صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رضا مرادی / عضو شورای نویسندگان سخن معلم

مدیران مدارس ؛ الگودهی و مرجعیت

چالش های مدارس و آسیب شناسی مدیریت مدارس در نظام آموزشی ایران  مدیران مدارس ، الگو دهی و مرجعیت امروز درجامعه سخن از تحول بنیادین در آموزش و پرورش می باشد که از زوایای مختلف می توان به آن نگریست و از ابعاد گوناگون به آن پرداخت . آنچه در نوشته ی پیش رو باید به آن تاکید نمود و اساس تحول برشمرد ، این است که هرگاه تصمیم سازان و سیاست مداران عرصه ی اجتماع و سیاست آموزش و پرورش را با دید و باوری سرمایه ای و نه هزینه ببینند و اذعان نموده و باور داشته باشند و در عمل و کنش نیز آن را اجرایی و عملیاتی نمایند ؛ به واقع ، تحول بنیادین و اساسی درآموزش و پرورش شکل گرفته و به منصه ی ظهور درخواهد آمد.

این معنا اساس و فوندانسیون کنش فعال است و چنان چه صبغه و ماهیت شدن به خود گیرد تحول حقیقی در سیستم آموزش و پرورش به وجود آمده و نظام تعلیم و تربیت کشور به سمت سعادت مندی و شدن های مثبت جدید حرکت خواهد نمود.

دراین راستا به مطالب و نوشتارهای الوان و متفاوتی می توان ورود نموده و پرداخت و ازمناظر گوناگون آن را نگریست و به تحلیل و تبیین پرداخت .

درمطلب پیش رو به یکی از موارد اثربخش و راهبردی در تحول و تغییر مثبت در شخصیت ، کنش و رویکرد آینده سازان کشور یعنی دانش آموزان می پردازم که همانا نقش سازنده و الگودهی و مرجعیت مدیران محترم مدارس می باشد که به نوعی تبیین و تحلیل سخن زیبا و پرمغز و نغز " الناس علی دین ملوکهم " می باشد.

به تحقیق واکاوی و تبیین آن راه گشاست . درمطالب پیش رو قصد ندیدن زحمات خیل عظیم مدیران متعهد واحد های آموزشی را نداشته و ضمن احترام به ایشان و قدردانی از تلاش های بی شائبه ی آنان ناگزیر به وجود تهدیداتی که در این زمینه وجود داشته و درپاره ای از مدارس ساری و جاری است می پردازم که غفلت از آنان و عدم توجه و نپرداختن به آن موارد لطمات و صدمات جبران ناپذیری را به بعد مرجعیت و الگودهی مدیران به نوجوانان و جوانان که همانا دانش آموزان مدارس می باشند را وارد خواهد نمود .

مبرهن است که مدیر در واحد آموزشی هم مدیر است و هم رهبر پرورشی و آموزشی و تصمیم سازی ها ،برنامه ها و گفتار و رفتاروی درابعاد گوناگون به خصوص در زمینه ها و عرصه های مالی و تربیتی بسیار درحلقه ی پیرامونی خود اثرگذار بوده و عملکرد او تاثیرات شگرفی را بر همکاران شریف ،دانش آموزان عزیز و اولیاء گرامی آنان به دنبال خواهد داشت و اثرات ماندگار آن درشخصیت ،منش و باورها و کنش متربیان در آینده خود را نشان داده و تجلی پیدا خواهد نمود.

به تحقیق همه ی ما در دوران دانش آموزی خود مدیرانی را شناخته و تجربه نموده ایم که هم از بعد مثبت و هم از جهت منفی رفتار و کردارشان تاثیرات ژرفی را برباورها و کنش ما داشته اند. مدیران محترم واحدها و مراکزآموزشی باید به معنی واقعی در رفتار و عملکرد خود مراقبت و دقت های لازم و کافی را داشته باشند تا روش و منش آنان در اداره ی مدرسه بدآموزی و بد اخلاقی را به دنبال نداشته و الگوی احسن و نکویی را برای دانش آموزان به منصه ی ظهور درآورند تا آنان در آینده جامعه نقش مثبت و سازنده ای را ایفا نمایند.

درمطالب پیش رو به نگارش مطالب و تحریرمصادیقی می پردازم که هم فرصت است و هم تهدید که هم می تواند احیا گر شخصیت و فرزانگی دانش آموزان گردد و هم می تواند دربردارنده ی تباهی و ویرانی منش دانش آموزان شود ، نوع مواجهه و روش و سیاست مدیر مدرسه در رابطه با مصادیق پیش رو بسیار اثرگذار و راهبردی است.

1 - یکی از موارد اخذ مبالغی تحت عنوان کمک مردمی به مدارس است . چنانچه مبالغ درخواستی از جانب مدیر محترم مدرسه بر اساس و مبنای اقناع و توجیه ذهنی و عملکردی و ادله و دلائل متقن آموزشی و پرورشی بوده و هزینه کرد آن نیز شفاف باشد و اطلاع رسانی درست صورت پذیرد نه تنها مانع طرح بسیاری ازحرف و حدیث ها خواهد شد و بدآموزی ها و بداخلاقی ها را به دنبال نخواهد داشت بلکه آموزش های مستقیم و غیر مستقیمی را در نهادینه نمودن فضائل و مکارم اخلاقی چون صداقت ،امانت داری و... را در پی خواهد داشت .

2- اردوها، چنانچه برای برگزاری اردو الف ریال نیاز باشد اما ازدانش آموزان الف +ا گرفته شود که غیرشفاف و توجیه ناپذیرباشد سبب تولید نامطلوبی و ذهنیت کژخواهد گردید که این نگرش منفی تولید شده مولدتربیتی منفی در ذهن دانش آموز و اولیاء وی می گردد.

3-  دراداره ی بوفه ی مدارس باید دقت وافر نمود تا خروجی عملکردی آن سلامت ،پاک دستی و عدم کم فروشی باشد تا آموزش های منفی و ویرانگری چون غش درمعامله ،ناپاکی وسوء استفاده مالی را به دنبال نداشته باشد .

4- برپایی کلاس های فوق برنامه و کنکور که نوع پرداختن و اشاعه ی آن از جهت ضرورت ،برنامه ریزی محتوی و تالیفی بودن تست ها و نتایج آن و خاصه در پاره ای از مدارس غیر دولتی که درسه ماهه ی سوم سال تحصیلی و در فصل بهار چند جلسه ای در یک ماده ی درسی برگزارشده و به آن اکتفا می گردد درحالی که هزینه ی آن به طور کامل از دانش آموز دریافت شده است و یا جلسات آموزشی که هزینه ی آن دریافت شده ولی چند جلسه از آن تشکیل نشده است که تعهدی و تقیدی برای بازگرداندن هزینه ی کلاس تشکیل نشده وجود ندارد، که این موارد و مواردی از این دست بد آموزی و کژآموزی های ویرانگر عدیده ای را در ذهن و عمل دانش آموزان درآینده به دنبال خواهد داشت و ریشه ی بسیاری از بد اخلاقی ها را باید در این گونه تعاملات و رخ دادها جست و جو نمود.

5- نوع و چگونگی کلاس های تابستانی و تجدیدی که بسیار جای مداقه و بررسی دارد و مراقبت ویژه ای را می طلبد ، مثلا عده ای کثیر از دانش آموزان را در کلاس مثلا ریاضی حاضر و مستقر نماییم بدون اینکه به امکان و زمینه ی یادگیری آنان و فراهم بودن زمینه ی مناسب برای پرسش و پاسخ و استاندارهای حداقلی توجه نماییم که این حالت ضایع نمودن حق مسلم دانش آموز و هدردادن وقت  و سرمایه ی اوست  و بدآموزی و بداخلاقی های متعددی را به دنبال داردکه در ساخت فکری و شخصیت دانش آموز درحال و آینده اثر و رویکرد ناپسند خود را نشان خواهد داد.

دانش آموزان آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده را فرا نمی گیرند بلکه از رفتار و عملکرد متولیان امر آموزش و پرورش خود تاثیر گرفته و درجامعه از خود صادر نموده و بروز می دهند .

پس الناس علی دین ملوکهم

یکشنبه, 22 شهریور 1394 21:55 خوانده شده: 3138 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +10 0 --
بهلول 1394/06/22 - 22:46
متاسفانه بنظر مى آيد اكثر موارد ذكر شده در اين مطلب به آنصورت كه بايد در مدارس باشد نبوده و نيست و دخالت انجمن اوليا مربيان يا هيات امنا در مدارس هيات امنايى كه اكثرا انتسابى مديران بوده و بنوعى وظيفه جاده صاف كن براى برخى از مديران و كسب در آمدهاى غير متعارف مثلا بوفه مدرسه به فاميل فلانى بدون نظارت بر اجحاف و كم فروشى ، پيش دبستانى ها به فاميل مدير با اخذ شهريه غير انتفاعى اما در محيط و امكانات دولتى ، كلاسهاى فوق العاده با معلمين دوست و آشنا و دادن حق التدرسهاى آنچنانى ، دادن دوخت لباس و اونيفورم به فلان آشناى هيات امنا و بسيارى كارهاى اجرايى سود آور كه نظارتى بر آن نيست منجر به آن شده كه مديريت برخى مدارس دولتى و هيات امنايى در برخى از مناطق ، سرقفلى داشته و از در آمد آن خيلى ها منتفع شده اند كه سالهاست نظارتى بر آن نيست
پاسخ + +8 0 --
فرهنگی 1394/06/22 - 23:57
متاسفانه نظارتی درخصوص امور مالی آموزشگاهها از جمله بوفه ها ،کمک های مردمی، کلاس های فوق برنامه و... به عمل نمی آید وبعضی ازمدیران مدرسه را برای خودشان مغازه ومنبع درآمد درنظر می گیرند تا رهبر امور آموزشی وپرورشی.بنده کاملا با ایده حضرتعالی موافقم.
پاسخ + +4 0 --
فرهنگی 1394/06/23 - 01:07
جناب مرادی خدا قوت وچند شبه وسوال :
1.در خصوص بند 4 که ان رابیشتر به مدارس غیر دولتی نسبت داده اید معروضم که نمونه تمام عیار این دست تخلفات یک مدرسه پسرانه نمونه دولتی در منطقه خودتان است که گوی سبقت را از مدارس دولتی وغیر دولتی ربوده است جنابعالی که خوب نقد میکنید ودر اداره سمت مشاور ریاست رادارید واز تخلفات این مدرسه اطلاع کامل هم دارید !برای رفع آن چکار کرده اید ؟ تظلم خواهی ما چرا به گوش ریاست نرسید ویا اگر رسید پس....؟ چقدر وجود شما در به گزینی مدیران مفید فایده بوده است ؟شما سمت مشاو. رییس را دارید ولی در کمیته انتصابات نقشی ندارید !این سیاه بازی رییس منطقه که از ترس یا به فرمان بالا دستیها شما را وارد گود اداره کرده است تا کی باید ادامه یابد؟جناب مرادی شان شما درحد یک ریاست منطقه است دبه تنهایی از بیشتر مدیران مناطق با کفایت ترید.پس تادیر نشده .....
پاسخ + +4 0 --
فرهنگی 1394/06/23 - 01:12
ادامه


درخصوص بند دو هم عرض میشود شرع وعقل ایجاب میکند پول دریافتی از اولیا برای دانش آموزان ودر همان سال تحصیلی هزینه شود نه اینکه تلنبار شود و50 ملیون 50 ملیون به حساب اداره ریخته شود که البته شرعا جایز نیست ونوعی غش وتلبیس آموزشی است ومسلما اولیا به آن رضایت ندارند. در این باب هم بهترین الگوی زورگیری یک مدرسه دخترانه بادبدبه کبکبه ابتدایی در تهرانسر است که درکندن پوست اولیا ودرآوردن آه ونفرین ازنهادشان ید بیضایی دارد اتفاقا موردتمجید ریاست منطقه هستند وامسال هم یه غیر دولتی با مشارکت کار شناس مسوول غیر دولتی منطقه تاسیس کردن که بابت دستخوش یه صد تایی هم شاگرد هدیه گرفتند

درخصوص مواردیک وپنچ هم عارضم که این درد دامنگیر همه مدارس است وشما حضرات هم با اطلاع کامل از این آسیبهای متواتر ودارای سابق تنها کاری که برای رفع مشکلات نمودید عوض کردن ضربدری وخنده دارمدیران بود که در مورد دبیرستنا پشرانه ای که گفتم حتی زحمت این کار راهم به خودتان ندادید.
پاسخ + +6 0 --
فرهنگی 1394/06/23 - 01:21
ادامه
جناب مرادی عزیز گله بسیار است اما ما فهمیده یم که رییس منطقه گوش شنوایی ندارن و گویا گوش ایشان فقط عادت به شنیدن تمجید وبله قربان گویی دارد
همه موا ردی که شمردید کامل ومفید بودند اما سرور گرامی :اکثر ما این سخنان راباور وقبول داریم اما انگار آب از سرچشمه گل آلود است و تصمیم سازان اداره وحتی تصمیم گیران چندان ارزشی برای این سخنان به حق قایل نیستند که هیچ بر عکس آن هم عمل میکنند.
ودر آخر یک پیشنهاد :از مقاله تان چند کپی گرفته وبه رییس ومعاونین و...در اداره تقدیم کنید شاید تصمیم بگیرند کمتر خودشان را به خواب بزنند .
برایتان بخصوص تازمانی که در این اداره اید توان مضاعف وصبر وتحمل ایوب آرزومندم.
پاسخ + +10 0 --
مطلع 1394/06/23 - 07:32
آقای مرادی استاد عزیز بسیار کارشناسانه به موضوع ورود کرده اید . اما اگر مردی منطقه ی خودت را اصلاح کن ، به طور جدی درآن منطقه حمیت واراده ی قوی برای مبارزه با فساد وجود ندارد
پاسخ + 0 0 --
همکار اداری 9 1394/06/23 - 09:01
اتفاقا رییس منطقه 9 قویا دوست داره آدم های ضعیف وبله قربانگوی متخلف ددرش جمع کنه که یه جور بردگی اداریه تو این اداره رییس یه بار یه ...نابلد ومتملق و عاشق پست و....رو به زور به پرورشی تحمیل میکنه که به خاطرش مجبور میشه چند تا کارشناس خوب رو تو اون قسمت از دست بده وبعد هفت هشت ماه مجبور میشه ورش داره تو یه قسمت دیگه بنده ... رو میشناسم که انگار گماشته ومباشر رییسه نه کارشناس مسوول اداره ومنتظره ببینه رییس کی سرش درد میکنه تا براش جوشانده گیاهی تو اداره دم کنه و.....واتفاقا ... مورد نظر بازندگی دوگانه ای که داره بعید به نظر میاد از دلسوزان نظام باشه ودر بی ادبی به همکارای اداری وجاسوسی رییس وتخلفات مالی هم خوش سابقه اس سری به حسابداری اداره بزنید تا متوجه دریافت اضافه کار نابرابر اقایون این قسمت با بقیه اداره بشین ..بنده موندم کارشناس مسولان ارارزیابی وشکایات و حراست دقیقا به خاطر کدام ویژگی برجسته تو این پستن ؟کار کمیته انتصابات اینجا چیه ؟وهزار ویه درد دیگه
برادرم همت کنید واز خودتون شروع کنین.
پاسخ + +6 0 --
همکار فهنگی 1394/06/23 - 08:10
آقای مرادی من که دیگر به سختی به کسی اعتماد می کنم حتی شما(جسارتا).
صورتها و حرف های زیبا و...... اما عملکردهای زشت و منفعت طلبانه.آیا شما شاهد نبودی که چه انتقادها و چه ..... ها یی در مورد مدرسه پسرانه نمونه دولتی شهید ..... گفته شد، مدیریتش در ابتدا عزل گردید و چه و چه شد ، امارییس اداره نمیدانیم به چه دلیل این فرد پر از مشکل را دوباره به کار گمارد. آیا نباید آن را مصداق کد خدا را ببین و ده را بچاب قلمداد نمود؟و البته شما که در اداره هستید خودتان چکار کردید؟چرا نتوانستید موثر باشید؟ و جناب آقای مرادی چرا به شما شک نکنیم؟موضوع نظارت و بازرسی در اینجا فقط در حد حرففففففففف است.
پاسخ + 0 0 --
همکار اداری 9 1394/06/23 - 09:15
هیچی اخوی ایشونو عزل نکردن وگفتن باید شان مدیر حفظ بشه انگار فقط ایشون شان داشتن واولیا و دانش آموزای بدبخت وهمکاران اون مدرسه وبقیه مدیرای عزل شده شان نداشتن فاجعه بدتر اینکه امسال این آقا یه مشاور آوردن برا بچه های پیش دانشگاهی که مثل خودشون در فحاشی وتوهین به بچه ها خوشنام هستن بله برادر کدخداروببین ده روبچاپ رو عالی فرمودین .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/23 - 11:15
هر چه بگندد نمکش می زنند وای به ..........
رییس اداره در مورد این کارش به ما پاسخگو نیست ٬ ودیگران ( همکاران والدین و دانش آموزان) را قابل نمی بیند، اما خدا را چه میکد؟حق خوری هایی که مدیر این مدرسه در حق همکاران و دانش آموزان و والدین آنها کرده است دامن رییس اداره را هم خواهد گرفت.
رییس این مدرسه ( دبیرستان نمونه دولتی شهید ........ ) آه دیگران را به دنبال خودش دارد و خیر و برکات آن را در زندگی خواهد دید ، دعای خیر ما هم به دنبالش است.
پاسخ + 0 0 --
همکار اداری 9 1394/06/24 - 00:15
همکار معلم عزیز اتفاقا رییس انجمنتون با قشون کشی ا مدن دست بوس رییس وخواهان ابقای این مدیر شدن.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/06/24 - 20:13
حالا پیدا کنید پرتغال فروش را. .........
پاسخ + 0 0 --
همکار 1394/06/25 - 06:08
منظور از شان. روابط پشت پرده است، شک نکنید
ترکیب درامد بالای مدرسه ،در دبیرستان نمونه دولتی پسرانه شهید ..... و بله قربانگو بودن و....... بودن و باز هم ........ بودن !! ترکیب خیلی جالبی است که رییس اداره و مسول ارزشیابی نمی توانند از آنها بگذرند
پاسخ + +9 0 --
فرهنگی 1394/06/23 - 08:15
اتفاقا مدیرانی که از همه این راهها خوب بلدند گوش اولیاء بیچاره را ببرند و پول کلان به جبیب مدرسه و اداره بریزند، رو سر رئیس اداره جا دارند. معلومه که ازشون حمایت میشه وبدون هیچ نظارتی دستشان را بازمیگذارند که بیچاره اولیا را بچاپند..

نمونه اش حمایتهای حاج آقا گرینوفرئیس اداره منطقه 12
از مدیران مدارس...، و.....
پاسخ + +8 -2 --
فرهنگی 1394/06/23 - 12:21
برادر گرامی جناب آقای مرادی شجاعت و جسارت جنابعالی در بیان حقایق و واقعیت های تلخ اداره آموزش وپرورش منطقه9 قابل تحسین است.اما متاسفانه همانگونه که خود در جریان هستید مسوولان مربوطه اداره هیچگونه نظارتی بر عملکرد مالی واداری مدیران واحد آموزشی نداشته وندارندچرا که با توجه به گزارشات واصله از سوی همکاران آنها کاملا از تخلفات مدیران خود مطلع هستند اما به علت مسایل پشت پرده حتی به خود زحمت نمی دهند که از مدارس متخلف بازرسی نمایند نمونه بارز آن تخلف آشکار مدیر مربوطه در برگزاری کلاسهای تجدیدی پایگاه تابستانی94 .با توجه به اینکه از تخلفات مربوطه اطلاع کامل داشتند که البته این خود مصداق ماده 8 تخلفات اداری مسولین میباشد که سهل انگاری مسولان در قبال تخلفات مدیران تحت امر تخلف اداری محسوب می گردد
پاسخ + +8 0 --
نماینده معلمان 1394/06/23 - 13:51
برادر بزرگوار خیلی زیرکانه ومتقن مشکلات را بیان فرمودید به موارد ارائه شده سرویس مدارس و واگذاری کارهای عمرانی به نزدیکان و یا افرادی که پورسانت خوبی به مدیر میدهند را میتوان اضلفه نمود برای برون رفت از این چالش ها 3کار را باید انجام داد 1-آموزش و آشنایی مدیران به چگونگی عملکرد قانونی در رابطه به مسائل مالی واداری وآموزش وپرورشی مدرسه بطور واقعی
پاسخ + +5 0 --
نماینده معلمان 1394/06/23 - 13:52
2-روشهای پیشگیرانه برای
جلوگیری از انحرافات مالی واداری احتمالی در مدارس مانند فرم های ویژه برای ساماندهی فرمهای ویژه برای تک تک دانش اموزان در مورد میزان ونحوه پرداخت پول بابت موارد مختلف و بررسی وارائه بیلان مالی توسط مدیر وانجمن اولیا و ورود واقعی وغیر تشریفاتی اجمن اولیا در بحث عملکرد کرد مالی وآموزشی مدرسه بطور مستدل ومستند 3- بازرسی های میدانی محسوس ونامحسوس بطور واقعی وغیر فرمایشی از عملکرد مالی وآموزشی وساماندهی نیروها 4- سنجش عملکرد مدیر ومعاونین توسط معلمین و دانش آموزان بر اساس فرمها های از پیش طراحی شده با تلفن وامضاء دانش آموز وجمع آوری آن توسط انجمن اولیا و نماینده معلمان وارائه نتیجه پس از تجزیه وتحلیل به مقطع وبازرسی منطقه آموزش پرورش مربوطه برای رتبه بندی کردن عملکرد مدیران مدارس
پاسخ + +4 -1 --
همکار 1394/06/23 - 15:13
عجب!!!!
یک وقتی لباس آموزش و پرورش برایمان چقدر سفید وپاک بود وآن ، زمانی بود که در کلاس بودیم و ما بودیم و بچه ها !
وآن زمانی بود؛ که با مناسبات اداری آشنا نبودیم و از آنها اطلاع نداشتیم.
وقتی باذاین چیزها آشنا شدیم آرزو کردیم کاش این لباس چرکین ومتعفن را هیچگاه نمی دیدیم.خدا کند این مسایل روی رابطه مان با بچه ها اثر نگذارد.
آقای رییس اداره !
کجارفت آن حرفهای قشنگ قشنگ ؟
چه رابطه ای بین شما و مدیر یت دبیرستان نمونه دولتی شهید ...... وجود دارد؟ که عزل را به نصب تبدیل کرد؟ کجا رفت آن انتقاد هایی که به مدیریت قبلی منطقه می گرفتید تا خودتان را جا کرده و موجه جلوه دهید؟ فقط می توانیم بگوییم متاسفیم متاسف!!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/23 - 15:39
طفلکی نیاز به پست دارد.
لذا هر کس را مسئولین بگویند حاضر است فحش بدهد .
پاسخ + +15 -3 --
نیلوفری 1394/06/23 - 15:33
برادرعزیزم مطلب بسیارجامع وکامل بود انشاالله موفق وپیروز باشید
پاسخ + +1 -2 --
ناشناس 1394/06/23 - 15:56
وقتی مدیر یک مدرسه هم باید کسب در امد کنه و هم خرج مدرسه رو بده و حق التدریس دبیران مدرسه را در فوق برنامه ...قطعا متهم به فساد مالی میشه و برای همه همیشه این شایبه وجود داره که مدیر داره تخلف میکنه ...در گذشته ای نه چندان دور از طرف اداره بصورت ما هانه ملزومات جنسی مثل کا غذ و جوهر و قند و شکر و... وهر سه ماه تنخواه گردانی در اختیار مدیر مدرسه قرار می گرفت که بعد از تسویه با اداره برای سه ماهه بعد تنخواه جدید می گرفت ..اون موقع این تخلفات خیلی کمتر بود و حساب و کتاب درستتری بود و مدیر یک فرد اموزشی بود نه یک ادم اقتصادی و در امد زا ...الان اگر مدیری نتونه پول از اولیا بگیره مغضوب اداره س ...خدای نکرده از اداره کمک مالی بخواد میگن منی تونی برو اقا ...وای بحال مدیرانی که در مدارس با اولیا و دانش اموزان فقیر کار میکنند ...
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/23 - 20:34
آقای مرادی عزیز
از شما ممنونیم که حتی با رفتن به اداره دست از انتقادهای سازنده تان برنداشتید، و مطمئن باشید در اولین فرصت شما را برخواهند داشت .پس باستید و حرف خودتان را بزنید.
بله قربانگوها عزیزند اما بدانید که بادمجان بم آفت ندارد.ارزش آنهایی که چشم به دهان رییس می دوزند مانند چوب رها شده ای هستند که جریان آب آنها را به هر طرف که بخواهد می برد.از خودشان اراده ای ندارند وآزاد منش نیستند.
اما بالاخره دست افراد " زورکی نصب شده ی مجدد " هم رو خواهد شد و خدا بزرگ است.
پاسخ + +5 0 --
ابراهیمی 1394/06/23 - 18:28
وضعیت نظارت درمنطقه ی 9برروی مدارس بسیار ضعیف وحتی
می توان گفت رها شده است وبه نظر می رسد اراده ای برای برطرف کردن آن وجود ندارد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/23 - 22:09
ای کاش یک نظارت بر خود اداره داشت؟
پاسخ + 0 0 --
همکار اداری 9 1394/06/24 - 00:23
آخ گفتی قربون دهنت. گیریم که بخوان نظارت کنن چجوری! بعضی از بچه های حسابداری که خودشون زیر بلیط اکثر مدارس دولتی وغیر دولتین یا دفاتر مالیاتی غیر دولتیها رو مینویسن یا مسول حسابداری مدارس دولتین؟!
کارشناس مسوول... که یه شراکت پنهان با یه مدیر داره وغیر انتفاعی زده خوب عزیز دل برادر بیشتر تخلفها هم مالیه دیگه !مگه نه ؟حالا کی باید کیو بازرسی کنه؟مگه چاقو دسته خودشم میبره؟
اوضاع رییسم که معلومه مدارس متخلف بخصوص مدارس خاص وپول ساز حکم چاه نفت اداره رو دارن و قلک رییسن .چرا باید نظارت شن ؟!فهمیدی همکار عزیز؟
پاسخ + 0 0 --
ف .ح 1394/06/24 - 00:50
همکار فرهیخته جناب مرادی: سلام علیکم ،حقیقتش دو سه روزی است که با بعضی از همکاران که اتفاقا دوسه تایی از آنها در اینجا مطالبی هم مرقوم فرموده اند درخصوص مرقومه حضرتعالی بحث میکنیم ؟ حقیر تاکنون ترکیبات وعباراتی نظیر :مهندسی معکوس فعل معکوس و....بسیار شنیده ام و وقتی دست نوشته شما را خواندم بی مقدمه این ترکیب در ذهنم نقش بست : مهندسی آموزشی معکوس
پاسخ + 0 0 --
ف .ح 1394/06/24 - 00:52
ادامه
دست مریزاد بسیار هوشمندانه ودر قالب نقدی تلخ ،عریان وفاخر مشکلات موجود در منطقه 9 را جمع آوری ومدون کرده اید!شاید درنگاه اول مقاله شما مقاله ای با مخاطب عام وهمه شمول به نظر آید که به کلیاتی قابل طرح پرداخته !ولی با کمی مداقه واندیشه وهمچنین حلاجی مواد موارد مقاله به صراحت میتوان فهمید که نوک نیشتر نقد وجراحی شما اگر نگوییم فقط ،باید بگوییم غالبا منطقه 9 را هدف گرفته است. دراین نوشته قلم شما مهربانتر از مقاله قبلی شما درخصوص منطقه 9 است ولی زهر پنهان در کلامتان کاری تر است .واین یعنی پیشرفت شما در هنر نقادی

سرور ارجمند : بسیار مسرورم که در این مدت کمی که در اداره تشریف دارین اینقدر جامع ووافی منطقه را شناخته اید تحلیل امروزتان به اضافه مقاله قبلی تان در خصوص ریاست منطقه 9 نشان داد نان به نرخ روز نخوردن هم هنر قابل ستایشی است .
انشالله در پناه حق محفوظ ومنصور باشید.
پاسخ + 0 0 --
مریم 1394/06/24 - 12:38
موافقم همکار ف ح
پاسخ + +2 0 --
همکار 1394/06/24 - 20:10
من تعجب نمیکنم ،وباز هم تاکید میکنم « تعجب نمیکنم » اگر رییس منطقه ۹ والبته افراد مورد بحث در اینجا مثل مدیریت مدرسه ... در مقام پاسخگویی بر نمی آیند.والبته پاسخی هم فکر نمی کنم که داشته باشند.آنها در جاهایی که یکطرفه به قاضی می روند مرد میدانند.اما در اینجا خودشان را به کوچه علی چپ می زنند.
آقای مسول ارزشیابی ! شما چرا سکوت میکنی؟ اگر در عملکرد اداره و البته عملکرد خودت مشکلی نمی بینی از خودت دفاع کن!!!!!!؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
همکار اداری 9 1394/06/25 - 00:29
اتفاقا مسوول ارزیابی فرمودند که این آقا را عوض نمیکنیم تا شآنشان حفظ شود چه دفاعی؟
پاسخ + 0 0 --
احمدی 1394/06/25 - 17:27
شان مدیر یا. شان. روابط پشت پرده ی بعضی ها ؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
زهرا 1394/06/25 - 21:57
آخه از مسوول ارزیابی وعملکرد بیشتر از این هم انتظار نمیرفت سواد که نداره کار بلدی که نداره برش که نداره اما هر وقت میری یه چیزو خوب داره که تحویلت بده :ارادت
پاسخ + +2 -1 --
اناشناس 1394/06/25 - 22:22
آرییس منطقه ۹
معلوم است که نتوانسته ای جا باز کنی که همکاران اینقدر دل پری از عملکردت دارند.
خریدن احترام بازور نمی شود .احترامت را از دست داده ای!
پاسخ + 0 0 --
همکار اداری 1394/06/27 - 01:12
ایشون احترام رو باج دادن وزور بدست میاره لا دیکتاتوری وخود رایی تمام
پاسخ + +6 0 --
حسینی 1394/06/26 - 00:11
آقای مرادی باور کنید که تو اون اداره تنهایید ویه دست صدا نداره خدا کمکتون کنه
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/06/26 - 14:45
هر چه بگندد نمکش میزنند-وای به روزی که که بگندد نمک!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
همکار 1394/06/29 - 18:42
اگه زمان خاتمی بود ،این فرد ( مدیر دبیرستان...) نمیتوانست با جنگولک بازی مدیر بشه ویا حداقل دوام بیاره ،چون معلم ها در تعیین مدیر نقش داشتند ،و کسی که منفوره در اون وقت جایی نداشت.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور