صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه سخن معلم

خصوصی سازی آموزش ؛ مصاحبه "ما" با یک "رفیق صنفی"!

مصاحبه با یک فعال صنفی در مورد خصوصی سازی آموزش و پرورش و آموزش رایگان

ما : ضمن تشکر از زمانی که برای گفت و گو‌ با ما دادید مقدمتا بفرمایید : خصوصی سازی یعنی چه ؟

رفیق صنفی : خصوصی‌سازی یعنی کوچک کردن دولت

 

ما : کوچک کردن دولت خوب است یا بد ؟

رفیق صنفی :  خصوصی سازی و کوچک کردن دولت باعث سلطه شرکت‌های چندملیتی و  صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت و بانک جهانی و  نئولیبرالیسم و مناسبات سرمایه‌داری و ریگانیسم و تاچریسم و اتاق بازرگانی نهاوندیان می شود. البته خوشبختانه امپریالیسم جهانی نفس آخرش را می کشد و دولت به کوری چشم دشمنان روز به روز بزرگ تر می شود. کوچک شدن دولت یعنی مشت آهنین فرادستان !

 

ما : آیا شما الگویی از آموزش دولتی موفق در جهان سراغ دارید ؟

رفیق صنفی : بله دولت های رفاه بعد از جنگ جهانی در کشورهای سرمایه داری که البته اشتباه نکنید ، رفاه این دولت ها نتیجه  فعالیت احزاب کارگری و برابری طلب در این کشورها بود و گرنه ماهیت سرمایه داری همیشه استثمار و خصوصی کردن مدارس و اخراج معلمان بوده است. همان گونه که در دولت روحانی می بینیم.

 

ما : اگر احزاب کمونیست اروپایی این قدر مردمی و محبوب بودند چرا در اروپای غربی به قدرت نرسیدند ؟

رفیق صنفی : لطفا گرا ندهید . بنده گفتم احزاب کارگری و برابری طلب . در پاسخ شما باید بگویم که  شرکت‌های چندملیتی و  صندوق جهانی پول و سازمان تجارت و بانک جهانی و  نئولیبرالیسم با مشت آهنین تاچر و ریگان اجازه رشد احزاب کارگری را ندادند.

 

ما : خوب در جاهایی مانند شوروی و بلوک شرق که کمونیست ها به قدرت رسیدند آیا عدالت آموزشی اجرا شد؟

رفیق صنفی  : باز هم گرا دادی ؟ در آنجا هم انحصارات بین المللی و تاچریسم و ریگانیسم و صندوق بین المللی پول و اتاق بازرگانی  نگذاشتند عدالت و برابری پیاده شود.ما با امپریالیسم و استکبار جهانی مخالفیم و آنها را دلیل بدبختی بشریت می دانیم. شما اتاق بازرگانی را دست کم گرفته ای . نهاوندیان نماینده کیست؟

 

 

ما : سوالم را تکرار می کنم ، آیا شما در جهان امروز الگویی از بخش دولتی موفق سراغ دارید؟

رفیق صنفی : بله ! دولت های سوئد و نروژ و دانمارک و فنلاند نمونه ای از دمکراسی های خلقی و اقتصاد دولتی هستند.

 

ما : آیا این کشورها باقیمانده دولت های رفاه سرمایه داری اروپا نیستندکه همواره مورد طعن و لعن کمونیست ها و مارکسیست ها بودند ؟

رفیق صنفی : سلطه شرکت‌های چندملیتی و  صندوق جهانی پول و سازمان تجارت و بانک جهانی و  نئولیبرالیسم در مناسبات سرمایه‌داری و  ریگانیسم در این کشورها خیلی زیاد نیست. ما الان به صورت تاکتیکی از آنها حمایت می کنیم لابد انتظار داشتی کره شمالی را مثال بزنم تا مچ گیری کنی  ؟

 

ما:  شما خبردارید که در کشورهای اسکاندیناوی بخش خصوصی آموزش و پرورش از دهه 90 فعال است و این کشورها حضور بخش خصوصی در آموزش و پرورش را تشویق می کنند. پس دلیل حمایت شما به عنوان یک فعال صنفی برابری طلب و عدالت خواه از آنها چیست؟

رفیق صنفی : البته اینها همان سوسیال دمکرات های سازشکاری هستند که ما اصلا قبولشان نداشتیم و در مقابل جریان اصیل کارگری ایستادند . ولی در برابر تهاجم شرکت‌های چندملیتی و  صندوق جهانی پول و سازمان تجارت و بانک جهانی و  نئولیبرالیسم و  ریگانیسم، از اینها حمایت می کنیم .

 

ما : چرا شما از سیستم دولتی کره شمالی و کوبا و زیمبابوه و نیکاراگوه و ونزوئلا مثال نمی زنید؟ آیا اینها نمونه های بهتری برای آموزش و پرورش دولتی نیستند؟

رفیق صنفی : متاسفانه شما فریب تبلیغات تاچریسم و ریگانیسم و نئولیبرالیسم را خورده اید. خطر نفوذ نئولیبرالیسم به دستور صندوق بین المللی پول در ایران جدی است. شما بحث را منحرف می کنید. مساله اصلی دولت نئولیبرال و فرادست و کاربدست روحانی است.

 

ما:  نظر شما در مورد اینکه 90 درصد مدارس آیالات متحده پابلیک هستند و هزینه آموزش را دولت می پردازد چیست؟ حتی دولت به مدارس خصوصی سوبسید می دهد.

رفیق صنفی : اینها همه نتیجه فریبکاری بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و نئولیبرالیسم است. در ایالات متحده سرمایه داران خون کارگران را می نوشند. استثمار کارگران و فقر عمومی یعنی 99 درصد جامعه بیداد می کند . اما با تبلیغات مردم را فریب می دهند. مردم امریکا آرزو دارند به کوبا پناهنده شوند اما به زور جلوی آنها را گرفته اند. دیکتاتوری سرمایه نامرئی است.

 

ما : اما در همه کشورهای سرمایه داری دولت هزینه آموزش و پرورش دوره عمومی را می پردازد. این تبلیغات نیست یک رویه است.  

رفیق صنفی : در این کشورها دولت در اختیار فرادستان است و توده های خلق و کارگران را استثمار می کنند و بخش ناچیزی ازدسترنج کارگران را خرج آموزش و پرورش رایگان می کنند تا مانع انقلاب کارگران شوند. اما کارگران  فریب سرمایه داران خونخوار را نمی خورند.

 

ما : حالا برگردیم به ایران . آیا در آموزش و پرورش ایران خصوصی سازی جریان دارد؟

رفیق صنفی :  عجب سوالی ! رفسنجانی این بزرگ  سرمایه دار لیبرال، کلید خصوصی سازی را زد. خاتمی سازشکار هم ادامه داد و الان با رجعت تئوریسین‌های خصوصی‌سازی دولت رفسنجانی به کابینه روحانی، این سیاست با شتاب بیشتری در راستای ادغام مناسبات اقتصادی در بازار جهانی انجام می‌گیرد.

 

ما : در این مرحله وظیفه مبرم زحمتکشان چیست ؟

باید جلو ورود ایران با بازارهای جهانی را هر طور شده بگیریم. دولت روحانی خیلی خطرناک است چون مجری سیاست های بانک جهانی است.

 

ما : برخی می گویند که شما و دلواپسان جبهه پایداری دغدغه های مشترکی دارید؟ دولت احمدی نژاد در زمینه تقویت بخش دولتی و حمایت از مستضعفان شعار می داد. این روزها محمد مهدی زاهدی و حاجی بابایی هم مرتبا در مورد خطر خصوصی سازی هشدار می دهند.

رفیق صنفی : این تهمت همسویی ما با سرمایه داری ناجوانمردانه است. اتفاقا احمدی نژاد عامل رفسنجانی و مجری سیاست های صندوق بین المللی پول بود. احمدی نژاد و خاتمی دستشان در یک کاسه است. احمدی نژاد به ظاهر شعارهای چپی می داد. اما هدفش بدنام کردن جریان های اصیل مدافع طبقه کارگر مثل "سندیکای کارگران نقاش" و رفیق چاوز و رفیق اورتگا بود.

 

ما : الان سیاست دولت روحانی در بخش آموزش و پرورش چیست که شما مخالف آن هستید؟

رفیق صنفی: اجرای  تاچریسم و ریگانیسم و نسخه صندوق بین المللی پول به نفع فرادستان آموزشی و از بین بردن اصل 30 قانون اساسی .

 

ما : ممکن است کمی توضیح بدهید ؟

رفیق صنفی : کاملا واضح است. دولت آموزش را کالایی کرده و مدارس غیرانتفاعی را توسعه می دهد و در مدارس دولتی از دانش آموزان پول می گیرد. پس نتیجه می گیریم که دولت مدارس دولتی را به خویشان و دوستان خود فروخته و معلمان را اخراج کرده است.الان آموزش در ایران فقط مختص طبقات فرادست است.

 

ما : لطفا یکی از مصادیق خصوصی سازی و فروش مدارس دولتی را بفرمایید .

رفیق صنفی  : سیاست ظالمانه و ضد آموزشی خرید صندلی از مدارس خصوصی از مصادیق فروش مدارس دولتی است.

 

ما : اینکه یک عده دانش آموز در مناطق پرتراکم با پول دولت در مدرسه غیر انتفاعی درس بخوانند چه اشکالی دارد ؟ اینکه خصوصی سازی نیست.

رفیق صنفی : سرتا پا اشکال است . اولا دولت از این طریق می خواهد در هزینه ها صرفه جویی کند . آیا این خیانت نیست؟ وظیفه دولت ریخت و پاش است نه صرفه جویی . ثانیا این دقیقا دستور صندوق بین المللی پول است. تاچریسم و ریگانیسم از همین جا شروع شد. ما باید جلو پیشروی دولت لیبرال نو  روحانی را بگیریم. این دولت با پشتیبانی رفسنجانی خطر بزرگی است.

 

ما : مدافعان خصوصی سازی می گویند، مجبور کردن خانواده ها به ثبت نام فرزندانشان در مدارس دولتی ، سلب آزادی شهروندان است.

رفیق صنفی : تأکید بر اصل آزادی از سوی نئو لیبرالها گمراه‌کننده است ، زیرا حق آزادی و انتخاب شامل فرزندان اقلیت فرادست می‌شود .ما با فرادستان مخالفیم. اما شما از حق آزادی و انتخاب آنها دفاع می کنید؟ لیبرالیسم چه کهنه و چه نو جز بدبختی برای بشر دستاوردی نداشته است. ما طرفدار حکومت برابری طلب و عدالتخواه هستیم.

 

ما : شما با چه نوع رویکردی در آموزش و پرورش موافقید ؟ دولتی ؟ خصوصی ؟ مشارکتی ؟

رفیق صنفی : دولت باید  اداره مدرسه را از صفر تا صد به ذینفعان واقعی آن یعنی معلمان و دانش آموزان و والدین واگذار نماید و فقط پول بدهد.

 

ما : این که پیشنهاد آقای روحانی بود که گفت اداره مدارس را به تعاونی های معلمی با هزینه دولت واگذار کنند. مدارس هیات امنایی هم نوعی از اداره مدارس توسط معلمان و اولیا با پول دولت است.

رفیق صنفی : اگر قبول کنیم که دولت روحانی چنین پیشنهادی داده است تحلیل های ایدئولوژیک ما غلط از آب در می آید و دیگر نمی توانیم بگوییم دولت روحانی مجری سیاست های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است. در نتیجه ما این خبر را تکذیب می کنیم و می گوییم دولت روحانی طرفدار واگذاری مدارس به بخش خصوصی بر اساس اصول تاچریسم و ریگانیسم است و ما از حقوق فرودستان و مزدبگیران حمایت می کنیم.

 

ما: اما روحانی در عالم واقع چنین حرفی زده است . سندش موجود است .

رفیق صنفی : واقعیت اگر با ایدئولوژی ما جور در نیاید گور پدر واقعیت ! کاری می کنیم که واقعیت خودش را نظرات علمی ما سازگارکند. واقعیت ارزش ندارد مهم حقیقت است که نزد ماست و مولای درزش نمی رود. ما علمی حرف می زنیم و شما ایده آلیستی  و خرده بورژوایی .

 

ما : اما وزیر آموزش و پرورش گفته : "توسعه مدارس غیردولتی به معنای خصوصی‌سازی در آموزش‌وپرورش نیست."

رفیق صنفی :  مسئله اصلی ایشان خرید خدمات آموزشی و بسترسازی برای سیاست‌های پولی کردن آموزش است که البته همسو باسیاست کلان امپریالیسم جهانی و صندوق بین المللی پول و نئو لیبرالیسم و خصوصی سازی مدارس دولتی است. سیاست روحانی سلب مالکیت عمومی در عرصه آموزش به سود بخش خصوصی است.

 

ما : آیا شما یک نمونه ، تنها یک نمونه از سلب مالکیت مدارس دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی سراغ دارید؟

رفیق صنفی : وقتی ماهیت دولت روحانی ،سرمایه داری نئولیبرالی است وقتی دولت مجری سیاست های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است .وقتی دولت می خواهد اقتصاد ایران را در نظام بین المللی امپریالیسیتی ادغام کند شما دنبال نمونه می گردی ؟ طبق تحلیل علمی ما همه چیز واضح و مبرهن است .  مساله آن قدر واضح است که نیازی به مثال ندارد.

 

ما : الان باید معلمان چه کار کنند ؟

رفیق صنفی : معلمان باید با دولت سرمایه داری نئولیبرال روحانی که مجری سیاست های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است، مبارزه کنند و نگذارند اقتصاد ایران در نظام بین الملل ادغام شود. معلمان ایران نباید رفسنجانی پولدار و خاتمی سازشکار را فراموش کنند. اگر دیر بجنبیم مدارس دولتی را فروخته و معلمان را اخراج می کنند و فقط بچه های فرادستان حق دارند به مدرسه بروند.

 

ما : چرا این کار را می کنند ؟

رفیق صنفی  : چون ماهیت امپریالیسم و سرمایه داری همین است. خطر روحانی و رفسنجانی جدی است. دشمن اصلی ما امپریالیسم و مناسبات سرمایه داری بین المللی و سلطه شرکت‌های چندملیتی و  صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت و بانک جهانی و  نئولیبرالیسم و مناسبات سرمایه‌داری و  ریگانیسم و تاچریسم است. اگر همه اینها را در یک جمله خلاصه کنیم می شود دولت روحانی . دولت روحانی یعنی نظام سلطه.

 

ما : آیا صحبت های شما بوی سیاست و ایدئولوژی نمی دهد؟

رفیق صنفی : سوال خوبی است. مبارزه طبقات فرودست علیه فرادستان یک مبارزه کاملا صنفی است. تهمت مارکسیست و کمونیست و سیاسی کاری به ما نمی چسبد. ما خواهان اتحاد مزدبگیران ایران یعنی کارگران و معلمان و پرستاران زیر پرچم سرخ کارگری و مبارزه برای ایجاد جامعه ای بی طبقه و برابر هستیم. مبارزه صد درصد صنفی و مسالمت آمیز ما تا نابودی نظام سرمایه داری و بر قراری برابری ادامه دارد.ما به هیچ حزب و جناحی وابسته نیستیم و پیاده نظام هیچ جناحی نمی شویم و فریب بازی های انتخاباتی جناح های سرکوبگر سرمایه داری را نمی خوریم. مخصوصا اصلاح طلبان سازشکار را قبول نداریم. همه سروته یک کرباسند.

 

ما:  به عنوان سوال اخر چه پیامی برای معلمان دارید؟

رفیق صنفی :  معلمان باید بدانند که خطر اصلی و عمده دولت نئولیبرال روحانی است که خصوصی سازی را به دستور شرکت‌های چندملیتی و  صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت و بانک جهانی و  نئولیبرالیسم و مناسبات سرمایه‌داری و  ریگانیسم در ایران اجرا می کند. اگر روحانی موفق به ادغام اقتصاد ایران در اقتصاد بین المللی شود، آموزش کالایی می شود و همه مدارس دولتی را می فروشند و معلمان را اخراج می کنند. کما اینکه این کارها شده است . اما ما  نباید بگذاریم این دولت موفق شود.این را هم که ما داریم آب به اسیاب راست افراطی می ریزیم شایعه لیبرال های نو است و ما کاملا مستقل هستیم و هیچ مبارزه ای بدون هژمونی ما به سرانجام نمی رسد.


 ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 14 بهمن 1394 20:18 خوانده شده: 2487 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 -13 --
علی 1394/11/14 - 20:46
معلمین فکر نکنم از خصوصی سازی بدشان آید از خصومت سازی و کاسه و نیم کاسه ها و از نئولیبرال های تازه به دوران رسیده بدشان میاد.چون از سرمایه داران هم خطرناک ترند .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/15 - 00:26
تازه به دوران رسیده ها محصول اقتصاد رانتی - دولتی هستند و ربطی به بخش خصوصی ندارند. تفکر چپی القا می کند که سرمایه بد است و اموال سرمایه داران را دولت باید مصادره کند. اما اقتصاد دولتی خودش منشا فساد و تبعیض است. سرمایه اگر در بخش تولیدی و خدماتی و در فضای رقابتی و چارچوب قانون به کار بیفتد خیلی هم باعث پیشرفت جامعه می شود. تفکر چپ خواهان مساوات مردم در فقر و دولت قدرتمندی است که جامعه را به شدت کنترل می کند. چنین دولتهایی بدون استثنا فاسد و دیکتاتور هستند.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/11/16 - 10:20
آقای شیرزاد لطفا از مدارس آمریکا و معلمین و مدارس خصوصی آنجا هم مقاله تهیه فرمایید پیشاپیش از قلم فرسایی توانمند شما متشکریم.
پاسخ + +1 -3 --
دییر 1394/11/14 - 23:07
جناب عبداللهی جسارتا این رفیق صنفی شما همان جناب جلیل خان نیست؟؟؟؟؟!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/15 - 00:36
نه ! جلیل عزیز صراحتا گفته که طرفدار احمدی نژاد است. جریان احمدی نژاد البته شعارهای چپ می دهد و در سطح بین المللی هم با انواع دولتهای چپ متحد است . اما این رفیق صنفی ما در سایت حقوق کارگر و معلم می نویسد که ارگان غیر رسمی یکی از تشکل های صنفی است و گرایش مارکسیستی این سایت اظهر من الشمس است. به نظرم در ایران امکان تشکیل یک دولت مارکسیستی وجود ندارد اما چپهای سکولار بدون اینکه بخواهند با جریان احمدی نژاد و جبهه پایداری در یک سنگر قرار میگیرند و جاده صاف کن آنها هستند. خطر اصلی از دید مارکسیستها دولت روحانی است که به زعم آنها می خواهد اقتصاد ایران را در اقتصاد بین المللی ادغام کند. بزرگترین دشمن مارکسیستها هاشمی رفسنجانی است. در این دو موضع راست افراطی و چپ مارکسیستی همپوشانی دارند . ضمنا هر دو گروه خواستار توزیع پول نفت و هر دو خواستار دولت مقتدر ضد امپریالیست هستند.
پاسخ + +6 -2 --
احمد 1394/11/14 - 23:34
نهاد آموزش و پرورش يك نهاد صد در صد حاكميتي مانند نيروهاي نظامي ، انتظامي ، اطلاعاتي و امنيتي است كه وظيفه آن امر حياتي انسان سازي بر مبناي جهان بيني الهي و اسلامي و اصل مترقي ولايت فقيه مي باشد. سخن از خصوصي سازي اين نهاد گزافه گويي، خرد كردن شان معلمي و رهنمون كردن آينده سازان اين مملكت به پرتگاه مسخ فكري مي باشد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/15 - 00:47
احمد عزیز اگر متن قانون مدیریت خدمات کشوری را نگاه کنی در همان بندهای اول آموزش و پرورش را زیر گروه نهادهای خدماتی طبقه بندی کرده است. نگاه حاکمیت به آموزش و پرورش دوگانه است. در زمینه گزینش معلمان و مسایل اعتقادی و شیوه تربیت سیاسی و اعتقادی دانش آموزان، از نظر حکومت ، آموزش و پرورش نهادی حاکمتی مانند سپاه و بسیج و نیروی انتظامی است. اما وقتی نوبت به بودجه و حقوق معلمان می رسد آموزش و پرورش تیدیل به نهادی خدماتی و کم اهمیت می شود. توسعه مدارس غیر انتفاعی ، خرید خدمات آموزشی ، تاسیس مدارس هیات امنایی و بحث مشارکت مالی اولیا که چپی ها روی آن به عنوان خصوصی سازی مانور می دهند، سیاستهای حاکمیتی است و ربطی به دولت روحانی ندارد در دوره حاجی بابایی و فرشیدی هم اجرا می شده . به نظر من بحث خصوصی سازی یک بحث سیاسی برای تضعیف دولت روحانی است که از طرف چپها و طرفداران احمدی نژاد دامن زده می شود. چیزی به نام خصوصی سازی در آموزش و پرورش اجرا نشده و نمی شود.
پاسخ + +3 -2 --
سیدی 1394/11/15 - 00:00
سرتا پای این نوشته شیرزاد در چند کلمه خلاصه می شود تاچریسم و ریگانیسم ، خاتمی و رفسنجانی ، نئولیبرال روحانی ، فرودست و فرادست ، چپ و کمونیست واقعا برای افکار ایشان ، رد گم کنی ، جهت دهی به امنیتی ها و... متاسفم البته ایشان از طریق همین نوشته های کم مایه گذران می کنند و در امریکا به سختی زندگی می کنند و نگرانشان هستیم ...به امید تفکر برای شیرزادها
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/15 - 01:01
سیدی عزیز تقصیر من نیست! دایره واژگان رفقا در چارچوب همین کلمات محصور است. لابد اصل مصاحبه را در سایت رفقای صنفی دیده ای ؟ ضمنا رفقا گرایش سیاسی - اعتقادی خود را پنهان نمی کنند و تحلیلشان از مسایل آموزش و پرورش را در قالب اصول مارکسیستی و تضاد طبقاتی بیان می کنند. رفیق صنفی هم مثل شما در مصاحبه به گرا دادن بنده اشاره می کند. این تفکر به مطالبات معلمان به عنوان ابزاری در جهت مبارزه طبقاتی فرودستان علیه فرادستان (سرمایه داری لیبرال) نگاه می کند و معلم را به عنوان مزدبگیر می شناسند که باید با طبقه کارگر و پرستاران علیه دولت سرمایه دار لیبرال نو روحانی متحد شوند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/15 - 09:25
یادم رفت بگویم دوست عزیز آقای سیدی ! از کجا فهمیدی من در آمریکا با سختی گذران می کنم؟ اشتباه به عرض رسانده اند . اتفاقا روی دلار غلت می زنم ! کپی نوشته هایم را برای صندوق بین المللی پول ، بانک جهانی ، تراست ها و کارتل ها و سرمایه داران خون آشام چند ملیتی و نیز دولت لیبرال نو روحانی می فرستم. اینها به اضافه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی که به آنها گرا می دهم ، در اقدامی هماهنگ و البته مذبوحانه سیل دلارها را به سوی من جاری کرده اند همه اش هم تانشده و نو !!! (اینها را نوشتم که لبخندی به لبهای مبارک شما بیاورم.)
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/15 - 12:32
خوشبحالت .اگه اینطوره .یه پول خیلی کمی هم به من بده ازدواج کنم.
پاسخ + 0 0 --
شلیل 1394/11/15 - 14:40
و سر تاپای کامنت شما در این چند کلمه خلاصه می شود
کیهانیسم، تندرویسم، افراطیسم، حسین شریعمتداریسم، دیوار سفارت بالا رویسم و....
به امید تفکر برای سیدی ها
پاسخ + +1 0 --
امیر 1394/11/15 - 01:02
معلمی با22سال سابقه ودارای مدرک فوق لیسانس ازدانشگاه تهران هستم شرایط اقتصادی جوری شده که بعدازظهرازساعت 2تا10شب دریک شیرینی پزی مشغول کارم وبابتش20هزارتومان روزانه میگیرم خواستم به مسئولان بگم خسته نباشیدبابت شان ومنزلتی که برایمان درست کردید.ماههاست حتی یک کتاب هم مطالعه نکردم وگاهی به حال خودم تاسف میخورم که بعداز22سال برای تامین زندگی بایدشغل دوم داشته باشم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/15 - 09:16
همکار عزیز امیدوارم اقتصاد کشور روی ریل عقلانیت قرار گیرد و تورم و گرانی مهار شود و با بازشدن قفل اقتصاد دست دولت برای افزاایش حقوقها باز شود. علاوه بر معلمان تقریبا 70-80 درصد مردم مشکلات معیشتی دارند. حداقل نیمی از مردم وضع درآمدشان از شما بدتر است. میلیونها نفر بیکارند. تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در جست و جوی شغل به هر دری می زنند . اما یک نکته خدمت شما بگویم کار شرافتمندانه مانند همین کاری که شما انجام میدهید عار نیست بلکه افتخار آمیز است. باید امیدوار باشیم که دولت در برنامه های خود موفق شود و آنهایی که از روی حسادت یا به دلایل ایدئولوژیک چوب لای چرخ دولت می گذارند سر عقل بیایند و اجازه بدهند اقتصاد کشور از این بن بست خارج شود.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/11/15 - 07:11
اونكه به ما ... شيرزاد خان بود
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1394/11/15 - 07:20
شيرزاد نابغه برو برنامه توسعه ششم رو بخون ببين درباره اموزش و پرورش چى نوشته خصوصى سازى مگه از نظر شما چيه ؟ خود روحانيتون گفت كه با نصف حقوق معلمان دولتى ميشه معلم خصوصى استخدام موقت كرد البته گفت در اين صورت كيفيت آموزشى هم بالاتر ميره نميتونى با منطق جواب بدى زدى تو كار مسخره كردن و توهين
قراره توى ٥ سال نود درصد مدارس خصوصى بشه البته فقط دودش به چشم معلم ها ميره زيرا بازم يه جورى خصولتى ميمونه حقوق مدير و دوستان حزبى دولتى حقوق معلم بر اساس قواعد بازار. همين الان هم مجلس جلوشون وايساده كافيه مجلس و دولت يكدست بشه تا بتونن برنامه هاشون رو اجرا كنن شايد برنامه هاشون به نفع بودجه دولت بشه ولى به سود قشر معلمان نخواهد بود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/15 - 10:53
ناشناس عزیز قبلا متن برنامه را خونده بودم ولی فرمان شما را اجرا کردم و یک بار دیگر برنامه ششم توسعه را خواندم . تنها در تبصره 23 به آموزش و پرورش اشاره شده است. متن آن چنین است :" 1. وزارت آموزش و پرورش مجاز است در جهت ارتقاء کیفیت، عدالت آموزشی و بهره‌وری نسبت به خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی با اولویت روستاها و مناطق محروم اقدام نماید. ارایه خدمات اموزشی در اینگونه مدارس با استفاده از نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات بخش خصوصی و تعاونی و یا با مشارکت در استفاده از امکانات و تجهیزات بخش دولتی و نیروی انسانی خصوصی و تعاونی براساس ضوابطی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، صورت می‌گیرد. آموزش عمومی دولتی در طول سالهای برنامه ششم توسعه رایگان می‌باشد." ملاحظه می فرمایید حرفی از خصوصی سازی نزده ، علاوه بر آن صراحتا گفته که آموزش عمومی در طول برنامه ششم رایگان است. اون مطالبی که شما نوشته ای در برنامه ششم موجود نیست. از شما خواهش می کنم با خونسردی ،مستند خود را ارائه دهید . بنده هم مثل شما با خصوصی سازی و سلب مالکیت دولت در مدارس دولتی مخالفم .
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/11/15 - 20:01
برنامه ششم چیزی ننوشته . بهتره پیشنویس لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری رو بخونید اونجا حرفای زیادی نوشته شده از جمله اینکه اداره مدرسه به مسوولین محلی سپرده بشه و معلم از کارمند دولت بودن به کارمند واحد سازمانی تنزل داده بشه این یعنی هر وقت مردم و مسوولین محلی (شورا ، دهیار ، بخشدار و ... ) نخواستند می توانند معلم را بیکار کنند .!!!
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/11/15 - 07:26
مدارس خصولتى فشار كمترى به بودجه دولت وارد ميكنن هدف از اين طرح نيز فقط و فقط كاهش شديد حقوق معلمان ميباشد هر روزه وزير معاون وزير و مديران كل اعلام ميكنند كه ٩٩ درصد بودجه صرف حقوق كاركنان ميشود و حقوق معلمان بايد كاهش يابد حالا به هر طريق ممكن تا كيفيت بخشى انجام شود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/15 - 10:59
ناشناس عزیز کدام طرح ؟ شما اول طرح را نشان بده تا در باره آن گفتگو کنیم. اینکه بالای 90 درصد بودجه صرف حقوق و مزایا می شود حرف درستی است. قرار نیست معلمان شاغل را بیرون کنند. قرار است به ازای هر سه نفر که بازنشسته می شود یک نفر استخدام کنند. این طرح به نفع معلمان شاغل است . چون به فرض باعث کاهش پرسنل بشود امکان اضافه کار به صورت حق التدریس برای همکاران فراهم می شود. قوانین استخدام دولتی در ایران بسیار محکم است و مستخدم دولت فقط در صورت غیبت غیر مجاز و یا جرایم بسیار سنگین ممکن است اخراج کنند. شما اصلا نگران نباشید به شایعات گوش ندهید و از هرکس شایعه پراکنی کرد مدرک و مستندات بخواهید.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/15 - 12:42
شیرزاد .فرض کن سه برابر هم اضافه کار داشته باشیم به چه دردی میخوره وقتی که حقوق ما به شدت کم شود.ناشناس هم از کاهش حقوق حرف زد نه از اخراج
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1394/11/15 - 08:58
جناب شیرزاد به نظر شما حقوق یک معلم در دبستان باید چقدر باشد؟
در استان فارش در شهر شیراز مدرسه ای داریم که امسال دولت آن را به بخش خصوصی واگذار کرد به نظر شما الان به معلمان در این دبستان ماهیانه چقدر حقوق پرداخت می شود؟
یک راهنمایی معلمان این مدرسه خانم هستند
راهنمایی دوم حقوق این معلمان معادل دوازده روز کار یک کارگر ساده است
جناب شیرزاد اینکه ما می گوییم در ایران خصوصی سازی جواب نمی دهد برای این است که دولت نظارتی بر این مدارس نمی تواند داشته باشد و همه ی مسئولیتها را از خود سلب می کند والا اگر مدارس را رها می کرد وبه بخش خصوصی می سپرد اما هزینه ها را تقبل می کرد ونظارت می کرد که هیچ کس مغز خر تناول نکرده که مخالف چنین طرحی باشد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/15 - 11:18
1- اگر به نظر من است حقوق معلم رسمی حدود دو میلیون تومان . 2- متاسفانه قیمت کار معلم در خارج از سیستم دولتی بسیار پایین و بین ماهانه 400 تا 700 هزار تومان است. 3- من و شما باید به این فکر کنیم که چرا در خارج از سیستم دولتی قیمت کار معلم در حد کارگر ساده است. 4- به نظر من هم ، خصوصی سازی در آموزش و پرورش غیرقانونی است اما اجاره دادن مدارس خصوصی سازی نیست. البته من هم مثل شما با اجاره دادن مدارس دولتی مخالفم و قبلا در این مورد نوشته ام. 5- به نظر من هزینه های آموزش و پرورش تا پایان تحصیلات دبیرستان را دولت باید بپردازد. 6- توسعه مدارس غیر انتفاعی با پول بخش خصوصی در کنار بخش دولتی ایرادی ندارد.6- دولت نمی تواند از ثبت نام کودکان در مدارس دولتی بدون پرداخت شهریه ممانعت کند. 7- برای مخالفت با خصوصی سازی اول باید خصوصی سازی را تعریف کنیم . 8- بعد از تعریف نشان دهیم کجا خصوصی سازی شده و بعد مخالفت کنیم.
پاسخ + +1 0 --
معلم 1394/11/15 - 12:50
خصوصی سازی یعنی اخراج همه ی معلم ها یعنی حقوقشان نصف میشود.قدرت خریدشان .به شدت از اینی که هست کمتر میشود.خدا رحم کنه به ما که هیچ پشتوانه ای نداریم .فقط امیدمان به یک میلیون حقوقی هست که میگیریم.خصوصی سازی توی ایران جواب نمیده.خدا نکنه اجرا بشه.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/16 - 22:48
خصوصی سازی یعنی سلب مالکیت دولتی (عمومی )مدارس دولتی و فروش و واگذاری این مدارس به افراد یا موسسات غیردولتی . اگر این اتفاق بیفتد تمام یا قسمتی از آموزش عمومی ، خصوصی می شود .بنده هم مثل شما با خصوصی سازی و اخراج معلمان مخالفم. اما قبل از آن باید حداقل یک مدرسه دولتی را آدرس بدهیم که به بخش خصوصی منتقل شده و یک معلم را نام ببریم که بر اثر خصوصی سازی اخراج شده است. وقتی نمی توانیم یک مدرسه دولتی که خصوصی شده و یا یک معلم که اخراج شده نام ببریم در باره موضوعی حرف می زنیم که نه تنها در ایران بلکه حتی در امریکا که مهد سرمایه داری است اتفاق نیفتاده است. طرح بحث خصوصی سازی از جانب چپ و راست افراطی یک بحث سیاسی است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/17 - 13:17
منظور من از اخراج کاهش شدید حقوق هست.وقتی حقوق معلم رو کسی غیر از دولت پرداخت کند.هر چقدر که دلش بخواهد حقوق میدهد .شاید ماهی 400هزار .یعنی معلم اخراج میشود دیگه.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/18 - 02:58
معلم عزیز حقوق معلمان رسمی مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می شود. میانگین حقوق دولتی تقریبا سه برایر میانگین حقوق معلم در بازار رقابتی و آزاد غیر دولتی است. البته همکارانی هم داریم که ماهی 15 تا 20 میلیون از تدریس آزاد در می آورند اما تعدادشان کم است. این مشکل مربوط به معلمان مدارس غیر انتفاعی است. امسال قرار شده که مدارس غیر انتفاعی ملزم شوند حداقل حقوق وزارت کار را به پرسنل بدهند. دلیل کمی حقوق معلمان در بازار رقابتی این است که معلمی در جامعه به عنوان یک حرفه تخصصی شناخته نمی شود و تقریبا هرکس سواد خواندن و نوشتن دارد خودش را بالقوه معلم می داند. شاید راهش صدور پروانه معلمی بر طبق استانداردهای علمی و حرفه ای باشد.
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1394/11/15 - 13:02
استاد شیرزاد این مدرسه که گفتم نمونه ای است از طرحی که دولت ها می خواهند تحت عنوان مدارس خصوصی راه بیندازند این مدرسه پارسال دولتی بوده امسال به عنوان همین طرح به بخش خصوصی واگذار شده وگویا دولت همچنان هزینه هایی بابت هر دانش امزو پرداخت می کند اما دست اداره کنندگان(پیمانکاران) مدرسه را برای جذب معلم وتعیین حقوق باز گذاشته است
اگر معلمان با خصوصی سازی مخالف هستند چون چنین مواردی را هر روز می بینند الان هر کس تلاش می کند که برای سال آینده چنین مدرسه ای را ازدولت بگیرد چون به ازای هر دانش اموز دولت مبلغ خوبی می دهد اما نظارتی بر دخل وخرج مدرسه ندارد مدیر همین مدرسه تعریف کرد که امسال هر کدام از سهامداران این مدرسه سی میلیون تومان کاسب شده اند(اگر مایل باشید ادرس و شماره تماس ومشخصات این مدرسه و مدیر را در این سایت قرار می دهم)
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/11/16 - 00:31
شیرزاد فقط کارش توجیه اقدامات دولت هست و کاری به خوب یا بد بد بودن ندارد فقط میخواهد هز طوری که شده از روحانی دفاع و اقدامات وی برای خصوصی سازی را با تمسخر منتقدین موجه جلوه دهد هیچ منطقی در نوشته های وی وجود ندارد هر چند که شاید وعده واگذاری یکی از این مدارس به شیرزاد داده شده که اینطور از خصوصی سازی دفاع می کنه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/16 - 22:58
طرح اجاره مدارس در مناطق محروم به موسسان مدارس غیر انتفاعی مصوبه مجلس بود و به صورت آزمایشی در 900 مدرسه اجرا شد. من با این طرح مخالف بودم و این را نوشتم.ایراد من به این طرح استفاده از معلم ارزان و کم تجربه و استفاده از نیروهای بازنشسته و کاهش کیفیت بود. اما این کار خصوصی سازی نبود زیرا در این طرح مالکیت مدرسه همچنان دولتی می ماند و قرارداد اجاره فقط یکساله است .علاوه بر این هزینه تحصیل را دولت به طور کامل می پردازد و یک ریال از دانش آموزان اخذ نمی شود. در این طرح معلمی اخراج نمی شود ودرجاهایی اجرا شد که آموزش و پرورش کمبود معلم داشت. ما باید اول صورت مساله را درست مطرح کنیم و بعد انتقاد کنیم.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/11/15 - 19:18
تئوری دولتمردان در ایران در خصوص اموزش و پرورش کوچک سازی بدنه دولتی ان است که تا حد سایر وزارت خانه باشد نهایتا در سطح وزارت بهداشت و بیشتر نشود ...بنا براین خصوصی سازی یعنی استخدام معلم توسط بخش خصوصی و توافقی ...اگر کم دادند شما کارنکن ...اجباری نیست ....چه بخواهیم و چه نخواهیم بدنه اپ باید کوچک شود تا بتوان انرا بهینه اداره کرد ..راه دیگه اینه که معجزه بشه نفت بشه بشکه ای 100 دلار و بیشتر ...اما نه اینکه دولت نداره که بده میگه چرا بدم ..برن بخش خصوصی ...دولت ها زرنگ شدند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/16 - 23:10
اگر می خواهیم کشورمان توسعه یابد و پیشرفت کند باید از سیستم های جدید مدیریتی استفاده کنیم. من آمار مستندی دیدم که کشور ژاپن با 120 میلیون جمعیت حدود 300 هزار مستخدم دولت دارد و ایران با حدود 80 میلیون جمعیت حدود 3 میلیون کارمند دولت دارد یعنی 10 برابر ژاپن. تعدیل نیرو باید اول در بخش های اداری صورت گیرد.الان وزارتخانه ها و نهادهایی داریم که اگر به طور کامل منحل شوند هیچ اتفاقی نمی افتد. در بخش ستادی وزارتخانه بیش از نیمی از کارکنان زیادی هستند. در بخش مدارس هم تعدیل شامل کارکنان غیر آموزشی و نیروهای مازاد می شود. نکته مهم این است که قوانین استخدامی دولت به قدری محکم هستند که هیچ کارمند و معلم رسمی را نمی شود اخراج کرد. راه تعدیل نیرو ، اخراج نیست. بحث اخراج انحرافی و سیاسی است. روش تعدیل نیروی انسانی کاهش استخدام است. به عنوان مثال در مقابل 3 نفر که بازنشسته می شوند یک نفر استخدام می شود.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/17 - 13:23
در کشور ژاپن 300هزار کارمند کار 3 میلیون کارمند کشور مارو انجام میدهند.حتی بیشتر .اما حقوقشون خیلی بالاتره.با حقوقی که میگیرند راحت به همه چی میرسند .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/18 - 10:50
معلم عزیز نکته درستی اشاره کردی . وقتی قرار است کاری با هزینه 10 هزار توامان انجام شود. اگر یک نفر ان را انجام دهد به او ده هزار تومان می رسد یا دست کم ،با تخفیف 8 هزار تومان . اما اگر ده نفر را مامور انجام آن کار کنیم به هریک هزار تومان یا کمتر می رسد. تازه کار هم درست و حسابی انجام نمی شود.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/18 - 13:51
خوب دیگه ما هم دوست داریم تعداد کل کارمندها به 300هزار تبدیل شود .که حقوق ما ده برابر شود
پاسخ + +1 0 --
جلیل 1394/11/15 - 20:42
ذات دولتهای سرمایه داری اینه که به همه چیز با دید سود و منفعت برای خودشان نگاه می کنند که اکنون ما با چنین دولتی سرو کار داریم خود روحانی هم در روز معلم عنوان کرد که وقتی میشود با هزینه کم اموزش و پرورش را اداره کرد چرا چنین کاری انجام نداد حال شیرزاد از چه چیزی سخن می گوید و از چه دفاع می کند معلوم نیست اجاره دادن تعاونی و واگذاری به معلمان تماما اهداف پشت پرده خصوصی سازی مدارس و جذب معلمان دویست هزارتومانی قرار دادی هستند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/16 - 23:21
یعنی می فرمایید دولت قبل از روحانی ، سرمایه داری نبود؟ مگر کاهش هزینه ها بد است؟ دولت وظیفه دارد که در هزینه ها صرفه جویی کند . پول متعلق به ملت است نه دولت . مثلا دولت قبلی 700 میلیارد دلار درآمد نفتی را به باد فنا داد و بخش زیادی از پولها را صرف واردات کالای بنجل از چین کرد و بخش دیگری از پولها با عنوان دورزدن تحریم به جیب امثال بابک زنجانی رفت. دولت فعلی اگر انضباط مالی داشته باشد که بد نیست. بحث کاهش تصدی دولت روش خوبی برای افزایش بهره وری است. چه ایرادی دارد که دولت مستقیما بودجه را به مدرسه بدهد و مدرسه توسط خودمعلمان اداره شود؟ در این صورت از هدر رفتن بودجه درسیستم بوروکراتیک اداری کاسته می شود. اینکه دولت به معلم اعتماد می کند نکته مثبتی است. بحث کارشناسی با شعار سیاسی دادن متفاوت است.
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1394/11/15 - 21:27
به طرفداران دولت راى دادن درست مثل اين است كه با دست خودمان خودمان را بدبخت كنيم اين دولت كلا ضد معلم است . براى معلمانى كه از اين دولت طرفدارى ميكنند متاسفم دولتى كه فقط به فكر يك درصد ثروتمند جامعه است و اين را با خريدايرباس نشان داد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/16 - 23:27
دولت برای خرید ایرباس پولی پرداخت نکرده است. نحوه خرید ایرباس از طریق اجاره به شرط تملیک است. ایرباس تحویل ایران می شود و مسافرجابه جا می کند و قسط آن از طریق پرداخت بخشی از درآمد آن تامین می شود. دولت بابت ورود 118 ایرباس به ناوگان هوایی حتی یک دلار پرداخت نمی کند. ضعف ناوگان هوایی ما فقط به سود ایرلاین های ترکیه و قطر و امارات است. در رای دادن هم شما آزاد هستید به هرکس رای بدهید. نظر شما محترم است. معلمان از نظر سیاسی متنوعند و دارای دیدگاه های سیاسی متفاوتی هستند که همه قابل احترام است.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/11/16 - 08:36
خصوصى سازى يعنى اينكه بخش خصوصى اختيار مدارس دولتى در استخدام معلمان و امور اقتصادى مدرسه را در دست بگيرد و هدف خود را سودآورى و درآمد زايى از طريق آموزش قرار دهد مدرسه تبديل به يك بنگاه اقتصادى شود و نگاه هزينه فايده صرف از نظر كسب سود مالى به مدرسه داشته باشد در حال نظارت دولتى روى مدارس غير انتفاعى نيز وجود دارد روى ساير نهادهاى اقتصادى خصوصى نيز نظارت دولتى وجود دارد به صرف نظارت دولتى نميتوان يك بنگاه اقتصادى را دولتى دانست در كل خصوصى سازى يعنى قرار دادن امورات اقتصادى مدرسه به دست بخش خصوصى با هدف سود اورى بخش خصوصى اقاى شيرزاد نظر ديگرى دارند بفرمايند البته نظر منطقى نه توهين و استهزا
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/11/16 - 14:32
نطراتش کاملا غیر منطقی است و خودش رو عقل کل میدونه کلا اهداف این عده دفاع از خصوصی سازی اموزش و پرورش است شیرزاد نماینده سرمایه داران است که هدفشان مکیدن خون معلمان و کارگرانه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/16 - 23:41
ناشناس عزیز من نظرم را به تفصیل در کامنتهای بالا گفتم. مدرسه ای که مالکیت آن متعلق به وزارت آموزش و پرورش است و هزینه های مدرسه را دولت پرداخت می کند خصوصی نیست. اگر 1-مالکیت مدرسه دولتی واگذارشود . 2- مدرسه واگذارشده بابت ثبت نام شهریه بگیرد .3-معلم و مدیر مدرسه واگذارشده را مالک جدید استخدام کند ،مدرسه خصوصی می شود. خرید خدمات آموزشی با پول دولت از بخش خصوصی را نمی توان خصوصی سازی نامید. واگذاری اداره مدرسه به قیمت تمام شده، خصوصی سازی نیست. تاسیس مدارس غیردولتی با پول بخش خصوصی ، خصوصی سازی نیست. ما ممکن است با تغییر در نحوه اداره مدارس و تفویض اختیار و یا خرید خدمات و کاهش تصدیگری دولت مخالف باشیم. اما خصوصی سازی همان سه ویژگی پیوسته را دارد که در بالا گفتم.
پاسخ + +1 0 --
بیاتی فرد 1394/11/16 - 16:23
چرا دولت خدمات پشتیبانی اعم از سرایدار، راننده حتی کارمند ستادی راکه هزینه آن سنگین تر از معلم هست را به بخش خصوصی واگذار نمی کند؟ چرا مهمترین اصل آموزش را که کلاس ومعلم است مخصوصا دوره ابتدایی را نشانه رفته؟ راستی مسخره نیست که سرایدار وراننده مستخدم دولت باشد آنوقت معلم کلاس خرید خدمتی!!! اگه هدف دولت صرفه جویی است از غیر کلاس شروع کند!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/16 - 23:55
با فرمایش شما موافقم که امور خدمات و پشتیبانی به بخش خصوصی در قالب قرارداد واگذار شود.این کاری است که از حدود 15 سال پیش لنگان لنگان شده است. هزینه آموزش و پرورش عمومی را باید دولت بپردازد. اما نحوه اداره مدارس باید تنوع ایجاد شود. ما نیاز به اصلاحات اداری داریم. به نظر من مشارکت معلمان در اداره مدارس روش خوبی برای اداره مدارس است. در بسیاری از مدارس افرادی حضور دارند که کار نمی کنند اما حقوق می گیرند. مدیر هم حساس نیست چون پول از جیب دولت می رود .ما یک تعداد نیروی مازاد داریم و یک تعداد نیروی مازاد پنهان ، یعنی افرادی که می چرخند و حقوق می گیرند هم در اداره و هم در مدرسه . اصل اساسی باید بالابردن میزان بهره وری باشد. بحث خصوصی سازی به کلی انحرافی و سیاسی است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/17 - 13:27
کاری به اون کسانی که کار نمیکنند ندارم.اما همین الان هم مدیرها اعصاب مارو خورد کرده اند.یعنی باید کاری کنند که مدیر ها هر روز به ما گیر بیخودی بدهند؟؟؟خوبه ما آرامش روانی نداشته باشیم؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/11/18 - 02:48
معلم عزیز اگر نظارت و کنترل و تذکر مدیر در چارچوب وظایف مدیریتی او باشد اشکالی ندارد. اما اگر خارج از این چارچوب باشد ایراد دارد و معلمان باید به روش مناسب واکنش نشان دهند. "گیر بیخودی" درست نیست. ای کاش نمونه هایی از این گیرها را می نوشتی تا امکان اظهار نظر میسر می شد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/11/18 - 11:17
متاسفانه در بعضی موارد از چهار چوب مدیریت خارج است.بعضی وقتها مدیر بانعلم همکاری نمیکند.با دانش آموز شلوغ برخورد مناسب صورت نمیگیرد.در مورد آمار قبولی گیر میدهند.دانش آموز بی نظم رو کتک میزنند بعد میفرستن سرکلاس و دانش آموز عقده ای تر میشود .اگه معلم دانش آموز بی نظم رو بفرسه بیرون معلم رو مقصر میدونن.زیاد هم شکایت کنی میگن مقصر معلمه چرا بقیه معلم ها اینطور نیستن.اگه نمره بدی زباد گیر نمیدن ولی اگه نمره ندی باید اعصابتو خورد کنن
پاسخ + 0 -1 --
علی فرهزادی 1394/11/19 - 09:39
باسلام
تنها معاون موفق جناب آقای دکتر فانی آقای دکتر کفاش می باشد ومجموعه ایشان هم یک مجموعه بسیار موفق می باشد علی الخصوص سازمان دانش آموزی با وجود نیروهای مثل داود روستایی یک نیرو کاملا تشکیلاتی .(معاون پرورشی مدرسه)
پاسخ + 0 0 --
جلیل 1394/11/19 - 18:22
طنز بود؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
حسین حقگو 1394/11/20 - 05:32
اگر بتوانیم سازمانی داشته باشیم که از نیروی کار بدرستی حمایت کند و امنیت شغلی بو جود آورد خوب به تدریج دولت کو چک خواهد شد
اولا دولت ها توانایی ایجاد امنیت شغلی در بخش خصوصی نداشته
دوما دولت ها تلاش زیادی در حفظ اقتدار خویش در حوز های خصوصی نشان داده اند

سوما سود با لای بانکی مانع فعالیت جدی بخش خصوص هستند
چهارما دولت ها بیشتر به بخش خصوصی به عنوان منابع در آمدی عمومی موقت نگاه می کنند
پنجما بروکراسی اداری و موانع فراوان در پیش روی بخش خصوصی قرار دارد و حوز ه های بخش خصوصی بسیار نا مطمئن حر کت می کنند
ششما مدل تو سعه کشور مبتنی بر یک الگوی خاص نیستند گاهی رو به جلو و گاهی رو به رکود و باز گشت بوده است به عنوان نمونه مسکن مهر و یا تعطیلی مدارس غیر انتفاعی و یا شهر ک های صنعتی

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور