صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" نگاهی به صحبت ها و نطق های موافقان و مخالفان در زمان رای اعتماد به بطحایی نشان می دهند که تقریبا هیچ نماینده ای برنامه ایشان را به صورت کارشناسی شده نقد نکرد و این در حالی بود که وزیر آموزش و پرورش از معدود وزرایی بود که رای بالایی آورد "

استیضاح وزیر آموزش و پرورش با طعم سیاست و ایدئولوژی ؟!

علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

" اهمیت نیروی انسانی و بافت فکری آن از جنبه های دیگر این موضوع بیشتر است . ساختار فکری این نیرو باید پذیرفته باشد که خدمات متنوع اداری به نحو احسن لازمه حیات جمعی و ادامه حیات اجتماعی است و رعایت منافع اجتماع مقدم بر منافع افراد ، و به عبارت دیگر منافع افرادی که در یک جامعه زندگی می کنند در گرو رعایت منافع اجتماعی است .

تضمین منافع اجتماع در عین حال دربردارنده منافع افراد است ، یعنی تا زمانی که کارکنان جامعه « غیرت مسئولیت » در کار کردن ، و « اشتراک در منافع و اهداف ملی » نداشته باشند ، کارکرد جامعه دچار اختلالات جدی می شود .

آن چه از کارکرد ادارات ایران بر می آید وجود همان فرهنگ قبیلگی و روستایی است که بر آن حاکم است ، یعنی اگر چه در شکل و ظاهر صنعتی ادعای استمرار حیات دارد اما همانند جوامع صنعتی تقسیم کار اجتماعی و حفظ منافع مشترک در آن مد نظر نیست . این نوع فرهنگ با بوروکراسی که از مقوله جوامع صنعتی و اقتصاد رشد یافته است سنخیتی ندارد و در نتیجه مشکلات بسیار جدی ایجاد می کند ... " ( 1 )

استیضاح بطحایی و تحلیل رفتار نمایندگان مجلس

سیدمحمد بطحایی هنوز یک سالگی وزارت خود را تجربه نکرده است که خبر استیضاحش را از رسانه ها می شنود .

این هم  می تواند الگو و یا مدلی از ارتباط و یا گفتمان در جامعه توسعه نیافته ما باشد که افراد و جریان ها به جای آن که با هم و از نزدیک دیالوگ داشته باشند از طریق برخی رسانه ها از وضعیت و یا عملکرد خود نزد دیگران آگاه می شوند .

بارها گفته ام که جامعه ما  تقریبا و در همه بخش ها ، گفت و گو بلد نیست و هنوز یاد نگرفته است که چگونه با هم حرف بزنند و یا به همدیگر گوش کنند .

نوع نگاه و فرهنگ سازمانی غالب و مهم تر از همه مناسبات ساختار اجازه نمی دهد که تا وزیری حرفه ای ، باسواد و برنامه ریز در راس این  سازمان بزرگ قرار گیرد  این مهارتی است که باید در " مدرسه " آموخته شود و البته  بسیاری از معلمان ما هم خود از چنین مهارتی بی بهره اند ...

این برای باردوم است که استیضاح بطحایی رسانه ای می شود .

پیش تر و در آبان ماه 96 نیز خبرگزاری فارس خبر از استیضاح بطحایی داده بود .

محور عمده استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی این خبرگزاری مخالف دولت ابقاء یا به کارگیری مدیران و نیروهای متهم در جریان سوء استفاده‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در طول سال‌های گذشته عنوان شده بود .

اما نتیجه آن مبهم ماند .

آن گونه که در خبر آمده است ( این جا ) ؛ این استیضاح دارای 15 محور بوده و به امضای 28 نماینده رسیده است .

تفاوت این است که نام استیضاح کنندگان  برخلاف قبل منتشر نشده است .

نگاهی به کارنامه اکثر استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش و جایگاه آنان نزد افکار عمومی نشان می دهد که قاطبه معلمان بر حسب معمول این نوع کارها را از سر دلسوزی نمی دانند و احتمال سهم خواهی و... را در این موارد از نظر دور نمی دارند .

استیضاح بطحایی و تحلیل رفتار نمایندگان مجلس

حتی وضعیت به گونه ای شده است که حتی اگر نماینده ای در حال حاضر با توجه به آن که انتخابات مجلس سال 98 در پیش است حرفی در مورد آموزش و پرورش و مطالبات معلمان بزند برداشت عمومی این است که آن نماینده فارغ از هر جریان سیاسی در حال تبلیغ خود برای آینده است .

این هشداری است که اعتماد و سرمایه اجتماعی به خط قرمز خود رسیده است و صد البته عملکرد  ذی نفعان در این مساله کاملا موثر بوده است .

محور اول در مورد عدم اجرای سند تحول بنیادین ، کلی و شعاری است . " همگان به مشکلات و ضعف سیستم آموزشی کشور واقفیم و می‌دانیم که این سیستم نیاز به روش‌های نوین و ‌سازی دارد اما اینکه افرادی از درون سیستم که مسئولان مدیریتی میانی و کلان در حوزه آموزش و پرورش داشته باشند و امروز نیز به این روش منتقد باشند، جای سوال دارد... "

بطحایی خود اعلام کرده است که کم تر از 30 درصد سند در آموزش و پرورش اجرا شده است .

اگر از موارد متناقض و حتی متعارض سند شعار زده ای مانند سند تحول بنیادین فاکتور بگیریم بسیاری از کارشناسان عنوان می کنند که زیر ساخت های اجرای این سند در آموزش و پرورش فراهم نیست .

آیا نمایندگان استیضاح کننده تاکنون به صورت موردی تذکری در مورد عدم اجرای موارد مشخص در سند تحول بنیادین به وزیر داده اند ؟

مورد دوم در مورد عدم اجرای نظام رتبه بندی معلمان است .

مهم ترین مانع برای اجرای این مورد فقدان بودجه و اعتبار است .

استیضاح بطحایی و تحلیل رفتار نمایندگان مجلس

زمانی که برای پرداخت پاداش بازنشستگان همین مجلس مجوز فروش املاک و اموال آموزش و پرورش را صادر می کند آیا این پرسش نباید مطرح شود که منابع پایدار برای تامین و اجرای نظام رتبه بندی معلمان از کجا باید تامین شوند ؟

آیا این نمایندگان غیر از " مدرسه فروشی " راهکار دیگری برای تامین منابع و حتی " کسری بودجه "  ارائه  کرده اند ؟

مواردی مانند " عدم دقت در کتب درسی "  و " عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و بی‌توجهی به مشکلات رفاهی آنان " دیگر خیلی تکراری و شعاری شده اند .

از نظر من ، برنامه بطحایی بیشتر حالت کلی و شعاری و فاقد مکانیسم و سازوکارهای دقیق و عملیاتی برای اجرا شدن است  در سیستم متمرکز کنونی معلمان نقش موثری در تدوین کتب درسی ندارند .

حتی معلمان نسبت به محتوای ایدئولوژی برخی کتاب ها در حوزه علوم انسانی هم انتقاد دارند . ( این جا )

نمایندگان مجلس می توانستند به نقش کم رنگ معلمان در تدوین درست و علمی و به روز کتاب ها توسط معلمان و کارشناسان فن انتقاد کنند تا این که بخواهند نقش تمرکز را پر رنگ تر کنند .

نمایندگان مجلس به جای بیان مطالب کلی مانند عدم پرداخت مطالبات معلمان و... که زمانی برای این قشر جذاب بود باید به دنبال راهکارهای کارشناسی ، آبرومندانه و قابل حصول باشند .

مواردی مانند " عدم وجود ضابطه در انتخاب مدیران و عدول از قانون " و " ورود زود هنگام و خلاف قانون دانشگاه فرهنگیان به تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم و سوء استفاده از جایگاه " کلید واژه استیضاح هستند .

تجارب ، مشاهدات و گزارش ها نشان می دهند که نگاه و حتی فهم اکثریت نمایندگان مجلس به مقوله آموزش و پرورش در حد " عزل و نصب " هاست .

استیضاح بطحایی و تحلیل رفتار نمایندگان مجلس  مهم ترین دلیل برای اثبات این مدعا آن است که نمایندگان استیضاح کننده حتی این موارد را احتمالا با کمیسیون آموزش که یک کمیسیون تخصصی  است در میان نگذاشته اند و قرار است هفته آینده در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گیرد .

در دور قبل نیز سخنگوی این کمیسیون از تصمیم نمایندگان و نیز اعلام استیضاح بی خبر بود .

این نمایندگان احتمالا شانی برای کمیسیون قائل نیستند و شاید تصمیم گرفته اند خود دست به کار شوند هر چند ممکن است آیین نامه داخلی مجلس این مجوز را برای آنان صادر کرده باشد .

قبلا هم به کرات بیان شده است که مدارس و معلمان از پایگاه های اصلی اجرای انتخابات هستند .

نگاهی به صحبت ها و نطق های موافقان و مخالفان در زمان رای اعتماد به بطحایی نشان می دهند که تقریبا  هیچ نماینده ای برنامه ایشان را به صورت کارشناسی شده نقد نکرد و این در حالی بود که وزیر آموزش و پرورش از معدود نمایندگانی بود که رای بالایی آورد معلمان هم به خاطر جایگاهی که هنوز ته مانده ای از " مرجعیت اجتماعی " در ظرف آنان مانده است موقعیتی راهبردی و مهم برای نمایندگان جهت ابقا و کسب رای گروه های دیگر دارند .

البته این معادله یک سویه هم نیست .

کم نیستند معلمانی که برای کسب پست و جایگاه اداری در زمان انتخابات در رکاب این نمایندگان پا می زنند .

در واقع این معادله ای دو سویه است و در جامعه ای که " تحزب " و " تشکل " به معنای واقعی و علمی آن و به دور از روابط قبیله ای تعریف و تبیین نشده باشد این آسیب ها همچنان استمرار داشته و جامعه مدنی و دموکراتیک شکل نخواهد گرفت .

این معلمان در زمان انتخابات در ستادهای انتخاباتی فعالیت می کنند و طبیعی است که به خاطر این فعالیت متوقع شوند .

برخی اوقات هم که انتظارات این معلمان جامه عمل نمی پوشند عنوان می کنند که وزیر و یا سایر مسئولان به شعارهای داده شده پای بند نیستند و...

در حالی که اصل مهم برای معلمان باید " مطالبه گری " و " کنش گری غیر منفعت جویانه " با توجه به منافع ملی و مصالح آموزش باشد .

این معلمان حتی باید شعارهای این گونه نمایندگان را ثبت و در مراحل مختلف آن ها را طلب کنند .

آیا واقعا وضعیت چنین است ؟

سخن و رفتار این گونه معلمان را چگونه می توان تحلیل و نتیجه گیری کرد ؟

اما شگفتی من از بندی مانند " تضعبف دانشگاه فرهنگیان " است .

« حسین خنیفر " چهره ای  محافظه کار و از جنس تفکری است که مایل به ابقا و استمرار تفکر ایدئولوژیک به جای اندیشه حرفه ای در حوزه آموزش است .

استیضاح بطحایی و تحلیل رفتار نمایندگان مجلس

پرسش این است ؛ آیا بطحایی که خود خنیفر را پیشنهاد داده است درصدد تضعیف ایشان می باشد ؟

خنیفری که قرار است که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را فله ای افزایش دهد و به ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ، " نگاه زاپاسی " دارد .

" عدم پذیرش مسئولیت و عذرخواهی بابت اتفاق شوم منطقه غرب تهران " و " فساد اخلاقی در مدارس به علت سوء مدیریت " مواردی هستند که به نظر می رسد ریشه در جاهای دیگری داشته باشند .

افرادی که وارد آموزش و پرورش می شوند از فیلتر " گزینش " رد می شوند .

« حراست " هم رفتار معلمان و کارکنان را بر اساس معیارهای خودش زیر نظر دارد .

اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد باید به دنبال منشا و ریشه ها بود .

استیضاح بطحایی و تحلیل رفتار نمایندگان مجلس

اگر فلسفه هسته های گزینش دچار تناقض و یا نقصان شده و با نیازهای روز همخوانی ندارد باید این ها مورد بررسی و بازخوانی در اهداف و فسلفه قرار گیرند .

اگر این نمایندگان واقعا دلسوز آموزش و پرورش و آینده این دستگاه هستند چرا عدم توجه به تاسیس " سازمان نظام معلمی " که اتفاقا از برنامه های وزیر هنگام ارائه برنامه به مجلس بوده است برجسته نشده است ؟

استیضاح بطحایی و تحلیل رفتار نمایندگان مجلس

وقتی یک ابزار کند و یا ناکارآمد می شود راهش ادامه وضع موجود نیست ؛ گاهی باید ابزارها با نگاهی جدید و تحول گرا تعویض شوند .

نمایندگان مجلس باید مشخص کنند آقای بطحایی دقیقا به کدام یک از موارد برنامه ی خود پای بند نبوده است ؟

در زمان پیشنهاد آقای بطحایی از سوی رئیس جمهور به مجلس برنامه ایشان را  در دو بخش  بررسی و مورد نقد و تحلیل قرار دادم . ( این جا ) و ( این جا ) « صدای معلم » تنها رسانه ای بود که در مورد مدارک « علی الهیار ترکمن » و « حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان » رمز گشایی کرد

نوشته بودم :

" بطحایی روز شنبه 21 مرداد ماه که برای پاسخ به پرسش های کمیسیون فرهنگی حضور یافته بود ( این جا )  زمانی که  برحل مشکل و معضلات معیشتی معلمان تأکید کرده بود در پاسخ به پرسش طیبه سیاوشی شاه عنایتی در مورد این که منابع مالی این دو مسئله را از چه منبعی تأمین خواهد کرد ؛ سکوت می کند .

همچنین این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خطاب به بطحایی چنین می گوید :

" متأسفانه در این نشست آقای بطحایی به این سوال پاسخ نداد که چرا با وجود 35 سال سابقه کاری در مدیریت کلان و میانی سیستم آموزشی کشور تغییراتی که بیان شد، در وزارت آموزش و پرورش اعمال نشد ولی امروز که بعد از 35 سال در رأس هرم قرار گرفته‌اید، داعیه‌دار تغییر در سیستم هستید. "

و در جای دیگری تاکید می کند :

" همگان به مشکلات و ضعف سیستم آموزشی کشور واقفیم و می‌دانیم که این سیستم نیاز به روش‌های نوین و ‌سازی دارد اما اینکه افرادی از درون سیستم که مسئولان مدیریتی میانی و کلان در حوزه آموزش و پرورش داشته باشند و امروز نیز به این روش منتقد باشند، جای سوال دارد... "

" سیاست " و " ایدئولوژی " دستگاه تعلیم و تربیت را دچار استحاله و روزمرگی کرده است  این گونه سخنان و وعده ها مصداق تمثیل واقعی " سنگ بزرگ علامت نزدن است " و نیز  " آدرس غلط دادن "  می باشد .

نگارنده سعی کرد تا فقط تعدادی از مفاد و مواد برنامه بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مورد نقد قرار دهد .

از نظر من ، برنامه بطحایی بیشتر حالت کلی و شعاری و فاقد مکانیسم و سازوکارهای دقیق و عملیاتی برای اجرا شدن است .

در این مورد صدای معلم حاضر است تا در مورد مفاد این برنامه با  بطحایی مناظره داشته باشد .

در یک مقایسه تطبیقی برنامه دانش آشتیانی را بسیار علمی تر ، دقیق تر ، شفاف تر و به روز در مقایسه با برنامه بطحایی ارزیابی کرده و نمره می دهم .... "

استیضاح بطحایی و تحلیل رفتار نمایندگان مجلس

نگاهی به صحبت ها و نطق های موافقان و مخالفان در زمان رای اعتماد به بطحایی نشان می دهند که تقریبا  هیچ نماینده ای برنامه ایشان را به صورت کارشناسی شده نقد نکرد و این در حالی بود که وزیر آموزش و پرورش از معدود وزرایی بود که رای بالایی آورد .

هنوز جنجال نمایندگان مجلس در مورد مدرک « علی کردان » از اذهان مردم نرفته است . تجارب ، مشاهدات و گزارش ها نشان می دهند که نگاه و حتی فهم اکثریت نمایندگان مجلس به مقوله آموزش و پرورش در حد " عزل و نصب " هاست .

استیضاح بطحایی و تحلیل رفتار نمایندگان مجلس

محمدرضا فاکر نماینده مجلس هشتم در نطق پیش از دستور گفت :

" نماینده نشدیم که هر طور دل ما خواست رای دهیم و آبروی نظام و کشور را بفروشیم و سرمایه ملت را تباه کنیم و پشت سر کسانی راه رویم که متهم به تقلب، نفاق، دزدی، جنایت، زنا و آدم‌کشی هستند و به نوعی سر خود کلاه بگذاریم و با همدیگر معامله کنیم تا قانع شویم. "

« صدای معلم » تنها رسانه ای بود که در مورد مدارک « علی الهیار ترکمن » و « حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان » رمز گشایی کرد . ( این جا ) و ( این جا ).

واکنش نمایندگان مجلس در این مورد چه بود ؟

این نمایندگان و حتی افرادی از فراکسیون امید به خود زحمت ندادند در این موارد سوالی از وزیر آموزش و پرورش کنند ؟

استیضاح بطحایی و تحلیل رفتار نمایندگان مجلس

آیا این حساسیت ها فقط مال قبل بود و یا نوع  مدرک فرق داشت ؟

عدم صداقت نمایندگان مجلس در این قضیه کاملا مشخص و شفاف شد .

باور من است که بسیاری از نمایندگان مجلس بیش از آن که به فکر مردم و مصالح جامعه باشند به فکر خود و آینده شغلی خویش هستند .

نوع نگاه و فرهنگ سازمانی غالب و مهم تر از همه مناسبات ساختار اجازه نمی دهد که تا وزیری حرفه ای ، باسواد و برنامه ریز در راس این  سازمان بزرگ قرار گیرد .

نهادهای موازی این دستگاه نیز اجازه نمی دهند تا موضوع " آموزش " در مفهوم یک پارچه آن آن مورد بررسی و اجماع و اجرا قرار گیرد .

" سیاست " و " ایدئولوژی " دستگاه تعلیم و تربیت را دچار استحاله و روزمرگی کرده است .

با این تفاسیر خیلی فرق نمی کند که چه کسی وزیر آموزش و پرورش باشد .

 

( 1 )

جامعه شناسی نخبه کشی ؛ قائم مقام ، امیر کبیر ، مصدق ؛ تحلیل جامعه شناختی برخی از ریشه های تاریخی استبداد و عقب ماندگی در ایران ، علی رضا قلی – تهران : نشر نی ، 1377  ص 155

جمعه, 12 مرداد 1397 14:28 خوانده شده: 1683 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 0 --
معلم 1397/05/12 - 15:34
نمایندگان از بطحایی سوال کنند که کدام وعده های او ، تحقق یافته و چقدر؟ اگر نه چرا؟ اگر استیضاح اینگونه باشد همه ی وزیران می فهمند که نمی شود موقع رای اعتماد وعده بدهند و بعد هیچ. وظیفه نمایندگان پیگیری تحقق برنامه های وزیران هست نه زد و بند با وزرا که استیضاح نشوند.
پاسخ + +6 0 --
Agent of Change 1397/05/12 - 16:26
....

بدبختی شان در این است که همه - غیر از خودشان - را ضد انقلاب و کافر و ... می بینند و در دایره تصمیم گیری و برنامه ریزی راه نمی دهند. - برای همین هم ....
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1397/05/12 - 18:46
آقا لطفا حذف کنید هرچی که داریم حذف کنید همش مال خودتون نخواستیم
در یک آزمون ساده اعزام به خارج گفتند اگه به نتیجتون اعتراض دارین میتونید اعتراض کنید اما مطمئن باشید که هیچ جوابی نخواهید شنید.حالا می خواین به حقوقتون اعتراض کنین
خوبه اعتراض کنین اما مطمئن باشین که پشیزی به حقوقتون اضافه نمی شه...........
پاسخ + +9 -2 --
آفرین 1397/05/12 - 21:33
نفرین
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/05/13 - 16:07
سلام

دوست عزیز

با نفرین کردن و لعنت و... مشکلی حل نمی شود .

به جای این ها باید عملکرد را نقد کرد و پرسشگری و کنش گری عقلانیت مدار را در جامعه نهادینه کرد .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/05/14 - 10:51
نفرین و نفرین و نفرین
پاسخ + +1 0 --
محسن 1397/05/13 - 09:45
سلام. اسامي استيضاح كنندگان وزير پرورش در سايت خبرگزاري خانه ملت موجود است
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/05/13 - 16:09
سلام

آقای محسن

درست است .

از اطلاع رسانی شما سپاسگزارم .


جالب است که چند بند را بعدا هر کسی خودش اضافه کرده است !


نامه از بس شلوغ است نمی شود اسامی و خواسته ها را به راحتی تفکیک کرد !


این ها عصاره فضایل ملت هستند !


پایدار باشید .
پاسخ + +5 -1 --
ناشناس 1397/05/13 - 09:52
افرین بر شما مسول سایت و همکارگرامی جناب پورسلیمان عزیز
انشاا...استیضاح بطحایی عملیاتی بشه
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1397/05/13 - 11:57
موافقم با همکار ناشناس
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/05/13 - 16:11
سلام

دوست عزیز

ممنونم .


اما پیشنهادم این است یک بار دیگر با دقت و حوصله یادداشت مرا مطالعه فرمایید .


پایدار باشید .
پاسخ + +2 -9 --
جان بزرگی 1397/05/13 - 10:09
با سلام جای آن دارد آقای بطحایی به این سوال پاسخ بدهد که چرا با وجود اینکه 40سال از انقلاب می گذرد و 35سالسابقه کاری که در مدیریت کلان و میانی سیستم آموزشی کشور دارند چرا در در وزارت آموزش و پرورش جمعهوری اسلامی مدرک کارشناسی ارشد شناخت اندیشه های امام خمینی(ره)در حکم همکاران شریف و نجیبمان اعمال نمی شود!! ولی امروز که بعد از 35 سال در رأس هرم قرار گرفته‌اند، داعیه‌دار تحقق اندیشه های امام خمینی در ایتن سیستم هستند و تجدید بیعت می کنند هرسال با امام راحل و لطفا این نظر را فیلتر نکنید چون تنها پنجره ی انعکاس نظرات به گوش سنگین مسوولین بی دردمان همین صدای معلم عزیز است و باور کنید بی ربط نیست این تناقض گفتار و رفتار به مثابه مشتی نمونه خروار است برادران و خواهران عزیز...
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/05/13 - 16:08
کارشناسی ارشد ... ! این کارشناسی ارشد داشته!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/05/13 - 16:15
سلام

همکار محترم

آقا/ خانم جان بزرگی


فکر می کنم شما غیر از این مطالبه دیگر کاری به سایر مشکلات و چالش های آموزش و پرورش ندارید .


البته شما قبلا فرموده بودید اگر همین خبر را به فارس ، تسنیم و... بدهید غوغایی خواهد شد !


قبلا هم توضیح دادم .


آموزش و پرورش بر اساس نیارهای خود نیرو پذیرش می کند و یا ارتقاء تحصیلات بر اساس نیارهای واقعی و عرفی این نهاد است .


تا جایی هم که می دانم درسی به این نام در مواد درسی مدارس وجود ندارد .


شاید بهتر بود قبل از انتخاب رشته و تحصیل از کارگزینی منطقه تان یک سوال می کردید !


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
یا الله 1397/05/13 - 19:55
سلام همکار
بابا تو مارو کشتی با این مدرک ارشد خودت. آسمان ابری میشه...برق قطع میشه...شما سریع میایی کامنت میزاری در مورد مدرکت!! ول کن دیگه بزرگوار...یا الله...پناه بر خدا....:)))
پاسخ + 0 0 --
حاج حسینی 1397/05/14 - 00:07
چقدر امام خمینی و اندیشه هایش مورد اجحاف وبی مهری قرار گرفته...جناب پورسلیمان با این منطق شما پس به شما هم باید گفت که به جای نقد معضلات این سیستم قبل از ورود به مصاحبه گرگزینش تون میگفتید که اعتقادی به اندیشه های امام در سیستم آموزش و پرورش ندارید!!آقا بیایید یا رومی رومی باشید یازنگی زنگی اگر اندیشه های معمار انقلاب را قبول ندارید لااقل آزاده باشید...اگر شخصی در زمینه ی حکومت پهلوی را مطالعه کند و چنین مدرکی بگیرد ویا در زمینه ی بیماری ها مدرک بگیرد و پژوهش کند دانش وانیشه اش به درد سیستم تعلیم وتربیت نمی خورد؟!متعصب نباشیم لطفا!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/05/14 - 08:12
سلام

آقا / خانم حاج حسینی

آن دفعه جان بزرگی این دفعه حاج حسینی ؟!

آیا شفافیت و صداقت در آموزه های درسی که خوانده و مدرک گرفته اید جایگاهی دارد ؟


بنده بحث سیاسی نمی کنم .


شما که نباید تفتیش عقاید کنید برادر !


هر تفکر و اندیشه بشری قابل نقد است و بالا و پایین هم ندارد .


اتفاقا بنده در این رسانه بارها از عملکرد هیات های گزینش به صورت علمی و کارشناسی شده انتقاد کرده ام .


ار کسی هم ترسی ندارم و سخنی را که به آن اعتقاد داشته باشم می گویم .

شما در رشته ای مدرک گرفته اید و وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است به این رشته نیازی ندارد .

آیا این به معنای مخالفت و یا ضدیت با اندیشه های امام خمینی است ؟

موضوع تدریس با رشته باید مرتبط باشد .

آیا این سخن نادرستی است ؟


انتقادی که بر شما وارد است این است که آیا مشکل آموزش و پرورش فقط در این مورد خلاصه می شود ؟


آیا اگر فرضا مشکل شما حل شد دیگر کاری به بحران های دیگر تعلیم و تربیت نخواهید داشت ؟

کمی واقع بین باشیم و منصف .

پایدار باشید .
پاسخ + +5 0 --
داریوش 1397/05/13 - 22:06
جهان سوم ؛
جاییست که مردمانش
بجای حل مشکلات ،سعی میکنند تا
خودشان را به بهترین نحو با آن
تطبیق دهند !
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/05/14 - 20:24
اما ما نباید به مشکلات عادت کنیم و مطالبه گری کنیم تا از جهان سوم بودن خارج شویم. ان شاا...
پاسخ + +5 -4 --
حاج حسینی 1397/05/14 - 21:59
جناب پورسلیمان مشکل بزرگی که برادرمان جناب جانبزرگی مطرح نموده اند تناقض حرف وعمله و این موضوع شخصی نیستندو اتفاقا باید به این تناقض پرداخته شود واتفاقا اگر به فکر حل این موضوع برای شخص خودشان یاهمکاران لطمه دیده ازاین موضوع بودند از این طریق اقدًام نمی کردند چون هم شما وهم بسیاری از همکاران می دانند که اگر موضوعی دراین رسانه مطرح شود مسولان جری تر می ضمنا فکرمی کردم من قال مهم نیست و ما قال مهمه حداقل برای شما وصدای معلم اما گویا خود غلط بود آنچه می پنداشتیم!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/05/14 - 23:06
سلام

دوست عزیز

1- برای بنده هویت مخاطبان مهم نیست و مهم همان محتوای مطالب است .
اما وقتی شما ابتدا یک هویت برای خود انتخاب می کنید و بعد آن را تغییر می دهید پیام دارد .

2- این جمله شماست :
" ... تنها پنجره ی انعکاس نظرات به گوش سنگین مسوولین بی دردمان همین صدای معلم عزیز است ... "
اگر واقعا بر اساس این دیدگاه فکر می کنید اصرار شما برای گذاشتن نظرات و مطالب چه بوده است وقتی که به قول شما مسئولان با دیدن این مطالب جری تر می شوند ؟

این که ما ایرانی ها وقتی که کارمان به یک جا می افتد زبان به مدح و ثنا می گشاییم و وقتی پاسخ منفی می شنویم 180 درجه تغییر موضع می دهیم نشان دهنده کدام مولفه فرهنگی است ؟

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 07:54
1)با فرض اینکه این مدعای شما درست باشد که اساسا مایل نیستم وارد بحث در ارتباط با این موضوع واهی شوم اما به نظر شما پیام این موضوعی که مطرح می فرمایید چیست؟به نظر من علت مهمتر از معلول است و این پدیده که شما می فرمایید و علت هراس همکاران ما از شناخته شدن با هویت واقعی خودشان چیست؟!به نظرم به جای اینکه مطرح کنیم این نقطه ای که من ایستاده ام مرکز کره زمین است و بعد بگوییم چرا شما در صحبت هایتان در ارتباط با مرکز کره ی زمین که اینجابود صداقت نداشته اید بهتر است به آسیب شناسی این پدیده که چرا تعداد زیادی از همکاران ما با عناوینی چون ناشناس/دبیر م/معلم/فرهنگی و...پیام می گذارند؟!چرا امثال آقای نظری با همه ی داعیه اشون در پاسخگویی مطالبی از جمله این موضوع را بی پاسخ و مسکوت می گذارند و جوانبی ندارند بپردازیم!!
پاسخ + 0 0 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 07:55
2)همین موضوع چرایی مدح و ثنا و چرخش 180درجه ای هم جای واکاوی دارد...چرا تا مدح و ثنا میشنوند همکاری و همراهی می کنند اما در برابر منتقد و افراد شفافی چون خود شما صف آرایی می کنند و پرونده سازی می کنند؟!چرا این سیستم منافق پرورش می دهد و نفاق پرور است؟!اصلا چرا افراد متملق در سیتم آموزش و پرورش بر می کشند و افراد صاحب نظر و نخبه که از مدح و ثنا دوری می کنند همواره استخوان در گلو و خار در چشم هستند...برادر بهتر است به این موضوعات عمیق تر ورود کنیم!!
پاسخ + +5 -3 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 06:26
آقای پورسلیمان با سلام/
1)هر نوع مطالبه گری در شرایطی که خلاء گفتمان مطالبه در میان همکاران فرهنگی شیوع دارد فی نفسه خوب است...و زیر سوال بردن مطالبه و اینکه چرا یک همکار مطالبه ی دیگری ندارد به نوعی تفتیش عقاید و دون شأن رسانه ی معقول و خردورز صدای معلم است البته تکثر مطالبات موضوع ارزشمندی است و هر شخصی ظرفیتی دارد و شاید همه ظرفیت های شما را ندارند.
2)اینکه خبرگزاری ها و رسانه های معلوم الحالی همچون فارس و تسنیم به این موضوع مطرح شده ی همکار دغدغه مندمان واکنش نشان نداده باشند اتفاقا مسوولیت رسانه ی مستقل و شفاف و حق گوی صدای معلم را سنگین تر می کند و سند دیگری بر این موضوع است که رسانه هایی همچون تسنیم و فارس فقط ادعای اندیشه های امام و رهبری را دارند...
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/05/15 - 07:59
سلام
همکار محترم

1- موضوع این یادداشت استیضاح آقای بطحایی و تحلیل آن است .
یک معلم باید بداند و به دیگران آموزش دهد تا همیشه در موضوع سخن بگوید .


2- تجارب من نشان می دهند که در جامعه ایرانی اکثریت افراد فقط بر اساس " منافع شخصی " عمل می کنند و باور ندارند که منافع فردی در گرو احصا و ارضای منافع و مصالح جمعی است .


3- صدای معلم رسانه انحصاری برای پی گیری مطالبات نیست و چنین شانی هم برای خودش قائل نیست .

بحث من تغییر موضع و چرخش ناگهانی افراد در مورد یک موضوع است و این برای یک معلم ناپسند است و یا اخلاق سازگار نیست .

شما هم بهتر است این مطالبه خود را با رسانه های دیگری مطرح کنید .


پایدار باشید .
پاسخ + +5 -4 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 06:26
3)نیاز واقعی آموزش و پرورش!!شما بر اساس چه منطقی روال کنونی آموزش و پرورش را صحیح و واقعی می دانید ؟!آیا مطرح شدن شعر غلامعلی حداد عادل در کتاب درسی و خلاء آثار بزرگانی همچون فروغ فرخزاد و احمد شاملو و صادق هدایت در کتاب های درسی را نیاز واقعی آموزش و پرورش ارزیابی می کنید؟!بر اساس چه معیاری شناخت اندیشه های بنیانگذار بزرگترین انقلاب تاریخ ایران و شخصیتی که چه ما با وی موافق باشیم یا نباشیم در تاریخ و فقه و عرفان و فلسفه و علوم سیاسی و حدیث و کلام ومسائل اجتماعی و فرهنگی این سرزمین تأثیرگذار بوده است!!
4)فرمای شما مبنی بر اینکه چنین درسی با چنین عنوان وجود ندارد صحیح است اما واقعا برای مدیران ستادی سیستمی که شعارش پیروی از اندیشه های امام راحل و ...و...است چنین رشته ای غیرمرتبط است و یا بعنوان مثال درسی بعنوان علوم یسیاسی در مقاطع تحصیلی داریم که مدرکش درحکم همکاران اعمال می شود؟!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/05/15 - 08:06
همکار محترم

1- بنده سخنگوی آموزش و پرورش نیستم و هیچ تعهدی هم در برابر رفتار آنان ندارم .
هر کس و یا مقامی باید پاسخ گوی عملکرد خود باشد .
بنده مولف کتاب های درسی هم نیستم تا در برابر معایب و کاستی های آن پاسخ گو باشم .
به عملکرد آنان هم انتقاد دارم و نوشته ام .

2- این که آموزش و پرورش رشته شما را غیرمرتبط تشخیص داده است احتمالا برای خود دلایلی دارند .
صدای معلم مطلبی در این مورد منتشر کرده است و وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ گو باشد .

این رسانه به وظایف حرفه ای خود در این مورد عمل کرده است اما قرار نیست شما خود را از این رسانه " طلبکار " بدانید .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 09:38
طلبکار کدومه برادر...من و طیف وسیعی از همکاران ممنون و سپاسگزار رسانه ی آزاد صدای معلم هستیم...
پاسخ + 0 0 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 09:42
آقای پورسلیمان کارای حراستی می کنید...میگن آدما خلق و خوی جایی رو میگیرن که درآن زندگی می کنند!!سالها زیست در آموزش و پرورش و تجسس های همواره حراست و گزینش و...و...شمارا هم به این روال نزدیک کرده!!شناسه یکسان و...منو یاد حراست اداره امون انداخت که بهم می گفت ما دائم رصد می کنیم حضور همکاران در فضای مجازی رو!!
مقدمه های غلط حقیر را می فرمودین تا اصلاح کنیم!!
پاسخ + 0 0 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 09:44
"اگر اعمال مدرک و نتایج اقتصادی آن و تاثیر بر بازنشستگی و مولفه های دیگر اداری برای شما اهمیت ندارد ... پس خوشحال باشید که دریچه های معرفت را به سوی خود گشوده اید و سواد خود را ارتقاء داده اید .

این ثوابی عظیم و اخروی برای شما دارد و گوارایتان باد ...."چرا کنایه چرا متلک برادر !! مقصودم این بود سطحی نبینیم این موضوع را بلکه متوجه تناقض پشت این موضوع باشیم بالاخره ما نیاز به اندیشه های امام داریم یا نه؟!!
پاسخ + +5 -3 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 06:27
5)از صبح تا شب متولیان و تصمیم سازان و تصمیم گیران و روسای قوای سه گانه و مسوولین کشوری و لشگری و..و...شناخت اندیشه های امام رو شالوده ی و لازمه ی فعالیت متعهدانه در این نظام و سیستم تلقی می کنند و شما اعتقاد دارید که برای مطالعه بیشتر و اخذ مدرک تحصیلی در این رشته از امور اداری منطقه باید سوال می شده است؟!اساسا این رشته با چه معیاری از وزارت علوم جمهوری اسلامی مجوز گرفته است و دقیقا در کدام نهادها میتواند کاربرد داشته باشد؟!به نظر شما؟!آیا سیستم تعلیم و تربیت و مدیران این سیستم اساسا نیازی به واکاوی اندیشه های امامی که وزیر این سیستم عکس ایشان را بالای سر خود نصب کرده و در آغاز هرکتاب درسی تصویر و جمله ای از ایشان قید شده ندارند؟!آیا بچه های من و شما نباید در ارتباط با اندیشه های امامی که از صبح تا شب بارها و بارها از وی میشنوند و میبینند و ...و...ندارند؟!!من شما و همه ی همکاران را به انصاف و تفکر و تأمل و دوری از تعصب دعوت میکنم...البته شما استاد و از نظر حقیر کمترین یکی از شخصیت های آگاه و شفاف و دقیق عرصه تعلیم و تربیت هستید و همین پاسخگویی و توجهتون به مطالب بسیار ارزشمند است.
پاسخ + +4 -3 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 06:35
6)اما صداقت و شفافیت!!ببینید آقای پورسلیمان بنای آنرا ندارم در مورد موضوعی وارد بحث شوم که موضوع اصلی را تحت الشعاع قرار میدهد اما نقد شما باید متوجه فرد یا افرادی باشد که بدون هویت و شناسنامه واقعی خودشان مطلب ارسال می کنند که البته نقد درستی است،و در جای خود باید آسیب شناسی و واکاوی شود البته...اما ورود حقیر به مطلب آريالی جان بزرگی براساس این استنباط بود که این موضوع اتفاقا مشتی نمونه خروار تزویر و فاصله حرف و عمل در آموزش و پرورشه و این موضوع میتواند چالش خوبی باشد بر چرایی شعار و عمل و اینکه یا ما پذیرفته ایم که در سیستمی فعالیت کنیم که مشحون از اندیشه های بنیانگذارش هست یا نه و اگر پذیرفته ایم این اقدامات دیگر توجیهی ندارد!!این به نوعی شفاف سازی و صداقت است!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/05/15 - 08:15
همکار محترم

1- چرا شما دائما قصد دارید اشتباه خود را توجیه کنید .
شناسه شما با فرد قبلی یکسان بوده است و از یک سیستم صادر شده است .
آیا این را هم قبول ندارید ؟

اگر قرار بود شخصیت نویسنده برای من مطرح باشد نباید هیچ نوشته ای بدون مشخصات منتشر می شد .
اما برای این کار هم میان برهایی وجود دارد .
مهم محتوای مطلب است .


2- " ... ما پذیرفته ایم که در سیستمی فعالیت کنیم که مشحون از اندیشه های بنیانگذارش هست یا نه و اگر پذیرفته ایم این اقدامات دیگر توجیهی ندارد ... "

مطالب شما ارتباط و انسجام منطقی ندارند .
شما چند مقدمه غلط را کنار هم می گذارید و نتیجه مطلوب خود را بیرون می کشید !


پایدار باشید .
پاسخ + +5 -3 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 06:42
7)چرا ما همدیگر را متهم به عدم شفافیت و صداقت می کنیم برادر؟!چرا قبل از قضاوت در مورد راه رفتن دیگری چند قدمی با کفش های او راه نمی رویم؟!البته شفافیت و صداقت ارزش هستند و حقیر هم در حد بضاعت خودم در این زمینه بعنوان یک فرهنگی و معلم و مربی در عامل بودن به این ارزش ها کوشا هستم اما اتهام عدم صداقت و شفافیت هم در این شرایط منصفانه نیست!!
8)این بحث اصلا سیاسی نیست برادر...همه ی ما سیاست زده ایم!!اما بیایید بابحث از روی تعصب و دگم هم نداشته باشیم!!اگر هم حقیر تفتیش عقاید کرده ام همین جا عذرخواهی میکنم بله حق با شماست تفتیش عقاید کار همان تنگ نظرانی است که در گزینش و حراست و...و...آموزش و پرورش را به این روز انداخته اند!!
پاسخ + +4 -3 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 06:49
9)می فرمایید:" هر تفکر و اندیشه بشری قابل نقد است و بالا و پایین هم ندارد"...درود برشما حال آنکه برای نقد هر تفکر و اندیشه ی بشری مگر نه آنکه ابتدا باید آنرا مطالعه کرد و شناخت!!پس اگر همکاری زحمت کشیده و وقت و انرژی و سرمایه ی خود را مصروف مطالعه و شناخت اندیشه های امام خمینی(ره) نموده است،پس ببه امکان بهتری جهت نقد و آسیب شناسی اندیشه های ایشان هم رسیده است و این موضوع تک بعدی و متعصبانه نیست!!و به نظر حقیر باید ارزشگذاری شود همانطور که در هر نظام و کشوری و شناخت و مطالعه اندیشه های افراد برجسته تاریخئ آن کشور ارزشمند است و این به منزله ی نقد ناپذیری آن نظر و اندیشه نیست...دقت کنید شناخت اندیشه ها ی امام خمینی(ره)...شناخت...شناخت...شناخت اندیشه های معمار انقلاب...فقیه برجسته...مرجع تقلید شیعیان جهان...عارف معاصر...سیاستمدار ...حکیم...متکلم و ....صاحب نظر مدیریت اسلامی نوین!!این رشته تحصیلی به نظر شما فاقد ارزش جهت اعمال در مدرک تحصیلی کارکنان آموزش و پرورش در صف یا ستاد است؟واقع بینانه و منصفانه پاسخ بدهید...
پاسخ + +4 -5 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 06:55
10)برادر عزیزم...این مشکل شخص من نیست که اگر مشکلم حل شود به مشکلات دیگر کاری نداشته باشم...اتفاقا دهها موضوع دیگر هم از دغدغه های من در این سیستم هستند اما وقتی با مطلب خانم حسینیان د رصدای معلم برخورد کردم و پیام های همکاران را دیدم حساس شدم و چنین پارادوکس و تناقضی ایجاد شده و به نوعی گسست عظیمی بین آنچه بعنوان شعار از زمان ورود به سیستم آموزش و پرورش بعنوان دانش آموز تا الان بعنوان همکار و یا دهها عنوان دیگر به خورد ما داده شده تا عمل وجود داره نتوانسنم هضم کنم این موضوع رو و علاقمند شدم پیگیری کنم و سایر همکارانی که نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند را هم تحسین میکنم ببا اینکه این موضوع متوجه آنها نبوده اما موضوع را شخصی ارزیابی ننموده اند!!و انصافا هم بیایید سطحی نگاه نکنیم و منحصر به منافع شخص یا اشخاص معدود نبینیم چون این مدرک اگر درحکم همکاران هم اعمال شود تأثیرچندانی بر وضعیت معیشت همکار مربوطه نمی گذارد و درد عمیق تر از این حرف هاست و فقط این نیست که این مدرک در حکم لحاظ شد والسلام درد تناقض هاست و تعارض هاست و فاصله شعاها تا عمل است....
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/05/15 - 08:21
همکار محترم

از میان این همه موضوعات و چالش های فراوان در تعلیم و تربیت فقط مطلب خانم حسینیان نظر شما را جلب کرده و غیرت شما را برانگیخته است ؟!


شما حتی ذیل مطالب دیگران طوری می نویسید و نتیجه گیری می کنید که فقط مشکل شما خود نمایی کند !

گویا در آموزش و پرورش فقط یک مشکل داریم و آن هم عدم اعمال مدرک با مشخصات موصوف در حکم کارگزینی است .

اگر اعمال مدرک و نتایج اقتصادی آن و تاثیر بر بازنشستگی و مولفه های دیگر اداری برای شما اهمیت ندارد ... پس خوشحال باشید که دریچه های معرفت را به سوی خود گشوده اید و سواد خود را ارتقاء داده اید .

این ثوابی عظیم و اخروی برای شما دارد و گوارایتان باد ....


پایدار باشید .
پاسخ + +6 -2 --
ناشناس 1397/05/15 - 08:45
سلام
1 - ظاهرا آقای جان بزرگی همسر خانم حاج حسینی هستند.
2 - خود حضرت امام از طرفداران شدید و لا تجسسوا بودند.
3 - شما دو نفر با به چالش کشاندن مدیر سایت قصد به خطا انداختن ایشان یا مجبور ساختن ایشان به نوشتن یادداشتی در خصوص دلخواستۀ خودتان دارید.
4 - شما دو نفر حق مؤاخذه یا ارزشگذاری اعتقاد و باور هیچ فرد دیگری را اصلا برعهده ندارید.
5 - گاه برخی افراد با اصرار سمجانه خود باعث آزار و اذیت دیگران در این سایت می گردند. این سایت مُلک شخصی شما نیست، راست می گوئید و این قدر توانمندید از مراجع با صلاحیت اقدام کنید. ماشاء ا...
دست به قلم هم هستید اصلا یادداشتی در این خصوص بنویسید تا مدیر سایت درج نمایند بجای این هم نظر نوشتن.
ادامه دارد...
پاسخ + 0 0 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 09:46
1)نسبت من و آقای جانبزرگی چه اهمیتی ئر اصل این موضوع دارد برادر؟!
پاسخ + 0 0 --
حاج حسینی 1397/05/15 - 09:53
برادر بزرگوار با سلام نسبت من و آقای جانبزرگی به اصل موضوع چه ارتباط معناداری دارد؟!
چرا توهم توطئه دارید؟!چرا فکر می کنید من و دیگران علیه مدیر سایت داریم کار می کنیم؟!
3)کی من مدعی ارزشگذاری اعتقاد و باور دیگران شده ام در باب این موضوع؟!!
4)من چگونه اسباب آزار و اذیت دیگران را در این سایت فراهم کرده ام انصاف برادر انصاف!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/05/15 - 10:59
1 - سرکار دقیقا مشخص است ارتباط شما ، انکار برای چی ؟ فراموش نکنید ما همه معلم هستیم و هزاران ورقه تصحیح نموده ایم !!! بجای گشتن دنبال معنا بلی یا خیر بگوئید.
2 - شما دارید بر اعتقاد مدیر سایت برچسب می زنید بعد می گوئید کدام ارزشگذاری ؟
3 - با خسته کردن ما باعث آزارمان می گردید. دردهای ما عمومی است نه انفرادی.
پاسخ + +7 -3 --
ناشناس 1397/05/15 - 08:52
5 - هنگام تحصیل به فکر نان به نرخ روز خوردن بودید حال منصف باشیم و بگذاریم به پای عشق تان به رهبر.
6 - وقتی یک نظام سیاسی یا آموزشی چیزی را صلاح نمی داند با تحکم سخن گفتن یا نوشتن علیه مدیر سایت به چه چیزی می خواهید برسید یا چه چیزی را می خواهید به اثبات برسانید؟
7 - برایتان خیلی متأسفیم که ره بجایی نمی برید اما تنها کارشناس ارشد نیستید که محروم از حقوق بایسته هستید. تمامی معلمان با تحصیلات بالای لیسانس در آموزش و پرورش مغبونند.
8 - بنده را محکوم به دفاع از مدیر سایت ننمائید که این سایت مختص تمامی فرهنگیان است و بنده هم یکی. دل آزار نباشید.
پاسخ + +5 -2 --
ناشناس 1397/05/15 - 08:56
9 - به نظرم جناب آقای پورسلیمان تعهد رسانه ای خود را خیلی بیشتر از حد خود بجا آوردند که صبورانه پاسخ شما را دادند. ربطی به ایشان ندارد و تا جواب می نویسند محکوم به دفاع از .... می گردند. قدری انصاف.
10 - با نوشته های شما بر ذیل این یادداشت ، از اصل مطلب فاصله نجومی گرفتیم.
11 - پیشنهاد می دهم تشریف ببرید و نوۀ حضرت امام را ملاقات نمائید تا شاید فرجی حاصل شود. انشا ا.....
موفق و مؤید باشید.
پاسخ + +2 -3 --
علیرضاجانبزرگی 1397/05/15 - 09:33
1)در جامعه ای زیسته ام و و رشد و نمو داشته ام که هیچ گاه در موضوع سخن نشنیده ام!!از کوزه همان برون تراود که دروست!!
2)شما تجربیاتی دارید و حتما قابل احترام است و دیگران هم تجربیاتی دارند که بد نیسیت که مورد احترام قرار گیرد!!
3)همین جمله بوی انحصار می دهد:
"شما هم بهتر است این مطالبه خود را با رسانه های دیگری مطرح کنید"...
پاسخ + 0 0 --
یوسفی 1397/05/15 - 10:05
با سلام
جان بزرگی ، حاج حسینی و....
اگر شما درست تربیت نشده اید تقصیر آقای پورسلیمان و صدای معلم چیست ؟
این همه رسانه و روزنامه و خبرگزاری و...
یعنی آقای پورسلیمان اختیار رسانه خودشان را هم ندارند و باید چیزی به شما بپردارند !
کدام رسانه اصلا این قدر شما را تحمل می کند و نظرات بی سر و ته شما را منتشر می کند ؟
مگر قرار است هر کسی مطالبه ای داشت صدای معلم آن را پی گیری کند و جواب بدهد ؟
این ها دیگر چه انتظاراتی است ؟
ایرانی ها در آزادی یا از این ور پشت بام می افتند و یا آن ور!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/05/15 - 10:37
شما هم هم وطن هستید منتهی نحوه
طرح دردمندی تان باعث آزار دیگران
می گردد. خودتان می گویید علت
مهمتر از معلول هست خوب صدای
معلم که نه علت است نه معلول!!!
از شدت ناراحتی غیرمنطقی
می نویسید. عزیزان ما را بجان یکدیگر
انداخته اند متوجه نیستید؟ ما معلمان
باید حامی و همراه هم باشیم نه علیه
هم. قدر این سایت را بیشتر از این
بدانیم. خدا کمک تان کند. برادری
فراموش نشود.
پاسخ + +2 0 --
جعفری 1397/05/15 - 10:43
درد امروز جامعه ما بی سوادی مردم ما نیست ...
بلکه از داشتن همان نیمچه سواد روشنفکران و تحصیل کرده های ماست!

دكترشريعتی
پاسخ + 0 0 --
........ 1397/05/15 - 11:09
در علم جامعه شناسی مبحثی است که می گوید از آدم
کم سواد باید ترسید، چون می دانید آدمی وقتی از سواد کم اش را دارد مدعی است که همه چیز را می داند لذا نه به دنبال یادگیری بیشتر می رود و نه قبول می کند که شاید دیگران بیشتر از او می دانند همان داستان جهل مرکب.
پاسخ + +2 0 --
داریوش 1397/05/15 - 10:50
همه انسان ها میخواهند بشریت را تغییر دهند، دریغا هیچکس در این اندیشه نیست که خود را تغییر دهد !!

لئو تولستوی
پاسخ + 0 0 --
!!!!!! 1397/05/15 - 11:03
سلام جناب داریوش
چون هر کس خود را کامل ترین موجود روی زمین
یا اشرف المخلوقات می داند. ما اصولا بدی را در
چشم دیگران می بینیم نه خود.
پاسخ + +1 0 --
........ 1397/05/15 - 11:07
نکته جالب این که الان خود حضرات به خودشان برادر نمی گویند و شکر خدا بیشترشان بر اساس کردانیسم جناب دکتر خطاب می شوند اما شما به تأسی رشته تحصیلی تان هنوز برادر خطاب می کنید!!!!
پاسخ + 0 0 --
عبدالفتاح 1397/05/15 - 13:49
در جامعه ای مثل جامعه ما که بر مبنای ایدیولوژی و باید و نبایدهای فردی یا گروهی اداره می شود، آموزش و پرورش معنا ندارد خود این یاد دادنها و یادگیری ها بلای جان انسان ها می شود.
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1397/06/10 - 12:37
همان طور که پیشبینی میشد پورسلیمان البته کمی دیر وارد معرکه شد تا استیضاح دوستش بطحایی را سیاسی جلوه دهد و به دفاع از بطحایی و مخالفت با استیضاح بپردازد مشکل اصلی اموزش و پرورش و ریشه تمام مشکلات به افرادی سیاسی و نیرنگ باز چون پورسلیمان باز می گردد چنین افرادی همانند گرگ در انتظار طعمه می مانند مهمترین هدف پورسلیمان که اکنون مخالف استیضاح است رییس سازمان نظام معلمیست تا برای همیشه کار معلمان را یکیره سازد باید از پورسلیمان نوچه بطحایی پرسید وقتی که وزیر البته ارباب پورسلیمان دوبار به مصوبه افزایش 20 درصدی حقوق بی اعتنا شده و اجرا نکرده وحتی سختی کارشان را نیز حذفدکرده ایا نمایندگان چاره ای جز استیضاح دارند؟ استیضاح حق نمایندگان است البته به دلیل اینکه منافع پورسلیمان ها به خطر می افتد همواره در طول ناریخ تمام استیضاحها را سیاسی و سهم خواهی میدانند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/06/11 - 16:23
در حیرتم ! که چرا برای استیضاح رای جمع می کنند وبه چه دلیل رای خود را پس می گیرند ؟ به این نتیجه رسیده ام که هم مجلس و هم رئیس جمهور ودر کل همه ملت به تمسخر گرفته اند بعد از 4 دهه که از انقلاب سپری شده آنهم به اصطلاح انقلاب فرهنگی بیشترین آسیب وضرر را قشر فرهنگی دیده و می بیند وهنوز شور بختانه عده ای بر این باورند که سختی ها و تحریم ها پشت سر خواهیم گذاشت! افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته ! مگر عمر مفید ما انسانها که قادر باشیم از مواهب نعمت ها استفاده کنیم چقدر است نوجوانی وجوانی مان در جبهه جنگ بودیم وبزرگسالی با عوارض جنگ و سپس تحریم و تحریم و تحریم خدا بر مسببین این همه گرفتاری ها لعنت کند که سوختیم و می سوزیم. همه کشور های غیر مسلمان در رفاه وآسایش هستند و کشور ما کاسه داغ تر از آش شده است تا کی تا کی تاکی؟؟؟؟!!!!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور