صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مزبان حبیبی / دانشجوی دکترای آنالیز ریاضی

هزار وعده ی خوبان، یکی وفا نکنند

بیماری آلزایمر معلمان و رتبه بندی معلمان  داستان وعده های عمل نشده ی متولیان به ویژه در آموزش و پرورش، داستان مثنوی "هفتاد من کاغذ" است که نه حوصله ی پرداختن به آن هست و نتیجه ای عایدمان خواهد شد. اما شرایط حاکی از آن است که ما آلزایمر داریم و وعده ها را فراموش می کنیم و متولیان آموزش و پرورش هم به شدت به این بیماری آلزایمر ما واقف هستند.


در آغاز این نوشتار اجازه می خواهم تا بیماری آلزایمر را تعریف کنم:
ییماری آلزایمر (به انگلیسی: Alzheimer's disease) که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شود، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌ است. اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی به تدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند. بیمار پاسخ سئوالی را که چند لحظه قبل پرسیده‌ است فراموش می‌کند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد. بیمار وسایلش را گم می‌کند و نمی‌داند کجا گذاشته‌ است. در خرید و پرداخت پول دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند حساب دارائی اش را نگه دارد. به تدریج در شناخت دوستان و آشنایان و نام بردن اسامی آنها نیز مشکل ایجاد می‌شود. کم‌کم مشکل مسیر یابی پیدا شده و اگر تنها از منزل بیرون برود ممکن است گم شود. در موارد شدیدتر حتی در تشخیص اتاق خواب، آشپزخانه، دستشویی و حمام در منزل خودش هم مشکل پیدا می‌کند. بروز اختلال در حافظه و روند تفکر سبب آسیب عملکردهای اجتماعی و شخصی بیمار شده و در نتیجه ممکن است سبب افسردگی، عصبانیت و پرخاشگری بیمار شود.
به جرات می توان گفت، بیمار آلزایمری تنها بیماری است که خودش بیماری اش را متوجه نمی شود و اگر هم متوجه ایرادی باشد ؛ به نظرش دیگران دچار مشکل هستند و اما شدیدترین لطمه های روحی و جسمی را به اطرافیانش وارد خواهد کرد.
شما می توانید با آسودگی خاطر به بیمار آلزایمری هر وعده ای داده، هر دورغی را به وی بگوئید و با فراغ بال آن را فراموش کنید، چون بیمار هرگز آن را به خاطر نخواهد آورد تا شما را بابت عدم وفای به عهد بازخواست کند.
حال داستان ما و وزیر محترم در یکی دو سال گذشته، ایشان به جرات به آلزایمری بودن ما اعتقاد دارند، چون همین شش ماه پیش بود که وزیر و معاونین محترم ایشان، بارها و بارها در اجرای طرح رتبه بندی در ابتدای مهرماه 94 تاکید کرده و وزیر با اقتدار، در برنامه زنده ی تلویزیونی با شجاعت تمام اعلام نمودند:

" احکام رتبه بندی در شهریور صادر شده و همکاران در روز اول مهر می توانند احکام خود را از مدارس تحویل بگیرند "

اما:


نکته اول: جناب وزیر نمی دانستند که با صدور احکام کارگزینی، همکاران می توانند با مراجعه به سامانه ی هوشمند معلم، از حکم خود پرینت کنند؟ و لازم نیست تا اول مهر صبر کنند!
نکته دوم: چه لزومی داشت صدور احکام کارگرینی برای همکاران فرهنگی، رسانه ای شود؟ مگر سایر ارگان ها و سازمان ها هم چنین رویکردی دارند؟
نکته سوم: چه لزومی داشت که وزیر و معاونین مبالغ اضافه حقوق را اعلام کنند؟ اعدادی که حتی در سخنان وزیر و معاونین ایشان هم یکسان نبود !


اما مهرماه آمد و هیچ اتفاقی رخ نداد، در ابتدا ما به ادارات و سازمان ها مشکوک بودیم که احتمالا وزیر وعده ای داده که توان انجامش را دارد، اما کم کم با نطق های آتشین معاونین وزارتخانه و جناب وزیر، معلوم شد که ایراد از وزارتخانه است، چون هیچ استانی تا تاریخ امروز نتوانسته احکام را صادر کند و این روزها وعده های روزانه می دهند که امروز نشد ان شاء لله فردا !

در هر کجای دنیا، وزیری که حداقل یک میلیون پرسنل مستقیم دارد و با نیمی از جمعیت کشور ارتباط غیر مستقیم دارد، اگر نتواند به "وعده ی تاریخ دار" خود عمل کند، حداقل کاری که انجام می دهد عذرخواهی از مردم است و در جوامع پیشرفته کار به استعفا هم می کشد.
حال چرا مجلس نشینان عزیز، برای این خلف وعده ی آشکار وزیر هیچ برخوردی در خور نظام جمهوری اسلامی انجام نمی دهند خود جای سوال دارد، چرا که وزیر دقیقا روز اول مهر را برای صدور احکام اعلام نموده اند آن هم در چندین مورد و به تاکید.

پس جای یک استیضاح یک بندی با عنوان " عدم تحقق وعده ای که شخص وزیر برای آن تاریخ تعیین کرده اند" خالی است تا سایر وزرا بدانند که بدون تحقیق و اطمینان وعده های غیرممکن ندهند و بدانند در صورت تخطی به سرعت از طرف نمایندگان مردم با وی برخورد خواهد شد.

اینک پس از تاخیرهای فراوان در اجرای نظام رتبه بندی و هم چنین عدم صدور احاکم تا امروز، زمزمه هایی از تاخیر در اجرای رتبه بندی و گاهی هم عدم اجرای آن، به گوش می رسد!
جناب وزیر !

اگر نظام رتبه بندی اجرا نشود و یا آن که برنامه ای خلاف آنچه شما فرمودید انجام شود، چه کسی پاسخگوی این همه شعارهایی است که شما و معاونین تان داده اید و عمل نشد؟
سال ها شنیده بودم " هزار وعده ی خوبان، یکی وفا نکنند " و اینک متوجه شدم که خوبان اصولا اعتقادی به وفای به عهد ندارند.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 16 مهر 1394 12:09 خوانده شده: 3410 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +18 0 --
ناشناس 1394/07/16 - 12:30
همکار عزیز اینطور که شما نوشته بودید من کنجکاو شدم که این چه وعده ای بوده که وزیر داده و عمل نکرده، این که فرمودید که اصلا مشکلی نیست ما همه عادت کرده ایم که وقتی می گوییم پنج دقیقه دیگر یعنی سه ساعت دیگر وقتی می گوییم فردا یعنی یک هفته دیگر و وقتی گفتیم ماه اینده کاری را انجام می دهیم یعنی تا یک سال ممکن است طول بکشد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 12:18
بی انگیزه شدن معلمان، هدفاین متولیان است
اما این بی انگیزیگی به زیان خودشان و نظام است
متاسفانه کسی به فکر آموزش و پرورش کشور نیست
فقط اختلاس
اختلاس
پاسخ + +22 0 --
معلم هوشیار 1394/07/16 - 12:58
درود به همکار عزیزم جناب حبیبی. کاملا بجا و معقول فرمودید.
صدای طبل تو خالی همیشه بلنده. باعث تاسفه که وزیر بزرگترین وزارت خانه کشور مکررا کلی وعده و وعید میده و به وعده ها عمل نمی کنه و یا نصفه و نیمه عمل می کنه.
پاسخ + +15 0 --
بازنشسته93 1394/07/16 - 13:07
گفتندپاداش بازنشستگان هفته معلم پرداخت می شودبعداًگفتنداوایل سال 94 بعداگفتند تیرماه بعداگفتندمردادبعداگفتندتااول مهر دیروزگفتندتاحالااعتبارتخصیص داده نشده ماکه هم آلزایمر گرفتیم هم روانی شدیم ولی الحق مسئولین هیچ چیزی هم بلدنباشنداستادخبره روان شناسی هستند
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/21 - 15:54
افسوس که این همه توانمندی بازنشستگان نادیده می شود
فراموش شدن بازنشستگان یعنی از بین رفتن اخلاق در یک جامعه
پاسخ + +18 0 --
ناشناس 1394/07/16 - 13:52
کو گوش شنوا؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 15:45
مجبورن گوش کنن
یعنی مجبورشون می کنیم که گوش کنن
پاسخ + +23 0 --
ناشناس 1394/07/16 - 14:07
بزرگترین رذیلت اخلاقی دروغ است
وقتی متولیان آموزش و پرورش که وظیفه بزرگ تربیت یک نسل را به عهده دارند به این راحتی ماهها رسانه های گفتاری و نوشتاری را در اختیار می گیرند و دروغ بزرگ رتبه بندی و بهبود معیشت معلم را فریاد می زنند از دیگران چه توقعی می توان داشت؟
متاسفانه در سالهای اخیر اینقدر گوشمان به شنیدن اخبار ، آمارها و وعده های دروغ عادت کرده است که دیگر قبح دروغ از بین رفته است و این خود بزرگترین آسیبی است که به سرمایه اجتماعی وارد می شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 15:44
دروغ مصلحتی بوده همکار عزیز
مصلحت!
پاسخ + +14 -4 --
ناشناس 1394/07/16 - 14:27
نیاز به پاسخگویی نیست یک ملیون معلم که فقط اهل حرفند ودر عمل هیج رام رام هرروز شعار مه ال می کنیم بل می کنیم فقط شعار
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 15:44
پس در تمام این مدت همکارانی که در تجمع های آرام و اعتراضات صنفی شرکت کردن چه کسانی بودن؟
منصف باشید
پاسخ + +18 0 --
معلم 1394/07/16 - 15:12
همکاران گرامی

هدف فقط قرار دادن افکار عمومی در برابر فرهنگیان بود

با این حربه دولت که اهای ملت ببیند ما چقدر حقوق معلمان را اضافه کردیم و این جماعت چقدر ناشکر است ؟

افزایشی که در واقع کمتر از 300 تومان برای 90 درصد فرهنگیان بود
پاسخ + +19 0 --
فرهنگی 1394/07/16 - 15:43
با پوزش:
هزار وعده خوبان یکی وفا نکند!!
درسته
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 12:04
تعمدی بوده جمع بستن!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 15:43
حالا وفا نکنند یا وفا نکند، مهم وفا نکردن است که وفا نمی شود!
پاسخ + +18 0 --
فاطمه 1394/07/16 - 16:47
با سلام
جناب حبیبی همکار محترم
وقتی وزیر و معاونینش حتی یک بار حرف های خود را در مورد رتبه بندی یکی نمی کنند و هر کدام یک حرف میزنند
چطور انتظار باید داشت که وعده ای عملی شود

ای کاش جناب وزیر نگاهی از روی احترام به معلمین داشت
که اگر اینگونه بود این همه چرت و پرت پشت رسانه بسیار ملی اعلام نمیکرد

ای کاش یک تار مو از وجود وزیر بهداشت در این وجود این فرد بود

متاسفانه روز جهانی معلم هم گذشت
این روز فرصت بسیار خوبی برای ابراز وجود معلمین بود
پاسخ + +17 0 --
معلم وآپ زیادی 1394/07/16 - 18:12
زین پس به جای واژه مانوس نوبخت فانی وبطحایی چوپان درغگو بگویید ۰
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 12:17
چوپان دروغگو یک قصه بود، این واقعیت است!
پاسخ + +17 0 --
محمدزاده 1394/07/16 - 19:30
دوستان عزیز اولا این رتبه بندی نیست چون ادارات دیگر هم همین مبلغ را قبلا اضافه کرده اند.ثانیا همانور که فانی مجبور شد گفت این رتبه بندی نیست تطبیق است.ثالثا رتبه بندی باید بر اساس 80 درصد هیأت علمی ها باشد که همه عوامل از جمله مدرک و ضمن خدمت و ... در نظر بگیرد نه فقط سابقه را.
پاسخ + +14 0 --
طارمی 1394/07/16 - 19:35
حکایت تفاوت دریافتی فرهنگیان با نهادهای دیگر همچنان باقی است؛
تجمع چندباره فرهنگیان در اعتراض به وضعیت معیشتی
جمعی از فرهنگیان در اعتراض به مشکلات معیشتی خود در استان های مختلف مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز17 مهرماه فرهنگیان و معلمان پایتخت و شهرستان های مختلف کشور از جمله اهواز، رشت، بوشهر، همدان مشهد و ... در اعتراض به مشکلات معیشتی و منزلت فرهنگیان در جامعه در مقابل ادارات آموزش و پرورش شهرستان خود تجمع و خواهان رسیدگی به مطالباتشان شدند.
پاسخ + 0 0 --
بی نام 1394/07/17 - 21:39
به پایان آمد این دفتر ،حکایت همچنان باقیست.......
پاسخ + +5 -13 --
ناشناس 1394/07/16 - 20:02
بیشتر مناطق تهران احکام صادر شده, اما بعضی شهرستانها هنوز حکمی صادر نشده, احتمالا بعضی مدیران شهرستانها عامدانه از صدور احکام خودداری کردند, شاید هدفشان خراب کردن وجه وزیر است,
درست مانند ساماندهی نیروها متوسطه که به نظر میرسه بعضی مدیران عمدا درساماندهی درست
نیروها کوتاهی کردند تا شکایت معلمان از وزیر بیشتر شود.

ای کاش آقای فانی مدیران نالایق را برکنار میکرد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 12:16
شما با وزیر چه نسبتی دارید؟
اظهرمن الشمس است ناتوانی وزیر در اداره وزارتخانه و دفاع از حقوق معلمان
این وزیر به جای دفاع جانانه از حقوق ما، فقط دنبال تحریک حس دلسوزی دولت است تا با احساس ترحم! به معلمان کمک کنند
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/17 - 13:51
من هیچ نسبتی با ایشون ندارم, خدا رو شکر با هیچ مدیری نسبت ندارم.
اما از وضعیت اسف بار مناطق آموزش و پرورش و پارتی بازیهایی که تو این مناطق میشه و ظلمی که با حمایت ریس اداره, درباره همکاران میشود و با توجه به این که بعضی از این مدیران حدود ده ساله در پستشان القا شده اند و ظاهرا به دلیل حمایت باندی, زور آقای وزیر به برکناری ایشان نرسیده, با این شواهد احساس میکنم شاید تعمدا کوتاهی میشود تا نارضایتی معلمان بیشتر و بیشتر شود.
وزیری که نتواند مدیران گذشته رو کنار بگذاره. مسلما از عهده خیلی از کارها برنمیاد
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/07/17 - 13:54
البته آقای وزیر با کنار گذاشتن طرح اصلی رتبه بندی و اجرای آین طرح نیم بند و با سیاست صرفه جویی که در پیش گرفته و اشتباها به جای اجرای سیاست در وزارتخانه فخیمه مدرسه را جولانگاه طرحها و سیاستهای بیهوده خود کرده, به بیراهه. میرود!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 15:39
خوب این ادعا رو هر کسی می تونه داشته باشه!
همکار عزیز، این بهانه ها بی فایده هستن، وزیر لیاقت چنین وزارتخانه ای رو ندارن
پاسخ + +12 0 --
علی یغمایی 1394/07/16 - 21:29
ابتدا حکم ها را بر خلاف معیار های اعلام شده و با خست زدند بعد دیدند خیلی تابلو شده گفتند یک چیزی بگوییم بروند فکر کنند . گفتند رتبه بندی ناقص است این تطبیق بود سال بعد اجرا می کنیم .
سال بعد هم آزمون صلاحیت معلمی خواهند گرفت و هر تعداد را که بخواهند عدم احراز می زنند .
به نظر شما این ها که مدرک ارشد و دکتری را اعمال نمی کنند . به پذیرفته شدگان آزمون صلاحیت رحم می کنند !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/07/16 - 21:55
.سال گذشته وقتی صحبت از رتبه بندی شد عرض کردم دقت شود تا خوب و بی نقص اجرا شود وگرنه بسیاری از افراد طلبکار می شوند و سیاسیون هم دامن خواهند زد ...جناب فانی نزدیک به 7 الی 8 ماه فرصت داشتند ..اما عملکرد نامناسبه و در خور دولت تدبیر و امید نیست ....احکام پراکنده صادر میشه و مشخصه که برنامه ریزی دقیقی ضورت نگرفته و یا چون شامل نیرو های اداری و ستادی نشده انها در ست نمی خواهند عمل کنند ...تا فرصت باقیست موضوع رو جمع کنید که در ابان ماه این رتبه بندی و احکامش کش پیدا نکنه ..
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 12:14
این داستان هر سال ماست
آلزایمر بهترین انخاب برای وضعیت ماست
پاسخ + +13 0 --
علیرضا 1394/07/16 - 23:33
واقعا زیبنده نظام اسلامی نیست که معلمانش بخاطر فقر و تنگدستی دست به تحصن و اعتراض بزنند و خوراک تبلیغاتی برای رسانه های معاند پیدا شود..
مسئولین چکار می کنند؟!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 12:07
مسولین درحال بررسی راه های اختلاس دولت قبل هستند تا ببینند راهی مانده است یا نه!
دولت بعد هم به همین صورت!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 15:40
زیبنده هست یا نه، فعلا شرایط امروز جامعه ما همین است!
پاسخ + +7 0 --
علی اصغر کیانی پور 1394/07/17 - 12:49
آآیا بازنشسته های آموزش وپروش فرهنگی به حساب می آیند؟!!!
آیا وزای آموزش وپرورش دردوره های مختلف، ازحقوق آنها آگاهی دارند؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 15:41
همکار عزیز، شاغلین هم فرهنگی کحسوب نمی شن ظاهرا
این سیستم آموزشی با شرایط کنونی محکوم به شکست است
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1394/07/17 - 19:32
بازنشستگی پیش از موعد را پذیرفتند .چون می دانستنددر حال انجام چه کاری هستند. ولی بدون پاداش /بدون اعلام رتبه بندی /کاهش حقوق .
در صورتی که به دانش آموزانم راستگویی را آموزش میدادم و هر کس حرف راست رو میگفت نه تنها از اشتباهش چشم پوشی میکردم بلکه از کار درستش جلو بفیه دانش آموزان تعریف میکردم .
حالا خودم همش دروغ شنیدم .
امیدوارم در برابر خدا پاسخی به این سوال من داشته باشید .به چه گناهی مستوجب این جفاکاری هستم ؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/07/21 - 15:56
برنامه ها در وزارت آموزش و پرورش، کلا ابن الوقت انجام می شود
هیچ کاری براساس مصلحت و نیاز فردا انجام نمی شود

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور