صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی فلاح/ دبیر ریاضی - 7 تپه خوزستان

نقد روش اجرای آزمون پیشرفت تحصیلی استان خوزستان - اسفند 94

نقد و بررسی آزمون های پیشرفت تحصیلی در آموزش و پرورش  این نوشته قصد دارد نقدی از شیوه اجرای آزمون هایی با عنوان " آزمون مرحله دوم و سوم پیشرفت تحصیلی" - که قرار است از شنبه 15 تا 25 اسفند ماه و  21 تا 31 فروردین ماه روزانه به طور هماهنگ در مدارس متوسطه‏ ی اول استان خوزستان برگزار شود - ارائه نماید.

امیدوارم همکاران گرامی بنده را از نظرات کارشناسی خود بهره‏ مند سازند.  

بدون هیچ تردیدی ارزشیابی جزء آموزش است و هر معلم آموزش دیده‏ ای ، برای گرفتن بازخورد تدریس خود از انواع آن استفاده می‏ کند.

حال این ارزشیابی کجای تدریس و در چه مرحله و به چه صورتی انجام شود به معلم ، دانش ‏آموز، محیط ، زمان و امکانات بستگی دارد.

البته گاهی جهت سنجش پیشرفت تحصیلی دانش ‏آموزان یا انتخاب تعدادی از آنها جهت ورود به مدارس خاص به صورت هماهنگ نیز برگزار می‏ شود.

اگر ارزشیابی به موقع یا متناسب با مطالب آموزشی یا در سطح دانش ‏آموزان نباشد ، هدف برگزار کننده ‏ی آن را تامین نمی‏ کند و نتیجه ‏ای جز اتلاف وقت و هزینه و امکانات نخواهد داشت .

 برگزاری آزمون ها در راستای اهداف ذیل  مطرح شده است:

 1- ایجاد رقابت سالم

2- افزایش آمادگی

3- سنجش میزان پیشرفت تحصیلی

در بخشنامه آمده که : تعداد 17 تا 21 سوال استاندارد تشریحی و از  70 درصد کتاب درسی مطرح می‏ شود.

در اینجا در مورد محتوای آزمون ها نظری نمی ‏دهم  و فقط اشکالات شیوه ‏ی برگزاری آزمون ها را مطرح می ‏نمایم.

 

1- ساعت برگزاری آزمون

زمان برگزاری آزمون در نوبت صبح ساعت 8 و در نوبت عصر ساعت 13 تعیین شده‏ است . یعنی زنگ اول ، زمانی که دانش ‏آموزان سرحال و شاداب آماده یادگیری مطالب جدید هستند به آزمون اختصاص داده شده ‏است. در روزهای برگزاری آزمون عملا مدارس جهت تدریس فقط دو زنگ خواهند داشت . در خوش بینانه‏ ترین حالت اگر در مدرسه مدیر یا معاون منظمی حضور داشته‏ باشد و زمان را بتواند مدیریت و به سه زنگ مساوی تقسیم نماید ، چون زنگ ورود به کلاس معمولا ساعت نه ‏ونیم زده می‏ شود و زنگ پایانی در بهترین ‏ حالت دوازده ‏و ده دقیقه نواخته می‏ شود، کل زمان باقی‏مانده برای تدریس با کم کردن دو زنگ استراحت ده دقیقه‏ ای تقریبا یک زنگ 45دقیقه می‏ شود که برای حضور سر کلاس و تدریس کامل یک درس زمان کمی است.

 

2- تعطیلی هرگونه آزمون دیگر

   اشکال بعدی این که در مدت برگزاری آزمون ها هیچ معلمی حق گرفتن امتحان را ندارد . در صورتی که بعد از تدریس هر موضوع معمولا دبیر در جلسات بعدی از دانش‏ آموزان ارزشیابی به عمل می‏ آورد تا مشخص شود کلاس جهت درس جدید آمادگی دارد یا خیر ، ولی با این وضعیت هر گونه پرسش را دانش‏ آموزان به عنوان امتحان در نظر گرفته و با مراجعه به مدیر آن را لغو می‏ کنند ، یعنی معلم در این تقریبا یک ماه نباید سوالی از دانش‏ آموزان بپرسد.

 

3- عدم انجام تکالیف در این ایام

هر دبیری بعد از تدریس تمرین ‏هایی را به عنوان تکلیف منزل تعیین می‏ کند که دانش‏ آموز با انجام آنها درس را مرور و به حافظه بلند مدت می‏ سپارد و در جلسات بعدی تکالیف انجام شده را به دبیر جهت ثبت در دفتر فرآیند آموزشی و کسب نمره ارائه می‏ دهد. اما در این ایام حتی دانش‏ آموزان زرنگ نیز اضطراب امتحان دارند و ملتمسانه از انجام تکالیف و حل تمرینات منزل به بهانه داشتن امتحان ، طفره می ‏روند ؛ در نتیجه در امر آموزش و یادگیری خلل به وجود می‏ آید.

 

4- درگیری ‏معلم ، دانش‏ آموزان و مدرسه به مدت یک ‏ماه

آزمون مرحله دوم از 15 اسفند شروع و 25 اسفند پایان می ‏پذیرد. با احتساب روزهای اعلام برنامه ، تا پایان امتحانات ، دو هفته دبیران ، دانش ‏آموزان و کادر دبیرستان درگیر برگزاری آزمون ها هستند و تقریبا تمام فعالیت ها تحت الشعاع این آزمون ها قرار می‏ گیرد. دو هفته دبیر نمی‏ تواند قبل از تعطیلات نوروزی مطالب خود را تدریس نماید و با توجه به ادامه این روند بعد از تعطیلات ، دو هفته ‏ی دیگر نیز برای برگزاری این آزمون ها هزینه خواهد شد.

 

5- نارضایتی دانش ‏آموزان و دبیران و مدیران

برنامه اولیه آزمون ها از 11 اسفند شروع و 19 اسفند به پایان می‏ رسید،  ولی در برنامه اصلاحی از 15 تا 25 تغییر کرد. در ایام اعلام هر دو برنامه شاهد بی رغبتی و اعتراض اکثریت دانش ‏آموزان و دبیران بودم .

تقریبا هیچ کدام از دانش ‏آموزان باور ندارند که این آزمون ها برای بررسی پیشرفت آنها است به خصوص بعد از اصلاح برنامه ، اعتقاد دارند که آموزش ‏وپرورش با این کار می‏ خواهد آنها را تا پایان سال در مدرسه نگه‏دارد.

بنده در دو مدرسه تدریس می‏ کنم ، فقط یکی از همکاران اعلام کرده برگه ‏ها را تصحیح می‏ کنم و به عنوان مستمر قرار می ‏دهم .

حال با این وضعیت که نه دانش ‏آموز راغب است نه دبیر مایل ؛ برگزاری این آزمون‏ ها خالی از اشکال فنی نخواهد بود؟

 

5- ثبت نمرات و تحلیل آزمون

مشکل دیگر در برگزاری آزمون ها ؛ تصحیح برگه‏ ها توسط دبیران و ثبت نمرات به عنوان نمره مستمر نوبت دوم است ؛ چند سوال مطرح می‏ شود :

اولا : با توجه به اینکه در این مدت قرار نیست آزمون دیگری برگزار شود ، اگر دانش ‏آموزی در این امتحانات به هر دلیلی شرکت نکرد و عملا نمره ‏ای کسب ننمود قرار است برای نمره مستمر ایشان عدد صفر منظور گردد؟

ثانیا : سال گذشته تقریبا همین ایام آزمونی به نام "آزمون آزمایشی تیمز هشتم"  از اداره ارسال شد و با اصرار مدیران و اکراه دانش ‏آموزان و دبیران علوم و ریاضی اجرا و تصحیح شد که قرار شد در مدارس بررسی و تحلیل آن به اداره ارسال و نتایج کارشناسی آن اعلام شود ، ولی تا هفته‏ ها بعد از تعطیلات نوروز روی میز مدیران جهت بازدید بازرسان اداره خاک می‏ خورد و حتی یک تشکر خشک و خالی از برگزار کنندگان و دبیران مصحح آن نشد !

با توجه به تجربه‏ ای که از سال گذشته و برگزاری آزمون تیمز دارم و با توجه به عدم استقبال اکثریت دانش ‏آموزان و دبیران از این آزمون ها ، و احتمال برگزاری فرمالیته این آزمون ها ، آیا نمرات ارسالی باز قابل استناد خواهد بود؟

 

نتیجه:

به نظر می رسد با توجه به تفاوت‏ های فردی بین دانش ‏آموزان و اختلاف امکانات مدارس ، برگزاری آزمونی هماهنگ با یک سطح دشواری و به این وسعت و در تمام مواد درسی ، در این زمان طولانی ، طراحان را به اهداف تعریف شده نمی‏ رساند.

پیشنهاد می‏ شود :

آزمون به صورت اختیاری و با اعلام قبلی بین دانش ‏آموزان و مدارس هم‏ سطح در چند مرحله و با فاصله زمانی مشخص برگزار شود و حتما بلافاصله تصحیح و به برترین ها جوایز نفیس اهدا شود تا انگیزه شرکت در آزمون های بعدی برای سایر دانش ‏آموزان ایجاد شود.

از نظرات خوانندگان گرامی صمیمانه استقبال می‏ کنم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 13 اسفند 1394 12:45 خوانده شده: 6514 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +73 -1 --
احمد عطایی زاده 1394/12/13 - 16:01
سلام
با سپاس از جناب آقای فلاح
ایرادات دیگری هم بر این آزمون وارد هست
۱- اجباری بودن شرکت در این آزمون
۲- پرداخت هزینه آزمون توسط خود دانش آموز
آیا مجبور کردن دانش آموز به شرکت در آزمونی که هیچ رغبتی نسبت به اون نداره اونم با هزینه شخصی میتونه ملاک منطقی برای ارزشیابی باشه؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم و توقف رتبه ها 1394/12/14 - 08:15
هدف اصلا آزمن نیست اگر که بود برنامه امتحانات اینطور توی یک روز دو امتحان همه پشت سر هم یک نفس چه کسی این برنامه رو نوشته ؟؟؟؟ حتما کار یک کارمند اداره استانه سردرگمی بچه ها عقب موندن دروس وووووو
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/12/15 - 21:43
عزيزم هدف فقط و فقط دريافت هزينه آزمون است. وگرنه اگر خود وزير و ديگران به آن اعتقاد داشتند چرا بايد هزينه داشته باشد؟!
پاسخ + +27 -8 --
دوستی 1394/12/13 - 16:24
باسلام

باتشکر از استاد فلاح عزیز که از دبیران بسیار
تلاشگر اخلاقمدار و متعهد میباشند.

امید میرود که اینگونه آزمونها بتوانند
راهی برای ارتقا دانش اموزان باشد
پاسخ + +24 -4 --
رضا خنیفر 1394/12/13 - 19:18
با سلام خدمت استاد آقای فلاح
نقد و برسی بسیار خوبی کردین
امیدوارم مسئولین ببینن
و بدی این آزمون اجباری و پرداخت توسط دانش آموزان
و خیلی از دانش آموزان به این آزمون اهمیت نمیدن
ولی این آزمون ها فواید بسیار خوبی هم داره
آشنایی دانش آموزان با سوالات درسی و آماده سازی دانش آموزان برای امتحانات نوبت دوم
وامیدوارم که این گونه آزمونها بتوانند
راهی برای ارتقا دانش اموزان باشد
پاسخ + +14 -12 --
بازنشسته 1394/12/13 - 20:55
آموزش و پرورشی که معلمش چشمش به ساعته تا بعد کلاس بره و هزینه زندگیشو تو بازار بدست بیاره ،هر برنامه خوبی هم براش ارائه بشه در عمل همیشه لنگه،نتیجه اش را هم داریم میبینیم آمار تکان دهنده بزهکاری،بی قیدی جوانان،وهزار مشکل دیگه
پاسخ + +3 -27 --
مدیر 1394/12/14 - 17:16
جناب فلاح دبیران ریاضی همیشه به زمین و زمان معترضند فک نکنم نقدت بغیر این دو نفر موافق داشته توچه کن تا حالا 200 نفر خوندن
پاسخ + 0 0 --
فلاح 1394/12/15 - 07:26
سلام خداقوت
از نطرات تمام دوستان متشکرم.
دوست عزیز اگر ممکن است ، ایراد نقد بنده را یاددآوری نمایید. ممنون - فلاح
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/12/17 - 13:53
با سلام و ادب و احترام ب استاد عزیز آقای فلاح
این امتحانات فقط برای اوردن بچها ب مدرسه اند تا 25
بعد هم میگن این نمره تاثر روی نمرهی مستمر دارند
پاسخ + +23 -1 --
مصطفی آل کثیر 1394/12/15 - 15:59
باسلام و خسته نباشید خدمت آقای فلاح.بنده صحبت ها ونقد شمارا خواندم و به نظرم برگزاری این امتحان ها با این شیوه و بدون در نظر گرفتن شرایط دانش اموز و معلم عملی کاملا اشتباه میباشد.زیرا سال دارد به اتمام میرسد ودبیران باید با تکالیف و امتحان های مختلف دانش اموزان را هم با امتحانات نوبت دوم که به احتمال زیاد نهایی میباشند آشنا و آماده کنند.امیدوارم این نقد و بررسی به دست مسؤلین برسدو آزمون ها را با توجه به شرایط و محیط دانش اموز و معلمان و با بررسی بیشتر برگزار کنند.
پاسخ + +13 -1 --
مهرداد 1394/12/15 - 17:40
با سلام و عرض ادب
این امتحان ها مهم اند؟
معلما میتونن این امتحان رو تاثیر ندن؟؟؟
پاسخ + +14 -1 --
صالح الکثیر 1394/12/15 - 22:39
با سلام وخسته نباشید به اقای فلاح
این ازمون برای پیشرفت علمی دانش اموزان اشنایی انان با سوالات نوبت دوم ک ب احتمال نهایی باشند زیاد خوب است اما از نظر دیگر روش امتحانتات روش بسیار خوبی نیس وامتحنات چون پشت سرهم هستن دانش اموز نمیتواند امتحان را خوب بخواند وبعلاوه نمره این ازمون
پاسخ + +13 0 --
صالح الکثیر 1394/12/15 - 22:43
روس مستمر ان تاثیر میگذارد واین هم یکی از روشهای بد این ازمون است
باتشکر
پاسخ + +13 -6 --
ایلیا خلیلی 1394/12/16 - 14:01
با سلام خدمت استاد بزرگم اقای فلاح


نقد شما بسیار زیبا و جالب بود این گونه امتحانا خوب هستند اما معلم ها نباید برای امتحانات مستمر یا نوبت دوم تئاثیر دهند برای اینکه تو این چند وقت دانش اموزا در حال یاد گری درس هستند اما با این امتحانات چون برای مستمر هست همه ی تمرکز خود رو روی امتحانات می گذارند و از درس عقب می افتند. چنین امتحاناتی خوب هست حداقل که هر دو ماه یک بار گرفته شود برای یاد گیری و نوحه ی امتحانات اما نباید این گونه پشت سر هم و برای مستمر لحاظ شود

امید وار هستم که این پیام یا نظر به دست مسولین برسد


باتشکر ازهمه ی شما
و همچنین استاد بزرگ اقای فلاح
پاسخ + +21 -1 --
سینا عالی پور 1394/12/17 - 06:38
با سلام خدمت استاد آقای فلاح

نقد آقای فلاح بسیار صحیح است این امتحانات پیشرفت تحصیلی فقط وقت مدرسه و معلمان رو می گیرند و بیشتر آن ها هم فرجه ندارند و اگرمعلم بخواد درس بده نمی تونه این امتحانات باید لغو بشوند اعتراضات معلمان هم صحیح است کسی دیگری هم ک بگه اعتراض معلمان صحیص نیست هدف دیگر دارد. با تشکر ممنون آقای فلاح بابت این همه زحمت شما
پاسخ + 0 0 --
محمد رضا نیروزی 1394/12/17 - 13:57
سلام و ارز ادب خدمت استاد فلاح


من نظرم این که دبیران عزیز نمره های آزمون پیشرفت تحصیلی رادرنمرات مستمرلحاض نکنند.


با تشکر
پاسخ + +13 0 --
morteza 1394/12/17 - 20:25
با سلام و خسته نباشید خدمت اقای فلاح.
ایا در ایام امتحان سنجش معلمان حق گرفتن امتحان دیگری را دارند؟
اگر گرفته شود چه باید کرد؟؟
طبق سخن شما ما نیز به مدیر خود مراجعه کردیم و به ما گفت هیچ امتحانی جز امتحان سنجش گرفته نخواهد شد ولی اینطور نبوده..
ممنون میشم پاسخ دهید
پاسخ + +17 0 --
REZAMAKVANDI 1394/12/17 - 22:09
باسلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای فلاح نقد شما را خواندم به نظره من این آزمون ها فقط وقت معلم و دانش آموز را میگیرند باید لغو شوند
پاسخ + +15 0 --
ابوالفضل مظفری 1394/12/18 - 01:38
با سلام و خسته نباشید به آقای فلاح ودیگر دبیران.من به عنوان یک دانش اموز نظرم در مورد این ازمون ها این است که اگراجبارین این ازمون ها حد اقل به فرجه هم میزاشتن که ماهم بخونیم .ونمره بگیرم . با توجه با پایان سال هر معلم امتحان باید بگیره تا ما امادگی کافی برای نوبت دوم پیدا کنیم که متأسفانه این ازمون ها مانع این کار معلم ها شده.
پاسخ + +14 -1 --
MOHAMMAD Ali 1394/12/18 - 18:10
با سلام خدمت اقای فلاح و نقدی که بر خلاف نظر (مدیر)که بدون هیچ گونه دلیلی نقد ایشان را زیر سوال بردند این گونه افراد از مشکلات خود بر گردن دیگران گذاشته و خود را تبرعه می کنند بر خلاف نظر ایشون که گفتند بیش تر از 200نفر نظر اقای فلاح را دیده اند. بدانند که ما تا اخر پشت اقای فلاح هستیم ✌✌✌
پاسخ + +14 0 --
یاسمین 1394/12/19 - 08:26
باسلام و خسته نباشید خدمت به دبیران محترم ....
این امتحانات بخاطر چی گرفته میشن؟!؟؟
اینا هیچ سودی برای ما دانش اموزا ندارن چون هم وقتش کمه ما تو نصف روز باید ۷۰-۸۰٪ کتاب رو امتحان بدم اخه نمیشه اصلا هم از درسهای توی کلاس عقب میوفتیم هم نمره ی مستمرمون پایین میاد من میخواستم سود این امتحانات رو بدونم
باتشکر....
پاسخ + +11 0 --
فقط 7 1394/12/19 - 22:03
به نظر من این امتحانات فقط وقت گیر هستند و باید لغو بشوند
پاسخ + +14 0 --
هنرمند 1394/12/19 - 22:26
باسلام و تشکر از نویسنده مطلب
بنظرم هدف اصلی برگزاری این آزمونها کسب سود توسط برگزارکنندگان است والا منکه دانش آموزانو میبینم بعد ده دقیقه یربع که برگه رو بهشون میدم پامیشن تحویل میدن و اصلا این آزمون رو جدی نمیگیرند
تو‌ شهر دزفول حدود۹۰ تا مدرسه متوسطه اول هست با متوسط جمعیتی حدود ۱۰۰ نفر که حساب بکنی میشه۹ هزارنفر، این رقم که در ۴ هزارتومان آزمون ضرب بشه مبلغ ۳۶ میلیون تومان درمیاد که رقمی چشمگیر است تازه این درآمد یه شهرستانه تو خود بخوان حدیث مفصل ....
جالبه که بیشتر زحمتاشو ما معلمها میکشیم اما دریغ از یک ریال حق برگزاری که به معلمها بدن
نمیدونم اون گمنامانی که از جیب خانواده های مظلوم دانش آموزان ، اینجوری منتفع میشن چه وجدان آسوده ای دارند..
پاسخ + +14 0 --
کسری خلیلی 1394/12/19 - 23:32
با سلام خدمت اقای فلاح
نقد خوبی بود و من کاملا با نظر شما موافقم
پاسخ + 0 0 --
دو تجربی 1395/01/19 - 17:01
با سلام به شما
نمی دانم چرا معلم هایی همچون شما را من نمی بینم
یعنی واقعا شما حرف حق را زدید............چرا کسی گوش نمیکند معلم محترم........
حداقل صدای ما دانش اموزها به جایی نمیرسد شاید شما با حرف هاتن اشتباهاتی که اتفاق می افتد را درست کنید .
پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1394/12/23 - 14:43
سلام و عرض ادب و احترام لطفا تحصیح کردن انها بر طبق کلید نباشد
پاسخ + 0 0 --
علیرضا 1395/01/27 - 20:38
با سلام من از مدرسه شهید عباس پور در اهواز به شما میگم ک از ما ده هزار تومان برای این امتحانات علکی گرفتن
پاسخ + +7 0 --
Ali Hossini 1394/12/23 - 14:52
با عرض سلام و خسته نباشی به تمام معلمان
به نظر من این امتحانات %100دروغ هستند.
و فقط و فقط به خاطر این هستند که تا روز اخر بریم مدرسه.
و این امتحانات هیچ گونه سودی برای ما ندارن
ما بچه های مدرسه مخصوصا کلاس های نهم 3و4 هشتم 3 چون که می دانند این امتحانات دروغ هستند به هیچ عنوان درس نمی خوانند و مدرسه را برای خودشان تعطیل می کنند.
خواهش مندیم شما فکر نکنین که ما نمی فهمییم
پاسخ + 0 0 --
ایلیا خلیلی 1394/12/23 - 15:25
من هم با نظر شما موافقم

واقعا که حرف های شما درست است
پاسخ + +2 0 --
دو تجربی 1395/01/19 - 16:54
با سلام و احترام خدمت معلم بزرگوار اقای فلاح
دقیقا نظر کسی که این امتحانا رو اجرا کرد نا معلومه
و چه دلیلی داره که اینقدررر دانش اموز را مجبور مجبور مجبور به دادن این امتحانات بکنید اولا اینکه در هیچ جای دنیا امتحان دادن اجباری نیست نه فقط در این امتحاننات ..
دوما اینکه امتحان ها پشت سر هم و برای درس شیمی نیم روز فرصت کافی است؟؟//
و اگر این امتحانات برای کشاندن بچه ها به مدرسه تا 25 بود بنده که 24 در مدرسه حضور داشتن بخاطر اینکه بقیه بچه ها نیامده بودن ازم نگرفتن.. این درست است؟؟؟؟
و تاریخ تعیین شده برای این امتحان ها سال 94 بود هدف مدیرهایی که بقیه امتحانات را در سال 95 میخاهد بگیرد دقیقا چیست؟؟؟؟؟؟ مثلا شنبه امتحان پیشرفت تحصیلی (استانی)....
کمی خوب است با دانش اموز راه افتاد. اینکه بعضی مدیرا سوالا رو به بچه ها به عنوان نمونه سوال میدن و بعضیها اجبار میکنن دیگر چه صیغه ای است؟؟؟
و با تشکر از شما معلم گرامی که به فکر دانش اموزها بودید.....
خداوند یارتان
پاسخ + +3 0 --
Bahar 1395/01/22 - 17:43
مطلب کاملا درست بود ولی شما فقط دبیر رو در نظر ګرفتین!
شما فکرشو بکنید بیان بهتون بګن که باید تقریبا کل کتابتو
توی یک بعد از ظهر بخونی فرداش هم امتحانشو بدی و باید برای فشار و استرسی هم که بهت وارد میکنن یک مبلغ نابالغی پرداخت کنی و ما فقط به فکر پیشرفت توییم مدیونی اګه فکر کنی ما پولشو میخوایم!
این آزمون پسرفت تحصیلیه نه پیشرفت!
از قبل عید که قرار بود 11 تا 19 باشه کاملا از خرید و آماده شدن برای عید و...
عقب موندیم و بعدشم که برنامه تغییر کرد بدتر شد و همه برنامه ها به هم ریخت و توی ایام عید هم به جای تقویت صله ارحام
باید استرس مرحله سوم این امتحان هارو داشته باشی!
من ذر عجبم اونی که برنامه رو نوشته بلانسبت با پارتی بازی رفته تو اداره یا واقعا مدرکی داره؟
پاسخ + +2 0 --
Bahar 1395/01/22 - 17:44
ببخشید ولی یه عده آدم بی ملاحظه که تا حالا نګاهم به کتابا و حجمشون نکردن نشستن این برنامه رو نوشتن!
و همینطور که وقت تدریس و پرسش معلم ها تا روز 25 اسفند ګرفته شد چطور انتظار دارن معلم توی 5 روز 20 درصد دیګه از کتابو درس بده؟
و از یه طرفیم جناب رییس آموزش پرورش میان میګن کل دانش آموزان باید تا 28 اسفند بیان و نګاهم به تقویم نکردن که ببینن 28 اسفند جمعه است!
الان ما داریم مرحله سوم این امتحان های کذایی رو میدیم و خدا میدونه آخر عاقبت نمره های ما با این امتحان ها چی میشه!
پاسخ + 0 0 --
Kazem 1395/01/27 - 22:58
درود بر شما....اما این روش در کل برای دانش آموزان بسیار بد است...و بد تر از اینکه دانش آموزان زرنگ هم درس نمی خوانند و برایشان مهم نیست.....بهتر بود همچین چیزی شکل نمی گرفت.....اینطور بیشتر دانش آموزان افت میکنند.......و معلمان هم متاسفانه رعایت نپرسیدن از بچه ها را نمیکنند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/01/28 - 17:13
این امتحانات وقت گیر هستند از در س خود عقب افتادیم بعد وقتی نمر هایمان پایین اومده دل زدوه میشویم ازدرس
پاسخ + 0 0 --
. 1395/02/05 - 21:26
من میخوام بدونم واقعا نیت انها از گرفتن این امتحانات چرت و وقت گیر چیه سوالاتشون همه جا لو رفته واقعا متاسفم فقط وقت کالاس ها و درس خواندن دانش اموزان رو میگیرن و روش تدریس معلم ها رو هم تغییر دادن و با این امتحات تمام برنامه ریزی ها ی معلمان و دانش اموزان رو بهم میزنن
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/05 - 21:27
االان من برا درسام برنامه ریزی کردم با توجه به معلمان اما این امتحات بی نظمی اوردن
پاسخ + 0 0 --
شیما 1395/09/16 - 00:13
این آزمون اصلا چه فایده داره وقتی بیشتر بچه ها اصلا بهش اهمیت نمیدن و وقت خیلی کمه واقعا برای اون کسی که این ایده رو داده متاااااسفم
در ضمن بچه ها کامپیوتر نیستن تو نصف روز یه عالمه درس بخونن در حالی که کارای مدرسشون هم علاوه بر آزمون هست
پاسخ + 0 0 --
امين رضاييان 1395/10/12 - 17:00
سلام.ببخشيد يك سوال داشتم.امتحانات نوبت دوم نهم ها كه از اداره مياد قبلش معلم ها ميبينن؟يا معلم ها تا قبل از امتحان از سوال ها مطلع نيستند?

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور