ و پیش بینی های مربوط به ۲۰۵۰ را به تصویر کشیده است. این داده ها از گزارش اجتماعی جهانی ۲۰۲۳ توسط سازمان ملل متحد است.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 09:15
همان منبع

در حال حاضر، پیری جمعیت در اروپا، آمریکای شمالی، استرالیا، نیوزیلند و بخش‌هایی از آسیای شرقی و جنوب شرقی بیش از سایر نقاط است. طبق گزارش سازمان ملل، در بیشتر کشورهای این مناطق، نسبت افراد مسن از ۱۰ درصد و در برخی موارد، ۲۰ درصد از کل جمعیت فراتر می رود.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 09:16
تغییر سن جمعیت به سمت سالخوردگی تا حد زیادی غیرقابل برگشت است، برخی اقدامات حیاتی برای کاهش آثار مخرب آن باید در نظر گرفته شود که شامل حمایت مالی از جمعیت سالمندان از طریق برنامه های بازنشستگی، بودجه بندی مراقبت های بهداشتی و هزینه های مراقبت بلندمدت، و اجرای اقداماتی برای انطباق و نوآوری در بازارهای کار است.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 10:24
تشکر برای ثبت اطلاعات.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 12:13
چه تضمینی هست که جمعیت کمتر بشه رفاهیات بیشتر بشه؟
سر کلاس گفتم صرفه جویی کنید. بچه ها گفتن ما صرفه جویی کنیم باقیشو صادر میکنن پولش میره تو جیب خودشون! حرف راست رو باید از بچه شنید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 13:40
درسته. در کشورهای پیشرفته صدق
می کند اما در ایران، تاکنون چنین وضعیت مطلوبی نصیب ملت نشده است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 13:42
اما منطق دانش آموزان درست نیست و به عنوان یک معلم، وظیفه داشتید بیشتر روشنگری کنید.
بخشی از بودجه بخش های مختلف یک جامعه، از طریق صادرات تامین می شود. از جمله پرداخت حقوق من و شما.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/11 - 10:44
کاملا مشخصه شما کشورهای کم جمعیت جهان مثل کویت عمان امارات بااین وسعت زیادی ندارند ولی رفته بالایی دارند
ناشناس محترم ۱۳:۴۰
کشورهای پیشرفته مثل ژاپن چین با جمعیت زیاد دچار مشکل شده اند مردم مجبور هستند درخانه های ۲۵ متری یا کمتر زندگی کنند سخت کارکنند تا بتوانند رفاه خودرا تأمین نمایند اصولا جمعیت کمتر خیلی بهتر از جمعیت زیاداست شما به ۲ نفرراحت تر می توانید سرویس دهید با به دوهزار نفر
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 14:04
اقتصادنیوز: آمارهای بانک جهانی از کاهش ۳۷ درصدی فقر مطلق در ایران طی سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حکایت دارد و نشان می دهد ۰.۵ درصد کل جمعیت ایران در این وضعیت به سر می برند.
این نهاد بین‌المللی فقر مطلق را بر پایه درآمد روزانه 2.15 دلار برای هر نفر (بر اساس شاخص برابری قدرت خرید به قیمت ثابت سال 2017) تعریف کرده است و این رقم حداقل مبلغی است که یک نفر برای تأمین نیازهای ضروری زندگی خود به آن نیاز دارد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 14:06
اکو ایران/ جدیدترین تصویر خط فقر در کشور/ جمعیت 25 میلیون نفری فقرا
زهرا کاویانی، مدیر گروه بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس، در نشست مبتنی بر شواهد که دیماه ۱۴۰۲ در مرکز تحلیل داده شریف برگزار شد، با ارائه «براور نرخ فقر با استفاده از داد‌ه‌های هزینه و درآمد خانوار»، به بررسی درآمد سرانه کشوری پرداخت.

در این ارائه نقشه خط فقر و نرخ فقر کشور به تصویر کشیده شده است. طبق اطلاعات این پژوهش آماری، بالاترین خط فقر در تهران و پایین‌ترین خط فقر در استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 14:12
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت درباره اقدامات و برنامه‌های معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به نامگذاری یکی از روزهای هفته سلامت به عنوان خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: سقوط آزاد نرخ رشد جمعیت متوقف شده و سرعت کمتری پیدا کرده است و این موضوع نشانه خوبی است که در سال 1403 بتوانیم شاهد افزایش نرخ باروری در کشور باشیم. مهمترین کار در این راستا فرهنگسازی است یکی از کارهایی که وزارت بهداشت در حال انجام آن است اجرای طرح نفس است که در آن مراقبان سلامت به مشاوره پیشگیری از سقط جنین می‌پردازند.

وی ادامه داد: غربالگری بیماری SMA نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که امسال آغاز خواهد شد تا از تولد نوزادانی که به این بیماری مبتلا هستند پیشگیری شود زیرا این کودکان در سنین پایین مرگ رنج‌آوری دارند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/01 - 14:13
ادامه.....
فرشیدی همچنین به تغذیه سالم به عنوان یکی از عوامل موثر در سلامتی اشاره کرد و گفت: برای به دست آوردن سلامتی، ورزش، تغذیه و کاهش استرس نقش مهمی دارند. باید آمار بیماری‌های غیرواگیر را از طریق سبک زندگی سالم کاهش دهیم؛ در این راستا یکی از اقدامات مهم ما، اجرای برنامه نان کامل است که بیش از 1800 نانوایی داریم که آرد سبوس دار استفاده می‌کنند که این موضوع باعث کاهش بسیاری از بیماری‌های مزمن می‌شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در عین حال باید فرآیند بارداری و ارائه خدمات درمانی برای مادران خوشایند شود تا مادران بعد از باردار شدن تمایل داشته باشند که فرزند دیگری نیز داشته باشند.

وی با هشدار نسبت به سزارین های تقویمی و در تاریخ‌های رند بیان کرد: متاسفانه با این چالش مواجه هستیم که برخی برای تولد فرزندشان در تاریخ رند، اقدام به زایمان زودرس می‌کنند که این موضوع خطرات و عوارضی در پی دارد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/02 - 12:12
“حداکثر مدت زمان زندگی تکاملی انسان 110 تا 120 سال است. امروز در جهان تنها 88 نفر در سنین 110 تا 115 سال زندگی می کنند. متوسط طول عمر مردم در کشورهای توسعه یافته ، با زیرساخت های لازم ، و سطح پزشکی مناسب و با کیفیت، 82 تا 86 سال است./ اقتصادنیور
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/02 - 12:13
ببخشید منبع انصاف نیوز
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1403/02/03 - 09:37
الکی بحث انحرافی راه میندازین‌ .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/03 - 13:03
در جهان ، هیچ چیز الکی از سوی بشر مطرح نمی شود. مهم آن است که ورک کنیم چه چیز در حال بحث است؟
چه کس یا کسانی با کدام هدف یا اهداف آن را مطرح می کند؟ نیت اصلی طراح بحث چیست و قصد دارد چه نتیجه ای بگیرد؟
بحث فقط نظری است و حاصل خوانده های کننده آن یا حاصل تجارب خودش یا دیگران است؟

متوجه شدید هیچ چیز الکی و ساده نبست، بحث جمعیت و مفاهیم تخصصی حیطه آن، اصلا الکی نیست. تصویری از دیروز، امروز و فردای یک کشور است. همچنین آیینه ای بر شعور و درک و فهم یک دولت و ملت.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/03 - 15:26
درک کنیم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/02/03 - 15:28
با این حال قبول دارم این متن،
مبالغه آمیز و غیرکارشناسی انجام یافته است.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1403/02/04 - 16:26
صد آنلاین
محققان دانشگاه لوزان سوئیس به ارتباط بین درآمد و سرعت پیری مغز انسان دست یافته‌اند.

محققان بعد از بررسی‌های انجام‌گرفته به این نتیجه رسیدند افرادی که درآمد کمتری نسبت به دیگران داشتند، علائم پیری زودرس ماده سفید مغز آنها بیشتر نمایانگر بود، این ماده کار هماهنگی بین دو کره مغز را انجام می‌دهد و در انتقال اطلاعات از قشر مغز به سایر قسمت‌های سیستم عصبی نقش دارد.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1403/02/07 - 15:25
مسئولان گمان می کنند فرزندآوری مانند فوتبال است که وعده پاداش و زمین و خودرو بدهند و زنان هم لبیک بگویند.
عصر ایران
سیاست فرزندآوری در ایران با شکست مواجه شده است. آمار ارایه شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷ هزار فرزند کمتر از سال ۱۴۰۱ در ایران به دنیا آمده است. این آمار را مرکز رصد جمعیت کشور اعلام کرده و گفته که بر اساس آمار موجود در سال ۱۴۰۲، تعداد یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۴۸ ولادت در کشور به ثبت رسیده است. این در حالی است که این رقم در سال ۱۴۰۱ حدود 17 هزار نوزاد بیشتر بوده است.
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1403/02/07 - 15:25
ادامه...
کاهش نرخ زاد و ولد اگرچه امری جهانی است و سازمان ملل نیز در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود باروری جهانی تا سال ۲۰۵۰ به ۲.۱ تولد به ازای هر زن کاهش می‌یابد، اما ضرورت دارد دلایل و ریشه های آن در ایران به طور جداگانه و ناظر به شرایط حال حاضر کشور مورد بررسی قرار بگیرد. کشوری که به گفته کارشناسان، سریعترین کاهش نرخ باروری را در جهان دارد.
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1403/02/07 - 15:26
از دیدگاه جامعه شناختی، زنان ایرانی در این امر به دو بخش قابل تفکیک هستند، دسته اول زنانی که از روی غریزه وسنت اقدام به فرزندآوری می کنند و مانع چندان مهمی در راه تحقق این امر برای خود نمی بینند و دسته دوم که اگر نخواهند تماما قید بچه دار شدن را بزنند، به یک فرزند و نهایتا دو فرزند اکتفا می کنند و روشن است که در این نوشتار، همانند مسئولان و سیاست گذاران، دلایل کاهش میل به فرزندآوری در دسته دوم را مورد بررسی قرار داده ایم. گروهی از زنان که غالبا تحصیلات دانشگاهی دارند، مطالبه گری را در جامعه آموخته اند، به فضای مجازی، کتاب و قانون دسترسی دارند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور