صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سعید شهسوارزاده / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

آیا « سریال تجمعات » موجب عزم ملی و طرح آموزش و پرورش به عنوان " یک مطالبه ملی " می شود ؟!

تجمعات فرهنگیان و نگرش جامعه و افکار عمومی به آموزش و پرورش  فرهنگيان بازنشسته ، فرهنگيان فرهيخته ، ايجاد عزم ملي ، تنها راهˏ رفع چالش هاي  آموزش و پرورش است .
تشکل هاي مدني و فرهيختگان ، پويش ( کمپين ) عزم ملي را آغاز کنيد .


حساب تعداد تجمعات فرهنگيان فرهيخته شاغل و فرهيختگان بازنشسته از دست معلمان در رفته چه برسد به آن که مسئولان بدانند طي يک سال گذشته چند بار فرهنگيان شاغل و چند بار بازنشستگان فرهيخته تجمع کرده اند !
به نظر مي رسد که برخي از فرهنگيان در تجمعات ، دوستان خود را بيشتر از اقوام ، آشنايان و فاميل خود ملاقات  مي کنند !
اين روند سريال تجمعات شايد به گونه اي عادت شده است ؟!
فرهنگيان فرهيخته و تشکل هاي مدني نيک مي دانند که راه مختلفي براي طرح خواسته هاي به حق معلمان وجود دارد  :
1. طرح چالش ها و راهکار ها در رسانه ها
2. طرح چالش ها و راهکارها در کميسيون هاي شوراي عالي آموزش و پرورش
3. طرح چالش ها و راهکارها در کميسيون هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي
4. طرح چالش ها و راهکارها در  نشست با دکتر نوبخت و ...
5. طرح چالش ها و راهکارها درنشست با مسئولين آموزش و پرورش

و...
وقتي نمايندگان تشکل هاي مدني با مسئولان آموزش و پرورش ، سخنگوي دولت  و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي و... وارد مذاکره شده اند و آقاي نوبخت به صراحت بيان فرموده اند که فرهنگيان فرهيخته و تشکل هاي مدني معلمان تلاش کنند تا در برنامه ششم توسعه ي نقش آموزش و پرورش پر رنگ تر شود .
وقتي نوبخت در جلسات قبلي بيان کرده است :
" هزار نيروي متخصص  سازمان مديريت و برنامه ريزي در سرتاسر کشور در خدمت معلمان و تشکل هاي مدني معلمان هستند .
وقتي نوبخت در آخرين جلسه يا  سومين نشست با نمايندگان تشکل هاي مدني معلمان ( روز شنبه اول هفته مورخ 18 مهر ماه جاري ) به دو تن از کارشناسان سازمان مديريت و برنامه ريزي  مأموريت مي دهد تا با مشارکت نمايندگان تشکل هاي معلمي ، ساختاري  براي دريافت و تدوين نظرات بدنه معلمان  براي ارائه  راهکارهاي مناسب جهت حل مسائل آموزش و پرورش از طريق برنامه ششم توسعه مطرح نمايند  .
معاون رئيس جمهور در اين نشست وعده داد، نتايج اين نشست ها را به رئيس جمهور و وزير آموزش و پرورش منتقل کند و از کانال دولت به طور رسمي و قانوني پيگيري نمايند تا در اين فرآيند ، تدابيري انديشه شود که مسايل آموزش و پرورش در مسير حل شدن قرار گيرد . " ( 1 )


... جامعه فرهيختگان بازنشسته  روز آخر همين هفته ( پنجشنبه 23 مهر ماه ) تجمع مي نمايند !


آيا وقت آن نرسيده است که معلمان و تشکل هاي مدني معلمان از فاز سريال تجمع خارج شوند و وارد فاز کار کارشناسي و تعامل با مسئولان شوند ؟

پرسش اين است :
چرا الگوي بسيار موفقˏ نشست جمعي از کارشناسان و فعالان حوزه آموزش و پرورش با دکتر محمد ستاري فر را تکرار نکنيم ؟
دکتر ستاري فر( رئيس سابق سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور) گفت :
" مسايل آموزش و پرورش ، مسائل آموزش و پرورش نيست بلکه فرا وزارتخانه اي است و حتي بايد گفت فراتر از دولت بايد براي آن چاره انديشي شود ؛ به جرأت مي توانم بگويم تاکنون در عمل آموزش و پرورش در اولويت هيچ کدام از دولت ها قرار نداشته است .مسائل آموزش و پرورش فراتر از فاني و يا دولت است و بايد به يک عزم ملي و دغدغه عمومي تبديل شود.
به نظر من ، اگر تمام بودجه کشور را هم به آموزش و پرورش اختصاص دهيم ، مشکلات آن حل نمي شود و تا زماني که اين ساختار عظيم و سنگين ستاد وجود دارد اين مسايل همچنان باقي خواهد ماند . من باور دارم که ريشه مشکلات آموزش و پرورش مديريتي و ساختاري است .
نسبت نيروي هاي ستادي به نيروهاي صف وحشتناک است . بايد يک ستاد چابک با وظايف فقط نظارتي تدوين کرد ، بقيه اختيارات را هم به مدارس داده( مدرسه محوري )  ، بودجه را هم مستقيم در اختيار مدير مدرسه قرار داد آن وقت از او کار کيفي طلبيد . "


پرسش اساسي آن است  که  :

1. چگونه عزم ملي براي رفع چالش هاي آموزش و پرورش ايجاد مي شود ؟
2. چرا مدرسه محوري اولين اولويت براي رفع چالش هاي آموزش و پرورش است ؟

براي پاسخ به اين دو سوال کليدي ، چند سوال جانبي را بايد پاسخ داد .
1. آيا مدرسه محوري يک بحث انتزاعي و جديد  است يا راهکار قانوني دارد که فراموش شده است ؟
2. آيا عزم ملي در خلاء ايجاد مي شود ؟
3. نقش تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته در ايجاد عزم ملي چيست ؟
4. نقش رسانه ها  و فرهنگيان فرهيخته در ايجاد عزم ملي چيست ؟
5. نقش اولياء دانش آموز و  فرهيختگان جامعه در ايجاد عزم ملي چيست ؟
6. راهکار هاي قانوني ايجاد عزم ملي چيست ؟
و...
بنده در حد بضاعت خود و به جهت طولاني نشدن اين مقال به سوال اول با استناد به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش پاسخ مي دهم ، اميد است  تشکل هاي مدني معلمان و فرهيختگان فرهنگي به سوالات ديگر پاسخ دهند تا دست در دست يکديگر پويش ( کمپين )  عزم ملي براي رفع چالش هاي آموزش و پرورش را آغاز کنيم .
درفصل هفتم سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش آمده است : ( 2 )
راهکار 6ـ1ـ  گسترش و تنوع دادن به حرف و مهارت های مورد نیاز جامعه و تعلیم متناسب و برنامه ریزی شده آن در همه دوره های تحصیلی و برای همه دانش آموزان

راهکار 7ـ2ـ استانداردسازی و تدوین شاخص های کیفی برای ارزیابی فعالیت های فرهنگی و تربیتی مدارس
راهکار 1ـ 6ـ ایجاد، توسعه و غنی سازی واحد اطلاعات و منابع آموزش و پرورش در سطح مدرسه ( از قبیل کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه، شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات
راهکار 1ـ7ـ فراهم آوردن زمینه های لازم برای نقش آفرینی مدرسه به عنوان کانون کسب تجربیات تربیتی محله و جلوهای از جامعه اسلامی و حیات طیبه با تفویض اختیار و مسئولیت به آن و استانداردسازی تمام مؤلفه ها و عوامل درون مدرسه ای

راهکار ٦ـ ٨ـ تقویت شایستگی های حرفه ای و اعتقادی مدیران و معلمان و فراهم آوردن سازوکارهای اجرایی برای مشارکت فعال و مؤثر ایشان در برنامه های تربیتی و فعالیت های پرورشی مدارس
راهکار ٢ـ١٣ـ افزایش کارآمدی شوراهای درون مدرسه( مانند شورای معلمان و شورای دانش آموزان) با تفویض برخی از اختیارات اداره و مدرسه به آنان و فراهم آوردن زمینه مشارکت بیشتر ایشان در فرآیند تعلیم و تربیت مدرسه

منابع :
( 1 ) سخن معلم
( 2 ) سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش آذرماه  1390( سند مشهد مقدس )


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

شنبه, 25 مهر 1394 16:29 خوانده شده: 2292 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +23 -4 --
فرهنگی 1394/07/25 - 17:09
نخیر جواب نمیدهد چون دولت گوش شنوایی برای حرف مردم نداره ! به قول سعدی:
من گوش استماع ندارم !لمن تقول ؟؟
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/07/25 - 17:42
آقای شهسوارزاده اضافه شدن 50 درصد فوق العاده جذب به کارکنان وزارت خارجه در هفته های اخیر ، نیاز به چند جلسه و ... داشته ؟ به نظرم حتی کارمندانشان هم نمی داستند قرار است مبلغی اضافه شود .!
هم رییس جمهور و هم معاونان و مدیران ایشان در سازمان مدیریت و جناب فانی و ... بیش از خود ما از مشکلات و کمبودها اطلاع دارند و نیازی به فلسفه بافی و نشست و کمیته و ... نیست اگر بخواهند انجام بدهند با یک دستور ساده ممکن است .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/25 - 21:54
آقامهدی تو یه ماه گذشته وزارت امور خارجه ایها 600 تومن بابت عید قربان و100
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/25 - 21:55
و1000000 تومن بابت عید غدیر عیدی گرفتن
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 22:18
به نام دوست
استاد گرامي فرهنگي 17:09 روز شنبه 25 مهر
ايجاد عزم ملي ربطي به دولت ندارد . عزم ملي يعني عزم يک ملت براي انجام کاري ملي
اگر کمي به عقب بازگرديم فقط کمي به عقب باز گرديم در اين ديار بحث حفظ محيط زيست و حفاظت از منابع آب هاي زير زميني و رو زميني يک بحث روشنفکري بود و ظاهري تفنني داشت . ولي امروز تعداد قابل توجهي از مردم کمبود منابع آب را حس مي کنند .
امروزه در کوچه و خيابان مردم يکديگر را از مصرف بي رويه آب پرهيز مي دهند .
يعني جامعه دارد نسبت به مصرف بي رويه آب حساس مي شود .! وقتي زماني برسد که همه آحاد ملت و يا اکثريت قابل توجهي از مردم ( کارگر ، کشاورز ، پزشک ، معلم ، وکيل ، حقوق دان ، استاد دانشگاه ، دانشجو ، دانش آموز و... ) مصرف آب از منابع آب هاي زير زميني و رو زميني را بهينه نمايند . مي گويند يک عزم ملي در مصرف بهينه آب ايجاد شده است .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 22:19
ادامه پاسخ :
زمان جنگ تحميلي را بياد داريم .! يک عزم ملي براي حمايت و حفاظت ازوجب به وجب اين مرز و بوم بوجود آمده بود .! جبهه و پشت جبهه را دولت و ملت با هم کنترل مي کردند .
وقتي که همه آحاد ملت و يا اکثريت قريب به اتفاق ملت هرچه دارند را در طبق اخلاص مي گذارند و وظايف خود و دولت را جدا از هم نمي ديدند .! مي گويم يک عزم ملي ايجاد شده است .
آقاي دکتر ستاري فر مي گويند اصلاح آموزش و پرورش از عهده وزارت آموزش و پرورش ،و دولت بر نمي آيد بلکه نياز به عزم ملي دارد .! ايشان مي فرمايند اگر تمام بودجه دولت را هم به آموزش و پرورش اختصاص دهيم مشکل حل نمي شود .
90% بودجه دولت صرف آموزش و پرورش، دفاع ، و نيرو هاي مسلح ، بهداشت و درمان و آموزش عالي مي شود . بودجه وزارت امور خارجه ، بانک ها و ... در مقابل بودجه آموزش و پرورش نزديک به صفر است .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 22:19
ادامه پاسخ :
اگر مي خواهيم چالش هاي آموزش و پرورش برطرف شود بايد به دنبال منابع ديگر خارج از دولت و بودجه دولتي باشيم بايد با ايجاد عزم ملي به دنبال استفاده از بخشي از درآمد ناخالص ملي باشيم .
برخي از فرهنگيان بجاي کلان فکر کردن ( در آمد ناخالص ملي ) به افزايش حقوق کارمندان بانک ها ، وزارت امورخارجه و ... نگاه مي کنند . نگاه خرد و کوچک هيچگاه نتيجه بخش نبوده است .
اگر مي خواهيم تبعيض بين آموزش و پرورش با نهاد هاي ديگر از بين برود !توجه به بودجه دولت با خزانه پر يا خالي اشتباه بزرگ است . مشکل را بايد ريشه اي حل کرد و با نگاه کلان با ايجاد عزم ملي به درآمد ناخالص ملي مي توان دست يافت .
در غير اينصورت اگر هر روز تجمع داشته باشيم و هر روز افزايش حقوق ديگران و فيش حقوقي ديگران را مطرح کنيم . بجاي ايجاد عزم ملي بر عکس تنفر ملي را نسبت به آموزش و پرورش ايجاد مي کنيم . که به ناکجا آباد خواهيم رفت .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/07/26 - 18:42
با عرض سلام خدمت آقای شهسوار زاده ، این در آمد ناخالص ملي که گفتید الان دقیقا در کجا هزینه میشود ، مگر همین درآمد حاصل از سرمایه گذاری و تولید شرکتهای دولتی نیست ؟ حتی این شرکتهایی هم که خصوصی شده اند (به ظاهر) 49 درصد سهام هنوز دولتی است و مابقی هم به صندوق های بازنشتگی و نبیادهای تعاون ناجا و ارتش و.. واگذار شده . این در آمد ناخالص ملي که گفتید همین پولهایی است که به عنوان حقوق و مزایا در حال پرداخت به کارمندان شرکتهای دولتی و بانکها و ... است .
براساس آمار الان نزدیک به 8 میلیون کارمند (مستقیم و غیرمستقیم ) در دولت در حال خدمت هستند و معلمان فقط یک میلیون از این 8 میلیون هستند . ولی حقوق ما نصف آنها هم نیست !!
پاسخ + +20 0 --
فرهنگی 1394/07/25 - 18:21
وقتی وزیر به خواسته های معلمان اهمیتی نمیدهد ، و راهکاری درست ومنطقی درباره افزایش حقوق معلمان ارائه نمیدهد، وقتی وزیر اصلا به روی مبارک نمی آورند که مدیران نالایق را بر کنار کند، وقتی صرفه جویی را از مدرسه شروع کرده ومعلمان، نه نیروهای ستادی، وقتی به شکایت معلمان از تبیعض و پارتی بازی حاکم بر آموزش و پرورش توجهی نشان نمیدهد ...

چاره ای نمی ماند جز آن که معلمان خشم خود را از طریق تجمع و تحصن نشان دهند.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1394/07/25 - 20:35
اگر قرار بود با حرف و جلسه و کمیته و ... اتفاقی بیافته دوسال پیش افتاده بود . این مقدار افزایش شل و کور هم با زندان رفتن چند معلم بیگناه بدست آمده ...
بقیه تبعیض ها از جمله ، پرداخت به موقع حق التدرییس و پاداش پایان خدمت ، حق ایاب و ذهاب ، کسر ظالمانه مقرری ماه اول و ... را هم باید با فریاد زدن از چنگ این سیاست بازان گرفت . با زبان خوش محاله چیزی به کسی بدند
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/25 - 20:49
موافقم.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 22:30
به نام دوست
استاد گرامي فرهنگي 18:21 روز شنبه 25 مهر
ايجاد عزم ملي ربطي به فاني ندارد . عزم ملي يعني عزم يک ملت براي انجام کاري ملي
اگر کمي به عقب بازگرديم فقط کمي به عقب باز گرديم در اين ديار بحث حفظ محيط زيست و حفاظت از منابع آب هاي زير زميني و رو زميني يک بحث روشنفکري بود و ظاهري تفنني داشت . ولي امروز تعداد قابل توجهي از مردم کمبود منابع آب را حس مي کنند .
امروزه در کوچه و خيابان مردم يکديگر را از مصرف بي رويه آب پرهيز مي دهند .
يعني جامعه دارد نسبت به مصرف بي رويه آب حساس مي شود .! وقتي زماني برسد که همه آحاد ملت و يا اکثريت قابل توجهي از مردم ( کارگر ، کشاورز ، پزشک ، معلم ، وکيل ، حقوق دان ، استاد دانشگاه ، دانشجو ، دانش آموز و... ) مصرف آب از منابع آب هاي زير زميني و رو زميني را بهينه نمايند . مي گويند يک عزم ملي در مصرف بهينه آب ايجاد شده است .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 22:30
ادامه پاسخ :
زمان جنگ تحميلي را بياد داريم .! يک عزم ملي براي حمايت و حفاظت ازوجب به وجب اين مرز و بوم بوجود آمده بود .! جبهه و پشت جبهه را دولت و ملت با هم کنترل مي کردند .
وقتي که همه آحاد ملت و يا اکثريت قريب به اتفاق ملت هرچه دارند را در طبق اخلاص مي گذارند و وظايف خود و دولت را جدا از هم نمي ديدند .! مي گويم يک عزم ملي ايجاد شده است .
آقاي دکتر ستاري فر مي گويند اصلاح آموزش و پرورش از عهده وزارت آموزش و پرورش ،و دولت بر نمي آيد بلکه نياز به عزم ملي دارد .! ايشان مي فرمايند اگر تمام بودجه دولت را هم به آموزش و پرورش اختصاص دهيم مشکل حل نمي شود .
90% بودجه دولت صرف آموزش و پرورش، دفاع ، و نيرو هاي مسلح ، بهداشت و درمان و آموزش عالي مي شود . بودجه وزارت امور خارجه ، بانک ها و ... در مقابل بودجه آموزش و پرورش نزديک به صفر است .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 22:31
ادامه پاسخ :
اگر مي خواهيم چالش هاي آموزش و پرورش برطرف شود بايد به دنبال منابع ديگر خارج از دولت و بودجه دولتي باشيم بايد با ايجاد عزم ملي به دنبال استفاده از بخشي از درآمد ناخالص ملي باشيم .
برخي از فرهنگيان بجاي کلان فکر کردن ( در آمد ناخالص ملي ) به افزايش حقوق کارمندان بانک ها ، وزارت امورخارجه و ... نگاه مي کنند . نگاه خرد و کوچک هيچگاه نتيجه بخش نبوده است .
اگر مي خواهيم تبعيض بين آموزش و پرورش با نهاد هاي ديگر از بين برود !توجه به بودجه دولت با خزانه پر يا خالي اشتباه بزرگ است . مشکل را بايد ريشه اي حل کرد و با نگاه کلان با ايجاد عزم ملي به درآمد ناخالص ملي مي توان دست يافت .
در غير اينصورت اگر هر روز تجمع داشته باشيم و اگر همه معلمان هم زندني شوند و هر روز افزايش حقوق ديگران و فيش حقوقي ديگران را مطرح کنيم . بجاي ايجاد عزم ملي بر عکس تنفر ملي را نسبت به آموزش و پرورش ايجاد مي کنيم . که به ناکجا آباد خواهيم رفت .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 22:32
ولي در مورد کاهش نيرو هاي ستادي با شما هم عقيده هستم . به فرموده دکتر ستاري فر :
نسبت نيروي هاي ستادي به نيروهاي صف وحشتناک است . بايد يک ستاد چابک با وظايف فقط نظارتي تدوين کرد ، بقيه اختيارات را هم به مدارس داده( مدرسه محوري ) ، بودجه را هم مستقيم در اختيار مدير مدرسه قرار داد آن وقت از او کار کيفي طلبيد . "
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/07/29 - 19:18
تا شهسواززاده ها معلم فروشی میکنند همین طور وضع خواهد ماند
پاسخ + +15 0 --
معلم 1394/07/25 - 18:41
سخن گفتن و بیان نظرات با این دولت و جماعت اطرافش چون آب در هاون کوبیدن است جناب..! مگر شما در خواب مستانه تشریف دارین؟
همین چندرغاز رتبه بندی هم از برکت همین تجمعات اعتراضی دو سال اخیر است..
نکتد جنابعالی تازه از خواب سنگین یاران غار بیدار شدین که واقعیت های ایران پاره تنم را نمی بینید..؟!
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 22:51
به نام دوست
استاد گرامي معلم 18:41 روز شنبه 25 مهر
بحث سخن گفتن با دولت مطرح نيست .! بحٍث ايجاد عزم ملي است . !
بحث تازه بيدار شدن و از غار خارج شدن نيست .!
بحث آموزش و پرورش نوين است . تجربه بشري ثابت کرده است که در سايه ايجاد عزم ملي ، بودجه آموزش و پرورش قسمتي از درآمد ناخالص ملي مي گردد . وقتي مي گوييم بودجه آموزش و پرورش سرمايه گذاري است و نه هزينه زيرا توسعه پايدار بر تربيت نيروي انساني ماهر استوار است .!
معني اين جمله آن مي شود که چون جامعه ( توليد ناخالص ملي ) از نيروي تربيت شده آموزش و پرورش بهره و فايده مي برد .! براي آموزش و پرورش هم بايد هزينه کند .! ( قسمتي از توليد ناخالص ملي ) صرف آموزش و پرورش شود .!
آقاي دکتر ستاري فر مي گويند اصلاح آموزش و پرورش از عهده وزارت آموزش و پرورش ،و دولت بر نمي آيد بلکه نياز به عزم ملي دارد .! ايشان مي فرمايند اگر تمام بودجه دولت را هم به آموزش و پرورش اختصاص دهيم مشکل حل نمي شود .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 22:51
ادامه پاسخ :
% بودجه دولت صرف آموزش و پرورش، دفاع ، و نيرو هاي مسلح ، بهداشت و درمان و آموزش عالي مي شود . بودجه وزارت امور خارجه ، بانک ها و ... در مقابل بودجه آموزش و پرورش نزديک به صفر است .
اگر مي خواهيم چالش هاي آموزش و پرورش برطرف شود بايد به دنبال منابع ديگر خارج از دولت و بودجه دولتي باشيم بايد با ايجاد عزم ملي به دنبال استفاده از بخشي از درآمد ناخالص ملي باشيم .
برخي از فرهنگيان بجاي کلان فکر کردن ( در آمد ناخالص ملي ) به افزايش حقوق کارمندان بانک ها ، وزارت امورخارجه و ... نگاه مي کنند . نگاه خرد و کوچک هيچگاه نتيجه بخش نبوده است .
اگر مي خواهيم تبعيض بين آموزش و پرورش با نهاد هاي ديگر از بين برود !توجه به بودجه دولت با خزانه پر يا خالي اشتباه بزرگ است . مشکل را بايد ريشه اي حل کرد و با نگاه کلان با ايجاد عزم ملي به درآمد ناخالص ملي مي توان دست يافت .
.

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
معلم منطقه محروم 1394/07/26 - 19:28
خود آقاي شهسوار زاده از دوستان جناب فاني هستند . خودتون را چرا اذيت مي كنيد . مگه براي ديگر وزارت خانه ها كه به راحتي آب خوردن به حقوق و مزايايي آنها افزوده مي شود اين بحث ها هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + +11 0 --
معلمان 1394/07/25 - 18:45
جواب بسیار ساده ی داره


کدوم ارگان از سهمش در بودجه به نفع آموزش و پرورش میگذره


ضمنا شما تا الان توی یک سازمان رو با 100 تومن هزینه کردید و سر و ته ش رو جمع کردید
حالا حاضرید برا همون سازمان 1 میلیون هزینه کنید

عممممممممممممممرا
پاسخ + +18 0 --
معلم 1394/07/25 - 18:58
باز این معلم فروش آمده اگه این آدم ها در بدنه سخن معلم است وای به حال معلم ها
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 23:17
به نام دوست
استاد گرامي معلم 18:58 روز شنبه 25 مهر
بحث معلم فروشي وقتي مطرح مي شود که يک فرد، منافع يک معلم يا تعدادي معلم فداي منافع شخصي خود کند .
در اين مقاله به نقل قول از دکتر ستاري فر بحث ايجاد عزم ملي براي برطرف کردن چالش هاي آموزش و پرورش مطرح شده است .
باور بنده بر آن است که تنها راه رفع چالش ها ايجاد عزم ملي است .! اين عزم ملي در سايه همسويي با ملت بدست مي آيد . يا بهتر بگويم اگر بتوانيم همه آحاد ملت و يا اکثريت قريب به اتفاق جامعه را با خود همسو کنيم .! موفق مي شويم در سايه عزم ملي قسمتي از توليد ناخالص ملي را به آموزش و پرورش اختصاص دهيم .!
بحث توليد ناخاص ملي ربطي به بودجه دولتي ندارد .
بحٍث ايجاد عزم ملي است . ! چه ربطي به آدم فروشي دارد ؟!
آيا با سريال تجمع و طرح تفاوت بين حقوق و مزاياي ديگر کارمندان با معلمان شريف و گرانقدر در راستاي عزم ملي عمل مي کنيم يا تنفر ملي
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 23:18
ادامه پاسخ :
بحث اين است که تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد در تعامل با مسئولين راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!
آقاي دکتر ستاري فر مي گويند اصلاح آموزش و پرورش از عهده وزارت آموزش و پرورش ،و دولت بر نمي آيد بلکه نياز به عزم ملي دارد .! ايشان مي فرمايند اگر تمام بودجه دولت را هم به آموزش و پرورش اختصاص دهيم مشکل حل نمي شود .

اگر مي خواهيم چالش هاي آموزش و پرورش برطرف شود بايد به دنبال منابع ديگر خارج از دولت و بودجه دولتي باشيم بايد با ايجاد عزم ملي به دنبال استفاده از بخشي از درآمد ناخالص ملي باشيم .
برخي از فرهنگيان بجاي کلان فکر کردن ( در آمد ناخالص ملي ) به افزايش حقوق کارمندان بانک ها ، وزارت امورخارجه و ... نگاه مي کنند . نگاه خرد و کوچک هيچگاه نتيجه بخش نبوده است .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 23:18
ادامه پاسخ :
اگر مي خواهيم تبعيض بين آموزش و پرورش با نهاد هاي ديگر از بين برود !توجه به بودجه دولت با خزانه پر يا خالي اشتباه بزرگ است . مشکل را بايد ريشه اي حل کرد و با نگاه کلان با ايجاد عزم ملي به درآمد ناخالص ملي مي توان دست يافت .
.

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +13 0 --
بازنشسته مظلوم 1394/07/25 - 20:03
آنچه جائی نرسدفریاداست
پاسخ + +13 0 --
فرهنگی 1394/07/25 - 20:12
معلم فروش بهترین واژه برای معرفی این شخص است
پاسخ + +13 0 --
معلم بدبخت 1394/07/25 - 20:17
دولت گوش شنوا ندارد ؛ تنها راه گرفتن حق تجمع و اتحاد بین معلمان است
پاسخ + +12 0 --
ناشناس 1394/07/25 - 20:34
شکی نیست که تجمعات معلمان باعث شده دولت طرح افزایش حقوق را تحت عنوان رتبه بندی اجرا کنه ..چون از قبل در بودجه سال 94 پیش بینی نشده بود ....با توجه به اینکه مشکل در اموزش و پرورش کا ملا مشخص و تایید شده است و مقامات ارشد هم انرا قبول کرده اند ...بنا براین دولت مطابق قانون باید انرا اجرا کند همسانی حقوق با سایر نهاد های دولتی برای شاغلین و بازنشستگان اپ ....خواسته تمامی معلمان و کارمندان اپ است
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 23:37
به نام دوست
استاد ناشناس 20:34 روز شنبه 25 مهر
از يک طرف مطرح مي شود که مبلغ پرداختي به معلمان تحت عنوان رتبه بندي تبعيض را برطرف نمي کند .!
از طرف ديگر مطرح مي شود تبعيض بين حقوق و مزاياي معلمان با ديکر کارمندان دولت وجود دارد .!
از طرف ديگر مطرح مي شود ....
بنده همچون شما بر اين واقعيت ها واقفم .کسي منکر اين تبعيض ها نيست .
من ها با شما متفق القول هستم که نه تنها بايد اين تفاوت ها تبعيض بر طرف شود .! بلکه بايد جايگاه و منزلت معلم بالاترين در جامعه باشد .!
تفاوت در روش هاي تحقق اين مطالبات است .
آقاي دکتر ستاري فر مي گويند اصلاح آموزش و پرورش از عهده وزارت آموزش و پرورش ،و دولت بر نمي آيد بلکه نياز به عزم ملي دارد .! ايشان مي فرمايند اگر تمام بودجه دولت را هم به آموزش و پرورش اختصاص دهيم مشکل حل نمي شود . !

اگر مي خواهيم چالش هاي آموزش و پرورش برطرف شود بايد به دنبال منابع ديگر خارج از دولت و بودجه دولتي باشيم بايد با ايجاد عزم ملي به دنبال استفاده از بخشي از درآمد ناخالص ملي باشيم . !
ادامه
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 23:38
ادامه پاسخ :
در اين مقاله به نقل قول از دکتر ستاري فر بحث ايجاد عزم ملي براي برطرف کردن چالش هاي آموزش و پرورش مطرح شده است .
باور بنده بر آن است که تنها راه رفع چالش ها ايجاد عزم ملي است .! اين عزم ملي در سايه همسويي با ملت بدست مي آيد . يا بهتر بگويم اگر بتوانيم همه آحاد ملت و يا اکثريت قريب به اتفاق جامعه را با خود همسو کنيم .! موفق مي شويم در سايه عزم ملي قسمتي از توليد ناخالص ملي را به آموزش و پرورش اختصاص دهيم .!
بحث توليد ناخاص ملي ربطي به بودجه دولتي ندارد .
بحٍث ايجاد عزم ملي است . ! آيا با سريال تجمع و طرح تفاوت بين حقوق و مزاياي ديگر کارمندان با معلمان شريف و گرانقدر در راستاي عزم ملي عمل مي کنيم يا تنفر ملي ؟!
بحث اين است که تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد در تعامل با مسئولين راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +14 0 --
ناشناس 1394/07/25 - 20:56
شعار بسه تحقیربسه چرا افزایش ناچیز معلم راحق رتبه بندی می نامند چرااااحقوق تمام مجموعه های دولت شامل مخابرات برق داره اب شهرداری ها و.....حقوقشون بی سروصدا اضافه میشه اونوقت هیچ جا رسانه ایی ودربوق وکرنا نمیشه چرا جای تاسف است جای تاثراست کشوری موفق وپیروز است که اموزش وپرورشی محکم بابنیه ایی متعالی داشته باشد سرمایه گذاری دراموزش وپرورش هزینه نیست سود اوری است تقویت بنیه اجتماع است تقویت فرهنگ وپویایی اون هست ایا مسوولین مملکت اینرا نمیفهمند اینها بدیهیات علم است .می فهمند اما نمیخواهند اوضاع معلم خوب شود معلم شرمنده فرزندان وخانواده اش نشود چرا معلم وقتی بازنشست بشه بیمه تکمیلی همین بیمه نیمه جان نداشته باشه وقتی پیرشد نیازمند تراست یا الان؟؟؟؟؟؟مسوولین اموزش وپرورش را به کجا میبرید؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 23:47
به نام دوست
استاد ناشناس 20:56 روز شنبه 25 مهر
شما بدرستي مي فرماييد :
کشوری موفق وپیروز است که اموزش وپرورشی محکم بابنیه ایی متعالی داشته باشد سرمایه گذاری دراموزش وپرورش هزینه نیست سود اوری است تقویت بنیه اجتماع است تقویت فرهنگ وپویایی اون هست.
بنده با اين قسمت فرمايشات ارزشمند شما کاملأ موافق هستم .
من و شما درد را مطرح مي کرده ايم و طبيب اقتصاد ( دکتر ستاري فر ) راه حل درمان را معرفي مي کند .!

من با شما متفق القول هستم که نه تنها بايد اين تفاوت ها تبعيض بر طرف شود .! بلکه بايد جايگاه و منزلت معلم بالاترين در جامعه باشد .!
تفاوت در روش هاي تحقق اين مطالبات است .
آقاي دکتر ستاري فر مي گويند اصلاح آموزش و پرورش از عهده وزارت آموزش و پرورش ،و دولت بر نمي آيد بلکه نياز به عزم ملي دارد .! ايشان مي فرمايند اگر تمام بودجه دولت را هم به آموزش و پرورش اختصاص دهيم مشکل حل نمي شود . !
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/25 - 23:47
ادامه پاسخ :
اگر مي خواهيم چالش هاي آموزش و پرورش برطرف شود بايد به دنبال منابع ديگر خارج از دولت و بودجه دولتي باشيم بايد با ايجاد عزم ملي به دنبال استفاده از بخشي از درآمد ناخالص ملي باشيم . !
در اين مقاله به نقل قول از دکتر ستاري فر بحث ايجاد عزم ملي براي برطرف کردن چالش هاي آموزش و پرورش مطرح شده است .
باور بنده بر آن است که تنها راه رفع چالش ها ايجاد عزم ملي است .! اين عزم ملي در سايه همسويي با ملت بدست مي آيد . يا بهتر بگويم اگر بتوانيم همه آحاد ملت و يا اکثريت قريب به اتفاق جامعه را با خود همسو کنيم .! موفق مي شويم در سايه عزم ملي قسمتي از توليد ناخالص ملي را به آموزش و پرورش اختصاص دهيم .!
ايجاد عزم ملي است . ! آيا با سريال تجمع و طرح تفاوت بين حقوق و مزاياي ديگر کارمندان با معلمان شريف و گرانقدر در راستاي عزم ملي عمل مي کنيم يا تنفر ملي ؟!
راهکار اين است که تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد در تعامل با مسئولين راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +6 0 --
لیلون 1394/07/25 - 22:47
کلیشه ای ترین جملات قصار فانی : آموزش و پرورش 40 میلیون مخاطب در قالب یک میلیون فرهنگی، 13 میلیون دانش آموز و 26 میلیون اولیاء دانش آموزدارد.
در حال پیگیری هستیم.
پاسخ + +11 -1 --
ناشناس 1394/07/25 - 22:50
نتیجه بی توجهی به معلمان و آموزش و پرورش، خروجی آدمهای جانی و قانون شکن و مضر و خلافکار برای فردای جامعه است.
این دودیست که فردا به چشم حاکمیت می رود.
همان چیزی که دشمنان آرزویش را دارند و ما مجری آن شدیم.!!
هشدار...
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/07/25 - 23:15
آقای شهسوارزاده مثل اینکه شما تو این مملکت زندگی نمیکنید امروز یکی از همکاران بنده به وزراتخانه ومجلس تماس گرفته و گفته یه فکری به حال معلمانی که هنوز ساعتی برای تدریس ندارند بکنید به او گفتند هیچ راهی وجود نداره باید می رفتید ابتدایی دبیری که نتونه تو مقطع ابتدایی درس بده معلم نیست فعلا مابه شما احتیاجی نداریم بروید مرخصی بدون حقوق بگیرید وزیر بارها گفته معلمی که کار نکته نباید حقوق بگیره می خواهدتقصیر ما باشه یا خودش ربطی به ما نداره.
ا
مروز یکی یه حرفی به من زد که دیدم بد هم نمیگه گفت از عمد وزیر آموزش وپرورش ر ا ضعیف انتخاب میکنند که نتونه از حقوق معلمان دفاع کنه
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 20:18
به نام دوست
استاد ناشناس 23:15 روز شنبه 25 مهر
بنده تو اين مملکت زندگي مي کنم و از اينکه به معلم اين مملکت کفته مي شود :
” هیچ راهی وجود نداره باید می رفتید ابتدایی دبیری که نتونه تو مقطع ابتدایی درس بده معلم نیست فعلا مابه شما احتیاجی نداریم بروید مرخصی بدون حقوق بگیرید وزیر بارها گفته معلمی که کار نکته نباید حقوق بگیره می خواهدتقصیر ما باشه یا خودش ربطی به ما نداره. "

بسيار شرمنده مي شوم . من هم مثل شما با اين معلم و موارد مشابه احساس همدردي مي کنم . و از شرم آب مي شوم .
پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 20:20
ادامه پاسخ :
بنده هم تا کنون فکر مي کردم براي نجات آموزش و پرورش بايد به بودجه دولتي تکيه کرد .
ولي امروز :
تفاوت انديشه بنده با شما در اين است که شما مشکلات را از وزير قوي و يا ضعيف مي بينيد ( همانطور که من هم در گذشته چنين مي پنداشتم . ) ولي من بر اساس فرموده دکتر ستاري فر ، عرض مي کنم مشکل آموزش و پرورش خارج از حيطه اختيارات وزير و رئيس جمهور و دولت و سازمان مديريت و برنامه ريزي و بودجه است . راهکار ايجاد عزم ملي و بهره مندي از توليد ناخالص ملي است .
چاره اي نيست تا همه ملت با هم و براي هم تصميم بگيرند که چالش هاي آموزش و پرورش را حل کنند .
راهکار اين است که تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد در تعامل با مسئولين راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +11 0 --
کردستان 1394/07/25 - 23:58
جناب شهسوار همه که مثل تو دور وبر وزیر نمی جرخن و دستشون بهش نمیرسه ....
ما تا کی برای رسیدن به حقمان فریاد بزنیم وقتی که کسی مار را باور ندارد و حقمان را به رسمیت نمیشناسد
برو به ادامه جلسه هات با بزرگان برس متملق
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 20:33
به نام دوست
استاد کردستان 23:58 روز شنبه 25 مهر
نيازي نيست که دست همه معلمان به وزير برسد . ولي همه معلمان مي توانند راهکار هاي خود را در رسانه ها مطرح نمايند . تا به نمايندگان خودشان در تشکل هاي مدني کمک کنند که وقتي با وزير يا معاون وزير ، يا مدير کل و ... نشست و مذاکره دارند . نظر کارشناسي ارائه کنند نه فقط ناله و شکوائيه داشته باشند .
با شما هم عقيده هستم :
ما تا کی برای رسیدن به حقمان فریاد بزنیم و قتی که کسی مار را باور ندارد و حقمان را به رسمیت نمیشناسد .
بنده بر اساس فرموده دکتر ستاري فر عرض کرده ام :
بجاي تکيه به بودجه دولتي ، بايد با ايجاد عزم ملي ، قسمتت قابل توجهي از توليد ناخالص ملي را بسوي آموزش و پرورش جاري نمود .
راهکار اين است که تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد در تعامل با مسئولين راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/07/26 - 07:11
شما درست می فرمایید استاد شهسوار زاده تا زمانی که تجمعات بدون تعطیلی کلاس ها باشد دولت هیچ احساس مسئولیتی در برابر اوضاع معیشتی معلمان نمی کند چون هر قشر وشغلی تحصن کنند ان کار تعطیل می شود تنها معلمان هستند که فریب خورده اند وبدون تعطیلی کارشان در روز تعطیل تجمع می کنند
دولت نسبت به این تجمعات پادتن تولید کرده و مقاوم شده
البته معلمان م شاید حق داشته باشند چون از ترس اخراج وزندان و احضار شدن در حراست اداره جرات تعطیلی کلاس را ندارند
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 20:48
به نام دوست
استاد ناشناس 07:11 روز يک شنبه 26 مهر
باور بنده بر اساس فرمايش دکتر ستاري فر ايجاد عزم ملي است .
عزم ملي با ايجاد پويش ( کمپين ) در رسانه ها ايجاد مي شود .
متأسفانه ما راه هاي کم هزينه و پر اثر استفاده از رسانه ها را رها کرده ايم و تصور مي کنيم با تجمعات در روز تعطيل يا روز کاري مي توانيم عزم ملي را ايجاد کنيم .
عزم ملي با روشنگري در افکار عمومي ايجاد مي شود . اقدامات معلمان بايد در راستاي منافع ملي باشد . نه در مقابل مردم عادي که فرزندانشان را به معلم امانت داده اند . بايد همه معلمان در همه رسانه ها و ارتباطات با مردم مطرح نمايند که
اي ملت سرافراز براي اصلاح جامعه ، اول بايد آموزش و پرورش آن جامعه اصلاح شود . براي اين منظور لازم است بودجه آموزش و پرورش فقط متکي به بودجه دولتي نباشد . بلکه براي جبران کسري بودجه آموزش و پرورش بايد قسمت قابل توجهي از توليد ناخالص ملي بسوي آموزش و پرورش جاري شود .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 20:49
ادامه پاسخ :
راهکار اين است که تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد در تعامل با مسئولين راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +8 0 --
تدبیر وامید 1394/07/26 - 07:50
سلام جناب شهسوارزاده جامعه ای که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد وعزم ملی به وجود اورد اینها عمدا ضعیف ترین ومتملق ترین افراد رو به عنوان معلم به این سیستم در دوره های مختلف قالب کردند ودر این کشور وقتی تو خود سیستم اپ به هم خیانت میکنند ازستاد به صف شما دنبال عزم ملی میگردی عزم ملی یا حاکمیتی این هست که معلم برای همیشه خوار وذلیل باشد پول هست ادامه داره
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 21:09
به نام دوست
استاد تدبير و اميد 07:50 و 07:56 روز يک شنبه 26 مهر
به نکات بسيار مهم و کليدي اشاره فرموديد :
منابع هست .! مديريت نيست .!
دولت تدبير و اميد ، ارتقاي مديريت آموزشگاهي را يکي از راهکار هاي حل 750چالش آموزش و پرورش مطرح کرده است .
ولي سئوال کارشناسان از وزير محترم آموزش و پرورش آنست که :
مشکل مديريت در آموزش و پرورش با سخنراني و برگزاري سمينار و... حل نمي شود .!
مگر مي شود در خلاء مديريت آموزشگاه ها ارتقاء داد؟!
تنها راه نجات آموزش و پرورش ارتقاء مديريت آن است که با ارتقاي مديريت آموزشگاه ها يا مدارس آغاز مي شود . که اين ارتقاء با مدرسه محوري آغاز مي شود .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 21:10
ادامه پاسخ :
آنطور که دکتر ستاري فر مي فرمايد :

" مسايل آموزش و پرورش ، مسائل آموزش و پرورش نيست بلکه فرا وزارتخانه اي است و حتي بايد گفت فراتر از دولت بايد براي آن چاره انديشي شود ؛ به جرأت مي توانم بگويم تاکنون در عمل آموزش و پرورش در اولويت هيچ کدام از دولت ها قرار نداشته است .مسائل آموزش و پرورش فراتر از فاني و يا دولت است و بايد به يک عزم ملي و دغدغه عمومي تبديل شود. "
" به نظر من ، اگر تمام بودجه کشور را هم به آموزش و پرورش اختصاص دهيم ، مشکلات آن حل نمي شود و تا زماني که اين ساختار عظيم و سنگين ستاد وجود دارد اين مسايل همچنان باقي خواهد ماند . من باور دارم که ريشه مشکلات آموزش و پرورش مديريتي و ساختاري است . "
" نسبت نيروي هاي ستادي به نيروهاي صف وحشتناک است . بايد يک ستاد چابک با وظايف فقط نظارتي تدوين کرد ، بقيه اختيارات را هم به مدارس داده( مدرسه محوري ) ، بودجه را هم مستقيم در اختيار مدير مدرسه قرار داد آن وقت از او کار کيفي طلبيد . "
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 21:14
ادامه پاسخ :

ملاحظه مي فرماييد با مدرسه محوري مي توان
1. مشکلات مديريتي را برطرف کرد .!
2. مدرسه محوري مقدمه اي براي ايجاد عزم ملي است .
راهکار اين است که
از يک سو تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد در تعامل با مسئولين راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!
از سوي ديگر تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد از همه ظرفيت هاي قانوني و رسانه اي استفاده کنند تا راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +8 0 --
تدبیر وامید 1394/07/26 - 07:56
منابع هست مدیریت نیست مردمسالاری وگردش نخبگان نیست اینها نمیتونن این پولها را مدیریت کنند البته برای خودشون پول همیشه هست درکل عزیز عزم ملی رو شما توضیح بده چه جوری میخوای شکل بدی توکشوری که حاکمان انتصابیش هیچ اعتقادی به مجموعه اموزش وپرورش ندارن ومیگن مصرفی هست مگه قراره این اقایان عوض بشن یا تفکرشون تغییر کنه اگه قرار بود تا حالا شده بود نمیشه و۰۰۰
پاسخ + +6 0 --
معلم@ 1394/07/26 - 11:05
جناب اقای شهسوار زاده واقعیت این است که اقایانی که در مسند کارند از مشکلات کل جامعه بی خبرند چون سیرند ایا اگر یک نماینده مجلس همسرش مثل من بازنشسته نیاز به یک دندانپزشک ویا دکتر متخصص داشته باشد باید ماهها در نوبت خانوادکی به سر ببرد چون دندان بچه اش هم مشکل دارد وتقریبا 3 الی 4 ماه باید به خاطر او پس انداز کند .با ویزیت های نجومی دکتر های خوب باید چه کند. ایا پس اندازی دارد که بتواند سالانه یک کالای اساسی برای زندگی اش بخرد .فکر عروس ودامادی بچه هایش را که به کل به فرصتهای نجومی وا می گذارد .به خدا نمی خواهم قصه بگویم اینها کمترین مسائلی است که مبتلا به انیم اما میخواهم بگویم نه دولتی ها نه نمایندگان هیچکدام نمی توانند این حرف ها را درک کنند چون داخل این ماجرا مائیم وبس .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 21:32
به نام دوست
استاد معلم 11:05 روز يک شنبه 26 مهر
به نکات بسيار مهم و کليدي اشاره فرموديد :
بيان مشکلات شما ، بيان مشکلات بنده است از زبان استادي درد کشيد و درد مند چون شما
بيان مشکلات شما ، بيان مشکلات همه همکاران است از زبان استادي درد کشيد و درد مند چون شما
بيان درد لازم است ولي کافي نيست .!
ارائه راهکار و روش درمان درد مهم تر از بيان درد است .!
فرمايشات شما قسمتي از درد معلم است .!
درد معلم چيست ؟!
درد خودش ، درد خانواده عزيزش ، درد دانش آموز عزيزش ، درد خانواده دانش آموز ، درد اعتياد ، درد گسترش ايدز ، درد فارغ التحصيل بي مهارت و بي کار ، درد نيروي انساني توسعه نيافته ، درد عدم حفاظت از محيط زيست و درد ... است .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 21:33
ادامه پاسخ :
درد مشترک راه حل مشترک دارد .!
راه حل مشترک ايجاد عزم ملي براي اصلاح آموزش و پرورش است .!
راهکار اين است که
از يک سو تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد در تعامل با مسئولين راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!
از سوي ديگر تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد از همه ظرفيت هاي قانوني و رسانه اي استفاده کنند تا راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +3 0 --
جافر دلفانی 1394/07/26 - 14:07
با درود و سلام خدمت مدیران سایت سخن معلم و تشکر و قدردانی از این که از کلیه نظرات با آغوش باز استقبال می نمایید حتی نظرات تند و تیز که نشان از درایت شما عزیزان در اداره این رسانه فرهنگی دارد .
اگر من به درستی معنی پاسخ جناب شهسوارزاده را متوجه شده باشم ایشان می خواهند در بخشی از توضیحاتشان به ما بگویند تا زمانی که تحصیل رایگان است دولت هم برای ما کاری نمی کند .
ما این موضوع را خیلی وقت است می دانیم پس باید با مجلس رایزنی کرد تا قانون عوض شود. البته فرزندان فرهنگیان باید از پرداخت هزینه ثابت و غیر ثابت معاف باشند . حالا که نمیتوانیم تبعیض را ازبین ببریم حداقل یکی از موارد تبعیض به نفع فرهنگی باشد. پی گیری این موضوع با شما بزرگواران .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 22:13
به نام دوست
استاد جافر دلفاني 14:07 و 14: 08 روز يک شنبه 26 مهر
عرض بنده آنست نيست که براي اصلاح آموزش و پرورش ، تحصيل رايگان را تعطيل کنيم . !
بنده طبق فرموده استاد ستاري فر عرض مي کنم :
1. بايد از يک سو با مسئولين ( دولتي ها ، مجلسي ها ، نهاد هاي قضايي و... ) وارد مذاکره و گفتگو شد که براي دستيابي به اهداف سند چشم انداز راهي جزء توجه و سرمايه گذاري در آموزش و پرورش وجود ندارد .
2. از سوي ديگر به آحاد ملت ( کشاورز ، کارگر ، پزشکان ، حقوق دانان ، اساتيد دانشگاه ، علما و طلاب ، صنعتگران ، توليد کنندگان و... ) توضيح داد براي پيشرفت جامعه راه حلي جزء عزم ملي براط اصلاح آموزش و پرورش وجود ندارد.
3. در سايه ايجاد عزم ملي، بجاي تکيه صرف آموزش و پرورش به خزانه و بودجه دولتي از درامد ملي يا توليد ناخالص ملي که خارج از سيستم خزانه و بودجه دولتي است .!براي آموزش و پرورش هزينه شود .
پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 22:15
ادامه پاسخ :
ملاحظه مي فرماييد با افزايش سهم آموزش و پرورش از توليد ناخالص ملي ، نيازي به حذف آموزش و پرورش رايگان نمي باشد .

راهکار اين است که
از يک سو تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد در تعامل با مسئولين راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!
از سوي ديگر تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد از همه ظرفيت هاي قانوني و رسانه اي استفاده کنند تا راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!

با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +3 0 --
جافر دلفانی 1394/07/26 - 14:08
موضوع دوم : خواهشی از مسئولین سخن معلم به عنوان رسانه ای که خود را وقف فرهنگیان کشور کرده است داشتم.
قرار بود در تاریخ 21 مهر 94 در کمیسیون آموزش جلسه ای با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سپس آقای فانی در ارتباط با بخشنامه عدم اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان برگزار شود . ما از جزئیات بی خبریم اما ظاهرا موضوع دستگیری همکاران در امارات کلاً موضوع بخشنامه را تحت الشعاع خود قرار داده و کل جلسه به آن اختصاص یافته. عاجزانه از شما بزرگواران استدعا داریم دراین رابطه بررسی نموده و نتایج موثق را در این رسانه واقعی معلمان منعکس نمایید . بی اندازه سپاسگذار صبر و حوصله شما عزیزان هستم.
پایدار باشید. جافر دلفانی
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/07/26 - 14:24
جناب دلفانی
سلام
از محبت شما سپاسگزاریم .
سعی می کنیم موارد را پیگیری کنیم .
پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
محمد 1394/07/26 - 14:41
ضمن احترام به نظر آقای شهسوار زاده باید به عرض برساکار ها نبود نم که :
درشهری که عصا از کور می دزدیدند من از خوش باوری آن جا محبت جستجو می کردم .( الان می کنم )
جناب شهسوار زاده شما در فرمایشاتت اشاره کرده ای که بودجه آمزش وپرورش هزینه نیست سرمایه کذاری است و ... وآیا این سرمایه کذاری 36سال زمان برایش کافی نیست شما دنبال منابع می کردید آیا دوازده سه بیست و... هزار میلیارد تومان ها جند نفری می قاپند جواب کوی این کار ها نیست . وفرمایش دکتر ستاری فرد هم با ریخت وپاشهای دیکر اصلا جور در نمی آید و نه تنها عزم ملی نمی خواهد بلکه عزم زیر 25 نفر و می خواهد . ما به تحصن ها ادامه می دهیم اما این بار از شنبه ها شروع می شود و جند روزه می شود
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 22:21
به نام دوست
استاد محمد 14:41 روز يک شنبه 26 مهر
باور بنده بر اساس فرمايش دکتر ستاري فر ايجاد عزم ملي است .
عزم ملي با ايجاد پويش ( کمپين ) در رسانه ها ايجاد مي شود .
متأسفانه ما راه هاي کم هزينه و پر اثر استفاده از رسانه ها را رها کرده ايم و تصور مي کنيم با تجمعات در روز تعطيل يا روز کاري مي توانيم عزم ملي را ايجاد کنيم .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/26 - 22:22
ادامه پاسخ :
عزم ملي با روشنگري در افکار عمومي ايجاد مي شود . اقدامات معلمان بايد در راستاي منافع ملي باشد . نه در مقابل مردم عادي که فرزندانشان را به معلم امانت داده اند . بايد همه معلمان در همه رسانه ها و ارتباطات با مردم مطرح نمايند که
اي ملت سرافراز براي اصلاح جامعه ، اول بايد آموزش و پرورش آن جامعه اصلاح شود . براي اين منظور لازم است بودجه آموزش و پرورش فقط متکي به بودجه دولتي نباشد . بلکه براي جبران کسري بودجه آموزش و پرورش بايد قسمت قابل توجهي از توليد ناخالص ملي بسوي آموزش و پرورش جاري شود .
راهکار اين است که تشکل هاي مدني معلمان و فرهنگيان فرهيخته بايد در تعامل با مسئولين راه هاي ايجاد تفاهم ملي را فراهم نمايند .!
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/07/29 - 19:32
شهسوارزاده نکنه رسانه خصوصی زدی ما نمی دانیم ،برو خودتی............
پاسخ + +1 0 --
تدبیر وامید 1394/07/26 - 17:47
اقای شهسوارزاده کشور واموزش وپرورش عزم ملی نمیخواهدمدیریت ملی وتوانمند میخواهد نه فانی وامثال فانی وادمهای متملق چون ما همه چیز داریم نفت گاز دریا خاک ومهمتر از همه نیروی انسانی جوان فقط نمیتونیم مدیریت کنیم پیشنهاد من این هست که به جای عزم ملی وشعار دادن از کشورهای دیگه که این منابع دردسترس ندارند وصنعتی شدند مدیر وارد کنیم تا اینقدر این منابع وامکانات این اقایان هدر ندند۰
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/26 - 19:52
باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، در گام اجرایی مهمی در راستای اجرای تعهدات آمریکا در توافق هسته‌ای، یکشنبه ۲۶ مهر به دولت این کشور دستور داد تا تحریم‌ها علیه ایران را در روز اجرای توافق هسته‌ای لغو کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که آقای اوباما در دستور خود آورده است: «تمام اقدامات مناسب برای اجرای سریع و مؤثر تعهدات ایالات متحده در توافق هسته‌ای و در روز اجرای توافق انجام شود».

بر اساس توافق جامع هسته‌ای که میان ایران و قدرت‌های جهانی به دست آمده، روز اجرای این توافق روزی خواهد بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کند جمهوری اسلامی به تعهدات خود درباره کاهش سطح و میزان غنی‌سازی اورانیوم، کاهش مواد غنی شده خود و تغییر در تأسیسات آب سنگین اراک عمل کرده است.

دستور رئیس جمهور آمریکا ۹۰ روز پس از آن صادر شده که شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌ای، توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی را مورد تایید قرار داد.

این روز در توافق هسته‌ای به عنوان «روز پذیرش» ذکر شده که با «روز اجرا» متفاوت است.
پاسخ + +3 -1 --
معلم فانی 1394/07/26 - 19:55
تنها راه مدیریت نخبگان وشایستگان وصالحان هست که با خود عزم ملی به همراه میاورد جناب شهسوار زاده
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/28 - 22:40
به نام دوست
استاد معلم فاني
در يک جمله کوتاه و پر معني همه مطلب را بيان فرموديد .
دست مريزاد .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +6 0 --
فرهنگی 1394/07/26 - 20:55
واقعا برای ما فرهنگیان یک سوال بی پاسخ مانده است که چرا بعد از دهه شصت مسوولین نمی خواهند معلمان این مرز وبوم داری جایگاه وپایگاه اجتماعی باشند مگر نه آنکه انقلاب ما فرهنگی بود.! پایه و اساس اصلاحات واقعی را باید در آ.پ آغاز نمود باید برترین ها و نخبه ها رابه آ. پ آورد نه نیروی سرباز وظیفه و پیمانی و قرار دادی وشرکتی را . آ. پ تبدیل شده به محل کار یابی .اگر چینی هازبان فارسی ما را تمرین کرده بودند بزرگ ترین دغدغه دولت گذشته وفعلی لاینحل نمانده بود.پس بجنید آی چینی ها.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/28 - 22:51
به نام دوست
استاد گرامي فرهنگي 20:55 روز يک شنبه 26 مهر 1394
شما بدرستي مي فرماييد :
پایه و اساس اصلاحات واقعی را باید در آ.پ آغاز نمود باید برترین ها و نخبه ها رابه آ. پ آورد.
باور بنده آنست که فرهنگيان فرهيخته در حال حاضر هم توانايي ايجاد عزم ملي را دارند .
فقط بايد دست به دست هم دهيم و از همه ظرفيت هاي قانوني تشکل هاي مدني و رسانه ها استفاده کنيم و در مذاکره با مسئولين از سويي و سخن گفتن با مردم از سوي ديگر حقانيت و اهميت آموزش و پرورش را نمايان نماييم .
باتقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/07/26 - 22:25
اتفاقا تنها جایی که باید حتما تمام بود جه اش را از دولت بگیرد همین اموزش وپرورش است اما به شرطی که دولت بودجه را بدهد اما مدارس توسط معلمان ومدیر و اولیای دانش اموزان اداره شود ودلت تا فیها خالدون مدارس سرک نکشد وبخشنامه صادر نکند این الگویی است که در تمام نظام های موفق اموزش وپرورشی دنیا جواب داده بودجه از دولت اما اداره توسط مردم
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/28 - 22:58
به نام دوست
استاد ناشناس 22:25
دکتر ستاري فر مي فرمايند اگر تمام بودجه دولتي به آموزش و پرورش اختصاص يابد باز هم آموزش و پرورش مشکل دارد .
نظر بنده آن نيست که بودجه دولتي به آموزش و پرورش اختصاص نيابد . ولي مکمل بودجه سهم بيشتر آموزش و پرورش از توليد ناخالص ملي است . که در حال حاضر حدود دو دهم درصد است . با عزم ملي مي توان اين سهم را افزايش داد.
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + +1 0 --
معلم 1394/07/27 - 00:10
جناب شهسوارزاده ما که دستمان به آن بالایی ها وجلسه وارائه راهکار نمیرسد شما که میرسه این کاررا انجام دهید تا ما هم بتوانیم سهمی در تولید ناخالص ملی داشته باشیم ومصرف کننده خطاب نشویم البته این را بدانید با مدرسه محوری دست افراد بسیاری از دزدی و به قول خودشان صرفه جویی بریده خواهد شد بعید است بگذارند همچین اتفاقی بیفتد
تازه دولت چقدر بودجه در اختیار آموزش پرورش میگذارد که وضع از این بدتر نشود
به والدین هم که نمیشود زیاد تکیه کرد تازه همین الان که مقدار ناچیزی کمکهای مردمی میدهند صدایشان بالا است
و مدیران خود شیرین کن برای اینکه در مقام خود باقی بمانند مقدار زیادی از آن را به مناطق بازمیگردانند. فقط من متوجه فرمایش شما در مورد چگونگی سرازیر کردن تولیدناخالص ملی به سوی آموزش وپرورش چیست لطفا توضیح دهید
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/29 - 00:11
به نام دوست
استاد گرامي معلم 00:10 روز 27 مهر 1394
در رابطه با مطالب بسيار ارزشمند حضرتعالي عرض مي کنم :
1. تشکل هاي مدني بعنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين يک بال ايجاد عزم ملي هستند ، تشکل هاي مدني ، توان کارشناسي و قدرت چانه زني خود را از حمايت هاي مردم بدست مي آورند .
2. رسانه ها بعنوان رکن چهارم دموکراسي بال ديگر ايجاد عزم ملي هستند . فرهنگيان فرهيخته بايد با مقاله ، گزارش ، تحليل و... عرصه رسانه ها را تسخير نمايند . يک گل نشانه بهار نمي باشد و گلگون شدن دشت و صحرا نشان خوبي از بهار مي باشد .
3. مقدمه ايجاد عزم ملي براي اصلاح آموزش و پرورش ، ايجاد عزم جدي در فرهنگيان فرهيخته براي حضور در تشکل هاي مدني و تسخير رسانه ها مي باشد .
4. تا فرهنگيان فرهيخته به کارکارشناسي در سايه تعقل رو نياورند و از عوام فريبي اقدامات هيجاني پرهيز نکنند .!
 تا فرهنگيان فرهيخته ، خود را در برابر تعليم و تربيت فرزندان اين مرز و بوم مسئول ندانند .!
 تا فرهنگيان فرهيخته ، با تمام توان براي دستيابي به اهداف سند چشم انداز تلاش نکنند .!
ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/29 - 00:12
ادامه پاسخ :
 تا فرهنگيان فرهيخته ، ...
نمي توانند مسئولين و عموم مردم را متقاعد نمايند که سرمايه گذاري در آموزش و پرورش لازمه توسعه پايدار است .
5. بايد با استفاده از همه ظرفيت هاي قانوني تشکل هاي مدني و رسانه ها، مسئولين و عموم مردم را با فرهنگيان فرهيخته براي حصول دستآورد هاي ذيل همسو نمود .
 خروجي آموزش و پروش فارغ اتحصيلي با ايمان و تلاشگر باشد که براي آباداني و تعالي جمهوري اسلامي ايران سر از پا نشناسد .!
 خروجي آموزش و پروش فارغ اتحصيلي باشد که در فکر و عمل تلاش کند ، جمهوري اسلامي ايران ، هم براي کسب مقام اول در منطقه و هم براي کسب مقام اول در دنيا موفق باشد .!
 خروجي آموزش و پروش فارغ اتحصيلي باشد که منافع شخصي خود را در راستاي منافع عموم مردم دنبال کند .!
 خروجي آموزش و پروش فارغ اتحصيلي با مهارت باشد که نياز واحد هاي توليدي و خدماتي مي باشد .!
 خروجي آموزش و پروش فارغ اتحصيلي باشد که جهت حفاظت از محيط زيست از هيچ کوششي دريغ نورزد . !
پاسخ ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/29 - 00:13
ادامه پاسخ :

 خروجي آموزش و پروش فارغ اتحصيلي باشد که در جهت ريشه کني اعتياد ، ايذز ، مفاسد اجتماعي جهاد نمايد .!
 خروجي آموزش و پروش فارغ التحصيلي باشد که ...
6. وقتي در سايه تلاش صادقانه فوق الذکر عزم ملي براي اصلاح آموزش و پرورش ايجاد شود .!
 سهم آموزش و پروش از توليد ناخالص ملي افزايش مي يابد زيرا توليد کننده ، ارائه دهنده ي خدمات ( کل جامعه ) به اين آموزش و پرورش نياز دارد .!
توضيح آنکه بيشتر شدن سهم آموزش و پرورش از توليد ناخالص ملي، ربطي به بودجه دولتي و يا کمک هاي مردمي ندارد .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
معلم فانی 1394/07/29 - 07:46
ممنون اقای شهسوارزاده عزیز درمقام حرف وسخن کاملا درست است کشورهای پیشرفته سالهاست به این نتیجه رسیدند ولی باور کنید در ایران نمیشود چون نمیگذارندادمهای توانمند مدیریت کشور را بدست بگیرند یک سوال چرا مجلس به اقای نجفی که امتحانش پس داده بود رای نداد ما به عنوان معلم در صورتی که درست و به حق استخدام شده باشیم وباسواد وتوانمند هم باشیم (متاسفانه اکثر استخدام های جدید دراپ درست نبود) باید چه کار کنیم یا تشکل معلمان چه کاری از دستشون بر میاد به نظرم خانه از پای بست ویران است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/07/29 - 19:36
درمعلم فانی هم مثل خود فانی بیسوادو.... است
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/07/30 - 13:00
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب آقاي معلم فاني
لطفأ مقاله فعالیت صنفی در مدرسه و نقش معلمان به قلم استاد بزرگوار جناب آقاي شيرزاد عبدالهي را مطالعه فرماييد .
مطمئن مي شويد که راه حل تحقق مطالبات معلمان دست يافتني است .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور