صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

فرخنده قربانی مقدم/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

رفتار یک نماینده و رسالتی که معلمان دارند

اعتراض عضو شورای نویسندگان صدای معلم به سخنان قاضی پور و وظیفه معلمان

  وقتی قسمتی از سخنان قاضی پور ،نماینده ارومیه را خواندم، باورم نمی شد مردم خوب و انسان دوست ارومیه چنین شخصی را به عنوان نماینده خود برگزیده باشند .

حرف هایی آن قدر بی منطق ، وقیح و بی مایه ای که نتوانستم قسمت های اصلی آن را در این جا بیاورم ؛ ولی وقتی عکس العمل زنان و مردان غیرتمند ارومیه را دیدم که از چنین شخصی برائت جسته و وی را مایه ننگ خود نامیدند، متوجه شدم که او به نادرستی نام ارومیه را یدک می کشد.

یک شخص با چنین ادبیات سخیف که کلی به تفکرات -  البته تفکری در بین نیست -  در واقع ذهنیات نژادپرستانه خود افتخار می کند ؛ باجنجال ، هیاهو  و شاید بیماری فراگیر جامعه ما یعنی " پوپولیسم " رای مردم ارومیه را گرفته است.

دختر محترم شهید باکری ،آسیه باکری که چنین شخصی را شایسته نام بردن از پدر شهید خود  نمی داند در صفحه خود می گوید:

" آقای قاضی پور !

متاسفم برای شما و مردم شهرم که شما را به عنوان نماینده شان انتخاب کردند.

لطف کنید از این به بعد اسم پدر و عموی من را در سخنرانی هایتان به کار نبرید، چون هر کسی می خواهد از آنها تعریف کند از ادب شان می گوید و شما با این ادبیات تان لیاقت بردن اسم آنها را ندارید."

وی ضمنا خود را سرباز ولایت دانسته و با این کار خود کسانی که در این حوزه تلاش می کنند را زیر سوال می برد.

چنان وقیحانه از نماینده قزوین و خاطره اش با خود حرف می زند که نمی توان  آن را اینجا آورد.

وی می گوید مجلس جای زنان نیست، جای مردان است ولابد مردی مثل خودش !  و ادامه می دهد بفرستید سرشان بلا بیاورند، آبرویتان برود...

واقعا با این همه توهین آن هم زننده به  مقام زن معلوم نیست چرا نمایندگان فعلی زن در مجلس سکوت کرده و واکنشی نشان نداده اند؟

لابد به ساحت مقدسات خدشه ای وارد نشده که مداخله نمایند !

آیا سکوت این زنان در مقابل این گستاخی به معنای تایید سخنان ایشان است ؟

قاضی پور خود را متدین و ولایت مدار و انقلابی می داند و به خیال خود با چنین پشتوانه ای  هر چه می خواهد بر زبان جاری می کند .

این درحالیست که در زمان پیامبر ، دریکی از جنگ ها " دخترکان 12 تا15 ساله " نزد پیامبر اکرم ( ص )  آمده و اصرار می کنند که برای مداوای مجروحین به جنگ بیایند، پیامبر وقتی عزم آنان را می بیند پذیرفته و در مسیر رسیدن به جبهه نبردی که شاید یک ماه طول بکشد تا از میان سنگ و خاره، به آن جا برسند، آنان نیز همسفر پیامبر می شوند .

امام خمینی ( ره ) که خود معمار این انقلاب بوده گفته اند زنان هم حق رای دادن و هم حق رای گرفتن را دارند و بارها تاکید کرده اند نقش زنان در انقلاب پر رنگ تراز مردان بوده است.

نمونه شبیه افکار  این فرد را که نمایندگی مردم را دارد در کجا یافت می شود ؟

این حدیث پیامبر ، یادآور ذهن پر از زشتی وی است که می فرمایند:

مردان بزرگوار، به زنان احترام کرده و مردان پست به زنان بی احترامی می کنند، و نیز امام باقر (ع) می فرمایند:

" سلاح انسان های پست، کلام زشت است."

با این اوصاف فقط می توان به وی گفت، به قول امام خمینی ( ره ) این ملت و خصوصا زنان ، شما را روی این صندلی های نرم و راحت مجلس نشانده است،حال که باد به غبغت افتاده، حقوق ملت از جمله زنان را فراموش کرده ، و رجز خوانی می کنی؟

آیا این شخص ، با این سطح بیسوادی و ادبیات زشت و وقیح اعتباری دارد که قرارباشد ، اعتبارنامه اش تایید شود ؟!

 

نباید فراموش کرد که ادبیات این نمایندگان بر جامعه تاثیر می گذارد .

خشونت کلامی مسری است و ممکن است به اشکال دیگر خشونت تبدیل شود .

بروز رفتارهایی این چنین که اخلاق و و جدان جامعه را جریحه دار می کند رسالت و وظیفه ما معلمان را در ساختن جامعه ای که شهروندانش مسئولانه رفتار می کنند و مسئولان آن نیز نماد اخلاق و انسانیت در جامعه باشند را سنگین تر و حیاتی تر می کند .

اعتراض عضو شورای نویسندگان صدای معلم به سخنان قاضی پور و وظیفه معلمان

شنبه, 15 اسفند 1394 15:16 خوانده شده: 2151 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 -7 --
فرهنگی 1394/12/15 - 18:00
تا مرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد . شخصیت هرکس زیر زبانش پنهان است . من نیز به نوبه خویش برای ملت شهید پرور ارومیه وبانوان مجلس نشین متاًسفم !
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/12/15 - 18:26
سلام مسولان صدای معلم کمتر شرایط را مهیا کنید که جامعه از معلم انتظار داشته باشد واقعا معلم با این شرایط توان تاثیر گذاری را ندارد و خود مسولین هم نمی خواهند معلم تاثیر گذار باشد
پاسخ + +7 -8 --
وحید 1394/12/15 - 19:32
سخنر,انی که نه, وقاحت رانی این فرد, مرا از اینکه اورمیه ای هستم شرمنده کرده است, گذشته و سابقه ایشون بر اورمیه های واقعی پوشیده نیست, و مطمئنم که هیچ اورمیه ای به ایشو ن,, رای نداده و نمیدهد, حتی در دور قبل سه بار رد صلاحیت شد اما با چه ترفندی توانستند که صلاحیت بگیرند ,برای همه معما ماند ,طبق نظر شما رای دهندگان با تفکر پان ترکیسم و وعده های نهار شام های مجانی به ایشون رای دادند در ضمن عدم ش رکت 40 درصد و عدم هماهنگی اصلاح طلبان نما ها نیز در این موضوع دخیل بودند, به هر حال نمی توان واقعیت را توجیه کرد ولی این اتفاق را به فال نیک گرفتیم زیرا که شخصیت واقعی ایشون با زبان خودشون لو رفت و انتظار داریم که در مجلس در این مورد تصمیمی درست و در شأن مجلس شورای اسلامی اتخاذ نمایندد ,بنده به عنوان یک اورمیه ای از ملت ایران ,بخصوص بانوان گرامی از صمیم قلب عذرخواهی میکنم ,و در آخر از شورای نگهبان درخواست میکنم که بپذیرند, در بوجود آمدن این موضوع خود را مسئول بدانند و در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشند.
پاسخ + 0 0 --
یک معلم 1394/12/16 - 12:15
چرا جسارت و دفاع از حقوق شهروندی آقای قاضی پور را به تفکر پان ترکیستی نسبت می دهید، در حالی در همین کشور ما افراد نژادپرستی هستند که به خاطر حمایت از زبان فارسی برای افغانستان کتاب به زبان فارسی چاپ می کنند و می فرستند و این از حساب بیت المال من و تو پرداخت می شود و من ترک از این کار کاملا ناراضی هستم و سهم خود از بیت المال را برای این کار حرام می دانم.
پاسخ + +5 -4 --
ناشناس 1394/12/15 - 22:57
چی بگیم .چرادلواپسان اینجا دلواپس نمیشوند
پاسخ + +2 -2 --
ناشناس 1394/12/16 - 11:50
برنده جایزه نویل ادبی امسال حتما ایشانند.
پاسخ + +3 -2 --
یک معلم 1394/12/16 - 12:10
همکار محترم و نویسنده مقاله خانم محترم، اگرجه بنده از آقای قاضی پور دفاع نمی کنم ، ولی نوع ادبیات و رفتار شما در این مقاله خیلی وقیحانه تر از سخنان آقای قاضی پور است ، البته ایشان عذر خواهی کرده اند و شاید در شرایط هیجانی انتخابات گفته اند ولی شما در مقام دفاع خیلی از ایشان تندتر رفته اید، نباید به بهانه اصلاح طلبی هر چه از دهنت میاد نثار ایشان کنید. ولی ایشان به عنوان نماینده در خیلی از موارد کارنامه خیلی درخشانی هم دارد.
پاسخ + +2 -2 --
فرهنگی 1394/12/16 - 15:05
ایشان گفته اند عذ ر خواهی نمیکنند مگر از زنان ارومیه وتاکید کرده ند بر سر مواضع خو د ایستاده اند!وکوتاه نمی آیند ؟!
پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1394/12/16 - 18:53
انشااا... اگر لیست امید در دور دوم هم موفق شود مجلس دهم فصل نوینی خواهد بود
پاسخ + +1 -1 --
هادی 1394/12/16 - 20:04
تهرانی ها زنانی را به مجلس فرستادند که اصلا هیچ سابقه مدیریتی ندارند و فقط به خاطر اصلاح طلب بودن نماینده شدند
پاسخ + +2 -1 --
خالد 1394/12/16 - 21:28
شاید ایشان چیزهایی را میداند که نمیخواهد زنان محترمه وارد چنین مجلسی بشوند. در ضمن ایکاش آنهایی که این چند روز گرد وخاک کردند در موارد مشابه نیز جرات اعتراض میداشتند.
پاسخ + +1 0 --
یک معلم 1394/12/17 - 09:42
متاسفانه بعضی افراد به یک بهانه زود شیر می شوند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور