صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

« اگر صدای معلم شنیده نشود فتیله فرهنگ افت خواهد کرد »

گزارشی از گرامی داشت " روز جهانی معلم " در " موزه تمبر یکتا "

گزارشگر : رضا قاسم پور / خبرنگار صدای معلم

گروه اخبار/

گزارش صدای معلم از گرامی داشت روز جهانی معلم در موزه تمبر یکتا

یکشنبه ۱۵ مهرماه ۴۰۳ مراسم گرامی داشت روز جهانی معلم در موزه تمبر یکتای گوهردشت کرج با حضور تعدادی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته و همچنین علی پورسلیمان مدیر صدای معلم به عنوان سخنران برگزار گردید.

در این نشست سه ساعته رضاقاسم‌پور در سخنان آغازین ضمن تبریک و تسلیت مناسبت‌ها افزود:در کنار ۱۲ اردیبهشت روز ملی معلم در کل دنیا ۵ اکتبر روز جهانی معلم نیز گرامی‌داشته می‌شود.

این دو مناسبت فرصتی برای مرور چالش‌های دستگاه‌ تعلیم و تربیت است.

قاسم‌پور با یادآوری مطالبات صنفی فرهنگیان افزود:

گزارش صدای معلم از گرامی داشت روز جهانی معلم در موزه تمبر یکتا

مطالبات فرهنگیان در دو شاخه اصلی منزلت و معیشت قابل تقسیم بوده و فعالان صنفی فرهنگی مصممند مطالبات به‌ حق خود را از مجاری قانونی پیگیری نمایند. این مراسم باید توسط تشکل‌های فرهنگی استان برگزار می‌شد.

در ادامه حاضرین در نشست ضمن بحث و بررسی آخرین وضعیت معلمان در دولت پزشکیان نقطه‌نظرات خود را در خصوص چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش در موارد زیر به اشتراک گذاشتند.

وعده‌های سر خرمن

علیخانی از فرهنگیان مطالبه‌گر البرزی با اشاره به مشکلات تمدید غیرقانونی موعد بازنشستگی در دولت قبل افزود: گناه منِ معلم در خصوص کسری و کمبود معلم چیست؟ چرا باید تاوان قصور مسئولین را معلمان پرداخت نمایند.

وعده‌های امروز و فردای مسئولین تمامی ندارد.

قانون عطف به ما سبق نمی‌شود

سعیدی از فعالان صنفی فرهنگیان البرز ضمن انتقاد از قوانین خلق‌الساعه و غیر کارشناسی افزود: قانون عطف به ما سبق نمی‌شود لذا قانون بازنشستگی غیرقابل اجرا بوده و خوشبختانه در دولت جدید این قانون ضدفرهنگی را کنار گذاشته‌اند.

معلم فرصت اندیشیدن ندارد

ادیبی از موسسین کانون صنفی فرهنگیان البرز ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری جلسه افزود:

جامعه توسعه یافته مستلزم نهادهای اجتماعی واقعی و فعال است. متاسفانه آموزش و پرورش فاقد نهاد متشکل است.معلم اندیشیدن می‌آموزد ولی معمولا فرصت اندیشیدن ندارد.

دبیرستان پزشکی پیشتاز محیط زیستی

خانم باجلونو مدیر سابق دبیرستان فاطمه پزشکی و مطالبه‌گران ناحیه ۴ کرج با اشاره به فعالیت‌های محیط زیستی مجموعه تحت مدیریتی خود افزود:مدرسه ما اولین مدرسه محیط زیستی و پیشگام در سطح کشور بود که با سرکار خانم بهاور موسس پویش نه به ته سیگار همکاری تنگاتنگی داشتیم.

وی در پایان از برخوردهای جناحی و سیاسی با مدیران مستقل و مطالبه‌گر البرز انتقاد نمود.

گزارش صدای معلم از گرامی داشت روز جهانی معلم در موزه تمبر یکتا

تهاجم فرهنگی به آموزش و پرورش

داود مرادخانی از فرهنگیان پیش کسوت با اشاره به تجربیات کلان مدیریتی خود در ادارات و سازمان‌های مختلف افزود: ارباب رجوع ما در آموزش و پرورش دانش آموز است برعکس دستگاه‌هایی مانند بهزیستی که ارباب رجوع کاملا چالشی دارند.

مرادخانی با اشاره به اجحاف هایی که در حق معلمان در پرداخت ها می شود افزود: در واقع دستگاه تعلیم و تربیت از این منظر با یک تهاجم فرهنگی رو به روست.

گزارش صدای معلم از گرامی داشت روز جهانی معلم در موزه تمبر یکتا

شهیدستان کرج را شهید کردند

مهدی توسلی از اعضای سازمان معلمان استان البرز نیز با اشاره به آستانه پایین تحمل مسئولین آموزش و پرورش در مواجهه با انتقادات افزود: معلمان ما دغدغه‌مند بوده ولی متاسفانه مسئولین اعتقادی به پیگیری مطالبات از سوی فعالان صنفی و مطالبه‌گران اجتماعی ندارند.

ما در شهیدستان کرج همراه رضا قاسم‌پور جانانه و دلسوزانه برای احیای مجموعه و غبارروبی از شهدا تلاش کردیم ولی مسئولین حتی چشم دیدن این حرکت فرهنگی و ارزشی را نیز نداشتند‌.

سکوی دفع زباله در مجاورت مدرسه

علی ضیائی‌فر کارآفرین و خیر مدرسه‌یار منطقه قزل حصار کرج با اشاره به وضعیت نابه‌سامان محیط‌ زیستی مدرسه یادگار امام خرمدشت افزود: وجود سکوی دفع زباله در مجاورت مدرسه دوشیفت ۱۵۰۰ نفر از هیچ منظری قابل توجیه نبوده و اجحاف در حق دانش‌آموزان بی‌گناه است.

ضیایی‌فر با اشاره به دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان افزود: معلم باید برای تربیت اصولی دانش آموز فاقد دغدغه معیشتی و مشغولیت ذهنی باشد.

معلم قلب تپنده آموزش و پرورش

اکبری از همکاران آموزشی ناحیه ۳ کرج با اشاره به اینکه معلم قلب تپنده آموزش و پرورش است افزود: چنین اجتماعاتی پایه‌ای برای پیگیری مطالبات صنفی فرهنگیان بوده و امیدواریم چنین جلساتی مداوم، مستمر و با دستور کار مشخص و تخصصی باشد.

گزارش صدای معلم از گرامی داشت روز جهانی معلم در موزه تمبر یکتا

مدرسه شاد مستلزم معلم شاد

امیرعطاران از معلمان قلم به دست البرزی نیز با اشاره به ضرورت احیای صدای معلم افزود: اگر صدای معلم شنیده نشود فتیله فرهنگ افت خواهد کرد. مدرسه و کلاس شاد مستلزم معلم شاد و با نشاط بوده و روحیه مطالبه‌گری و تفکر انتقادی باید در آموزش و پرورش جاری باشد.

مشکل اتباع غیرقانونی

مرسل توکلی از فرهنگیان شهرستان ملارد با اشاره به مشکلات مناطق حاشیه‌ای تهران کرج افزود:مدارس حاشیه‌ای از کمبود امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی کارآمد محروم هستند‌ از طرفی در این مناطق با انبوه اتباع خارجی مشکل‌دار مواجه هستیم.

ضرورت تغییرات مثبت

مهرور از معلمان نویسندگان البرزپژوه با اشاره به مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت افزود:همه مشکلات متوجه دولت نیست طبق آخرین تعریف یونسکو معلم و متعلم نیز باید تغییرپذیر بوده و از دانش آموخته شده برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی پیرامونی خود بهره جوید.

گزارش صدای معلم از گرامی داشت روز جهانی معلم در موزه تمبر یکتا

معلم باید مطالبه‌گری کند

معصومه شیخیان فعال فرهنگی اجتماعی و خیر مدرسه یار نیز با اشاره به سوابق کارهای عا‌م‌المنفعه خود افزود: معتقدم که معلم باید مطالبه‌گر و فعال فرهنگی اجتماعی باشد. از این منظر خود را آماده شرکت در انتخابات شورای شهر کرده‌ام و انتظار حمایت جامعه فرهنگیان و مطالبه‌گران اجتماعی از این فعالیت اجتماعی خود را دارم.

فعالیت در تشکل‌های مردم نهاد

خانم پورمظاهری از مدیران مدارس کرج نیز با اشاره به سوابق فعالیت‌های، فرهنگی اجتماعی و محیط زیستی خود افزود: ما در قالب سمن‌های محیط زیستی و تشکل‌های مردم‌نهاد پیگیر مطالبات مردم و به ویژه فرهنگیان و دانش‌ آموزان استان هستیم.

شعرخوانی همکاران فرهنگی

در ادامه سرکار خانم‌ها مستوفی، بزرگمهر و آقای مصباح آخرین سروده‌های خود را تقدیم فرهنگیان حاضر کردند.

همچنین احمدی، جهانبخش، منافیان، امیدی، غفاری، نظری‌ پور نیز نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مبتلابه آموزش و پرورش بیان نمودند.

در پایان ؛ در پایان پورسلیمان مدیر پایگاه خبری صدای معلم ضمن ابراز خوشحالی از برپایی مراسم گرامی داشت روزمعلم در موزه تمبر یکتا دیدگاه تفصیلی خود را بیان کرد .

گزارش صدای معلم از گرامی داشت روز جهانی معلم در موزه تمبر یکتا

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم از گرامی داشت روز جهانی معلم در موزه تمبر یکتا

سه شنبه, 17 مهر 1403 21:49 خوانده شده: 19 دفعه چاپ

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور