صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

روایت رسمی وزارت آموزش و پرورش از حادثه خاش مشکوک است !

روایت رسمی وزارت آموزش و پرورش از حادثه خاش مشکوک است/ روایت آموزش و پرورش فاقد جزییات و عکس است/ فانی دستور داده که بخش های مختلف "متناسب با ماموریت" به موضوع ورود کنند/ رسول پاپایی با نوشتن انشایی رمانتیک سعی کرده مساله را طبق "ماموریتش"  منحرف کند/ وظیفه روابط عمومی اطلاع رسانی در مورد جزییات حادثه است/ هنگام  طوفان و باد شدید ، دانش آموزان در حیاط مدرسه و پای دیوار همسایه چه می کرده اند؟ / این اتفاق مشابه آتش سوزی مدرسه شین آباد در دوره حاجی بابایی است/ معاون مطبوعاتی روابط عمومی صلاحیت موعظه مذهبی ندارد/ ظاهرا ماموریت روابط عمومی قلب واقعیت و پرت کردن حواس معلمان بوده است.  

 

 روایت رسمی وزارت آموزش و پرورش از حادثه خاش تنها روایت از مرگ معلم جوان روستای نوکجو شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان ،  روایت رسمی مدیران آموزش و پرورش است. اگر وزیر فعلی اصول گرا بود ، رسانه های اصلاح طلب این حادثه را به کارزاری برای محکومیت وزیر تبدیل می کردند !

اما حالا به مدد کاربلدی مسئولان  وزارت و ارتباط آنها با رسانه های اصلاح طلب ، مساله ای که باید باعث سرافکندگی وزیر شود را  به موضوعی حماسی تبدیل می کنند و وزیر و مدیران آموزش و پرورش با تجلیل از معلم مقتول و ارائه تصویری اغراق آمیز از ماجرا،  خاک در چشم حقیقت می پاشند و با برجسته کردن بخشی از واقعیت ، مسئولیت وزیر و دیگر مدیران را در این حادثه ماستمالی و پنهان می کنند.   

ظاهرا دیوار خانه ای در مجاورت مدرسه به دلیل بارش روزهای گذشته و وزش باد شدید ، در حال فروریختن بوده است. دو معلم مدرسه مرحوم حمیدرضا کنگوزهی و عبدالرئوف شهنوازی، سه دانش آموز در معرض خطر را نجات می دهند اما خود زیر آوار می مانند . حمیدرضا کنگو زهی کشته و شهنوازی زخمی می شوند. این روایت فاقد جزئیات است و حتی عکسی از مدرسه،  آوار دیوار و خانه همسایه که به درک حادثه کمک کند،  منتشر نشده است.

هیچ گفت و گویی با مدیر و معلمان مدرسه و دانش آموزان و اهالی محل در دست نیست.

روایت آموزش و پرورش از حادثه روایتی دستوری و کلیشه ای است.

مسئولان آموزش و پرورش با حماسی و رمانتیک کردن مرگ این معلم  می کوشند واقعیت را پنهان و حواس مخاطب را از آنچه رخ داده را پرت کنند. حمیدرضا کفاش  گفته : " وزیر آموزش و پرورش دستور داده اند که بخش‌های مختلف آموزش و پرورش متناسب با مأموریتش، به این موضوع ورود پیدا کنند. بخش معاونت پرورشی ، بحث الگوسازی را انجام می‌دهد. " کفاش خبر داده که گروهی به این منطقه اعزام خواهد شد تا از زندگی این مرد بزرگ و ایثارگر، فیلم مستند و گزارش تهیه کنند.

وی افزود : "برخی اماکن پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به نام «حمیدرضا گنگو زهی» معلم فداکار سیستان و بلوچستانی نام گذاری می‌شود." به گفته کفاش قرار است نام این معلم فداکار همراه با زندگی‌نامه وی در منابع درسی وارد شود.

بخش رسانه ای روابط عمومی وزارتخانه حتی روی دست کفاش هم بلند شد !

رسول پاپایی که در دوره حاجی بابایی نقش منتقد را بازی می کرد و مثلا در قضیه آتش سوزی مدرسه شین آباد از ماجرا تحلیل سیستمی ارائه می داد، اکنون در مقام توجیه گر وضع موجود با نوشتن متنی رمانتیک ، بر اساس رهنمود وزیر "متناسب با ماموریت" به موضوع ورود احساسی و رمانتیک پیدا کرده استت.

کسی که عنوان شغلی او معاونت رسانه ای مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش است در این حادثه حتی الفبای اصول کار رسانه ای را در انتشار خبر رعایت نکرده است. روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش هیچ جزئیاتی از خبر ارائه نداده و اصلا معلوم نیست ، این حادثه چگونه رخ داده است؟ در عوض معاون رسانه ای روابط عمومی با نوشتن یک انشا کوشیده است موضوع را منحرف کند.  

خواننده این خبر چه معلم و چه غیر معلم می خواهد بداند که  چرا در مدرسه شهید رحیمی روستای نوکوجوی شهرخاش، دانش آموزان هنگام وزش طوفان و باد شدید پای دیوار خیس خورده همسایه ایستاده بودند؟

چرا دور کردن دانش آموزان از پای دیوار که با یک فریاد و هشدار سریع تر می‌تواند انجام شود، منجر به مرگ یک معلم و جراحت معلم دیگر شده است؟

در موقع طوفان و باد شدید ، دانش آموزان در حیاط چه می کرده اند؟

وظیفه روابط عمومی اطلاع رسانی در مورد این جزییات است. اما بخش رسانه ای روابط عمومی با برجسته کردن فداکاری معلم، نقایص و کمبودها را پنهان کرده است. بر اساس ماموریت محوله تصور مدیر مطبوعاتی روابط عمومی این است که با شیفت مساله به سمت حماسه و تجلیل از معلم مسئولیت وزارتخانه پوشانده می شود.

این اتفاق از نظر ماهیت، فرقی با آتش سوزی مدرسه سفیلان و مرگ 13 دانش آموز در سال 83 ندارد. این حادثه مشابه آتش سوزی مدرسه درودزن فارس در سال 85  دوره فرشیدی است. این اتفاق مشابه آتش سوزی مدرسه شین آباد در دوره حاجی بابایی است...

استاندارد نبودن وسایل و فضای آموزشی و ضعف آموزش مدیر و معلم و ناظم در شرایط بحرانی ، عامل این حوادث بوده است. اینکه در خاش  به جای دانش آموزان ، یک معلم کشته شده ، تفاوتی در اصل مساله ایجاد نمی کند. وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان باید مسئولیت خود را در این حادثه بپذیرند.

مساله اصلی  این است که فضای مدارس برای دانش آموزان و معلمان ایمن نیست. با همان منطقی که حاجی بابایی را به خاطر آتش سوزی مدرسه شین آباد مقصر دانستیم الان هم باید شخص فانی را مقصر حادثه خاش بدانیم.

به نظر من هم روابط عمومی وزارتخانه و هم معاونت پرورشی حسب ماموریتی که از جانب وزیر داشته اند از مرگ یک معلم روزمزد در این حادثه استفاده ابزاری کرده اند. آنها دست پیش را گرفته اند که پس نیفتند.

آقای پاپایی برای انجام ماموریت خود به ثضیه رنگ مذهبی می دهد و عمل آقای کنگو زهی که اصلا جزییاتش معلوم نیست را نبرد فی سبیل الله می خواند و و در نقش یک واعظ مذهبی می نویسد : "مگر نه این است که شهادت دورکن دارد ، اول در راه خدا باشد و دوم هدف ،هدفی مقدس باشد و هرکس در مرگش این دو ملاک باشد در نزد پروردگارش شهید است."  و اضافه می کند : "ای کاش آنان که دستی در کار دارند ،گامی برای پاسداشت این شجاعت ها و معرفی آنان به عنوان شهید به نسل نوجوان و جوان بردارند."

وظیفه معاون مطبوعاتی روابط عمومی موعظه مذهبی نیست. آقای پاپایی باید چگونگی این اتفاق را توضیح می داد.

اینکه " آدم های خوبی مثل حمیدرضا ، شهید نامیده شوند یا نشوند ، پیش خدایشان عزیز می شوند" چه ربطی به وظایف مدیر رسانه های روابط عمومی دارد؟

آقای پاپایی به جای انشانویسی رمانتیک ، بهتر بود بر اساس مسئولیتی که برای آن حقوق می گیرد تصویری واقعی از آنچه که در این دبستان واقع در نقطه صفر مرزی رخ داده است را در پرتال رسمی روابط عمومی وزارت  منتشر می کرد.

استفاده ابزاری از مرگ یک آموزگار جوان و پیچاندن مطلب از طریق استخدام  تعابیر مذهبی و رمانتیک  برای خارج کردن وزیر و مدیران آموزش و پرورش از زیر بار مسئولیت در این حادثه ، واقعا نشانه سقوط  منتقدی است که وعده داده بود در جایگاه اداری خود در روابط عمومی واقعیت ها را منعکس می کند. اما در عمل از اطلاعات محدود خود در حوزه رسانه به نفع قدرت و انجام "ماموریت های محوله " استفاده کرد.

به نظر من ، اجزاء روایت رسمی آموزش و پرورش با هم سازگار نیست. اگر دیوار قبل از رسیدن معلمان فرو ریخته باشد قاعدتا باید دانش آموزان مجروح می شدند. اگر قبل از دخالت معلمان دیوار فرو نریخته بود کافی بود که با فریاد از راه دور به سه دانش آموز می گفتند از دیوار دور شوند. اینکه معلمان با حضور خود پای دیوار دانش آموزان را از خطر نجات داده و خود زیر آوار مانده اند یک معما است و نیاز به تصاویری از صحنه حادثه و  آگاهی از جزییات رویداد  دارد.

اینکه چرا مدیر بخش مطبوعاتی روابط عمومی وزارت به جای ارائه جزییات ، متنی رمانتیک  در خبرگزاری پانا منتشر می کند ، فقط یک توضیح می تواند داشته باشد. مطابق گفته آقای کفاش ، بخش های مختلف آموزش و پرورش باید در این حادثه ماموریت خود را انجام دهند و ماموریت روابط عمومی قلب واقعیت و پرت کردن حواس معلمان است.

به نظر می رسد که حرف های آقای کفاش هم احتمالا مفری برای عبور از بحران است. اگر هم گروه فیلم برداری اعزام شوند به جز تابلو مدرسه و سنگ قبر معلم مقتول چیزی برای ثبت نخواهند یافت و بقیه اش را به مدد تخیل می سازند. بعد از دوسه ماه با دادن امتیازاتی مادی به خانواده مقتول مساله  فراموش می شود . اگر هم بخواهند استفاده تبلیغاتی کنند ، تصویری که معاونت پرورشی از معلم مقتول خواهد ساخت قطعا  تصویری کلیشه ای و نامنطبق با واقعیت خواهد بود.

روابط عمومی هم از ترس اینکه صنفی ها سوار موج شوند و موضوع را به نفع خود مصادره کنند ، دست پیش گرفته اند که پس نیفتند ، اما آنهایی که طالب حقیقت هستند و می خواهند تصویری واقعی از این رویداد داشته باشند چیزی عایدشان نخواهد شد.

آنچه اهمیت ندارد این است که واقعا در دبستان شهید رحیمی با 53 دانش آموز ، در نقطه صفر مرزی پاکستان، در روز حادثه چه اتفاقی افتاد؟ 


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 19 فروردين 1395 20:13 خوانده شده: 3633 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1395/01/19 - 20:49
وقتی در همین شهر تهران مترو مدارس و منازل مردم را در جنوب شهر به ویرانی می کشد و هیچ عکس العملی از سوی مسولین هم نشان داده نمی شود و منجر به جابجای اجباری دانش اموزان و معلمان می شود چه انتظاری از نقطه صفر مرزی دارید که چه اتفاقی افتاده ..دیوار همسایه در طوفان فرو می ریزد و معلمی می میرد ..اینجا هم مترو مدارس را درهم فرو می ریزد و دادرسی نیست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/19 - 22:30
وظیفه مسئولان رسانه ای وزارت آموزش و پرورش تهیه گزارشی مطابق معیارهای روزنامه نگاری حرفه ای از حوادثی مانند حادثه خاش است. بعد از انتشار خبر می تواند سراغ مسئولان و معلمان و اهالی محل برود و نظرات و تفسیرهای مختلف از ماجرا را بازتاب دهد. اما این حادثه بار دیگر نشان داد که رسانه های کاغذی و الکترونیکی آموزش و پرورش صرفا ماموریت خاصی را تعقیب می کنند . تبلیغات به نفع وزیر و مدیران ! به رسانه ها و اخبار و اطلاعات منتشره توسط دستگاه تبلیغاتی وزارت آموزش و پرورش نمی توان اعتماد کرد.
پاسخ + 0 0 --
معلم ناامید 1395/01/20 - 07:36
مطالب بالا جالب بود و فانی اگر وجدان و شجاعت داشت باید استعفا میداد یا عذرخواهی و...
پاسخ + +16 -2 --
مریم 1395/01/19 - 21:23
این حادثه شاهد حی و حاضر داره, چطور میتونن واقعیت رو وارونه کنن, من که اصلا نمی فهمم, ضمنا اینکه آوپ اینطور برخورد کنه نمیتونه رفع مسؤولیت و یا پاسخگویی وزیر و دیگران باشه!
چه چیز این نحوه برخورد برای شما عجیبه؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/19 - 22:35
خانم مریم قطعا شاهد وجود دارد. بحث بر سر نحوه انعکاس ماجرا توسط دستگاه تبلیغاتی وزارتخانه است. این همه تاکید روی قهرمانی معلم مقتول ، برای پوشاندن بخش های دیگر واقعیت است. جزییات حادثه عمدا بیان نمی شود و به ماجرا رنگ حماسه می زنند. عکسی از مدرسه و دیوار فروریخته در دست نیست. بخش رسانه ای روابط عمومی خبررسانی در باره این حادثه را مدیریت و به عبارتی مهندسی می کند.
پاسخ + +18 -4 --
ناشناس 1395/01/19 - 21:33
اقای جانی دالر وارد میشود!اگر شمایید اقای شیرزاد که خیلی زود به اصل ماجرا پی میبرید! لطفا ما رو بی خبر نزارید
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/01/19 - 22:08
معلمی دیگری در این حادثه حاضر بوده یک مصاحبه با ایشون واقعیت را روشن میکنه البته اگر دوستان بالا اجازه بدهند حرفی گفته بشه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/19 - 22:42
آموزش وپرورش به کمک مقامات محلی و به مدد دور افتادگی منطقه و وضعیت خاص استان ، نوعی حصر خبری ایجاد کرده است.با ایجاد موج کاذب قهرمان سازی می خواهند حواس جامعه را پرت کنند. واقعا این نحوه اطلاع رسانی و تلاش در جهت استفاده ابزاری از مرگ یک معلم ، شرم آور است. ابتدایی ترین اصول کار حرفه ای خبرنگاری در انعکاس اخبار این ماجرا رعایت نشده است. بخش رسانه ای روابط عمومی ماموریت محوله از جانب وزیر را اجرا می کند و مسئولان از جمله وزیر بر موج پوپولیسم از نوع احمدی نژادی سوار شده اند.
پاسخ + +5 -2 --
الهام السادات هاشمی 1395/01/19 - 21:50
سلام اسم مدرسه شهید آیت الله طالقانی بوده است.من فیلم ش رو دیدم راست گفته شده.نحوه گردباد وتوفان را هم توضیح داده شده.دیوار متعلق به انبار همسایه بوده.مدرسه دیوار کشی نشده بوده که از خانه های همسایه جدا ب.در حقیقت کل روستا به همین شکل است.خانه ها دیوار کشی نداره.گردباد راشهید می بینه که داره به مدرسه نزدیک میشه.بچه‌ها را صدا میزنه که سریع از دیوار دور شن.ولی متوجه نمیشن.اینه که مجبور میشه خودش میره ولی وقتی می رسه دیوار فرو می ریزه واون خودش را سپر بلا می کنه وبقیه ماجرا.اما جای سؤال اینجاست که تا کی باید مدارس ما حتی یه دیوار کشی هم نداشته باشند.باشند واین مسایل پیش بیاد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:15
خانم هاشمی لطفا لینک فیلمی را که دیده اید اینجا بگذارید که بقیه هم ببینند. هرچه جستجو کردم نیافتم. من تقریبا همه اخبار مربوط به حادثه را دیده ام. خبرها فاقد جزییات هستند. چطور بچه با فریاد معلمها از دیوار دور نمی شوند؟ معلمها چگونه بچه ها را نجات می دهند ؟ چرا بچه ها که با فریاد دور نشده اند آسیب نمی بینند اما معلم کشته می شود؟ معلم چگونه خود را سپر بلا کرده است؟ دیوار خشتی و نم کشیده چگونه باعث مرگ معلم شده است؟ عرض بنده این است که روابط عمومی حسب وظیفه باید جزییات خبر را همراه با عکس منتشر می کرد .به نظرم برخورد رمانتیک و حماسی برای مخفی کردن بخشی از واقعیت است که خوشایند وزیر و مقامات نیست.
پاسخ + 0 0 --
بابک 1395/01/20 - 13:08
آیت الله طالقانی به مرگ طبیعی رحلت کردند و شهید نبودند .
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1395/01/19 - 21:54
ااقای شیرزاد !میخواستی چی بگن !بقیه ....همش تبلیغات وفیلم بازی کردن ودروغگویی!برای کسانی که شب وروز دروغ مگویند ودروغ در رگ وریشه وخونشان است واگر یک روز دروع نگویند شبش خوابشان نمی برد!چه انتظاری داشتی
حالا که اینقدر مار خورده اند که افعی شده اند ومیدانند چطور فیلم بازی کنند تا حواسها پرت شود واصل داسنان از یاد برود
اما غافلند از اینکه حنایشان دیگر رنگ ندارد ودم خروسشان مدتهاست که بیرون زده
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:19
من این جوری برخورد نمی کنم . حرف بنده این است که روابط عمومی وزارتخانه باید گزارشی دقیق و حاوی جزییات از حادثه منتشر می کرد. من فکر می کنم نوعی مسابقه بین وزیر و فعالان صنفی برای مصادره معلم مقتول و قهرمان سازی از او وجود دارد. ظاهرا وزارتخانه موفق تر عمل کرده است!!!
پاسخ + +7 -3 --
ناشناس 1395/01/19 - 22:26
از اینکه صدای معلم پیگیر این مسئله ست واقعا خوشحالم با این رفتار بیطرفی خوش رو نشون میده و اینکه فقط در حال انتقاد به حاجی بابایی نیست به جز اینکه امیدواریم با این پیگیری حقیقت ماجرا روشن بشه.
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/01/20 - 17:04
متاسفم برات شیرزاد.دنبال چی میگردی؟یک معلم جونش رو از دست داده بعد شما می نویسی موج کاذب قهرمان سازی!!!!!!!
پاسخ + +6 -2 --
حمید البرز 1395/01/19 - 22:43
آقای عبداللهی تاسف تاسف!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:20
من هم از مرگ این همکار عزیز و جراحت همکار دوم متاسفم و به شما همکار عزیز تسلیت می گویم.
پاسخ + +11 0 --
فرهنگی 1395/01/19 - 22:53
آفتاب پشت ابر نخواهد ماند!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:22
متاسفانه رسانه های اصلاح طلب که زمان حاجی بابایی و فرشیدی خیلی به این مسایل حساس بودند. الان به دلایل سیاسی خیلی پیگیر ماجرا نیستند.
پاسخ + +9 0 --
محمد 1395/01/19 - 23:26
متاسفانه وزیر برای پوشاند ضعف و استاندار نبودن مدارس با خبر غیرواقعی فرار به جلو انجام دهد ولی احتمالات و گمانها بر اینه که سقفدفتر مدرسه فرو ریخته است!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:24
در مورد ریختن سقف مدرسه چیزی نشنیده ام. اما پنهانکاری دستگاه آموزش و پرورش نشان می دهد که آنها چیزی را پنهان می کنند.
پاسخ + +6 -2 --
جواد 1395/01/19 - 23:42
با سلام
این که مسوولین مقصرند و دارن به جلو فرار می کنن درست، ولی لحن متن و برداشتی که میشه از اون کرد، کوچک کردن اقدام شجاعانه معلم شهید است که با دو بچه جان عزیز خودش رو به خطر انداخته.
لطفا در دعواهای جناحی جان و شعور مردم رو مسخره نکنید...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:27
اینجا دعوای جناحی در میان نیست. مرگ این همکار هم باعث تاسف است. اما جزییات حادثه مهم است. در مورد همسر و فرزند مقتول هم نگران نباشید ظاهرا وزیر قول داده که همسر او را استخدام کند. شعور مردم را کسانی مسخره می کنند که جزییات یک حادثه را منتشر نمی کنند و به جای آن حماسه سرایی می کنند.
پاسخ + +9 -1 --
حسنی 1395/01/20 - 00:23
باید به حال وزارتخانه تاسف خورد که این چه مدرسه ای هست که دیوارش با یک باد بر سر معلم و دانش اموز فرو می ریزد!!
اقای وزیر به جای فداکار خواندن معلمان که خود نوعی هندوانه بغل کردن ماست فکری به حال و روز مدارس و معلمان بکنند.
لااقل از محل درامد 13 میلیارد تومانی اسکان امسال کمی را به مدارس اختصاص داده و همه را یکجا تو ...و امثالهم نریزند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:30
رقم 13 میلیارد رقم قابل توجهی در اشل هزینه های عمرانی اموزش و پرورش نیست.اما اینکه دیوار همسایه داخل مدرسه فروریخته و معلم را کشته بسیار تاسف بار استو نشانه بی برنامه بودن سازماننوسازی و تجهیز مدارس است.
پاسخ + +7 -3 --
علوی کیا 1395/01/20 - 01:08
من با آقای عبدالهی موافقم . نکات تاریک و مبهم این ماجرا واقعا زیاد و در حد المپیکه ما که نفهمیدیم اصلا....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:31
همه ما باید در جای خود خواهان پاسخگویی مسئولان و ارائه اطلاعات دقیق باشیم.
پاسخ + +5 -3 --
کنشگر وفعال صنفی 1 1395/01/20 - 02:14
به نظر من سهوی یا عمدی خلط موضوع شده ،یک دل نوشته یا یک انشا از سوی کسانی که دراین متن ،،کار بلد ،، و دارای ارتباط خوب نامیده شدن هرگز موضع رسمی یک وزارت خانه نیست . اگر چنین است همه نوشته ها و مقالات و اظهار نظرها ی مسولان باید مو ضع رسمی تلقی شود که غیر منطقی و غیر عقلی است ودر مناسبات اداری و رسانه ای چنین تفسیر وروندی معمول نیست . !!
شاید این خلط صورت گرفته تا به این پرسش ها که : از کجای این انشا می توان ثابت کرد که نشان می دهد که موضع رسمی وزارت است!!!؟ وجه تشابه این حادثه با حادثه دلخراشی چون سفیلان چیست ؟؟! این که با دادن امتیاز مالی به خانواده ابعاد آن فراموش می شود آیا توهین به خانواده و همسر تحصیلکرده ایشان وحتی به جامعه معلمان نیست ؟؟؟تشبیه این اقدام شجاعانه به فاجعه ای پر ازسهل انگاری و بی مسولیتی مثل حادثه سفیلان ادامه اتهام زنی و توهین های قبلی نویسنده به معلمان و گرا دادن به نهادهای فرهنگی برای بی نتیجه گذاشتن تلاش ها برای شهیدنامیدن این معلم مانند معلم بروجردی از طرف تشکل ها نیست ؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:42
کنشگر صنفی عزیز شما کنشگر صنفی هستی یا کارمند روابط عمومی ؟ضمنا کنشگر همان فعال است و عبارت کنشگر و فعال صنفی حشو است. فرض کنیم انشای آقای پاپایی نظر شخصی ایشان بود . شما بفرمایید موضع رسمی وزارتخانه چیست؟ وجه تشابه این ماجرا با سفیلان، فقدان امکانات ایمنی در مدرسه است. همین امروز در خبرها دیدم که وزیر قول داده که همسر معلم مقتول استخدام شود این هم امتیاز مادی که گفته بودم ! در حادثه سفیلان هم اتفاقا سرباز معلم مدرسه به شدت دچار سوختگی شد و بعد از چند روز درگذشت. عرض بنده این بود که آقای پاپایی صلاحیت طرح موضوعات مذهبی و صدور فتوا در مورد معیارهای شهادت را ندارد.
پاسخ + +6 -4 --
کنشگر وفعال صنفی 2 1395/01/20 - 02:20
از آقای پورسلیمان بپرسید یا به سایت و نوشته ها و مقالاتی که نوشته شد و تلاش هایی که برای شهید محسوب شدن معلم بروجردی شد مراجعه کنید تا ببینید که یک خواسته صنفی بوده است که هر بار به دلیلی نشده است . این شبهه آفرینی ها در ادامه گرا دادن های امنیتی پیشین شیرزاد است او این بار با شک و شبهه در صحت ااین اتفاق ،به نهادهای فرهنگی گرا و بهانه می دهد که دقت و مراقبت کنید تا تشکل ها ی صنفی موفق نشوند با ایجاد جو احساسی این معلم راشهید محسوب کنند تا بخواهند بیش از پیش بین معلم ها محبوب شوند !!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:49
کنشگر گرامی فعلا که پیشتاز این مساله آقای فانی و ابواب جمعی او مانند کفاش و پاپایی هستند. کار فعال صنفی ایجاد جو احساسی نیست. فعال صنفی باید تابع منطق و استدلال باشد. خدا را شکر که کارکنان روابط عمومی و فعالان وکنشگران صنفی ! بر سر یک مساله یعنی نقش شیرزاد در گرا دادن به توافق رسیدند.من دارم به خودم امیدوار می شوم که هم دستگاه امنیتی و هم دستگاه فرهنگی زیر نفوذ من هستند و منتظر نشسته اند ببینند شیرزاد چه می گوید و همان را عمل کنند !!!!
پاسخ + +5 -4 --
کنشگر وفعال صنفی 3 1395/01/20 - 02:23
ی زیر سوال بردن این شجاعت معلم، و بی اثر گذاشت کردن هر تلاشی برای شهید نامیدن این معلمها از سوی تتشکل ها،به خودش اجازه می دهد ،به قصد کوچک کردن این کار بزرگ واقدام انسانی که حتی رییس جمهور وشخصیت هایی مانند عارف و لاریجانی ومهاجرانی زبان به تحسین آن گشوده اند بی پروا تعیین تکلیف کند و با نیت کوچک کردن کار و تشیک در آن می پرسد :چرا معلم با فریاد یا سرو صدا این کار را نکرده است؟؟؟؟ !!!!!!!!وچون خودش زیر آوار مانده است پس این یک معما ست !!!!!و شاید در ذهن و ضمیر شیرزاد نجات جان کودکان ، قهرمان سازی و تبانی ناشیانه معلم فداکار ودوست شجاعش بود ه است!!! !! این نوشته تنها استمرار کینه های قدیمی به فعالان صنفی و ادامه ی دشمنی با تشکل ها است . وتوصیه آخر این که : اگربا حرکت های صنفی مخالفید در اقدامات شجاعانه خالصانه و خدایی معلمان تشکیک ایجاد نکنید چرا که اجرشان نزد خدا و مردم محفوظ است .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 12:57
متوجه نشدم که کنشگر و فعال صنفی چرا باید به حرف عارف و لاریجانی و مهاجرانی !!! استناد کند ؟ چرا باید از قصور و تقصیر روابط عمومی در انجام وظایف ذاتی آن دفاع کند؟ کنشگران صنفی که نباید تابع سیاست باشند . مخاطب بنده رورابط عمومی وزارت و مسئولان است. انتقاد من این است که چرا خبر واقعه را با جزییات و مصاحبه با شاهدان عینی و عکس همراه نکرده اند ؟ تصور من این است که مسئولان آموزش و پرورش به توصیه وزیر در اقدامی هماهنگ بخشی از واقعیت را پنهان می کنند.
پاسخ + +8 -1 --
علی.ستاد 1395/01/20 - 06:23
در این حادثه هم مانند تمام اتفاقات تلخ دیگه روابط عمومی وزارتخونه با ترفند از کنار موضوع رد شد و آدرس غلط داد
متاسفم واقعا
پاسخ + +6 0 --
فرهنگی 1395/01/20 - 06:59
مگه ارتفاع این دیوار چقدر بوده که باعث مرگ یک نفربشه.
معلمی که زخمی شده. گفت رفتیم بچه ها رو نجات بدیم. معنیش اینه که دیوار قبلا ریخته بوده رو بچه ها. پس چطوری این همکار رفت زیر آوار!
اگر باد و طوفان شدید بوده, چرا بچه ها رو برای زنگ تفریح فرستادنتو حیاط?!
پاسخ + +5 -4 --
فرهنگی 1395/01/20 - 07:28
اقای شیرزاد اگه ترشی نخوری یه چیزی می شی از شما و دوستان رسانه ایتون که همیشه مدافع تمام قد فانی بودید و هستید این مطلب بعید بود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 13:00
بر خلاف تصور شما ترشی تاثیری در نوشته ها ندارد. اما شیرینی دارد. بنابراین باید خبرنگاران را از خوردن شیرینی برحذر داشت. شاید شما ندیده اید . من از سال 76 منتقد عملکرد همه وزرا بوده ام. از جمله فانی
پاسخ + 0 0 --
علوی کیا 1395/01/20 - 18:58
آ فرهنگی این نوع صحبت شما در شان یک فرهنگی نیست واقعا
پاسخ + +11 -2 --
شهاب 27سال 1395/01/20 - 08:54
استفاده ابزاری از مرگ یک آموزگار جوان و پیچاندن مطلب از طریق استخدام تعابیر مذهبی و رمانتیک برای خارج کردن وزیر و مدیران آموزش و پرورش از زیر بار مسئولیت در این حادثه ، واقعا نشانه سقوط منتقدی است که وعده داده بود در جایگاه اداری خود در روابط عمومی واقعیت ها را منعکس می کند. اما در عمل از اطلاعات محدود خود در حوزه رسانه به نفع قدرت و انجام "ماموریت های محوله " استفاده کرد..............احسنت به اصل مهمی اشاره کردید ،هرطور فکر می کنم این شهید وشهادت با عقل جور در نمیادمسئولان برای اقناع افکارعمومی جزئیات را انتشار دهند
پاسخ + +7 -1 --
محمدی 1395/01/20 - 09:47
آقای شیرزاد وپورسلیمان با سلام ارادت
من بعنوان یک معلم به دلیل :
1-نشان دادن رفتار سیاسی ارباب جرائد درقضیه شین آباد
2-واقع نمایی این حادثه سیستان و بلوچستان
3-رو کردن چهره پایایی ها
4- تجزیه وتحلیل دقیق این واقعه وفوت معلم
5- فیلم سازی صحنه در وزارت وحضور هنر پیشه ای وزیر
تشکر وقدر دانی می کنم اما یک اشال هم به شیرزاد دارم !نگفتی حادثه 83 در زمان کدام وزیر بود؟!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 13:04
حادثه 83 در زمان وزارت مرتضی حاجی بود. سال حادثه به اندازه کافی گویا است. در آن حادثه 13 دانش آموز زنده و مقابل چشم اولیاشان در آتش سوختند. بعد از آن بود که خاتمی لایحه ای به مجلس تقدیم کرد که 4 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس اختصاص دهند. این لایحه در سال 85 تصویب شد . اما.... این اما در یک کامنت نمی گنجد.
پاسخ + +7 0 --
دکتر 1395/01/20 - 10:14
آقای شیرزاد یه سوال این اداره یا سازمان روابط عمومی و اطلاع رسانی رییس یا سر پرست نداره که در نوشته های جنابعالی عیچ اسمی از او آورده نمی شود . مسولیت پاسخگویی با رییس این واحد روابط عمومی نیست ?؟ شما چرا برای اوحاشیه امن درست کردی ؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 13:09
تصور من این است که آقای فلانی ارتباط ویژه با وزیر و نزدیکان او دارد و فقط از جنبه صوری تابع روابط اداری است. البته این نوع مدیریت از جانب وزیر نوعی دور زدن مدیران زیر دست است و نتایج فاجعه باری دارد.
پاسخ + +7 -2 --
ناشناس 1395/01/20 - 10:31
آقای شیرزاد عبدالهی شما هم به نفع خود سروصدا وشلوغ کاری راه انداخته اید! "خانه از پای بست ویران است / خواجه در بند نقش ایوان است " مدارس ابتدایی که ما داریم به جز ویرانه ای چیزی در آن نیست چه در شهرها وچه در روستاها در مدارس ابتدایی بی سوادی وناتوانی در امر آموزش بیداد می کند ، کار شاق آموزش و پرورش این است که یک فرم ارزشیابی به مدیران بدهد ودر آخرسال آن را کامل کنند و تحویل کار گزینی بدهند بدون این که در کار این مدیران نظارتی وجود داشته باشد ، برخی از معلمان کم تجربه باید تن به هر درخواست نامشروعی به مدیر و معاون مدرسه بدهند تا گزارش نادرستی از فعالیت آن ها به داره ندهند ودر واقع یک گزارش ماست مالی شده واهدا ء< نمره های واهی وقلابی، آقای پاپایی نمی خواهد در مرگ معلم مقتول نوحه خوانی کند ، به فکر چاره ای باشد که مدارس ابتدایی را نجات دهد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 13:12
من با اکثر انتقادهای شما موافقم . اما دلیل حمله شما را نفهمیدم ؟ لطفا بفرمایید نفع من در کجاست؟ نزد فانی ؟ نزد حاجی بابایی ؟ یا جای دیگر ؟ بعد هم فرق انتقادهای من با شما چیست که مال من را شلوغ کاری و سروصدا نامیده ای ؟
پاسخ + 0 -6 --
فعال صنفی 1395/01/20 - 11:43
فعلا که همه چیز آرومه خبری از تجمع تحصن نیست . بهانه ای نیست تافعالان صنفی را ضد امنیتی و...اعلام کند و فعلا موفق شده یکی را به زابل و دیگران را با احکام قضایی ساکت کند پس بهتره به جای تمجید از کار این معلم عزیز به نام نقد وزارت این کار بزرگ را کوچک جلوه دهد . متاسفم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/20 - 13:16
من در باره کوچکی و بزرگی نظری نداده ام. فقط خواسته ام قبل از حماسه سرایی ، جزییات اتفاق روشن شود. شما اگر خبر داری ما را مطلع کن. من خوشحالم که به همت آقای پاپایی ، کنشگران صنفی و وزیر محترم در یک نقطه حماسی و احساسی با هم تلاقی کردند و به توافق رسیدند.
پاسخ + +1 -3 --
ناشناس 1395/01/20 - 13:56
اقای کنشگر وفعال صنفس!ما که در سایت صنفی به همچین تحلیلی که جنا بعالی اشاره کردید بر نخوردیم! ولی باید بگویم پرسشگری از چگونگی واقعه وسهل انگاری مسولان در رسیدگی به وضعیت ایمنی مدارس ربطی به بی اعتبار کردن عمل شجاعانه وفداکارانه این معلم به راستی شهید ندارد واین جنابعالی هستید که خلط مبحث کرده اید نه نویسنده مقاله
پاسخ + 0 0 --
کنشگر 1395/01/20 - 22:39
رسیدن به توافق بد نیست . اگر به تعبیر شما توافقی شده از استاد پورسلیمان یاد گرفتیم که بعد از سال ها رد و بدل کردن الفاظ و القاب ان چنانی بین شما بهد توافق رسیدین
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/21 - 09:47
بله به نظر من فداکاری معلم ارزشمند است و سوء استفاده وزارتخانه زشت و کاسبکارانه. در پاسخ کنشگر صنفی عرض کنم که بنده همین حالا هم با پورسلیمان اختلاف نظر در برخی مسایل دارم. صدای معلم از دید من یک رسانه در حوزه آموزش و پرورش است. آقای پورسلیمان هم مدیر این رسانه است. بنده به عنوان یک روزنامه نگار و تحلیلگر مسایل آموزش و پرورش نوشته هایم را برای سایت ایمیل می کنم. سایت هم در راستای انعکاس نظرات مختلف در حوزه آموزش و پرورش این نوشته ها را بدون کم و زیاد منتشر می کند. آنچه می نویسم نظر شخصی خودم است و در مواردی با نظر آقای پورسلیمان و اعضای شورای نویسندگان این سایت، متفاوت و حتی متضاد است. نمی دانم کنشگر چه تشکیلاتی هستید؟ اما اگر شما هم رسانه ای دارید که نظرات مختلف را منعکس می کند بنده با کمال میل برای رسانه شما هم مطلب می نویسم. هنر یک رسانه انعکاس دیدگاه های متفاوت در کنار هم است. آشنایی با دیدگاه های مختلف در هر موضوعی حق معلمان است.
پاسخ + +2 0 --
معلم تهرانی 1395/01/20 - 16:54
آموزش و پرور ش دروغگو است
پاسخ + +2 0 --
ستادی 1395/01/20 - 18:04
سلام من با شیرزاد در اکثر مواردموافقم . چرا یک مدزسه بدون حیاط بوده است ؟؟؟ آیا رییس نوسازی تا کنون از محل باز ید کرده است .؟؟؟ گزارش او به وزیر چه بوده است ؟ چرا اقای میر شاه ولد در برابر این اتفاقات ساکت است و هیچ توضیحی نمی دهد و خودارا پاسخگو نمی داند ؟ اینها نکات مهمی است که رییس مرکز اطلاع رسانی باید اعلام کند نه این که او هم مثل آقای رییسی و میر شاه ولد و...ساکت بماند.. از اقای عبدالهی انتطار می رود به مطالب قوی خود رنگ شخصی ندهد و از اعتبار مطالب خودش کم نکند . با کنشگر صنفی موافقم که انشا یک نوشته شخصی موضع گیری رسمی وزارت نیست واین قضاوت ونام بردن از افراد به دلیل نوشته شخصی احتمال شخصی کردن را بالا می برد . در همه جا از فرد اول می خواهند به اشکالات پاسخ دهد در حالی که در این نوشته کسی از رییس و مسول روابط عمومی که عضو شورای معا ونان است پاسخ نمی خواهد که یکی از خوانندگان هم پرسیده اند چرا برای ایشان حاشیه اامن درست کردیده اید .؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/21 - 09:52
نوشته معاون رسانه ای روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در سایت خبرگزاری پانا صرفا یک نظر شخصی نیست. در مورد اطلاع رسانی آقای پاپایی نه تنها حقیقت ماجرا را با جزییات و عکس منتشر نکرده است یعنی در انجام وظیفه کوتاهی کرده ، بلکه با انتشار یادداشت در خبرگزاری دانش آموزان موضوع را حماسی کرده که به نظر من هدف گیج کردن وپرت کردن حواس مخاطبان است.
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1395/01/20 - 19:14
ای کاش رسانه ملی هما ن بر خورد با حاج بابایی شد. با فانی هم بشه صد افسوس که نخواهدشد. باز هم درود بر حاج بابایی وامادرامد ...
پاسخ + 0 -3 --
سلیمی 1395/01/20 - 20:26
این نوشته نشان می دهد آقای عبدالهی منتقد واقعی است و پاسخی است به کسانی که نوشته های او را مخالفت با وزیر قبلی و طرفداری از آقای فانی تعبیر می کردند. ما واقعا در همه موارد به این نوع بینش نیاز داریم که به هر قضیه با انصاف و واقع بینی بنگریم. متاسقانه در قضیه تشریح زنده یک خرگوش توسط معلم، اکثر نظرها یک سو نگرانه و به نفع این کار بود و این یعنی نگرش صنفی غلط. انتقاد را باید از خودمان شروع کنیم.
پاسخ + 0 0 --
مدیر مدرسه 1395/01/20 - 21:52
نوشته خوبی است . پیش نیاز ها هم خوب بیان شده اند اما اصرار نویسنده به تخریب یک نفر به این بهانه از ارزش علمی و بی طرفیش کم کرده است به هر حال هر کس الفبای مدیریت را بداند اطلاع دارد که در یک مدرسه من که مدیر هستم وظیفهردارم پاسخگوی همه اقداماتی که در مدرسه تحت مدیریتم می گذرد باشم به نطرم در این قسمت نویسنده به عمد نقد خوب خود را توام با نقد فردی و شخصی کروه که هرکس کمی کتاب خوان یا روزنامه خوان باشد متوجه می شود .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/21 - 08:59
مدیر مدرسه محترم ،انتقاد اصلی من این است که مدیران آموزش و پرورش بر اساس ماموریتی که وزیر به آنها داده به روایتی کلیشه ای و بدون جزییات و فرمایشی از این اتفاق چسبیده اند. اقای پایایی معاون رسانه ای و مطبوعاتی روابط عمومی است. انتقاد به او در رابطه به جایگاه اوست. متاسفانه آقای پاپایی اطلاعاتی که در حوزه رسانه دارد در جایگاه جدید برای انسداد خبررسانی ستفاده می کند . من مطمئنم اگر مثلا فرهادی هنوز مدیر روابط عمومی بود به این تر و فرزی نمی توانست موضوع را در جهت منافع تیم اداری کانالیزه کند. این که شخصی آگاهی خود را در خدمت بستن منافذ اطلاع رسانی قرار دهد بسیار تاسف برانگیز است.
پاسخ + +3 -1 --
ستادی 1395/01/20 - 21:39
قسمت 1
بهتر نبود به جای پرداختن به یک نوشته شخصی و کم کردن از اعتبار علمی نقد خوبتان پیشنهاد می کردید خبرنگاران از محل حادثه بازدید کنند در این صورت پاپایی هر چقدر هم قدرت داشته باشد آیا می تواند از دستور جدایی یا وزبر تمرد کند ؟؟
محل حادثه یک مرکز نظامی ی نیست عذر شما که در امریکا هستید برای حاصر نشدن در محل حادثه پذیرفتنی است این همه خببر نگار و معلم موبایل به دست نمی توانند یک عکس ازواقعیتی که شما می گویید پنهان شده است بفرستند ؟؟؟؟ واقعا یک نفر مثل کفاش یا پا پایی تا این حد توانایی دارند که جلوی ابن همه ادم و خبرنگار بایستند ؟ ادامه در کامنت بعد .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/21 - 09:08
منطقه صفر مرزی آنهم در استان سیستان و بلوچستان به ملاحظات امنیتی امکان اطلاع رسانی خبر نگاران را محدود کرده است. اما به فرض اصلا خبرنگاری به منطقه دسترسی نداشته باشد آیا روابط عمومی و بخش رسانه ای آن نباید حداقل یک عکس از دیوار فروریخته را منتشر می کرد تا روایت رسمی باور پذیر شود؟ عرض بنده این است که خبر جزییات نداردو اهمیت خبر در جزییات آن است . اینکه مرتبا تکرار کنیم یک معلم فداکار ، سه دانش آموز را نجات داد و جان خود را فدا کرد ارزش خبری ندارد.
پاپایی ، جدایی ووزیر حقوق می گیرند که کار خود را درست ودر چهارچوب قانون انجام دهند. معاون رسانه ای که به جای خبررسانی بر اساس اصول حرفه ای ، انشا می نویسد و حواس مخاطب را از موضوع پرت می کند به وظیفه خودش عمل نکرده است.
پاسخ + +2 -1 --
ستادی 1395/01/20 - 21:41
ادامه :
من حرف شما را تا حدی اندک در کاربلدی پاپایی وکفاش باوردارم. اما توجه داشته باشید این دو عددی نیستند که بخواهند حقیقت را پنهان کنند البته اگر خبرنگاران از محل کارشان تکانی بخورند و به خاش بروند و چیز پنهانی باشد . ضمنا شما به منازعات قدرت در وزارتخانه ها خوب اشراف دارید فکر نمی کنید خودتان تحت تاثیر اطلاعات بخشی از این بازیگران قدرت قرار گرگرفته اید و قلمتان را در خدمت بخشی از این طرفهای درگیر و قربانی کردن گروهیی دیگر قرار داده اید ؟ به عنوان یک ستادی کار کشته و مطلع توصیه می کنم دقت کنید که برخی اعتبار وقلم شیوا وحیثیت مطبوعاتی شما را بازبچه منازعات خود نکنند .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/21 - 09:17
این رفتار کفاش و پاپایی ظاهرش کاربلدی است. اینکه افراد در موقعیت اداری از اطلاعات و آگاهی خود در جهت منفی استفاده کنند فقط نشانه فرصت طلبی است. خیلی با نظر شما موافقم که خبرنگاران از پشت لپ تاپ بلند شوند ، اما وضع رسانه فشل است . مسایل سیاسی و جناحی هم ملاحظاتی در رسانه های اصلاح طلب ایجاد کرده که دست خبرنگاران مستقل را بسته است. خبر دارم که خبرنگارانی عازم منطقه هستند و امیدوارم با دست پر برگردند. آقای کفاش قضیه را لو داده و گفته : "وزیر آموزش و پرورش دستور داده اند که بخش‌های مختلف آموزش و پرورش متناسب با مأموریتش، به این موضوع ورود پیدا کنند." در واقع روابط عمومی و معاون پرورشی و مدیرکل استان همه در ماستمالی کردن قضیه هماهنگ عمل می کنند .
پاسخ + +3 -1 --
بهادر 1395/01/20 - 22:09
اقای شیرزاد ایا اطلاع دارید که از ورود خبرنگاران به مدرسه یا روستا ممانعت شده باشد ؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/21 - 09:28
نه ! اطلاعی در این زمینه ندارم ولی رفتن خبرنگاران کار راحتی نیست. صمن اینکه رسانه های اصلاح طلب به خاطر رودربایستی با دولت تمایل چندانی به کارکردن روی موضوع ندارند. آموزش و پرورش با حماسی کردن داستان و دست پیش گرفتن ، موضوع را به سمت داستان ریزعلی خواجوی شیفت کرد. ارائه روایتی متفاوت از داستان با توجه به سفر فانی به منطقه و پیام مسئولانی در حد رییس جمهور و رییس مجلس دشوار شده است.
پاسخ + +1 0 --
آزاد از تهران 1395/01/20 - 22:58
نوشته خوبی است اما نوشته شخصی یک نفر حتی اگر مورد توجه روزنامه یا خبر نگار باشد موضع رسمی وزارت خانه نیست . تا جایی که من اطلاع دارم سخنگوی وزارت آقای ثقعی است . شما چرا به جای اشاره به یک نوشته شخصی به سخنا رییس اموزش وپرورش سبستان وبلوچستان یا پیام وزیر رفرنس ندادین ؟؟؟!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/21 - 09:33
دوست عزیز آقای ثقفی مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است و در این قضیه ذیمدخل نیست. اصل حرف هماناست که کفاش گفت : "وزیر آموزش و پرورش دستور داده اند که بخش‌های مختلف آموزش و پرورش متناسب با مأموریتش، به این موضوع ورود پیدا کنند." این ورود برای این بوده که موضوع مثل موارد مشابه مثلا قضیه مدرسه شین آباد نشود و افکار عمومی به میدان نیاید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/21 - 09:36
شماره يك
روزنامه شهروند روز شنبه 21 فروردين صفحه 17 : رييس سازمان نوسازي : مدرسه نوساز و مستحكم است سال 83 به شكل استاندار ساخته شده است . مانند اغلب مدارس سه كلاسه اين مدرسه هم بدون ديوار حايل است . خود مدرسه هيچ مشكلي نداشه است . فيلم مدرسه هم موجود است و شما مي توانيد آن را مشاهده كنيد ...... از532 هزار كلاس فقط 1000 كلاس گلي هنور وجود دارد يعني كمتر از 2 دهم .
گزارش اين روزنامه را با روايت يك طرفه نويسنده مقايسه كنيد ادامه در كامنت بعد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/21 - 10:02
من در این یادداشت ، بحثی در مورد ساختمان مدرسه نکرده ام.عرض بنده این است که خبر منتشر شده در مورد طوفان و نم کشیدن دیوار همسایه و نجات جان سه دانش آموز و قتل یک معلم ، فاقد جزییات است و اصول اولیه خبرنویسی در آن رعایت نشده است . ضمنا آقای رییسی رییس سازمان نوسازی یکی از مظنونان این داستان است و البته ایشان از مجموعه خود دفاع می کند. همین آقای رییسی در آتش سوزی شین آباد هم زیر بار نرفت و تا آخر گفت که بخاری کلاس استاندارد بوده است !
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1395/01/21 - 10:47
ادامه
متوجه مي شويد كه :
شايسته است منتقدان اين گونه علمي، ميداني، مفيد و چند بعدي نقد كند . كينه ورزي با كفاش يا كسي ديگر به بهانه نقد از جايگاه نويسنده و اعتبار كنشگران، اهل انديشه و روزنامه نگاران كم مي كند .
من مدتهاست با جريده اي قانومند و حرفه اي بسان شهروند تبادل انديشگي دارم . انچه در اين نشريه بنيان كار است واكاوي ابعادموضوع است نه گير دادن به افراد .به گمان من اين شيوه مي تواند راهبرد همه ي كساني باشد كه دستي در رسانه دارند .
شايد اين شيوه روزنامه نگاري از عوارض دوستي و هم پيماني با پور سليمان باشد
پاسخ + 0 0 --
محمد ادب 1395/01/21 - 11:01
با سلام
تبلیغ روزنامه شهروند !
آقای ناشناس !
یک دفعه می گفتید من مهدی بهلولی هستم !
کسی که توان و جرات بیان نام خود را ندارد بهتر است سکوت کند !
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1395/01/21 - 13:49
دوست عزیز ناشناس
سلام
ما این گزارش را در صدای معلم منتشر کردیم .

اما بیشترین حجم گزارش همان سخنان تکراری بود که رئیس سازمان نوسازی و سایر مسئولان در رسانه های دیگر منتشر کرده بودند !

وظیفه رسانه فقط قیچی کردن مطالب از سایر منابع نیست !

مهم ترین وظیفه یک رسانه ، آگاهی بخشی و پرسش از مسئولان و سیاست گزاران است بدون هر گونه رودربایستی !
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/22 - 10:00
چیزی به نام هم پیمانی من با پوررسلیمان وجود ندارد. تا جایی که من می دانم پورسلیمان عضو هیچ حزب و گروه سازمانی و تشکیلاتی نیست و صرفا مدیر سایت خبری - تحلیلی صدای معلم است و در حوزه آموزش و پرورش اطلاع رسانی می کند . شما ناشناس عزیز هم در کنار تعریف و تمجید از نشریه شهروند متعلق به سازمان هلال احمر بهتر است در جهت تقویت رسانه معلمی صدای معلم و دیگر رسانه های معلمی تلاش کنی . من به سایت صدای معلم انتقاد
دارم. اما سعی می کنم آن را به عنوان یک رسانه آموزش و پرورشی تقویت کنم. با پورسلیمان هم پیمان نیستم و در مورد شیوه اداره سایت صدای معلم اتفاقا با ایشان هم نظر نیستم .اما در کار رسانه لازم نیست که افراد با هم هم نظر باشند. زیبایی و امتیاز رسانه در حضور افرادی با نظرات متفاوت است. ما باید یاد بگیریم در عین اختلاف نظر با هم همکاری کنیم. رابطه من با پور سلیمان خیلی ساده است.من نوشته هایم ا برای ایشان ایمیل می کنم و ایشان صرفنظر از اینکه نوشته من با نظرات ایشان موافق یا مخاف است آن را منتشر می کند. به همین سادگی .
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1395/01/21 - 11:15
آقاي محمد ادب دوست عزيز: تبليغ نبود بلكه رفرنس براي خوب و براي خدا نوشتن بود . شما دنياي شناخت تان كوچك و در حد جناب آقاي بهلولي كه الحق علمي ترين معلم روزنامه نگار است مي باشد . طيف بزرگي از اهالي انديشه با نشريات تبادل انديشه دارند كه لزوما بهلولي نيستند ونويسنده نيستند و شما حتي عكسشان را هم نديده ايد . دنياي فرهيختگي خودرا بزرگ كنيد و به تدبر در مطلب بپردازيد .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/01/22 - 10:06
اندیشه اگر در چهار چوب یک ایدئولوژی و یا منافع سازمان و گروه خاصی محدود باشد ابتر است. مثلا صرفنظر از مصادیق اگر کسی در چهار چوب تضاد طبقاتی و جنگ بین فرادستان و فرودستان مسایل آموزش و پرورش را ارزیابی کند تبدیل به یک تبلیغاتچی حزبی ومروج یک ایدئولوژی خاص می شود.
پاسخ + 0 0 --
مجيد 1395/01/24 - 15:22
تحليل بسيار منطقي بوده روابط عمومي آ.پ بايد پاسخ مستدل و جامع ارائه دهد دست استاد شيرزاد عبدللهي درد نكنه با اين استدلال محكم كه ارائه دادند
پاسخ + 0 0 --
اهل قلم 1395/02/01 - 01:09
١/ مگر وزارت ا پ روابط عمومي هم دارد !!!؟
٢ / آقاي عبدالهي هم همه فن حريف است !!
از اون ور دنيا !!!!
پاسخ + 0 0 --
اهل قلم 1395/02/02 - 21:34
آقاي شيرزاد خط و ربط مطالب خودشون رو از هم حزبي خودشون آقاي جدايي ميگيرند و متاسفانه مقالاتشون فاقد مستندات هستند ،
مثل مقاله مربوط به جمال ش !!!! و نقش جمال ش در تغير مديران كه هرگز جواب سوال يكي از دوستان كه آقاي شيرزاد ايشان كدام مدير را تغيير دادند را نداد !!!؟
به اعتقاد نگارند آقاي عبدالهي ديگر تمام شده اند و تلاش بيهوده اي براي حضور خودشان دارند !!!
بهتر است در ينگي دنيا به زندگي خود برسند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور