صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه سخن معلم

دو راهکار برای افزایش حقوق معلمان؛ از آرمان تا واقعیت

راه ها و روش های افزایش حقوق معلمان بر اساس واقعیت ها و امکانات  همکار محترم آقای رسول انصاری در پاسخ یادداشت من با عنوان" در حاشیه تعطیلی کمیته معیشت ..." نقدی نوشته اند . با تشکر از ایشان و احترام به نطراتشان امیدوارم همه ما بتوانیم در فضایی آرام و بدون حاشیه با هم گفت و گو کنیم. اهمیت یک نوشته خوب در تحریک احساسات مخاطب نیست بلکه در ارائه اطلاعات درست و استدلال های متین و محکم است.

بنده در آن یادداشت دو راه حل را در مورد افزایش حقوق در عرض هم مطرح کردم :

1-  دولت به صورت جهشی مبلغ کلانی در قالب بودجه سالانه یا جدا از آن ، به آموزش و پرورش اختصاص دهد .

2  - هرگونه افزایش حقوق منوط به تغییراتی در کمیت و کیفیت نیروی انسانی است. یعنی معلم باید کار بیشتر و کیفی تری ارائه بدهد تا حقوقش اضافه شود.
 
همان جا گفته ام که راه حل اول در میان معلمان طرفداران بیشتری دارد و راه حل دوم در میان مدیران. این راه حل ها را من از خودم در نیاورده ام . آنها را جمع بندی و بیان کرده ام و میزان و درجه اجرایی شدن آنها را در واقعیت سنجیده ام. هدف از نوشتن یک یادداشت باید روشنگری باشد.

باید واقعیت های تلخ و شیرین را جلو چشم خواننده گذاشت. اینکه بنده قلم به دست بگیرم و درباره فقر و نداری معلمان مویه کنم، چه فایده ای برای خواننده معلم دارد ؟

اطلاعات درست مستند و استدلال محکم پایه های یک نوشته خوب است. در همان یادداشت نوشتم : "راه حل اول، افزایش حقوق را بدون تغییر در نیروی انسانی می خواهد و افزایش حقوق را پیش شرط هرگونه تغییر کمی و کیفی نیروی انسانی می داند. اما راه حل دوم، تعدیل نیرو و افزایش بهره وری نیروی انسانی را به عنوان پیش شرط افزایش حقوق مطرح می کند."

با استناد به آمارهایی از زبان دکتر نجفی،  نوشتم : "دولت نمی تواند تغییری جهشی و غیرعادی در حقوق معلمان ایجاد کند و مثلا بودجه آموزش و پرورش را در سال آینده به 70-80 هزار میلیارد تومان برساند." اگر کسی با عدد و رقم و دلیل ثابت کند که دولت این توانایی را دارد من هم خوشحال می شوم.

در ادامه گفته ام : "در مطالبات صنفی قاعدتا باید به اجرایی بودن خواسته ها هم توجه کرد. شعار صنفی اگر قابل تحقق در چارچوب امکانات موجود کشور نباشد ، فایده ای ندارد و مشکلات را بیشتر می کند. "

گفته ام : "از 54 سال پیش معلمان خواستار افزایش حقوق خود توسط دولت هستند و نتیجه چشم گیری نگرفته اند."  با تردید اضافه کرده ام : "شاید راه دوم یعنی همکاری معلمان در اجرای سیاست های دولت در بخش آموزش و پرورش و مشارکت فعال در اداره مدارس به امتحان کردنش می ارزد. سیاست های 5 گانه فانی بدون همکاری و مشارکت معلمان شکست می خورد" . اما به گفته این همکار گرامی ، بنده چنان "راه کارهای نامربوط و غیر قابل اعتنایی" بر زبان آورده ام که حتی "مقامات بالای وزارت نیز از بیان چنین راهکارهایی اِبا دارند."
 
"کاتولیک تر از پاپ "شده ام .
 
"آمارهای غیرقابل استناد" داده ام .حرفهایم "سست و نه چندان صحیح" است."صورت مساله را عوض کرده" ام  و "ماهیت آن را تغییر داده" ام.

برادر عزیز 

اگر  راه حل های من غلط است شما راه حل درست بده.  آمار من غلط است شما آمار درست بده... نقد باید معطوف به نوشته و در جهت روشنگری باشد.
 
استاد عزیز به تک تک فرهنگیان تکلیف می کند  که "باید هوشیاری و فراست خود را نسبت به این آمارها و راه کارها حفظ کرده" و با تحقیق و مطالعه و به صورت مکتوب جواب بدهند. توصیه ارزنده ای است. از همکاران می خواهد که نگذارند : "چنین آمارها و راه کارهایی ، مبنای برنامه ریزی و سیاست گذاری های آتی در سیستم آموزشی قرار گیرد ."  اما استاد نگفته اند کدام آمار من غلط است؟ 

من با فشار بر دولت  موافقم و در همان یادداشت گفته ام : "معلمان باید به دولت در چارچوب های قانونی فشار بیاورند و مطالبات معیشتی خود را به صورت جدی دنبال کنند. اما اگر فشار به گونه ایآنارشیستی دستاوردهای اساسی دولت در برداشتن تحریم و کنترل تورم و...را تهدید کند نقض غرض است."بعد از این مقدمه نه چندان مهربانانه همکار محترم ، ذکر نکاتی را  لازم دانسته اند : 

1- نکته اولی که نویسنده محترم ذکر می کند این است : "سیاست تعدیل نیرو در آموزش و پرورش اگرچه می تواند به عنوان یک راه حل مورد بحث قرار گیرد ولی فقط باید محدود به نیروهای ستادی و اداری شود ."
 
حالا ببینیم "راهکار نامربوط" من در زمینه تعدیل چه بوده که استاد نپسندیده اند.

در آن یادداشت نوشته بودم : " قرار نیست کسی از نیروهای رسمی اخراج شود. تعدیل نیرو اول باید از نیروهای ستادی و اداری آغاز شود و بسیاری از دوایر اداری و پست ها برچیده شوند. در مرحله بعد نوبت به نیروهای خدماتی و پشتیبانی و مازاد برنیاز می رسد.
گفته بودم : "تعداد معلمان گچ به دست کاهش نمی یابد و نیروهای بخش های دیگر پس از آموزش در صورتی که صلاحیت داشته باشند به کلاس فرستاده می شوند."شاید تفاوت نگاه ما اینجاست که من می گویم بعد از ستاد و ادارات، تعدیل باید شامل نیروهای خدماتی و پشتیبانی و مازاد بر نیاز مدارس هم بشود. اما ایشان می گوید تعدیل  فقط باید منحصر به ستاد و ادارات باشد.
 
اینجا آمار و ارقام می تواند به کمک ما بیاید. نسبت معلم گچ به دست به نیروهای پشتیبانی و خدماتی و اداری 2 به 1 است. یعنی اگر تعداد کارکنان وزارت آموزش و پرورش  را 980 هزار بدانیم  ، 630 هزار معلم گچ به دست و بقیه خدماتی و اداری و پشتیبانی هستند. از حدود  350 هزار نیروی خدماتی و اداری ، فقط 50-60 هزار در ستاد و ادارات کار می کنند و حدود 300 هزار نیروی اداری و خدماتی در مدارس مشعولند. حتی اگر ادارات و ستاد را به طور کامل تعطیل کنیم تغییر محسوسی در تعداد نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اتفاق نمی افتد.

بنابراین اگر سیاست تعدیل را قبول داشته باشیم بعد از ستاد باید به مدرسه بیاییم. ضمنا  این را هم گفته ام که در تعدیل نیرو، قرار نیست کسی اخراج شود. این یک پروسه است. قرار است در مقابل هر سه نفری که بازنشسته می شوند یک نفر استخدام شود تا به تدریج شمار پرسنل کم شود.
 
من معنای مخالفت برخی همکاران را با کاهش نیرو در آموزش و پرورش را نمی فهمم. جلوگیری از استخدام بی رویه  به نفع نیروهای شاغل است ؛  زیرا امکان اضافه کار حق التدریسی در روزهای تعطیل و یا شیفت مقابل برای معلمان فراهم می شود.
 
مساله 6 ساعت تدریس معاونان و مدیران که همکار محترم مطرح کرده اند، ربطی به برنامه های وزیر جدید ندارد و  از قبل بوده، منتهی اجرا نمی شده . بحث درباره آن خارج از موضوع نوشته من بوده است.
 
2-  استاد در تذکر دوم نوشته اند : "مضحک ترین پیشنهادی که برای افزایش حقوق توسط ایشان که به نظر می آید کاسه ی داغ تر از آش شده اند ، بیان گردیده ، پیشنهاد افزایش ساعت کار معلمان از 24 و 25 ساعت به 30 ساعت است ."فرموده اند : "این پیشنهاد بر پایه ی کدام تحقیق و پژوهش و اساسا بر چه مبنایی مطرح گردیده." جواب : این پیشنهاد بخشی از راه حل دوم است و سال گذشته توسط آقای فانی در کنار تعدیل نیرو مطرح شد. فانی گفت با کاهش 250 هزار نیرو و افزایش 6 ساعت کار معلمان می توان 30 درصد حقوق معلمان را بالا برد.
 
در یادداشت نوشته ام : " راه حل اول افزایش حقوق را بدون تغییر در نیروی انسانی می خواهد ... اما راه حل دوم، تعدیل نیرو و افزایش بهره وری نیروی انسانی را به عنوان پیش شرط افزایش حقوق مطرح می کند."

یکی از پیش شرط های طرفداران راه حل دوم افزایش بهره وری است و یکی از راه های افزایش بهره وری ، افزایش ساعت کار است. ممکن است پیشنهاد افزایش ساعت کار غلط باشد اما اصل افزایش بهره وری نیروی انسانی، بخشی از راه حل دوم برای افزایش حقوق است .

 3- استاد نوشته اند : " در رابطه با توسعه مدارس غیر دولتی نیز ، ذکر این نکته ضروری است که توسعه ی چنین سیاستی تا جایی قابل قبول است که به کیفیت آموزشی در مدارس دولتی آسیبی وارد نگردد و از حیث برخورداری از امکانات و مولفه های دیگر آموزشی ، مخصوصا از لحاظ تراکم کلاسی تفاوت معنا داری بین این مدارس مشاهده نگردد. "
 
به نظر من ، توسعه مدارس غیردولتی به سود دانش آموزان مدارس دولتی است. چون دست آموزش و پرورش را برای توجه بیشتر به مدارس دولتی باز می کند. اگر قرار باشد مدرسه غیر انتفاعی هم مثل مدرسه دولتی باشد انگیزه خانواده ها برای تحمل شهریه سنگین مدارس غیر دولتی چه می تواند باشد؟

در پاسخ مخالفان توسعه مدارس غیردولتی ،مقاله ای در جواب مصاحبه دکتر مالجو با روزنامه شرق با عنوان کالاسازی آموزش نوشته ام. این مقاله را در اختیار سخن معلم  گذاشته ام . ( این جا )

فرموده اند : " اگر این روش [توسعه مدارس غیرانتفاعی ] پسندیده و حسنه است ، چرا در رابطه با صنعت خودروسازی توصیه و تجویز نمی شود  ؟!" جواب : بنده تخصصی در صنعت خودروسازی ندارم و به نظرمن این بحث جداگانه و مهمی است که باید با حضور کارشناسان صنعت خود رو سازی انجام شود.
 
در پایان ، استاد گرامی راهکارهای خودشان را در 4 بند ارائه داده اند. در بند 1 و 2 گفته اند که دولت ها در قبال آموزش و پرورش احساس مسئولیت و تعهد بیشتر " بکنند و "بودجه بیشتری" اختصاص بدهند.  "پنج درصد توليد ناخالص ملي "را در اختیار آموزش و پرورش بگذارند  و  "سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت" را افزایش دهند و...
بنده با پیشنهاد های استاد کاملا موافقم و تقریبا همین نکات را در قالب راه حل اول در یادداشتم  آورده بودم:  "راه حل اول این است که دولت به صورت جهشی مبلغ کلانی در قالب بودجه سالانه یا جدا از آن ، به آموزش و پرورش اختصاص دهد . مثلا بودجه آموزش و پرورش را دو برابر کند و این افزایش به روال جاری صرف پرداخت افزایش حقوق کارکنان شود."اما دلیل توجه من به راه حل دوم  این است که راهکار اول "قابل اجرا نیست." راهکارهای شما  بهترین راه حل هستند اما در ارائه راه حل برای مسایل باید به امکانات و واقعیت ها هم توجه کرد. بدون توجه به واقعیت بهترین و قشنگ ترین راهکارها تبدیل به شعار می شوند.
 
چگونه می شود  انتظار داشت دولتی که طبق گفته شخص موثقی مانند دکتر نجفی 55 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد ، 50 هزار میلیارد تومان به صورت مقطعی به آموزش و پرورش تزریق کند؟
 
وظیفه یک کارشناس و یک روزنامه نگار برعکس یک « تبلیغات چی سیاسی یا مقام دولتی » ، این است که حقابق را هر چند تلخ به مردم بگوید.

دربند 3 و 4 راهکارها همکار گرامی نکات ارزشمندی در باره فعالیت صنفی معلمان  به شکلی آهسته ، پیوسته ، نظام مند و در عین حال مقتدرانه  و  حق اعتصاب ، تجمع و راه پیمایی در فرانسه  و اهمیت مشارکت معلمان در سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان آموزشی نوشته اند که چون ارتباط موضوعی به بحث من در آن یادداشت ندارد از آنها می گذرم.


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 05 آذر 1394 21:01 خوانده شده: 4464 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +18 -2 --
ترابی دیلمقانی 1394/09/05 - 21:52
برادر محترم آقا شیرزاد! خسته نباشید سوال:
1- چرا دولت کریمه توانست میزان بودجه وزارت بهداشت را بصورت جهشی افزایش دهد؟
2- چه تضمینی میدهید که با تعدیل نیرو،میزان بودجه تخصیص یافته به آ.پ برای سالهای متوالی به بهانه کم شدن نیرو،ثابت و حتی کاهش نیابد؟؟؟
3- میزان بهره وری در ارگانهای دیگر محاسبه شده است؟که علاوه بر حقوقهای بالا،مزایای بسیار زیادی هم شامل حالشان میشود؟؟؟؟لطفا بدون فرافکنی جواب 3 سوال را بدهید. با تشکر فراوان
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/09/05 - 23:48
سوال :چرا دولت تونست چند روزه با دادن وام وتطمیعرمردم ماشینهای بی کیفیتشو قالب کنه ؟!از کجا پول آورد؟!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 00:49
من هم شخصا دلم می خواهد که بودجه آموزش و پرورش سه برابر شودو پایه حقوق معلمان 1000 دلار باشد. اما تحلیل جای بیان آرزوها نیست. تحلیل براساس واقعیت های موجود که اغلب هم تلخ و نادلخواهند صورت می گیرد. در مورد افزایش جهشی بودجه وزارت بهداشت اطلاعی ندارم اگر شما اطلاعات مستندی دارید با عدد و رقم و محل تامین اعتبارات بنویسید تا همه استفاده کنند. بنده دو راه حل برای افزایش حقوق را از خودم در نیاورده ام. اولی افزایش جهشی بودجه آموزش و پرورش است. دومی کاهش نیروی انسانی و افزایش بهره وری است. راه اول را با توجه به واقعیتها بعید می دانم . راه حل دوم را هم بسیار مشکل می بینم. به نظر من وضعیت موجود تا سالها ادامه می یابد.
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/09/06 - 12:04
بودجه وزارت بهداشت در سه سال گذشته با بودجه آموزش وپرورش برابر بود با روی کارآمدن دولت جدید از محل مالیات بر ارزش افزوده ( 2 درصد ) و همچنین هدفمندی یارانه ها ( فاز دوم ) به یکباره بودجه وزارت بهداشت از 15 هزار میلیارد تومان به 57 هزار میلیارد تومان رسید . این افزایش بودجه هم اکنون در قالب افزایش پایه حقوق پرستاران به یک میلیون 800 هزارتومان و همچنین پزشکان عمومی با 18 میلیون تومان خود را نشان می دهد . یک پزشک عمومی ماهیانه 7 میلیون حقوق داشت که به یکباره 18 میلیون تومان شده است .وزیر بهداشت در صدا وسیما در پاسخ به اعتراض حقوق 18 میلیونی میگویند این پزشکان در مناطق محروم و صعب العبور پول خون خود را میگیرند . توجه کنید که معلمان روستایی در شرایطی بدتر فعالیت میکنند ولی هیچ تفاوتی بین آنها و کارکنان کلانشهرها وجود ندارد
پاسخ + 0 0 --
حسین 1394/09/07 - 01:45
مواردی که ذکر کردم کاملا مستند هستند :
بودجه سال 94 وزارت بهداشت شامل موراد زیر است .
1- 5 هزار میلیارد تومن منابع عمومی ( بند ب ماده 34 قانون برنامه پنجم )
2- 23 هزار میلیارد تومان تعرفه های پزشکی
3- 20 هزار میلیارد تومان شامل درآمدهای حاصل از فروش کالاها و خدمات درمانی
4- 3هزار میلیارد تومان از محل مالیات‌ ارزش افزوده
5- 10 هزار میلیارد تومان هدفمندی یارانه ها
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/08 - 05:23
حسین عزیز من لینک گفتگوی 4 روز پیش رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت را گذاشتم که می گوید: " در سال 94 کل منابعی که قرار بود به صورت مصوب در بودجه عمومی دولت به عنوان بودجه جاری در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و البته همه آن تخصیص نیافت، 22 هزار میلیارد تومان است." او افزود : "تنها 300 میلیارد تومان از 4800 میلیارد تومان اعتبارات حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت تخصیص یافته است." اوالحلاج گفت : ابوالحلاج گفت: "ردیف‌های دیگر بودجه این حوزه نیز بین 50 تا 60 درصد وصول شده و در بخش‌های حقوق و مزایا بودجه به طور کامل وصول شده ." منبع من مصاحبه این آقا با ایسنا در تاریخ 3 آذر 94 است. شما هم زحمت بکشید و لینک بدهید.
پاسخ + +23 -1 --
حجت زارع 1394/09/05 - 22:00
برادر محترم ! بهترین و درست ترین کار این است که تمامی در آمد شرکتها و کارخانجات و ... دولتی در آمد حاصله را به یک صندوق واحد واریز و به همه کارکنان دولت حقوق تقریبا یکسانی (البته با توجه به سختی کار و تشابه کار آنها) پرداخت شود تا "نه سیخ بسوزد نه کباب".
با تعدیل نیرو، مطمعنا میزان بودجه اختصاص یافته به آ.پ هم تعدیل خواهد شد.!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 00:59
یعنی دولت همه درآمدهای خود را در دستگاه دولتی به عنوان حقوق به کارکنان خودش بپردازد ؟ یعنی دولت فقط در برابر کارکنان خودش مسئول است و بقیه کارها و بقیه ملت را به امان خدا رها کند؟ ...برخی کار‌شناسانسازمان مدیریت داده‌اند که اگر این روند ادامه یابد، در چند سال آینده دولت مجبور می‌شود "تمام منابع کشور را صرف پرداخت حقوق کارکنان و هزینه‌های دستگاه دولتی کند و حتی ممکن است دولت، برای حفظ ساختار خود دست به استقراض بزند." حالا اگر در آموزش و پرورش باید کاهش نیرو صورت گیرد برخی از وزارتخانه ها و نهادها باید به طورکلی تعطیل شوند. تعداد مدیران سازمانهای دولتی ایران از کل کارکنان دولت ژاپن با 120 میلیون جمعیت بیشتر است.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/09/06 - 12:08
آقای عبدالهی هم اکنون درآمد شرکت های سودده دولتی صرف حقوق و مزیای کارکنان آن بخش میشود . این تفاوت محسوس را میتوان هنگام استفاده از انواع بن های کالا و بیمه های درمانی و دندانپزشکی کارخانجات صنعتی ( دولتی ) به وضوح مشاهده کرد . هم اکنون هم این درامدهای سرشار تمام و کمال صرف کارکنان همان دستگاه میشود و به بهانه اینکه آموزش وپرورش درامدی ندارد سر معلمان بی کلاه می ماند . اگر این درآمدها در قسمتی متمرکز شود و این خدمات ( بیمه ، بن کالا ، پاداش و ... ) بطور یکسان پرداخت شود یا اینکه به طور کل قطع گردد عدالت بین کارکنان دولت رعایت میگردد .
پاسخ + 0 0 --
باز هم ترابی دیلمقان 1394/09/06 - 12:43
جناب آقای شیرزاد!
من منظورم این نبود که دولت محترم همه درآمد حاصله از سازمانهای مختلف را به کارکنانش بدهد اتفاقا با این کار در شرایط دشوار اقتصادی تنخواه مناسب اقتصادی نیز در دسترس دولت خواهد بود. وقتی معلمین به تبعیض در پرداختها اعتراض میکنند معمولا با این پاسخ مواجه میشوند که ارگانهای دیگر درآمد دارند و طبق قانون میتوانتد درصدی از آنرا به کارکنان خود بیهتد که درستی این قانون جای سوال دارد مثلا نفت ملی است از در آمد آن همه مردم باید منتفع شوند ته فقط کارکنان نفتی!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 21:20
شرکتهای دولتی باری هستند بر دوش دولت و تقریبا همه آنها زیانده هستند اما حرف شما درست است. هیات مدیره شرکتها اختیاراتی در زمینه تخصیص مزایا و پاداش به کارکنان خود دارند که فراتر از اختیارات وزارتخانه ها است.حیف و میل در این شرکتها زیاد است. بهترین راه این است که دولت خودش را از شر این شرکتها خلاص کند و آنها را در یک برنامه شفاف بفروشد. این شرکتها تبدیل به منبع رانت برای عده ای از مدیران و منبع زیان برای دولت و ملت هستند. حجم دولت زیاد و هزینه های دولتی خیلی بالا است. دولت باید کوچک شود و بسیاری از تصدی ها را واگذار کند. دولت بزرگ دولت مداخله گر و زورگو است. اگر با دخالت زیاد دولت در امور مخالفیم باید طرفدار کوچک شدن دولت باشیم . البته امور آموزش عمومی را دولت باید به عهده داشته باشد.
پاسخ + +13 -4 --
قاسم شجاعی 1394/09/05 - 22:07
لازم بذکر است که با سیاست "افزایش جمعیت" در سالهای آتی تعداد دانش آموزان افزایش و در نتیجه به تعداد زیادی از نیروهای استخدامی نیاز خواهیم داشت،حال با این پیش فرض تعدیل نیرو چگونه ممکن خواهد بود که باعث افزایش حقوق هم بشود؟!!!!!!
معلم کمتر ،زندگی بهتر؟!!! جل الخالق!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 01:04
به نظر من تعداد معلمان گچ به دست نباید کم شود . در متن هم گفته ام . تعداد نیروهای اداری ، خدماتی و پشتیبانی و نیروهای مازاد باید کاهش یابد. نیروهای جدید هم فقط از کانال دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.
پاسخ + 0 0 --
ملکی 1394/09/06 - 12:13
هم اکنون تعداد نیروهای کچ بدست در حال کاهش است و نیروهای پشتیبانی هیچ تغییری نداشته است . واگذاری مدارس دولتی تحت عنوان " بسته حمایتی " در تایید حرفهای اینجانب است . در مدرسه ای تدریس میکردم دوماه از سال گذشته بود معلم کلاس اول نداشت اما در دفتر دبستان 8 نفر به عنوان معاون اجرایی ،معاون آموزشی ، معاون پرورشی ،مربی بهداشت ، مربی امور تربیتی ،سرایدار،خدمتگذار مشغول استراحت بودند . این سیاست فقط باعث کاهش معلم میشود .

کسانی که تصمیم گیر هستند اصلاح را از قسمت خودشان شروع نمیکنند . در پرداخت ها هم این مورد قابل مشاهده است . اضافه کاری نبروهای اداری ثانیه ای عقب نمی افتد ولی حق التدریس معلم یکسال در کش و قوس درگیر است .
پاسخ + +24 -1 --
ناشناس 1394/09/05 - 22:17
بابا ما هم کارمند دولت هستیم ما هم درس خواندیم مدرک کارشناسی ارشد گرفتیم ما هم زحمت می کشیم وقتی فکر میکنم 30 سال باید با این وضع زندگی کنم و با این دانش آموزان بی تربیت سر کنم افسرده میشم ما گناه که نکردیم در آموزش و پرورش استخدام شدیم از این وضع خسته شدیم خسته
پاسخ + +19 -1 --
معلم 1 1394/09/05 - 22:18
راستیع دولت هند چگونه حقوق 40 میلیون معلم را پرداخت میکند؟
آقای شیرزاد چون نگاه آنها به آموزش و پرورش با نگاه مسئولین محترم کشور ما متفاوت است همین و بس.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 01:18
نمی دانم دولت هند چگونه حقوق 40 میلیون معلم را می پردازد؟ اظهار نظر نیازمند تحقیق و بررسی و دسترسی به اطلاعات است. اما ای کاش اگر این رقم مستند است ، به جمعیت هند ، تعداد دانش آموزان و میزان حقوق معلمان هندی، بودجه آموزش و پرورش هند و... هم اشاه می کردی . پیشنهاد می کنم مقاله یا یادداشتی در مورد مقایسه تطبیقی آموزش و پرورش ایران و هند بنویسید که همه استفاده کنیم.
پاسخ + 0 0 --
بی نام 1394/09/06 - 22:21
آقای عبداللهی اگر برای دریافتی حقوق معلمان تمام
کشورهای دنیا هم مقاله بنویسیم بی فایده است چون
فعلا در نظر دولت ما معلمان در بین کارمندان دولت
،مثل فرزندان نا خواسته یک خانواده هستند که به چشم
نون خور اضافی بهشون نگاه میکنند البته از همکاران عزیز
برای به کار برد این واژه عذرخواهی میکنیم .
ولیکن متاسفانه این واقعیت تلخ ،انکار ناپذیر است.
پاسخ + +20 -1 --
دانش 1394/09/05 - 22:27
"با کاهش 250 هزار نیرو و افزایش 6 ساعت کار معلمان می توان 30 درصد حقوق معلمان را بالا برد". تضمین شما چیست؟ نکند آن هم به سرنوشت یارانه ها تبدیل شود؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 01:24
هیچ تضمینی وجود ندارد. اغلب معلمان طرفدار افزایش جهشی حقوق و مزایا و افزایش قابل ملاحظه حقوق ها بدون هیچ تغییری در بافت و ترکیب نیروی انسانی هستند. دولت هم دنبال برنامه های تنوع بخشی به منابع اعتبارات آموزش و پرورش و توسعه مدارس غیر انتفاعی و کاهش نیرو وافزایش بهره وری است. به نظرم راه حل اول هیچ دورنمایی ندارد. راه حل دوم هم بدون همراهی و مشارکت بدنه قابل اجرا نیست. آنچه بیشتر محتمل است ادامه وضع موجود است. یعنی اوضاع فشل کنونی تا سالها ادامه می یابد. البته آرزوی من راه حل اول است.
پاسخ + +9 -1 --
کارمند منطقه 12 1394/09/05 - 22:56
برادر محترم جناب شیرزاد لطفا از این بسته پیشنهادی افزایش ساعات تدریس بگذر.
خواهش میکنم کوتاه بیا.
برادر محترم همین الان پنج روز در هفته سر کلاس میریم, هر روز 120 دانش آموز پر انرژی و پر سرو صدا رو داریم تحمل میکنیم, آرامش و صبر و حوصله ای دیگه برامون نمونده, جنابعالی و وزیر عزیزتون حرف از افزایش ساعت کار میزنید!!!!

همین امروز آقای وزیر در مقابل سوال یک خبرنگار آرامش و صبرشو از دست داد, نتونست در مقابل دوربین از خودش سعه صدر نشون بده..
بعد از معلم انتظار دارید 24 ساعتش بشه 30 ساعت با این تراکم. کلاسها!

انصاف هم خوب چیزیه...
پاسخ + +6 -1 --
فرهنگی 1394/09/05 - 22:59
برادر محترم جناب شیرزاد لطفا از این بسته پیشنهادی افزایش ساعات تدریس بگذر.
خواهش میکنم کوتاه بیا.
برادر محترم همین الان پنج روز در هفته سر کلاس میریم, هر روز 120 دانش آموز پر انرژی و پر سرو صدا رو داریم تحمل میکنیم, آرامش و صبر و حوصله ای دیگه برامون نمونده, جنابعالی و وزیر عزیزتون حرف از افزایش ساعت کار میزنید!!!!

همین امروز آقای وزیر در مقابل سوال یک خبرنگار آرامش و صبرشو از دست داد, نتونست در مقابل دوربین از خودش سعه صدر نشون بده..
بعد از معلم انتظار دارید 24 ساعتش بشه 30 ساعت با این تراکم. کلاسها!

انصاف هم خوب چیزیه...
پاسخ + +9 0 --
غیاثی فراهانی 1394/09/05 - 23:05
بحث تعدیل نیرو در بلند مدت یا میان مدت تا حدودی می تواند جوابگو باشد .پیشنهاد دیگر در کم شدن هزینه ها در آپ این است که از دانش اموزان متوسطه اول به بالا که در اخر سال در دروسی که در خرداد تجدید می شوند برای امتحان شهریور شهریه دریافت شود به طور مثال برای هر درس پنجاه هزار تومان و با برقراری قانون مردودی اگر دانش اموزی مردود شد برای تکرار پایه باید شهریه بپردازد به طور مثال برای یک سال پانصد هزار تومان .این باعث می شود هم خانواده ها حساستر باشند به درس خواندن بچه ها هم تا حدودی هزینه های آپ تامین میشه .اصلا منطقی نیست که آموزش برای دانش اموزی که خودش و خانواده اش ذره ای اهتمام به یاد گیری ندارد رایگان باشد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 21:28
تحصیلات دوره عمومی و اجباری در ایران طبق قانون مجلس تا پایان دوره راهنمایی و الان تا پایان دوره اول متوسطه است. اما اصل 30 قانون اساسی دولت را مکلف کرده که وسایل تحصیل کودکان تا پایان دوره متوسطه را فراهم کند. گرفتن پول به صورت شهریه یا جریمه و هر عنوان دیگری اگر داوطلبانه نباشد غیرقانونی است. شورای نگهبان تاسیس مدارس غیردولتی را خلاف اصل 30 نمی داند. اما گرفتن وجه اجباری در مدارس دولتی خلاف قانون است.
پاسخ + 0 0 --
غیاثی فراهانی 1394/09/07 - 07:11
آموزش رایگان تا خرداد است .اگر دانش اموزی سستی کند و در خرداد قبول نشود یا مردود شود تکلیف چیست؟؟به نظر من منعی برای دریافت شهریه وجود ندارد.الان هم مبلغ اندکی برای انتخاب واحد دانش اموزان سوم نظری گرفته می شود .چه ایرادی دارد این مبلغ قابل توجه تر باشد.؟؟
پاسخ + +9 -1 --
فرهنگی 1394/09/05 - 23:06
اشکالی نداره ساعت حضور در مدرسه رو افزایش بدهند مثل ژاپن.
اما ساعت تدریس هم باید مثل ژاپن 14 ساعت بشه, بقیه وقتش معلم باید در اتاق کارش به بررسی پروژه های تحقیقی, تکالیف دانش آموزان بپردازه, بخشی از ساعت را به پاسخ گویی به دانش آموزان و بخشی را به مطالعه و پژوهش اختصاص دهد. تمام این مدت هم در مدرسه باشد.
متاسفانه از نظر آقای فانی افزایش ساعت کار معلم به معنی افزایش ساعت تدریسه!
و این غیر منصفانه ترین و ظالمانه ترین راهکار است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 21:37
بله منظور آقای فانی افزایش ساعات تدریسه . اما داشتن اتاق کار و حضضور 44 ساعته معلمان در مدارس و انجام کارهای تحقیقاتی و... توسط معلم ایده بسیارخوبی است اما اجرایی نیست. در برخی مدارس حتی صندلی کافی برای نشستن معلمان در زنگ تفریح وجود ندارد. اما این هم مستلزم تغییراتی در کیفیت نیروی انسانی است. مثلا وقتی خودمان را با معلم ژاپنی مقایسه می کنیم . نباید فقط حقوق ها را مقایسه کنیم. یک کم هم در باره توانایی حرفه ای و تخصصی و آموزش های ضمن خدمت و فعالیت های تحقیقاتی و رابطه معلمان با دانش آموزان هم بنویسیم. نمی شود وضعیت معلم را فیکس و سایر اجزائ را متغیر فرض کنیم.
پاسخ + +8 0 --
محسن داوری 1394/09/05 - 23:30
آقای شیرزاد
درحال حاضر 965هزارحقوق بگیر هست که 65هزار ان ها دانشجو معلمان هستند . پس 900هزار نفرند !
70 هزار خدمتگزارند وراننده ودرکل خدماتی هستند . می ماند 830هزار نفر.!
30 هزار همیشه مرخصی زایمان و بیمار و...هستند و15هزار ماموردر مدارس غیر دولتی و جاهای دیگر و25 هزار در استثنایی که می شود 70 هزار وباقی می ماند760هزار نفر .
میانگین هر مدرسه ای ا/5 نفر مدیر،معاون ف پرورشی و...که با 100هزار مدرسه می شود 150هزار نفر!
باقی می ماند610 هزار گچ بدست .
کدام ناجوانمردی می گوید 250 هزار مازاد است .
آیا می دانید امسال یواشکی 20 هزار معلم شرکتی وارد کرده اند؟
آقای شیرزاد شما با کمترین اطلاعات اظهار نظر غیر منطقی می کنی !
پاسخ + 0 0 --
حسنی 1394/09/06 - 20:55
احسنت .
آمار و ارقام دقیق وقابل تقدیر است .
جناب پور سلیمان عزیز
باسلام اگر با آمار وارقام صحبت شود خیلی لز ابهامات بر طرف می شود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 21:48
حتی اگر اعداد و ارقام شما را بپذیریم ، عدد نهایی شما با من تفاوت چندانی ندارد. من گفتم که 630 هزار معلم گچ به دست داریم و شما میگویی 620 هزار ! فرض کنیم اعداد و ارقام شما درست باشد چه ایرادی دارد که تعداد نیروهای ستادی و خدماتی و پشتیبانی کم شود ؟ اگر به فرض امسال 20 هزار معلم شرکتی استخدام کرده اند ( تا جایی که من می دانم این خبر کذب است )، کاربدی کرده اند. لطفا منبع و لینک بدهید . امیدوارم ارقام و اعداد بالایی شما هم مثل این رقم استخدام 20 هزار معلم شرکتی باشد.
پاسخ + +8 0 --
گداخونه 1394/09/05 - 23:51
اقای شیزاد ساعت موظف تدریس یک معلم در کشورهای پیشرفته وحقوق انها به نسبت سایر کارکنان اطلاع دارید واقای عزیزساعت موظف یک معلم یا استاد دانشگاه چقدر است وبا چه حقوقی استخدام میشند راستی مدیرانی که بیست وپنج تا چهل میلیون در ماه دریافتیشون هست چطور برای اونا هر چه میخواند هست ولی برای معلم نیست نه اقا پول هست مدیریت در کشور نیست نگاه به اموزش وپرورش نگاه مصرفی است نه تحولی واساسی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 21:59
تا جایی که من می دانم معلمان در اغلب کشورها از جمله کشورهای توسعه یافته در دهک های 4 تا 6 درآمدی قرار دارند. یعنی بخشی از اقشار متوسط جامعه هستند. در ایران هم معلمان با میانگین حقوق ناخالص 1 میلیون و 800 هزار تومان در دهک های میانی جامعه ایران قرار دارند. اما مثلا جامعه ایران به طورکلی نسبت به کشوری مثل المان ، 7 تا 10 برابر فقیرتر است.معتقدم حقوق هر فردی باید متناسب با کمیت و کیفیت کار او باشد. حقوق افراد در مشاغل مختلف باید متفاوت باشد. حتی حقوق معلمان با هم باید متفاوت و متناسب با کارشان باشد. مدیری که 40-50 میلیون می گیرد را باید با داشتن اطلاعات کافی از کار او قضاوت کرد. البته در سیستم دولتی اغلب مدیران بر اساس شایستگی میزها را اشغال نکرده اند و از رانت استفاده می کنند و حتی 2 میلیون تومان هم برای آنها زیاد است.
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/09/06 - 00:46
دولت و در مجموع حاکمیت اراده ای برای تغیر و تحول اساسی در اموزش ندارد.
ولی خوشبختانه در مقام شعار به موفقیت های زیادی دست یافته است.!!
از اون بالا تا پایین.
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1394/09/06 - 00:46
دولت و در مجموع حاکمیت اراده ای برای تغیر و تحول اساسی در اموزش ندارد.
ولی خوشبختانه در مقام شعار به موفقیت های زیادی دست یافته است.!!
از اون بالا تا پایین.
پاسخ + +7 -1 --
علی جهان آرا 1394/09/06 - 00:59
وقتی برای افزایش جمعیت بودجه های میلیاردی هست دیگر چه انتظاری دارید که به معلم و آموزش برسند افزایش جمعیت یعنی افزایش فقر - و نابودی جامعه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 22:02
اگر ممکن است یادداشتی با ذکر اعداد و ارقام مستند در باره مقایسه بودجه افزایش جمعیت و آموزش و پرورش بنویسید و استدلال کنید که چرا آن زیاد و این کم است تا همه استفاده کنند.
پاسخ + +11 -1 --
فرهنگی 1394/09/06 - 09:01
آقای شیرزاد حتما در خبرها خواندند که معاون وزیر بهداشت هفته ای یکروز درماه کار می کنند وهشتاد میلیون تومان دریافتی دارند . مرسی لطفا دیگر راهکار ندهید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 22:01
اگر این خبر درست باشد به نظرم باید در دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرد.
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1394/09/06 - 09:51
شما مشکل نیرو را به مدارس بازگرداندید ...نیرو های ستادی و اداری 50 یا شصت هزار نفرند و 300 هزار نفر از نیروهای اداری در مدارس هستند ؟ در حالیکه مدارس با کمبود نیرو مواجه هستند این موضوع را حتی مسوولین هم میدانند و اعلام میکنند ..با قانون ساماندهی نیرو حداکثر صرفه جویی در مدارس شده است ...حتی اگر حرف شما در خصوص امار 50 هزار نفری نیرو های ستادی درست باشد که بعید می دانم ..باید دید این 50 هزار نفر چه میزان از بودجه های اپ را مصرف میکنند و چه میزان حقوق و اضافه کار و غیره دریافت میکنند که قطعا میزان ان رقم قابل توجهی است
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 22:04
مشکل آموزش و پرورش کمبود نیرو نیست عدم توازن نیرو برحسب جنسیت ، رشته و منطقه است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/09 - 16:32
ببخشید خودتان را مضحکه قرار داده اید یا همکارانتان را هرکس حرف می زند شما عدد و رقم می خواهید یک روز بروید در یک کلنیک پزشکی حساب دستتان بیاید در ایران مگر زندگی نمی کنید و یا توهم دارید هر چه هست مال اساتید دانشگاه- پزشکان و قضات است و بقیه کارکنان دولت از زن پدر معلم گرسنه است حداقل ها را نیز ندارد ما یک نظام از هم پاشیده اموزشی داریم کجای کاری
پاسخ + +4 -1 --
ناشناس 1394/09/06 - 09:57
راهکار مورد پسند وزیر محترم که بحث تعدیل نیرو و افزایش ساعت تدریس را دنبال میکند از نظر صنفی کاری بس خطر نا ک بوده و نهایتا تضمینی وجود ندارد که حتی با افزایش حقوق معلمان قدرت خرید انها حفظ شود ...انچه از نظر ضنفی مهم است و قابل اجرا زمان حال است که کاری برای افزایش حقوق باید صورت گیرد...مثل همین طرح رتبه بندی که با تما اشکلا تش در زمان حال انجام شده و تابع اما و اگر ها مثل تعدیل نیرو نبوده است ...دولت محترم نشان داده که قول هایش برای اینده قابلیت اجرایی ندارند ..و در اکثر موارد توانایی اجرایی کردن انها را ندارد ..بنا براین عقل حکم میکند بدون هیچ پیش شرطی مانند سایر نهاد های دولتی و غیر دولتی و با توجه به نص صریح قانون خدمات کشوری نسبت به افزایش قلنونی حقوق معلمان که در سالهای گذشته پرداخت نشده اقدام شود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 22:08
کاهش نیرو حتی در بخش معلمی ، از نظر صنفی به نفع معلمان شاغل است. چون امکان اضافه کاری در روزهای غیر کاری و شیفت مقابل برایشان فراهم می شود. افزایش ساعت کاری از نظر صنفی به زیان معلمان است و ققاعدتا نباید بپذیرند . مطالبه افزایش بر اساس قانون خدمات کشوری حق مسلم معلمان است و باید از هیچ ک.ششی فروگذار نکنند.
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1394/09/06 - 10:03
این که از قول اقای نجفی گفته می شود که دولت توانایی تزریق این میزان بودجه به اموزش و پرورش را ندارد منطقی نیست چون توانسته در بسیاری از نهاد ها ی دولتی چنین کاری را انجام دهد ..اما اموزش و پرورش را ندیده گرفته و براحتی می توانست با تعدیل بودجه های اختصاص یا فته به سایر نهاد ها ..ورزش و فوتبال پر هزینه ..در امد کلان شرکت های خصو.صی و مالیات ها ..افزایش قابل توجه قیمت انواع سوخت و ..ده ها منبع دیگر بودجه 50 هزار میلیاردی مورد نیاز اپ را تامین کند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 22:14
از شما خواهش می کنم یک گزارش تحقیقی و منطقی در باره مقایسه بودجه آموزش و پرورش و ورزش و فوتبال با استفاده از اطلاعات مستند بنویسید و استدلال کنید که چرا معتقدید که بودجه ورزش زیاد است و بودجه آموزش و پرورش کم است. اغلب این ادعا ها پایه مستند و استدلالی ندارند و افواهی است و به درد زنگ تفریح مدرسه می خورد.
پاسخ + +4 -1 --
قربان کیانی 1394/09/06 - 10:56
وزارت خانه که مقدرات آن از بیرون تعیین و مشخص می شود نمی تواند بهره وری داشته باشد آیا شرکت در راه پیمایی ها و مناسک مختلف مذهبی و سیاسی بهره وری آن است؟ یا هجوم دانش آموزان به رشته تجربی به دلیل حقوق بسیار بالای پزشکی وخالی ماندن جایگاه استعدادو علاقه در تعیین رشته تحصیلی شاخص بهره وری می باشد فشار آوردن به معلمان بدون توجه به مشکلات آقتصادی جامعه و کاهش انگیزه به دلیل نرخ بالای بیکاری هیچگاه کارساز نخواهد بود. درآمد معلمان نیز افزایش چشمگیر نخواهد یافت چون دولت نیازبه کارمندانی دارد که تابع خواسته هایش باشند، بی پولی و فقر دلیل تبعیت از قدرت است پس معلم کم درآمد معلمی حرف شنو و خوب است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/06 - 11:36
جناب کیانی معلم کم در امد معلم حرف شنویی نیست اتفاقا اگر هم باشد فقط در ظاهر است معلم ناراضی که به کلاس می رود ..می تواند تاثیر منفی بسیار زیادی بر تعلیم و تربیت و اینده سیاسی و اقتصادی کشور وارد کند ...معلم تا مین شده و راضی می تواند برای هر حکومت و نظامی مفید فایده باشد
پاسخ + +4 -7 --
محمد حسینی 1394/09/06 - 11:51
درود بر جناب شیرزاد
من همیشه مقالات وزین شما را در سخن معلم می خوانم و لذت می برم .
البته برخی ها خیلی خوششان نمی آید شما در سخن معلم قلم بزنید .
اما این تریبون ما معلمان ایران است و ما خوشحال می شویم که شما از این طریق با فرهنگیان ارتباط برقرار می کنید .
به سخن معلم هم تبریک می گویم .
منتظر مقالات بعدی شما هستم .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/06 - 22:16
ممنونم از لطف شما همکار گرامی .
پاسخ + +6 -1 --
علی 1394/09/06 - 11:53
با سلام خدمت آقای عبدالهی خواهشمندم به این سوال پاسخ دهید : شما بیان کردید که "معلم باید کار بیشتر و کیفی تری ارائه بدهد تا حقوقش اضافه شود." !! سوال من این است که آموزش وپرورش یک دستگاه فرهنگی است و مانند صنایع کالای سرمایه ای ندارد که با افزایش ساعت کارگر کالای بیشتر تولید کند و در نتیجه بتواند از این محل حقوق بیشتر پرداخت کند . حالا چنانچه ساعت معلم به 44 ساعت هم برسد چه تغییری در وضعیت بودجه آموزش وپرورش ایجاد میشود که بتواند حقوق را به طور فرض دو برابر کند ؟ آیا به جز این است که باید بودجه سالانه را افزایش بدهند تا این مورد اتفاق بیافتد ؟ تجربه نشان داده حتی با افزایش ساعت یا حتی اضافه کردن شرح وظیفه معلم در مدت کوتاهی مقداری ناچیز به حقوق معلم افزوده شده ولی بعد از مدتی شکاف حقوق با سایر کارکنان دولت افزایش می یابد و بازهم این بحث تکرار میشود با این تفاوت که ساعت کار معلم و شرح وظایفش زیاد شده بدون اینکه تغییری در حقوقش ایجاد شده باشد و این اضافه کار به قبل هم بر نمیگردد ( بالا رفتن توقعات جامعه و مردم )
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/07 - 05:57
اگر قبول داشته باشیم که بیش از 95 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوف کارکنان می شود، افزایش ساعت کار معلمان از 24 به 44 ساعت ( شما گفته اید نه من )باعث صرفه جویی در حد 40 درصد می شود. اگر این مبلغ را به حقوق شاغلان اضافه کنند ، به همین نسبت حقوق کارکنان شاغل اضافه می شود. کار بیشتر و پرسنل کمتر مساوی است با افزایش حقوق . این در مورد هر سازمان خصوصی و دولتی صادق است.این یک اصل مدیریتی است.
پاسخ + +1 0 --
خالد 1394/09/06 - 15:56
شماها جوری بحث میکنید که آدم خیال میکند آن بالا بالاها تصمیم گرفته اند که به معیشت معلمان رسیدگی کنند و فقط مانده اند این افزایش حقوق لامصب را چه طوری اعمال کنند. اگر اینچنین بود خیلی وقتها پیش کل بودجه حقوق کارمندان را از یک حساب وبا توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کار و سختی کار و شرایط محیط کار پرداخت میکردند. توقع عدالت داشتن در این سرزمین همچون امید مادری است که سالها پیش عزیزش را در مکانی دور دفن کرده اند...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/07 - 05:59
اگر هم بالا بی تفاوت باشند ما باید به آنها فشار بیاوریم که پرداخت حقوق عادلانه باشد و به کارکنان متناسب با کمیت و کیفیت کارشان حقوق پرداخت شود.
پاسخ + +4 -2 --
محمد 1394/09/06 - 17:50
حرفهاي عمو شيرزاد را زياد جدي نگيريد !!!!
پاسخ + +4 -1 --
روح الله 1394/09/06 - 19:37
جناب آقای عبد الهی همکار گرامی متاسفانه باید عرض بکنم دلسوزی ما معلمان تا حدی رسیده که برای دولت هم دلسوزی میکنیم میگیم خوب ندارد دستش نمیرسد شرایطشو ندارد و....
شما از آن دسته اید متاسفانه.
باید خدمتتون عرض بکنم چجور یه پزشک که تا قبل از طرح تحول سلامت و افزایش سه برابری حقوقشون دایم اعتراض میکردن وو زیر میزی میگرفتن و دلشون برای دولت نمیسوخت!! تا جایی که وزیر بهداشت گفتن پزشکان به من گفتن اینقد حقوقمونو بالا ببر که دیگر زیر میزی نگیریم.
مطلب دوم دم از بهره وری‌میزنید کدوم اداره بهره وری دارند که حالا فکر افزایش بهره وری آپ افتادین!!! ساعت کار مفید تو ادارات ایران طبق تحقیقات بین المللی بیست دقیقه است ولی سه برابر آپ حقوق‌میگیرن
در پایان باید عرض کنم خواهشا ازین پیشنهادات ندید، چجور دولت برای همه کارمنداش پول داشت حقوقشونو سه برابر کرد ولی برای آپ ندارد.چرا واقعا سرتونو کردین زیر برف تابلوه نمیخواد آپ وضعش خوب‌بشه حکومت نمیخواد معلم بی دغدغه باشه چرا قبول نمیکنید واقعا!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/07 - 06:07
مسایل وزارت بهداشت را من اطلاع کافی ندارم شما اگر دارید یک یادداشت مستند بر اساس اطلاعات صحیح و آمار و ارقام بنویسید. بهره وری اغلب ادارات از آموزش و پرورش کمتر است به نظر من بسیاری از ادارات و وزارتخانه ها و نهادها را باید تعطیل کرد. 90 درصد انرژی و بودجه بسیاری از سازمانها صرف نگهداری کارکنان می شود و یک ریال به ملت سود نمی رسانند،حداقل حضور یک معلم در کلاس برای نگهداری دانش آموزان ضروری است.اما بسیاری از کارمندان کاملا زیادی هستند و نبودشان از بودن شان بهتر است.
پاسخ + +2 -10 --
ایران 1394/09/06 - 21:55
بابا خدایی خیلی پرتوقع هستید تازه افزایش حقوق داشتید بیاین جون ملت و بگیرید تا راحت بشید به خدا اگر همین لحظه نفری یک میلیونم به حقوقتون اضافه بشه باز شاکی هستید دیگه شورشو در آوردید
یه کاری کردید که از چشم مردم افتادید با این پرتوقع بودنشون اسم معلم رو توی ذهن مردم با این کارهاتون خراب کردید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/07 - 06:08
به نظرم معلمان پر توقع نیستند . مملکت اوضاع و احوال خوبی ندارد.
پاسخ + +4 -1 --
دبیر 1394/09/06 - 22:14
جناب عبداللهی
همه ما فرهنگیان از معذورات دولت باخبریم و می دانیم افزایش حقوق آنچنانی برای ما اتفاق نخواهد افتاد ...
اما به حق توقع داریم که دولت تبعیضات کمرشکن و بدون دلیل مابین فرهنگیان و دیگر کارمندان را در یک پروسه 3 تا 4 ساله برطرف سازد یعنی هر سال علاوه بر آن افزایش ناچیز سالانه یکی از بندهای مغفول مانده احکام کارمندان آموزش و پرورش را به معلمین و احکامشان برگرداند ...
حق ایاب و ذهاب - حق غذا - حق مسکن - حق لباس - انواع بن های رفاهی و خوراکی - انواع وامهای مناسب و...اگر واقعا دولت بدنبال رفع تبعیض ها و کم کردن از بار مشکلات فرهنگیان است باید نیت خیر خود را با زنده کردن و احیای حقوق فراموش شده معلمین نشان دهد هر چند شاید در مدت 3 تا 4 سال به طول انجامد .می گویند برای کسی بمیر که برایت تب کند ...خدا رو شکر که نقدینگی هم به مقدار کافی در کشور و دولت ما موجود است و کمک به خودروسازان در قالب وامهای 25 میلیونی گوشه ای از این ماجراست ...هنوز همکاران از چندین سال قبل انواع و اقسام طلب ها را از آموزش و پرورش دارند با چه امیدی کار بیشتر را به جان بخرند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/07 - 06:11
من با پیشنهاد شما صد درصد موافقم . همه تبعیضات علیه معلمان باید برچیده شود و معلمان طبق قانون مدیریت خدمات کشوری از مزایای هم تراز با سایر کارکنان دولت برخوردار شوند. برای رفع تبعیض معلمان باید در چارچوب قانون به دولت فشار بیاورند.
پاسخ + +1 -1 --
معلم 1394/09/07 - 05:24
ما داریم به سمت افزایش جمعیت می ریم وکاهش نیروی انسانی جواب درستی نیست.اگر این طرح جنابعالی هم اجرابشه از نیروهای اداری وستادی نیرویی کم یا اضافه نمیشه چون سیستم با تغییر ساختار به این شکل مخالفه.پس در عمل چه اتفاقی می افته که الان هم این اتفاق افتاده ولی نه در شکل کلی .اومدند نرم کلاسهارابردن بالا روی 30 یا 40 نفر .ومیخان ایجوری تعدیل نیرو کنند .اقای شیرزاد لطفا از این نسخه ها نپنپیچید که شدنی نیست یا اگه باشه هم اموزش را به قهقرا می برد.بعضی افراد شدن گریدر یا جاده صاف کن برا بعضی برنامه ها وتحولاتی که قراره در اینده اجرایی بشن .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/08 - 03:01
کسی نگفته که تعداد معلمان کم شود. آنچه که گفته شده کاهش نیروهای اداری و نیز کاهش نیروهای خدماتی و پشتیبانی و حدف نیروی مازاد برنیاز است. تعداد معلمان باید متناسب با نیاز مدارس باشد. حالا فرض کنیم تعداد معلمان کمتر از حد نیازباشد ،شما بفرمایید چه فاجعه ای برای معلمان اتفاق می افتد؟ اتفاقا به نفع معلمان شاغل است چون امکان اضافه کار در روزهای غیر موظف و نیز کار در شیفت مقابل برای معلمان فراهم می شود و درآمد آنها بالا می رود. شما بفرمایید این نسخه از نظر صنفی به نفع معلم است یا به ضرر معلم؟ مابرای حرفهایمان باید دلیل بیاوریم گریدر به درد نمی خورد. :)
پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1394/09/07 - 16:18
هزینه 320 میلیارد تومانی در لیگ برتر فوتبال ایران برای پرداخت دستمزد به حدود 500 نفر شامال بازیکنان و مربیان لیگ برتر انجام می شود که به طور میانگین برای هر نفر سرانه 640 میلیون تومان برآورد می شود.
320 میلیارد تومان معادل 96 میلیون دلار است که نسبت به حجم اقتصاد ایران و در مقایسه با صنایع فعال کشور رقم بزرگی محسوب نمی شود. به گزارش صدای اقتصاد، 96 میلیون دلار معادل یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت خام صادراتی کشور است که این میزان نفت با محاسبه صادرات روزانه یک میلیون بشکه ای نفت ایران، در کمتر از دو روز صادر می شود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/08 - 02:23
در هیچ جای دنیا دستمزد فوتبالیستها و هنرپیشه ها را با کارمند دولت و معلم مقایسه نمی کنند. مثلاقیمت لیونل مسی 140 میلیون یورو است. حالا باید معلمان آرژانتینی ، حقوق خود را با درآمد مسی مقایسه کنند؟ به نظرم این مقایسه ها جز رنج و عذاب و افسردگی فایده ای ندارد.اما ضررش این است که اقشار مختلف را علیه معلمان تحریک می کند. از اینها گذشته اقتصاد فوتبال با اقتصاد آموزش و پرورش اصلا قابل مقایسه نیست. باشگاهی که به بازیکنانش N تومان دستمزد می دهد از راه فروش بلیط و آگهی حتما N+...تومان درآمد کسب می کند. مقایسه دو مقوله نامتجانس آدم را به اشتباه می اندازد. ضمنا جهت اطلاع شما 320 میلیارد تومان در مقایسه با بودجه آموزش و پرورش رقمی نیست و تقریبا معادل یک و نیم درصد بودجه آموزش و پرورش است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/08 - 13:11
لیونل مسی در لیگ اسپانیا بازی می کند نه آرژانتین!!!!
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1394/09/07 - 16:22
مبالغ بالا فقط در مورد لیگ برتر فوتبال شامل 16 تیم فقط در مورد فوتبال اگر کل ورزش را محاسبه کنید حداقل 5 برابر افزایش دارد ...این در حالی است که اولویت اصلی ادره یک کشور امنیت و بهداشت و درمان و اموزش وپرورش و معیشت مردم است ..اگر ته بودجه چیزی ماند صرف خرج های غیر ضروری گردد نه اینکه از جا های دیگر بزنیم و خرج ورزش کنیم
پاسخ + 0 -1 --
معلم امروز 1394/09/08 - 06:47
اقای شیرزاد شما برو بخشنامه ی اصلی نظام هماهنگ خدمات کشوری را مطالعه کن ببین چه مزایایی رااز سال 88 از معلمان دریغ کردندبعدبیااینجا راجع به افزایش حقوق راهکار بده .راهکار هست ولی اجرای راهکار نیست چون ک فکرها هنوز مارامصرفی می دانند . اخلاق رسیده به مرز هشدار. چندسالی دیگ باید صبر کرد اونوقت معلوم میشه ک کی مصرفی بوده.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/10 - 00:40
اولا قانون مدیریت خدمات کشوری درست است نه نظام هماهنگ خدمات کشوری . ثانیا قانون مدیریت ... قانون است و بخشنامه نیست. ثالثا شما به عنوان معلم امروز که رفته ای و مطالعه کرده ای لطفا چند نمونه مستند از چیزهایی که در این قانون هست اما از معلمان دریغ کرده اند را بفرمایید تا بنده هم یادبگیرم. رابعا بنده هم معتقدم که طبق قانون مدیری خدمات هرتبعیضی که علیه معلمان وجود دارد باید رفع شود.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/09/10 - 15:12
خیلی جالبه شماها ادعای سوادشون میشه هنوز نمیدونید مشمول کدام قانونیه
قانون نظام هماهنگ پرداخت کجا بوده
عین همیشه پیش قضاوتی کردید شما معلما رفتی قانون نظام هماهنگ پرداخت رو خون دی تازه قسم میخورم اونم نخوندید بهش استناد میکنی نمیدونی مشمول کدام قانونید
بابا باسواد
پاسخ + +1 -1 --
معلم 1394/09/08 - 10:40
جناب شیرزاد شما هر کجا حرف تبعیض بین معلمان وسایر کارکنان دولت به میان امده درست پاسخ نداده وگفتید من از قوانین ادارات دیگر آگاه نیستم کارکنانی که ساعات کار مفیدشان یک سوم کار ما معلمان است با حقوق دو سه برابری اگه شما آگاهی ندارید ما آگاهی داریم و حرف اصلی ما هم همین است ما از فقر سخن نمیگوییم از فرق سخن میگوییم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/10 - 00:47
اگر منظورتان از فرق ، عدم اجرای برخی از بندهای قانون مدیریت خدمات کشوری است، من هم با شما موافقم که باید تبعیض ها رفع شود. شما اگر به قوانین ادارات دیگر آگاهی دارید لطفا این آگاهی خود را به اشتراک بگذارید تا ما هم آگاه شویم و نشان بدهید که طبق کدام قانون حقوق برخی وزارتخانه ها دو سه برابر آموزش و پرورش است. این جوری می شود از دولت خواست همان قانون را برای ما هم اجرا کند.
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1394/09/08 - 13:07
آقای شیرزاد برای شما متاسفم که اینگونه از درآمد نجومی فوتبالیستهای بیسواد لمپن دفاع می کنید. خواهش می کنم بیان بفرمایید که این هزینه های میلیاردی که صرف فوتبالیستهای نور چشمی می شود چه خروجی به درد بخوری برای این مملکت داشته است؟
آیا می دانید که درآمد مربیان لیگ برتر ایران 100 برابر معلم است؟
آیا مقایسه ای از حضور مربیان و کارشناسان فوتبال در رسانه ملی و سایر رسانه ها با حضور معلم و کارشناسان آموزشی در این رسانه ها کرده اید؟
فوتبال مهمتر است یا آ.پ ؟
قطعا هر عقل سلیمی خواهد گفت آ.پ اما فوتبال به خاطر بعد تبلیغاتی و پوپولیستی آن بیشتر مورد توجه رسانه ها و حتی دولتمردان است.
فقط این سوال را پاسخ دهید که این همه که به فوتبال می پردازیم در مقابلش چه چیزی نصیبمان می شود؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/10 - 00:59
در همه جای دنیا ستارگان فوتبال و ستارگان سینما دستمزد های میلیاردی دارند. نکته مهم تر این است که مگر بازیکنان فوتبال مستخدم دولت هستند و دولت به آنها حقوق می دهد که شما با معلمان مقایسه می کنی؟ فوتبال یکی از محبوب ترین ورزشها در همه جهان است و نمی شود فوتبال را تعطیل کرد. فوتبال درآمد دارد و هزینه های خودش را پوشش می دهد. (از طریريال آگهی و فروش بلیط ) اتفاقا اگر دولت دست از سر فوتبال بردارد وضعشان بهتر هم می شود. این مقایسه ها فقط ما را افسرده تر می کند. بعد از مقایسه با باجناق و دختر خاله و شرکت نفت و مخابرات و سوپری محل و.... حالا نوبت به مربی و ستارگان فوتبال رسیده. این مقایسه ها غیر علمی و نادرست است. فوتبالیست باید قدرت بدنی و تکنیک داشته باشد. . فوتبالیست را با معلم و استاد دانشگاه که کارشان کارفکری است، نمی شود مقایسه کرد .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/10 - 20:11
آقای شیرزاد اغلب باشگاههای فوتبال در ایران مستقیم و غیر مستقیم دولتی هستند و وابسته به بودجه دولت بنابراین فوتبالیستها حقوق بگیر دولت هستند و از بودجه عمومی کشور ارتزاق می کنند. هرگاه باشگاهها مانند لیگهای مطرح دنیا توانستند خصوصی شوند و خودشان دخل و خرج خود را تامین کنند آن موقع حرف شما درست است. دستمزد ستارگان سینما هم بستگی به فروش فیلمهایشان دارد و درآمد آنها بستگی به نبوغ و استعدادد بازیگیری آنها دارد و هیچ دولتی چه در ایران و چه در سایر کشورها به ستارگان سینما پولی نمی دهد اما در ایران قضیه فوتبالیستها فرق می کند و دستمزد آنها از بیت المال است و خیلی هم به عملکرد آنها در حرفه شان بستگی ندارد.
پاسخ + 0 -1 --
علیرضا 1395/11/29 - 19:45
با سلام نظر من این هس که حقوق معلم باید حداقل5ویا6میلیون باشد معلم از کارمند بانکم کارش سخت تر هس ولی اونا هم همینقدر میگیرن یا شایدم بیشتر
خلاصه خواستم بگم حقوق معلم در ایران بسیار بسیار کم هس
درر کشور هاییی مثله قطر عربستان و بیشتر کشور ها معلم یک مقام بالا محسوب میشه و حقوقشون خیلی خیلی بیشتر از ایران هس
واقعا متاسفم

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور