صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

محمدرضا سیفی/ سردبیر خبرگزاری پانا

طنزانه ؛ شرایط معلم شدن !

 شرایط معلم شدن  شرایط معلم شدن تشریح شد:

۶ انگشتی نبودن، عدم اعتیاد ، عدم لکنت زبان و...

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش : معلمان نباید نقص عضو داشته باشند، قد آنها از یک حدی کمتر نباشد، معلم عادی نباید نقص عضو داشته باشد، معلم عادی نباید 6 انگشتی باشد، لکنت زبان نداشته باشد، عیب و نقصی در چهره نداشته باشد، اعتیاد نداشته باشد و دارای چهره خوب و توانایی تکلم باشد.
در تکمیل فرمایشات استاد نوید ادهم ؛ دیگر شرایطی که از قلم افتاده است را می آوریم:


-  یک شخصی که می خواهد معلم شود باید صبح از خواب بیدار شده و دست و صورت خود را بشوید، این را استاد ادهم از خاطر بردند.


-  معلم باید خیاط خوبی باشد و توانایی داشته باشد که با حقوق خود مخارج اول برج را به آخر برج محکم بدوزد.
-  داوطلب معلمی باید صلاحیت خرید پاک کن، مداد، خودکار، پیاز، جعفری، لوله بازکن، پوشک بچه  را کسب کند.


-  نامزد معلمی در شغل دوم خود تبحر ویژه داشته باشد و در مسافرکشی استاندارهای زیست محیطی را رعایت کرده و در مشاورت بنگاه املاک برای اقناع مستاجر از فن بیان خود نهایت استفاده راببرد. (اینجا که کلاس درس نیست که دانش آموزان گوش نکنند،حتما مستاجرین عزیز گوش می کنند، من اطمینان می دهم چون چاره ای دیگر ندارند)


-  شایسته است نامزد شغل معلمی حتما قبل از ثبت نام شمردن را فراگرفته باشد و کمتر از انگشتان دست خود استفاده کند.


-  یادش باشد در آینده اگر دانش آموز کلاسش اطلاعات بیشتری از او داشت بگوید من به اندازه سن تو فقط معلمی کردم،بشین سرجات !


-  معلم باید چرب زبان باشد تا بتواند هنگام خرید مایحتاج اولیه خود تخفیف لازم را از فروشنده بستاند (توصیه می شود همیشه در جیب کتش روغن بادام مکفی داشته باشد)


-  از دیگر توانایی های معلم این است که بعد از کلاس سریعا وارد آبدارخانه شده و چایی داغ را یک نفس بنوشد، لازم است هنگام ثبت نام برای این شغل آزمون عملی گرفته شود.


-  و نیز یک معلم توانا معلمی است که گوش های تیزی داشته باشد و بتواند تمام طلاق های فامیل را در ذهن ذخیره کند (این بخش بیشتر برای خانم هایی است که قصد دارند معلم شوند)


-  یک معلم باید قدرت راه رفتن را در خود تقویت کند و بتواند راست و سربالا و با صورت سرخ در خیابان قدم بزند،پیشنهاد می کنم یک دو ماراتن کشوری برگزارشده و این مهارت قبل از آزمون کتبی آموزش همگانی داده شود.


-  یک معلم حتما باید نه تنها عیب و نقصی در چهره نداشته باشد بلکه خیلی هم بردپیت باشد یا هر چی که دوست دارد.


-  معلم از ابتدا باید کفش پاشنه بلند بپوشد حتی اگر قدش بلند است چون ممکن است زمان معاینه پزشک معتمد آموزش و پرورش قدش کوتاه شود.


-  معتاد بودن به هوای ناسالم هم برای معلم جرم است چه برسد اعتیاد به بی پولی و ...


-  ضرورت معلمی این است که به فنون رزمی نیز مسلط باشد تا در زمان چاقوکشی دانش آموزان خسارت جانی کمتری ببیند.


-  کت و شلوار از ضروریات شغل معلمی است ، مهم نیست اتو داشته باشد یا رنگش همخوانی نداشته باشد یا پیراهنش روی شلوارش باشد یا اصلا شبیه کت و شلوار نباشد ؛ فقط داشته باشد .


-  اینکه معلم نباید شش انگشتی باشد ظالمانه است، اتفاقا معلم شش انگشتی توانایی بیشتری برای شمردن اسکناس های انبوه دارد ؛ به هرحال آخر ماه شمارش این حقوق هنگفت با شش انگشت ساده تر است.


-  یک معلم خانم یا آقا (فرقی ندارد) باید قدرت خندیدن داشته باشد حتی وقتی به شکاف اخم مدیر خود زل زده است (تبعات این توانایی با نویسنده نیست)


-  کدام معلم است که قادر نیست روزهای تعطیل همراه خانواده به ورزش مفرح اسکی بپردازد؟ اگر این توانایی را ندارد نباید که معلم شود، درست است؟


-  یک معلم باید بتواند قاشق هایی که بر روی میز رستوران قرار داده شده تفکیک دهد و این یکی از ملاک های مهم است ، چون اگر کاربرد هر قاشق را نداند یعنی تا حالا به رستوران خاص نیامده و معلمی که هرهفته رستوران نمی رود به درد معلمی نمی خورد.


-  معلم باید قادر باشد به موقع روغن موتور اتومبیل جگوار خود را عوض کند چون این مسئله برای سلامت ماشین مهم است ؛نگویید که معلم ها فقط ماشین های شرکت تویوتا را سوار می شوند،اگر شخصی ماشین زیر قیمت 400 میلیون سوار شود که شرایط احراز معلمی ندارد.


-  یکی دیگر از مهمترین ملاک ها برای احراز شغل معلمی خرید ست برلیان برای همسر عزیز خود از خیابان کریم خان است،اگر در این بین شخصی جز این خیابان محل دیگری را انتخاب کرد اجازه ندارد معلم شود .


-  البته شرایط احراز شغل معلمی بیشتر از این ها است اما من همین مقدار یهویی یادم آمد ،من عذرخواهی می کنم...

آدرس تلگرام محمدرضا سیفی :

https://telegram.me/reza3if


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 22 دی 1394 22:15 خوانده شده: 2279 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +8 -2 --
آذری 1394/10/22 - 22:46
خوب گفتی برادر!!
ولی ای کاش مختصر می گفتی و مفید !!
بخشی اش واقعا زاید است و برای بیشتر کردن سطرهای مطلب!!
البته نظر شخصی بنده است
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/10/23 - 00:04
مرگ بر آمریکا که با این تحریم ها کمر ملت را کج و دولتمردان و آغازاده ها را راست کرد..!!!
پاسخ + 0 0 --
سیفیاری 1394/10/25 - 10:21
کاغذ پاره ها رو میگی؟
پاسخ + +9 0 --
صابری 1394/10/23 - 11:32
اتفاقا بعد از سالها خدمت فهمیدم که یک معلم باید گوشش کر باشد تا بسیاری از بی قانونی ها و بی عدالتی ها را نشنود و چشمش هم کور باشد تا اینها را نبیند. هرکس این دو عضو سالم را دارد به درد معلمی نمی خورد و باید زود درخواست بازنشستگی بدهد وگرنه در این سیستم زجر میکشد.
پاسخ + +6 0 --
بازنشسته مظلوم93 1394/10/23 - 22:40
یک معلم بایدفنون رزمی مانندکاراته کنگ فو وبوکس راخیلی خوب بلد باشد تابعداز30سال خدمت وبازنشستگی که درنتیجه عدم پرداخت پاداش بدهکاران به سرش خواهندریخت بتواندازخود دفاع کند
پاسخ + 0 0 --
فردین فر 1394/10/24 - 18:21
فردی که شش انگشتی است دارای نقیصه عقلی تحت عنوان سندرم بیدل مون است و طبق یافته های علمی مدارج بالای علمی را نمی تواند طی کند صحبت گفته شده غیر از اهانت به معلمین محترم چیز دیگری نیست
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/10/30 - 20:05
شرایط جدید معلم شدن 1- قبول نشدن دیپلم از دبیرستانها ی دولتی ومراجعه به دبیرستانهای اموزش از راه دور جهت اخذ دیپلم 2- مراجعه به یکی از مدارس آشنا وگرفتن گواهی مبنی بر خدمت کردن صادقانه به دانش آموزان پیش دبستانی3-داشتن سن حداقل 50سال وداشتن نوه ونتیجه4- بی سواد ورانده شده از همه جا5- پررو بودن وداشتن قدرت چانه زنی بالا
پاسخ + 0 0 --
فردین فر 1394/11/01 - 13:25
شرایط احراز شغل معلمی در ایران معاصر : توسری خور بودن - تحمل دانش اموزان بزهکار - نمره دادن بی حد و مرز - حساب بردن از دانش اموز قلدر مدرسه - بزدل بودن - انکار واقعیت - دارا بودن توهم بزرگ منشی - تحمل زندگی زیر خط فقر و بدبختی - زیبا بودن و تناسب اندام طبق تاییدیه هسته گزینش - تحمل صدای جانوران متوحش و گیج بودن

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور