صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی

مهرمحمدی در برزخ سرپرستی دانشگاه فرهنگیان : ماندن یا رفتن ؟

دانشگاه فرهنگیان و آینده  محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی 19 آبان به خبرگزاری فارس گفت: " ظرف دو هفته آینده موضوع تعیین رییس دانشگاه فرهنگیان مشخص خواهد شد" روسای دانشگاه ها از سوی دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شوند و شورای انقلاب فرهنگی با بررسی سوابق فرد معرفی شده، او را تایید صلاحیت می کند و بعد از آن ابلاغ ریاست دانشگاه به نام آن شخص صادر می شود. برخی از روسای دانشگاه ها که از سوی وزارت علوم دولت روحانی معرفی شده اند ، هنوز مورد تایید شورای عالی انفلاب فرهنگی قرار نگرفته اند . هرچند ریاست شورای انقلاب فرهنگی با رییس جمهور است، اما اکثریت اعضای این شورا را اصول گرایان تشکیل می دهند که معیارهایشان برای اداره دانشگاه با دیدگاه های دولت متفاوت است.
 
اگر کاندیداهای ریاست دانشگاه تایید صلاحیت نشوند و یا پرونده هایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی راکد بماند، وزارت علوم می تواند فردی را به عنوان سرپرست دانشگاه برای مدت شش ماه انتخاب کند. در عمل اما عمر سرپرست ها طولانی تر است.
 
بیش از 52 ماه است که دانشگاه فرهنگیان با سرپرست اداره می شود. اولین سرپرست دانشگاه فرهنگیان اسدالله اسدی گرمارودی بود . وی همزمان ریاست مرکز آموزش نیروی انسانی این وزارتخانه را با حفظ سمت، به عهده داشت. حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش سابق در خرداد سال 1391 جهانبخش محبی‌نیا را به سمت سرپرست این دانشگاه منصوب کرد. محبی نیا نزدیک به 15 ماه سرپرست دانشگاه فرهنگیان بود. پرونده محمود مهر محمدی سومین سرپرست دانشگاه فرهنگیان دوسال است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی خاک می خورد. محمود مهرمحمدی 24 شهریور ماه سال 1392 از سوی علی اصغر فانی که هنوز سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود به عنوان سرپرست دانشگاه فرهنگیان منصوب شد.
 
وی دکترای برنامه‌ریزی درسی و آموزشی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا دارد و یکی از محققان و صاحب نظران حوزه آموزش و پرورش و استاد دانشگاه تربیت مدرس است. مهر محمدی به گفته خودش  با اینکه تصمیم قاطع گرفته بود که دیگر به صحنه مدیریت اجرائی باز نگردد اما در مقابل "مقاومت" فانی در دعوت از ایشان برای همکاری آن را تقدیر تصور کرده و تسلیم می شود .

مهر محمدی می نویسد : " آمدن من به دانشگاه فرهنگیان ...نمونه بارز بازی های طنز آمیز روزگار است. ما بر اساس باور دینی خود تعبیر بهتری هم برای این رخداد داریم. آن هم در عبارت " العبد یدبر و الله یقدر" تجلی پیدا می کند. من در برابر تقدیر تسلیم هستم."

با این حال  او هیچ تلاش و تدبیری برای گرفتن پست سرپرستی دانشگاه نکرده بود اما تقدیر را پذیرفت در این مرحله باز هم باید منتظر ماند تا ببینیم تقدیر چه سرنوشتی را برای او رقم می زند؟

 وی در ادامه اضافه می کند: "قرار گرفتن در مسند مدیریت این دانشگاه، بهترین فرصت ممکن را در اختیار چون منی می توانست قرار دهد که در جهت عملیاتی کردن اندیشه ها و افکارم بکوشم."

محمود مهرمحمدی تفاوت های آشکاری با اغلب مدیران وزارت آموزش و پرورش دارد. تحصیل کرده غرب است ، با مباحث آموزش و پرورش مدرن دنیا آشنا است و در حوزه آموزش و پرورش صاحب نظر است.
او مدیر پروژه تهیه سندملی آموزش و پرورش بود اما سندی که تیم مهرمحمدی تهیه کرده بود در شورای عالی آموزش و پرورش و متعاقب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی دچار تغییرات اساسی و تبدیل به متنی آشفته و پر ار تکرار و اطناب شد.

در دوره حاجی بابایی مهر محمدی در سخنرانی ها و مصاحبه های خود سند آموزش و پرورش مصوب را چیزی به کلی متفاوت از سند اصلی می دانست و از تغییرات ایجاد شده انتقاد می کرد.
 
مهر محمدی از نظر ظاهر هم با بقیه مدیران آموزش و پرورش متفاوت است. گاهی شلوار جین می پوشد و ریشش را از ته ماشین می کند. هر چند اینها مسایل چندان مهمی نیستند اما در آموزش و پرورش،  یک رنگی ظاهری در بین مدیران یک قانون نانوشته است و مهر محمدی در این زمینه  نوعی تابوشکنی کرده است و البته چنین رفتاری را باید نشانه شجاعت او دانست.
 
تحصیل در امریکا ، نزدیکی به اصلاح طلبان در یک برهه و ظاهر متفاوت او ممکن است از عوامل گیر کردن پرونده اش در شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد. هر چند او نیز مانند اصول گرایان ، غایت و هدف آموزش و پرورش را رسیدن به « حیات طیبه » می داند، موضوعی که از در کتاب های علوم تربیتی غربی موجود نیست و اصطلاحی بومی و قرآنی است.با این وجود او تفسیر متفاوتی از حیات طیبه ارائه می کند که با تفسیر افرادی مانند حاجی بابایی وزیر سابق متفاوت است.
 
مهر محمدی از همان آغاز به علی اصغر فانی وعده داد که دانشگاه فرهنگیان را به یک برند بین المللی تبدیل کند. این سخن چنان به مذاق فانی خوش آمد که دریک سخنرانی آن را اعلام کرد. واژه برند بیشتر در تجارت کاربرد دارد. اما در اینجا منظور این بوده که دانشگاه فرهنگیان تبدیل به مدلی مقبول در سطح بین المللی برای تربیت دبیر می شود و هزاران نفر از کشورهای دیگر خواهان تحصیل در این دانشگاه می شوند و یا کشورهای دیگر شعبه هایی از دانشگاه فرهنگیان را در کشور خود تاسیس می کنند. اما واقعیت این است که دانشگاه فرهنگیان حتی برای رسیدن به استاندارد های دانشگاه های دولتی ایران  راه درازی در پیش دارد.
 
سال گذشته برای شکستن بن بست انتخاب روسای دانشگاه ها قرار بر این شد که کمیته ای مرکب از وزرای علوم و آموزش عالی ، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها  و رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع تعیین صلاحیت روسای دانشگاه ها را خارج از صحن شورا تایید یا رد کنند و شوار نظر این کمیته را بپذیرد . تعدادی از سرپرستان دانشگاه ها توسط این کمیته تایید و رییس شدند اما به رغم قول و قرارها پرونده مهرمحمدی دست نخورده ماند.
 
مهر محمدی چند روز پیش در گفت و گو با فارس  با بیان اینکه حساسیت خود را به موضوع از دست داده است گفت : "اختلاف نظر‌هایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد و روشن است اگر اختلاف نظر نبود، سریع تر تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان روشن می‌شد."

مهر محمدی در ادامه  افزود: «این موضوع در سطح وزارتخانه و مراجع مربوطه پیگیری می‌‌شود اما بنده حتی از آنها سؤالی نیز نمی‌کنم که چه کار می‌کنید؛ زیرا فکر می‌کنم این موردی نیست که بخواهد انرژی بنده را به خود معطوف کند.» دانشگاه فرهنگیان دارای حدود 98 واحد دانشگاهی در قالب 64 پردیس و 34 مرکز وابسته به پردیس است و بیش از 70 هزار دانشجو در دو مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در آن مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه خواهران و برادران در پردیس های جداگانه درس می خوانند.


" دانشگاه فرهنگیان " از تجمیع مراکز تربیت معلم به وجود آمده و اغلب پردیس های آن از نظر ساختمان و امکانات در حد یک دبیرستان است. کمبود بودجه هم اجازه تغییرات در این پردیس ها را نمی دهد. در مورد هیات علمی دانشگاه هم حرف و حدیث زیاد است. در برخی پردیس ها رفتار با دانشجویان در شان دانشجو نیست.
 
مدیران ستادی  آموزش و پرورش در دوره های مختلف بعد از عزل معمولا عضو هیات علمی مراکز تربیت معلم شده اند تا جایی که عده ای هیات علمی این دانشگاه را پارکینگ مدیران معزول می دانند. در واقع عده ای با رانت مدیریت و پارتی بازی وارد هیات علمی این دانشگاه شده اند.
 
تربیت حرفه ای و تخصصی معلم ضرورتی انکارناپذیر است اما آموزش و پرورش توان علمی و اداری و بودجه  و امکانات تاسیس یک دانشگاه معتبر را ندارد و تجارب گذشته هم این را اثبات کرده است.

افکار بلند آقای مهرمحمدی قابل ستایش است اما چهارچوب های واقعی و محدودیت امکانات اجازه تبدیل دانشگاه فرهنگیان به دانشگاهی در حد دانشگاه تربیت معلم سابق یا حتی دانشگاه شهید رجایی را نمی دهد.
 
شاید روش بهتر این است که وزارت آموزش و پرورش از پتانسیل دانشگاه های دولتی معتبر برای تربیت دبیر استفاده کند.

به نظر می رسد اصرار وزرای سابق ( فرشیدی – علی احمدی و حاجی بابایی ) برای تاسیس دانشگاه خاص فرهنگیان بیشتر مباحث عقیدتی – سیاسی و دور نگاه داشتن دانشجویان تربیت معلم از فضای عمومی دانشگاه ها بود. در حال حاضر 50 درصد ظرفیت دانشگاه شهید رجایی که متعلق به آموزش و پرورش است صرف تولید مهندس آزاد می شود که تعهدی برای خدمت در آموزش و پرورش ندارند.
 
مهرمحمدی  تابستان سال 93 در در اردوی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مشهد گفت: « قرار است دانشگاه فرهنگیان در راستای رسالت اصلی‌اش برای نخستین بار ، اردوی ملی حیات طیبه را برگزار کند. »

وی با تاکید بر اینکه حیات طیبه شاه بیت و مفهوم کلیدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور است، گفت: "در این سند تحول با الهام از آموزه‌های قرآنی اینگونه پیش‌بینی شده است که غایت تربیت باید میل به حیات طیبه برای متعلمان باشد."

این احتمال که برند بین المللی مورد نظر آقای مهر محمدی ،غربی و یا غیر بومی باشد کاملا منتفی است و انتظار می رود با رایزنی های فانی، سومین سرپرست دانشگاه فرهنگیان بتواند  از فیلتر شورای عالی انقلاب فرهنگی بگذرد.


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 26 آبان 1394 13:05 خوانده شده: 3331 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +17 -2 --
فرهنگی 1394/08/26 - 14:56
آقای دکتر مهر محمدی چطوری میخواهی دانشگاه فرهنگیان را به یک برند بین المللی تبدیل کنی?!

با مدرسان فوق لیسانس امثال حدادی!

با پایمال کردن نیروهای دارای مدرک دکترا!
پاسخ + 0 0 --
لیسانسه علوم 1394/08/28 - 11:37
چرا راه ادامه تحصیل رهنگیان بسته شد بخصوص در دانشگاه فرهنگیا
پاسخ + +12 -11 --
ناشناس 1394/08/26 - 15:08
همه مي‌دانند كه ايشان با برند باجناق خود آقاي محمد علي نجفي براي رياست انتخاب شده‌اند نه چيز ديگر
پاسخ + 0 0 --
مدرس دانشگاه فرهنگیا 1394/08/27 - 16:55
آقا این مطلب شما کاملا بی پایه و اساسه چرا اینقدر عوامانه برخورد می کنید.
این دو نفر باجناق نیستند. عجیب تر از این مطلب کذب آقای ناشناس، کسانی هستند که به این نظر امتیاز مثبت دادند!!!!
پاسخ + +12 -1 --
ناشناس 1394/08/26 - 20:09
آموزش و پرورش را چه به دانشگاه داری؟ تو اداره ی مدارس مونده حالا می خواد دانشگاه بچرخونه! این همه دانشگاه رنگارنگ تو این مملکت هست یعنی نمی تونند نیروی مورد نیاز آ.پ را تربیت کنند؟
پاسخ + +6 -8 --
مجيد علي عسگري 1394/08/26 - 20:49
با عرض سلام و ادب و احترام
به عنوان دوست و شاگردي كه شناخت كاملي از خصوصيات فردي جناب مهرمحمدي دارم بدون كمترين اغراقي ايشان را موهبت بزرگي براي دانشگاه جديد فرهنگيان مي دانم.
جايگاه علمي، اخلاقي و اعتقادي ايشان قابل توصيف نيست و انتخاب شايسته اي براي اين پست حساس است
اميدوارم شوراي محترم انقلاب فرهنگي به موقعيت حساس دانشگاه فرهنگيان توجه كافي را مبذول نموده و دومين دانشگاه مولود انقلاب را از خدمات مطلوبترين فرد كشور براي اين پست محروم ننمايد
خدمات و برنامه هايي كه در اين دو سال سرپرستي انجام گرفته مؤبد عرائض حقير است
حق يارتان
پاسخ + +6 -3 --
پ. تقی زاده 1394/08/27 - 01:31
درود بر استاد عبدالهی که مانند همیشه صریح و آگاهانه به نکات مهمی که معمولاً مغفول می ماند اشاره نمودند...
وقتی جناب مهرمحمدی آنقد وا می دهند که محسن ماجدی نیا(واجدی نیا) را که از مهره ها و ابزارهای افراطیون در آموزش و پرورش و هلال احمر بوده اند بعنوان سرپرست حراست منصوب می کنندو برخی دیگر را تثبیت می کنند...انتظار چندانی نمی شه از حضرت ایشان داشت...ضمناً به هیچ عنوان ایشان با دکتر نجفی قابل قیاس نیستند...مهرمحمدی از جنس همین فانیست...محافظه کار و باری بهرجهت!!
پاسخ + +5 -2 --
ناشناس 1394/08/27 - 08:45
از ماست كه برماست گاهي فكر مي‌كنم اين تئوريسين‌هاي روشنفكر نماي تعليم و تربيت را اگر نداشتيم بايد چكار مي‌كرديم. ايشان پوشيدن شلوار جين و تراشيدن ريش را جزء شجاعت مي‌داند. يادم مي‌آيد كه به اقاي دكتر حسابي پيشنهاد وزارت را دادند ايشان قبول نكردند و اصرار فراوان دولتيان تاثيري در تمايل ايشان به ادامه كار پژوهشي‌شان نداشت اين را بايد شجاعت ناميد. اگر اقاي مهرمحمدي با هر اندازه شخصيت علمي كه دارند شجاعت داشتند قبول سمتي را نمي‌كردند كه خودشان آنرا قبول نداشتند، و اصرار بر ماندن بر رياست دانشگاه و به هر دري زدن و رفت و آمد در خانه علما براي حفظ موقعيت خود نمي‌كردند. بنابراين شجاعت به شلوار جين پوشيدن و تراشيدن ريش براي كسي كه بايد الگوي معلمان آينده قرار گيرد نيست.
در ثاني نمي‌دانم چرا در فرهنگ ما هركسي كه داراي توانمندي در يك حوزه است را بعنوان مدير خوب هم معرفي مي‌كنند. مثلاً علي دايي چون فوتباليست خوبي است بايد رئيس فدراسيون فوتبال باشد يا همان مثال دكتر حسابي و مناعت طبع ايشان. والسلام علي من التبع الهدي
پاسخ + 0 0 --
مرتضی 1394/08/27 - 10:10
سلام. مغلطه نکنید . اولا در مورد جایگاه دکتر حسابی غلو شده است( مقاله و سخنرانی های دکتر منصوری را در مورد ایشان بخوانید)، در ثانی دکتر حسابی هم در مقطعی وزیر آموزش و پرورش شده و پست های فراوان دولتی داشته است. دکتر حسابی یک آدم معمولی بود که فرزند او، از قبل او برای خودش دکان و دم و دستگاه و بودجه دولتی دست و پا کرده و هم اکنون در حال جولان دادن است. وای به حال ما که دکتر حسابی ها را الگوی خودمان کرده ایم، مردی ساده، پاک طینت و کاری که به هیچ عنوان دانشمند نبود!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/08/27 - 15:10
اقاي مرتضي شما ثانياً را نفرموديد!
پاسخ + +7 -1 --
حسيني 1394/08/27 - 09:01
مهر محمدي دانشگاه فرهنگيان را به ستاد انتخباتي تبديل كرده و در آمد زايي دوستانش با قرارداد هاي ميليوني
پاسخ + +5 -2 --
معتمد 1394/08/27 - 16:52
جناب آقای پورسلیمان لطفا این مطلب را برای تنویر افکار عمومی منتشر بفرمایید:
آقای دکتر محمدعلی نجفی وزیر سابق و آقای دکتر مهرمحمدی با هم باجناق نیستند.
ممنونم
پاسخ + 0 0 --
شهرآشوب 1394/08/28 - 00:38
و البته هیچ تشابهی هم از جهت روش و رویکرد با هم ندارند...دکتر نجفی از تبار دکتر چمران ها و ناتل خانلری هاست و مهرمحمدی از تبار فانی ها و مظفرها...رائفی پورها...
پاسخ + 0 0 --
سوهان 1394/08/29 - 00:07
نه بابا اینطوریام که میگی نیست حاجی شهراشوب مستقر در طبقه چهار ستاد
پاسخ + 0 0 --
معتمدی 1394/08/29 - 00:10
خب اگه اینه شما چرا داری با فانی کار می کنی جناب جدایی؟
پاسخ + +4 -1 --
یه دانشجو معلم 1394/08/28 - 13:59
دکتر مهر محمدی فقط وعده بی عمله .هیچ کاری نکرده واس دانشگاه ها .فقط تو چند تا دانشگاه پرسش و پاسخ گذاشت که بگه من خوبم .ولی تا الان هیچ کاری نکرده .کلی وعده داد و رفت پشت سرشم نگاه نکرد .جالب تر از همه این که دید دلای دانشجو ها خیلی پره وسط جلسه پیچوند و رفت .
ماها دانشگاهامون کمترین امکانات رفاهیم نداره کل حقوقام که دانشگاه برمیداره فقط اسما حقوق بگیریم .
بد آقای مهر محمدی میخاد دانشگاه فرهنگیانو ب ی برندبین الملل تبدیل کنه .
دانشگاهایی رو میخاد ب برند تبدیل کنه ک تو بیابونن ؟؟؟
بدون هیچ امکاناتی ؟؟؟؟؟
یا دانشجوهایی ک تو راه دانشگا مورد مزاحمت و تهدید ب تجاوز قرار میگیرن ؟؟؟
دانشجو هایی ک میان دم در ازشون اخاذی میکنن ؟؟؟؟؟
دکتر مهر محمدی چیو میخای بین المللی کنی ؟؟؟
این دانشگاه ها با این امکانات و شرایط ب جز آبروریزی هیچی نداره
پاسخ + +1 -1 --
مهدی 1394/08/28 - 16:21
اغلب اساتید و کارکنان و حتی دانشجویان این دانشگاه بشدت ناراضی بود و مهرمحمدی و معاونین کم توان و بی تجربه او دانشگاه را در شرایط بحران قرار داده اند.پول دانشگاه صرف قراردادهای میلیونی مشاوره دوستان مهرمحمدی و معاونین اش قرار گرفته، مگر در داخل این دانشگاه فرد توانمند وجود ندارد که هیات رییسه از دانشگاه تربیت مدرس هستند.
پاسخ + 0 0 --
کارمند دانشگاه 1394/08/29 - 10:21
سلام آقا مهدی
شما وکیل کارکنان دانشگاهید؟
خودشون زبون دارن
پاسخ + 0 0 --
قربانی 1394/09/01 - 07:04
با توجه به دو ماه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و موافقت ابتدای سال حال بخشنامه آمده یک مدرک تحصیلی بیشتر اعمال نمیشه چرا با عواطف و احساسات معلمین بازی می کنید معلم با بقیه ارگانها فرق می کنه باید علمش به روز باشد واقعا تاسف میخورم به حال مسولینی که در راس قرار دارند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/03 - 11:02
من که ایشون رو نمی شناسم که قضاوت کنم ....اما کار از ریشه خراب است ...مگر تربیت معلم چه عیبی داشت تبدیل به دانشگاه شد ؟ حالا نمی توانند برایش رییس انتخاب کنند ....با این وضع اموزش و پرورش نیاز به غول چراغ جادو داریم که بیاید و با جادو گری کار ها را درست کند ...مگر در امریکا مدرک گرفتن هنره ؟ فقط پول می خواد و دانستن زبان نصفه و نیمه ....می یادمه در دانشگاه اساتید می گفتند امریکا راحتترین کشور برای گرفتن مدرکه ....بخصوص دکترا .....کار دانشگاه را به دانشگاه ها واگذار کنید به کار اصلی خود یعنی مدرسه داری بپردازید
پاسخ + +1 -1 --
رند تبریزی 1394/09/06 - 04:50
جناب مهرمحمدی دانشگاه فرهنگیان را پارکینگ دوستان و دانشجویان خود کرده و فردی ضعیف از نظر مدیریتی است حضرت ایشان با قراردادهای چند میلیونی با دوستانشان دانشگاه فرهنگیان را در بحران قرارداده است تلاش ایشان برای رسیدن به ریاست از دیدار با مراجع تقلید و دادن پتوهای بیشمار برای خانواده معظم شهدا و ....نمونه ای کوچک از حرص و تلاش ایشان برای رسیدن به ریاست است
پاسخ + 0 -2 --
ناشناس 1394/10/08 - 17:01
مهر محمدی یک جاه طلب و قدرت طلب است که برای رسیدن به قدرت و ریاست دانشگاه فرهنگیان هر فکری به ذهنش رسیده وانجام داده است.در ضمن ایشان توان اداره دانشگاه فرهنگیان را ندارند، مهر محمدی اند قدرت طلب و جاه طلب است که با همکارش در دانشگاه تربیت مدرس جناب دکتر حاتمی،5 سال است که دعوا داره و کار به کشت و کشتار و درگیری فیزیکی رسیده است آیا همچون فردی صلاحیت اداره دانشگاه فرهنگیان را دارد!!!!؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
جعفری 1396/09/08 - 12:34
دانشگاه فرهنگیان در طول ریاست دکتر مهر محمدی عملکرد مثبتی نداشته، و هیچ تغییری در جهت پیشرفت و بهبود وضعیت آموزشی و فرهنگی نیز نداشته، و بعضا در بخش هایی مدیران ناکارآمد به صرف داشتن پارتی سکان هدایت امور فرهنگ رو بر عهده گرفته اند که ضررشان بیشتر از منفعت شان بوده!

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور