صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

چرا علیرضا جدایی رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش استعفا کرد؟

نجفی شانس آورد که از مجلس نهم رای اعتماد نگرفت و گرنه امروز در جایگاه فانی ایستاده بود / آیا نجفی به جای فانی به مجلس جدید معرفی شود/ نجفی از مدیریت مالی آموزش و پرورش انتقاد کرد/ فانی هم مثل وزرای سابق و اسبق آموزش و پرورش نوعی تلقی کاملا قدیمی و سنتی از اطلاع رسانی و نقش روابط عمومی دارد/حتی برخی عناصر روابط عمومی می کوشند در گردش آزاد اطلاعات در رسانه های غیردولتی هم اخلال کنند/ روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش یک هزار پرسنل در کل کشور دارد/ فانی در جلسه شورای معاونان کاسه کوزه ها را سر جدایی شکست/برخی استعفای جدایی را چراغ سبز به جانشین احتمالی فانی تلقی کردند/ جدایی با حلقه پیرامونی و معتمد وزیر (فاضل ، بطحایی و کفاش) مشکل دارد/توقع مدیران آموزش و پرورش از کارکرد روابط عمومی،بوق تبلیغاتی است/ اگر ملاحظات سیاسی نبود آقای فانی با استعفای جدایی موافقت و فرد مطیعی به جای او منصوب می کرد/ معلوم نیست جدایی با چه تحلیلی به محل کار خود باز گشته است/ بهتر است روابط عمومی را به بخش خصوصی اجاره بدهند / دستگاه تبلیغاتی وزارتخانه در رویا رویی با برخی سایت های شخصی با حداقل امکانات قافیه را باخته اند

دلایل استعفای علیرضا جدایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و کارکرد روابط عمومی ها

استعفای علیرضا جدایی رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در شرایطی اتفاق افتاد که علی اصغر فانی زیر فشار روانی همه جانبه ای بود. با افزایش وزن اصلاح طلبان و معتدل ها در مجلس دهم ، انتظار ترمیم کابینه در سطح افکار عمومی و نخبگان سیاسی قوت گرفت. در همه گمانه زنی ها وزیر آموزش و پرورش به عنوان یکی از وزرای ناکارآمد و ضعیف دولت روحانی معرفی می شدکه در معرض برکناری است.

محمد علی نجفی اولین کاندیدای پست وزارت آموزش و پرورش ، تنها با اختلاف یک رای از سوی مجلس نهم برای وزارت تایید نشد و پس از آن بود که رییس جمهور،  آقای فانی را که احتمال می رفت با مخالفت کمتری در بین اصولگرایان روبه رو شود به مجلس معرفی کرد. اکنون با تغییر ترکیب مجلس، برخی معلمان و فعالان سیاسی  انتظار دارند که روحانی شخص مقبول تر و کارآمدتری به جای فانی به مجلس دهم معرفی کند.

برخی نگاه ها متوجه شخص نجفی است. گفته می شود که نجفی بین معلمان از محبوبیت و مقبولیت برخوردار است. علاوه براین نجفی فردی با سوابق و کارنامه مدیریت استراتژیک در سطوح کلان و دارای اشراف به مسایل اقتصادی و بودجه است. این تصور در بین برخی از معلمان وجود دارد که نجفی هم می تواند هم سهم بیشتری از بودجه دولت را برای آموزش  پرورش جذب کند و هم سیستم مالی آموزش و پرورش را اصلاح کند.   

اما آیا انتظارات در بخش بودجه و مشکلات مالی آموزش و پرورش از نجفی واقع بینانه است؟ 

وی در دفاع از سهم بودجه آموزش و پرورش می گوید :  " 15درصد بودجه که صرف آموزش و پرورش شده واقعا حداکثر توان دولت در این بخش بوده است." نجفی با افزایش بودجه جاری و اضافه کردن دستمزدها که منجر به کسری بودجه و تورم می شود موافق نیست و یکی از طراحان سیاست های انقباضی دولت روحانی است.

نجفی از معتقدان به اقتصاد آزاد، کاهش هزینه های جاری دولت و مخالف واردات کالاهای مصرفی و طرفدار سوق دادن سرمایه های کشور به سمت امور زیربنایی و تولیدی است. نجفی در شمار همان اقتصاد دان هایی است  که چپ ها آنها را نئولیبرال می نامند ،  این تصور که نجفی در جایگاه وزارت برای افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی به دولت فشار بیاورد ، واقع بینانه نیست. نجفی بودجه کنونی آموزش و پرورش را حداکثر توان دولت می داند و به آن اعتراضی ندارد.

اما نجفی از عملکرد وزیر آموزش و پرورش راضی نیست : "عملکرد دولت در بخش آموزش و پرورش می‌توانست بهتر از اینی باشد که در طول دو و نیم سال گذشته انجام گرفت."  و در ادامه گفت : "من فکر می‌کنم مدیریت منابع مالی در آموزش و پروش خیلی مهم است و علیرغم اینکه دولت 26 هزار میلیارد تومان هزینه کرده این کار به خوبی صورت نگرفته است. در این بخش، این وزارتخانه نتوانسته است نظر و رضایت فرهنگیان را جلب کند..."

نجفی نظر خود در باره مدیریت فانی را چنین جمع بندی می کند :" ضعف هایی در سیستم مدیریت منابع مالی آموزش و پرورش وجود دارد." وی با اشاره به پرداخت نشدن مطالبات حق التدریس ها می گوید: "من شرمنده می‌شوم در پیشگاه معلمان وقتی به جمع آنها می‌روم....وقتی معلمان می‌گویند ما از مهرماه سال گذشته تاکنون حق‌التدریس ‌هایمان پرداخت نشده است، پاسخی قانع‌کننده برای این مسئله ندارم که به آنها بدهم."

هر چند نجفی در تحلیل کلان بودجه دولت مانند یک مدیر استراتژیک برخورد می کند، اما انتقاد او از عملکرد مالی آموزش و پرورش جزئی و تاکتیکی است.آقای نجفی می داند که وزرای آموزش و پرورش در حوزه مالی با کسری مزمن بودجه مواجهند و در عرصه برنامه ریزی هم اسناد بالادستی دست و پای آنها را بسته است.

حتی وزیر در انتخاب مدیران زیردست خود مختار نیست و نیروها و افراد و جریان های مختلفی در سطح ملی و محلی روی انتخاب های او اثر می گذارند. نجفی شانس آورد که از مجلس نهم رای اعتماد نگرفت و گرنه امروز در جایگاه فانی ایستاده بود !

مدیران مالی آموزش و پرورش و نیز شخص وزیر دو موضوع را مطرح می کنند که ظاهرا در تحلیل وزیر اسبق آموزش و پرورش به آنها توجهی نشده است. نکته اول این است که بیش از 95 درصد و شاید 98 درصد بودجه جاری صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می شود . نکته دوم این است که در دوسال گذشته، 67 درصد به حقوق کارکنان آموزش و پرورش اضافه شده است.

به نظر می رسد با این حجم از هزینه های پرسنلی ، ضعف و قوت سیستم مالی تاثیر چندانی در توزیع اعتبارات ندارد و اصولا بودجه آموزش و پرورش جای مانور ندارد.

اگر این ادعا را بپذیریم که 95 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود ، ضعف و قوت مدیران امور مالی تعیین کننده نیست. حتی می توان امور مالی را  را با  یک سیستم حسابداری ساده جایگزین کرد !

پخش شایعات استعفای وزیر در فضای مجازی ، اظهارات برخی مقامات نزدیک به دولت و اصلاح طلبان از جمله دکتر نجفی و مرتضی حاجی در باره ترمیم کابینه ، که به دلیل نزدیکی آنها به محمد خاتمی گفته هایشان واجد اهمیت است و نیز حالت انتظار معلمان برای تغییر ، در اردیبهشت ماه ، فشار روانی فزآینده ای بر فانی وارد کرد. در چنین شرایطی فانی انتظار داشت که روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش این فضا را به سود او تغییر دهد. 

متاسفانه آقای فانی هم مثل وزرای سابق و اسبق آموزش و پرورش نوعی تلقی کاملا قدیمی و سنتی از اطلاع رسانی و نقش روابط عمومی دارد. این تصور که اگر مطلبی در رسانه های رسمی به کرات و با اصرار گفته شود می تواند روی افکار عمومی اثر بگذارد تصوری سنتی  است.

روابط عمومی بخشی از پیکره رسمی وزارتخانه است و تکذیب و تایید روابط عمومی روی افکار عمومی اثر چندانی ندارد . حتی  اصرار روابط عمومی وزارتخانه در تایید و یا تکذیب یک خبر می تواند نتایج معکوس به بار آورد.

فانی در جلسه شورای معاونان در تاریخ 25 اردیبهشت از عدم انعکاس برنامه هایش و سرعت کم روابط عمومی در تکذیب شایعه استعفای وزیر در فضای مجازی  و واکنش نشان ندادن روابط عمومی به خبر تعرض به دانش آموز زنجانی  و... از آقای جدایی انتقاد کرد.

فانی امواج ایجاد شده علیه وزیر را ناشی کم کاری مرکز اطلاع رسانی دانست. خبر این جلسه به جدایی رسید و او نیز در اقدانی واکنشی استعفا کرد. خبرگزاری فارس کوشید قضیه را سیاسی نشان دهد اما اصل موضوع، به تصورات مختلف در باره جایگاه روابط عمومی در دستگاه آموزش و پرورش بر می گردد.

روابط عمومی وزارتخانه همان نقشی را ایفا می کند که وزیر انتظار دارد ، اما چرا تکذیب و تاییده های مرکز اطلاع رسانی روی افکار عمومی موثر نیست؟

این نکته ای است که وزرا و مدیران آموزش و پرورش از آن غافلند.

واقعیت این است که اطلاع رسانی با تبلیغات (پروپاگاندا)  تفاوت دارد. خواننده ، شنونده و یا بیننده یک رسانه (سایت ، روزنامه ، رایو و تلویزیون ) خیلی سریع  فرق بین اطلاع رسانی و تبلیغات را تشخیص می دهد و اگر به این درک برسد که یک رسانه ، کار تبلیغاتی می کند به آن بی اعتماد می شود .

این اتفاقی است که در مورد " نگاه " و "پرتال وزارت آموزش و پرورش" و سایت های ادارات کل آموزش و پرورش افتاده است.

خوانندگان این رسانه ها می دانند که اغلب مطالب و خبرهای مندرج در رسانه های رسمی آموزش و پرورش کاملا تبلیغاتی و مصلحتی است. حتی برخی عناصر روابط عمومی می کوشند در گردش آزاد اطلاعات در رسانه های غیردولتی هم اخلال کنند.  فرقی نمی کند که فرهادی اصولگرا یا جدایی اصلاح طلب و یا یک تکنوکرات رییس مرکز اطلاع رسانی باشند یا اصلا روابط عمومی رییس نداشته باشد !

کارکرد و نقش روابط عمومی و رسانه های آن تغییری نمی کند و همچنان ابزار تبلیغات هستند. روابط عمومی وظیفه اش ، عملا تبلیغ و ترویج وزیر و مدیران است و به قول معروف : "هرچه آن خسرو کند ، شیرین بُوَد."  

 روابط عمومی آموزش و پرورش در سراسر کشور حدود یک هزار پرسنل دارد. ماهانه حدود 4  میلیارد تومان فقط  هزینه حقوق پرسنل روابط عمومی است.

طبق تعاریف رسمی،  روابط عمومی باید پل ارتباطی بین مسئولان و معلمان و اولیا و دانش آموزان باشد. مفهوم پل ، ارتباط دو طرفه و یا چند جانبه را تداعی می کند ، اما ظاهرا این پل در آموزش و پرورش  یک طرفه است . همواره سیلی از اخبار و اطلاعات رسمی از سوی روابط عمومی به طرف خوانندگان جاری است. تقریبا همه اخبار و گزارش ها و مقالات و مصاحبه ها چهره وزیر و مدیران را بزک می کند.  

حتی با دیدگاه عمل گرایانه ، عدم وجود روابط عمومی با این کیفیت، بهتر از وجود آن است.

اگر قرار است روابط عمومی به وظایف ذاتی خود عمل نکند، بهتر است که برای صرفه جویی در هزینه ها منحل شود و یا یک راه حل میانه این است که آموزش و پرورش به جای این دستگاه عریض و طویل با یک هزار پرسنل ، خدمات تبلیغاتی را در قالب خرید خدمات تبلیغاتی از بخش خصوصی خریداری کند. وقتی خرید خدمات در حوزه آموزش مجزاست چرا در حوزه تبلیغات از این قانون استفاده نکنیم؟  

یک تیم پیمانکاری متشکل از 10 خبرنگار حرفه ای ، با هزینه ماهانه حداکثر 50 میلیون تومان می توانند کار تبلیغات روبط عمومی با یک هزار پرسنل را بهتر از حالا انجام دهند.

سایت های اطلاع رسانی وزارتخانه ،معاونت ها ،  ادارات کل و نشریه نگاه  با معیارهای رسانه ای،  وضعیتی فاجعه بار دارند .  اغلب افراد صرفا برای فیش حقوقی و اطلاع از بخشنامه ها به سایت ها مراجعه می کنند.

دستگاه تبلیغاتی وزارتخانه در رویارویی با برخی سایت های شخصی با حداقل امکانات قافیه را باخته اند !

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش از دخالت افراد غیر مسئول در کار روابط عمومی گله مند بود. ظاهرا دخالت های شیرمحمدی به شکل غیر مستقیم ادامه دارد. جدایی قبلا گفته است که توقعات شخص وزیر ، دفتر وزیز ، معاونان وزیر و مدیرکل ها از روابط عمومی نادرست است. علاوه بر این دفتر و شخص وزیر، رییس روابط عمومی را دور زده و با برخی از افراد زیر مجموعه روابط عمومی ارتباط زیرآبی برقرار کرده اند و....

به نظر می رسد مجموعه این عوامل کاسه صبر آقای جدایی را لبریز کرد و او را به استعفا واداشت.

بازگشت به کار جدایی و یا انتصاب مدیر جدید چیزی را عوض نمی کند. روابط عمومی با حضور و بدون حضور جدایی ، نقش یک بوق تبلیغاتی را بازی می کند .موقعیت مدیران اصلاح طلب در آموزش و پرورش موقعیتی تراژیک است. آقای جدایی ، انسانی خوشفکر و طرفدار گردش آزاد اطلاعات است اما در موقعیت مدیر مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی باید بلندگوی تبلیغاتی دستگاه باشد.

هر چند او رسما زیر بار این نقش نمی رود ، اما رسانه های روابط عمومی و مجموعه تحت مدیریت او نقش بوق تبلیغاتی را بازی می کنند. رفتار مدیریتی جدایی در جایگاه مدیریت روابط عمومی از سوی مدیران ارشد و نیز  احتمالا از سوی افکار عمومی پذیرفتنی نیست.آقای جدایی با حلقه پیرامونی و معتمد وزیر و به خصوص آقایان فاضل و بطحایی و کفاش  مشکل دارد. وقتی روابط عمومی نمی تواند به وظایف ذاتی خود عمل کند یا نمی گذارند حضور جدایی واقعا چه توجیهی دارد؟

حضور جدایی در روابط عمومی ویترینی است که آقای فانی، تعادل سیاسی در انتخاب مدیران را توجیه کند.

فانی با ابقای جدایی، این پیام را به نمایندگان مجلس جدید و طرفداران اصلاحات می فرستد که نماینده ای از تفکر اصلاح طلبی هم در مدیریت وزارتخانه حضور دارد.

به نظرمن اگر ملاحظات سیاسی نبود  آقای فانی با استعفای جدایی موافقت و فرد مطیعی مانند معاون رسانه ای را به جای او منصوب می کرد. مدیران در بافت ناسالم زیردستان مطیع و ناتوان را بر افراد کاردان ترجیح می دهند. 


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 06 خرداد 1395 20:52 خوانده شده: 2656 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +15 -5 --
فرهنگی 1395/03/06 - 21:38
امان از اقای تخریب گر
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/07 - 12:34
امان از صبح محشر آقای پورسلیمان چه معرکه گردانی و اختلاف اندازی به راه می اندازد
پاسخ + +10 -14 --
ناشناس 1395/03/06 - 21:45
مقاله بسیار خوب و جالبی است ...و تقریبا در تمام موارد ان با شما موافقم ...بخصوص نکته شمادر مورد اقای نجفی که در صورت دریافت رای اعتماد در جایگاه فانی امروز بود ...انچه بر سر فرهنگیان امده در این چند سال ....یکی از مسببین ان همین اقای نجفی است من فانی را قربانی می دانم ...چون پشت پرده این نجفی است که اپ را اداره میکند و هیچ اعتقادی به معیشت فرهنگیان هم ندارد درست مانند هیئت دولت .......واقعا روابط عمومی هم بهتر است تعطیل شود چون بود و نبودش سودی برای وزیر ندارد ..همان نکته شما 4 الی 5 خبر نگار حرفه ای کار این هزار نفر را بهتر انجام می دهند
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1395/03/06 - 22:02
کارکرد روابط عمومی صرفا اطلاع رسانی نیست و ده ها ویژه کار دیگر را نیز عهده دار است و صرفا کارکرد تبلیغاتی و اطلاع رسانی را دیدن نشان از ضعف نگرش شیرزاد است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 01:44
کارشناس عزیز، فرمایش شما درست است. اما انتظارات من از عملکرد مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حداقلی است. بحث امروز و دیروز هم نیست از 18 سال پیش که کم و بیش کار روابط عمومی آموزش و پرورش را دنبال کرده ام، انتظار مسئولان از این دستگاه صرفا تبلیغات و اغراق در نشان دادن کارهای مثبت و پوشاندن و مخفی کردن نارسایی ها بوده است. وقتی مرکز اطلاع رسانی ، اطلاعات درست و مستند منتشر نمی کند احتمالا در انجام آن ده ها کارویژه مورد نظر شما هم درمانده است. اگر شما با "نگرش قوی" خود معتقدی که روابط عمومی آموزش و پرورش به عنوان پل ارتباطی ده ها کارویژه انجام داده، لطفا در اینجا یا در قالب یک مقاله لیست کنید تا همه خبردار شوند. اینجا بحث بر سر شرح وظایف روابط عمومی در کتابها و یا در دانشکده علوم ارتباطات نیست، بحث بر سر عملکرد دستگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش است.
پاسخ + +8 -1 --
ناشناس 1395/03/06 - 22:00
"نجفی از معتقدان به اقتصاد آزاد، کاهش هزینه های جاری دولت و مخالف واردات کالاهای مصرفی و طرفدار سوق دادن سرمایه های کشور به سمت امور زیربنایی و تولیدی است"
آقای عبداللهی همانطور که قبلا خدمتتان عرض کردم برای نقدکردن باید اشراف و تسلط کامل داشته باشید که متاسفانه شما ندارید.
اول اینکه در نظام هایی که تفکر آقای نجفی به آنها نزدیک است و شما در عبارت بالا مشخصاتش را ذکر کردید و فرموده اید"طرفدار سوق دادن سرمایه های کشور به سمت امور زیربنایی و تولیدی است"خب در نظام هایی اینچنین یکی از زیربنایی ترین امور،همین آموزش و پروش است دوم اینکه در نظامهایی اینچنین آموزش و پرورش از بودجه بسیار بالایی برخوردار است به عنوان مثال کشور سوئد در حالی که کل جمعیتش از جمعیت دانش آموزی ما 2میلیون کمتر است بودجه آموزش و پرورشش از ما بیشتر است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 02:05
دوست عزیز 1- شما که حتمالا اشراف و تسلط کامل دارید وارد میدان نقد شوید تا بنده و افراد دیگر از شما نقد کردن را بیاموزند. 2- آقای نجفی مشاور ارشد اقتصادی دولت روحانی است. ایشان بودجه فعلی آموزش و پرورش را حداکثر توان دولت می داند و به آن اعتراضی ندارد. 3- سوق دادن سرمایه های کشور به سمت امور زیربنایی و تولیدی به معنای اقتصادی آن سیاست رسمی دولت است. 4- حکومت سوئد البته در کل در قالب اقتصاد آزاد می گنجد اما در سوئد دولتها سیاست سوسیال دمکراسی و ارائه خدمات اجتماعی را اجرا می کنند.5- هزینه خدمات اجتماعی(آموزش و بهداشت ) مستقیما توسط مالیات دهندگان پرداخت می شود. در سوئد همه بخش عمده ای از درآمدشان را به صورت مالیات در اختیار دولت قرار می دهند. 6 در ایران سیست مالیاتی ناکارآمد است و مردم علاقه ای به پرداخت مالیات ندارند. 7- بودجه آموزشی هرکشور را باید در ارتباط با GDP تولید ناخالص داخلی سنجید تا معنادار شود . 8- GDPکشور سوئد با 10 میلیون جمعیت 570 میلیارد دلار و ایران با 80 میلین جمعیت ، بین 400 تا 500 میلیارد دلار برآورد می شود.
پاسخ + +3 -4 --
ناشناس 1395/03/06 - 22:08
آقای شیرزاد شما درباره واقعیت تفکر دکتر نجفی مطلب درستی گفتید اما متاسفانه درباره واقعیت تفکر آقای جدایی تحت تاثیر یک جور قضاوت از قبل شکل گرفته مطلبتونو نوشتین
شما آقای جدایی رو توی قاب زمان وزارت حاجی در نظر گرفتین در حالی که جدایی الان خیلی عوض شده کارنامه همکاری تنگاتنگش با شخص قالیباف رو که نمیشه انکار کرد
ضمنا ایشان رابطه خیلی نزدیکی هم با کفاش و مسولان حراست داره
ممنون استاد شیرزاد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 02:22
ممنون از توضیحات شما . این مقاله در دفاع از کسی از جمله آقای جدایی نوشته نشده . از جدایی هم انتقاد شده . در متن نوشته ام : "وقتی روابط عمومی نمی تواند به وظایف ذاتی خود عمل کند یا نمی گذارند حضور جدایی واقعا چه توجیهی دارد؟" ... اما به صرف اینکه آقای جدایی مدتی کوتاه در شهرداری کارکرده ، نمی شود گفت که "عوض" شده است. از همکاری "تنگاتنگش" هم باشخص قالیباف چیزی نشنیده ام. شما اگر سندی دارید که علیه مردم کاری انجام داده یا اختلاس کرده و یا حقی را ناحق کرده .... حتما رو کنید. امیدوارم حرف شما درست باشد و رابطه ایشان با سایر مدیران از جمله آقای کفاش خوب باشد زیرا یکی از مشکلات کنونی مدیریت ملوک الطوایفی است. هماهنگی بین مدیران، کارآمدی سیستم را افزایش می دهد. منظور شما از اینکه با "مدیران حراست" رابطه اش خیلی نزدیک دارد چیست؟ شما که حتما خبر دارید این یکی را هم باز کنید تا مبادا کسی فکر کند که با انگشت گذاشتن روی تنگاتنگ و حراست ، خدای نخواسته قصدی فراتر از نقد دارید.
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1395/03/07 - 00:09
استعفای یک مدیر روابط عمومی چرا اینقدر مهمه که بهش گیر دادین؟!!
ما در اموزش و پرورش دردهای عمیق تری داریم.به اونها بپردازین.
مثلا بی توجهی به خیل عظیم فرهنگیان. معوقات بازنشستگی.حقوقهای پایین و بخور و نمیر. حبس فعالان صنفی.وووو
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 02:35
ممنون از پیشنهاد شما . اما اگر شما این مقاله را خوانده باشی بحث بودجه و افزایش حقوق و... هم در آن مطرح شده است. مثلا آقای نجفی می گوید : " 15درصد بودجه که صرف آموزش و پرورش شده واقعا حداکثر توان دولت در این بخش بوده است." اما با این حا نجفی از مدیریت مالی انتقاد می کند و می گوید: "من فکر می‌کنم مدیریت منابع مالی در آموزش و پروش خیلی مهم است و علیرغم اینکه دولت 26 هزار میلیارد تومان هزینه کرده این کار به خوبی صورت نگرفته است. در این بخش، این وزارتخانه نتوانسته است نظر و رضایت فرهنگیان را جلب کند... به این نکته هم پرداخته شده که در وزارتخانه ای که 95 درصد بودجه صرف هزینه های پرسنلی می شود، مدیران قدرت مانور ندارند. ضمن اینکه به گفته مسئولان : "...در دوسال گذشته، 67 درصد به حقوق کارکنان آموزش و پرورش اضافه شده است." اما اگر احتمالا منظور شما جیغ و داد و آه و ناله و نفرین و فحش دادن به مدیران است. اینکار از توان من خارج است. این کار را رفقا در تلگرام می کنند.
پاسخ + +6 -2 --
اهل قلم 1395/03/07 - 00:53
آقای شیرراد نوشته ای: فانی با ابقای جدایی، این پیام را به نمایندگان مجلس جدید و طرفداران اصلاحات می فرستد که نماینده ای از تفکر اصلاح طلبی هم در مدیریت وزارتخانه حضوردارد.
ادلیل شما برای ابن نوشابه باز کردن برای جدایی چیست ?? ازکی تا حالا نماینده تفکر اصلاح طلبی در سال های رییس جمهوری احمدی نژاد مشاور رییس بانک مدکزی او می شوند و رییس امور بین المل سرهنگ قالیباف می شوند ? من سابقه اوردم تا خوانندگان هواشناسی ابشان را خوب بشناسند شما هم برای اصلاح طلبی ایشان چهار سابقه و سند بیاور . حیف شما نیست اقای شیرزاد .
پاسخ + 0 0 --
خبر نگار 1395/03/07 - 12:14
هم سویی آقای اهل قلم و فارس و رجا نیوز در این تخریب ها خود بهترین گواه است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/07 - 12:28
آقای اهل قلم شما چرا برای فانی اینقدر نوشابه باز می کنی . تعلق نسبی داری یا سببی یا منصبی یا قرار داد سیسم های گرمایشی مدارس !!! .شاید هم همه موارد صحیح است .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/09 - 00:02
اقای عبدالهی به نظر می رسد به عمد و برای فرار از اوردن 4 دلیل و سند از اصلاح طلبی جدایی مخاطب کامنت ها را شخص خودشان قرار دادا اند.!!!!!
مخاطب کامنت اول که گفته چرا بروی جدایی نوشابه بازی کردی شخص نویسنده یعنی شیرزاد است . مخاطب کامنت دوم که گفته شما چرا بروب فانی نوشابه باز می کنی نویسنده کامنت اول ااست نه آقای عبد الهی . !! پس لطفا دلایل اصلاح طابی جدایی را بنویسید
پاسخ + +3 -1 --
اهل قلم 1395/03/07 - 00:59
نیاز به صغری و کبری شما نیست . استعفای جدایی بی اخلاقی و ناسپاسی در حق فانی . به زوددی از لابیگری ها جدایی برای بز،شت مجدد خکاهم گفت
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1395/03/07 - 12:00
امید وارم کابینه ترمیم بشه و هرچه زودتر با تغییر وزیر امثال اهل قلم شرشان از این وزارتخانه کنده بشه و این وزارتخانه به ریل اساسی و اصلی خود برگردد
پاسخ + 0 0 --
خبر نگار 1395/03/07 - 12:22
آخه آدم حسابی اون که استعفا داده بود خوب می پدیرفتید اگر می خواست برگرده چرا استعفا می داد و اگر حرف شما راست باشه و لابی گری اتفاق افتاده پس ... که با لابی یک زیر دست وا می ده پس چطور می خواهد از حقوق معلملن دفاع کنه . جدا اگر این وزیر یک مدافعی چون اقل قلم داشته باشه اصلا دشمن نمی خواهد .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 03:05
اهل قلم عزیز اتفاقا صغری و کبری من لازم بود تا شما با خواندن آن خونت به جوش بیاید و دست به قلم ببری و حقایق پشت پرده را افشا کنی . بهتر است نتیجه گیری اخلاقی را به عهده خوانندگان بگذاری و حکم صادر نکنی که کار اهل قلم صدور حکم نیست بلکه نتیجه گیری منطقی و عینی از داده های مستند است.
پاسخ + +6 0 --
معلم ناامید 1395/03/07 - 05:55
من معلم هنوز هم ب تغیر فانی امید و دل بسته ام انشاا...مجلس جدید فانی را برکنار کند
پاسخ + 0 0 --
قاسم 1395/03/07 - 17:07
برای رای آوردن آقای روحانی آقای فانی حتما برکنار خواهد شد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 03:17
معلم نا امید عزیز معلوم می شود که خیلی هم ناامید نیستی و هنوز هم به تغییر فانی امید بسته ای . اما فکر می کنم فانی هم برود شما دوباره غرق در ناامیدی می شوی . فانی برود مثلا نجفی بیاید ، آیا مشکل شما حل می شود؟ اگر مشکل شما پول و حقوق است که که نجفی هم سهم آموزش و پرورش از بودجه را حداکثر توان دولت می داند. من تعجب می کنم دوستانی که همه چیز را در فیش حقوقی منحل کرده اند ، به چه دلیل و با چه انگیزه ای معلم شدند؟ آیا وقتی شما معلم شدید حقوق معلمان از بانکی ها و مهندسان نفت و پزشکان بالاتر بود؟ یا شما تحقیق نکرده معلم شدید؟ شما با این نق زدنها فقط روحیه خودتات و اطرافیانتان را خراب می کنید و احتمالا در کار خود هم موفق نیستید. برای چه مانده اید و عمر خود را تبه می کنید؟ مخاطب این کامنت معلمان ناامید و نق زن و غر غرو است و گرنه بسیار پسندیده است که معلمان به صورت فردی و جمعی برای افزایش حقوق و داشتن زندگی بهتر از راه های قانونی تلاش کنند.
پاسخ + +6 -2 --
ناشناس 1395/03/07 - 07:17
همين الان هم نجفى همه كاره است فانى فقط يك قربانى است نجفى نارحته كه چرا فانى معلمان رو اخراج نكرد يا چرا نتوانست ٨٠ درصد مدارس رو خصوصى كنه كه البته مجلس قبل مانع شد الان كه اين موانع مخصوصا مجلس نهم وجود نداره نجفى قصد داره خودش جاى فانى رو بگيره و با خصوصى سازى و پاك كردن سورت مساله مشكلات مالى رو حل كنه كه البته ممكنه اين كار در دولت بعدى انجام بشه زيرا از ريزش راى روحانى بين معلمان نگران هستند ولى دوره دوم روحانى براى معلمان فاجعه خواهد بود ممكن است امسال را با معلمان مدارا كنند و حتى حقوق معلمان را موقتا تحت عنوان رتبه بندى افزايش دهند كه ان هم موقتى و فقط براى صندوق راى خواهد بود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 03:19
همکاری به نام جلیل داریم که عاشق دوره طلایی احمدی نژاد و حاجی باباییه. این کامنت منو یاد کامنتهای جلیل انداخت شاید هم خودشه و با اسم ناشناس می نویسه .
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/03/08 - 10:52
چون اینجا اسم من اورده شده لطفا سحن معلم این جوابیه را منتشر نماید آی پی من کاملا مشخص هست و حالا توسط دوستان جنابعالی تحریم شده ایم و این اطمینان به شما داده میشود که من تحت هیچ شرایطی با اسم و عنوان دیگر کامنت نخواهم گذاشت چون این را کاری بسیار زشت و بچه گانه و دور از اصول معلمی می دانم البته مقالات پر از بغض و کینه جنابعالی را که تماما در مخالفت با نظرات اکثر معلمین و حاجی بابایی است را مطالعه و بر خلاف ادعایتان هیچ گونه مطالب و یا نوشته ای که در انتقاد از فانی باشد در هیچ جایی به نام شما وجود ندارد ضمن اینکه این سایت در زمان استیضاح بیشترین دفاع را از فانی کرد و اکنون که زمزمه تغییر ایشان شنیده میشود مقالات جنابعالی که در تخریب نجفی است را نیز منتشر می کند هر چند که بنده که از اساس این دولت را قبول ندارم و تا کنون دولت محبوبتان تمام کم و کاستی های خود را گردن نماینده ها به دلیل عدم رای به
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1395/03/08 - 10:52
نجفی انداخته و غیر مستقیم القا نمود که فانی تحمیلی اصولگرایان است تا کنون چنین تزی را در پیش گرفت اما با تغییر مجلس دیگر چنین سیاستی جواب نخواهد داد و چاره ای جز تغییر وزیر تحمیلی و معرفی نجفی به مجلس ندارد که اگر چنین تغییری صورت نگیرد به زیان کامل دولت منجر خواهد شد پس برای رای اوری هم که شده مجبور است این وزیر را تغیییر و نجفی جایگزین شود تا حداقل دوران بهانه جویی ها به پایان رسیده و معلمین متوجه چهره واقعی دولت و نجفی شوند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/09 - 00:12
درود بر جلیل گرامی ، نوشته ای : "تحت هیچ شرایطی با اسم و عنوان دیگر کامنت نخواهم گذاشت چون این را کاری بسیار زشت و بچه گانه و دور از اصول معلمی می دانم."! جل الخالق ، اسم مستعار جلیل با "ناشناس " و "یک معلم" و "معلم ناامید" چه فرقی دارد؟ شما پشت نام مستعار جلیل هویت واقعی خودت را مخفی کرده ای. اگر پرونده تخلف نداری و به قول معروف ریگی در کفشت نیست چرا هویت خود را پنهان می کنی؟ می ترسی ؟ این همه معلم در رسانه های مجازی و سایتها و روزنامه ها با اسم واقعی انتقاد می کنند ، چکارشون کرده اند؟ اگر خرده برده ای نداری و حسابت پاک است با هویت اصلی خودت به میدان بیا و انتقاد کن. در رسانه ها سه عنصر هویتی ضروری است: "نام - نام خانوادگی - سمت" . به شما پیشنهاد می کنم یک سایت بزنید و شب و روز برای بازگشت حاجی بابایی و احمدی نژاد تبلیغ کنید. البته از اینجا هم نروید حداقل دل من برای شما تنگ می شود.
پاسخ + +2 -6 --
ناشناس 1395/03/07 - 07:21
ممنون اقاى عبدالهى اميدوارم بيشتر از اين مطالب مفيد بنويسيد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 03:20
من هم از حضور و توجه شما ممنونم .
پاسخ + +1 -4 --
بابک 1395/03/07 - 08:12
نقد کاملی بود آقای عبداللهی: اینکه بیان کرده اید "دستگاه تبلیغاتی وزارتخانه در رویارویی با برخی سایت های شخصی با حداقل امکانات قافیه را باخته اند" کاملا بجا و غیرقابل انکار است، برای مثال تمامی سایت های اطلاع رسانی وزارتخانه را مقایسه نمایید با همین سایت صدای معلم، به جرئت می توان گفت امروزه مطالب سایت صدای معلم به واسطه اعتباری که در نزد افکار عمومی، همکاران و حتی دربین شبکه های اجتماعی پیدا کرده، دست به دست گشته و نقل و قول می شود، و یا همین نشریه نگاه، که یک نشریه کاملا تبلیغاتی، خنثی بوده و من تعجب می کنم چگونه است سال ها پول بیت المال در چاپ و پخش آن به هدر می رود، و البته همه این حرف ها دراین ضرب المثل شیرین ایرانی خلاصه که می گوید: مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.
پاسخ + 0 0 --
کارشناس مالی 1395/03/07 - 12:04
بررسی بفرمایید هزینه این سایت از کجا تامین می شود هیچ کس نداند این اهل قلم خوب می داند پور سلیمان برای رضای خدا موش هم نمی گیرد چه رسد هزینه کرد از جیب برای مثلا اطلاع رسانی
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/03/07 - 12:06
سلام
دوست عزیز
هزینه های سایت شخصی است .
بخش کوچکی هم توسط تبلیغات تامین می شود .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 03:41
کارشناس مالی گرامی ،شما می توانستی سوالتان را در قالب و شکلی مودبانه بپرسی و اگر واقعا کارشناس مالی هستید برآوردی از هزینه های اداره یک سایت را ارائه می دادی . به نظرم چون 1- سایت صدای معلم به نویسندگان حق التحریر نمی پردازد و نویسندگان سایت داوطلبانه با آن همکاری می کنند ، 2- چون حقوق کارمند و خبرنگار پرداخت نمی کند . 3- مثل یک روزنامه اجاره دفتر ندارد و پول کاغذ و چاپ و صفحه بند و... نمی دهد... هزینه زیادی ندارد و پرداخت این هزینه ها از جیب امکانپذیر است. بخشی از هزینه هم از طریق آگهی تامین می شود. در این سایت به همه جریانهای سیاسی و مدیران فعلی و سابق آموزش و پرورش بی ملاحظه انتقاد می شود. تفکر منفی در میان همکاران خیلی قوی است آنهم بر اساس تخیل و حسادت و مسایل شخصی.
پاسخ + +3 -2 --
فرهنگی 1395/03/07 - 08:44
مقاله خوبی بود*******
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 03:41
ممنونم از حسن ظن شما
پاسخ + +3 -1 --
رضا 1395/03/07 - 08:59
موافقم. واقعا با برگشتن نجفی به آپ وضعیت به هیچ عنوان بهتر نخواهد شد .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 03:45
اغلب منتظر ظهور یک قهرمان هستیم که بیاید و یک تنه همه چیز را درست کند . اما قهرمان واقعی خودمان هستیم و متاسفانه از نیروی خود غافلیم. حرفهای مبهم و احساسی و خشم آلود و دل بستن به افراد و سینه زدن زیر علم فانی یا نجفی یا حاجی بابا فقط باعث می شود که آلت دست جریانهای سیاسی شویم.
پاسخ + +4 0 --
Morteza Hajibabaei 1395/03/07 - 11:32
مشکل اموزش وپرورش مشکل شخص نیست
در انبار کاه دنبال سوزن می گردیدد
پاسخ + 0 0 --
خبر نگار 1395/03/07 - 12:23
مشکل خانوادگی اداره کردن وزارتخانه است
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1395/03/07 - 12:23
همه این حرف ها رو زدی, ولی توجیه خیانت فانی نمیشه.
فانی حداقل کاری رو که میتونست انجام بده, اینه که در اعتراض به تبعیض شرم اور دولت استعفا میکرد.
متاسفانه جسارت و عرضه این کار رو نداره (چون عین ۴۰سال خدمت در این ارگان به شدت محافظه کار بوده), بلکه در حمایت از این تبعیضها, طلبکار هم شده بود. خیلی خیانتها کرد ولی مهمترین اونها جا انداختن ارتقای شغلی ناقص و تحقیر کننده به جای رتبه بندی بود.
حالا اگر نجفی هم رویه فانی رو در پیش بگیرد, خاینی مثل فانی خواهد بود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 03:54
این ادبیات شما بسیار نامناسب است. فقط بشمار ببین چند بار کلمه خیانت را تکرار کرده ای . عزیز ناشناس فانی می گوید در مدت دوسال میانگین حقو معلمان را 67 درصد افزایش داده است و میانگیت را از یک میلیون و 300 به دومیلیون و 100 هزار رسانده است. عصبانی نشو! منظور از میانگین فیش حقوقی شخص شما یا من نیست! کل بودجه پرسنلی یک سال را تقسیم بر تعداد کارکنان می کنند و عدد حاصل را تقسیم بر 12. شما به جای تکرار کلمه خیانت مثل یک آدم باسواد اول اطلاعات لازم جمع آوری کن ، دوم ماشین حساب بردار و ادعای فانی را راستی آزمایی کن و اگر دیدی دروغ گفته با دلیل ومدرک ما را آگاه کن. معلم که نباید بد زبان باشد جامعه معلم را به ادب و گفتار نیک می شناسد . این چه بلایی است که به جان ما افتاده که مثل اصغر ترقه عصبانی می شویم و به همه بد و بیراه میگوییم ؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/08 - 10:31
میدونم تاثیر نداره, چون از قدیم گفتند که دیوار هاشا بلند.
اما جناب باسواد, ۶۷ درصد چیزی رو حل نمیکنه.
اگر فانی جسارت و عرضه داشته باشه, بیاد ثابت کنه که فاصله و تبعیض بین معلمام و دیگر ارگانها کمتر شده است.
من نمیدونم, شاید تو این سه سال حقوق ارگانهای دیگر ۲۰۰یا۳۰۰ درصد رشد داشته.
پس برای شفاف سازی بیاد ادعای من رو باطل و ادعای خودش رو ثابت کنه.
باز هم میگم اگر کسی تبعیض و ظلم رو ببینه و اعتراص نکنه, بزرگترین خیانتکاره. حالا هر کی میخواد باشه.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/09 - 00:47
دوست عزیز دشوار حاشا بلند یا کوتاه... ادعای وزیر این است که در دوسال اول 67 درصد حقوقها اضافه شده . دولت هم تورم 40-50 درصدی را رسانده به حدود 11 درصد. معنای این حرف این است که وضع معیشت معلمان کمی بهتر شده. سخنگوی دولت و آقای نجفی هم گفته اند که بودجه فعلی آموزش و پرورش حداکثر توان دولت است و بیشتر از این نمی تواند بدهد. فانی هم تقریبا همه این بودجه را صرف افزایش حقوق و دستمزد کرده و برای کیفیت بخشی و ردیف های دیگر از جمله سرانه دانش آموزی پولی باقی نمانده است. به نظر من فانی هم تا حدودی مرعوب گفتمان "معیشت محور" است. وقتی میانگین حقوق از 1 میلیون و سیصد در عرض دوسال به 2 میلیون و 100 رسیده با این حال راندمان کار، انگیزه و روحیه معلمان بهتر نشده ، چگونه می شود ثابت کرد که اگر حقوقها سه برابر شود مثلا 10 درصد بهره وری نیروی کار بالا می رود؟ این سخن که باید آموزش و پرورش یا دولت زندگی شهروندان را تامین کند نوعی بینش سوسیالیستی است. دستمزد و حقوق افراد در جامعه باید تابع کیفیت و کمیت کار آنها باشد و البته دولت به افراد ناتوان و معلول و از کارافتاده کمک کند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/09 - 01:01
تولید ناخالص داخلی ایران با 80 میلیون جمعیت ، فقط کمی از کشود 5 میلیونی سنگاپور بالاتر است. سنگاپور چگونه در عرض 30-40 سال تبدیل به کشوری توسعه یافته شد؟ تایوان و کره جنوبی چطور پیشرفت کردند؟ نمی شود که مردم یک کشور رفاه در حد المان بخواهند اما کارشان از نظر کمیت و کیفیت در حد گینه بیسائو باشد . حقوق پزشک و مهندس و هر حرفه تخصصی در بازار رقابتی تعیین می شود. برابری دستمزدها ایده ای کمونیستی و شکست خورده است. یک معلم که مثلا یک میلیون و 500 می گیرد ، اگر از بخش دولتی خارج شود قیمت کار او در بازار آزاد چقدر است؟ میانگین حدود 500 هزار تومان!! برویم دنبال پیدا کردن دلیل این مساله . شغل معلمی در بازار رقابتی در ردیف کارگری ساده طبقه بندی می شود. الان دولت به زور تلاش می کند که به معلمان مدارس غیر انتفاعی، حداقل حقوق کارگری یعنی 800 هزار تومان بدهند. چرا ما به سقوط شغل معلمی فکر نمی کنیم؟ فقط یاد گرفته ایم فیش حقوقی خودمان را با مشاغل دیگر مقایسه کنیم. به جای این باید خودمان را توانمند کنیم و معلمی را تبدیل به شغلی تخصصی و با ارزش کنیم تا هرکس کوره سوادی داشت نتواند معلم شود.
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1395/03/07 - 14:08
فقط تغيير دولت ممكنه باعث بهبود وضعيت معلمان بشه فانى و نجفى و ... از سياست دولت حمايت ميكنند نه از خواسته اكثريت معلمان
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/09 - 01:11
پیشنهاد شما قابل احترام است. شما معتقدی که دولتی با گرایش اصولگرا بهتر می تواند به درد معلمان برسد و تعویض وزیر در این دولت فایده ندارد. بسیار عالی شما باید از همین حالا برای تغییر دولت فعالیت سیاسی بکنید. یک نکته هم که دوستان فراموش می کنند این است که اولا دولت وظیفه اش خدمت رسانی به همه 80 میلیون ایرانی است نه فقط معلمان . دوم اینکه هرکس وزیر باشد وزیر آموزش و پرورش است و نه نماینده صنفی معلمان . سوم اینکه محور و اساس آموزش و پرورش دانش آموزان هستند و برنامه و صرف بودجه باید در جهت بهبود همه بخشهای آموزش و پرورش باشد. چهارم اینکه اگر افزایش مثلا 67 درصدی حقوقها در دو سال اول دولت روحانی معترضان را خشمگین تر و عده ای را افسرده تر کند، دو برابر کردن حقوق ها احتمالا خشم معلمان را شعله ور می کند و راندمان کارشان را کاهش می دهد. اولین چیزی که معلمان نیاز دارند این است که جایگاه واقعی خود را در آموزش و پرورش درک کنند.
پاسخ + +1 -3 --
معتمد 1395/03/07 - 14:38
نظر آقای شیرزاد درباره دکتر نجفی درست ولی درباره جدایی با واقعیت شش فرسنگ فاصله داره
انتصاب آقای جدایی به عنوان مدیرکل روابط عمومی قالیباف دقیقا مربوط به دوره ای میشه که نیروهای اصلاح طلب آموزش و پرورش قلع و قمع میشدن ولی این آقا وارد حلقه اول قالیباف شده
بهتره آقای شیرزاد درباره این معما هم تحقیق کنن
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/07 - 19:35
مگر ایشان در دوره احمدی نژاد توسط آقای فرشیدی به قول شما قتع و قمع و کنار گذارده نشده است و در آن روزگار اصلاح طلبانی چون کرباسیان رییس گمرک فعلی آقای روحانی و درویش امیری معاون فعلی سلطانی فر در گردش گری و آقای دنبا مالی معاون آقای خرم وزیر راه آقای خاتمی و عضو فعلی اصلاح طلب شورای شهرو .... همگی به شهرداری تهران نرفتند . امان از حسادت های امثال شما که خود را در قالب معتمد معرفی می کنید و حتی شجاعت معرفی خود را نیز ندارید .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/07 - 19:37
مثلا معتمد این معما نیست که شیرزاد حل کنه .لیاقت داشته باش تا بتوانی به نظام و مملکتت در هر کجا خدمت کنی
پاسخ + 0 0 --
عضو كانون صنفي 1395/03/07 - 21:11
شما كه شجاعت داري اسم خودتو بگو و خودتو پشت اسم معلم مخفي نكن لطفا
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/09 - 01:26
عضو کانون صنفی عزیز ! شنیده ای که می گویند : "رطب خورده منع رطب چون کند ؟ " حالا حکایت شما و اعتراضی است که به فردی که به آقا یا خانم "معلم" کرده ای! اگر انتخاب اسم مستعار نشانه بی شجاعتی و پنهان شدن است ، خودشما هم که پشت عنوان "عضو کانون صنفی" هویت خود را مخفی کرده ای ! من فکر می کنم خواننده رسانه ها، انتقاد افراد ناشناس و دارای اسم مستعار را جدی نمی گیرند . اولین سوال این است که این فرد چرا هویت واقعی خود را پنهان می کند. نکته مهم تر این است که اگر افراد با اسم و اسم خانوادگی و سمت خود سخن بگویند ، حتما به جای نق زدن و توهین کردن و حرفهای بی سروته ، سنجیده و متین سخن می گویند.... به نظر من یکی از دلایل انتخاب اسم مستعار، غرض و مسایل شخصی کامنت گذار است. عده ای هم بی دلیل می ترسند. عده ای هم مقام و منصب دارند و داشته اندو برای حفظ پست ، با هویت واقعی بحث نمی کنند. دلایل دیگری هم دارد که دوست دانشمندم جلیل، احتمالا توضیح می دهند.
پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1395/03/07 - 15:23
منطق اقاى شيرزاد در همين حد استبه نظر ايشلن به دليل اينكه نجفى مانند فانى فكر ميكند بنابراين جدايى عملكرد موفقى نداشته است .
پاسخ + +1 -1 --
اداره کل شهر تهران 1395/03/07 - 20:44
آقای پورسلیمان لطفا سانسور نکن
بعضی از هوادارهای جدایی شکم هر مخالفی رو میخوان پاره کنن ولی وقتی ازشون واقعیتو می پرسی لالمونی میگیرن.اگر این آقا اصلاح طلبه پس زمان احمدی نژاد توی حیات خلوت بانک مرکزی برای چه کاری پرسه می زده؟ ماشین زیر پاش چی بوده؟ میزان دریافتیش توی شهرداری جناب سرهنگ قالیباف چقدر بوده؟
الان5 ساله میخواهید جواب بدید جونتون بالا میاد
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/03/07 - 20:53
سلام
دوست عزیز
پیام شما شنیده و حوانده شده است .

مشخص نیست چرا یک حرف را چندین بار و با اسامی مختلف تکرار می کنید ؟

هدف ما اصلاح روندها و فرآیندهاست نه تسویه حساب های شحصی احتمالی ...

انتظار می رود به این اصل احترام بگذارید .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
فرید 1395/03/07 - 21:04
جناب اقای عبداللهی عزیز چرانقش مدیر کل آ.پ شهر تهران را دررابطه بااستعفای آقای جدایی نادیده گرفته اید؟ تحلیل حضرتعالی کامل نیست .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/08 - 08:42
تحلیل بر اساس اطلاعات و داده های صحیج نویسنده انجام می شود. چون هیچکس همه اطلاعات را در اختیار ندارد بنابراین هیچ تحلیلی کامل نیست. از نقش مدیرکل شهر تهران در رابطه با استعفای آقای جدایی چیزی نمی دانم . شما اگر خبر موثقی داری بنویسید تا همه از جمله بنده استفاده کنیم و این پازل تکمیل تر شود. .
پاسخ + +2 0 --
شاکی 1395/03/07 - 23:14
تبعیت و فرمانبرداری شاخصه و معیار انتصابات در سیستم آموزش و پرورش فانی است بخصوص اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران..هرآنکس که تفکر نقاد و روح پرسشگر داشته باشد محکوم به فناست...به اصلاح طلبان و افرادی که تفکرات مشابه دکتر نجفی داشته باشند کمتر میدان عمل داده می شود در شرایطی که حتی برای مسوول حراست دوره ی احمدی نژاد اداره کل پست ریاست اداره رزرو می کنند و اما به خون دل خورده های دوران احمدی نژاد و حامیان صاحب اندیشه و اصلاح طلب و اعتدالگرا با اغماض بر انتقادهایشان فقط آزارشان نمی دهند اما اهمیتی هم به ایشان نمی دهند....
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/03/08 - 17:38
واقعا درست گفتی.
برده های سیستم, فرمانبردان مطلق همیشه جولان میدهند.
پاسخ + 0 0 --
حسینی 1395/03/08 - 20:37
دو روز دیگه :
نه شاهی اوپده نه خانی رفته !!!
پاسخ + +1 0 --
حسيني 1395/03/09 - 09:40
وقتي جدايي دو معاون دارد كه هم جناح خودش و اينقدر بي عرضه هستند وحتي به اندازه يك كارشناس ، كار بلد نيستند ، فقط دنبال كارهاي جناحي هستند مي خواهيد روابط عمومي چگونه باشد ، خبرها از سايت هاي ديگر كپي مي شود و در سايت روابط عمومي ستاد قرار مي گيرد ، جدائي كه عرضه ندارد ، اين مركز را اداره كند و هر كس هر كاري خواست انجام دهد و شما شيرزاد بايد از او تعريف كنيد ، اگر شيرزاد تعريف ..... انجام ندهد ، آموزش و پرورش له مي شود. مديريت اينقدر بايد قوي باشد كه كسي اجازه دخالت به كارش ندهد.
پاسخ + +1 0 --
مدیر مطلع 1395/03/09 - 14:26
اقای حسینی عزیز من هم در این که شیرزاد نباید در خدمت جدایی یا علیه فرد دیگری باشد با شما موافقم . اما آدرس غلط ندهید . بزرگترین اشنباه جدایی مدارا با ادمهای کارنابلد باقیمانده از قبل بود. ته جایی که من میدانم جدایی یک معاون اصلاح طلب به نام حسینی دارد که عملکردش بد نبوده اسا ت . یک معاون اصول گرا دارد که عصو هیچ حزب و گروهی نیست . معاون رسانه که پاپایی است تقریبا همه به کاربلدی او اذعان دارند البته درباره او گفته می شود عضو هیچ حزبی نیست اما به نجفی نردیک است و انتخاب جدایی بوده است و عملکرد خوب دارد. اشکالات شیر محمدی را سر معاونها خالی نکن
پاسخ + 0 0 --
خبرنگار 1395/03/09 - 14:57
جالبه . به نظر میرسه همه کامنتهای گذاشته شده در باره این موضوع در مطلب آقای عبدااللهی جمع آوری شده آن هم به نام تحلیل. این نوشته حاصل برآورد نظراته افراده نه تحلیل.
پاسخ + +2 0 --
کارمند 1395/03/09 - 15:04
اقای مطلع بی خودی دفاع نکن . جدایی مدیریتش ضعیف است معاون اصلاح طلب جدایی که قمی است کاربلد نیست او فقط بر اساس دوستی آمده است . اما از انصاف و حق نگذریم پاپایی خیلی قوی و فراتر از انتظار بوده است و باید جدایی از این امتخابش خوشحال باشد .البته اطرافیان جدایی هر روز برای او یک داستان ومشکل طراحی می کنند و بار مرکز تنها به دوش دو نفر است جدایی و پاپایی .
پاسخ + +2 0 --
آگاه 1395/03/10 - 10:19
بعضی از خواننده های محترم مسایل رو دوست دارند شخصی کنند. چون الان مطلبی از آقای بابازاده در همین ارتباط منتشر کردید من اونجا این کامنت را گذاشتم که از سردبیر گرامی می خوام این کامنت را زیر این مطلب هم منتشر کنند چون آقای شیرزاد عبداللهی متاسفانه زیرکانه موضوع را منحرف کردند.

چند سوال درباره استعفای جدایی هنوز حل نشده باقی مونده:
1. چرا استعفا رو به فانی نداده و به فاضل داده مگه فاضل منصوبش کرده؟
2. چرا هنوز استعفا جوابی داده نشده، فارس اعلام کرده؟نگرانی از چی بوده؟
3. همه می دونند که برادر زن وزیر نزدیک به یک سال و نیمه که میاد و میره چرا جدایی الان احساس دخالت و مزاحمت کرده و این احساس توی این یکی دو سال بهش دست نداده؟
4. چرا استعفا همزمان با زمزمه رفتن فانی داده میشه ؟ آیا این نوعی زرنگ بازی بود یا اعلام ناتوانی صادقانه؟
5. آیا این استعفا دلیلی نیست که عملکرد خود ایشون دیده نشه ؟ آیا این استعفا یه جور منحرف کردن افکار نبود که ضعف ها و سوء مدیریت شدید رسانه ای و مدیریت روابط عمومی دیده نشه؟
پاسخ + +1 -1 --
فعال صنفی 1395/03/11 - 22:46
اقای عبدالهی که مو را از ماست میکشه جواب بده چرا جدایی اگر برای رضای خدا استعفا داده و مدیری شجاع و مخالف وضع موجود است چرا شجاعت نداشته این استعفا را مستقیم به فانی بدهد ?????آیا ایشان از فاضل حکم گرفته که به فاضل استعفا داده است ؟؟؟ایا فانی می تواند که بر نامه ای که خطاب به او نیست دستور دهد ؟؟؟
پاسخ + +1 0 --
خبر ویژه 1395/03/13 - 11:28
اتفاقات جدیدی. در آموزش و پرورش. در راه است. تغییر مدیر کل آموزش و پرورش. شهر تهران. و انتصابا قریب الوقوع جدایی در این سمت
پاسخ + 0 -1 --
کامنت های جعلی شیرزا 1395/03/20 - 09:42
یک زمانی که تازه وبلاگ مد شده بود گفت و گوهای صنفی میان برخی از ما فرهنگیان- که گهگاه خیلی هم داغ می شدند- در وبلاگ ها انجام می گرفت. بعد از وبلاگ،فیس بوک آمد و بعد از آن هم وایبر و واتس اپ و تلگرام. در وبلاگ و سایت امکان این که یک نفر با نام های ناشناخته بیاید و چند بار نظر بدهد آسان تر از بقیه است و برخی این کار را می کردند. اما بعضی افراد،افزون بر این کار،نظر دزدی هم می کردند! ...زاد عبدالهی یکی از همین نظر دهندگان چندنفره و نظر دزدان بود. در نظر دزدی،یک بار خود من مچ او را گرفتم! نظر دزدی یعنی این که در وبلاگ و یا سایت دیگری درباره ی موضوعی بحث شده و طرف برود همان نظرات را بیاورد و بگذارد در بخش نظرات وبلاگ خودش تا چنین وانمود کند که وبلاگش خیلی خواننده دارد. یک بار هم رفته بود گزارشی از رادیو فردا را برداشته بود و با کمی تغییر در وبلاگش و با نام خودش منتشر کرده بود. یعنی ایشان،هم در نظر دادن به جای چند نفر عمل کرده و می کنند،هم متن می دزدند و هم نظر می دزدند! خلاصه به چندین هنر(کلک) آراسته اند!
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/03/20 - 11:05
سلام
دوست عزیز
این کامنت شما ارتباطی با متن نداشت .
اما افرادی که در این جا کامنت می گذارند مشخص هستند و این گونه که شما فکر می کنید نیست !
پایدار باشید .
پاسخ + 0 -1 --
کامنت های جعلی شیرزا 1395/03/20 - 09:43
اما کامنت های جعلی او – یعنی کامنت هایی که به نام های گوناگون می نویسد- دو نشانه دارند. یک این که چون ایشان با معلمان– حالا به هر دلیل- نوعی مشکل دیرینه ذاتی دارد و همواره می خواهد معلمان را به نوعی کم سواد و یا بی سواد جلوه دهد در کامنت های جعلی اش که به نام معلمان می نویسد به قصد، چند تایی غلط املایی هم می گذارد. و دوم این که در این کامنت های جعلی،هیچگاه تعریف و تمجید از خودش را فراموش نمی کند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور