صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سعید شهسوارزاده / عضو شورای نویسندگان صدای معلم

پرداخت حقوق هاي نجومي از زاویه ای دیگر: " جیغ بنفش ها "چه کسانی هستند ؟ نقش بی بدیل رسانه ها در تاباندن نور به تاریکخانه ذی نفع های بازدارنده !

دارایی خالص :  ۱۳٬۵ میلیارد دلار آمریکا/تا پیش از دولت احمدی‌نژاد فعالیت‌های اقتصادی محدودی داشت اما در دوران دولت وی به یکی از بزرگترین سرمایه داران تاریخ ایران بدل شدبسیاری از مقامات بلندپایه دولت احمدی‌نژاد از جمله چند وزیر (من جمله وزیر دارایی، رئیس بانک مرکزی و وزیر نفت) در تخلفات وی سهیم بوده‌اند/ با وجود این تخلفات بازهم نفت را در اختیار او قرار می‌داده‌اند . ۹۰ درصد اموال زنجانی در خارج از کشور است و او چیزی در ایران ندارد که ما به آن دلخوش باشیم/زنجانی همه را سرکار گذاشته و هیچ راه حلی ارائه نکردهدر این گزارش از ۸ سال بی‌توجهی در موضوع حقوق «نامتعارف» برخی مدیران سخن گفته شد که به ۶ سال پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد و ۲ سال ابتدایی دولت حسن روحانی اشاره دارد/ برخی رسانه‌ها فارغ از آنچه در گزارش‌های مذکور آمده، نوک پیکان انتقادهای خود را تنها به سوی دولت فعلی نشانه می‌روند چرا تسهیلات اعطایی میلیاردی که به مطالبه‌های معوق بانک‌ها تبدیل شده، برجسته‌سازی نمی‌شودجنجال فیش‌های حقوقی تنها با هدف تضعیف روحانی مطرح شده است/ این اقدامات اخیر حول محور حقوق‌های نجومی تنها با یک هدف سیاسی دنبال می‌شود: تضعیف و ضربه به روحانیبا حذف يا محدود کردن نهادهاي نظارتي از سوي و تحت فشار قردادن رسانه ها و سلب حقوق شهروندي از سوي ديگر محيط مناسب براي فساد فراهم شده بود/ از سال 1388 که رعب و ترس براهالي رسانه حاکم شد فساد هاي مالي بيشتر شد/ از اصحاب رسانه و تشکل هاي مدني انتظار مي رود اگر به چالش خروج بيست هزار ميليارد تومان در دولت قبل بيشتر از فيش هاي حقوقي  نمي پردازند ، حداقل به اندازه همين موضوع جنجال آفريني نمايند و به تاريک خانه آن نور بتابند

 پرداخت های حقوق های نجومی و هویت جیغ بنفش ها و ذی نفع های بازدارنده و تقش رسانه ها   چکيده مطالب  :
در سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل ؛ تمام تلاش رسانه ها تشکل هاي مدني ، دولت مردان ، مجلسيان ،  قوه قضاييه ، نهاد هاي اقتصادي – اجتماعي و ... بايد معطوف برنامه ريزي و تحقق 24 بند اقتصاد مقاومتي باشد .  طرح مسايل کم اهميت تر ، گشودن آتش پهلوي ، جهت فراموش شدن آتش اصلي مي باشد که مي تواند مانعي بزرگ براي تحقق اهداف سند چشم انداز1404باشد .
با توجه به عقب ماندگي دهه گذشته از اهداف سند چشم انداز ، براي تحقق اهداف اين سند ، جذب سرمايه هاي خارجي ، رفع موانع توليد ( قاچاق کالا، ذي نفع هاي بازدارنده، تنظطم مقررات گمرکي مناسب ، حمايت از توليد کنندگان داخلي، افزايش بهره وري و مشوق هاي صادراتي و...)  رشد اقتصادي 8 درصدي در سال اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل ، ضروري مي باشد .
اميد است در سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل ؛ به جاي طرح بحث هاي فرعي و کم اهميت  ، در سايه همدلي و همزباني بين تمامي رسانه ها  ( اصول گرا ، اصلاح طلب  ، مستقل ، حامي دولت ، مخالف دولت ، حامي منتقد دولت ، منتقد حامي دولت و ... ) که  به عنوان رکن چهارم دموکراسي، دانستن را حق مردم مي دانند و به وظيفه رسانه اي خود عمل نمايند و با تشکل هاي مدني و احزاب ( اصول گرا ، اصلاح طلب  ، مستقل ، حامي دولت ، مخالف دولت ، حامي منتقد دولت ، منتقد حامي دولت و ... ) به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين شرايطي فراهم آورند که  شاهد رقابت گسترده تمامي بخش هاي حاکميت( دولت ، مجلس، نهاد هاي نظارتي و... )  براي تدوين 24 پروژه براي 24 بند اقتصاد مقاومتي باشيم .


الف-  برخي از چالش هاي اقتصاد ايران :
1.  رشد قارچ گونه ي بابک زنجاني ها :
    در ويکي پديا ( اينجا ) در مورد باباک زنجاني آمده است :

( 1 )بابک زنجانی
زاده : ۲۱مارس ۱۹۷۴ ‏(۴۲ سال)[۱][۲]
۱فروردین ۱۳۵۳
محل سکونت :  تهران، ایران 

شهروندی : ایرانی

شغل : بنیان گذار و مدیرعامل گروه سورینت

دارایی خالص :  ۱۳٬۵ میلیارد دلار آمریکا[۳] وب‌گاه گروه سورینت

بابک زنجانی با نام کامل بابک مرتضی زنجانی نام پدر امید خاطری (متولد ۱ فروردین ۱۳۵۳ برابر با ۲۱ مارس ۱۹۷۴[۱][۴]) بازرگان ایرانی است که تا پیش از دولت احمدی‌نژاد فعالیت‌های اقتصادی محدودی داشت اما در دوران دولت وی به یکی از بزرگترین سرمایه داران تاریخ ایران بدل شد .

وی همچنین یکی از بزرگترین متهمان به فساد و رانت خواری در تاریخ ایران است که نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و فساد اقتصادی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.... نام وی همچنین در پرونده رضا ضراب، ایرانی دستگیرشده در ترکیه به اتهام قاچاق طلا مطرح شده است.[۶] رضا ضراب در دادگاه گفته است که مدیر تحت فرمان زنجانی بوده و هیچ اختیاری نداشته است.[۷]
نام وی با بسیاری از رانت خواری‌ها و تخلفات عظیم مالی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد از جمله مدیریتسعید مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی،انتقال یک کانتینر طلا، فروش نفت ایران و میعانات گازی در خارج و عدم انتقال وجه آن و ... گره خورده است. بسیاری وی را دارای حامیان مالی قدرتمند در داخل دولت احمدی‌نژاد می‌دانند.
امیرعباس سلطانی، نماینده مجلس و عضو کمیته پیگیری پرونده «بابک زنجانی» چندین ماه بعد از بازداشت او در مهر ۱۳۹۳ به رسانه‌ها گفت که بسیاری از مقامات بلندپایه دولت احمدی‌نژاد از جمله چند وزیر (من جمله وزیر دارایی، رئیس بانک مرکزی و وزیر نفت) در تخلفات وی سهیم بوده‌اند.

وی گفت که ۱۰ نفر به دلیل ارتباط با او در زندان دستگیر شده‌اند که نشان می‌دهد فعالیت‌های او حتی پس از بازداشت هم ادامه دارد. وی گفته است: «زنجانی ۱۳ هزار میلیارد تومان بالا کشیده است، حالا شما حساب کنید سودش در این اوضاع چقدر است و چقدر به کشور و مردم ضربه خورده است... زنجانی ۱۳ پرونده تخلف مالی داشته و شناسنامه جعلی استفاده می‌کرده است، متأسفانه با وجود این تخلفات بازهم نفت را در اختیار او قرار می‌داده‌اند . ۹۰ درصد اموال زنجانی در خارج از کشور است و او چیزی در ایران ندارد که ما به آن دلخوش باشیم ؛ در واقع ۱۰ درصد اموالی که در ایران دارد صاحب دیگری نیز دارد. زنجانی شرکت‌های بزرگ خود را نیز به نام افراد دیگری کرده و مدیرعاملان آنها اشخاص دیگری هستند؛ با همین ترفند توانسته کار کند که نتوانیم این شرکت‌ها را مصادره کنیم. زنجانی همه را سرکار گذاشته و هیچ راه حلی ارائه نکرده.[۸]»

2. خروج 20 هزار ميليارد تومان به خارج از کشور در دولت قبل که در مواردي به حساب شخصي افراد واريز شده است : ( 2 )
*  در سايت جامعه خبري تحليلي الف ( اينجا) درباره پرداخت حقوق هاي نجومي آمده است :
یک نماینده مجلس روز گذشته مدعی شد که در دولت قبل، پول‌های هنگفتی که بنابر مدارک موجود بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است، از کشور خارج شده است. غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس در گفت‌و‌گو با «ایلنا» توضیح داد که این مبلغ در بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری شده و در مواردی به حساب‌های شخصی افراد واریز شده است.


3. پرداخت حقوق هاي نجومي ( 2 )

* در سايت جامعه خبري تحليلي الف ( اينجا) در باره پرداخت حقوق هاي نجومي آمده است :

«تشکیل ۱۲۳ پرونده برای حقوق‌های نجومی طی سال‌های ۹۰ تا ۹۴»؛ این خبری است که دادستان دیوان محاسبات کشور شامگاه شنبه ۱۹ تیرماه، درباره حقوق نامتعارف برخی مدیران دولتی اعلام کرد.به گزارش دنیای اقتصاد، بر مبنای آنچه فیاض شجاعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا‌و‌سیما مطرح کرد، جمع مبالغ این پرونده‌ها ۵۹ هزار میلیارد ریال است و این پرونده‌ها پس از ارسال به دادسرای دیوان محاسبات به محکومیت مسوولان «ذی‌مدخل در پرداخت و دریافت» به استرداد این حقوق‌ها و نیز اصلاح احکام کارگزینی منجر شده است.

 

انتقادهای یک سویه

اظهارات دادستان دیوان محاسبات درباره این ۱۲۳ پرونده که برای حقوق‌های غیرمتعارف برخی مدیران دولتی تشکیل شده، حاوی چند نکته است. نخست آنکه شجاعی در این اظهارات به افزایش غیرقانونی حقوق، مزایا و پرداخت‌های خلاف قانون در دستگاه‌ها از سال ۹۰ تا ۹۴ شامل پرداخت‌های پرسنلی، پرداخت به مدیران و پرداخت در موارد فاقد مبنای قانونی اشاره کرده است؛ موضوعی که می‌توان آن را با آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نیز مطابقت داد.

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که روز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه در صحن علنی مجلس قرائت شد، با استناد به ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، به «شورای حقوق و دستمزد» با وظیفه هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاه اجرایی اشاره و در عین حال تاکید کرد: «این شورا در دوره فعالیت دولت قبل و دو سال اول دولت یازدهم فعال نبوده است. در عمل دستگاه‌های اجرایی نیز به سادگی از کنار این حکم قانونی عبور کرده و بسته به میزان منابع در اختیار، مقررات گوناگونی برای پرداخت، تصویب و اجرا کرده‌اند.»

مرکز پژوهش‌ها در گزارش خود بی‌توجهی در موضوع حقوق «نامتعارف» برخی مدیران را«مسبوق به سابقه» خواند؛ در این گزارش از ۸ سال بی‌توجهی در موضوع حقوق «نامتعارف» برخی مدیران سخن گفته شد که به ۶ سال پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد و ۲ سال ابتدایی دولت حسن روحانی اشاره دارد. در همین حال دادستان دیوان محاسبات نیز ۱۲۳ پرونده را مربوط به سال‌هایی خوانده که در سال‌های ۹۰ تا ۹۴ یعنی دو سال آخر دولت دهم و نیز دو سال ابتدایی دولت یازدهم تشکیل شده است.همه این اظهارات و گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه‌ بر وجود تخلفات در حوزه حقوق و دستمزد برخی مدیران دولتی در دولت یازدهم، این تخلفات در دولت نهم و دهم نیز وجود داشت. حال آنکه برخی رسانه‌ها فارغ از آنچه در گزارش‌های مذکور آمده، نوک پیکان انتقادهای خود را تنها به سوی دولت فعلی نشانه می‌روند.
مسعود پزشکیان در ادامه این سوال را طرح کرد که چرا تسهیلات اعطایی میلیاردی که به مطالبه‌های معوق بانک‌ها تبدیل شده، برجسته‌سازی نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی، رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری نیز در گفت‌وگویی تاکید کرد که جنجال فیش‌های حقوقی تنها با هدف تضعیف روحانی مطرح شده است. او به «انتخاب» گفت: فیش‌های حقوقی نجومی ارثیه دولت قبل است. بنده معتقدم این اقدامات اخیر حول محور حقوق‌های نجومی تنها با یک هدف سیاسی دنبال می‌شود: تضعیف و ضربه به روحانی.


*  در سايت امروز فردا را مي سازيم ( 3 ) در باره پاداش 350 ميليون توماني نصيب چه کسي شد؟ آمده است :

پرداخت های حقوق های نجومی و هویت جیغ بنفش ها و ذی نفع های بازدارنده و نقش رسانه ها 4.    تقدير و تشکر از رسانه ها در افشاي نابه ساماني هاي اجتماعي و اقتصادي :
بدون نيت خواني ، از تمامي رسانه ها ( اصول گرا ، اصلاح طلب  ، مستقل ، حامي دولت ، مخالف دولت ، حامي منتقد دولت ، منتقد حامي دولت و ... ) که  به عنوان رکن چهارم دموکراسي دانستن را حق مردم مي دانند و به وظيفه رسانه اي خود عمل کرده يا مي نمايند صميمانه تشکر مي کنم .  
خوشبختانه پس از انعکاس و انتشار گسترده فيش هاي حقوقي در رسانه ها ( سنتي و ديجيتال ) شاهد رقابت گسترده تمامي بخش هاي حاکميت( دولت ، مجلس، نهاد هاي نظارتي و... )  براي مقابله با اين ارثيه شوم دولت گذشته مي باشيم .
با حذف يا محدود کردن نهادهاي نظارتي از سوي و تحت فشار قردادن رسانه ها و سلب حقوق شهروندي از سوي ديگر محيط مناسب براي فساد فراهم شده بود. )( به گفته علي مطهري : از سال 1388 که رعب و ترس براهالي رسانه حاکم شد فساد هاي مالي بيشتر شد )
در دولت يازدهم با تقويت نهاد هاي نظارتي و برنامه ريز و اجازه حضور و بروز رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسي ، ملت ايران شاهد تابيدن نور به زواياي تاريک خانه ي فيش هاي حقوقي نجومي مي شوند !

نتيجه ي اين اتفاق چنين است :  
به گزارش دنیای اقتصاد، بر مبنای آنچه فیاض شجاعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا‌و‌سیما مطرح کرد، جمع مبالغ این پرونده‌ها ۵۹ هزار میلیارد ریال است و این پرونده‌ها پس از ارسال به دادسرای دیوان محاسبات به محکومیت مسوولان «ذی‌مدخل در پرداخت و دریافت» به استرداد این حقوق‌ها و نیز اصلاح احکام کارگزینی منجر شده است.


5. مقايسه اين چالش  ها از نظر مقدار
*  خلاصه ارقام و اعداد اطلاعات فوق الذکر در جدول شماره يک آمده است :

پرداخت های حقوق های نجومی و هویت جیغ بنفش ها و ذی نفع های بازدارنده و نقش رسانه ها

 جدول شماره يک يا جدول  اطلاعات پاداش 350 ميليون توماني ، 123 پرونده حقوق هاي نجومي ، بدهي بابک زنجاني به ملت ايران ، خروج 20 هزار ميليارد تومان از کشور در دولت پاکدست ( دولت مهرورز)

*مقايسه اي بين اعداد فوق الذکر براي درک بهتر ابعاد ˏاجحافي که به ملت ايران صورت گرفته است !

*  مقايسه 123 پرونده حقوق هاي نجومي، بدهي بابک زنجاني و خروج 20 هزار ميليارد تومان در دولت پاکدستان ( دولت مهر ورز) در نمودار شماره يک تقديم مي گردد .

پرداخت های حقوق های نجومی و هویت جیغ بنفش ها و ذی نفع های بازدارنده و نقش رسانه ها  
نمودار شماره يک يا نمودار  مقايسه 123 پرونده حقوق هاي نجومي با بدهي بابک زنجاني و خروج 20 هزار ميليارد تومان در دولت پاکدستان ( دولت مهر ورز)


*  اگر مي خواهيد مقايسه اي بين بدهي يک نفر بابک زنجاني با کل مبلغ 123 پرونده حقوق هاي نجومي داشته باشيد ؛ به شماره دو  توجه نماييد ! 

پرداخت های حقوق های نجومی و هویت جیغ بنفش ها و ذی نفع های بازدارنده و نقش رسانه ها


نمودار شماره دو يا نمودار مقايسه 123 پرونده حقوق هاي نجومي با بدهي بابک زنجاني در دولت پاکدستان ( دولت مهرورز)

  * اگر مي خواهيد مقايسه اي بين پول هاي خارج از کشور در دولت قبل  با کل مبلغ 123 پرونده حقوق هاي نجومي داشته باشيد ؛  به نمودار شماره سه  توجه نماييد:

پرداخت های حقوق های نجومی و هویت جیغ بنفش ها و ذی نفع های بازدارنده و نقش رسانه ها  
نمودار شماره سه يا نمودار مقايسه 123 پرونده حقوق هاي نجومي با خروج 20 هزار ميليارد تومان از کشور  در دولت پاکدستان ( دولت مهرورز)
* بررسي و محاسبه ، 123 پرونده حقوق هاي نجومي با بدهي بابک زنجاني و خروج 20 هزار ميليارد تومان در دولت پاکدستان ( دولت مهرورز) در مقايسه با پاداش 350 ميليون تومان ( با شرط آن که پاداش 350 ميليون توماني تمام 12 ماه سال پرداخت شود! )

* کل مبلغ 123 پرونده حقوق هاي نجومي را اگر بخواهيم به پاداش 350 میلیون تومانی هیات مدیره شرکت پتروشیمی مبین اختصاص دهيم  ؛ حقوق بيش از 1400 سال را تامين مي کند!

* بدهي بابک زنجاني را اگر بخواهيم به پاداش 350 میلیون تومانی هیات مدیره شرکت پتروشیمی مبین اختصاص دهيم  ؛ حقوق بيش از 3000 سال را تامين مي کند!

 * پول هاي خارج از کشور در دولت قبل را اگر بخواهيم به پاداش 350 میلیون تومانی هیات مدیره شرکت پتروشیمی مبین اختصاص دهيم  ؛ حقوق بيش از 4700 سال را تامين مي کند!
همان طور که خوانندگن فهيم تصديق مي فرمايند حجم 5900 ميليارد توان در مقابل خروج 20 هزارميليارد تومان که در سکوت خبري برگزار شد ، بسيار بيشتر است ! ( حدود 400 درصد بيشتر است !)
از اصحاب رسانه و تشکل هاي مدني انتظار مي رود اگر به چالش خروج بيست هزار ميليارد تومان در دولت قبل بيشتر از فيش هاي حقوقي  نمي پردازند ، حداقل به اندازه همين موضوع جنجال آفريني نمايند و به تاريک خانه آن نور بتابند!
پايان قسمت اول

جمعه, 01 مرداد 1395 13:43 خوانده شده: 2273 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +14 -2 --
ناشناس 1395/05/01 - 21:33
راست میگی همه چیز تقصیر دولت قبلی بوده و این دولت همه کاملا پاکدست و امانتدارند. فقط ب
گو فیش حقوقی خودت چنده
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/01 - 22:29
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب آقاي ناشناس
متأسفانه اخيرآ باب شده است بجاي بررسي کارايي و نقش آفريني مسئولين و مديران فقط و فقط سئوال مي شود به قول شما :
" بگو فيش حقوقي ات چند ه ؟ "
عرض بنده آنست که يکي از مشکلات اقتصاد کشور فيش هاي حقوقي نجومي است ! که اين موضوع از نظر حجم مبلغ و از نظر نوع تأثير گذاري بر اقتصاد کشور از اهميت کمتري برخوردارذ است .
مثلأ :

براي افزايش 1% رشد اقتصادي نياز به دو ميليار دلار ( حدود هفت هزار ميليار تومان است . اگر بخواهيم در سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل به رشد 8% دستيابيم ! به 16 ميليار دلار يا حدود 56 هزار ميليارد تومان نياز داريم که دولتمردان و اقتصاد دانان را اميدوار به سرمايه گذاري خارجي نموده است !
اگر دولت پاکدست ( دولت مهرورز) طبق قانون عمل کرده بود ! امروز در صندوق ارزي کشور 330 ميليارد دلار يا حدود يک هزار و پنجاه هزار ميليارد تومان پول و اعتبار وجود داشت ! و مجبور نبوديم براي تحقق رشد اقتصادي 8% به سرمايه خارجي نگاه بکنيم .


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/01 - 22:30
ادامه پاسخ :


سئوال بنده از شما اينست که کدام روش با اقتصاد مقاومتي سازگار تر است ؟
نگاه به سرمايه خارجي ؟

يا

تکيه به صندوق ذخيره ارزي خودمان ؟

در پايان براي آنکه همچون بزرگاني که هاله نور بر سر دارند ! سئوال شما رابا سئوال د
از شما پاسخ نداده باشم !
خدمت آن سرور محترم عرض مي کنم که بنده معلم بازنشسته دهه گذشته مي باشم که بدليل کمبود حقوق بازنشستگي مجبورم بعد از گذشت يک دهه از بازنشستگي ( پس از سي سال خدمت ) به فعاليت در شغل دوم ادامه دهم . از آنجا که مجبور صبح فردا قبل طلوع آفتاب از منزل خارج شوم از شما و ديگر بزرگواران پوزش طلبيده همه را خداوند بزرگ مي سپارم .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
احمد 1395/05/02 - 08:10
جناب شهسوار زاده سرمایه گذاری خارجی دیگه چه صیغه ایه؟
دولت هایی که مثلا در قضیه برجام با ما توافق کردن الان با هر
ترفندی از زیر اجرای آن شانه خالی می کنند و با اصول و مبانی
نظام ما مشکل دارند و دارایی های ما رو در کشورشون با
بهانه های واهی مصادره می کنند! امید به سرمایه گذاری اونها
در کشور ما ساده انگارانه نیست؟ اگر منظور قرار داده ای
ترکمنچای نفتی است ...
اگر هم دنبال مقصر در گذشته هستیم و با آن از زیر بار مسئولیت
شانه خالی می کنیم که استدلال رندانه و کودکانه است و به جایی
نمی رسیم!
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/05/02 - 08:40
شهسوار زاده جان حالا دیدی نفست از جای گرم بلند می شود و شما هم کار دوم داری پس من بدبخت با این تنها حقوق معلمی چکار کنم که همیشه شرمنده زن و بچه هستم به جای این حرفهایی که همه میدانند بگو ما کار دوم را چگونه پیدا کنیم
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 19:32
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي احمد
از قديم گفته اند با حلوا حلوا دهان شيرين نمي شود !

سند چشم انداز ، هدف استراتژيک جمهوري اسلامي ايران است !
اشما که مي گويد :

" اگر هم دنبال مقصر در گذشته هستیم و با آن از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنیم که استدلال رندانه و کودکانه است و به جایی نمی رسیم! "

پاسخ دهيد آيا جمهوري اسلامي ايران
در دهه گذشته ، توانسته به اهداف پيش بيني شده دست يابد؟

اگر جواب شما منفي است ؟ بفرماييد راهکار شما چيست ؟


مسئولين نظام به ناچار رشد اقتصادي 8 درصدي را پيش بيني نموده اند !
تا اينجا که با هم توافق داريم !

اقتصاد دانان مي گويند براي هر يک درصد رشد اقتصادي نياز به دو ميليارد دلار داريم !

که براي رشد اقتصادي 8 درصدي به 16 ميليارد دلار ( حدود 56 هزار ميليارد تومان ) نياز داريم !

شما بفرماييد اين اين سرمايه هنگفت را آيا از صندوق ذخيري ارزي تامين شود ؟ يا از بابک زنجاني وام بگيريم ؟


پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 19:33
ادامه پاسخ :

همان جبري که براي جبران عقب ماندگي دهه گذشته مسئولين را به رشد اقتصادي 8 % در سال اقتصاد مقاومتي وادار نموده است . طرح سرمايه گذاري خارجي را هم مطرح نموده است !


پيشنهاد شما چيست ؟

حقير به نقل از کارشناسان عرض کرده ام :
اگر دولت قبل طبق قانون عمل مي کرد امروز صندوق ذخيره ارزي کشور 300 ميليارد دلار داشت !

و از شما خواننده فهيم ، سئوال مي کنم کداميک روش با محور هاي اقتصاد مقاومتي سازگار است ؟ سرمايه گذاري خارجي يا برداشت از 300 ميليارد دلار از ذخيره ارزي ( که وجود خارجي ندارد .)

از شما سئوال مي کنم که منافع جمهوري اسلامي ايران و دستيابي به اهداف سند چشم انداز مهمتر است يا دفاع کورکورانه از دولت پاکدستان ( دولت مهرورز ) که سهم نفت را بر سر سفره مردم آورد! ( لطفآ يک بار ديگر مطلب ويکي پدييا در مورد اقاي بابک زنجاني را مطلالعه فرماييد وسپس از دولت قبل دفاع کنيد ! )
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 22:28
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي ناشناس
بنده هم در سال هاي جواني وقتي مواجه مي شدم با بازنشستگاني که در بخش خصوصي مشغول بکار بودند به حال آنان غبطه مي خوردم !
امروز که حدود يک دهه از بازنشستگي ام گذشته است و لي به دليل فيش حقوقي معلمي ، مجبور به فعاليت در بخش خصوصي مي باشم !
ضمن شکر گذاري از درگاه خداوند متعال ، براي شما و همکاراني مثل شما و از جمله فرزندان خودم آرزو مي کنم و در حد خودم تلاش مي کنم تا شما و فرزندان عزيزم ، دوران بازنشستگي را با آرامش خاطر سپري کنند نه با تلاش مضاعف

موفق و پيروز و سربلند باشيدجناب آقاي ناشناس


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +21 0 --
بازنشسته مهر93 1395/05/01 - 22:23
مردحسابی ناتوانی وبی عرضگی این دولت به دولت قبل چه ربطی داره ؟دوساله بادروغ ونیرنگ هنوزپاداش ومطالبات بازنشستگان فرهنگی رانداده.دولت قبلی راروسفیدکرده این دولت بی تدبیری وناامیدی.
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 19:44
به نام دوست
استاد بازنشسته مهر 93

بنده در اين ياداشت سه قسمتي ( که شما فعلأ قسمت اول آن را مطالعه فرموديد . قصد ندارم که بگويم دولت يازدهم با عرضه و پر توان است !

اگر اين دولت آنقدر که شما انتظار داريد ، پر توان و با عرضه بود پس از گذشت سه سال مشکل پرداخت يارانه هاي نقدي ( سنگي که دولت مهرورز به چاه انداخت و عقلا از بيرون آوردن آن ناتوانند ) را بر طرف کرده بود.

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته مهر93 1395/05/02 - 23:38
آقای محترم یارانه سنگ درچاه نیست حق ملت است ازآزادکردن حامل های انرژی واین دولت بایدآن رابه450000تومان میرساندهمانندبنزین که از100تومان به1000تومان رسیدوسایرحاملهای انرژی نیزبه همین ترتیب بالا رفته وملت هزینه آن رامیپردازده وهمین سنگ ته چاه شما میره توشکم یک مشت سرمایه دارمفت خوروحرام خور.
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/03 - 22:22
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي بازنشسته مهر 93
متأسفانه دولت مهرورز بر خلاف هشدارهاي مجلس ، قانون هدفمند کردن يارانه ها را باشيب تند و مکانيسم پرداخت نقدي يکسان به همه آحاد ملت ، بلکه بيشتر از نفوس اجراء نمود . بدتر آنکه در اين دولت، بخش حمايت از توليد و تقويت زير ساخت هاي اقتصادي مورد بي مهر قرار گرفت ! ولي به بيش از آحاد ملت تقريبأ هرماه مبلغ يکسان نقد پرداخت شد.


صد تأسف که دولت يازدهم در اين مورد خاص محافظه کاري پيشه کرد ( يک ازچالش ها و نقاط ضعف دولت روحاني ، اصلاح روش غلط دوران گذشته باشيب بسيار بسيار ملايم نزديک به صفر است . )


صد تأسف که مجلس گذشته در مقابل سنگ به چاه انداخته شده تا قبل از دولت يازدهم سکوت پيشه کرد!


هزار تأسف که دولت يازدهم هم در مقابل آخرين مصوبات مجلس قبلي نيت خواني مي کند و از اجراي قانون سرباز مي زند.


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/03 - 22:23
ادامه پاسخ :


ولي سئوال بنده از حضرتعالي اين است که پرداخت نقدي بصورت يکسان تقريبأ به همه آحاد ملت که تعداي از آنان فيش حقوقي نجومي دارند و عده اي از آنان به نان شب محتاج هستند ! افتخار است؟
آيا سنگي در چاه انداختن نشده که هزاران عاقل (دولتمردان ، نمايندگان محترم مجلس ، اقتصاد دانان ، تشکل هاي مدني ، رسانه ها و... ) پس از سه سال هنوز نتوانسته اند آن سنگ را از چاه بيرون آورند !
هدفمندي يارانه ها يعني کمک نقدي بيش از ميزان فعلي به اقشار آسيب پذير ( نه همه ملت ) و اصلاح زير ساخت هاي اقتصاد و حمايت از توليد .


نکته آخر آيا دريافت نقدي يارانه ها امروز همان قدرت خريد سال اول را دارد؟

پس اگر اين سرمايه عظيم طي اين چند سال ، صرف توليد و اصلاح زير ساخت هاي اقتصاد مي شد! امروز بحث سرمايه گذاري خارجي براي دستيابي به رشد اقتصادي 8% مطرح نمي شد!
با احترام ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته مهر93 پ 1395/05/05 - 01:03
آقایی شهسوارزاده حامل های انرژی ویارانه رادقت فرماچرامیزنی توخاکی.
پاسخ + +10 0 --
معلم 1395/05/01 - 23:10
عجب !!؟همیشه همه تقصیرها بر گردن حاکم معذوله!!!!
اخوی :فکر نمیکنی این سیاست وتوجیهاتی از این دست دیگر نخ نما شده ودیگه کاربرد نداره !!؟
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 19:57
به نام دوست
استاد گرانقدر جناب آقاي معلم

شما بفرماييد که حدود 700 ميليارد دلار در آمد ارزي دولت پاکدستان ( دولت مهرورز ) چه شده است ؟


شما بفرماييد که چرا صندوق ذخيره ارزي با انباشت 300 ميليارد دلار وجود حارجي ندارد ؟

وقتي به من شما ويرانه اي تحويل دهند و کاخي بخواهيم تحويل دهيم ! در زمان فنداسيون، همواره اعتراض کنند :
پس چه شد وعده کاخ که مي داديد ؟

شما چه پاسخي مي دهيد ؟

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +8 0 --
عبدالله حقگو 1395/05/02 - 01:18
تخلف تخلف است وازطرف هرکس باهرپست و مقام وجایگاهی ،تقبیح ونادرست است،
دولت قبل مرد ودوران حکومت ننگین وستمگرانه وغارتگرش پایان پذیرفته است.
دولت فعلی درایران دارای قدرت است که هم میبایددرمورد خودش پاکدست وجوابگو باشدوهم تمام غارتگرانی که ریالی از بیت المال ضایع یابنفع خودبرداشت کرده باشند،باید به پای میزمحاکمه کشانده وحق این ملت را استرداد نماید.
ایشان درلباس رییس جمهور نماینده این مردم وسوگند خورده به قانون اساسی است.
اگرهم نماینده قبلی ملت دچارخطایی شده یاحتی به سهو مرتکب ضرررسانی به ملت شده ،نماینده کنونی میبایدباتمام قدرت وتمام قددرمقابلش ایستادگی واحقاق حق کند،
این تنها راه خریدآبروبرای خودش ووزرایش است وموجب حمایت همه جانبه ملت خواهدبود.
عملکردرسانه واشخاص نبایدمانع انجام وظایف شرعی وقانونی اش باشد.
پاسخ + +5 0 --
عبدالله حقگو 1395/05/02 - 01:32
نظرشماصحیح است که عده ای بادامن زدن به این آتش کوچک یعی درمخفی کردن آن آتش بزرگ را دارندورسانه ملی یک رسانه میلی شده است.
اماهیچکدام دلئلی برای جلوگیری ازفسادنیست.
ایران درفسادمالی گسترده به لبه پرتگاه نابودی رسیده ومردم درآرزوی عدالت ... دست وپامیزنندوسنگ طاقت برشکمهای خودبسته اندوشاهدغارت سرمایه های ملی هستندوانتظارشان ازرییس جمهور که ازقضا لباس علمای دین هم برتن دارد « اضداءعلی الکفار ورحماءبینهم» یعنی مبارزه باحرامخوارغارتگراست.
حالاکه حکم حرام بودمن اموال عارتی وحقوقهای غارتی ازسوی رهبر هم صادرشده حکم مبارزه بافسادحکم مبارزه باحرام وحرامخواراست که علاوه برمسؤلیت قانونی مسؤلیت شرعی هم دارد.
خواه این حرامخوار درمسندی باشدخواه نباشدمصلت واقعی ریشه کنی فسادوفاسدان حرامیست.
اتفاقاباشدت بایدازدولت قبل مطالبه کنداگرنقطه ضعفف وسندی هولناک دست احمدینژادها وبابک زنجانیها ندارد.
پاسخ + +8 0 --
عبدالله حقگو 1395/05/02 - 01:45
احمدی نژاد در اولین روزها واقدامات خود لیست دارایی تمام مسئولان راخواست که ازمخالفانش همین روحانی و لاریجانی مقننه بود.
این یعنی بی قانونی وهدف شوم دنیاطلبی برای مسئولی که نمیخواهدشفاف باشد.
حالاهم دیرنشده وروحانی میتواند ازاین فرصت بدست آمده نام خود را برای همیشه درلوح طلائی درقلب این ملت جاودانه کند.
اگرهم هرکس مانعی برای اوشد شجاعانه به ملت اعلام کند.
مطمئن باشیدملت ....جلوی تانک فساد کودتا گران خاموش خواهندایستاد.همهانهایی که باغارت وفساد بصورت چراغ خاموش در حال بردن آبروی حکومت دینی وتهی کردن پشتوانه مردمی نظام هستند
البته اگر روحانی از راستگویان است.
عملکردش مشخص خواهدکردکه کیست وچقدرمردمی وپاک است
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 20:13
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب آقاي عبدالله حقگو ( که واقعأ بنده خداوند و حقگو ) مي باشيد!

بنده نظر بسيار ارزشمند شما را با دقت و لذت فراوان مطالعه کردم .
دستمريزاد بر شما و قلم توانمند شما
دستمريزاد بر استدال قوي ،و ايمان پاک شما ،
دستمريزاد بر صراحت بيان و ... شما
اقدام خردمندانه شما ستودني است !

شما در يک نظر کوتاه ، خلاصه آنچه حقير در سه ياداشت ارائه نموده و مي نمايم بيان نموديد !

لذا بنده ( خدمتگزار شما ) تمام قد در مقابل قلم و بيان نافذ شما سر تعظيم فرود مي آورم .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما ( ارادتمند قلم متعهدانه شما ) شهسوارزاده
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1395/05/02 - 06:04
نوبخت درباره تک‌رقمی شدن حقوق وزرا گفت: با توجه به اینکه بیشتر کارکنان سطح مشخصی از حقوق‌ها را دارند و با آن زندگی می‌کنند ما نیز باید از حقوقمان بگذریم و حقوق‌های تک‌رقمی را حتماً دریافت و احساس کنیم دیگران چه می‌کشند.
از حقوقتان نگذريد به حقتان قانع باشيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!! چه منتي سر ما ميگذاريد كه نميتونيد راحت دزدي كنيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +2 0 --
ناطق 1395/05/02 - 22:45
اقای شهسوارزاده عزیز میگوید ویرانه تحویل گرفته اید خزانه خالی بود پس این حقوقهای نجومی از کدام خزانه دولت بحساب این افراد میرفت!!!؟؟پس خزانه پر بود در ضمن اقای شهسوارزاده اقای این دولت از وقتی دولت رو تحویل گرفتن قیمت نفت پایین اومد . در ضمن این سوال منو از اقای وزیر فانی و اقای بوبخت برسید این حقوقهای نجومی بار مالی نداشتن !؟! از کجا تامین میشدن؟؟اما یک طبقه تشویقی ما در طول سی سال خدمت و افزایش 40هزار تومنی فرهنگیان بار مالی برای دولت داشت؟؟'؟!؟!؟'؟اقای شهسوارزاده خواهشا پیگیری کنید
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/03 - 22:41
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب آقاي ناطق همکار گرامي همانطور که شما مي فرماييد از خزانه خالي پرداخت 5900 ميليارد تومان اجحاف مظاعف به ملت ايران است !

ولي غافل نباشيد که بابک زنجاني 13000 ميليار تومان ، 20000 ميليارتوان خروج پول از کشور و... حدود 700ميليارد دلار در امد نجومي ارزي دولت مهرورز که معادل دو ميليون چهار صدو پنجاه هزار ميليارد تومان که حدود 400 برابر کل مبلغ فيش هاي حقوقي است . خرج شده است.
بنده 5900 ميليارد تومان را اجحاف به ملت ايران مي دانم .
شما خرج بي رويه 400 برابر اين مقدار در دولت پاکدستان ( دولت مهرورز چه مي نماييد ؟


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/05/02 - 06:06
كار بد مصلحت ان است كه مطلق نكينم
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 20:18
به نام دوست
استاد گرامي جناب آقاي ناشناس
بنده با شما کاملأ هم عقيده هستم . به همين دليل عرض کرده ام :

" 4. تقدير و تشکر از رسانه ها در افشاي نابه ساماني هاي اجتماعي و اقتصادي :
بدون نيت خواني ، از تمامي رسانه ها ( اصول گرا ، اصلاح طلب ، مستقل ، حامي دولت ، مخالف دولت ، حامي منتقد دولت ، منتقد حامي دولت و ... ) که به عنوان رکن چهارم دموکراسي دانستن را حق مردم مي دانند و به وظيفه رسانه اي خود عمل کرده يا مي نمايند صميمانه تشکر مي کنم .
خوشبختانه پس از انعکاس و انتشار گسترده فيش هاي حقوقي در رسانه ها ( سنتي و ديجيتال ) شاهد رقابت گسترده تمامي بخش هاي حاکميت( دولت ، مجلس، نهاد هاي نظارتي و... ) براي مقابله با اين ارثيه شوم دولت گذشته مي باشيم . "

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +9 0 --
کهنه بازنشسته 1395/05/02 - 07:53
عادت خوبی برای ما شده است.اول میگذاریم دزد ببرد، بعدا مینشینیم وحساب میکنیم چقدر برده است.اونهم بدون دقدقه ایستاده وراست توچشم ما نگاه میکند.
در دنیایی که بسته نیست لیاقتها رشد میکنند،نه رذالتها
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 20:39
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب آقاي کهنه بازنشسته
حقير نيز کهنه بازنشسته هستم .
مي گو يند :
بسر آمده حکيم است .

بنده از نام شما درک مي کنم که چه زندگي سختي را تجربه مي کنيد .

از شما تقاضاي عاجزانه دارم دو قسمت ديگر اين ياداشت را هم مطالعه فرماييد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +4 0 --
فرهنگی 1395/05/02 - 09:38
از اصحاب رسانه و تشکل هاي مدني انتظار مي رود اگر به چالش خروج بيست هزار ميليارد تومان در دولت قبل بيشتر از فيش هاي حقوقي نمي پردازند ، حداقل به اندازه همين موضوع جنجال آفريني نمايند و به تاريک خانه آن نور بتابند!



چنین استدلالی از شما بعیده آقای شهسوارزاده.

حقیقت رو باید گفت مربوط به هرکس و هر زمانی هست.
این صحبت شما برخلاف سخن علی (ع) است که مرا با حق بسنجید نه حق را به من.

آقای شهسوارزاده، آقای روحانی در قواره حضرت علی نیست، پس چرا شما این طور برای دفاع از ایشون سینه سپر کردید تا جایی که حتی معتقدید چون راجع قبل افشاگری نشده الان هم نورافکن روی زوایای تاریک انداخته نشه.
چرا چون در دولت تدبیر و امید این اتفاق افتاده.

در دولت امام علی هم اگر این اتفاق می افتاد باید حقایق گفته میشد چه برسه به دولت آقای روحانی.
پاسخ + +4 0 --
فرهنگی 1395/05/02 - 09:41
از اصحاب رسانه و تشکل هاي مدني انتظار مي رود اگر به چالش خروج بيست هزار ميليارد تومان در دولت قبل بيشتر از فيش هاي حقوقي نمي پردازند ، حداقل به اندازه همين موضوع جنجال آفريني نمايند و به تاريک خانه آن نور بتابند!


این صحبت شما دقیقا عین فرمایش کسی است که فرمود حالا اینقدر درباره این چند هزار میلیارد حرف نزنید!!!!!!

سکوت و حرف نزدن و کتمان حقایق، باعث شده کار به اینجا برسه.
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 21:01
به نام دوست

استاد گرانقد و گرامي جناب آقاي فرهنگي بنده با تما فرمايشات حضرتعالي کاملأ موافق هستم .

بنده همچون شما دولت يازدهم را بي نقص نمي بينم ( از جمله حدود 6 سال است که حقوق هاي نجومي پرداخت شده است . پس اين دولت هم در اين زمينه ناکارامد بوده است . يا عدم قاطعيت و محافظه کاري دولت يازدهم در بيرون آوردن سنگي که به چاه اندخته شده به نام پرداخت نقدي يارانه ها بجاي هدفمندي يارانه ها نشان از محافظه کار بودن ( بي تدبيري و نا اميدي ) دولت يازدهم مي باشد .

بنده درس آموز استاتيد گرانقدري چون شما و استاد عبدالله حق گو و... بسياري از نق زدن هاي هدفمند براي تطهير دولت پاکدستان ( دولت مهر ورز )جهت بازگشت مجدد را معجزه هزاره سوم را نقد مي کنيم .


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 21:02
ادامه پاسخ

در پايان لازم مي دانم براي رفع سوء تفاهم در باره :

" از اصحاب رسانه و تشکل هاي مدني انتظار مي رود اگر به چالش خروج بيست هزار ميليارد تومان در دولت قبل بيشتر از فيش هاي حقوقي نمي پردازند ، حداقل به اندازه همين موضوع جنجال آفريني نمايند و به تاريک خانه آن نور بتابند! "

از جنابعالي تقاضاي عاجزانه دارم که دو قسمت بعدي اين ياداشت را هم مطالعه فرماييد .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/03 - 22:51
به نام دوست

استاد بزرگوار جناب آقاي محسن
اخيرأ در فضاي مجازي ( تلگرام ) متني دست بدست مي شود که جريان برکناري آلنده و روي کار آمدن پينوشه در کشور شيلي ( تجربه تلخ حدتود 40 سال پيش در شيلي ) را بازگو مي کند .
اميد است با هوشياري من ، شما و همه ملت ايران ، اميد شما محقق شود !

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +7 0 --
محسن 1395/05/02 - 11:07
سلام جناب شهسوارزاده.
درقسمت اول مطالبت همه اش ازمردگانی صحبت کردید که قبلا تخلفاتی انجام داده اند وایکاش اون کسانی که واقعا تخلف کرده اند محاکمه می شدند ویامحاکمه بشوند.
اماجناب شهسوارزاده نامی از مردمحبوب شما،مردهمه کارهی این روزها جناب فریدون نبردید؟ایشان جای خالی مشایی،رحیمی وبابک زنجانی وجدید جای مرحوم کردان را پر کرده اند.البته وجود این فرد درسیستم ومجموعه دولت محبوب شما تقصیر احمدی نژده ودوستان شما پاک متولدشدندپاک خوردند وپاک زیستند وپاک بردند...
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 21:36
به نام دوست

استاد بزرگوار جناب آقاي محسن حقير در قسمت اول باذکر منابع چند چالش بزرگتر از پرداخت هاي حقوق نجومي را مطرح نمودم .
و از اصحاب رسانه و نهاد هاي مدني درخواست نمودم نور را به اين تاريکخانه هم بتابند !
محور اين ياداشت در قسمت اول ان است که اصحاب رسانه و نهاد هاي مدني دقت کنند که موضوعات مهم تر نيز شفاف سازي شود .
بنده عرض کرده ام :

" 4. تقدير و تشکر از رسانه ها در افشاي نابه ساماني هاي اجتماعي و اقتصادي :
بدون نيت خواني ، از تمامي رسانه ها ( اصول گرا ، اصلاح طلب ، مستقل ، حامي دولت ، مخالف دولت ، حامي منتقد دولت ، منتقد حامي دولت و ... ) که به عنوان رکن چهارم دموکراسي دانستن را حق مردم مي دانند و به وظيفه رسانه اي خود عمل کرده يا مي نمايند صميمانه تشکر مي کنم .


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 21:37
ادامه :

به نام دوست

استاد بزرگوار جناب آقاي محسن حقير در قسمت اول باذکر منابع چند چالش بزرگتر از پرداخت هاي حقوق نجومي را مطرح نمودم .
و از اصحاب رسانه و نهاد هاي مدني درخواست نمودم نور را به اين تاريکخانه هم بتابند !
محور اين ياداشت در قسمت اول ان است که اصحاب رسانه و نهاد هاي مدني دقت کنند که موضوعات مهم تر نيز شفاف سازي شود .
بنده عرض کرده ام :

" 4. تقدير و تشکر از رسانه ها در افشاي نابه ساماني هاي اجتماعي و اقتصادي :
بدون نيت خواني ، از تمامي رسانه ها ( اصول گرا ، اصلاح طلب ، مستقل ، حامي دولت ، مخالف دولت ، حامي منتقد دولت ، منتقد حامي دولت و ... ) که به عنوان رکن چهارم دموکراسي دانستن را حق مردم مي دانند و به وظيفه رسانه اي خود عمل کرده يا مي نمايند صميمانه تشکر مي کنم .


ادامه دارد .
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 21:38
ادامه پاسخ :


يکي از چالش هاي اقتصادي جامعه ايران پرداخت نقدي يارانه ها است . اين ارثيه بسيار بسيار شوم در دولت يازدهم نشان بي تدبيري است . ولي انتقاد به دولت يازدهم به هيچ وجه نبايد همسو با نق زنان ˏاميدوار به بازگشت معجزه هزاره سوم باشد !
مرز بين انتقاد براي اصلاح ونق زدن و آتش پهلوي گشودن براي فراموش شدن آتش اصلي همين است !
از شما خواننده فهيم و دانشمند تقاضا دارم دو قسمت ديگر اين ياداشت را مطالعه فرماييد .


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
علی 1395/05/02 - 22:22
فریدون و فریدونی ها همه از ماست که بر ماست.
پاسخ + +2 0 --
محسن 1395/05/03 - 16:52
جناب شهسوارزاده سلام
امیدوارم هیچ وقت معجزه ی هزاره ی سوم برنگردد اما امید دیگراین است که این بی تدبیرهایی که همه را ناامید وروی معجزه گر راسفیدکردند هم زمین بخورند وچاپلوسی های برخی باعث اغوای مردم نگردد انشاالله
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1395/05/02 - 12:42
شما حق 47 هزار بازنشسته مظلومه حساب پاداشون در دو سال سود پولشون چقدر میشه به کی میدی ..این میگند اختلاس غیر مستقیم از حق خود همکار بدبخت ور 30 سال فکرش کردی
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 22:11
به نام دوست

استاد بزرگوار جناب آقاي ناشناس

بنده هم چون شما باور دارم که عدم پرداخت پاداش حتي يک معلم ، حتي يک روز اجحاف به آن معلم است !
مي گويند :

به سر آمده حکيم است .

يک دهه گذشته که من بازنشسته شدم همين حساب و کتاب را براي تأخير( نه به اين اندازه ) در پرداخت پاداش خودم داشتم .
کاملأ حق با شما است .

اميد است درسايه همدلي اقتصاد دانان ، رسانه ها ، تشکل هاي مدني ، مسئولين از جمله دولتمردان ، مجلس نشيانان ، قوه قضاييه ، نهاد هاي اقتصادي - اجتماعي ، نهادهاي نظارتي و... ( اصول گرا ، اصلاح طلب ، مستقل ، حامي دولت ، مخالف دولت ، حامي منتقد دولت ، منتقد حامي دولت و ... ) بدون گشودن آتش پهلويي با تمام قدرت در سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل جامعه به رشد اقتصادي 8% دست يابد ! و مشکلات همه ملت از جمله فرهيختگان بازنشسته برطرف شود .
از شما تقاضا دارم دو قسمت ديگر اي اين ياداشت را مطالعه فرماييد .


پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 22:12
ادامه پاسخ :
ولي آگاه باشيد که دريک ياداشت با محور راه هاي دستيابي به اهداف سند چشم انداز ! نمي توان به همه چالش ها ، از جمله عدم پرداخت به موقع پاداش بازنشستگان فرهيخته اشاره مستقيم نمود .
پس نفرماييد که حقير به اختلاس غير مستقيم بي توجه بوده است .
بلکه تلاش کنيم با رفع موانع ˏتحقق ˏاهداف ˏسند ˏچشم انداز ، همه چالش هاي اقتصادي- اجتماعي را به ترتيب اولويت حل کنيم .

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته مهر93 1395/05/04 - 01:03
آقای شهسوارزاده حرفهایت عالی است ولی راهکارعملی نداری وهیچ دردی رادوانمیکنی.
پاسخ + +5 0 --
باز نشسته م پاداش۹۴ 1395/05/02 - 18:02
سلام همکاران دلسوزودلسوخته. این آقایون که هرکدام دراین سایت مقالات متعددمی گذارندخودشان درآمدی جدای ازحقوق واستخدامی وبازنشستگی دارند به اعدادوارقام وشواهدشان دقت کنیداین یعنی همان مثل سیرراکی خبرازگرسنه است. وقتی یه خورده پیچشان می دین خوابشان میاد.
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/02 - 22:42
به نام دوست
استاد گرامي بازنشسته م پاداش 94
اولأ فقط آقايون در اين سايت وزين مقالات متعدد نمي گذارند بلکه شير زنان فرهيخته اين مرز و بوم چيزي کمتر از بزرگمردان ندارند.
ثانيأ کار کردن براي باز نشسته سخت است ولي عيب نيست !
اميد در سايه تلاش قلم بدستاني چون حضرتعالي همکار عزيز ، دلسوز و دلسوخته ، با رفع موانع توسعه و پيشرفت جامعه در آينده نچندان دوري نياز به دو يا چند شغله بودن معلمان ، برخي کارمندان و کارگاران و بازنشستگان نباشد !

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 -1 --
عبدالله حقگو 1395/05/02 - 23:31
سلام استادشهسوارزاده گرامی

حقیرراشرمنده ازبیان خودمیفرمایید.
درمکتب جنابعالی ودیگرهمکارانم تلمذ وشاگردی کرده ودرس پس میدهیم.
تمام این فضا برای رفع دغدغه های فرهنگیان وحل مسالمت آمیزوریشه ای معضلات است.
باتمام وجود معتقدم کوچکترین تخلفی ازسوی این حکومت درهرمقطعی نه به پای سیاست که بواسطه مغرضان به پای دین در درازمدت ثبت خواهدشد.
این امرمسؤلیت مدیران ارشد جامعه ما را صدچندان میکند.
باهم وهمفکری هم قصدجلوگیری از این سیل را داریم.
صاودقانه عرض کنم مقالات شمارا پیوسته پیگیری وتحسین میکنم ومیدانم هدف شماهم آبروی دین واین ملت وشهدای تقدیمی آن است .
امیدوارم قلمتان مانا ومورد گوشه چشم عنایت الهی باشد.
انشاالله
موفق باشید
پاسخ + +2 0 --
شهسوارزاده 1395/05/03 - 23:05
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب آقاي عبدالله حقگو

ضمن سپاس از وظيفه شناسي شما نسبت جامعه ، دغدغه دينداري شما ستودني است و الگو ي مناسبي براي حقير مي باشد .
اميدوارم خداوند توفيق دهد که ذره اي از کوه سترگي که معرفي نموده ايد باشم .

بهترين هديه و پاداش خود را در دعاي خير شما دريافت نمودم . خدواند به برکت قلب پاکتان دعاي خير شما را مستجاب نمايد .

امیدوارم قلمتان مانا ومورد گوشه چشم عنایت الهی باشد.
انشاالله
موفق باشید.

التماس دعا

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته مهر93 1395/05/04 - 00:58
آقای حق گوپپسی بازنکن ویک راه حل برای رفع ظلم حاکم وجاری بربازنشستگان فرهنگی بنویس اگرحق گوهستی راه شهدا رفع ظلم وتبعیض است.والسلام.
پاسخ + +4 0 --
مهدی 1395/05/02 - 23:59
جناب شهسوارزاده این دولت چه گلی به سر ما معلمان زد جر تبعیض حقوقی خود شما چندی پیش در مطلبی عرض کردین حقوق معلمان امسال 28 درصد افزایش خواهد داشت به جز از اجرای فاز دوم رتبه بندی اما الان نه تنها افزایشی در کار نیست بلکه فاز دوم هم نمیخواد اجرا بشه چرا شما همش سنگ این دولت رو به سینه میزنید
پاسخ + +2 0 --
عبدالله حقگو 1395/05/04 - 17:37
سلبنام خدایی که دراین ندیکیست.

همکارارجمندم جناب بازنشته مهر۹۳

باتقدیم احترام بایدعرض کنم منظورشماراازپیسی بازنکن متوجه نشدم.
واقعأاین اصتلاح را تا امروزنشنیده بودم
حقیرهم مثل شما بازنشسته البه سال ۷۵ پیش ازموعد واجباری میباشم وبامستمری ۹۰۰ هزارتومانی ونقص عضوناشی ازتصادف کاری ودرمنزل استیجاری با دودختردانشجویم وبدون شغل دوم زندگی میکنم وهم درد شما را باتمام وجودحس میکنم هم بیعدالتی موجودرا.
حتی مرا بخاطر نامه اشتباه کارگزین با ماده۷۹ بانشست کرده اندوهرگزبه اعتراضاتم ‌هم توجه نشده والان حدود سیزده ماه است منتظرحکم دیوان عدالت اداری هستم..
راهکار حل مشکلات ما ازنظراین کمترین،اتحاد دربیان مطالبات حفه وپافشاری وپیگیری مداوم آنهاست
آیاانقدراتحاددرمیان ماهست تایک شکایت را با هزارامضاءتحوبل دیوان بدهیم؟!!
نه
ولی بیش ازدویست هزارپرونده شکایت از آپ بصورت انفرادی شده است که همه غیرحضوری رسیدگی میشوند
پاسخ + +2 0 --
عبدالله حقگو 1395/05/04 - 18:01
ادمه عرائضم؛

آیا یک گروه دویست نفره( محترمانه وبدون هیاهو) بصورت همزمان درخواست ملاقات باهمکاران محبوس صنفی مان به شعبه دادگاهش تقدیم کرده ایم؟!!
آیا از تجمع کنندگان بانشته حمای کرده ایم وهمراه آنان بوده ایم ،یاهرکدام به علتی کاری برایمان پیش آمده بود؟!!
آیا در ضعارهایمان( صرف نظراز درست یاغلط بودنش) همصدا بوده ویک مطلب راخواسته ام؟!!
آیاتیشه گونه بطرف فقط خودمان نترایده ایم/؟!!
و
ده ها آیای دیگر که جایی دراین بحث ندارد.
آیاتوانسته ایم یک تشکل صنفی برای خودمان دست وپاکنیم ودوستان را میشناسیم وپشتیبانی میکنیم؟!!
همکارسابق وفعلی ام
به مشکلات هم رسیدگی میکنیم ودر معرض سیل گرسنگی مانده ها همکارمان را ( نه دراستان وکشور) درشهرمان را میشناسیم،
آیا بایمان خودراسخیم که روزی در دست خداست نه هچ تنابنده ای و ازترس اخراج وزندان نیمه راه دوستانمان رابه امان خدا نگذاسته ایم؟!!
پاسخ + +2 0 --
عبدالله حقگو 1395/05/04 - 18:18
شرمند
بخش آخر عرائضم؛
مهرماه همه بدنبال رابطه برای اضافه کاربیشترمیدویم تا دولت خیالش راحت باشد نیروی نمیخواهدوبیکاری اهمیت نداردوبیکاران بروندکاربیابند،معلم خودش میخواهدوگرنه یک تایم وقت استراحت ومطالعه دارد،پس حقوقش کفایتش میکند
این تفکروتلقی راخودما دردولتمردانان به وجودنیاوردیم؟
نمیدویدیم تااحمد نژاد نامه مان رابگیرد وبت ساختیم وپرستیدیم وحال میشکنیمش؟!!
ک بارجمعیت یک شهربابی اعتنایی به اوفهماندندکه ناراضی ازعملکردش هستند؟!!
و....
ماو۴تی خواسته جمع رابرخود ترجیح دادیم ویکصداومتحد یک هدف را دنبال کردیم وتارسیدن به هدف ازپای ننشستیم ومتفرق نشدیم قطعا تمام کج روی هارا به جاده برخواهیم گردان وگرنه....
همکارارجمندم اگرمعنای این اصطلاح را بفرمایی سپاسگذارخواهم بود.
ضمنا تشکرمجدد وپوزش از استادشهسوارزاده ارجمند
عفوبفرما اگرمطلب طولانی واساعه ادبی بود


یاحق

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور