صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

دبیر کل کانون صنفی معلمان : " مشكل آموزش و پرورش ساختاري است، وزير سهم كوچكي دارد "

برخي جريانات براي تسويه‌حساب‌هاي جناحي با دولت از استيضاح وزير به عنوان يك اهرم استفاده مي‌كنند در حالي كه همگان مي‌دانند مشكل آموزش و پرورش ايران ساختاري بوده و وزير سهم كوچكي در ايجاد بحران داشته است.


اسماعیل عبدی  اسماعيل عبدي، دبيركل كانون صنفي معلمان ايران در پاسخ با اين پرسش «اعتماد» كه در اين شرايط استيضاح با چه هدفي صورت مي‌پذيرد و چه كساني دنبال استيضاح هستند؟ گفت: بدون شك پاشنه‌آشيل همه دولت‌ها از سال ٧٦ آموزش و پرورش بوده است. عملكرد دولت‌هاي هفتم و هشتم با وزارت آقايان مظفر و حاجي، دولت‌هاي نهم و دهم با آقايان فرشيدي، علي احمدي و حاجي بابايي و دولت يازدهم با آقاي فاني پر از نقايص و ضعف‌هاي جدي بوده است تا جايي كه كمتر كارشناسي توان دفاع از عملكرد دولت‌ها در اين وزارتخانه را دارد. البته جدا از ضعف‌هاي موجود در آموزش و پرورش دولت يازدهم و فراز و نشيب‌هاي فراوان، بدون ترديد در طرح استيضاح مسائل جناحي و سياسي پر رنگ بوده است. برخي جريانات براي تسويه حساب‌هاي جناحي با دولت از استيضاح وزير به عنوان يك اهرم استفاده مي‌كنند در حالي كه همگان مي‌دانند مشكل آموزش و پرورش ايران ساختاري بوده و وزير سهم كوچكي در ايجاد بحران داشته است.
ايشان در ادامه به «اعتماد» درمورد عملكرد فاني و تيمش نيز گفت. در ابتدا دكتر فاني گفته بود كه قصد دارد امنيت فرهنگي را جايگزين فرهنگ امنيتي كند و تشكل‌هاي صنفي را به ديدار پذيرفت و يك رابط براي ارتباط با تشكل‌هاي صنفي تعيين كرد. او به عنوان نخستين وزير براي آزادي معلمان زنداني به قوه‌قضاييه نامه نوشت و تمام پرونده‌هاي فعالان صنفي كه در دولت پيشين با نفوذ اقتدارگرايان در هيات‌هاي تخلفات اداري حكم گرفته بودند با دستور وزير بازبيني شدند و در چند مورد حكم تبعيد فعالان صنفي در هيات عالي نظارت نقض شد. قائم مقام وزير و مشاور وزير در تشكل‌هاي صنفي در جلسه شوراي هماهنگي تشكل‌هاي صنفي معلمان سراسر كشور در تهران حضور يافتند.
وي ادامه داد: اما تيم دكتر فاني در انتصابات بسيار ضعيف عمل كرده است زيرا در بسياري از مناطق مديران كل اصولگرا و مديران مياني اصلاح‌طلب هستند. وزارتخانه آموزش و پرورش دولت يازدهم با واگذاري غير كارشناسي مدارس به بخش خصوصي، تبديل وضعيت نشدن معلمان پيماني و تبعيض در پرداخت حقوق به معلمان آزاد بدون بيمه و قراداد ضعيف با بيمه آتيه‌سازان حافظ و التهابات و خشونت‌هاي يك سال اخير در مدارس همواره مورد نقد بوده و اين موارد موجب دست مايه و تقويت اراده مجلس در استيضاح شده است.
« اعتماد» پرسيد مجلسي كه به دكتر نجفي راي اعتماد نداد آيا مي‌تواند مدعي دلسوزي معلمان و آموزش و پرورش باشد؟ اين فعال صنفي اين گونه پاسخ داد: پيش از راي عدم اعتماد به دكتر نجفي اين مجلس در زمان تصدي حاجي بابايي بر وزارت آموزش پرورش نشان داد كه كاملا سياسي است. زيرا دولت دهم به گفته بيشتر كارشناسان درحوزه آموزش و پرورش ضعيف‌ترين عملكرد را در بين همه دولت‌ها داشته و همين مجلس در استيضاح او كوتاهي كرده است.

بي‌گمان در آن زمان استيضاح كمترين واكنش نمايندگان به شرايط نابه سامان آموزش و پرورش مي‌توانست باشد، زيرا:
- معلمان پيش دبستاني در دولت دهم با حقوق
٢٠٠ هزارتومان و بيمه ١٥ روز وضعيت نامشخصي داشتند.
- معلمان آزاد با حقوق ٣٠٠ هزار تومان بدون بيمه فعاليت مي‌كردند.
-دانش‌آموزان در چند نوبت در اردوهاي راهيان نور و دريا كشته شدند و وزارتخانه سكوت كرد.
-بيش از صد هزار نفر به شكل قبيله‌اي و فاميلي خارج از ضوابط وارد آموزش و پرورش شدند! حتي برخي آنان بي‌سواد و كم سواد بودندكه پس از ورود به
آموزش و پرورش مدرك گرفته و برخي آنان هم‌اكنون از خدمتگزاري ارتقا يافته و به عنوان آموزگار مشغول به كارند!!
-تغييرات خلق‌الساعه مقاطع تحصيلي و درونمايه‌هاي كتب درسي سبب سردرگمي مسوولان، معلمان و خانواده‌ها شده بود.
- وزير پس از كشته شدن كودكان معصوم در واقعه دلخراش آتش‌سوزي شين‌آباد كردستان به جاي اعلام استعفا در پاسخ به خبرنگاري گفت: برويد دليل آتش‌سوزي را از مسوولش بپرسيد!


از دبيركل كانون صنفي پرسيديم به نظر شما آيا استيضاح راي مي‌آورد و نمايندگان در اين باره جدي هستند؟ او گفت: با احترام به عقيده واقعي برخي نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، به باور من استيضاح وزير تابعي است از برآيند داد و ستد دولت با نمايندگاني كه هنگام راي اعتماد لابي كرده و راي اعتماد خود را درازاي دخالت در انتصابات به دكتر فاني دادند. به عبارت ديگر اگر دكتر فاني همچنان به برخي مديران كل اصولگرا و اعضاي صندوق ذخيره فرهنگيان روي خوش نشان دهد تا به اين ترتيب منافع برخي افراد حفظ شود، طرح استيضاح جدي نخواهد بود. تا حدي هم استيضاح به شرايط بين‌المللي دولت در مذاكرات وابسته است.
«اعتماد»: اين استيضاح تا چه حد به اعتراضات اخير معلمان و تشكل‌هاي صنفي مرتبط است؟

عبدي: تشكل‌هاي صنفي و معلمان اعتراض‌شان فقط به وزير و عملكرد او نيست بلكه به سيستمي است كه وزير در آن قرار دارد. كل ساختار و پولي كه دولت در اختيار دارد زير سوال است و در اين وضعيت كمتر فردي مي‌تواند كارآمد عمل كند. كانون صنفي معلمان ايران به عنوان يك تشكل آوانگارد در اعتراضات با درك فضا، زمان تجمع را در دهم اسفند خارج از ساعات آموزشي قرار داد تا دست مايه‌اي براي كنترل معلمان نشود و شوراي مركزي تشكل‌هاي صنفي نيز تجمع ١٧ ارديبهشت را در روز غير‌كاري قرار داد تا آموزش آسيب نبيند و از بروز خشونت عليه معلمان جلوگيري شود. اگر اعتراضات به خشونت كشيده مي‌شد در بعد بين‌المللي يك نقطه ضعف حقوق بشري عليه دولت ايجاد مي‌شد. با وجود نارضايتي شديد از عملكرد ضعيف دولت و وضعيت نابه سامان آموزش و پرورش، نوع اعتراضات را قدم به قدم هدايت كرديم زيرا بدون شك از راديكال شدن فضا متضرر مي‌شديم.
 استراتژي ما ديدار، طومار، تذكر، نامه، چانه‌زني و پس از آن تجمعات مسالمت‌آميز بود. ما از اينكه برخي جريانات مي‌خواهند سوار بر موج اعتراضات شده و معلمان را پياده نظام منافع خود قرار داده و برايشان اشك تمساح بريزند آگاه بوديم لذا از بروز هيجان در بدنه كاستيم و حتي در نخستين تجمع با استراتژي سكوت وارد شديم.
ما معتقديم كه اولويت دولت، ايجاد امنيت منطقه‌اي و پيروزي درمذاكرات است، زيرا اين برد يك برد صنفي است و ادامه تحريم‌ها به ضرر معلمان زير خط فقر و طبقه متوسط خواهد بود.
بدون ترديد نمايندگان نمي‌تواند از اعتراضات معلمان استفاده كنند چون افكار عمومي آگاه شده كه اصل اعتراض فرهنگيان فقط به كارفرما نيست و معلمان و تشكل‌ها در اعتراضات و قطعنامه‌هاي پاياني هم مجلس و هم دولت را در شكل‌گيري وضعيت كنوني دخيل مي‌دانند.

جمعه, 08 خرداد 1394 09:38 خوانده شده: 3226 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +17 -1 --
حسنی از تهران 1394/03/08 - 15:44
تحلیل کاملا سیاسی .کینه توزانه واز روی اضطرار بود.
این تحلیل برای چرخش تفکر فرهنگیان و طراحی شده انجام گردید.
نه شما ونه هیچ کس دیگری نمی تواند.صدای افتادن وخرد شدن شما و فانی را محو کند.
آرمان شما نجفی فقط 6ماه در میراث فرهنگی مقاومت کرد.
او 30 سال قبل هم موفق نبود.
عقل کل دل معلمان به آنها دروغ نمی گوید.
تلاش بیهوده نکن.
پاسخ + 0 0 --
محمد زارع 1394/03/08 - 20:47
اقای دبیرکل محترم.
1/شما که در 10 اسفند با بیانه ای تجمع را ازخود سلب کردید حالا ازچه وچه کسی دفاع میکنید؟
2/ دراعتراضات حق طلبانه کجابودید که حالا میخواهید صید شیر معلمان را بخورید؟
3/ معلمان عزیز مواظب باشید که کفتارها شکار شیر را نخورند/
4/ چرا رسانه میلی صدای معلم را از زبان معلم منعکس نمیکند؟
5/ هیس معلمها فریاد نمیکنند حربه ایست برای معلم هراسی .
6/ معلمان غیور نگذاریم که حرفهای رهبری درنطفه خاموش و زیر گردوخاک بی مسئولیتی وزیر ودارودستش بماند.یاحسین .
پاسخ + +22 -1 --
فرهنگی 1394/03/08 - 17:13
دبیر کل کانون صنفی معلم
چرا منصفانه عملکرد آقای فانی را نقد نمیکنید,
چرا شجاعت پذیرفتن ناکارآمدی وزیر را ندارید و دایم در حال توجیه ناکارآمدی وزیر محترم و مدیران ارشدش هستید.
فکر میکنید گفتن این مساله که آقای فانی نتوانسته به خاطر فشارهای سیاسی مدیران احمدی نژاد را برکنار کند, او را مبرا میکند, برعکس مهر تاییدی بر ضعف و ناکارآمدی اوست و گناهش را سنگین تر میکند,
آیا ملاقات وزیر با نمایندگان کانون معلمان اینقدر اهمیت دارد که چشم خود را بر روی ضعف و معایب ایشان ببندد.
اگر فرهنگیان از حمایتهای شما از وزیر انتقاد میکنند برای آن است که احساس میکنند آقای فانی و سازمان معلمان در مقابل فرهنگیان قرار گرفته اند نه در کنار آنها,
چنین سخنانی در برجسته کردن اقدامات نه چندان مهم آقای فانی از سوی کانون صنفی معلمان خطای بزرگی است.
پاسخ + +22 -1 --
فرهنگی 1394/03/08 - 17:14
معلمان انتظار دارند پیش از مجلس, سازمانی که داعیه نمایندگی معلمان را دارد, وزیر را مورد استیضاح و سوال قرار دهند,
معلمان انتظار دارند, درخواستهای صنفی آنها را دنبال کنید.
چرا کانون صنفی معلمان از وزیر محترم نمیپرسد چرا طرح رتبه بندی را اجرا نمیکند.
چرا از ایشان نمی پرسید چرا به جای آنهمه اقدامات مهم که درجهت رفاه معلم و دانش آموز باید انجام میداد تنها از سر مخالفت با وزیر پیشین و بدون هیچ دلیل منطقی به دنبال برداشتن تعطیلی پنج شنیه ها بود
چرا از وزیر محترم سوال نمیکنید چرا به وعده پرداخت مطالبات فرهنگیان عمل نکرد
چرا از وی نمیپرسید چرا امتیاز فوق العاده شغل را دیر و این طور غیرمنصفانه اجرا کرد
چرا درباره کوتاهی وزیر در عزل مدیران ضعیف سخن نمیگویید
کانون صنفی معلمان
اگر قرار است یک سویه و غیر منصفانه از وزیر حمایت کنید و صرفا به دنبال دفاع از عملکرد ضعیف وزیر باشید, بهتر است نام کانون صنفی معلمان را یدک نکشید چون سخنگوی معلمان و در پی احقاق حق معلمان نیستید!چ
پاسخ + +20 -1 --
جلیل 1394/03/08 - 20:34
این مقاله نشان داد کانون صنفی مدافع کامل فانی هست و اعضای این صنف بی طرف نیستند البته من معتقدم دفاع از وزیری که اکثر معلمان از وی نفرت دارند موجب ناخشنودی و بی اعتمادی معلمین از این صنف خواهد شد صنفی که معلوم نیست با کدامین رای معلمین تشکیل یافته و حال خود را نماینده معلمین می دانند
پاسخ + +22 0 --
جلیل 1394/03/08 - 20:42
اتفاقا وزیر بیشترین سهم رو در هر وزارتخانه ای دارد و این نکته مثل روز روشنه مثل تفاوت وزیر بهداشت و آموزش وپرورش یکی پرتوان که توانست دولت را اقناع و موجب افزایش حقوق پزشکان شود و دیگری ناتوان که اصلا معیشت معلمان اهمیتی برای وی ندارد
پاسخ + 0 0 --
محمد زارع 1394/03/08 - 21:06
احسنت .باسلام یک گله گوسفند به رهبری شیر میتواند برک گله شیر بارهبری گوسفند پیروز شود .وقتی مدیر خانه ناتوان وناکارامد باشد بچه ها هر کاری میکنند .بله وقتی وزیر ت.ان دفاع از حقوق معلمان را ندارد وعرضه ندارد معلم چاقو میخورد وکتک میخورد وتحقیر میشود .وزیر نماینده یک میلیون معلم است اگر من این همه یار داشتم اموش وپرورش را گلستان میکردم .بدتر مشاورانیست کنار وزیر ومدیران که از خودش ناتوانترند وبدتر ازهمه نگاه ارباب ورعیت ستادیها به معلمان است .مواظب باشید کفتارها صید شیر را نخورند .
پاسخ + +3 -16 --
اوری 1394/03/08 - 20:44
جناب آقای عبدی سپاس از تحلیل دقیق و ، واقع گرایانه شما . هرچند با تمام مطالب شما موافق نیستم اما جهت گیری شما و تشخیص اینکه آموزش و پرورش با ساختاری بیمار گونه و ناکارامد مواجه است . واقعیتی است که تنها با همکاری دولت و خود فرهنگیان ، قابل درمان است هرچند با چنین مجلسی که مملو از نمایندگان دلواپس است ، نمی توان به مقصود رسید. امید که نمایندگان فرهنگیان در مجلس آتی به مجلس راه یابند و یک بار برای همیشه مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان را مرتفع سازند.
پاسخ + +20 0 --
حسینی 1394/03/08 - 21:18
اگرچه با بعضی از سخنان شما موافقم ولی دلم با کانون صنفی صاف نمیشود به نطر میرسد جبهه گیریهای شما بیشتر نان به نرخ روز خوری وملایمت باطوفانهای بحرانی است و عالبا بعد از وقوع وقایع یا فجایع رخ نموده اید ودرموارداضطرار گاه پشت همکاران را خالی کرده اید .همکار ارجمند سخنان آقای هاشمی را در باره دولت و وزیر قبلی در قبول وتعریف ایشان در یکی از مطبوعات را که نیازی نیست یادآور شوم ؟؟؟ ازجهت سو گیری بی شباهت به فرمایشات شما نیست ......
پاسخ + +18 0 --
محمد 1394/03/08 - 21:22
پس از تجمعات 17 اردیبهشت امسال و تهدید فعالان صنفی از سوی جناح تمامیت خواه فرم و قواره کانون صنفی معلمان به کلی تغیر و در راستای سیاستهای دولت تغیر جهت یافت.از گفته ها و بیانیه های محافظه کارانه و از سر اضطرار کانون میتوان این مساله را بخوبی درک کرد.نمونش همین تحلیل آقای عبدی می باشد. حق با شماست زیر سایه ترس و اختناق نمی توان اهداف والای انسانی و صنفی را پی گیری کرد.
پاسخ + +17 0 --
پرسشگر 1394/03/08 - 21:28
آقا اجازه یه سوال:
حالا که ما نمیخواهیم به مجلس نشینان فعلی رای بدهیم .واز طرف دیگر مقصر نصف مشکلاتمان راهم دولت میدانیم وقرار نیست به کاندیداهای دولت رای بدیم وکاندیدای مستقل فرهنگیان هم نداریم خوب پس به کی رای بدیم ؟
پاسخ + 0 0 --
رضا مرادی 1394/03/08 - 22:36
دوست پرسشگر سلام، درمیان فرهنگیان فرهیخته اشخاص توانمند وذی صلاحی هستند که بسیارگزینه ی اثربخش ومناسبی برای تحقق منویات ومطالبات معلمان شریف می باشند .بادرایت وکنشی سازمان یافته وتشکیلاتی می توان آنان را شناخت وحمایت نمود.بایدازخود رایی، حسادت وبی اعتمادی فاصله گرفت.
سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد وآنچه خودداشت زبیگانه تمنا می کرد
پاسخ + +15 0 --
معلم 1394/03/08 - 21:38
آقای عبدی
ضمن احترام
ترا به شرفت وشرف معلمیت این مطالب را قبول داری؟
پاسخ + +9 -10 --
بهلول 1394/03/08 - 22:07
اينكه با استيضاح و تغيير وزير تغييرى در وضعيت معيشتى و خواسته هاى معلمان ايجاد نمى شود بلكه وضع بدتر هم مى شود كاملا درست است زيرا استيضاح يا عدم استيضاح هردو سياسى است و هردو طرف ماجرا فقط به فكر خود و منافعشان هستند
اما اينكه اين وضعيت فعلى نيز به همين منوال ادامه پيدا كند و يك وزارتخانه كه بقول نويسنده مطلب وزير آن كمتريت دخالت و اثر گذارى را در سرنوشت آن دارد و بودن و نبودنش تقريبا يكى است نشاندهنده يك اشكال اساسى در مديريت و اجراى آن است و آنهم ناتوان و بى تفاوت بودن راس هرم در آن است حال اگر تجربه نشان داده وزراى قبلى هم كارى نكرده يا نتوانسته اند بكنند اشكالى اساسى است كه قابل پى گيرى و بررسى است..... ادامه دارد
پاسخ + +7 -9 --
بهلول 1394/03/08 - 22:18
ادامه مطلب
اگر به كامنت ها و مقالات همكاران دقت شود هر كس از هر درى مى گويد و از فرد يا جناحى حمايت مى كند و انگار اين سايت تبديل به يك دادگاه محاكمه افراد با ادله يا بدون ادله قانونى مى باشد و هماهنگى و انسجامى در نوشته ها نيست اما اگر دقت كنيم بغير از حرفهاى جناحى و محكوم كردن اين و آن ، همه در يك نكته متفق القولند و آنهم ظلم به قشر معلم و در تنگنا بودن معلمين از نظر معيشتى از ابتدا تا كنون ، كه حتى رهبر معظم انقلاب را نيز وادار به عكس العمل مستقيم نموده و صراحتا دستور پيگيرى داده اند اما متاسفانه همه مسولين از دولت و مجلس و حتى قوه قضاييه بجاى پيگيرى و اجراى سخنان ايشان و حتى سخنان بعدى با نمايندگان كه تاكيد كرده بودند در اين مدت باقيمانده از وكالتشان از جناح بازى و كارهاى سياسى خوددارى و به خدمت به مردم بپردازند مجددا مشغول كارهاى هميشگى خود در جهت منافع خطى و جناحى به هر قيمتى مى باشند ..... ادامه دارد
پاسخ + +15 0 --
معلم 1394/03/08 - 22:25
آقای چرا وقتی شما وزیر شدید ،آشپزها ،خدمتگزارها، زیر دیپلم ها،بی سوادها،بی ضابطه ها وچندین عنوان معلم شکن را که ادعا کردید. وکمر معلم را شکستید. راتعیین تکلیف نکردید؟اگر درست است.اصلاح کنید. واسامی آشپزها را اعلام کنید. چرا اجازه می دهید آشپز معلم شود.واگر اشتباه کردید. این معلم شکنی را با عذر خواهی پس بگیرید.
درسال 1386وسال1390مجلس مصوب نموده است.که به ترتیب 40و66هزار حق التدریس استخدام شود.یکی از بندها این بود. دیپلم با7 سال سابقه تبدیل وضعیت شود.و دیگران تا15 سال سابقه داشته اند. حالا سوال این است که این معلم چه زمانی وارد شده که در سال 86 و90دارای 7سال تا15سال سابق داشته است،است . حتما قبل ازسال 83 وارد شده باشند.تا 7 سال سابقه داشته باشند. مگرآن زمان جنابعالی معاون وزیر نبوده اید؟
پاسخ + +14 0 --
معلم 1394/03/08 - 22:28
آقای فانی بیان شما که به ازای یک معلم 11 دانش آموز وجود دارد. فضای کشور را علیه آموزش وپرورش منفی کرده است و وبعضی آنها را زیاد وبیکار می پندارند؟ وشما برای مسئولین تبیین کرده ای، که 200هزارمعلم زیادی وجود دارد.که حالا آنها شرط می گذارند. که باید معلم را کم کنی. تا حقوق معلم اضافه شود ! آیا شما معلم زیادی دارید؟
آقای فانی به همین دلیل است. که در حال حاضر بجای دهها هزار کمبود معلم (اضافه کار) می پردازید وتعداد سر باز معلم را دو برابر و970 مدرسه را به دیگران واگذار کرد ه اید. وتعداد دانش آموزان کلاس را افزایش داده وکلاسها را ادغام و تعداد زیادی مدرسه را دو نوبتی کردید. که زحمات قبل را از بین بریده واین در حالی است.برای اول مهر 40 هزار نفر دیگر نیز خواهند رفت. وهیچ جایگزینی هم ندارند. آیا.این گونه نیست؟
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/09 - 14:17
پس چطور در کلاس های درس 35 تا 45 نفر دانش آموز حضور دارند!
پاسخ + +5 -9 --
بهلول 1394/03/08 - 22:29
ادامه مطلب
اما بدانيد كه پس از بارگاه الهى بزرگترين محكمه شناخت و قضاوت در مورد انسانها و عملكردشان همانا مردم و نظراتشان است و اين چيزى كه در نوشته هاى مردم و خصوصا فرهنگيان ديده مى شود ، آنها ديگر نه حوصله ديدن اين بازيهاى سياسى و جناحى و يا حتى تهمت زدن به اين و آن و دعوا كردن بر سر لحاف ملا را داشته و فقط منتظرند ، ببينند چه كسانى در زير پرچم ولايت فقيه و بدور از جناح بنديهاى چپ و راست و فقط در راه رضاى الهى براى اين قشر زحمتكش كار مى كنند و حاصل آنرا هر چه سريعتر ديده و يكبار براى هميشه در يك حركت انقلابى و نه نمادين به اين ظلم و تبعيضها پايان داده و معلمين هم همانطور كه دركلاس درس اسامى دانش آموزان را با عناوين (بدها و خوبها )مى نويسند مشغول رصد اسامى (خوبها و بدهاى واقعى )از هرجناه و گرايشى هستند تا درانتخابات مجلس و انتخابات ديگر تلافى كنند به اميد سربلندى انسانهاى مخلص ، انقلابى و شجاعى كه هميشه در تاريخ نام نيك و نيكيهايشان باقى خواهد ماند...والسلام
پاسخ + +9 0 --
معلم 1394/03/08 - 22:35
آقای عبدی
شما که نمی دانید .در طول 36سال هیچ وقت مربی از آموزش و پرورش حقوق نگرفته است.
از طرفی می گویی معلم آزاد واز طرفی می گویید .حتی بی سواد را استخدام کرد!
در زمان فانی چند معلم و دانش آموز کشته شده است.
واقعا انسان تعجب می کند .بقال از شما به آموزش و پرورش وارد تر است.
برو یه کار دلالی سیاسیت برس.
پاسخ + +12 0 --
عسکری 1394/03/08 - 22:36
آقای عبدی وزیری که نتواند از حقوق معلمان دفاع کند بهتر است نباشد.نمایندگان،رئیس مجلس و خیلی های دیگر از وزیر می خواهند که لایحه ای برای بهبود معیشت ارائه کند(راست یا دروغ) وزیر عاجز و نا توان است.به جای اینکه طرح استاد معلم و .. را ارئه کند و ما را با اساتید دانشگاه مقایسه کند از طرح بی فایده و از کار افتاده خبره و ارشد دفاع می کند.این وزیر واقعا جای دفاع دارد؟؟
پاسخ + +14 0 --
راسخی 1394/03/09 - 12:56
اقای عبدی ما معلمان پیاده نظام حزب شما نیستیم چرا حزب و جناح چشم دلت را کور کرده چقدر به مرگ و اخرت ایمان داری به خدا فانی در حد مدیر یک مدرسه است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/03/09 - 13:40
برادر همكار
لطفا به مديران مدارس توهين نكنيد!!!!!!!!!!
پاسخ + +11 0 --
ذولفقاری 1394/03/09 - 13:12
عبدی ما رزنی ها را شرمنده معلم ها کردی از این اظهار نظر ها فقط تاریخ در دربار سلطان محمود به ثبت رسانده خدا بزرگ است نان تو هم با رفتن فانی قطع نمی شود
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/03/09 - 16:27
آقای عبدی درست استکه معلما با دانش آموزان و بچه سر و کار دارند ولی دلیل بر کوته بینی و کوته فکری آنا ن نیست لطفا موضع خود را در قبال احقاق حقوق معلما صریح و شفاف بیان کنید و از این حرفهای دو پهلو و یکی به نعل و یکی به میخ زدن دست بردارید و این انسان های شریف را بازیچه حزب بادی خود نکنید و هر روز موضعتان را تغییر ندهید اگر کارهای قبلی تان اشتباه بوده آن ها پس بگیریدو عذر خواهی کنید
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/03/09 - 16:51
دقت داشته باشید تند تر حرکت کردن از بقیه کار دو گروه است اول عده ای که حال وحوصله ندارند ومی خواهند گند سی ساله را در کوتاه مدت علاج کنند گروه دوم مخالفان واقعی معلمانند که با این کار زیر هرچیزی می زنند تا دوباره دوره احمدی نژاد برگردد و آنها مجددا بر خر مراد سوار شوند همان طور که در دوره حاجی کردند معلمانی که در تحصن معلمان واقعی شرکت کردند وآتش بیار معرکه هم بودند ودر دوره حاج بابایی سر از وزارتخانه در آوردند
پاسخ + +12 0 --
معلم بسیجی 1394/03/09 - 20:23
باسلام بنده موافق فانی نبوده ونیستم ومعتقدم که پستها ومسئولیتها نیستندکه به افراد شخصیت وابهت میدهندبلکه این افراد هستندکه موجب ارزشمند شدن مسولیتها میشوند آقای فانی چون بابعضی ازوکلای محترم درابقاء بعضی ازمدیران منصوب شده وارد معامله شدشان معلمی راکوچک نمود وباعث شدکه کرسی وزارتش درگرو چنین معاملاتی باشدازاینرو بنده معتقدم استیضاح صورت نخواهد گرفت وفانی ابقاء خواهدشد که این به ضررمعلمان است فانی برای تصدی وزارت خانه به این مهمی توان ندارد که این مهم رانباید ازدید دولت دید بلکه این موضوع ثمره مخالفت مجلس نشینان محترم باوزرای پیشنهادی روحانی است که انشاالله باید صبر کردوباانتخاب نمایندگان اصلح ودلسوز درمجلس آیند وانتخاب یک وزیر توانا ازسوی دولت درانتظارنشست که روزهای خوب معلمین ازراه برسد
پاسخ + +9 0 --
مهدی 1394/03/09 - 21:07
سخن معلم بد جوری رقیبت رو میکوبی بابادستخوش
پاسخ + +1 -8 --
شهسوارزاده 1394/03/09 - 22:13
به نام دوست
از آنجايي که بسياري از مشکلات امروز جمهوري اسلامي ايران ناشي از بي تدبيري و تصميمات بدون کارشناسي و حذف نهاد هاي تخصصي مانند سازمان مديريت و برنامه ريزي و ... در دولت هاي نهم و دهم مي باشد . مانند تقابل بي مورد با اکثريت جامعه جهاني (دشمنان قسم خورده جمهوري اسلامي مدح نظر نمي باشند .) ، ظهور و بروز بابک زنجاني ها پرداخت نقدي يارانه ها و حذف يارانه با شيب تند ، انتشار اسکناس بدون پشتوانه ، تورم 42% رشد اقتصاد منفي ، اجراي عجولانه پايه ششم ابتدايي ، استخدام بي رويه در آموزش و پرورش ، برسميت نشناختن تشکل هاي مدني و .... که جهت جبران خسارات وارده ساليان سال کار کارشناسي شده هماهنگ ، رياضت اقتصادي و...لازم است تا به نقطه قبلي بازگرديم .
ادامه دارد.
پاسخ + +1 -8 --
شهسوارزاده 1394/03/09 - 22:14
ادامه نظر:
به نام دوست
از آنجاييکه بسياري از مشکلات امروز جمهوري اسلامي ايران ناشي از بي تدبيري و تصميمات بدون کارشناسي و حذف نهاد هاي تخصصي مانند سازمان مديريت و برنامه ريزي و ... در دولت هاي نهم و دهم مي باشد . مانند تقابل بي مورد با اکثريت جامعه جهاني (دشمنان قسم خورده جمهوري اسلامي مدح نظر نمي باشند .) ، ظهور و بروز بابک زنجاني ها پرداخت نقدي يارانه ها و حذف يارانه با شيب تند ، انتشار اسکناس بدون پشتوانه ، تورم 42% رشد اقتصاد منفي ، اجراي عجولانه پايه ششم ابتدايي ، استخدام بي رويه در آموزش و پرورش ، برسميت نشناختن تشکل هاي مدني و .... که جهت جبران خسارات وارده ساليان سال کار کارشناسي شده هماهنگ ، رياضت اقتصادي و...لازم است تا به نقطه قبلي بازگرديم .
ادامه دارد.
پاسخ + +1 -8 --
شهسوارزاده 1394/03/09 - 22:15
ادامه نظر:
کاهش نرخ تورم آنطور که عوام فريبان فرصت طلب در ذهن عامه مردم مطرح مي کنند به معني ارزان شدن نيست .! بلکه هرگاه از تورم سخن به ميان بيايد يعني گرانتر شدن از قبل ، بعبارت ديگر اگر در دولت هشتم ، کالايي راروزانه مي خريديم 100 تومان در دولت هاي نهم و دهم 142 تومان هر روز بايد پرداخت مي شد و در سال دوم دولت تدبير و اميد بايد هر روز 162 بپردازيم .
آنقدر 42 توان افزايش دوره ي جناب آقاي دکتر احمدي نژاد کمر شکن بوده است که وقتي 20 تومان (ناشي از تورم 14% دولت روحاني به آن اضافه مي شود مردم به حق اعتراض مي کنند قافل از آنکه اگر در بر پاشنه قبل مي چرخيد بايد روزانه 202 توان براي همان کالا بايد پرداخت مي کردند .
وقتي ذوب شدگان دردولت هاي نهم ودهم مي فرمايند دوسال است که روحاني مملکت را دردست گرفته است چه گلي بسر ملت ايران زده است ؟! سعي مي کنند آن 42% تورم کمر شکن را که آثار مخرب آن ساليان سال بر گرده ملت ايرن سنگيني مي کند را از ذهن ملت پاک کنند .
ادامه دارد.
پاسخ + +1 -8 --
شهسوارزاده 1394/03/09 - 22:16
ادامه نظر:
2. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ۞
"بررسی و تطبیق لایحه بودجه سال 92 که توسط محمود احمدی‌نژاد تقدیم مجلس شده بود با لایحه بودجه سال 93 که توسط روحانی تقدیم مجلس شده است، نشان می‌دهد که روحانی، بودجه 11 وزارتخانه را کاهش و بودجه 7 وزارتخانه را نسبت به لایحه بودجه‌ای که احمدی‌نژاد تقدیم مجلس کرده بود، افزایش داده است." ۞
"این بررسی‌ها نشان می‌دهد که وزارتخانه‌ آموزش و پرورش بیشترین افزایش بودجه و وزارت دفاع بیشترین کاهش بودجه را داشته است." ۞
بودجه پيشنهادي احمدي نژاد براي سال 1392 کمتر از 16 هزار ميليارد تومان ، بودجه پيشنهادي روحاني براي سال 1393 ( اولين لايحه بودجه که پس از اسقرار دولت تدبير و اميد درمدت قانوني تحويل مجلس محترم شد .) بيشتر از 19 هزار ميليارد تومان مي باشد( دکتر فاني که در مصاحبه سرفه مي کند حدود 19% بودجه بيشتر از دکتر حاجي بابايي که سرفه نمي کند بودجه براي آموزش و پرورش پيشنهاد مي کند . )
ادامه دارد.
پاسخ + 0 -8 --
شهسوارزاده 1394/03/09 - 22:17
ادامه نظر:
3. از قبل مطلع بوديد که مصوب بودجه آموزش و پرورش در سال 1394نسبت به سال 93 حدود 21 درصد افزايش دارد ، اما مصوب 94 نسبت به عملکرد 93 ، منفي است که عدد منهاي ششدهم درصد مي باشد .
ماجراي سرفه و عدم سرفه ادامه مي يابد . بودجه عملياتي سال 1393 دکتر فاني که در مصاحبه سرفه مي کند 21% بيش از مصوب مجلس محترم مي گردد. يعني ششدهم در صد کمتر از مصوب بودجه سال 94
بعبارت ساده تر بجاي کمتر از 16هزار ميليارد تومان پيشنهادي دکتر حاجي بابايي که سرفه نمي کند و در سال 1392پيشنهاد نموده است ، دکتر فاني که در مصاحبه سرفه مي کند در سال 1393 قريب 50% بيشتر بودجه عمليلتي داشته است ولي چالش ها هنوز باقي است .! پس ارثيه شوم 750 چالش در آموزش و پرورش که فقط ناشي از بي تدبيري هاي دولت هاي نهم و دهم نمي باشد با سرفه و عطسه و ...برطرف نمي شود . حتي با افزايش 50درصدي بودجه هم که جاي تقدير وتشکردارد ، نارضايتي محدوي از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و معلمان باقي است .
ادامه دارد.
پاسخ + +1 -8 --
شهسوارزاده 1394/03/09 - 22:19
ادامه نظر:
b. "ايشان در ادامه به «اعتماد» درمورد عملكرد فاني و تيمش نيز گفت. در ابتدا دكتر فاني گفته بود كه قصد دارد امنيت فرهنگي را جايگزين فرهنگ امنيتي كند و تشكل‌هاي صنفي را به ديدار پذيرفت و يك رابط براي ارتباط با تشكل‌هاي صنفي تعيين كرد. او به عنوان نخستين وزير براي آزادي معلمان زنداني به قوه‌قضاييه نامه نوشت و تمام پرونده‌هاي فعالان صنفي كه در دولت پيشين با نفوذ اقتدارگرايان در هيات‌هاي تخلفات اداري حكم گرفته بودند با دستور وزير بازبيني شدند و در چند مورد حكم تبعيد فعالان صنفي در هيات عالي نظارت نقض شد. قائم مقام وزير و مشاور وزير در تشكل‌هاي صنفي در جلسه شوراي هماهنگي تشكل‌هاي صنفي معلمان سراسر كشور در تهران حضور يافتند."
c. "دولت دهم به گفته بيشتر كارشناسان درحوزه آموزش و پرورش ضعيف‌ترين عملكرد را در بين همه دولت‌ها داشته و همين مجلس در استيضاح او كوتاهي كرده است.”
“بي‌گمان در آن زمان استيضاح كمترين واكنش نمايندگان به شرايط نابه سامان آموزش و پرورش مي‌توانست باشد، زيرا : " ( چندين مورد را مطرح مي نمايند .)
ادامه دارد .
پاسخ + +1 -7 --
شهسوارزاده 1394/03/09 - 22:20
ادامه نظر:
d. "تشكل‌هاي صنفي و معلمان اعتراض‌شان فقط به وزير و عملكرد او نيست بلكه به سيستمي است كه وزير در آن قرار دارد. كل ساختار و پولي كه دولت در اختيار دارد زير سوال است و در اين وضعيت كمتر فردي مي‌تواند كارآمد عمل كند."

چه بايد کرد؟
به باور برخي صاحب نظران ، در سايه حمايت هاي رهبر معظم انقلاب ، رياست محترم جمهور مردم ، درايت و دور انديشي و برنامه ريزي دکتر فاني که آموزش و پرورش را خوب مي شناسد .( به رسميت شناختن تشکل هاي مدني و رسانه بعنوان رکن چهارم دموکراسي و ... ) همدلي و هم زباني اکثريت نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي با دولت تدبير و اميد ، در جوي آرام بر اساس نقشه راه سند تحول ،برنامه ششم توسعه و ... با مکانيزم گفتگوي و تعامل نهاد هاي مدني با مسئولين ، 750 چالش پيش روي آموزش و پرورش بتدريج برطرف مي شود و جمهوري اسلامي ايران به سرعت به اهدافˏ سند چشم انداز نايل مي گردد .
ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/03/10 - 20:55
باسلام
اگر 750 درست است لطفا نام ببرید؟
این مطلب از نظر ما کاملا واقعیت ندارد.
پاسخ + +1 -8 --
شهسوارزاده 1394/03/09 - 22:20
ادامه نظر:
فرهيختگان ارجمند بزرگان اديان الهي ما رااز قضاوت به هنگام عصبانيت پرهيز داده اند و به تفکر دعوت نموده اند.
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده

منابع :
۞ به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، سرویس: سیاسی ، تاریخ: ۱۹/آذر/۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳ ، شناسه خبر: ۲۱۶۷۱۱
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/03/10 - 18:03
اقاى شهسوار نميتونى نظراتت رو خلاصه تر بنويسى !!! از مطلب اصلى طولا نى تره
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/10 - 21:38
همکار محترم چرا نظراتتون را در قالب مقاله به سایت ارایه نمیکنید تا بهتر بتوانیم مطالعه کنیم!
پاسخ + +10 0 --
رجبی 1394/03/10 - 09:24
ببخشید موافقید شش دانگ سایت سخن معلم را به نام سخن شهسوار زاده سند بزنیم تا با افاضات خود دایم بر تاییدات خود از فانی بیفزایند و چهار قل بخوانند تا مدیریت بی بدیل ایشان در سایه گفتار درمانی دولت بی تدبیران از جمیع افات از جمله شور چشمی رقبا به دور باشد؟
پاسخ + 0 -8 --
معلم بسیجی 1394/03/10 - 12:45
باسلام خدمت دوست وهمکارعزیزم جناب آقای رجبی نمیدانم اخوی جان چرا اینقدر زود عصبانی میشوید برادرجان چرا به دولتمان که منتخب اکثریت ملت عزیزایران است اینگونه توهین میکنی فراموش نکن که توهین به دولت توهین به همه رای دهندگان است اگر ازدست آقای شهسوارزاده یا فانی عصبانی هستی زیبنده نیست که دولت را بی تدبیر بخوانی درهر حال هرچند خودبنده نیز موافق فانی نیستم اما باید نظر مخالفانم را محترم بشمارم چون همه چیز راهمگان دانندبنده خدا شهسوارزاده هم نظرش راگفته جرم که نکرده است شما هم نظرت مفصل بیان بفرما همه دولتها نقاط ضعف وقوتی دارند وهرشخص توانایی هایی که ممکن است همه نپسندند در آخر ازهمه سروران تقاضا دارم اگرمیخواهند باهمفکری کاری به پیش ببریم باید آستانه تحملمان را بالا ببریم تا موفق باشیم انشاالله
پاسخ + +6 -1 --
حسین حق جو 1394/03/11 - 05:18
عبدي: تشكل‌هاي صنفي و معلمان اعتراض‌شان فقط به وزير و عملكرد او نيست بلكه به سيستمي است كه وزير در آن قرار دارد. كل ساختار و پولي كه دولت در اختيار دارد زير سوال است و در اين وضعيت كمتر فردي مي‌تواند كارآمد عمل كند. كانون صنفي معلمان ايران به عنوان يك تشكل آوانگارد در اعتراضات با درك فضا، زمان تجمع را در دهم اسفند خارج از ساعات آموزشي قرار داد تا دست مايه‌اي براي كنترل معلمان نشود و شوراي مركزي تشكل‌هاي صنفي نيز تجمع ١٧ ارديبهشت را در روز غير‌كاري قرار داد تا آموزش آسيب نبيند و از بروز خشونت عليه معلمان جلوگيري شود. با دقت بخوانید
پاسخ + +2 -5 --
حسین حق جو 1394/03/11 - 05:25
ادامه خوب برادران عزیز با دقت و منصفانه بخوانید درست است مشکل داریم ولی با راه نادرست و شیوه نادرست نمی توان بجایی رسید ساختار آموزش و پرورش بسیار گسترده است احتیاج به هم اندیشی دارد مگر ساختار بهداشت درست شده تامین اجتماعی درست شده اگر آموزش و پرورش را به غلط مصرفی می دانند ساختار کل دولت تفکرش غیر تولیدی و مصرف گرا هست می گویند تولیدی خوب چی تولید می کنند ؟گرانی عوارض مالیات هزینه اختلاس گرانی ارز گمرگ بروکراسی البته کار های خوب هم شده ولی باید بیشتر شود مثلا رفع تحریم مذاکره انضباط مالی جلوگیری از فساد پول و قدرت دادن حق اعتراض و.... درضمن در نقد باید نکات مثبت و منفی بیان شود نمی شود فقط سیاهی ها را دید
پاسخ + +7 0 --
مهدی 1394/03/11 - 10:29
سلام یادمان باشد که فقط با اتحاد و یکدلی میتوانیم بخواسته های بحق خود برسیم حقی که در طی سی سال پیش در تمام دولتها از ما فرهنگیان ضایع شده بعنوان مثال وزارت حاجی که برای وزارت تعاون رای نیاورد بلافاصله وزیر آموزش و پرورش شد و یا همین آقای فانی که بعد از یک قرن کار کردن دوباره وزیر شده شده . این بیچاره نای راه رفتن نداره و همانند اسمش فانی است یاد ش گرامی این نیز بگذرد .بازنشسته 88مشهد
پاسخ + +3 0 --
مهدی 1394/03/13 - 00:56
مجلس و دولت هر دو کم کاری می کنند و مقصر هستند و نمی خواهند این قضیه حل شود . خر کدام استفاده ابزاری از مشکل معلمان می کنند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور