صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

نشست تشکل های معلمان در یک محیط صمیمی و البته کاملا یک طرفه برگزار شد ! کشتیبان را سیاستی دگر باید ...

وزرای آموزش و پرورش دولت های نهم و دهم از بیخ و بن تشکل ها را قبول نداشتند و حتی جایگاه " مشاور وزیر در امور تشکل ها " را تعطیل کرده و یا عملا آن را بی خاصیت کردند/ درست مانند نشست قبلی هیچ اثری از نظرات نمایندگان تشکل ها نبود و این گونه به نظر می رسید که تشکل ها همه جمع شده اند تا فانی برای آنان سخنرانی کند و انتظاراتش را از تشکل ها بیان کند/تاکنون هیچ یک از تشکل های معلمان شرکت کننده در این نشست ، به صورت رسمی و حتی تلویحی به این نوع انعکاس و پوشش رسانه ای اعتراض و یا گلایه ای نکرده اند/ فرهنگیان و معلمان می خواهند بدانند که چه مسائل و موضوعاتی از سوی طرفین در این نشست ها مطرح شده است تا بتوانند با مقایسه و سنجش دست به ارزشیابی و نهایتا قضاوت بزنند / آیا فانی بر اساس " نگرش ابزاری " به تشکل و کارکردهای آن می اندیشد/ آیا مصاحبه و یا گفت و گوی دائمی و هر روزه مسئولان مختلف این وزارتخانه و در رده های مختلف با انواع خبرگزاری ها و... برای بیان عملکرد مسئولان این دستگاه کافی نیست/ پس این همه دوایر روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش و در سراسر کشور با یک هزار پرسنل و حدود 4 میلیارد تومان هزینه به چه کاری مشغول هستند

 

نشسست یک طرفه فانی وزیر آموزش و پرورش با تشکل های معلمان و مطالبات فرهنگیان

ارتباط با تشکل های معلمان و اصل تعامل کاری منطقی و قابل دفاع است که پس از یک وقفه تقریبا 10 ساله در زمان وزارت آقای فانی مطرح و پی گیری شده است درست بر خلاف وزرای آموزش و پرورش دولت های نهم و دهم که از بیخ و بن تشکل ها را قبول نداشتند و حتی جایگاه " مشاور وزیر در امور تشکل ها " را تعطیل کرده و یا عملا آن را بی خاصیت کردند .

اولین نشست تشکل های معلمان به زمان سرپرستی فانی برمی گردد .

این نشست در آن زمان توسط صدای معلم اطلاع رسانی شد که البته در سایر رسانه ها نیز انعکاس مناسبی یافت و به نظر می رسید در تلطیف و آگاه سازی افکار عمومی نسبت به جایگاه فانی برای وزارت آموزش و پرورش و نیز تشریح برنامه های وی تاثیر مهمی داشته است .

نشست بعدی تشکل های معلمان در هفتم تیرماه سال 1393 برگزار گردید که باز هم صدای معلم این نشست را به صورت کامل و مشروح منعکس کرد .

در گزارش منتشر شده ، سعی کرده بودیم که سخنان نمایندگان تشکل های معلمان به همراه پاسخ های وزیر آموزش و پرورش به صورت غیرگزینشی انعکاس یابد تا خواننده با مطالعه آن به نتایج منطقی و البته کاملی برسد .

نشست بعدی تشکل ها با یک فاصله تقریبی یک ساله روز دوازدهم خرداد ماه سال 1394 با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد .

البته این نشست انعکاسی در پرتال وزارت آموزش و پرورش نداشت . صدای معلم 2 روز پس از برگزاری این نشست چنین نوشت :

" روز سه شنبه دوازدهم خرداد نشستی با حضور برخی از تشکل ها با وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید .

دراین نشست ، نمایندگانی از انجمن اسلامی معلمان ،کانون صنفی معلمان ، سازمان معلمان ایران ،مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ، کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان ، انجمن کارشناسان حوزه ستادی حضور داشته اند .

هنوز از محتوای این نشست و مباحث مطروحه اخباری منتشر نشده است .

دعوتی از صدای معلم برای شرکت در این نشست صورت نگرفته بود . "

آخرین نشست فانی با تشکل ها در سی و یک خرداد ماه سال جاری برگزار شد .

بر اساس آن چه در پرتال وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی شده بود و مانند نشست قبلی هیچ اثری از نظرات نمایندگان تشکل ها نبود و این گونه به نظر می رسید که تشکل ها همه جمع شده اند تا فانی برای آنان سخنرانی کند و انتظاراتش را از تشکل ها بیان کند ضمن آن که بر خلاف نشست قبلی  حتی نامی از تشکل ها و یا اعضای شرکت کننده برده نشده بود !

جالب است که با این تفاسیر ، تاکنون هیچ یک از تشکل های معلمان شرکت کننده در این نشست ، به صورت رسمی و حتی تلویحی به این نوع انعکاس و پوشش رسانه ای اعتراض و یا گلایه ای نکرده اند !

فرهنگیان و معلمان می خواهند بدانند که چه مسائل و موضوعاتی از سوی طرفین در این نشست ها مطرح شده است تا بتوانند با مقایسه و سنجش دست به ارزشیابی و نهایتا قضاوت بزنند .

وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفته است :

" انتظار داریم تشکل ها، واقعیت ها و كارهاي صورت گرفته در آموزش و پرورش را بیان کنند "

یکی از فعالان تشکل های معلمان در این زمینه به صدای معلم گفت که ما اساسا تاکنون چیزی دستگیرمان نشده است که بخواهیم در این مورد برای جامعه فرهنگیان اطلاع رسانی کنیم !

حال پرسش اساسی از فانی و تیم رسانه ای وزارت آموزش و پرورش این است که انتظارات آنان از فعالان تشکل ها و حتی رسانه ها چیست ؟

آیا فانی بر اساس " نگرش ابزاری " به تشکل و کارکردهای آن می اندیشد ؟

آیا مصاحبه و یا گفت و گوی دائمی و هر روزه مسئولان مختلف این وزارتخانه و در رده های مختلف با انواع خبرگزاری ها و... برای بیان عملکرد مسئولان این دستگاه کافی نیست ؟

پس این همه دوایر روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش و در سراسر کشور با یک هزار پرسنل و حدود 4 میلیارد تومان هزینه به چه کاری مشغول هستند ؟

به نظر می رسد که نگاه فانی و اطرافیان او به رسانه و تشکل و کارکرد آن ها تابع رویکردهای سنتی است و با الزامات عصر ارتباطات هم خوانی ندارد .

دیگر دوران ارتباطات یک طرفه به سر آمده است !

کشتیبان را سیاستی دگر باید ...

چهارشنبه, 02 تیر 1395 09:13 خوانده شده: 6470 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +12 0 --
فرهنگی 1395/04/02 - 10:35
انتظار فانی از تشکلات:

حمایت بی چون و چرا!

نادیده گرفتن کوتاهی فانی در احقاق حقوق معلمان!

جلوگیری از اعتراضات و تجمعات معلمان!
پاسخ + +12 0 --
فرهنگی 1395/04/02 - 10:39
توجه به تشکلات در دولت یازدهم فقط جنبه صوری دارد.
هیچ دولتی قلبا حامی تشکلات صنفی نیست.

فانی هم این چهار تا نشست را برای کسب وجهه برگزار کرد.
فقط ظاهرسازی است و بس!

وگرنه چرا نباید از صدای معلم دعوت کنند و چرا نباید مشروح مذاکرات نشستها رسانه ای گردد.
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1395/04/02 - 11:11
انتظار معلمان در این برهه زمانی از دولت فقط تغییر وزیر است
پاسخ + 0 0 --
محمد 1395/04/02 - 17:08
تغییر وزیر فقط با تغییر رییس جمهور اتفاق خواهد افتاد ان شاالله
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/04/03 - 00:14
انشاا...
پاسخ + +8 0 --
جلیل 1395/04/02 - 17:00
گفته میشد با تغییر مجلس وزرا هم تغییر خواهند کرد که معلمان از رفتن فانی به شدت خوشحال شده بودند اما چنین اتفاقی نیفتاد و هیچ یک از وزرا در سال اخر دولت تغییر نکردند بنابراین توجیه اینکه فانی انتخاب اصولگرایان بود و ضعفهایش اتباطی به دولت ندارد دروغی بیش نبود که اشکار شد
پاسخ + +9 0 --
محمد 1395/04/02 - 17:06
انتظاری از این آقایان نمیشه داشت . اینان صندلی را از احقاق حقوق معلمینشان بیشتر دوست دارند و هیچموقع پُست خود را با چیز دیگه ای عوض نخواهند کرد
پاسخ + +6 0 --
محمد 1395/04/02 - 17:11
دیون معلمان رو نمی پردازند و فقط شعار میدهند
پاسخ + +8 -1 --
محسن 1395/04/02 - 19:48
سلام اقایان شیرزادعبدالهی پورسلیمان،شهسوارزاده.و...حقوق فرهنگیان هنوزپرداخت نشده .فروردین که قراره بعنوان مقرری کسربشه .افزایش اردیبهشت هم قراره تیرماه پرداخت بشه.من که میگم تقصیر حاج بابایی هستش!!!!!!اصلا ازآقای فانی هم تشکر میکنیم ازدولت امید هم تقدیرمیکنیم از همه شان هم ممنونیم.اصلا معلمها هم باید از فانی وبطحایی و..ممنون باشه فقط بخاطر اینکه اقایان شیرزاد وپورسلیمان و شهسوارناراحت نشن!!!!!!!!!!مخلص فانی ودارودسته اش!!!!!!!خداحاج بابایی روبگم چکارکنه!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/02 - 20:00
سلام
آقای محسن

هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد .

اتفاقا این یادداشت علی رغم دیدگاه شما در نقد عملکرد آقای فانی نگارش گردیده است .

عملکرد هر وزیری قابل نقد است .

صدای معلم هم بر اساس وظیفه خود این عملکردها را نقد می کند .

ضمنا آقای حاجی بابایی در پاسخ به خبرنگاران در مورد پرسش ار میزان حقوق به آن ها پاسخ می داد که این مساله ارتباطی با آن ها ندارد !

گویا فراموش کرده اید در زمان دولت قبل یکی از همین وزرای آموزش و پرورش به قم سفر کرده بود تا در مورد حلال بودن حقوق معلمان در تابستان از علماء استفتاء نماید !

تاریخ فراموش نمی شود ...

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
محسن 1395/04/02 - 20:32
هرچندازشما بعنوان یک فرد رسانه ای گفتن ونوشتن حرفی بدون سند بعیدهست بقول جناب عبدالهی بایدبرایفته هاتون سندداشته باشی من هم میتونم ادعا کنم که اقای پورسلیمان گفته اند که حقوق معلمان در تابستان حرام هست لذا اگرسند متقن دراین موردخاص داریداراءه نماییدتا ما معلمان لعن ونفرین بیشتری براین وزیر بفرستیم.امیدوارم سندکافی دراین مورد معرفی نمایید که خدای نخواسته مافکرنکنیم دروغگوهستید
پاسخ + +3 -1 --
محسن 1395/04/02 - 21:07
ممنون ازاین همه توضیحات شما جناب پورسلیمان.
ولی شماباصراحت اعلام میکنیدکه :
گویافراموش کرده ایدکه وزیر دولت قبلی.....استفتا کرده بودند.
وحالا بعدکلی توضیح بجای ارایه سند میگویید علی احمدی رفته بود قم ...سخن معلم اخباری دراین زمینه پخش کرد و....روابط عمومی سفربه قم راتایید امابحث استفتا راتکذیب کرد.
بنظرشما این سندی برمحکومیت علی احمدی است؟یاسندی بر دروغگویی وجوسازی سخن معلم؟بازهم تاکیدمیکنم اگرایشان این حرف رازده باشه خیلی پست بوده وپست تر کسانی هستندکه شایعه را میسازندوپخش میکنند وشایداعتقادی به قیامت ندارند
پاسخ + 0 0 --
یوسفی 1395/04/02 - 21:38
آقای محسن
دوست محترم
چرا شعری می گویی که در قافیه اش بمانی !
عزیز من !
کمی مطالعه کن !
پاسخ + 0 0 --
محسن 1395/04/02 - 22:39
جناب یوسفی
من مطالعه ام را بالا میبرم چشم.توصیه ی شما رو قبول میکنم.شماهم لطفا کمی سوادت روبالا ببر.کمی عاقلانه حرف بزن .هرکس آفرین گفتن شما وتوصیه ی شما را بخواندبه بیسوادی ویا خدای ناکرده پاچه خواری شما میخندد.
موفق باشی انشاالله.
پاسخ + +3 0 --
غلامی 1395/04/02 - 23:52
دوست عزیز : علی احمدی این خبط روکرده بود وتکذیبش هم کاملا معلوم بود که زیرفشار رسانه ها انجام گرفته
علی احمدی انتظار داشت سیستم پیام نور رودر آموزش وپرورش پیاده کنه که عقلا امکان پذیر نبود
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1395/04/03 - 13:21
بنظر من بیش از وزرای اموزش و پرورش .به ..رییس جمهور و مجلس نقد وارد است ....دولت و مجلس وزیر را با کسر بودجه و بودجه نا کافی در مصدر کار قرار داده اند ...هر که باشد نمی تواند کار کند اما اشکالی که به وزیر بر می گردد اینست که باید استعفا می داد شاید دولت و مجلس به فکر می افتادند
پاسخ + 0 0 --
احمدی 1395/04/05 - 19:38
آقای روحانی مسئول است که یک فردی که کفایت لازم را ندارد، وزیر آ.پ کرده و به نظر معلمان مبنی بر برکناری فانی توجه نمی کند .
پاسخ + 0 0 --
اردشیر 1395/04/11 - 21:02
لینک ائتلاف بزرگ فرهنگیان
اهداف :
۱- وحدت فرهنگیان کشور
۲- پیگیری مطالبات برحق فرهنگیان
۳- تشکیل فراکسیون فرهنگیان
لینک زیر را به بین گروه های فرهنگی انتشار دهید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور