صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه سخن معلم

اعتراف کفاش معاون پرورشی فانی : سیستم تربیت در آموزش و پرورش اشتباه است !

نقدی بر عملکرد حمیدرضا کفاش معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  حمید رضا كفاش معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با پانا (خبرگزاری دانش آموزان ) وابسته به سازمان دانش آموزی به صف منتقدان پیوست و به "اشتباه بودن سیستم آموزش و پرورش" اعتراف کرد.

آن گونه که از فحوای کلام او بر می آید ظاهرا قصدش مخالفت با تندروی و افراطی گری روزهای اخیر بوده که در روزهای اخیر در قالب حمله به سفارت و کنسولگری عربستان بار دیگر چهره کریه خود را به نمایش گذاشت. اما محافظه کاری  و پاره ای ملاحظات به او اجازه نمی دهد که مساله را واضح و شفاف مطرح کند.

 کفاش گفت: "طالبان و داعش حاصل تربیت تك بعدی هستند."  نام بردن از طالبان و داعش در ایران جنبه سمبولیک دارد ، زیرا در ایران خطر طالبان و داعش که محصول سلفی گری وهابیت است به مفهوم واقعی آن وجود ندارد و احتمالا منظور کفاش، تفکرات افراطی مذهبی – سیاسی  شبه داعش و شبه طالبان بوده است.

شاید به همین دلیل می افزاید :"در سایر كشورهای جهان همه بر سر منافع ملی خود می ایستند كه كشور ما در عكس این مطلب در جهان نوبر است."

آنچه از سخنان پراکنده و کم عمق معاون پرورشی وزیر می توان برداشت کرد این است که اولا تفکر تک بعدی ، داعش پرور و طالبان پرور است . ثانیا اندیشه های افراطی شبه داعش و شبه طالبان ، در تقابل با منافع ملی عمل می کند و ثالثا سیستم تربیتی آموزش و پرورش اشتباه و تک بعدی است .

کفاش هشدار می دهد که "نباید بگذاریم میدان دست افراطیون بیافتد." اما توضیح نمی دهد که در آموزش و پرورش هشدار او متوجه کیست؟

با این تصریحات روشن می شود که انتقاد از داعش و طالبان یعنی انتقاد تلویحی از افراط گرایی و تک بعدی بودن پاره ای گروه ها و جریان های داخلی است.  

کفاش می گوید : "اگر افراطی در جامعه به وجود می آید ریشه آن به ما در آموزش و پرورش باز می گردد." بیان این مطلب از سوی معاون پرورشی وزیر بسیار با اهمیت است.

اگر این سخنان را  آغاز یک روند انتقادی در آموزش و پرورش فرض کنیم باید به این سوال پاسخ دهیم که اشتباه دستگاه آموزش و پرورش چه بوده که بخشی از فرآورده های آن بعد از 12 سال تعلیم و تربیت ، افرادی تک بعدی و افراطی از کار درآمده اند؟

در این میان نقش معاونت تحت مدیریت آقای کفاش در تقویت افراط گرایی چه بوده است؟

آیا انتقاد او متوجه معاونت پرورشی هم هست و یا صرفا نوعی فرافکنی است؟

بحث تاثیر نظام های آموزشی در شکل گیری افراط گرایی تازه نیست ، این یک واقعیت است که طالبان محصول بیش از 30 هزار مدرسه علوم دینی فرقه گرا در پاکستان بود که با پول عربستان و شیخ نشین های خلیج در دوران جنگ سرد و اشغال افغانستان توسط شوروی، تاسیس شدند. در این مدارس کودکان افغان و پاکستانی را شست و شوی مغزی می دادند و آنها را افرادی متعصب و تک بعدی بار می آوردند. کارشناسان مسایل تروریسم ریشه شکل گیری تشکیلات القاعده و دنباله آن یعنی داعش را هم در نظام آموزشی بسته عربستان و برخی کشورهای عربی ردیابی می کنند.

به هر حال اگر دنبال ریشه های ذهنی افراط گرایی و نگاه تک بعدی در جامعه باشیم چاره ای نداریم جز اینکه به سراغ آموزش و پرورش برویم و در درجه اول معاونت تحت مدیریت آقای کفاش یعنی معاونت پرورشی را مسئول بدانیم.

در واقع آقای کفاش هم در اینجا مثل بسیاری از مسئولان به جای پاسخگویی، در جایگاه منتقد نشسته است، در حالی که وظیفه مدیران در همه جا حل مشکلات است و نه طرح مشکلات .

طرح مشکل از جانب یک مدیر در صورتی مقبول است که به دنبال آن راه حلی ارائه شود. انتقاد  آقای کفاش وقتی به دل می نشیند و می توان آن را جدی گرفت  که بعد از تقبیح افراط گرایی توضیح دهد که کدام بخش ها و سیاستهای آموزش و پرورش در رشد افراط گرایی موثر بوده  و حالا که خوشبختانه مشکل را شناخته است ، برای حل مساله چه راهکار ، پیشنهاد و برنامه اجرایی برای ایجتد تغییر دارد؟ مثلا بگوید که برنامه های معاونت پرورشی در رواج افراط گرایی چه نقشی داشته است؟ برنامه های آغازین مدارس ، دستورالعمل های معاونت پرورشی ،  راهپیمایی های دانش آموزی در مناسبت های خاص و... چه تاثیری در رشد افراط گرایی در ذهن دانش آموزان داشته است.

کفاش از "عدم تربیت صحیح سیاسی و قطع روابط اجتماعی دانش آموز با افراد جامعه" انتقاد می کند . پرسش این است که مسئولیت  تربیت سیاسی و ایجاد رابطه با جامعه در آموزش و پرورش به عهده کدام بخش این وزارتخانه است؟

سر فصل های تربیت سیاسی در امور تربیتی کدامند؟ آیا برنامه های معاونت پرورشی در جهت تقویت دگر ستیزی است یا دگر پذیری ؟ خشونت را ترویج می کند یا صلح و همزیستی را؟  اصولا نسبت برنامه های پرورشی با آموزه های تعلیم و تربیت مدرن چقدر است؟  این انتقاد صد درصد متوجه معاونت تحت مدیریت آقای کفاش است.


حالا تربیت سیاسی و روابط با جامعه را کنار می گذاریم و به روابط عادی درون مدرسه برمی گردیم. فضای مدارس ما پر از خشونت است. در همین دوسالی که آقای کفاش مسئول معاون پرورشی بوده در مدارس اتفاقاتی مانند تجاوز جنسی ناظم یک مدرسه ابتدایی به 6 کودک 8 تا 11 ساله اتفاق افتاده ، چندین مورد از ضرب و جرح دانش اموزان توسط معلم و ناظم و مدیر گزارش شده ، یک معلم در کلاس درس با ضربه چاقوی دانش آموز به قتل رسیده ، چندین مورد اولیا ، معلمان را کتک زده اند. دانش آموزان بی پناه افغان در پاکدشت و دماوند به شدید ترین شکل تنبه و تحقیر شده اند ، اما مهم ترین اقدام معاونت پرورشی ، راه اندازی تورهای زیارتی بوده است !

واقعا آقای کفاش اولویتی بالاتر از راه اندازی تورهای سیاحتی نمی شناسد؟

چرا معاونت پرورشی در مسایل تربیتی واقعی مدرسه دخالت نمی کند؟

چرا کار  مربی پررشی در مدرسه بیشتر منحصر شده است به برگزاری برخی مسابقات، نصب  اعلامیه و تراکت تبلیغاتی در تابلو اعلانات و سخنرانی های مناسبتی و نصیحت های خشک و خالی با بیانی ایدئولوژیک ؟

در حالی که مربی باید به عنوان یک عنصر آگاه و مسئول، نبض تربیتی مدرسه را در اختیار داشته باشد.

فراموش نکرده ایم که آقای کفاش در واکنش به تجاوز یک ناظم در مدرسه شهرک دانشگاه منطقه 9 تهران با لحن طلبکارانه گفت : "بشر است دیگر. نمی‌خواهم بگویم که بشر جایزالخطاست ولی در زمان معصوم هم خطا وجود داشته است. "

"رویکرد اشباع دینی" در معاونت پرورشی و کتاب های درسی به خصوص در دوره ابتدایی به عنوان تنها راه حل رسمی، ناتوانی خود را در تربیت نسلی دیندار در مدارس ثابت کرده است. رویکرد اشباع دینی بر این مبنا استوار است که  دلیل مشکلات تربیتی دانش آموزان کمبود مباحث دینی در کتاب های درسی است، لذا برای اثرگذاری بیشتر ، باید حجم مطالب و مباحث دینی در کتب درسی افزایش یابد. طرفداران این رویکرد که معمولا تخصصی در مسایل تعلیم و تربیت و روان شناسی ندارند ، به واکنش های روانی دانش آموزان در برابر  افزایش حجم مطالب و بی تناسب بودن آن با گروه سنی دانش آموزان اهمیتی نمی دهند.

دکتر خسرو باقری استاد علوم تربیتی و روان شناسی ، در باره نظریه اشباع دینی می گوید : "باید چشم و دل نسل نو را از نشانه ها و علایم اسلامی انباشت و پیوسته آنها را چه در کتاب های درسی و محیط مدرسه و چه در موقعیت کلان تر در جامعه، در معرض بارش علایم و اطلاعات اسلامی قرار داد. چاشنی فشار و تنبیه نیز به درجات مختلف با این رویکرد، همراهی می کند. اما رویکرد اشباعی، قابلیت کافی برای مهار بحران تربیت دینی نخواهد داشت زیرا منطق زیرساز این رویکرد، تلقین و الزام است و چنین منطقی، در صورت موفقیت، تنها می تواند به شکل گیری شبه تربیت منجر شود.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 19 دی 1394 16:01 خوانده شده: 2998 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +17 -2 --
جلیل 1394/10/19 - 16:24
کاش از دروغگوییهای وزیر خودش هم انتقاد می کرد شما ببینید این وزیر دولت تدبیر و امیده در اردیبهشت ماه امتیازات ارزشیابی اینکه افزایش چه قدر باشه تصویب و بین 70 تا 400 هزار تومان مشخص شده بود اما ایشون شش ماه تمام به دروغ ادعای افزایش سیصد تا هشت هزار تومانی می کرد ؟ یعنی تبلیغ دروغگویی در صدا و سیما اون وقت جناب شیرزاد گیر میده به حاجی بابایی و احمدی نژاد شما چه توجیهی برای این دروغگویی وزیرتان دارید ؟ ایا این هم تقصیر دولت قبله ؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 22:16
جناب جلیل این نوشته در باره افراطگرایی شبه طالبانی و شبه داعش در جامعه ایران ومسئولیت آموزش و پرورش در این زمینه است شما بهتر است نظرتان را در موضوع بحث ابراز بفرمایید و مثلا بگویید آن برادرانی که سفارت عربستان را به آتش کشیدند محصول تربیت یک بعدی و داعش پرور هستند یا خیر؟ کدام جناح و تفکر سیاسی پشت این جریان داعشی و قانون شکن است؟ داعشی های وطنی که به تجمعات و کنسرتها و سفارتخانه ها حمله می کنند از کجا حمایت می شوند؟بعد هم بفرمایید سرنخ برنامه های افراطگرایانه سیاسی و ایدئولوژیک در مدارس دست کدام جریان است؟ بردن دانش آموزان به راهپیمایی های خیابانی و سرود مرگ بر این و آن و پرچم آتش زدن را کدام جریان فکری در مدارس تبلیغ و ترویج و اجرا می کند؟
پاسخ + +8 0 --
جلیل 1394/10/19 - 16:34
جناب شیرزاد شما دربحث های قبلی اعدا کردی طرح سرانه ای شدن مدارس و پرداخت حقوق معلم از طرف مدیران مدارس موجب رشد سی درصدی حقوق انها میشود چگونه با این روش سی درصد به حقوقها اضافه میشه ؟بودجه اموزش و پرورش شمامل حقوق تعریف شده معلمین و سرانه مدارس است حالا این دوتا چه ارتباطی به هم دارند و چگونه با دادن پول توسط مدیر به معلم موجب افزایش سی درصد ی حقوق معلم خواهیم بود ؟ الان مدارس به دلیل عدم پرداخت سرانه توسط وزیر و دولت محبوب شما از اولیا پول میگیرند و این پول را صرف مخارج مدرسه از قیبل کاغذ و تعمیر صندلی و رنگ امیزی و ... می کنند یعنی شما منظورتان این است که این پول کمک به مدرسه را مکدیر بتواند به معلم بدهد ؟ اگر منظورتان این باشد بازهم نیازی به دادن حقوق توسط مدیر نیست معلم حقوقش را دریافت کرده و از این طرف هم مدیر
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 22:25
موضوع واگذاری اداره مدارس به خود معلمان در قالب تعاونی یا اشکال دیگر ، یک بحث کارشناسی است و تنها به این محدود نیست که نحوه پرداخت حقوق تغییر کند. به زودی مطلبی در باره آن می نویسم ، شما هم اگر از اسم واقعی خودت رونمایی کردی می توانی در بحث شرکت کنی و یادداشت بنویسی . واگذاری مدارس به معلمان باعث افزایش بهره وری در مدارس می شود. بخشی از بودجه که در سیستم بروکراتیک دود می شود به جیب معلم می رود و... اما شما حتی یک کلمه در مورد موضوع مقاله و جریان شبه داعش و شبه طالبان ننوشتی. نظر شما در باره این بخش از یادداشت چیست؟: "اولا تفکر تک بعدی ، داعش پرور و طالبان پرور است . ثانیا اندیشه های افراطی شبه داعش و شبه طالبان ، در تقابل با منافع ملی عمل می کند و ثالثا سیستم تربیتی آموزش و پرورش اشتباه و تک بعدی است ."
پاسخ + +8 -1 --
جلیل 1394/10/19 - 16:35
می تواند بهش پول بدهد حالا جنابعالی از سیستم تربیت انتقاد می کنید معلوم است که چنین افکاری که اینگونه منزلت معلمان را به خطر می اندازد و فردا مجبور میشوند از مدیر با منت پول بگیرند نمی توانند به فغکر تربیت شاگردها باشند اصلا در کدام کشور دنیا پول معلم را مدیر مدرسه می پردازد ؟ این روش یعنی اوج سرمایه داری در اموزش و پرورش و اصلا اجرا شدنی نیست و موجب هلاکت این سیستم خواهد شد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 22:36
باید موضوعات را از هم تفکیک کرد. شما بهتر است زیر این پست در باره جایگاه امور تربیتی و اشباع دینی هم نظریه ای از خودتان صادر بفرمایید. آیا واقعا نظام تربیتی ما داعش پرور است ؟ چرا ؟ نظر شما در باره اشباع دینی دانش آموزان چیست که می گوید : "باید چشم و دل نسل نو را از نشانه ها و علایم اسلامی انباشت و پیوسته آنها را چه در کتاب های درسی و محیط مدرسه و چه در موقعیت کلان تر در جامعه، در معرض بارش علایم و اطلاعات اسلامی قرار داد. چاشنی فشار و تنبیه نیز به درجات مختلف با این رویکرد، همراهی می کند. اما رویکرد اشباعی، قابلیت کافی برای مهار بحران تربیت دینی نخواهد داشت زیرا منطق زیرساز این رویکرد، تلقین و الزام است و چنین منطقی، در صورت موفقیت، تنها می تواند به شکل گیری شبه تربیت منجر شود."
پاسخ + +4 -3 --
دبیر 1394/10/19 - 17:00
معاونین پرورشی در دبیرستانها چه کسانی هستند؟؟ ایا اطلاعی از تربیت دینی و شناخت بحرانهای موجود در مدارس دارند؟ ایا قادر به کنترل و جهت دهی محیط مدارس با توجه به تربیت دینی دارند؟؟؟؟ تا چه حد مقصرند؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ک 1394/10/19 - 21:52
تربیت دینی چیست؟!!!!'
دوست عزیز میتونی تعریفش کنی؟!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 22:39
معاونین پرورشی مدارس مقصر نیستند . رویکرد معاونت پرورشی غلط است. این معاونت باید به جای فعالیت های سیاسی و ایدئولوژیک به مسایل و مشکلات تربیتی دانش آموزان بپردازد و اگر قابلیت تغییر نداشته باشد باید منحل شود.
پاسخ + +1 0 --
طالبان ستیزان 1394/10/19 - 18:24
من به عنوان یک راه حل به آقای کفاش پیشنهاد میدم کمک کنند این کتاب دکتر حسینی رو که در زیر خلاصه اش آمده چاپ کنند و در اختیار معلمان قرار بدهند. ورژن انگلیسی این کتاب ایشان هم در جشنواره رشد 92 انتخاب شد:
*** اگر می خواهیم در شکل گیری و توسعه جوامع انسانی، شاد، مترقی و دموکراتیک و متمدن و در نهایت صلح جهانی سهیم باشیم باید ترتیبی دهیم تا آینده سازان این مرز و بوم علاوه بر کسب مهارت های علمی، نرمها و قواعد و اصول و اسلوب و مهارت های دموکراتیک را نیز در کلاس هایشان کسب نموده و در خود نهادینه کنند. به عبارت دیگرکلاس های ما که می توانند به صورت دموکراتیک اداره شوند باید به ارتقای مهارت های اجتماعی، سبک های تفکر، نگرش و منش و شخصیت نسل فردا بینجامند. همین طور شهروندان باید در طول زندگی آکادمیک خود متفکر، منتقد، خلاق، مشارکت جو و هم زمان اهل رقابت و سیاسی نیز بار آیند تا قادر باشند با موفقیت با واقعیات دنیای پیچیده کنونی مواجه شوند و نقش بسیار موثرتری در سرنوشت خود و ما ایفا نمایند. روش تدریس اینجانب در این راستا طراحی شده است. -دکتر سید محمد حسن حسینی
پاسخ + +9 0 --
سعید 1394/10/19 - 18:28
نمی دونم کفاش مدرک دکتراشو از کجا گرفته . خدایی اصلا حرف زدنش به کسی که مدرک دکترا داره میخوره؟!!!! وقتی این حرف میزنه خندم میگیره.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 23:16
سعید عزیز !ظاهرا دکترای مدیریت آموزشی دارد اما از کدام دانشگاه نمی دانم ؟بخش دوم کامنت شما استهزا آمیز است . بهتر بود می فرمودین که انتقاد شما از نحوه حرف زدن او چیست ؟ ما حق نداریم مخالف خود را مسخره کنیم. حتی در مورد دشمنان هم دستور اخلاقی و دینی داریم که حرف بد نزنیم.
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1394/10/19 - 18:48
عاقبت فراموش شدن معلم و بی انگیزگی معلم
معلم ناامید
پاسخ + +6 -1 --
فراهانی 1394/10/19 - 19:15
استاد گرامی باور بفرمایید ما در طول سی سال خدمتمان روز نبود که از روش های تربیتی که مدارس پیش گرفته بودند شکوه وگلایه نکنیم نه تنها بنده ،اکثریت همکاران، اما همیشه چند نفری در مدارس بودند که در برابر نقدها مقاومت کرده وهمیشه مدافع بخشنامه ها بودند هرچند که خیلی از این اوامر در تضاد با هم بودند ما مشکل آموزش وپرورش ومسائل فرهنگی وتربیتی در آن را وجود همین دسته افراد می بینیم که همیشه پیاده نظام وگوش به فرمانهای ادارات بوده اند وبا آنها هیچ کاری هم نمی توان کرد پس تحول آموزشی وپرورشی با وجود این افراد از پایین محال است مگر راس وزارتخانه متحول شود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 23:26
با فرمایش شما موافقم در بدنه آموزش و پرورش در مقابل تغییرات مثبت ، مقاومت شدید وجود دارد. اصولا دستگاه آموزش و پرورش چه از نظر اسناد بالادستی چه گزینش و استخدام معلم و مربی و چه شرح وظایف عوامل اجرایی و آموزشی و حتی کتابهای درسی و برنامه های آموزشی و فوق برنامه و... یک نهاد حاکمیتی است که وظیفه اش تربیت افراد وفادار به نظام سیاسی کشور است .مسایل آموزشی و پرورشی اولویت نیست. کافی است شما نگاهی به سند تحول بنیادین بیاندازید. معاونت پرورشی در اصل یک نهاد سیاسی است که وظیفه مراقبت از خلوص ایدئولوژیکی معلمان و تربیت سیاسی دانش آموزان را بر عهده دارد. البته وقتی که پای هزینه و بودجه به میان می آید آموزش و پرورش نهاد خدماتی می شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/21 - 23:32
معاونت پرورشی در اصل یک نهاد سیاسی است که وظیفه مراقبت از خلوص ایدئولوژیکی معلمان و تربیت سیاسی دانش آموزان را بر عهده دارد... کاملا صحیح است ولی اتفاقا در این وظیفه هیچ توفیقی نداشته
پاسخ + +2 0 --
ک 1394/10/19 - 20:11
وقتی تفکر و شکاک بودن رو از انسان بگیری, چی میمونه؟!!!!!!
انسانی مسخ شده که به راحتی گرفتار افراطی گری و انحطاط میشه.
متاسفانه ۳۰ سال سیستم پرورشی و آموزشی سعی داره با محدود کردن قوه تفکر و گناه دانستن شک و تردید, به اصطلاح جامعه دینی یک دستی درست کنه. متاسفانه نتیجه اون سیاستها باعث باعث تولید انسانهای بی هویت و افراطی شده که نتیجتا تضادهای عمیق میان طبقات اجتماعی رو باعث شده است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 23:33
آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه تخصصی و حرفه ای تربیتی و آموزشی به رسمیت شناخته نمی شود. هر مقامی و هر مرجعی به خود حق می دهد در باره آموزش و پرورش دستورالعمل صادر کند. میزان دخالتها بسیار زیاد است. توقعات فوق طاقت و وظایف این دستگاه است. تقریبا تمام نظرات افراد غیر متخصص بر پایه اشباع دینی استوار است که از نظر صاحب نظران تعلیم و تربیت منجر به تربیت دینی دانش آموزان نمی شود.
پاسخ + +4 0 --
مریم 1394/10/19 - 20:21
احسنت…!
چه معاون باهوشی داره جناب وزیرمون ما نمی دونستیم!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 23:35
خواهر عزیز !بهتر است به جای اظهار نظر در باره درجه هوش معاون وزیر ، گفته های او را نقد کنیم.
پاسخ + +4 -1 --
راضیه 1394/10/19 - 20:25
یکی اگه میتونه به جناب کفاش بگه سیستم تربیت آموزش و پرورش اشتباه نیست بلکه مزخرف و افتضاحه , تورو خدا زودتر درشو تخته کنید تا...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 23:40
به نظرم نهاد امور تربیتی ، ضرورت سالهای اول انقلاب بود . بعد از جنگ این نهاد دچار بحران هویت شد و فقط به دلایل سیاسی به بقای خود ادامه داد. این بحران هنوز هم ادامه دارد . راه حل درست یک کاسه شدن فعالیتهای آموزشی و تربیتی در مدرسه است. جداکردن تربیت از آموزش کار بسیار غلطی بوده و جلو ضرر را باید گرفت. امور تربیتی به شکل کنونی باید منحل شود و جای خود را به مشاوره تربیتی بدهد .
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/10/19 - 20:37
وقتی مسوو لین هم نقد کنند و از مشکلات می گویند یعنی کاری از دستشان بر نمی اید یا مسوولیتشان صوری است و نمی توانند تغییرات مثبت ایجاد کنند ..اصولا اموزش و پرورش ما کاملا سیاسی است و همین امر باعث شده نتواند به شرح وظایف اصلی خود بپردازد ..کلیه مشکلات اپ ناشی از سیاسی بودن بدنه اپ است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 23:41
بیشتر سیاسی بودن راس و برنامه ها و مخصوصا نهاد معاونت پرورشی مشکل ساز است.
پاسخ + +2 0 --
الهه 1394/10/19 - 20:55
یکی نیست بگه جناب معاون وزیر اگه سیستم تربیت آموزش و پرورش اشتباهه، پس شما کارشناسان و دکترهای تعلیم و تربیت تا حالا داشتین چه کار می کردین…؟!

پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 23:43
من فکر نمی کنم در هچ جای دنیا مسئولان نقش منتقد و حتی اپوزیسیون را بازی کنند. در ایران مسئولان اغلب منتقد و طلبکارند .
پاسخ + +3 0 --
جلیل 1394/10/19 - 21:32
فانی این هفته برای پاسخگویی به سوال یکی از نمایندگان به مجلس میره که زمانش رو نمیدونم کی هست احتمالا باید فردا باشه
پاسخ + +3 -2 --
جلیل 1394/10/19 - 21:36
قابل توجه عاشقان دولت تدبیر و امید لطفا این رو بخونید تا ببنید دولیت محبوبتون براتون قراره چه مصوبه ای داشته باشه باینارو بخونید بعد بازم از احمدی نژاد و حاجی بابایی بدگو.یی کنید
مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به افزایش سنوات خدمت در برنامه ششم اشاره کرد و گفت: به نظر می‌آید که دولت می‌خواهد سنوات خدمت را در برنامه ششم افزایش دهد و ظاهراً در احکام نیز در حال درج است تا در طول برنامه ششم توسعه یعنی در طول ۵ سال بتواند حداقل ۳ سال میانگین سن بازنشستگی یا سنوات خدمت را کاهش دهد یعنی به مرز ۳۳ سال یا ۳۵ سال برساند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/19 - 23:53
کسی که عاشق یک دولت و وزیر باشد احتمالا از نظر معرفتی مشکل اساسی دارد و یک تخته اش کم است. رابطه مسئولان با مردم عشق و عاشقی نیست. رابطه خدمتگزار است با ارباب . مردم ولی نعمت و ارباب هستند. روحیه ذوب در مسئولان بیشتر متعلق به جناحی است که آقای جلیل از آن حمایت می کند یعنی راست افراطی . همانهایی که سفارت آتش می زنند و کنسرت ها را تعطیل می کنند و در عرصه خیابان جولان می دهند. هاله نور احمدی نژاد را فراموش نکرده ایم. کارهای عوامفریبانه حاجی بابایی هم در جهت ایجاد کاریزما بود. اما عوامفریبی این دولت و این وزیر به نسبت کمتر است. اما باز هم دلیل نمی شود که مثلا اگر روحانی یا ظریف یا فانی بخشی از وظایقشان را درست انجام دادند ما عاشق آنها بشویم و خودمان را در آنها ذوب کنیم. انسان آگاه که نباید خودش را در حد پادو مقامات پایین بیاورد.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1394/10/20 - 07:41
واقعا خيلى دولت ضعيفى داريم كلا كاراشون تكراريه مثل فيلميه كه قبلا ديديم دوران هاشمى همين طور بود اون موقع با دانشكاه ازاد و غيرانتفاعى قشر دانشجو واقعى رو نابود كردن حالا نوبت به مدارس رسيده
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/21 - 12:20
تاکتیک راست افراطی (جبهه پایداری یا طرفداران مصباح و احمدی نژاد) سنگر گرفتن پشت مطالبات معیشتی جامعه است. به یاد بیاورید که حاجی بابایی در سال 80-83 در جلسات صنفی شرکت می کرد و هزار وعده معیشتی می داد. حتی یکبار گفت که برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش باید رفراندم برگزار شود. اما بعد از به قدرت رسیدن وعده های خود را کنار گذاشت و در آخر دوره احمدی نژاد معلمان فقیرتر شدند. درست است که پول بیشتر می گرفتند اما پول بی ارزش شد و قدرت خرید سقوط آزاد کرد.
پاسخ + +2 0 --
جلیل 1394/10/20 - 09:52
اگر شما معتقدید راهپیمایی های ۱۳ابان و اتش زدن پرچم امریکا موجب این افراط گرایی و حمله به سفارت امریکا میشود پس چرا دولت محبوبتان راهپیمایی ۱۳ابان را لغو نمی کند که هیچ حتی با ارسال بخشنامه باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار می کند؟ اگر به این کار اعتقتد دارد پس چرا انتقاد می کند اگر اعتقاد ندارد پس چرا برگزار می کند؟ لابد تفسیر شما که ذوب در فانی و روحانی هستی این است که به خاطر ترس از نمایندگان و اصولگرایان افراطی مجبور است این راهپیمایی ها را برگزار می کند اگر تفسیرتان این باشد بازهم نشاتگردروغگویی دورویی و بی عرصه گی دولت شماست که از ترسش. جرات انجام انچه که بدان اعتقاد دارد را نه تنها نمی تواند انجام دهد حتی باشکوه تر برگزار می کند اگر استدلالش این است که نباید برگزار شود برگزار نکند حالا. نماینده هاهر چه دلشون میخواهد انجام دهند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/21 - 11:28
بنده قبلا عرض کردم که وزیر آموزش و پرورش اختیار تام ندارد و برخی ارگانها از جمله معاونت پرورشی و گزینش و تالیف کتب درسی عمدتا در انحصار اصولگرایان تندرو است. علاوه بر این آموزش و پرورش حوزه نفوذ بسیاری از نهادها و ارگانهای مسئول و غیر مسئول است. بحث فقط دخالت نماینده ها نیست. آموزش و پرورش از نظر اصولگرایان جز در بحث بودجه و امکانات یک نهاد حاکمیتی است. شما کافی است نگاهی به اسناد بالادستی آموزش و پرورش بیاندازید. ذوب شدن در افراد از نظر دینی نشانه شرک و از نظر اخلاقی نشانه زبونی آدم ها است .واقعا آدم باید خیلی بی شخصیت باشد که خودش را در فانی یا حاجی بابایی یا احمدی نژاد ذوب کند. اگر اندازه دماغ را مانند داستان پینیو کیو شاخص دروغگویی بگیریم. دماغ فانی دوسه متر و دواغ حاجی بابایی 20-30 متر و دماغ احمدی نژاد دو سه هزار متر طول دارد. برای من بسیار عجیب است که شما به عنوان طرفدار احمدی نژاد، دروغگویی را نکوهش می کنی !
پاسخ + +1 0 --
جلیل 1394/10/20 - 09:57
هر چند که راهپیمایی ها موجب افراط نمیشود انچه که موجب افراط میشود عقب نشینی در برابر دشمن است همان امتیازاتی که دولت شما به امریکا دادند موجب سقوط قیمت نفت و رابطه خصمانه عربستان و تشدید تحریم ها شد و شما فرمودید که روحانی عوام فریب نیست پدر ملت را در می اورند می گویند ما پوپولیسم نیستیم فردا حقوق معلمان را پنجاه درصد کم خواهند کرد و شما خواهید فرمود دولت روحانی عوام فریب نیست هر ستمی میخواهند در حق مردم انجام می دهند و‌توجیهان این است که پوپولیسم نیستیم عجب دولتی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/21 - 11:45
شما که اصولگرای طرفدار احمدی نژاد هستی به جای ترساندن معلمان از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، فقط روی تبلیغات مادی متمرکز شده ای برادر جلیل . تا حالا که می گفتی اگر طرفداران دولت در انتخابات رای بیاورند معلمان اخراج می شوند و آموزش و پرورش خصوصی می شود. حالا هم که می گویی حقوق معلمان نصف می شود. معلوم می شود که شعارهای ارزشی در ذهن شما خیلی هم مهم نیستند یا فکر می کنید ملت به این شعارها، بی اعتنا است! شما می گویی اشغال سفارت توسط برادران موجب افراط نمی شود؟ لابد معتقدی که حمله عناصر به اصطلاح خودسر به کنسرتها و اجتماعات مدنی و حمله به کوی دانشگاه و قتل های زنجیره ای هم موجب افراط نبود. اگر منظور شما از دادن امتیاز به دشمن مذاکرات هسته ای است ، این مذاکرات تحت نظارت عالی ترین مقامات جمهوری اسلامی انجام شده است و مقام معظم رهبری این مذاکرات را تایید کرده اند و اصولا بدون اجازه ایشان انجام مذاکره و توافق ممکن نبود. مساله ارزان شدن نفت هم داستان خودش را دارد. اما شما توضیح ندادی که چرا 14 تن از وزرا و معاونان و مسئولان اصلی دولت احمدی نژاد هم اکنون به اتهام دزدی و اختلاس در زندان هستند ؟
پاسخ + +1 0 --
جلیل 1394/10/20 - 10:01
شما که اهل تحقیق هستی از شما بعید است که احمدی نزاد را جز جریان صولگرایان بدانی بزرگترین دشمن احمدی نزاد همین اصولگرایان هستند که اکنون در مجلس هستند همین مجلس اصولگرا پدر احمدی نزاد را در اورد اما اکنون ذوب در روحانیست من خودم از نمایندگان اصولگرا متل مصباحی مقدم فرهنگی در اینجا انتقاد کردم البته اگر بیشتر دقت کنیم اصولگرایان بیشتر به روحانی نزدیک هستند تا احمدی نزاد همین لاریجانی رییس مجلس اصولگرا طرفدار روحانی است یا مصباحی مقدم نماینده اصولگرای مخالف مردم و معلمین از طرفداران روحانی است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/21 - 11:58
اگر اصولگرا را کسی بدانیم که به اصول مذهبی یا سیاسی معتقد است ، احمدی نژاد اصولگرا نبود. او یک عنصر متوهم و قدرت طلب بود. در بهترین حالت یک پوپولیست عوامفریب بود که امکانات مملکت را بر باد داد . او حتی به ولی نعمتان خود که او را روی کار آوردند خیانت کرد. احمدی نژاد مملکت را با رمل و اسطرلاب اداره می کرد. یک مشت رمال و یک مشت دزد کارگردان بودند. او تصور میکرد که امام زمان (ع ) مستقیما با مشایی ارتباط دارد و دستوراتش را ابلاغ می کند. اصولگریان کهدر دوره اصاحات اعتبار خود را از دست داده بودند به جریان احمدی نژاد پناه بردند و حالا تاوان پس می دهند.
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/10/20 - 13:43
برای آقای کفاش که بد نبوده . در همه دولتها سمت معاونت و مدیرکلی در آموزش و پرورش را داشته است.
پاسخ + +5 -1 --
جلیل 1394/10/20 - 13:46
جناب شیرزاد اگر جناب کفاش مخالف داعش و افراط گرایی در اموزش و پرورش است چرا بخشنامه ممانعت اموزش و پرورش در تلگرام را صادرکرد؟ اکنون در عصر ارتباطات باید از پتانسیل شبکه های ااجتماعی استفاده شود و اخبار اموزش و پرورش و نطرات معلمان قید گردد تا موجب رشد علم و‌فرهنگ و بینش شود اما دولت شما با این کار مخالفت کرد حالا افراطی کیست؟ دوستان کارگزار شما یا اصولگرایان؟ هر چند که ما اصولگرایان را هم قبول نداریم و هر دو جناح را باطل می دانیم وما پیرو اندیشه های اخمدی نزاد هستیم که با افراط مقابله می کرد به صراحت با گشت ارشاد مخالفت کرد به صراحت عنوان کرد یعنی چی جلوی مردم رو میگیرید و از اونها در مورد نسبتشون سوال می کنید این کار توهین به ملت ایرانه پس می بینید که این کارگزاران هستند که افراطی و امنیتی هستند وگرنه روشنفکرترین دولت متعلق به احمدی نزاد بود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/21 - 12:05
لطفا شما شمار وزرا و معاونان احمدی نژاد را که به جرم دزدی در زندان هستند را اعلام کنید. احمدی نژاد دولت پاکدست و ساده زیست را تشکیل داده بود. اما حجم دزدی ها در دولت او با هیچ دولتی حتی در عهد قاجار قابل مقایسه نیست. همین احمدی نژاد دو روز پس از انتخابات مناقشه برانگیز 88 در میدان ولیعصر مخالفان دولت را مشتی خس و خاشاک نامید. او به دلیل نادانی و بی اطلاعی ، قطعنامه های سازمان ملل را ورق پاره نامید قطعنامه هایی که دلار 900 تومانی را به بالای سه هزار تومان رساند...
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/10/21 - 12:24
جناب عبداللهی
سلام
ضمن تشکر از حس مسئولیت شناسی شما که واقعا کم نظیر و موجب تقدیر و امتنان است .
خواهشمندیم این بحث ها که خوب و منطقی است در مدار اصلی موضوع ادامه یابد .
با تشکر .
پاسخ + +5 -1 --
علوی کیا 1394/10/20 - 21:24
من با بیشتر صحبتهای جناب عبداللهی مخالفم فقط سفسطه و توجیه و خوشحالم که جلیل خوب جوابتان را میدهد ...
بعدش هم در کدام یک از سایت ها ، هر کی که در مورد یک مطلب انتقادی بنویسد نگارنده یک طومار در جواب آن کامنت مینویسد این رو شرزاد خان و جناب شهسوار زاده در این سایت دارن به غلط باب میکنن چون تحمل شنیدن نظر مخالفان رو ندارن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/21 - 12:08
آقای علوی کیا دور از جان شما هم از مدافعان دولت پاکدست و ساده زیست احمدی نژاد هستی ؟ آقای جلیل که فقط برای تیم احمدی نژاد و مصباح و جبهه پایداری تبلیغ می کند ؟ ضمنا جواب دادن به مخاطب نشانه احترام به مخاطب است.
پاسخ + +2 -1 --
علوی کیا 1394/10/20 - 21:26
الان در این دوره همین وزیر سفت و سخت تر از دوره های قبل اصرار میکنن که تمام برنامه هایی که از بالا براشون دیکته میشه رو ما تو مدارس اجرا کنیم در حالیکه هیچ ضرورتی ندارند. پس یا اعتقاد دارند و شما جناب شیرزاد خان دروغ میگویی یا اونا ریا کار و دروغگو ند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/21 - 12:12
آقای علوی کیا ،خداوکیلی اصلا یادداشت بنده را خوانده ای ؟ من فکر می کنم شما تصور کرده ای که در این نوشته ، بنده از فانی و معاون او حمایت کرده ام. لطفا قبل از اظهار نظر حداقل دوسه پاراگراف مطلب را بخوان تا حالا و هوای بحث دستت بیاید برادر .
پاسخ + +3 -1 --
محمد عباسی 1394/10/20 - 23:18
شما یه نگاه به مدارس بکنید چند درصد مدارس مشاور دارند تا در جهت حل مشکلات دانش اموزان گام کوچکی بر دارند حتی اندک مشاورانی که در مدارس وجود دارند از شرح وظایف خود اگاه نیستند و متاسفانه مشغول کارهای پرورشی و دفتری هستند که هیچ گونه ارتباطی با کار مشاوره ندارد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/21 - 12:13
فرمایش شما درسته . به نظر بنده هم معاون پرورشی مدرسه باید جهت گیری مشاوره ای داشته باشد.
پاسخ + +3 -1 --
علوی کیا 1394/10/21 - 17:36
تا بگی چرا؟؟؟ جناب عبداللهی هزار کلمه جواب و سفسطه میبافد.... هر کی کامنت بذاره این یه طمار جواب مینویسه و یادمان میرود که اصل مقاله چه بود
پاسخ + +1 0 --
یک معلم 1394/10/27 - 23:05
جناب شیرزاد با سلام شما به چه دلیلی به مطالب کاملا کذب یک روزنامه در دشت مشا با تخریب زراعت و ساخت ویلا و سرایدار گرفتن از بین اتباع افغان که همه جور امکانات نظیر استخر و سونا و جکوزی در آن فراهم است و بنده هنوز در این 29 سال سابقه فرهنگی حتی یک شب در این مکانها نبوده ام و همین دانش اموزان تبعه با آوردن موبایلهای گرانقیمت لمسی و هوشمند و ترویج انواع فیلم و عکس های مستهجن در بین دانش آموزان ایرانی باعث به فساد کشیدن مدارس دماوند شده اند همچنین آیا شما باور دارید که در مدارس دماوند آموزش دزدی به دانش آموزان داده میشود که این مطالب سراسر کذب را در روز ورود دکتر عبدالله معاون اجرایی رییس جمهور افغانستان این روزنامه در سطح ملی منتشر میمند و آبروی نظام را میبرد این کار اصلاح طلبی است یا تخریب شخصییت یک معلم دلسوزی که بنا بر همین نوشته عذر خواهی هم نمده است و کارش عمدی نبوده و این موضوع توسط آموزش و پرورش رسیدگی شده و موضوع با رضایت ولی دانش آموز تمام شده بود چرا باید بعد از اتمام آن در یک روزنامه زنجیره ای بوق و کرنا شود آیا این آبرو بردن از نظام آموزش و پرورش نیست .
پاسخ + +1 -1 --
یک معلم 1394/10/28 - 18:06
جناب شیرزاد چرا خانم شهرزاد همتی خبرنگار ویلا دار روزنامه شرق که تبعه افغانی موصوف سرایدار ایشان است از فروش کلیه فرهنگی هموطن خود برای خرید خانه جهت سکونت خانواده اش در روزنامه شرق مقاله نمی نویسد و برای یک موضوع تنبیه کوچک اینطور در روزنامه جنجال آفرینی میکند و موضوع را در جهت منافع شخصی خود به هزینه اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس خرج می نماید و شما هم در نقد سخنان معاون وزیر به تنبیه مورد اشاره ایشان استناد تام میکنید چرا اینگونه است این فساد است یا اصلاحات ضمنا من خودم اصلاح طلبم و از این حرکات اصلاح طلبان یا فرصت طلبان بیزارم .
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته. 91 ب ظ 1394/11/15 - 02:51
اخه تو این کشور ملت را چه فرض کردند
همش ویرانی وتخریب ,,,...,
باید افراد درستکار وپاک وصادق کشور را اداره کنند نه کسی که صفره پدر راندیده سیر نمی شود که نمی شود
انتظار بیشتر از این ....
در این ...,,,همه دستشون تو یه کاسه است ,,
خدا در قران بشارت داده وای بر ستم گران ,,,ما معلمان منتظر هستیم ,?
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1394/11/16 - 14:53
متاسفانه آموزش وپرورش این دوره کاملا سیاسی شده برای نسل آینده متاسفم
پاسخ + +4 0 --
سیداسماعیل میرشاهرضا 1394/11/16 - 18:16
سلام آقای کفاش سالیان سال است که در زمره مدیران ارشد آموزش وپرورش بوده و الان هم سکاندار پرورشی است منصفانه بفرمایند چند طرح وچندبرنامه مفید ارائه کرده اند ومنشا چه تحولی بوده اند؟سایرمدیران هم همینطور فقط بازی سیاسی مشغله مورد علاقه شان است
پاسخ + +1 0 --
ايمان شريعتى 1394/11/30 - 15:50
بخش اول : متاسفانه سازمان دانش آموزى ادامه دهنده راه پيشتازان و فرزانگان حكومت طاغوت شده كه در آن زمان هم بسيار مورد توجه شاه و فرح پهلوى بود و از اين اردوها با لباس مبدل آنها بازديد ميكردند، سازمان دانش آموزى از زمان مسئوليت آقاى روستايي و آقاى دهقان معاون فعاليت هاى اين سازمان در جهت استمرار اين حركت و اين لباس كه به يادآورنده همان فعاليت ها و وظايف كه در حكومت پهلوى و طاغوتى و شاهنشاهى هست مى باشد لذا متاسفانه اين سازمان با بودجه هنگفت و ميلياردى خود كه صرف كارهاى بيهوده و اردوهاى مربيان مي كند در شرايطي كه وزارت آموزش و پرورش با بحران هاى مالي بسيارى مواجه مى باشد آيا اين كار درست است؟!
پاسخ + +1 0 --
ايمان شريعتى 1394/11/30 - 15:51
بخش دوم : جناب آقاى روستايي و دهقان آيا شما پاسخگوى اين همه حيف و ميل بيت المال مي باشيد ؟؟! آيا شما نميدانستيد كه انتخاب اين لباس ها به ياد آورنده پيشتازان و فرزانگان زمان پهلوى مي باشد ؟؟ البته به گفته بسيارى اين لباس ها به ياد آورنده لباس منافقين در قبل از انقلاب نيز مى باشد كه بسيارى از مردم و فرزندان اين ملت را شهيد كردند ! آيا سازمان دانش آموزى و مديران آن مخصوصاً آقاى روستايي و دهقان كه مسئوليت اين كار را بر عهده دارند مي خواهند در اين برهه حساس هدفى را دنبال كنند و چيزهايي را در اذهان عمومى يادآورى و زنده كنند !!!! هزينه هاى ميليونى طراحى و دوخت لباس هاى مذكور براى تماميه مربيان در سراسر ايران چه لزومى دارد ؟!
پاسخ + 0 0 --
ايمان شريعتى 1394/11/30 - 15:52
بخش سوم : جمع آورى تمام مربيان آن هم براى چند روز و هفته با صرف اين هزينه هنگفت آن هم در شرايطى كه اكثر مربيان اصلاً با برگزارى اين اردوها موافق نيستند چه لزومى دارد ..!!!! تا جايي كه اين اردوها با اين نوع لباس هاى مبدل و مخصوص در خبرگزارى ها و سايت هاى مختلف همچون جهان نيوز، فارس و تسنيم هم بازتاب داشته است .
من فكر نميكنم كه جناب آقاى كفاش معاونت محترم وزارت با اين كارها در سازمان و اين همه ريخت و پاش و اجراى برنامه هاى بيهوده با اين هزينه هنگفت موافق باشند !! پس بهتر است تغييرى در قائم مقام سازمان و بعضى از معاونت هاى اين سازمان علل الخصوص معاونت فعاليت ها مخصوصاً آقاى دهقانى صورت بگيرد.
پاسخ + +1 0 --
ايمان شريعتى 1394/11/30 - 15:52
بخش چهارم : آقاى روستايي آيا شما پاسخگوى برگزارى اين اردوها با هدف هاى مشخص هستيد ؟! آيا شما متوجه هستيد كه اين لباس ها كه با اين هزينه هاى هنگفت بيت المال تهيه مى شود ياد آور فعاليت هاى سازمان و پيشتازان و فرزانگان حكومت پهلوى و شاهنشاهى است ؟؟!!!! آيا اين لباس ياد آور لباس هاى مبدل ...
پاسخ + +1 0 --
ايمان شريعتى 1394/11/30 - 16:11
آقاى روستايي آيا شما پاسخگوى برگزارى اين اردوها با هدف هاى مشخص هستيد ؟! آيا شما متوجه هستيد كه اين لباس ها كه با اين هزينه هاى هنگفت بيت المال تهيه مى شود ياد آور فعاليت هاى سازمان و پيشتازان و فرزانگان حكومت پهلوى و شاهنشاهى است ؟؟!!!! آيا اين لباس ياد آور لباس هاى مبدل ...
پاسخ + +1 0 --
ايمان شريعتى 1394/12/01 - 00:44
آقاى روستايي آيا شما پاسخگوى برگزارى اين اردوها با هدف هاى مشخص هستيد ؟آيا شما متوجه هستيد كه اين لباس ها كه با اين هزينه هاى هنگفت بيت المال تهيه مى شود ياد آور فعاليت هاى سازمان و پيشتازان و فرزانگان حكومت پهلوى و شاهنشاهى است ؟آيا اين لباس ياد آور لباس هاى مبدل....

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور