صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

اعتراض استاندار زنجان به انتشار خبر کودک آزاری!

اتفاق در برینه رود خدابنده افتاد و زنجان مدخلیتی در این موضوع نداشت/ آیا آقای انصاری فقط استاندار شهر زنجان است/ روستای قره محمد بخش برینه رود  شهرستان خدابنده چه فرقی با زنجان دارد/ برخورد نماینده دولت (استاندار ) در این مصاحبه پوپولیستی است/ استاندار ، اذیت و آزار جنسی ندا 9 ساله را محکوم نکرد/  پنهان کاری در افشای جنایات جنسی در جامعه ما بین خاص و عام رواج دارد/ در غرب ارتباط جنسی یک فرد بالای 18 سال ، با یک کودک زیر 18 سال مستوجب مجازات سنگین برای قرد بزرگسال است/ دست قضات شریف دادگستری در برخورد با متهمان آزار جنسی کودکان بسته است/ رابطه معلم دبستان قره محمد با ندای 9 ساله تحت عنوان رابطه نامشروع مورد رسیدگی دادگاه قرار گرفته است/ در جرایم جنسی قانون مجازات اسلامی،  قانون گذار تفاوت چندانی بین کودک و بزرگسال قائل نشده است/ تقبیل و ملامسه از روی شهوت، سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق دارد/ قانون گذار، فرقی بین تقبیل و ملامسه دو بزرگسال و تقبیل و ملامسه بین یک مرد ۳۴ ساله و کودک 9ساله قایل نشده است/ قانون گذار باید بوسیدن و لمس کردن از روی شهوت و ارتباط جنسی بدون انجام تجاوز را به عنوان کودک آزاری مشمول مجازات سنگین قرار دهد

تجاوز معلم به دختر 9 ساله در زنجان و مواضع استاندار در مورد کودک آزادی و موانع قانونی برخورد با کودک آزاری  جمشید  انصاری استاندار استان زنجان، به خبر اذیت و آزار یک دانش آموز 9 ساله (ندا) توسط معلم 34 ساله روستای قره محمد شهرستان خدابنده  واکنش نشان داد. او گفت : "آنچه اتفاق افتاد آن نبود که در روزنامه‌ها یا فضای مجازی نقل شد."  آقای انصاری افزود : "کسانی که این خبر را بازنشر دادند نیز هیچ توجهی به بار حقوقی کلمات نداشتند."

انصاری در ادامه دلیل آزاد شدن معلم روستای قره محمد را عدم اثبات تجاوز توسط پزشکی قانونی می داند. استاندار زنجان در دفاع از آزادی متهم به قید وثیقه می گوید : " اتهام تجاوز اثبات نشده و به نوعی از سوی پزشکی قانونی رد شده است ."اما ثابت نشدن اتهام تجاوز به معنای حقوقی و فنی آن نه از قباحت مساله می کاهد و نه با استناد به آن می توان معلم را تبرئه کرد.

اشاره استاندار زنجان به خبر روزنامه مردم نو است که در گفت و گو با خانواده این دختر نه ساله از کلمه "تجاوز" برای توصیف اذیت و آزار جنسی معلم استفاده کرده بود.

بنده در گزارشی که از واقعه در سایت صدای معلم منتشر شد ،با توجه به حساسیت موضوع عمدا از اذیت و آزار جنسی به جای کلمه تجاوز استفاده کردم و بیشتر به بحث پدوفیلیا و راه های پیشگیری از اذیت و آزار جنسی کودکان در مدرسه پرداختم (اینجا).

متاسفانه برخورد نماینده دولت در استان زنجان (استاندار ) در این مصاحبه پوپولیستی است . انصاری به جای محکوم کردن این عمل ، صورت مساله را تغییر داده می گوید : "اتفاق در بزینه رود که بخشی از شهرستان خدابنده است بوده، ....ولی تیتری که کار شد به عنوان زنجان کار شد در حالی که زنجان هیچ مدخلیتی در این موضوع نداشت" گویی اذیت و آزار جنسی کودکان در خدابنده قباحت کمتری از زنجان دارد!

انصاری در ادامه می گوید : " آن آدم هایی که هیچ احترامی برای مردم شهر خودشان قائل نیستند، بدون اینکه این شهر درگیر این موضوع بوده باشد و اتفاقی که در یک روستای دریک منطقه دور افتاده روی داده را به نام زنجان بولد و پررنگ می‌کنند."زاویه ورود استاندار به موضوع ، غیر منطقی و در تضاد با جایگاه استاندار است. آیا روستای قره محمد و بخش بزینه رود ، جزء استان زنجان نیستند ؟ آیا آقای انصاری فقط استاندار شهر زنجان است؟

جناب انصاری پشت گزارش پزشکی قانونی سنگر می گیرد . پزشکی قانونی موظف است در مورد تجاوز جنسی به صورت فیزیکال و تخصصی نظر بدهد . اما ادیت و آزار جنسی فقط در تجاوز به معنای بیولوژیکی  آن خلاصه نمی شود. استاندار اصلاح طلب حتی به صورت مشروط اذیت و آزار جنسی این کودک را محکوم نمی کند. او هم مثل خیلی ها تصور می کند که این گونه مسایل بهتر است گفته نشود چون باعث آبرو ریزی می شود.

پنهان کاری در طرح جنایات جنسی در جامعه ما بسیار رواج دارد . بسیاری از  شهروندان چندان نگران  وقوع این گونه اتفاقات نیستند ، آنها نگران انتشار خبر این حوادث هستند. خانواده های قربانیان اذیت و آزار جنسی کودکان هم اغلب برای حفظ آبرو سکوت می کنند. در واقع همه روی یک نکته توافق دارند : هیس ! حرف نزنید . موضوع را در رسانه ها منعکس نکنید، چون آبروی خانواده ، آبروی شهر ، آبروی معلم و آبروی ... می رود.

حتی برخی از معلمان که در هر موضوعی دست به مقایسه آموزش و پرورش ایران با کشورهای غربی می زنند و کمبودها و نارسایی ها و ناتوانی های سیستم را برجسته می کنند ، وقتی به موضوع اذیت و آزار جنسی کودکان و یا تنبیه بدنی بچه ها در مدرسه  می رسند ، اغلب با سکوت از مساله می گذرند و برای توجیه مساله باز هم یقه دولت و وزیر را می گیرند و فاعل فعل اذیت و آزار جنسی و یا تنبیه بدنی را تبرئه می کنند !

در کشورهای غربی اذیت و آزار جنسی کودکان (زیر 18 سال) مجازات سنگین دارد. فرقی هم نمی کند که عامل ، معلم باشد یا مربی ورزشی یا افراد خانواده . در غرب دولت در رابطه جنسی بین دو بزرگسال (بالای 18 سال ) اگر پای عنصر زور و تجاوز در کار نباشد دخالت نمی کند . اما ارتباط جنسی یک فرد بالای 18 سال ، با یک کودک زیر 18 سال را مستحق مجازات سنگین و زندان طویل المدت برای قرد بزرگسال می داند. 

استاندار زنجان می گوید اگر خبر اذیت و آزار رسانه ای شود آبروی زنجان می رود . عده ای از معلمان هم می گویند اگر خبر اذیت و آزار جنسی ندا 9 ساله توسط معلم 34 ساله منتشر شود آبروی معلمان می رود. اداره کل آموزش زنجان هم می گوید اگر این خبر منتشر شود آبروی آموزش و پرورش استان می رود . روابط عمومی وزارتخانه هم احتمالا با این توجیه که انتشار خبر آبروی وزارتخانه و وزیر را می برد خبر را منتشر نمی کند. واقعا باید گفت: مرده شور این آبروی کاذب و نمایشی را ببرد!

یکی از مشکلات ما کمبود و نقص قوانین حمایتی از کودکان است. در کشورهای توسعه یافته دولت ها و محاکم قضایی در باره  جرایم علیه کودکان، قوانین خاص با مجازات های مشدد دارند .  اما قانون گذار در قانون مجازات اسلامی تفکیک چندانی  بین رابطه جنسی فرد بزرگسال با کودک و رابطه جنسی دو فرد بزرگسال قایل نشده است و همین امر دست قضات را در برخورد  با متهمان آزار جنسی کودکان بسته است. اگر پزشکی قانونی تجاوز جنسی را تایید نکند ، موضوع تحت عنوان روابط نامشروع رسیدگی می شود که مجازات آن بسیار سبک تر است.

بهمن کشاورز ، که یکی از حقوق دانهای برجسته کشور است در رابطه با موضوع اذیت و آزار ندا در روزنامه شرق نوشت : "صورت‌ مسئله این است که معلم یک دختر ٩‌ساله با او رابطه جنسی مکرر داشته که پس از افشای این مطلب، موضوع به‌عنوان تجاوز به عنف بررسی و تعقیب شده؛ اما نهایتا نظر مرجع رسیدگی این بوده که در این رابطه، عنصر عنف وجود نداشته؛ بلکه این رابطه با رضایت طرفین تحقق یافته است. ظاهرا معلم مذکور با قرار وثیقه آزاد شده است و به قضیه، عنوان رابطه نامشروع داده شده. "

این حقوق دان  می گوید : "قانون راجع به رشد متعاملین، هر نوع معامله افراد زیر ١٨ سال را- اعم از پسر یا دختر- غیرنافذ می‌داند. به عبارت دیگر اگر فرد زیر ١٨ سال مثلا دوچرخه یا قلمش را به کسی بفروشد؛ می‌تواند استرداد مال کند. این موضوع حکایت از آن دارد که از دیدگاه قانون‌گذار، افراد زیر ١٨ سال دارای عقل و اراده‌ای که برای معاملات لازم است، نیستند و قصد و رضای آنان مخدوش است. چگونه می‌توان گفت دختربچه ٩‌ساله، دارای قصد و رضا و اراده آزاد برای برقراری رابطه جنسی بوده است؟"

ظاهرا با توجه به نظریه پزشکی قانونی، رابطه معلم دبستان قره محمد با ندای 9 ساله تحت عنوان رابطه نامشروع مورد رسیدگی دادگاه قرار گرفته و به همین دلیل متهم با قرار وثیقه آزاد شده است. سال 93 ناظم یک مدرسه که متهم به آزار جنسی 6 کودک 8 تا 11 ساله بود ، احتمالا به این دلیل که پزشکی قانونی تجاوز به کودکان را از نظر بیولوژیکی تایید نکرد ، تنها به  حد تازیانه، ۲ سال تبعید و محرومیت‌هایی از برخی مشاغل و مسئولیت‌های اجتماعی محکوم شد.دست قاضی برای مجازات متهم بسته بود.

 مظفر الوندی مشاور وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک  پس از صدور حکم ناظم دبستان شهرک دانشگاه منطقه 9 تهران به ایلنا گفت: "من اعتقاد دارم که تمامی این موارد به زور نبوده و در برخی موارد گرایشی دو طرفه وجود داشته است. بنابراین باید زمینه این گونه گرایش‌ها از بین برود؛ فضاهای مجازی و ماهواره بر روی کودکان تاثیر می‌گذارند." رابطه جنسی پسران 8 تا 11 ساله و ناظم 38 ساله دارای زن و دو فرزند، معلوم نیست که چگونه ناشی از گرایش دوطرفه و تاثیر ماهواره است ؟

 در مواد ۲۳۳ تا ۲۴۱ در فصل دوم قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، مجازات جرائم منافی عفت مانند  زنا، لواط، تفخیذ، مساحقه، تقبیل و ملامسه، تعیین شده است.

در جرم زنا "هرگاه طرفین یا یکی از آنها نابالغ باشد، زنا محقق است لکن نابالغ مجازات نمی شود و حسب مورد به اقدامات تأمینی و تربیتی محکوم می گردد." در عمل مجرمانه زنا، قانون گذار بین قربانی کودک و بزرگسال در این حد تفاوت قایل شده است که اگر مفعول کودک باشد به جای مجازات اعدام به اقدامات تامینی و تربیتی محکوم می شود. حد لواط برای فاعل، "درصورت عنف، اکراه یا دارا بودن شرایط احصان، اعدام و در غیر این صورت صد ضربه شلاق است."

در جرایم جنسی قانون مجازات اسلامی،  قانون گذار تفاوتی بین کودک و بزرگسال قائل نشده است. اگر  براساس گزارش پزشک قانونی، جرم لواط به مفهوم حقوقی آن یعنی "دخول اندام تناسلي مرد به اندازه ختنه‌گاه در دبر انسان مذکر"، در دادگاه اثبات شود فاعل اعدام می شود اما اگر لواط به شکل فنی اثبات نشود یا شرایط "عنف و اکراه و احصان" متهم، برای دادگاه احراز نشده باشد متهم به شلاق محکوم می شود.

رابطه نامشروع تحت عناوین مجرمانه سبک تری مانند تفخیذ و تقبیل و ملامسه مورد رسیدگی قرار می گیرد .

مطابق ماده ۲۳۵ قانون مجازات اسلامی، تفخیذ "قرار دادن اندام تناسلی مرد بین رانها یا نشیمن گاه انسان مذکر" است. در تبصره این ماده آمده است که "دخول کمتر از ختنه گاه هم در حکم تفخیذ است. " برای انسان مذکری که مورد تفخیذ واقع می شود شرط سنی در این ماده قانون پیش بینی نشده است.

مجازات تفخیذ مطابق ماده ۲۳۶، صد ضربه شلاق است و از این جهت فرقی میان فاعل و مفعولِ، محصن و غیرمحصن و عنف و غیرعنف نیست. اما در تبصره ماده ۲۳۶ آمده است: "در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول، مسلمان باشد، حد فاعل اعدام است."

این مواد قانونی ممکن است مورد سوء استفاده افراد پدوفیل ( کودک آزار جنسی ) قرارگیرد و آنها با اطلاع از این که کشف آثار لواط توسط پزشکی قانونی، جرم ارتکابی آنها را اثبات می کند ، به جای لواط عمل تفخیذ را با کودکان انجام دهند تا از مجازات سنگین بگریزند.

 در چنین حالت هایی حتی درصورت اثبات جرم، متهم فقط با مجازات شلاق مواجه می شود، در حالی که آثار این عمل در روح و روان کودک پایدار و بسیار مخرب است.

در ماده ۲۳۷ قانون مجازات اسلامی آمده است: "همجنسگرایی انسان مذکر در غیر از لواط و تفخیذ از قبیل تقبیل و ملامسه از روی شهوت، موجب سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش است. " در تبصره همین ماده آمده است: "حکم این ماده در مورد انسان مؤنث نیز جاری است."

تقبيل به معنای "بوسيدن ولب گرفتن از روی شهوت" و ملامسه هم به معنای "لمس کردن با دست" از روی شهوت است. اگر قربانی کودک باشد، این جرایم عرفا در ردیف کودک آزاری طبقه بندی می شوند. اما در این ماده بازهم قانونگذار، فرقی بین تقبیل و ملامسه دو بزرگسال و تقبیل و ملامسه بین یک مرد ۳۴ ساله و کودک 9ساله قایل نشده است.

طبق ماده ۲۳۸ قانون مجازات اسلامی: "مساحقه عبارت است از اینکه انسان مؤنث، اندام تناسلی خود را بر اندام تناسلی همجنس خود قرار دهد." در ماده بعدی، حد مساحقه، صد ضربه شلاق تعیین شده است. در مساحقه "فرقی بین فاعل و مفعول و مسلمان و غیرمسلمان و محصن و غیرمحصن و عنف و غیرعنف نیست."

در مساحقه هم اگر یک طرف رابطه کودک و یک طرف بزرگسال  باشد، عرفا کودک آزاری محسوب می شود و قانون باید بین دو طرف رابطه تفاوت قائل شود. قانون گذار باید در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان به هرشکلی از جمله بوسیدن و لمس کردن از روی شهوت و ارتباط جنسی بدون انجام عمل لواط، نقش حمایتی داشته و از عوامل مشدده جرم استفاده کند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 03 خرداد 1395 12:54 خوانده شده: 2734 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +17 -2 --
بیاتی فرد 1395/03/03 - 13:28
آقای نویسنده، با جار زدن ازقباحت کارکم شده!؟ شما باز هم با صدای بلند ودرمقام سرکوب کردن هم کیشان خود بیشتر قلم فرسایی کنید!برادر بجای جار وجنجال برای برون رفت از این اوضاع دهشتناک راهکار ارایه بدید.انتقاد وهمه بلدند،ودست ازخود زنی بردارید!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 11:59
جناب بیاتی عزیز ، اگر بنا باشد رسانه ها اخبار ناخوشایند اقشار مختلف مردم مانند معلم و پرستار و پزشک و مهندس و بازاری و روحانی و اقوام و.... را منعکس نکنند، باید اطلاع رسانی را تعطیل کرد. سانسور دولتی رسانه ها از همین منطق سرچشمه می گیرد. ضمنا معلمی کیش و ایدئولوژی نیست معلمی یک شغل است و مثل همه مشاغل، افراد خطاکار هم در این حرفه یافت می شوند. خطای افراد را نمی شود به همه صاحبان یک شغل تعمیم داد. در مقاله قبلی راهکار را به صورت مبسوط ارائه دادم : آگاه کردن معلمان و خانواده ها ، آموزش کودکان و تنظیم پروتکل رفتار معلمان با دانش آموزان از جمله راهکارها است. ندیدن یک امر قبیح ، فقط آن را از جلوی چشم ما دور می کند. اما امر قبیح دور از چشم ما گسترش می یابد. پس بهتر است قباحت ها را ببینیم و برای رفع آنها چاره بیندیشیم.
پاسخ + +17 -2 --
پدر شیر 1395/03/03 - 13:30
شیرزاد جان واقعا برات متأسفم
آخه ... چی گیرت میاد که میخوای مسئله را
عین ذهنیات منحرفت جلوه دهی؟
حتما استاندار زنجان(اصلاح طلب)و پزشکی قانونی
واداره وتمام معلمان به اندازه شما درک ندارند.
یا اینکه خودت را....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 12:06
استاندار زنجان می گوید : "اتفاقی که در یک روستای دریک منطقه دور افتاده روی داده را به نام زنجان بولد و پررنگ می‌کنند." این منطق غلط است. اولا قره محمد روستایی در استان زنجان است. اگر فرض کنیم منظور استاندار شهر زنجان است چه فرقی می کند که به دختر قره تپه ای تعرض شود یا به دختر زنجانی ؟ پزشکی قانونی گفته که عمل دخول انجام نشده است. اما روابط جنسی بدون دخول بین یک مرد 34 ساله و یک دختر 9 ساله ، اذیت و آزار جنسی و در حکم جنایت است. فرض کن این اتفاق برای دختر خودت یا خواهرزاده یا برادر زادهات می افتاد . آیا به همین راحتی از متهم دفاع می کردی ؟
پاسخ + +16 -3 --
پدر شیر 1395/03/03 - 13:34
شیرزاد جان یک کارگاه آموزشی برای قانونگذاران و آیات عظام بزار
تا به دلخواه شما قانون بزارند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 12:13
همه نیاز به آموختن دارند . انتقاد من به قانون مجازات اسلامی مصوب مجلس است. در این قانون حقوق کودکان در بحث تجاوز جنسی به صورت یک نُرم مجزا دیده نشده است. بین رابطه جنسی دو فرد 30 ساله و رابطه جنسی مرد 30 ساله با کودک 9 ساله تفاوت هست. قانون باید مدافع حقوق کودکان باشند چون کودکان نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند و در موقعیت ضعیف تر قرار دارند. در هنگام فکر کردن به مساله تصور کنید این اتفاق برای فرزند شما یا یکی از افراد خانواده شما افتاده است. فرض کنید ندا 9 ساله دختر شما است.
پاسخ + +16 -3 --
شهروند 1395/03/03 - 13:39
و شما آقای شیرزاد کمین کرده اید که از این دست اتفاقات روی دهد و خوراکی پیدا کنید تا هر چه بیشتر معلمان را بکوبید .چرا شما این همه اتفاقات مثبت و ایثار و فداکاریهای معلمان را نمیبینید و آن را توصیف نمیکنید.شما فقط بلدید که معلم را نقد یا بهتر بگم تخریب کنید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 12:25
1- در عصر اطلاعات خبر به هرحال منتشر می شود. این خبر را من منتشر نکرده ام ، خبر را بازتاب داده ام و جنبه های آموزشی آن را گفته ام. 2- اینکه یک معلم خوب درس بدهد و رفتار حرفه ای داشته باشد و دانش آموز را کتک نزند وظیفه اش را انجام داده است. انتظار جامعه از معلم همین است . 3- اگر معلمی دانش آموز خود را کتک بزند یا اذیت و آزار جنسی کند، برخلاف انتظار جامعه و شرح وظایف معلم است و به همین دلیل ارزش خبری دارد. 4- در تعریف خبر یک مثال استعاره ای وجود دارد: اگر سگی پای انسانی را گاز بگیرد خبر نیست ، اما اگر آدمی پای سگی را گاز بگیرد خبر است. 5- نقد رفتار یک معلم منحرف ، کوبیدن معلمان نیست. با این منطق باید بپذیریم که همه معلمان مانند معلم روستای قره محمد دانش آموزان را آزار جنسی می دهند . 6- من معتقدم درصد کوچکی از معلمان دست به آزار جنسی کودکان می زنند و باید با اطلاع رسانی درست ، همکاران ، مدیران و اولیا را به این موضوع حساس کنیم.
پاسخ + +4 -23 --
سید محمد حسن حسینی 1395/03/03 - 14:05
به آقای عبدالهی به خاطر خلاقیت فکری، تفکر انتقادی و قلم روانشان تبریک می گویم. امیدوارم ایشان به ریشه های سیاسی این نوع مسایل هم بپردازند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 12:29
ممنون جناب حسینی . به نظرم بخش سیاسی موضوع، گزینش عقیدتی - سیاسی معلمان و کم توجهی به شایستگی های حرفه ای و اخلاقی و روانشناختی معلمان است. در نوشته هایم به این مساله اشاره کرده ام.
پاسخ + 0 0 --
سید محمد حسن حسینی 1395/03/04 - 17:53
اتفاقا ایراد کار به راه حل شما خیلی ارتباط ندارد آقای عبدالهی. مگر در کشورهای اروپایی و غربی گزینش عقیدتی-سیاسی دارند و میخواهند مطمین شوند که مسلمان آن هم از نوع مومنش انتخاب کنند! آنها مسلمان هم نیستند اما از ما انسان ترند. اگر یادتان باشد علیرغم سختگیری ها در گزینشهای مسیولان و کارمندان، ایران یکی از فاسدترین کشورهای دنیا شناخته شد! ایراد در جای دیگری است. راجع به آن یک مقاله بنویسید.
پاسخ + +18 -2 --
مهدی 1395/03/03 - 14:45
شیرزاد خان بد نیست ... روی شاخه نشستی داری درخت با تبر می زنی نمی دانم عمدا یا سهوا که بیشتر به عمد شباهت دارد داری آبرو می بری آهای مرد پر حشایه عمل زشت محکوم هست چه از ناحیه شما باید که تازه پرده عصمت به تن کردی و قصد داری دایره نبوت گسترش بدی یا از ناحیه هر شخص دیگر بس است
چه این اتفاق افتاده باشد یا نباشد محکوم دیگر تو بوق کرنا کردن این عمل سخیف خود قباحت دارد بس است بس کن
...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 12:38
مهدی جان یعنی شما فکر می کنی معلم 34 ساله روستای قره محمد که مدتها از ندا دانش آموز نُه ساله سوء استفاده جنسی می کرده ، تنه درخت و سمبل معلمی است؟ شاید هم فکر می کنی معلمانی که با مشت و لگد بچه ها را می زنند و گاهی روانه بیمارستان می کنند تنه درخت معلمی هستند؟ اگر چنین فکر می کنی من با شما هم عقیده نیستم. اما اگر شما هم با اذیت و آزار جنسی دانش آموزان و کتک زدن بچه ها مخالفی ، دلیل مخالفت شما با نوشته هایم را نمی فهمم. در مورد انتشار خبر و قباحت آن ، اولا این خبر تولید من نیست. همه رسانه های خرد و بزرگ آن را منتشر کرده اند ثانیا توجه من معطوف به جنبه آموزشی و پیشگیری قضیه و دفاع از حقوث کودکان متمرکز بوده و هست. در واقع جنبه خبری آن در نوشته من کهنه است.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1395/03/04 - 13:01
جناب شیرزاد همچنان که شما از فهم محتوای پیامم مبهوت ماندی منم از عمل تعمدانه شما نیز در شگفت هستم حتی از نحوه تفکر شما در کامنت یکی از همکاران که گفتین عمل د خ و ل انجام نگرفته متاسفم ایا ندا که هبچ راجب یه دختر بزرگسال نباید واژه د خ و ل بب پروا بکار برد خیلی هتاکانه واژه را به خدمت می گیرید تا منظورت خود را به هرقیمتی به کرسی بنشانی عمل زشت مانند کلمه غلطی هست که نباید روی تخته نوشته شود نا بار منفی ان انعکاس نیابد گزارش نوشتی نقد کردی دستت درد نکند ولی دفاع بد خود تبلیغ ان عمل محکوم هست اپامه نده
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 13:33
مهدی عزیز در بحث حقوقی برای جلوگیری از ابهام صراحت و شفافیت لازم است. در فقه هم می گویند لاحیا ء فی الدین . در قانون مجازات اسلامی که مبنای رسیدگی به این جرم است، عینا از کلمه دخول استفاده شده است. لطفا مقاله را یکبار بخوانید و ارجاعات آن را ببینید. مثالی می زنم اگر نجاست را زیر فرش مخفی کنیم دیده نمی شود اما آثار نجاست از بین نمی رود. تمام تاکید شما روی بوق و کرنا است. منظور شما هم ز بوق و کرنا انتشار خبر اذیت و آزار است. یک مرد 34 ساله در جایگاه معلم به دانش آموز نه ساله تعرض می کند . هیس ! حرف نزنید قباحت دارد . مخفی کردن این خبرها فضای امنی برای پدوفایل ها ایجاد می کند. اگر با منطق شما برخورد کنیم صفحه حوادث و اجتماعی رسانه ها را باید تعطیل کنیم.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1395/03/05 - 09:24
شیرزاد عزیز دامن زدن زیاد به یک بحث زمانی که می توان ان را از مجاری قانون حل کرد و در مقابل بزک به دست تعدادی معلوم الحال نداد ولی گاهی شما در نقش دشمن یا لباس دشمن متظاهر مبشوید خوب میدانید در سیستمی که یه تعداد حقوق ده ها میلیونی می گیرند و یه تعداد در معیشتشان مانده اند نباید در میدان انها بازی کنید یه نفر غلط کرده اصلا گه خورده ببرید اعدامش کنید حقش هست اما با اکثریت و ابرویشان بازی نکنید
پاسخ + +11 -2 --
ناشناس 1395/03/03 - 16:16
متاسفانه آقای عبدالهی می خواهد داد بزندکه من یک غربگرا هستم ومثل آن ها فکر می کنم! نمی دانم ایشان چرا ازدستورات اسلام پیروی نمی کنند ، اگر ایشان واقعااز احکام مقدس اسلام راستین اطلاعی داشتند می دانستند که هم اسلام دستور به تنبیه متجاوز به عنف وناموس را داده است وهم از آبروی یک مسلمان خطاکار دفاع می کند، از منظر آقای عبدالهی فقط تجاوز به افراد زیر 18 سال محکوم وغیر اخلاقی است اما اگر یک جامعه پاک ودارای اخلاق حسنه باشد باید در همه سنین رعایت حرم خانواده ها شود . وقتی دردانشگاه ها، در مدارس ، در ادارات دولتی اختلاط بین زن و مرد رایج شده است وهیچ محدودیت ونظارتی وجود ندارد انحراف اخلاقی ایجاد می شود واین انحراف به تجاوز افراد زیر هجده سال هم کشیده می شود، آقای عبدالهی بزرگترها آینه والگوی کوچکترها هستند! شما می دانید همین دخترهای 9 ساله تا 17 ساله درخیابان ها با پسرهای 12 تا 18 ساله با اختیار خود حشر و نشردارند؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 12:46
دوست عزیز تنفر از غرب و نیز شیفتگی به غرب هر دو نوعی افراط گرایی و ایدئولوژیک بودن را تداعی می کند. عرض بنده این نیست که جامعه ایران باید الگوهای غربی را رعایت کند. منظور من این است که کودکان به دلیل ضعیف بودن و آسیب پذیربودن باید بیشتر مورد حمایت قانون قرار گیرند. مرد 34 ساله ای که در یک روستا با استفاده از اقتدار معلمی، دانش آموز 9 ساله خود را مورد تعرض قرار می دهد، جرم سنگینی مرتکب شده و باید مجازات شود. بحث اختلاط زن و مرد و روابط جنسی افراد بزرگسال خارج از موضوع این یادداشت است.
پاسخ + +13 -2 --
فرهاد 1395/03/03 - 18:13
دوست عزیز جناب عبدالهی در این مورد که معلم مذکور عمل زشت وقبیحی انجام داده شکی نیست وقطعا برخورد لازم وقانونی هم با او صورت خواهدگرفت ولی به نظر شما در بوق وکرنا کردن این موضوع چه مشکلی از آموزش وپرورش را حل خواهد کرد آیا جز این است که همین خرده اعتباری که معلمین دارند با طرح این موضوعات هرروز کمرنگ تر خواهد شد آیا به نظر شما چند درصد جامعه فرهنگیان چنین رفتار زشتی با دانش آموز دارند آیا به نظر شما در جامعه یک میلیونی فرهنگیان پیدا شدن افرادی به تعداد کمتر از انگشتان یک دست که دچار انحرافات جنسی هستند چیز عجیبی است آیا در سایر گروههای اجتماعی از جمله پزشکان پرستاران اساتید دانشگاه قضات وحتی روحانیون چنین افرادی پیدا نمیشوند چرا باید چنین درصد کمی را به کل جامعه فرهنگیان تعمیم می دهید
پاسخ + 0 0 --
مهدی محمدی 1395/03/03 - 19:11
اگر آقای عبد اللهی زحمت بکشند و بتوانند بخشی از تخلفات بررسی شده در دادگا های نظامی یا سایر اقشار جامعه را نقد کنند به بی طرفی ایشان ایمان خواهم آورد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 12:54
فرهاد جان ، به نکات مطرح شده در کامنت شما از جمله بوق و کرنا در کامنتهای بالا جواب داده ام. سه نکته : 1- در متن مقاله قبلی صراحتا نوشتم که پدوفیلیا مخصوص قشر و طبقه خاصی نیست و در خانواده ها و بین افراد فامیل خطر بیشتری در کمین کودکان است. 2- در بین اقشاری که با کودکان سروکار دارند مانند معلمان ، مربیان ورزشی انحراف پدوفیلیا مهم تر است و باید توجه بیشتری بشود. 3-تعدادافرد پدوفیلیا در بین یک میلیون معلم قطعا بسیار بیشتر از انگشتان یک دست است. اما با این حال نمی شود این انحراف را به همه معلمان تعمیم داد.
پاسخ + +14 -2 --
فرهاد ادامه 1395/03/03 - 18:15
من تصور می کنم شما هراز چند گاهی با نوشتن مقالاتی با تیترهای جنجالی قصد جلب توجه کردن واحتمالا عقده گشایی دارید احتمالا موفق نمی شویدمقالات سطحی وتوهین آمیز خود را درسایر رسانه ها ومطبوعات درج نمائید ومی خواهید عقده حقارت خود را در این سایت که محل رجوع ومطالعه فرهنگیان است تخلیه نمائید از خداوند برای شما شفای عاجل آرزو دارم
پاسخ + +15 -2 --
داود 1395/03/03 - 18:21
شیرزاد=دششششششششمن مععععععععععععععععلم ....حیفم میادبه تو بگم معلم اونور اب نشستی می گی لنگش کن
پاسخ + +3 -9 --
مهدی محمدی 1395/03/03 - 19:00
آقای عبداللهی اگر شما از بدنه آموزش پرورش باشید من به شما بابت نقد موشکافانه در باب موضوع مطرح شده افتخار میکنم ولی ای کاش این موضوع قبل از این که برای بدنه آموزش کشور اتفاق می افتاد مطرح می شد البته حساست بسیار بالای موضوع و جنجال به وجود آمده می تواند نشان دهنده نقش بسیار مهم آموزش پرورش ونشان دهنده سطح انتظارات از این وزارت خانه باشد به عنوان یک پدر به دلیل طرح این موضوع از شما سپاس گزارم چون آموزش پرورش را مهم ترین مرجع برنامه ریزی اجتماعی میدانم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 12:57
آقای محمدی ممنون از لطف شما. من به اندازه توان خودم در 17 سال گذشته از حقوق کودکان در رسانه ها دفاع کرده ام.
پاسخ + +12 -2 --
قاسم 1395/03/03 - 21:18
صدای معلم و آقای سلیمانی برایت خیلی متاسفم که ... این شخص را منتشر میکنی!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 12:58
من هم بابت این کامنت شما متاسفم .
پاسخ + +9 -2 --
قاسم 1395/03/03 - 21:25
دشمن درجه 1 معلمان "عبد الفانی" است که البته به احتمال قوی وجود خارجی ندارد.و گرنه هیچ گروهی اینگونه همکاران خود را نمی کوبد!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 13:01
دوست عزیز همبستگی صنفی و شغلی ، افراد منحرف و کودک زار و مجرم را در بر نمی گیرد. در این قضایا معلمان شرافتمند و زحمتکش باید صف خود را از معلمان کودک آزار و منحرف و بی اخلاق جدا کنند.
پاسخ + 0 -3 --
ناشناس 1395/03/04 - 10:41
... اين اقا اموزش و پرورش كشور هزاران مشكل داره اين گير داده به موضوع تجاوز يه بار مى نوشتى خيلى هم خوب بود و دستتان هم درد نكند ....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 13:03
ممنون از شما . این نوشته پاسخی به فرمایشات غیر منطقی و عوامانه استاندار زنجان است.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/03/04 - 10:53
بهتر است مقايسه اى شود بين شيوع انحراف جنسى در مدارس ايران و مدارس كشورهايى مانند امريكا كه اقاى عبدالهى انرا الگوى خود قرار داده اند كه صد البته شيوع ان در كشورهاى ديگر بالاتر است انحراف جنسى مذموم است ولى نمى توان شيوع انرا به صفر رساند اين اتفاق شايد صد در ميليون در ايران اتفاق بيفتد شايد هم كمتر ولى تعميم دادن يك اتفاق نادر به كل جامعه فرهنگى توسط اقاى عبدالهى بسيار ناشايست بود به نظر اقاى عبدالهى طبق نوشته هاى قبلى ايشان اين اتفاق بالاى ده درصد است يعنى از هر ده معلم يكى مشكل انحراف جنسى دارد البته ايشان همه را به كيش خود پندارد .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 13:16
دوست عزیز من آماری ارائه نداده ام به این دلیل که آماری منتشر نشده و خودم هم تحقیقی نجام نداده ام. . اگر هم آموزش و پرورش آماری در مورد آسیب های اجتماعی داشته باشد منتشر نکرده است. پس بالای ده درصد پدوفایل را من نگفته ام. حالا فرض کنید یک درصد یا یک در هزار یا ده درصد معلمان پدوفایل باشند آیا بیان این آمار تعمیم به کل معلمان است؟ تعمیم یعنی عمومیت دادن، یعنی 100 درصد ! فرض کن من گفته باشم ده درصد معلمان پدوفایل هستند ! معنایش این است که 90 درصد معلمان سالمند . پس تعمیمی صورت نگرفته است.ویژگی یکمعلم تفکر منطقی و دقت در بیان مطالب است. در مورد مقایسه در کشورهی غربی آمار آسیب های اجتماعی منتشر می شود. چون در ایران آماری نداریم مقایسه ممکن نیست. یک تفاوت آشکار است. اگر اتفاق زنجان در یک کشور غربی می افتاد حداقل یک هفته رسانه ی محلی و ملی درباره آن بحث می کردند، مجازات پدوفایلها بالای ده سال زندان است و اخراج از شغل معلمی و تا آخر عمر هم تحت نظر هستند.
پاسخ + 0 -5 --
ناشناس 1395/03/04 - 11:04
بهتره معلمان به دانش اموزان دست هم نزنند خيلى خطرناك شد كه. يا يك صفحه شيشه اى بينشون قرار بديم تا با هم تماس نداشته باشن معلمان منحرف و متجاوز
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/04 - 13:17
معلم چرا باید به دانش آموز دست بزند؟ دیوار شیشه ای لازم نیست. باید رفتار معلم در مدرسه بر اساس پروتکل تربیتی باشد.
پاسخ + 0 -2 --
راضیه کلاهدوزی پور 1395/03/04 - 23:03
این عمل خیلی عمل قبیحی است وچه تجاوز باش یا نباشد رفتار بسیار غیر انسانی بوده وباید به شدت محکوم شود چنین عمل غیر انسانی از طرف هر کسی هم که باشد قبیح و غیر انسانی است واز طرف یک معلم قبیحتر وچنین معلمی باید لباس مقدس معلمی را از تن در آورد وحکم قضاییش را بپذیرد و تا با محکومیت و اجرای حکم برای چنین افرادی اعتماد مردم از معلمان سلب نشود ولی یکی از صاحب نظران مقایسه ای انجام داده اند مبنی بر اینکه معلمان در چنین مواردی سکوت می کنند باید اذعان شود که چنین مقایسه ای اصلا صحیح و اصولی نیست زیرا این عمل یک گناه شخصی است و تاوانش را نیز همان شخص بپردازد و به معلمان شریف و بزرگواری که سی سال تمام درکمال ایمان و عفت و پاکدامنی خدمت خود را به پایان می رسانند ربطی ندارد و حقوق مزایای معلمان هم به چنین قضایایی ربط ندارد وحقوق ضایع شده از معلمان طی سالیان متمادی را نمی توان با مطرح کردن این قضایا کم رنگ جلوه داد کما اینکه از چنین اتفاقاتی درسارمانهای دیگر نیز اتفاق می افتد ضمن اینکه چنین عمل خلاف شرع و قانون و غیر انسانی گناهی نا بخشودنی است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/06 - 09:47
خواهر عزیز ممنون از نظر ارزشمندتان . 1- در بحث حقوقی و جزایی ، جرم و مجازات حالت انفرادی دارد . فرمایش شما در مورد مجازات فرد خلافکار درست است و اعتماد نباید از معلمان سلب شود. . 2- در صحنه اجتماع و مدارس انتظار این است که معلمان شریف و پاکدامن در محکومیت این عمل سبقت بگیرند و و بگویند جامعه معلمان از افراد منحرف و خلافکار حمایت نمی کند. 3- نه تنها اغلب معلمان در مقابل این فاجعه سکوت کرده اند ، عده ای از همکاران در همین کامنتها یا در دفتر مدارس این فعل را محکوم نمی کنند و حتی دفاع می کنند. 4- انتظار از معلمان ، محکوم کردن فعل آزار و اذیت جنسی است. مجازات معلم زنجانی با دادگاه است. 5- رابطه ای بین این مساله و حقوق معلمان وجود ندارد. من ندیده ام کسی گفته باشد که به دلیل اذیت و آزار جنسی ندا ، حقوق معلمان را اضافه نکنید. 6- فرقش با وزارت امور خارجه یا آب و برق یا وزارت کشارزی و... این است که معلمان با حدود 13 میلیون دانش آموز سروکار دارند که تقریبا همه آنها کودک و نوجوان هستند.
پاسخ + 0 -3 --
دشتی 1395/03/05 - 10:03
سکوت در برابر ظلمی که به یک دانش آموز شده است حتی اگر همین یک مورد هم بوده باشد نه انسانی است نه اخلاقی. اینکه یک معلم این جرم را انجام داده است قبیح بودن عمل را افزایش نیز میدهد.
اینکه برخی افراد در کامنتها ایراد گرفته اند که بیان قبح عمل این معلم نُما یعنی تعمیم دادن به تمام معلمان هرگز از متن جناب آقای عبدالهی چنین اسنتباط نمی شود. حساسیت نشان دادن به این گونه اعمال به نظرم می تواند مانع جدی برای جلوگیری از تکرار این گونه اعمال باشد.
از جناب عبدالهی برای پاسخ های مودبانه و مستدل تشکر میکنم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/06 - 09:48
خانم دشتی من هم از مواضع منطقی شماتشکر می کنم.
پاسخ + 0 0 --
سعدالله 1395/03/05 - 15:02
....از تو ضدمعلم هستن هیاهو کردن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/03/06 - 09:49
سعد الله جان من در جواب شما چه بگویم ؟ برای شما آرزوی سلامتی و رفاه دارم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/02/25 - 13:28
حتما باید ندا 9 ساله هم مثل ستایش قریشی یا اهورا وووو
بعد ازاین اتفاق کشته میشد تابه پروندش رسیدگی میشد
ما مردم مرده پرستیم ، متاسفم برای این مردمواین این استاندار

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور