صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

24 اسفند 1393 : " منابع مالی تامین کننده نظام رتبه بندی معلمان مشخص نشده و یا شفاف نیست. اجرای نظام رتبه بندی معلمان اگر مطابق اصول و قواعد علمی و نیز آماده سازی زیرساخت های مربوطه صورت نپذیرد و در اجرای آن شتاب زدگی صورت گرفته و بدون کارشناسی و بازخورد اجرا شود به سرنوشت طرح های قبلی دچار خواهد شد. پیشنهاد می شود قبل از تصویب و اجرای نظام رتبه بندی، مشکلات بودجه ای آموزش و پرورش به صورت ریشه ای و در یک فرآیند کارشناسی حل شود. اگر قرار است در مورد معیشت و اقتصاد معلمان کاری صورت گیرد بهتر است به همان قانون مدیریت خدمات کشوری و قوانین مصوب قبلی مراجعه شود. سازمان نظام معلمی " باید عهده دار اجرای نظام رتبه بندی معلمان و تنها مرجع صدور صلاحیت های حرفه ای و تخصصی برای تدریس و حرفه معلمی باشد. "

در حاشیه نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور : همچنان سوراخ دعا را گم کرده اند !

علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

" اغلب بین افراد همه افراد و اراده عمومی تفاوت بسیار است . دومی فقط نفع مشترک را در نظر می گیرد ، لیکن اولی نفع خصوصی را می خواهد و حاصل جمع اراده های افراد است . حال اگر از این حاصل جمع منها و بعلاوه هایی که یکدیگر را خنثی می کنند حذف نمائید آن چه باقی می ماند اراده عمومی است . " ( 1 )

نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد رتبه بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری

پیش از نگارش این مطلب که یک باره عارض شد ، قصدم این بود که نگاهی بر پر رنگ شدن فرهنگ امنیتی به مناسبت تعطیلی کانال " حرف حساب " به مدیریت " رضا نهضت " داشته باشم اما خبر ناگهانی و بدون مقدمه نشست « محمدباقر نوبخت » رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تشکل های فرهنگیان موجب شد تا تحلیلی بر این رویداد به رشته تحریر درآورم  .

هر چند در مورد نخست موضوعات و مطالبی هست که باید هم یادآوری و هم تببین و تاکید گردد .

در این اوضاع و احوال کرونایی که مدارس تعطیل و ادارات آموزش و پرورش در حالت " نیمه تعطیل " به کار خود ادامه می دهند برگزاری نشست آقای نوبخت با نمایندگان تشکل های فرهنگیان تعجب برانگیز بود .

شاید " کرونا " برکاتی هم برای سیستم فشل و ناکارآمد اداری و ستادی هم داشته است که مهم ترین آن می تواند تعطیلی نشست های رسانه ای مسئولان این وزارتخانه با خبرنگاران و رسانه ها باشد هر چند همان گونه که صدای معلم پیش تر در گزارش های خود ذکر کرده است ؛ نشست های ستادی وزارتخانه ظاهرا با رعایت پروتکل های بهداشتی در جریان است .

نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد رتبه بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری

جالب است که جز « صدای معلم » تاکنون انتقاد و اعتراضی را از سوی خبرنگاران و رسانه ها به این عملکرد وزارت آموزش و پرورش ندیده و یا نشنیده ام .

شرم بر ما خبرنگاران و رسانه ها که حتی نمی توانیم از حقوق و مطالبات قانونی خودمان هم در این موارد دفاع کنیم و دل مان را به اخبار کانالیزه شده وزارتخانه و برخی مسئولان آن خوش کرده ایم .

همان گونه که انتظار می رفت رسانه های حوزه آموزش غایب این دعوت بودند .

این جاست که می توان گفت و با صراحت ادعا کرد که در این سیستم همه اجزای آن به یک نسبت و یا کمی فاصله دچار " فرسودگی " و " روزمرگی " شده اند و اراده ای هم برای برون رفت از این وضعیت " روزمره " مشاهده نمی شود .

به طور غیرمنتظره ، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک برنامه زنده اینستاگرامی که به صورت پرسش و پاسخ انجام گردید اعلام کرد که نشستی را با تشکل ها و کانون های فرهنگیان برگزار می کند .

البته این گونه نشست ها پیش تر و در زمان وزارت فانی هم تحت عنوان " صبحانه کاری " برگزار گردید اما نتیجه و برآیند مشخصی از دل این جلسات بیرون نیامد . ( این جا ) و ( این جا )

نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد رتبه بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری

« صدای معلم » در انعکاس این نشست نوشت :

" سخنگوی دولت و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در ابتدای جلسه ضمن خوش آمد گویی به میهمانان فرهنگی از سابقه ی کاری خود در دبیرستان های شهر رشت، مدیریت دبیرستان، مدیریت اداره آموزش و پرورش باختران اشاره نمود و گفت با شرایط فرهنگیان از گذشته تاکنون آشنا می باشد و جنس حرف و دغدغه ی آنان را می داند و به همین علت در دوره هایی که در مجلس نماینده بوده است دغدغه فرهنگیان را داشته است و برای حل این دست مشکلات نظام هماهنگ پرداخت را ایجاد کردند که متاسفانه نتوانست جوابگو باشد و مشکلات قبل همچنان ادامه داشت. به همین علت قانون مدیریت خدمات کشوری پیشنهاد شد که این قانون نیز به دلیل مستثنی کردن بسیاری از کارکنان دولت در حال حاضر انتظاری که از آن داریم را برآورده نمی کند و در حال حاضر تیمی برای مشکلاتی که در پرداخت های حقوق ها به وجود آمده است، تشکیل داده اند. زمانی که این تشکل ها در موضوع مورد نظر ، مطالبه گر نیستند کدام منطق می گوید که باید مورد مخاطب واقع شوند ؟

نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد رتبه بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری

ایشان ضمن اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، پرداختی حقوق سازمان ها را در اختیار دارد و می داند هر سازمانی به کارکنانش چه میزان حقوق می دهد، به پایین و ناکافی بودن سطح حقوق معلمان میان سایر کارکنان دولت اشاره کرد و گفت تلاش بر این است تا این روند اصلاح گردد و به همین علت زمانی که لایحه رتبه بندی فرهنگیان از سوی وزیر آموزش و پرورش ارایه گردید، با همین دیدگاه، علی رغم، مشکلاتی که در بودجه و برآورده نشدن در آمدها وجود دارد، در سازمان مدیریت و برنامه ریزی با این لایحه موافقت شد .

نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد رتبه بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری

ایشان به مسایل اقتصادی کشور اشاره کردند و گفتند که کشور با کمبود درآمدها مواجه است و این باعث شده تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بسیاری از موارد سازمان ها را دچار کسری بودجه و پرداخت ها کند، اما درآموزش و پرورش سعی کرده اند که این اتفاق نیفتاد."

نوبخت در اینستاگرام نیز دست از " هم ذات پنداری " با معلمان برنمی دارد و می گوید :

"  جمع جوانی که الآن به‌عنوان فرهنگی مشغول به کار هستند ممکن است از پیشینه و سوابق کاری بنده مطلع نباشند اما بنده سال‌ها در آموزش و پرورش به‌عنوان معلم حق‌التدریس، مدیر مدرسه و مدیرکل آموزش و پرورش فعالیت کردم بنابراین مسائل و مشکلات آن را درک می کنم البته بدین معنی نیست چون خاستگاه فرهنگی دارم عدالت و انصاف را به ‌نفع شما انجام بدهم و از سایر دستگاه‌ها می‌زنم، تلاش کردم نسبت به آموزش و پرورش احقاق حق صورت بگیرد و تلاش نکردم از سایر دستگاه‌ها عدول کنم."

با این حال کم تر معلمی پیدا می شود که دل خوشی از آقای نوبخت داشته و از عملکرد ایشان به عنوان " رئیس سازمان برنامه و بودجه و در حوزه آموزش و پرورش رضایت کافی و وافی داشته باشد .

نمی دانم تشکل های فرهنگیان که در نشست پنج شنبه 28 فروردین 1399 حضور پیدا کردند چه گفتند و چه شنیدند اما آیا کسی از آقای نوبخت پرسید که نتیجه فعالیت و عملکرد آن تیمی که قرار بود مشکلات به وجود آمده در حقوق ها را بررسی کند به کجا رسیده است ؟ " برخی مسوولان وزارت آموزش و پرورش از سر ناچاری و حتی در برابر فشار افکار عمومی معلمان برای پرداخت مطالبات آنان نشانی رتبه بندی معلمان را می دهند و این بزرگ ترین اشتباه در مورد طرحی است که قرار است روی معیارهای کیفی و درونی آموزش و پرورش متمرکز شود. "

نوبخت 5 سال پیش می گوید که لایحه رتبه بندی فرهنگیان را در سازمان برنامه و بودجه تصویب کرده است اما پرسش این است که چرا آیین نامه ای که به خاطر فقدان آن رتبه بندی معلمان ماه ها به تعویق افتاد و سرانجام با کش و قوس فراوان و با ایرادهای بسیار تصویب شد اما سرجمع و پیش از آغاز سال جدید از احکام معلمان حذف شد ؛ چرا در آن مدت مورد توجه کارشناسان آن سازمان و وزارت آموزش و پرورش مورد توجه واقع نشد ؟!

آیا نوبخت و همکارانشان مانند علی الهیار ترکمن از ظرفیت های قانون مدیریت خدمات کشوری بی اطلاع بودند که آن زمان لایحه رتبه بندی فرهنگیان را تصویب کردند اما زمانی که موضوع افزایش فصل دهم از این قانون پیش آمد ؛ به بهانه آن که در قانون مدیریت خدمات کشوری چیزی به نام " حق شغل حرفه ای " دیده و یا تعریف نشده است ؛ خیلی راحت آن را حذف کردند و اکنون دوباره آقای نوبخت در نشست تشکل های فرهنگیان می گوید که باید دوباره نظام رتبه بندی فرهنگیان احیا و اجرا شود .

رئس سازمان برنامه و بودجه می گوید :

از همین فروردین امسال آن نظام رتبه بندی را باید ادامه دهیم . به همین جهت این که با چه ساز و کاری در چارچوب قانون ما بتوانیم این کار را انجام دهیم که بهترین اثر و رضایت را در بین فرهنگیان محترم به عدالت و رفع تبعیض منجر شود و انصاف هم رعایت شود همین فردا نمایندگان محترم تشکل های فرهنگیان به سازمان تشریف بیاورند .

جمع بندی خودشان را بکند ، ساز وکار را ارائه بکنند . پس فردا دوباره با حضور خود بنده آن را نهایی بکنیم . بلافاصله آن را هم اجرایی بکنیم .

بنابراین همه آثار حقوقی و مالی او از یک فروردین 1399 ان شاء الله اجرایی خواهد شد و من بعد از نهایی شدن این را به اطلاع فرهنگیان شریف و عزیز خواهم رساند . "

جالب است که رئیس سازمان برنامه وبودجه در این نشست به مکانیسم اجرایی رتبه بندی معلمان انتقاد می کند و می گوید که آن رتبه بندی معلمان بر اساس مقدماتی ، پایه ، ارشد و خبره و عالی با این افزایش 50 درصدی به هم خورد و همه کسانی که در رتبه های پایین تر بودند به اندازه رتبه های بالا از این امتیازات استفاده کردند در حالی که نظام رتبه بندی معلمان برای ایجاد رقابت و آن جایگاه های رتبه بندی شده قانونی ایجاب می کرد که کسانی که در رده های بالاتر هستند باید از دریافت های بیشترس استفاده کنند ؛ بر عکس این اتفاق در این اقدامی که صورت گرفت به وجود آمد ...."

آیا رئیس سازمان برنامه و بودجه خود نمی داند که چه کسی مسبب و موجد این اقدام نادرست بوده است ؟

آیا آقای نوبخت اطلاع ندارد که چه مقامی با تعصب و سماجت ایده غلط خود را به مسند اجرا نشاند و هنوز هم از آن دفاع می کند ؟

نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد رتبه بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری

« شیرزاد عبداللهی » می نویسد :

" آقایان می گویند که از سال 94 تا 98، معلمان بخشی از مزایای فصل 10 قانون خدمات را در قالب رتبه بندی پیش خور کرده اند. اما کارمندان دیگر از جمله کارکنان اداری آموزش و پرورش در این مدت صبورانه انتظار کشیده اند و حالا عدالت حکم می کند که کارمندان از مزایای 50 درصد افزایش به طور کامل بهره مند شوند اما برای معلمان مبلع افزایش رتبه بندی در این 4 سال ، از مزایای 50 درصدی فصل 10 کسر شود و باقیمانده آن اضافه شود.

تامین اعتبار رتبه بندی از محل افزایش حقوق 50 درصدی فصل  10 قانون مدیریت خدمات دولتی از اول اشتباه بوده است. افزایش حقوق کارکنان اداری وزارتخانه را در این 4 سال با معلمان مقایسه کنید.  کارمندان دیگر بخش ها و کارکنان ستادی وزارت آموزش و پرورش در این 4 سال افزایش حقوقی به مراتب بیشتر از معلمان مشمول طرح رتبه بندی  در قالب  فوق العاده ها و عناوینی خارج از شمول ماده 10 قانون مدیریت خدمات کشوری داشته اند . ربط دادن افزایش حقوق ناشی از رتبه بندی و بخشنامه 50 درصد توجیه منطقی و قانونی ندارد. باید مسیر افزایش حقوق 50 درصدی فصل 10 را از مسیر رتبه بندی به کلی جدا کرد.

نوبخت می گوید حالا برگذشته صلوات! بیاییم و رتبه بندی را ادامه بدهیم. خواسته همکاران این است که افزایش 50 درصدی بدون اما و اگر و تبصره و کسری و.... شامل حال معلمان هم بشود. اگر سازمان برنامه اشتباه کرده و درقالب مزایای فصل 10 اعتبارات طرح رتبه بندی را تامین کرده ، اشتباه را اصلاح کنند. این کار از اول اشتباه بوده حرف خیلی ساده است . بیایید افزایش 50 درصد را مثل همه کارکنان دولت برای معلمان اجرا کنید. بعدا بنشینیم در باره ادامه رتبه بندی حرف بزنیم . رتبه بندی چه ربطی به افزایش حقوق دارد؟ مگر رتبه بندی معلمان طرح رفاهی است؟ قلب مفهوم رتبه بندی نوعی تقلب و فریب است.

الهیار پیشاپیش حرف نوبخت را زده است: "اجرای همزمان رتبه بندی و افزایش 50 درصدی امکان پذیر نیست"  به گفته الهیار " رتبه بندی رفته توی دل بخشنامه 50 درصد." به نظرم برای اینکه گول زبان چرب و نرم نوبخت را نخورید . به جای دردِ دل و مسابقه برای حرف زدن و.... یک نفر به نمایندگی از طرف معلمان بگوید : "لطفا برای اثبات حسن نیت اول افزایش 50 درصدی را بدون اما و اگر و ربط دادن به رتبه بندی اجرا کنید و مساله رتبه بندی و افزایش حقوق ناشی از فصل 10 قانون مدیریت را از هم تفکیک کنید. بعد از اصلاح و اِعمال افزایش 50 درصدی در احکام حقوقی معلمان می نشینیم و درباره ادامه رتبه بندی گفت و گو می کنیم.  اگر آقای نوبخت این پیش شرط را نپذیرد نمایندگان تشکل ها جلسه ترک کنند."

این نکته ای بسیار مهم و راهبردی است که نباید این دو موضوع یعنی بحث رتبه بندی معلمان و اجرای ظرفیت های مغفول قانون مدیریت خدمات کشوری ( البته پس از گذشت بیش از 10 سال از تصویب و ابلاغ ) با هم قاطی شوند اما پرسش این است که اولا سازوکار درست ، علمی و استاندارد شده جهانی و تطبیقی برای طراحی و اجرای رتبه بندی معلمان در صورت تحصیل بودجه و اعتبارات لازم چیست ؟

آیا با همان شیوه نامه ی من درآوردی  اجرای رتبه بندی معلمان که محصول اتاق فکر وزارت آموزش و پرورش بوده است می توان به اهداف اصلی دست یافت ؟

نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد رتبه بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری

تا جایی که می دانم نه آقای عبداللهی و نه هیچ یک از تشکل های فرهنگیان وارد مباحث بعدی نمی شوند .

تحلیل من این است که آقای عبداللهی بر اساس پیش داوری نادرستی که از ابتدا به ماهیت و کارکرد " سازمان نظام معلمی " داشته و البته با تعصب و سماجت غیرعلمی آن را استمرار بخشیده است حاضر به تغییر پارادایم های ذهنی و فکری خود نیست .

تشکل های فرهنگیان هم که به صورت ناخودآگاه شکل گیری چنین سازوکاری را به چشم " رقیب " می نگرند خیلی به صورت جدی وارد آن نمی شوند هر چند ممکن است به صورت " شفاهی " از آن دفاع کنند .

اگر این ذهنیت ساری و جاری باشد از اساس فاقد بنیان و منطق خردورزانه است چرا که تکثر و تعدد اتحادیه ها ( تشکل ها ) می توانند ضمن تشکیل " حوزه عمومی " ، اراده عمومی را در آن شکل دهند و البته نظرات روسو هم این نظریه را تایید می کند .

ابقا بر این منش و تفکر ، استمرار توهم سازمان یافته برای قلب واقعیت ها خواهد بود .

علي‌محمد مصلحي از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي معلمان ايران که در نشست 94 با نوبحت شرکت کرده بود چنین گفته بود :

" محوري‌ترين پيشنهاد ما تشكيل نظام صنفي معلمان است كه از طريق انتخابات نمايندگان معلمان ابتدا از مدرسه و سپس منطقه و استان انتخاب خواهند شد و در سطح كشور نظام معلمي شكل خواهد گرفت كه به صورت حرفه‌اي مشاركت معلمان را نهادينه مي‌كنند. "

هر چند سازمان نظام معلمی کارکردی فراتر از پرداختن محض به " مطالبات صنفی معلمان " را دارد اما به نظر می رسد ایشان در ذهنیت خویش هنوز تکلیف خود را با معلم حرفه ای و توسعه حرفه ای معلمان و تضاد و تعارض آن را با نظام ایدئولوژیک موجود مشخص و یا تبیین نکرده است .

آقای مصلحی در نشست 99 هم حضور داشته اما فعلا چیزی منتشر نشده است .

تکلیف مسئولان و مقامات هم بر حسب عملکردشان در مورد این " سازمان حرفه ای " مشخص است .

« محمود مهرمحمدی » مجری و از تدوین‌کنندگان اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رئیس پیشین دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به پرسش " صدای معلم " می گوید : ( این جا )

" من جاهایی عرض کردم 60 تا 70 درصد پیشنهادات ما مورد توجه قرار نگرفت و در پرانتزی در خلال عرایضم گفتم علت اصلی آن چه بود .

ما گفتیم سازمان نظام معلمی راه بیفتد .

واقعا حاضر نیستند به سازمان نظام معلمی تن بدهند و یک جورهایی آن را "  مساله زا " می بینند .

نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد رتبه بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری

ما هم هر چقدر تلاش می کردیم توضیح بدهیم شما این را تصویب کنید لازم نیست فردا آن را اجرا کنید .

یک برنامه 20 ساله است .حالا آقای وزیر شما این را برای وزیر بعدی بگذارید . بگذارید تصویب بشود  اما نمی شد .

همان آقای وزیر می گفت اگر من را تصویب کنم از همان جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیرون بروم اگر خبرنگاری  یقه مرا گرفت من چه بگویم ؟

به همین راحتی من که نمی توانم توجیه کنم و نمی توانم توضیح دهم .

پس اصلا حذفش کنید !

دلایل مختلفی وجود داشت ..."

تا جایی که می دانم و افکار عمومی را هم رصد می کنم قاطبه معلمان و افکار عمومی فرهنگیان نگاهشان به " رتبه بندی معلمان " چیزی در حد افزایش حقوق است طوری که فاصله آن ها از خط فقر خیلی زیاد نشود و قدرت خرید آنان حفظ شود .

در گفت و گویی که با خبرگزاری ایرنا در سال 1393 داشتم گفتم : ( این جا )

" *منابع مالی تامین کننده نظام رتبه بندی معلمان مشخص نشده و یا شفاف نیست.

* احاله منابع مالی تامین کننده این موارد و حتی اجرای مصوبه فوق العاده شغل معلمان محل مناقشه میان وزارت آموزش و پرورش و دیوان عدالت به صرفه جویی در منابع ، اعتبارات و اصلاح ساختار نیروی انسانی واقع بینانه نبوده و تحصیل آن ها در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود.

 این در حالی است که هنوز مشکل کسری بودجه بالای آموزش و پرورش حل نشده است و معوقات بسیاری بر دوش ساختار اداری و مالی آن سنگینی می کند.

* اجرای نظام رتبه بندی معلمان اگر مطابق اصول و قواعد علمی و نیز آماده سازی زیرساخت های مربوطه صورت نپذیرد و در اجرای آن شتاب زدگی صورت گرفته و بدون کارشناسی و بازخورد اجرا شود به سرنوشت طرح های قبلی دچار خواهد شد.

*میراث این شتاب زدگی برای جامعه آموزش و پرورش جز سرخوردگی و بی اعتمادی بیشتر نخواهد بود.

 * پیشنهاد می شود قبل از تصویب و اجرای نظام رتبه بندی، مشکلات بودجه ای آموزش و پرورش به صورت ریشه ای و در یک فرآیند کارشناسی حل شود.

* اگر قرار است در مورد معیشت و اقتصاد معلمان کاری صورت گیرد بهتر است به همان قانون مدیریت خدمات کشوری و قوانین مصوب قبلی مراجعه شود.

نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد رتبه بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری

می توان موارد و فصولی که برای کارمندان دولت اجرا می شود از جمله بندهای 5 و 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت تطبیق، فوق العاده کلان شهرها، کمک های رفاهی کارمندان شامل کمک هزینه روزانه مستقیم یا غیرمستقیم غذا، مهد کودک، ایاب و ذهاب و بسیاری موارد دیگر را که اکنون برای معلمان اجرا نمی شود، مدنظر قرار داد.

*آموزش و پرورش در اردیبهشت سال 92 درباره جزییات نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد که برای رتبه بندی آنها به چهار مرتبه مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاداتی ارایه کرده که این امر در دست بررسی است.

برای نظام رتبه بندی معلمان اهدافی چون افزایش انگیزه و کارایی معلمان در انجام وظایف و اثربخشی فعالیت های آنها برای شکوفا سازی شایستگی های دانش آموزان، ارتقای منزلت اجتماعی و صلاحیت علمی و مهارت های حرفه ای معلمان و بالا بردن سطح معیشت آنها، توسعه مشارکت معلمان در فرآیند بهسازی برنامه های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی و سنجش مستمر صلاحیت های تخصصی و حرفه ای معلمان در نظر گرفته شده است. آیا آقای نوبخت اطلاع ندارد که چه مقامی با تعصب و سماجت ایده غلط خود را به مسند اجرا نشاند و هنوز هم از آن دفاع می کند ؟

درست است که طراحی و اجرای نظام رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین صورت می گیرد اما ساز و کار اجرای این نظام قبلا از سند مذکور حذف شده است.

* " سازمان نظام معلمی " باید عهده دار اجرای نظام رتبه بندی معلمان و تنها مرجع صدور صلاحیت های حرفه ای و تخصصی برای تدریس و حرفه معلمی باشد.

سازمان نظام معلمی لازم است ساختاری مستقل و حتی غیردولتی داشته باشد تا بتواند به وظایف حرفه ای و ذاتی خود عمل کند و سپردن اجرای نظام رتبه بندی معلمان به گروه های آموزشی و حتی گروه های مشابه، فلسفه اجرای نظام رتبه بندی معلمان را با چالش های اساسی روبه رو کرده و در بهترین حالت سرنوشتی بهتر از طرح مسیر ارتقای شغلی معلمان نخواهد داشت.

* برخی مسوولان وزارت آموزش و پرورش از سر ناچاری و حتی در برابر فشار افکار عمومی معلمان برای پرداخت مطالبات آنان نشانی رتبه بندی معلمان را می دهند و این بزرگ ترین اشتباه در مورد طرحی است که قرار است روی معیارهای کیفی و درونی آموزش و پرورش متمرکز شود.

 

سخن آخر :

دو نکته در این گونه ماجراها همواره خودنمایی می کند .

نخست آن که اقرار و به عبارتی اعتراف به احیای مجدد رتبه بندی معلمان موید اشتباه بودن عملکرد و غلط بودن برنامه ریزی ها به ویژه از جانب وزیر آموزش و پرورش و به طور مشخص ، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارتخانه می باشد .

نگارنده از محتوای نشست اطلاع چندانی ندارد چرا که رسانه ها حضور نداشته و اطلاع رسانی قطره ای صورت گرفته است .

اما آیا بهتر نبود آقای نوبخت و یا دیگران در این مورد " عذرخواهی " می کردند .

البته از ایشان هم نباید خیلی متوقع بود چرا که فرهنگ عذرخواهی نه در وزیر ، نه مدیر کل و تقریبا همه سطوح مساله نامانوسی است .

در معلم ، دانش آموز ، اولیا ، استاد دانشگاه و اضلاع تعلیم و تربیت و...  هم اساسا این گونه واژه ها تعریف نشده و جایگاهی ندارند .

اگر رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش قصدشان از این گونه نشست ها ، نمایش و تبلیغات و بازی کردن با افکار عمومی و اعتماد آنان نیست ؛ در نخستین گام برای جلب اعتماد معلمان ، ضمن عذرخواهی از معلمان ، علی اللهیار ترکمن را از مقامش عزل کنند .

این کم ترین کار برای اعتمادسازی است .

و اما نکته دوم حضور برخی تشکل ها در این نشست است . ( 2 ) اگر این ذهنیت ساری و جاری باشد از اساس فاقد بنیان و منطق خردورزانه است چرا که تکثر و تعدد اتحادیه ها ( تشکل ها ) می توانند ضمن تشکیل " حوزه عمومی " ، اراده عمومی را در آن شکل دهند و البته نظرات روسو هم این نظریه را تایید می کند .

تا جایی که می دانم و جست و جو کرده ام برخی از این تشکل ها حتی یک " سطر " هم در این موارد نه چیزی نوشته و یا انتقادی کرده اند .

زمانی که این تشکل ها در موضوع مورد نظر ، مطالبه گر نیستند کدام منطق می گوید که باید مورد مخاطب واقع شوند ؟

از سوی دیگر برخی تشکل ها مانند کانون صنفی معلمان ایران ( تهران ) که بیانیه می دهد در این نشست شرکت نمی کند و یا آقای ابراهیم سحرخیز که در این گونه مسائل حضور پر رنگ رسانه ای دارد چرا باید از حضور موثر استنکاف ورزد ؟

منطق این گونه برخوردها نمی تواند خیلی مقرون به عقلانیت ورزی و کنش گری آگاهانه باشد .

افراد و تشکل ها می توانند ضمن حضور در این گونه نشست ها ضمن آن که  سخن و منطق خود را از طریق گفت و گو و تضارب آراء به نمایش می گذارند در این زمینه ها می توانند و باید به افکار عمومی اطلاع رسانی و شفاف سازی  کنند .

در پس این رفتارها جز ریشه های تفکر و تربیت استبداد زده و خودمدار چیز دیگری نمی توان رویت کرد .

اگر رئیس سازمان برنامه بودجه و سایر مسئولان می خواهند با " معلمان " شفاف باشند چرا با رسانه ها و خبرنگاران نشست نمی گذارند و یا آنان را به این نشست ها دعوت نمی کنند .

اعتماد با سخنرانی و تبلیغات و نمایش حاصل نمی شود .

( 1 )

قرارداد اجتماعی ، تالیف ژان ژاک روسو ، ترجمه غلامحسین زیرک زاده ، چاپ چهارم ، انتشارات شرکت سهامی چهر ، 1341 ؛ صس 65 – 64 .

( 2 )

نشست تشکل های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد رتبه بندی معلمان و قانون مدیریت خدمات کشوری

شنبه, 30 فروردين 1399 11:10 خوانده شده: 2021 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +6 -1 --
رتبه عالی 1399/01/30 - 12:35
ضمن تشکر از همه مسولین محترم با توجه به مراحل رتبه بندی باید انهایی که سوابق کمتر دارند کمتر اضافه و انها که بیشتر سابقه دارند بیشتر اضافه شود لذا یک راه اصلاح اجکام بر مبنای سابقه و رتبه مکتسبه است
پاسخ + 0 0 --
معلم قمی 1399/01/30 - 12:45
هر بلایی سرمان بیاید از خودمان است. آن که سابقه بیشتری دارد به فکر خود است، آنکه مدرک بالاتری دارد از خویش دم می زند. محض رضای خدا به فکر همه معلمین باشید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/01/30 - 12:54
با سلام.انصاف این است که هم سابقه لحاظ شود و هم مدرک تحصیلی.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1399/01/30 - 14:17
ناشناس محترم

برای رتبه بندی فعلا بهترین ومنصفانه ترین روش رتبه های موجوددر احکام است
چنانچه بخواهند مدرک وسابقه را اعمال کنند باز این شبهه ایجادمی شود چرا معدل مدرک رااعمال نکرده اند یا چرا حضوربه موقع را اعمال نکرده اند یاچراارزشیابی را اعمال نکرده اند وبسیاری شبهات دیگر بوجودمی آید
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1399/02/05 - 08:11
انشاا...حداکثر تا مهر۱۴۰۰هم نوبخت و هم دوست صمیمیشترکمن و شاید خود وزیر آ.پ هم همچون دولت ...و...دورشون تموم میشه و میروند به...
اصلاحات هم کلاه گشادی سال ۹۲ و ۹۴ سرشون رفت که نردبام اعتدالیون شدند و خودشان نزد مردم بی اعتبار که نتیجش مشارکت کم در انتخابات اخیر و ردصلاحیت گسترده اصلاح طلبان و عدم رای مابقی انها بود!!!!
پاسخ + +8 -2 --
شاکی 1399/01/30 - 12:41
با سلام و سپاس از صدای معلم جهت ارائه این مطلب ارزشمند،جای سوال است تشکل هایی همچون انجمن اسلامی معلمان و مجمع فرهنگیان که خود شریک دزد و رفیق قافله هستند قرار است چه مشکلی را حل کنند و چه گرهی بگشایند؟!از زمانی که این دولت تشکیل شد این دو تشکل بدنبال امتیاز گیری بوده اند و تشکلی همچون سازمان معلمان که اگر قدرتی دارد بیاید حقوق تضییع شده قانونی اعضای خود را استیفاء کند!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/01/30 - 14:44
همکار محترم

درود بر شما

آقای شهسوارزاده در یادداشت اخیر خود چنین نوشته اند :

" مردم در ايران ، از دولت انتظار بسط و گسترش دموکراسي دارند و خودشان هيچ نقش مشارکتي در حوزه هاي عمومي را نمي پذيرند . برعکس ، مردم اروپا و امريکا خودشان عليرغم مخالفت دولت ها به گسترش حوزه هاي عمومي پرداختند "


همان گونه که اشاره کرده ام ؛ جامعه ما تا نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد .

پیش شرط یک جامعه آزاد و دموکراتیک ، مشارکت پر رنگ در حوزه عمومی است .

پایدار باشید .
پاسخ + +4 -1 --
شاکی 1399/01/30 - 12:45
نامه ی استعلام مسوول دفتر سازمان معلمان شهری که حدود یک سال پیش از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران جهت تصدی پست مشاور اجرایی معرفی شده بود از سوی رزاقی مسوول حراست سابق اداره کل شهرستان های استان تهران اساساً بدلیل غرض ورزی آشکار ارسال نشد و علی رغم مشخص شدن این تجاوز آشکار به حقوق شهروندی این همکار که از اعضا و مسوولین سازمان معلمان هستند متاسفانه حراست و بازرسی وزارت آموزش و پرورش هیچ اقدامی جهت استیفای این حق انجام نداده اند جز توصیه به صبر و بردباری و گذشت!!حداقل سازمان معلمان حقوق قانونی عضو خودش را استیفاء کند که مشخص شود توانایی استیفای و حمایت از اعضای خودش را حداقل دارد!!
پاسخ + +4 -1 --
شاکی 1399/01/30 - 12:46
جالبه که هم مسوولین این نظرات و مطالب و کامنت ها را می خوانند و به روی خودشان نمی آورند و هم تشکل ها و مسوولین تشکل ها!!یعنی دقیقا همه چی امان به همه چی امان میاید!! و باز به گلی به گوشه ی جمال صدای معلم که اینگونه مطالب را منتشر می کند تا همکاران وضعیت مسوولین سیستم آموزش و پرورش و تشکل ها را بهتر بشناسند!!
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1399/01/30 - 12:55
تنها راه، اصلاح حکم ها از اسفند ۹۸ می باشد و برگشت حق رتبه بندی. در اینصورت قضیه حل می شود. یکی از نماینده های مجلس گفته امسال رتبه بندی اجرا میشه. یکی نیست بگه آقای محترم ؛ خودتون تصویب کردین، خودتون حذف کردین، حالا میخواین خودتون با یک عالمه تبلیغ مجدد و زیرنویس کردن در شبکه خبر و بخشنامه و دواندن معلمان عزیز در سایت ضمن خدمت و آزمون های بی محتوا و هزار بند دیگر، باز با عنوان رتبه بندی، بازی نامیمونی را راه بیندازین؟؟؟؟
پاسخ + +3 0 --
شهروند 1399/01/30 - 13:25
با سپاس از جناب پورسلیمان.
این تشکل ها معمولا مثل تشکل هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به ریاست غندالی وفانی وبطحایی و که آمدند کشتند وبردند وسوختند ورفتند
یکی از افراد این تشکل های آبکی در شهر من مرتب
دور نمایندگان بود حتی بین همکاران برنج وروغن
موقع انتصابات توزیع میکرده
حالا شده مسئول یکی از پست های اداره و میخواد از معلم دفاع کنه؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/01/30 - 14:46
همکار محترم

درود

همه وقایع و رویدادها در یک " نگاه سیستمی " باید که نقد شوند .

در غیر این صورت سیستم دچار فساد و ناکارآمدی خواهد شد که البته شده است .


پایدار باشید .
پاسخ + +2 -1 --
داود 1399/01/30 - 13:27
سلام ظاهرا نویسنده محترم از کمپین های اعتراضی در فضای مجازی نسبت به حذف رتبه بندی معلمان اموزشی ندارند این کمپین ها با اعضای دویست وسیصد هزار نفری از همان اغاز اسفند دراعتراضبه حذف رتبه بندی صورت گرفت و در اینستاگرام وحتی تویتر حضور فعال داشتند و اقای نوبخت را متوجه حذف رتبه بندی کردند وایشان هم از مسولین اموزش وپرورش و نمایندگان خواستند تا در نشستی به رتبه بندی وافزایش فصل دهم رسیدگی کنند و به وعده خود عمل کردند امید به نتایج خوبی برای معلمان داشته باشد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/01/30 - 14:52
آقای داود

درود

اگر منظور شما از نویسنده ، بنده هستم پاسخ این است که رویکرد اصلی در یادداشت بازنمایی حلقه مفقوده و استراتژیک در این نبرد بدون هدف و زمان بر است .

تشکیل کمپین و اجتماعات مجازی فی نفسه خوب است اما این ها معمولا هدف مند نیستند .

بنده شخصا در این کمپین چند صد هزار نفری ندیدم و یا کم مشاهده کردم که مطالبه اصلی فرضا " سازمان نظام معلمی " و پرداختن به زوایای دیگر و پنهان باشد .


محتوای اکثر این کمپین ها تکرار مکررات ، ناسزاگویی ، تخلیه عصبانیت و... است .


باور من این است که عملکردها و فرآیندها باید با یک نگاه کارشناسی و مطالبه محور نقد شوند .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 -3 --
محمد باقر شیبانی 1399/01/30 - 13:29
سلام:از جناب اقای پورسلیمان متشکرم.به نظر من تمام دست اندرکاران از ریز مطالب و جزئیات حقوقی و معیشتی و قانونی معلمان اگاهند و با اگاهی کامل هم اینگونه نشستها را برگزار می کنند .اگر بخواهند کار درستی انجام می دهند و اگر نخواهند نه.خود می برند و خود میدوزند .اگر بعضی وقتها هم کاری انجام داده اند به خاطر مطالبه گری و نقد منصفانه و پیگیری رسانه ای و اعتراض و انتقاد و تشکل و امثال اینها نبوده است.هر زمان که دلشان خواست عدالت را برقرا رخواهند کرد اگر هم دلشان نخواست نه.از اعتراض و انگ زدن و انتقاد هم ککشان نمیگزد.باز هم از پیگیریهایتان متشکرم بالاخره با این حرفها دلمان را خالی میکنیم و قلبمان را چون ازادگان سبک.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/01/30 - 14:53
آقای شیبانی

درود

پیشنهاد من این است نظریات یورگن هابرماس در حوزه عمومی و نیز کتاب قرارداد اجتماعی روسو را مطالعه فرمایید .

پایدار باشید .
پاسخ + +1 -1 --
داود 1399/01/30 - 13:30
ظاهرا نویسنده محترم از کمپین های اعتراضی معلمان اموزشی در فضای مجازی نسبت به حذف رتبه بندی اطلاع چندانی ندارند
پاسخ + +1 -1 --
شهاب 1399/01/30 - 14:05
باتشکراز جناب آقای پورسلیمان بابت انتشار این مطلب

همانطورکه فرموده اید تشکیل سازمان نظام معلمی مستقل وغیردولتی از امور لازم وضروری است وگرنه حقوق معلم با عناوین مختلف ضایع خواهدشد

درمورد برگزاری جلسات آقای نوبخت با تشکل های فرهنگیان فعلا نمی توان قضاوت کرد چون احکام صادر نشده است ونتیجه این نشست ها نامشخص است
درمورد اینکه ابتدا فصل دهم دقیق ودرست اجرا شود وبعد به رتبه بندی بپردازند کاملا موافقم

مسئولان بهتراست بدانند هرگونه کوتاهی در مورد فرهنگیان محترم بدون تبعات نخواهد بود پس درخواست من این است همانطور که فصل ده وفوق العاد ه ویژه را درموردکارکنان اداری اجراکرده اید درمورد فرهنگیان محترم هم اجرایی کنید تا تبعیض ها برداشته شود وسپس به اجرای رتبه بندی بپردازید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/01/30 - 21:43
درود بر شما


آقای شهاب

همراه همیشگی

من هم با گفت گو و تعامل موافقم .


اما مهم این است که این تشکل ها به خاطر عملکرد ضعیف و منفعلانه ، خیلی بین معلمان مقبولیت ندارند .


و دوم آن که برای اعتماد سازی باید گام های عملی برداشت .


اگر سال 93 بودیم وضعیت تفاوت می کرد اما متاسفانه ذهنیت معلمان نسبت به این موضوع تخصصی مساله دار شده است و به این راحتی هم قابل اصلاح نیست .


پایدار باشید .
پاسخ + +4 0 --
شهاب 1399/01/30 - 14:06
البته اجرای رتبه بندی واقعی براساس کیفیت کار فرهنگیان درشرایط فعلی مقدور نیست چون امکانات آموزشی درسراسر کشور عادلانه توزیع نشده است ومرجعی برای تعیین میزان توانمندی دانش آموزان وجود ندارد
پس بهتر است برای رتبه بندی همان رتبه های موجود در احکام فرهنگیان مبنا قرارگیرد تا شرایط درسال های آتی برای رتبه بندی براساس کیفیت کار فراهم شود
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1399/01/30 - 15:39
جوجه یکروزه صنف و اتحادیه دارد! دل و قلوه و جگرفروشان صنف و اتحادیه دارند! اگر باور ندارید سرچ کنید! ولی معلمان صنف و اتحادیه مستقل ندارند! زیبا نیست؟
پاسخ + 0 0 --
دبیر مفت 1399/01/30 - 21:12
جماعتی که .... و هرکاری میگن انجام میدن نیازی به صنف و اتحادیه ندارن.
از این شاد میرن اون شاد. نه اعتراضی نه غری نه بهانه ای. هیچی. حتی یکسری وظیفه شرعی و وجدانی خودشون میدونن هرکاری میگن سریع اجرا کنن.

واقعا میشه با اینا متحد شد و صنف راه انداخت؟

چند سال قبل الکی نیم ساعت به زمان مدارس شهر ما اضافه شد. ما اعتراض کردیم. یکی از مدیرا که جانمازا خونه شون خیلی کثیف بود و دائم مشغول آبکشی اونا بود گفت: همکارا ما خیلی به این بچه ها مدیون هستیم. نیم ساعت که چیزی نیست. بنده بعد از بازنشستگی چند سال بدون حقوق میام کار میکنم تا چیزی گردن نباشه!

یکی نیست بگه: تو کم کاری کردی به ما چه؟!
پاسخ + +1 -1 --
سیدعلی 1399/01/30 - 16:27
آقای صدای معلم
عزیز من فضل دهم را که کامل اجرا کردند چرا خلط مبحث می فرمایید اگر اجرا نمی کردند که رتبه بندی در ذیل آن حذف نمی شد
پاسخ + +3 -1 --
مدرس آزاد 1399/01/30 - 17:23
... حال اگر از این حاصل جمع منها و بعلاوه هایی که یکدیگر را خنثی می کنند حذف نمائید آن چه باقی می ماند اراده عمومی است (برگرفته از متن)

مقدمتاً جمع و تفریق تقریباً جالبی است ولی از ضرایب آن غفلت نمودید که یکی از زیرمجموعه‌های هر ضریب آن دعاست و استجابت دعا به اراده عمومی و آمار نیست!

خداوند قهّار نفرمود: ...
پاسخ + +3 0 --
داود 1399/01/30 - 21:35
با سلام خدمت آقای پور سلیمان عزیز.به نظر من داستان پر آب چشم حذف رتبه بندی واحیای آن برای نگه داشتن معلمان در شرف بازنشستگی وحل مشکلات خودشان است .خیلی خوشبین نیستم.بید خطاب به آقای نوبخت وحواریونشگفت: دور شو از برم ای واعظ وبیهوده مگو/من نه آنم که دگر گوش به تزویر کنم.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/01/30 - 21:38
کلاهی دوباره برای فرهنگیان :اضافه شدن پلکانی را حذف می کنند و رتبه بندی را اضافه می کنند.همانطور که در حکم بازنشستگان خبری از اضافه شدن پلکانی نبود.ودر بخشامه ارسالی وزارتخانه هم فقط افزایش ۱۵ درصد وجود داشت
پاسخ + +2 0 --
داود 1399/01/30 - 21:43
داستان رتبه بندی نیز سازوکارش مشخص است .ارسال لایحه از سوی دولت به مجلس.از قدیم گفتند بار کج به منزل نمی رسد .اگر دولت ومجلس صداقت دارند اقدام کنند.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/01/30 - 21:49
نتیجه جلسه امشب چی شد چرا خبری نمیذارید
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1399/01/30 - 22:10
نتیجه جلسه امروز نمایندگان فرهنگیان با نوبخت و مسئولان برنامه و بودجه در مورد رتبه بندی

١- رتبه بندي معلمان اجرا شده در سال ٩٨ در احكام احيا گردد.

٢- به هر پنج گروه رتبه اي معلمان اعم از مقدماتي ، پايه ، ارشد ، خبره و عالي تعلق بگيرد.

٣- كارگروهي متشكل از آموزش و پرورش و سازمان مديريت و امور استخدامي ، جداول تهيه شده توسط اعضا را بررسي و ميزان بار مالي را تهيه و براي جلسه بعدي كه در روز دوشنبه ۹۹/۲/۱ برگزار خواهد شد ارائه دهند.

٤- جلسه بصورت مستمر تشكيل شود تا براي تهيه لايحه اصلي رتبه بندي جهت ارائه به مجلس اقداماتي را انجام دهد. امروز شنبه

خلاصه جلسه:سرکار گذاشتن معلمان به بهانه ارسال لایحه همه می دونند تهیه لایحه و ارسال به مجلس و تصویب و ابلاغ آن حداقل جندین ماه طول میکشه . تازه مجلس هم عوض میشه میره تا دو سال بعد.
از این دروغگویان جز این همه انتظار نبود. ..
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1399/01/31 - 09:58
تا مجلس قوی که وکیل مردم باشه احیا نشه کل مملکت اوضاع اشفته داره از جمله معلمین
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1399/02/05 - 08:13
حالا این مجلس با مشارکت کم و اکثریت قاطع اصولگرا بعلت...مجلس مردمی است؟؟؟
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1399/01/31 - 13:31
نوشتند که جلسه تشکیل و مقرر شد رتبه بندی اجرا بشه ولی باید بازم همچنان جلسه بدارند بررسی کنند بعد بفرستند مجلس اینا ده ساله که جلسه می دارند و بررسی می کنند بعد از ده سال جلسه یه رتبه بندی دی ماه اجرا کردند و دو ماه بعد نه تنها این رتبه بندی که اون قبلی رو هم یک جا حذفش کردند تازه بازم میگن جلسه میذاریم بررسی می کنیم این مجلس که این ماه تموم میشه مجلس بعدی هم بیاد یک سال طول میکشه خودشون رو پیدا کنند بهره می این دولت تموم میشه یکی نیست بگه جمع کنید این جلسات و کاسه کوزه هاتون رو یه بودجه ای تصویب کنید اجرا کنید بگید به هرکی در هر رتبه ای هست فلان مقدار اضافه میشه ده سال جلسه نمیخواد که
پاسخ + +2 0 --
حسینی مجتبی 1399/02/01 - 01:29
این واقعیت هست که با اجرای درست و کامل قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق و مزایای معلمان به سطح سایر کارمندان خواهد رسید و دولت و جناب آقای نوبخت اگر بخواهند با همین قانون مشکل حقوق را حل میکنند...

و اگر عزمی نباشد با اجرای طرح رتبه بندی و افزایش امتیازات فصل دهم که هیچ؛ بلکه با تصویب قوانین جدید و...باز حقوق معلمان درست نخواهد شد.


از لا به لای خروجی جلسات، صحبتهایی می بینیم که کمی ناامید می شویم.
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1399/02/01 - 15:40
پور سلیمان نوشته اکر در اجرای رتبه بندی شتاب زدگی صورت گیرد به سرنوشت طرح های قبلی دچار میشود یکی نیست به این پور سلیمان بگه مشکل ما از عدم شتاب زدگی است نه شتاب زدگی ده ساله که دارن رتبه بندی رو بررسی می کنند بابا مگه بمب اتم میخواید کشف کنید جلسه و بررسی چند سال ؟ ۱ سال ؟ ۲ سال ؟ باز این پور سلیمان میکه عجله نکنید ولمون کن پور سلیمان این قدر با معلم ها دشمنی نکن بذار هرچی میخوان بزنن زود بزنن دیگه داره عمرمون تلف میشه برو دریافتی ادارات دیگه رو ببین اضافه کار و کارانه ووده ها مزیت دیکه دارن اون وقت میگی عجله نکنید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1399/02/01 - 15:58
دوست عزیز ناشناس

درود

پیشنهاد من این است که متن را با دقت ، حوصله و بدون شتاب زدگی مطالعه کنید و بعد سخن بگویید !

این سخنان در سال 93 بیان شده است و اشاره به عجله ای است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش وقت در اجرای سریع آن داشتند بدون آن که زیر ساخت ها و الزامات منطقی را فراهم کنند .

اگر همان موقع و پیش تر روی این طرح کارشناسی لازم صورت می گرفت و مدیریت علمی لحاظ می شد و جوانب کار سنجیده می شد ؛ دیگر پس از این همه مدت یک شبه آن را حذف و روز دیگر ادعای احیای مجدد آن را مطرح نمی کردند !


این نشان را همان بی برنامگی و شتابی دارد که در یادداشت به آن اشاره شده است .

پس بنده نسبت به شما نسبت به آینده این طرح و وضعیت آموزش و پرورش هم آگاه تر و هم دلسوزترم !

افرادی چون شما دوستی شان برای این سیستم همان نوع " دوستی خاله خرسه " است !


پایدرا باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/02/01 - 16:28
اتفاقا دوستی شما خاله خرسه است رتبه بندی نیاز به ده سال بررسی نداره یه بودجه ای مشخص میکنند تصویب می کنند تموم میشه فوقش ۱ ماه بررسی می کنند نه ده سال مهم پول و بودجه است نه بررسی نحوه اجرای رتبه بندی چون نوبخت نمیخواد برای معلم ها پول بده ده ساله میکند بررسی می کنیم
پاسخ + +1 0 --
معلم 1399/02/05 - 17:11
سلام جناب پور سلیمان
مطلب شما را دقت مطالعه کردم.دقیق و بدور از عجله و سطحی نگری نقد کردید ب سهم خودم تشکر می کنم.
در صورت امکان درخواست می کنم در خصوص عملکرد تشکلهای رسمی که مجوز دارن و حکومت هم خیلی روی آنها حساس نیست مطلبی تهیه فرمایید
پاسخ + 0 0 --
سید عباس 1399/02/13 - 11:30
باسلام 3ال62 زمان پرورش موظف لیسانسه ها 22 ساعت بود اما 24 ساعت شد با اعترا ها وزیر گفت ما این 2 ساعت را حق التدریس میدهیم ندادند که هیچ اصلا مظف شد اخرش چی شد هیچ من 30000 ساعت طلب دارم نمی بخشم اگه انور صلاه خبری باشه میگیرم اینور که زورم نمیرس .حوله شد بخدا خود دانید
پاسخ + 0 0 --
سید عباس 1399/02/13 - 11:37
با سلام اقای حاج بابائی که بنظر ما توجه نکرد گفتم 15 درصد کل فرهنگیان را حساب کنید تقسیم بر تعدادشان هر عددی که شد به همه یکسان کمک شود این یعنی همیاری هم ظلم علی السویه عدل است همسان سازی برای رفع اختلاف طبقاتی با شاغلین انجام شود اگر چه بازنشسته ضرر میکند فدای سر مسئولین اما درست فکر کردم که عمری سر کاریم واینها یک شوخی بیمزه است .پایدار باشید همیشه معلمان عزیز تا طناب اماده شود .
پاسخ + +1 0 --
سید عباس 1399/02/13 - 11:44
با سلام اقای پور سلیمان مسئولین گناهی ندارند چون سر کلاس ما درس خوانده اند منتها معکوس عمل میکنند زنده باد مسئول درد شناس دادیار معلم که من شرمنده چنین دانش اموزانم هستم اقا دعا کنید اخر عمری این مقو لات را ما نبینیم /؟؟؟؟؟

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور