صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرهنگی / تهران

انتظارات مردم از مجلس جدید

انتظارات و مطالبات مردم و فرهنگیان از مجلس دهم

انتخابات مجلس به پایان رسید و مردم با حضور در صندوق های اخذ رای به وظیفه خود عمل کردند و به کاندیداهای جدیدی رای دادند .

در تهران مردم با رای خود به لیست امید که نزدیک به دولت جناب روحانی است نشان دادند که هنوز به وی اعتماد دارند و فکر می کنند با اعتدال می توان شرایط بهتری برای کشور رقم زد و همین امر مسوولیت دولت و نمایندگان متحد آن را سنگین تر و حساس تر می نماید .

چون از یک طرف ، جناح سیاسی مسلط به مجلس که مردم به آنها رای نداده اند بیکار نخواهند نشست و انتقادهای تندی را نسبت به مجلس و دولت را خواهند داشت و طرف دیگر مردمی قرار دارند که به امید بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی از دولت و مجلس انتظارات روشن و در برخی از موارد فوری را دارند و اگر دولت و مجلس نتوانند انتظارات به حق عموم مردم را برآورده سازند قطعا در انتخابات سال 96 شاهد چالش هایی بزرگ در شرکت و رای مردم خواهیم بود .

برخی از انتظارات مردم کاملا روشن و واضح است و نمی توان آن انتظارات را زیاده خواهی یا نشدنی دانست چون با زندگی روزمره مردم در ارتباط است :

رفع بیکاری ، ایجاد اشتغال ،جلوگیری از رانت خواری و فساد در دستگاه های اقتصادی دولتی و غیر دولتی ، رفع تبعیض ،جلوگیری از ایجاد فاصله طبقاتی میان مردم جامعه با ثروتمند شدن گروهی اندک و گسترده شده فقر میان اکثریت مردم کشور ، بهبود شرایط زندگی شهری و سالم سازی محیط ، ایجاد امنیت، آرامش و آزادی بیان ، جلوگیری از اختلاس های جدید و گران شدن نرخ دلار و کم شدن ارزش پول ملی ، رساندن حقوق های ماهیانه شاغلین و بازنشستگان به خط فقر اعلام شده و بالاتر از آن ، جلوگیری از پرداخت حقوق ها و پاداش های کلان به درصدی از کارمندان نهادهای دولبی و غیر دولتی ، جلوگیری از هزینه های سنگین و غیر ضروری در فوتبال حرفه ای که باعث ایجاد فساد در آن شده و هرینه کرد درآمدهای کشور برای مردم متوسط و ضعیف جامعه و بیمه های درمانی موثر و واقعی ... از اهم خواسته های مردمی است که وظیفه خود را انجام داده اند و حال نوبت مسئولین است که وظیفه شرعی و عرفی و ملی خود را نسبت به مردم کشور ادا کنند .

شاید گفته شود که این همه خواسته در مدت کوتاه قابل دست یابی نیست اما اگر نگاهی به انتظارات مردم بیندازیم به راحتی می توان فهمید که با اصلاح قانون و اجرای قوانین و جلوگیری از رانت خواری و سوء استفاده گروهی اندک حداقل می توان زمینه های بهبود شرایط زندگی مردم را فراهم کرد .

30 سال پیش خبرنگار امریکایی مجله نیوزویک در تحقیقی خواست بداند علیرغم نزدیکی کوبا به امریکا و تلاش های فراوان نظامی و جاسوسی و هزینه های زیاد چرا نتوانستند فیدل کاسترو را به سقوط بکشانند .

در این تحقیق ، خبرنگار سه عامل بازدارنده سیاست های براندازانه امریکا در کوبا را بدین شرح بیان می کند :

1- آموزش و پرورش قوی ، رایگان و یکسان برای همه مردم کشور

2- بهداشت و درمان مناسب برای کلیه مردم کوبا

3- عدالت اجتماعی و جلو گیری از گسترده شدن فقر

بنابراین راه کاملا روشن است و شاید دیگر بهانه ای هم وجود نداشته باشد و دولت و مجلس باید دین خود را به مردم کشور ادا کنند ، چون مردم ما وعده های آنان را در ذهن خود ثبت کرده اند و نمی توانند هیچ بهانه ای را برای کوتاهی های بعدی بپذیرند .

به امید روز های آینده که شاهد بهبود شرایط کشور و مردم شریف ایران باشیم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 23 اسفند 1394 13:20 خوانده شده: 1285 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 -1 --
بازنشسته 1394/12/23 - 13:58
کسانی که وارد مجلس میشوند یا به پست و مقامی میرسند تا بیایند بدهیشونو به حامیانشان بپردازند و جیب خودشون و اطرافیان را پر کنند اینقدر آلوده شده اند که به چیزی که فکر نمیکنند مردمه،اگر هم غیر این عمل کنند تو همون مراحل اول اینقدر چوب لای چرخشان میرود که هرگز یادش نیاد هدفش چی بوده
پاسخ + +2 -1 --
معلم ناامید 1394/12/23 - 15:06
انشاا...مجلس دهم و لیست امید با کمک دولت در حل مشکلات فراوان داخلی موفق شوند
اما یکم میترسم اصولگراهای بیرون دولت و مجلس برا ناموفق نشان دادن دولت و مجلس چوب لا چرخ سیستم جدید بزارند!
پاسخ + 0 0 --
عبداله اسماعیلی 1394/12/23 - 22:23
باسلام.لطفا برای افزایش حقوق وبه حداقل رساندن فاصله حقوق بگیران بازنشستگان مسولیت تلاش کنند
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته 1394/12/23 - 22:35
دارند تلاش میکنند،آقای فانی هفته ای سه روز دنبال پرداخت پاداش ماست،بیچاره از غصه پوست و استخوان شده،شبها خوابش نمیبره،از فکر اینکه دروغ بعدی را کی و چگونه تحویل بده ،در تلاشه.
من موندم چرا هیچ کس ازش بازخواست نمیکنه؟وقتی وزیر مملکت روز روشن تو رسانه ملی دروغ میگه دیگه میشه از مردم توقع راستی و صداقت و وجدان مداری داشت،این وزیر صداقت و جوانمردی را کشت،
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/12/24 - 16:40
خدایا از دست این مسئولین بی مسئولیت به که بنا ببریم

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور