صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« وزارت آموزش و پرورش به دستورالعمل ها و پروتکل های خود و مهم تر از آن ها به " منشور حقوق شهروندی " پای بند باشد »

فعالیت " حرف حساب " متوقف شد

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه رسانه/

توقف فعالیت کانال حرف حساب و بازداشت رضا نهضت

 کانال تلگرامی « آموزگاران » به مدیریت " جواد بابازاده " پنج شنبه 21 فروردین 1399 نوشت :

" فعالیت کانال تلگرامی " حرف حساب " به مدیریت رضا نهضت متوقف شد. کانال حرف حساب یکی از کانال های منتقد سیاستهای وزیر و دیگر مدیران وزارت آموزش و پرورش بود. گفته می شود با شکایت وزارت آموزش و پرورش به دادسرای فرهنگ و رسانه،  آقای نهضت برای مدت کوتاهی بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده است. همچنین وسایل ارتباطی مدیر کانال حرف حساب از قبیل گوشی تلفن و کامپیوتر و... در منزل ایشان توسط ماموران ضبط شده است. متاسفانه موفق به ارتباط مستقیم با آقای نهضت نشدیم . اما تلاش می کنیم دلایل بازداشت کوتاه مدت و متوقف شدن فعالیت کانال و شاکی پرونده و روند قضایی این اتفاق را از زبان خود او به اطلاع  همکاران برسانیم.

کانال آموزگاران تاسف خود را از توقف فعالیت کانال حرف حساب و مشکلات پیش آمده برای مدیر این کانال  انتقادی حوزه آموزش و پرورش ابراز می دارد . امیدواریم این رسانه با رفع سوء تفاهمات فعالیت خود را از سر بگیرد و مدیران آموزش و پرورش هم با سعه صدر بیشتری با منتقدان برخورد کنند. "

توقف فعالیت کانال حرف حساب و بازداشت رضا نهضت

« صدای معلم » در گزارشی به تاریخ 7 بهمن 1398 با عنوان : " شکایت مدیر عامل خبرگزاری پانا علیه یک معلم " نوشت : ( این جا )

" در خبرها آمده است که مریم جمشیدی، مدیرعامل خبرگزاری پانا از یکی از کانال های تلگرامی فرهنگیان به دادگاه شکایت کرده است .

شکایت علیه معلمان منتقد و رسانه های مستقل معلمی از زمان به وزارت رسیدن « سیدمحمد بطحایی » آغاز گردید . « صدای معلم » ضمن تاکید بر این نکته مهم که ممکن است در کار رسانه به ویژه آن هایی که حرفه ای کار نمی کنند ایرادها و انتقاداتی وارد باشد اما این نکته را متذکر می شود که به هیچ وجه نمره قبولی به روابط عمومی های وزارت آموزش و پرورش نمی دهد و باید به این موضوع تلخ اذعان کرد که مدیران وزارت آموزش و پرورش در سطوح مختلف به رسانه های مستقل و افکار عمومی پاسخ گو نیستند .

تعدادی از معلمان در نقاط مختلف کشور به دادگاه فراخوانده شده و برای برخی از فعالان صنفی معلمان نیز در هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش پرونده تشکیل گردید .

علیه رسانه « صدای معلم » نیز شکایت هایی اقامه گردید .

« صدای معلم » ضمن انعکاس اخبار این رویدادها و مورد خطاب قرار دادن وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان به جد از آنان درخواست کرد که ضمن احترام به " امنیت فرهنگی " از سوق دادن محیط تعلیم و تربیت به سوی " فرهنگ امنیتی " جدا خودداری کنند .

این وضعیت تقریبا تا پایان دوران وزارت بطحایی و استعفای وی استمرار یافت .

آخرین مورد شکایت وزارت آموزش و پرورش علیه مدیر کانال تلگرامی " اخبار فرهنگیان " بود که با دستور مستقیم « جواد حسینی » سرپرست پیشین وزارت آموزش و پرورش شکایت پس گرفته شد . ( این جا )

این رسانه مستقل معلمی در گزارشی با عنوان  " پیشنهاد صدای معلم به " سیدجواد حسینی " ؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش مدیران زیرمجموعه خود را موظف کند که حق شکایت از هیچ رسانه ای را ندارند ! "  نوشت : ( این جا )

" یکی از نقدهای مهم به وزارت " سیدمحمد بطحایی " پر رنگ شدن فرهنگ امنیتی در آموزش و پرورش ، شکایت از منتقدان توسط مدیران وزارت آموزش و پرورش و تشکیل پرونده برای آنان بود .

« صدای معلم » در زمان وزارت بطحایی با انتشار گزارش های متعدد از این وضعیت انتقاد کرد اما واکنش وزیر سابق آموزش و پرورش فقط " سکوت " بود .

این رسانه در پایان گزارش خود آورده بود :

" هدف از تاسیس رسانه ارتقای آگاهی عمومی و انعکاس صدای معلمانی است که در گستره آموزش و پرورش اصلا دیده نمی شوند و مهم تر از آن باید تاسیس و تثبیت " فرهنگ گفت و گو " و " تفکر انتقادی " در حوزه آموزش باشد .

کار رسانه مچ گیری ، ضایع کردن و نیز بازی کردن روی " بند " برخی مدیران فرصت طلب ستادی برای حصول برخی اهداف شخصی و جناحی نمی تواند باشد .

اصول رسانه باید شفاف بوده و به همان میزان که مدیران و مقامات را مورد خطاب و پرسش قرار می دهند نباید دچار خودشیفتگی ، مظلوم نمایی و قلب واقعیات شوند .

رسانه بر اساس کارکرد علمی خود باید محیطی برای تضارب آرا و گفت و گو فراهم کند .

اما انتظار می رود که مدیران آموزش و پرورش در  هر سطح و مرتبه ای برخورد حرفه ای  با رسانه ها از هر سلیقه و جریانی داشته و پاسخ گو باشند . "

« صدای معلم » ضمن تاکید بر این نکته مهم که ممکن است در کار رسانه به ویژه آن هایی که حرفه ای کار نمی کنند ایرادها و انتقاداتی وارد باشد اما این نکته را متذکر می شود که به هیچ وجه نمره قبولی به روابط عمومی های وزارت آموزش و پرورش نمی دهد و باید به این موضوع تلخ اذعان کرد که مدیران وزارت آموزش و پرورش در سطوح مختلف به رسانه های مستقل و افکار عمومی پاسخ گو نیستند .

توقف فعالیت کانال حرف حساب و بازداشت رضا نهضت

نتیجه طبیعی عدم پاسخ گویی می تواند به تندتر شدن فضا بینجامد .

اگر خبر فوق مبنی بر شکایت وزارت آموزش و پرورش از این رسانه صحیح باشد ، این مساله مصداق نقض صریح بخشنامه وزارت آموزش و پرورش است که پیش تر صادر گردیده است ( این جا ) .

این بخشنامه به صراحت می گوید : کار رسانه مچ گیری ، ضایع کردن و نیز بازی کردن روی " بند " برخی مدیران فرصت طلب ستادی برای حصول برخی اهداف شخصی و جناحی نمی تواند باشد .

" در ر استای حمایت و تقویت فضای نقد آزاد در سطح کشور و کمک به ارتقای فرهنگ پرسشگری در حوزه رسانه ، به عنوان یکی از رویکرهای جدی مد نظر دولت محترم در برنامه های عملیاتی ، حقوق شهروندی و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ، شایسته است هر گونه اختلاف با اصحاب رسانه در کمیته ای با حضور افراد ذیل مورد بررسی و مسائل فیمابین با توافق حل و فصل گردیده و از ارجاع آن به نهادهای قضایی جلوگیری به عمل آید . "

« صدای معلم » بار دیگر ضمن یادآوری سخنان « محسن حاجی میرزایی » که در ابتدا از معلمان خواسته بود انحرافات سیستم را به او گوشزد کند از وزیر آموزش و پرورش انتظار دارد تا همچنان ضمن احترام به « منشور حقوق شهروندی » ، " امنیت فرهنگی " بر " فرهنگ امنیتی " تفوق داشته و منتقدان با هر سلیقه و گرایشی به عنوان یک " فرصت " و نه " تهدید " نگریسته شوند .

پایان گزارش/


توقف فعالیت کانال حرف حساب و بازداشت رضا نهضت

جمعه, 22 فروردين 1399 13:08 خوانده شده: 2944 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +15 -1 --
معلم 1399/01/22 - 14:01
یاوه گویان و دروغگویان آموزش و پرورش دهان منتقدانشان را با زر و زور می بندند
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1399/01/22 - 14:07
کمپین معلمین تحول ساز از جرایی توقیف کاملا آگاه است.
کانال آموزگاران از ادمین دلایل را جویا شود تا قبل از آنکه دیگر حرف حسابی در کار نباشد
پاسخ + +3 -9 --
معلم 1399/01/22 - 14:35
من مطالب کانال حرف حساب را دنبال می کردم به نظرم کانل حرف حساب نتوانست به صورت حرفه ای و در کانال رعایت اخلاق حرفه ای حرکت کند .
در خیلی از موارد نقدهای خوبی را بیان می کرد ولی این نقدها را نمی توانست حرفه ای تنظیم کند که برایش مشکل ساز نشود و پا را از دایره حرفه رسانه ای فراتر می گذاشت و توهین و هتک حرمت می کرد .
مطمئن هستم که همین مطالب دستاویزی بود برای حذف و برخورد با او .
البته در کلیت موضوع نباید دهان منتقدان را بست و باید از وجود منتقدان به عنوان فرصتی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت استفاده کرد .
پاسخ + +12 -2 --
FB 1399/01/22 - 14:35
از وزیران و مدیرانی که ظرفیت انتقاد از بی لیاقتشان را ندارند و به فکر قدرت و ....هستند، انتظاری بیش از این نداریم.
ما معلمین از کانال حرف حساب به خاطر تمام زحماتی که جهت شفاف سازی وضعیت آموزش و پرورش و رساندن صدای ما به گوش مسئولین می‌کشد سپاسگزاریم. امیدواریم هرچه زودتر این کانال به فعالیت خود ادامه دهد.
پاسخ + +8 0 --
دوست دکتر حسینی 1399/01/22 - 15:12
او از شهر چشمان بارانی است

او از نسل امواج طوفانی است

او آن عابر کوچه های شب است

که شاهد بر این دیر ظلمانی است

او آن مرغ شیدای خونین پر است

که در پای اندیشه بی نظیرش قربانی است.
پاسخ + +13 0 --
حسن قربانی 1399/01/22 - 15:31
سلام از شکایت وزارت خانه از حرف حساب متاسف شدم با بستن این رسانه های بی دفاع مدیریت متعفن میشود وخود شیفتگی فزونی می یابد وهواواب تازه برشش ورگ ها تزریق نمیشود این بد ترین خبر وزیر حاشیه ای اموزش وپرورش است
پاسخ + +16 -5 --
منتقد 1399/01/22 - 15:36
کانال تلگرامی "حرف حساب" به معنی واقعی، رسانه محسوب نمی‌شد، بلکه محلی برای دعوا و مچگیری محفل های آموزش و پرورش از همدیگر بوده است.
ایجاد کننده کانال هم بیشتر از این که به فکر تاسیس رسانه ای برای تضارب آرا کارشناسان واقعی در مورد مسائل و موضوعات تخصصی آموزش و پرورش باشد، دوست داشت به عنوان فردی شناخته و مورد توجه قرار بگیرد که می تواند از همه آتو جمع آوری کرده و آنان را تهدید کند
در مجموع انسان های آزاده از بسته شدن هر رسانه ای ناراحت می شوند، ولی به اصطلاح "رسانه ی حرف حساب" که اگاهانه و با پشتوانه برخی مراکز قدرت علیه بخشی دیگر از مراکز اقدام می کرد، با رسانه مورد نظر کارشناسان و معلمان فرسنگ ها فاصله داشته و دارد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/01/22 - 21:42
آتو گرفتن از ظالم حلال نیست؟
پاسخ + +14 0 --
حیدری 1399/01/22 - 15:54
دیکتاتوری وزیر آموزش و پرورش و اللهیار ترکمن بر کسی پوشیده نیست
پاسخ + +6 0 --
منصور 1399/01/22 - 19:06
تاب آوری در همه ارکان کشور ما از مردم تامسئولین بسیار ناچیز است دادگستری باید آخرین راه حل مشکلات باشد . در کتاب اجتماعی که چاپ وزارت آموزش و پرورش است به دانش آموزان یاد می دهد مشکلات را باید از مسیر گفتگو ، ریش سفیدی و تفاهم رفع نمود اگر در نهایت اختلاف پا بر جا ماند به محاکم رجوع نمود آن وقت آموزش و پرورش ؛آخرین راه حل را ابتدا امتحان می کند. این نقض غرض را چگونه باید توضیح داد؟!
پاسخ + +7 0 --
ی معلم 1399/01/22 - 22:41
آن یارکزو گشت سرداربلند //جرمش این بودکه اسرارهویدا می کرد. حرف حساب بحساب می گفت
پاسخ + +10 0 --
کریمی 1399/01/23 - 10:28
با سلام به جای بگیر و ببند جلو دروغگویی اقای الهیار ترکمن را بگیرند با چه رویی در مقابل چشمان میلیون ها نفر دروغ می گوید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/01/23 - 12:12
دروغ حکم اکسیژن رو داره واسه این طایفه
پاسخ + +8 -3 --
یک معلم 1399/01/23 - 18:24
حرف حساب بی طرف نبود یک رسانه باید بی طرف باشد.اصلا من شک دارم بتوان ان را رسانه نامید.
بیشتر می توان حرف حساب را هوچی گر نامید.در برخی مواقع شایسته عمل کرده ولی در بیشتر مواقع شبیه خاله زنک ها هوچی گری است.کانالی اصولگرا بود که از بیچارگی ما معلم ها به نفع مطرح کردن خودش استفاده کرد
پاسخ + +5 -3 --
عسگر 1399/01/23 - 20:26
از ووزیری که به راحتی آب خوردن دروغ بزرگ ۵۰درصد افزایش حقوق برای معلم رو در تریبون رسانه ها با وقاحت اعلام میکنه در صورتی که با ۲۷سال سابقه از اون ظلم و تبعیض و دروغ کلا ۲۵۰ تومن اضافه شد تازه از این مبلغ هم هفتاد هزار هم بابت افزایش کسورات بیمه و صندوق باز نشستگی و...کم شده .انتظار داشته باشیم از معلم حمایت کنه ! با عذر خواهی از همه معلمین و اساتید بزرگوار باید عرض کنم ساده لوحی و ساده اندیشی از نوع خیلی خیلی پیشرفته است.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1399/01/24 - 07:40
حكايت شكايت از حرف حساي حكايت شكايت يك پدر از فرزندش به كلانتري محل است كه بيا بگير ودهنش را ببند واين اوج بي عرضگي پدر وبي جايگاهي ايشان در مديريت منزل است شكايت ووگرفتن وبردن كار سختي نيست كار سخت تحمل وپاسخ است
دريغ از هيئت منصفه ومحاكمه
حاشا كه اين سيستم با اين تحكم به تربيت خود برسد تا به تربيت نسل!
پاسخ + +3 0 --
حسین 1399/01/24 - 09:52
وای بر این سیستمی که حرف حساب را تحمل نمیکند.ضعف های خود را جبران کنید نه اینکه مردم راغل و زنجیر کنید
پاسخ + +1 -2 --
یک همکار 1399/01/24 - 10:59
مدیر کانال تلگرامی آموزگاران به مدیریت آقای جواد بابازاده رها که اکنون ماهاست با مرخصی بدون حقوق در کانادا بسر می برد از کجا این همه اطلاعات رو کسب کرده ؟؟؟!!!!!
پاسخ + 0 0 --
قدرت الله دانشیار 1399/03/21 - 08:11
باسلام وعرض ادب. ای کاشی مسولین کمی از خداوند می ترسیدند از سال 91لغایت 94بابت فوق العاده ایثارگری. طبق حکم کارگزینی استان همدان معوق طلبکاریم ولی متاسفانه بنام رای دیوان عدالتی اداری حقمان پایمال شد.وزارت اموزش و پرورش حاضر به پرداخت نیستند .می گویند دستور دیوان عدالتی اداری ماده 51حذف گردید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور