صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم ... مرحمت فرموده ما را مس کنید !

آموزش و پرورش در شهرک غرب به جای مدرسه پاساژ ۳۵ طبقه می سازد ؟!

صدای معلم گزارش می کند ؛

گروه گزارش/

پنج شنبه ششم مهر ؛ « صدای معلم » گزارشی را با عنوان « اردوگاه میرزا کوچک خان جنگلی آموزش و پرورش در صف فروش قرار گرفت ! » منتشر کرد . ( این جا )

در پایان این گزارش آمده بود که علاوه بر این مجموعه ارزشمند ؛ مکان های دیگری نیز مانند : مجموعه فرهنگی ورزشی چمران رامسر ؛ اردوگاه گل آور 2 بندر انزلی - کانون فرهنگی تربیتی قدس - خانه معلم زنجان و... در فهرست اقلام فروش قرار گرفته اند .

بنا بر آمار منتشر شده ؛ نزدیک به نیمی از مدارس فعال در تهران به مدارس غیرانتفاعی اختصاص دارند و روز به روز وضعیت تحصیل در مدارس عادی دولتی بغرنج تر و پیچیده تر می شود ضمن آن که تراکم کلاسی دانش آموزان در این گونه مدارس به طرز وحشتناکی در حال افزایش است و ادامه ی این وضعیت عدالت آموزشی و کیفیت آموزش را در مدارس عادی دولتی در مخاطره جدی قرار خواهد داد .

این آمار در کشور به بیست درصد رسیده است .

نامه ی زیر توسط یکی از مخاطبان برای « صدای معلم » ارسال گردیده است .

 

گزارش صدای معلم از فروش اموال آموزش و پرورش و ساخت پاساژ در منطقه 2 تهران به جای مدرسه

مدارس دولتی آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران با شاخص تراکم دانش آموز در کلاس 31.05 جزو متراکم ترین مدارس در میان مناطق آموزش و پرورش کشور هستند. این منطقه بیشترین تعداد مدرسه غیردولتی در شهر تهران را داشته و مسئولان آموزش و پرورش همواره گرانی زمین را دلیل ناتوانی در ساخت مدارس دولتی بیشتر در این منطقه ذکر می کنند. اما شواهد نشان می دهند آموزش و پرورش در توافقی نانوشته مناطق شمال شهر تهران را به مدارس غیردولتی واگذار کرده و در حال فروش مدارس و زمین های خود در این منطقه است.

به تازگی یکی از بهترین املاک وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور به مساحت ۴۵ هزار مترمربع که در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد برای ساخت مجتمع تجاری و اداری و شهربازی اختصاص یافته و آگهی فروش آن در سایت دبیرخانه هیات مولدسازی منتشر شده است. این زمین مرغوب در شهرک غرب و محصور بین بلوار فرحزادی، بلوار دادمان، خیابان حسن سیف و خیابان هفدهم است. این مجموعه ۴۵ هزار متر مربعی که مدت‌های طولانی پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته بود، به دستور مقام معظم رهبری پس گرفته شده و به کانون بازگردانده شده است (نامه دفتر مقام معظم رهبری به شماره 1.22630 مورخ 1392.01.18 به عنوان رئیس محترم ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) اعلام می دارد: بنا به دستور مقام معظم رهبری مد ظله العالی مالکیت زمین به کانون منتقل و بدهی آن به بنیاد مستضعفان بخشیده شود. این دستور در تاریخ 1371.03.31 به ریاست وقت بنیاد مستضعفان ابلاغ شده است که در بند 5 مصوبه 396 نیز به آن استناد شده است) و این موضوع اهمیت و ضرورت توجه به حوزه کودکان و نوجوانان را نشان می دهد .حتی اگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توان استفاده کامل از ظرفیت این زمین ارزشمند را ندارد، وزارت آموزش و پرورش می تواند بخشی از آن را برای ساخت مدارس مورد نیاز در این منطقه اختصاص دهد. ( این جا )

گزارش صدای معلم از فروش اموال آموزش و پرورش و ساخت پاساژ در منطقه 2 تهران به جای مدرسه

مطابق اطلاعات منتشر شده قرار است به زودی در کمیته فنی کمیسیون ماده 5 برای پروژه تجاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرک غرب، تصمیم گیری شود. درخواست اصلی احداث بنای تجاری و اداری ۳۵ طبقه روی همکف و احداث بنای شهر کودک در سه طبقه است. بر اساس طرح تفصیلی این ملک در زیرپهنه 123s (محورها و گستره های تجاری، اداری و خدمات در مقیاس منطقه ای – حداکثر تراکم ساختمانی 340 درصد به صورت 6 طبقه - تا 2 طبقه %80 و طبقات بالا %45 - حداقل اندازه قطعه 750 مترمربع حداقل عرض معبر 14 متر) واقع شده است.

طبق ضوابط خاص ملک در سامانه طرح تفصیلی مشمول حداکثر تراکم ساختمانی 385 درصد در 7 طبقه می شود.

از سوی سازمان نوسازی شهر تهران امکان سنجی تقاضای احداث بنای تجاری – اداری 35 طبقه روی همکف تجاری و شهر کودک 3 طبقه روی همکف تجاری – فرهنگی با تراکم کل 142.07 درصد و فضای سبز مرتبط (باغ ایرانی و باغ بازی های اقوام) مطرح شده است. ( این جا )

علاوه بر این ملک 31 هزار متری کانون فرهنگی تربیتی قدس واقع در شهرک غرب خیابان ایران زمین و دبستان دخترانه خیرساز حکمت (خیریه محمدعلی متحدی) به مساحت 1700 مترمربع در سعادت آباد نیز در معرض فروش قرار گرفته اند. ( این جا ) و ( این جا )


گزارش صدای معلم از فروش اموال آموزش و پرورش و ساخت پاساژ در منطقه 2 تهران به جای مدرسه

گزارش صدای معلم از فروش اموال آموزش و پرورش و ساخت پاساژ در منطقه 2 تهران به جای مدرسه

گزارش صدای معلم از فروش اموال آموزش و پرورش و ساخت پاساژ در منطقه 2 تهران به جای مدرسه

گزارش صدای معلم از فروش اموال آموزش و پرورش و ساخت پاساژ در منطقه 2 تهران به جای مدرسه


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم از فروش اموال آموزش و پرورش و ساخت پاساژ در منطقه 2 تهران به جای مدرسه

شنبه, 08 مهر 1402 17:18 خوانده شده: 510 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 -1 --
ناشناس 1402/07/08 - 18:38
پیامبر اکرم(ص) فرمودند: "فتنه امّت من مال و ثروت است". از مخابراتش بگیر تا حوزه فرهنگی و آموزشی؛ چه میوه ای می دهد این؟
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1402/07/08 - 19:26
تو این کشور چه خبره؟!
همه اش فساد و تباهی و به هم ریختگی

چرا یه خبر خوب نیست خسته شدیم
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1402/07/09 - 10:28
به نظرمی رسدعلیرغم حرفهای مسئولین کشورکه مرتب دم ازاقتصادمقاومتی،اسلامی وسایرکلمات پرطمطراق میزنند،نوعی سیستم سرمایه داری به شکل آشکارپیاده می شودمال اندوزی وثروت اندوزی وتجمل گرایی به شدت دربین آنهارواج دارد.ازطرفی مردم رابه خویشتنداری وتقوی وعدم دلبستگی به مال دنیادعوت می کنندازسویی به وضوح دیده می شودکه ثروت این کشورراکاملادراختیارگرفته وروزبروزمردم فقیرتروبینواترمی شوند.
پاسخ + +7 0 --
علی 1402/07/09 - 10:33
هرمغازۀ پاساژمیلیاردهاتومن درآمدداره وسودخوبی تو جیب این آقایون میره مدرسه چه دردی دوامیکنه دانش آموزان درس نخونن به جهنم!!
پاسخ + 0 -1 --
معصومه چاره جویی 1403/06/12 - 16:39
انشالله وضعیت مالی مدارس از جمله سروش مه در آمد هنگفت داره .ومثل مور وملخ ریختن . به جای رسیدگی به مشکلات.
که معاون مالی هار شده وهر ارباب رجوع می ره به جز های مالی .دهن کثیفشو باز می کنه وقش میده تا الان دوبار بی حرمتی کرده به نعاون اجرایی شهید میلانی.
به لطف دکتر پزشکیان رسیدگی میشه.
پاسخ + 0 -1 --
معاون اجرایی میلانی 1403/06/13 - 16:04
من معاون اجرایی دربه در که از 16آبان اسیرم
انجمنی مدرسه سهید .... با هماهنگیمدیر ودومعاونین آموزشی وپرروشی منو کتک زدوگفت پسرم دوازده هزار فالور داره واستوری کرد وفش داد لطفا اینستا گرام پیج منو فالو کنید تمام واقعیت ها رو گذاشتم همراه با
معاون کتک خورده مدرسه وفحاشی شده در امتحانات توسط ملکوهی وآزاد بخت.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور