صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

نبی اله ابراهیمی / عضو هیات رئیسه پارلمان معلمان خراسان رضوی

شاه کلید حل مشکلات آموزش و پرورش حل مشکل معیشتی معلمان است

نقش آموزش و پرورش و منزلت معلمان در توسعه پایدار   نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند. امام خمینی (ره) کلید سعادت و شقاوت جامعه را در دست معلمان دانسته، در این باره چنین می گویند: همه سعادت ها و همه شقاوت ها انگیزه اش از مدرسه هاست و کلیدش [در] دست معلمین است.

بدون شک شغل معلمی، شغل بسیار حساس و پیچیده‌ای است. این شغل از آن دسته شغل‌هایی است که نه می‌توان برای انجامش مَبلغ تعیین کرد و نه می توان در مواجهه با معلمان از روش های کاسبکارانه و زیرکانه استفاده کرد تا اثبات شود که حقوق آنها پرداخت‌ شده ‌است!

با کمال تاسف امروزه معلمان کشور در تامین نیازهای اولیه زندگی خود درمانده‌اند و عموما زیر خط فقر به سر می‌برند و این امر به منزلت آن‌ها آسیب زده است. مشکلات معیشتی از مهم‌ترین مشکلاتی است که جامعه فرهنگیان سال‌هاست که با آن دست به گریبان است. نارضایتی معلمان از وضع معیشتی موضوع امروز و دیروز نیست و سابقه ای 44 ساله دارد. علی ‌رغم تمام اعتراضاتی که به این موضوع شده اما هنوز اقدام مفیدی در این باره صورت نگرفته است و چرخ معیشت معلمان همچنان لَنگ می‌زند! و این موضوع موجب کاهش انگیزه‌های شغلی معلمان شده و آینده روشنی را برای کشور ترسیم نمی‌نماید.

اگر بپذیریم یکی از پایه های اصلی زیر ساخت اقتصاد، داشتن سرمایه انسانی بالنده، خوش فکر، اخلاق مدار و خلاق می باشد به سادگی اذهان خواهیم نمود که تنها از راه توجه به تقویت بنیه های مالی و پشتیبانی معلمان سرآمد و کارآمد است که می توان به تعلیم و تربیت نسلی پویا، خلاق و اخلاق مدار و باسواد دست یافت نه از کارمندان منفعل، حقوق بگیر و مستاصل.

وقتی آمریکا ژاپن را با خاک یکسان و نابود کرد، ارتش و سرباز و پلیس و همه چیز را از آنان گرفت. ژاپنی ها فقط دو تا کار اساسی انجام دادند یکی بها دادن به معلم تا حد افسانه ای و دوم بها دادن به کار فوق برنامه و فعالیت های گروهی؛ به همین سبب در ژاپن بالاترین منزلت اجتماعى و حقوق را معلمان دارند.

وقتى ما بدانیم که زیر بناهاى فرهنگى و ستون هاى پدید آوردن جامعه معلمین هستند، طبیعى است که باید از لحاظ اقتصادى به آن ها توجه شود. اگر همه ابعاد زیر ساختی آموزش و پرورش درست باشد و فقط و فقط به همین یک مشکل یعنی عدم ایجاد انگیزه شغلی و مادی معلم توجه نکنیم فاجعه است.

وقتی معلمان در حل امور جاری زندگی خود ضعیف باشند هرگز نمی توانند به پیچیده ترین مسائل تربیتی و آموزشی دانش آموزان سرک بکشند چه برسد به تغییر و پالایش و حل آن ها، معلمانی که در شغل دوم و سوم اسیر باشند قطعا دیالوگ آنان در خواست رفع و رجوع مشکلات شغل های غیرآموزشی و تربیتی خواهد شد و هیچگاه به حرفه ی اصلی خود نمی توانند نگاهی داشته باشند. معلمان خسته، درمانده و مقایسه گر قربانی اقتصادند و این زنگ خطری است که مسئولان تدبیری بیاندیشند تا نشود که لشکریان عرصه فرهنگ قدم به قدم عقب نشینی کنند و فرهنگ قربانی اقتصاد گردد.

باید بدانیم  معلمی که آسیب چند شغله بودن برایش وجود دارد، معلمی که دغدغه ی درمان خود و خانواده اش را دارد، معلمی که دغدغه اجاره منزل اذیتش می کند، معلمی که از پس هزینه سفر به خوبی بر نمی آید، معلمی که برای کسب تجربه و دریافت روش های نوین آموزش نمی تواند به کشور ها و مراکز آموزشی معتبر دنیا سفر کند، معلمی که ناعدالتی های موجود و تبعیضات ناروا آزارش می دهد، معلمی که شرمنده اهل و عیالش است چرا که درآمد کارمندی دیگر سازمان ها را به رخش می کشند، معلمی که حق بازنشستگی اش مانند سایر ارگان ها و سازمان ها ی دیگر یک روزه پرداخت نمی شود، معلمی که تمام فکر و ذکرش اقساط و بدهی های بانکی است. معلمی که دریافتی اش به هیچ وجه کفاف زندگی اش را نمی دهد و هنوز دهم ماه نشده به فکر قرض برای گذران زندگی تا آخرماه است، معلمی که برای دریافت وام یک میلیونی، به هر دری می زند، معلمی که بعد سال ها خدمت آرزوی خرید وسیله  نقلیه را با خاطراتش به خانه بازنشستگی اجاره ای می برد. معلمی که توان خرید جهیزیه فرزندش را ندارد. معلمی که توان فرستاندن حتی یک فرزند را به دانشگاه و تامین هزینه های تحصیلش را ندارد ... ؛ با این اوضاع و اوصاف آیا می توانیم بگوییم در چنین جامعه ای توسعه انسانی و تربیت نسل فردا، به دست معلمین متخصص و توانمند اتفاق خواهد افتاد؟

پس بایسته است که همه ی مسئولان ارشد کشور جهت پویایی جامعه در برنامه های کلان، ضمن تناسب منطقی اعتبارات حوزه اقتصاد و عمران با فرهنگ، به ویژه توسعه انسانی در پشتیبانی از آموزش و پرورش سنگ تمام گذاشته و هیچ عذر و بهانه ای آنان را از این مهم غافل نکند. شما دولت مردان و وکلای ایران زمین هم یادتان بماند اگر توسعه انسانی و فرهنگ را اصل بدانید، در خط مقدم با فراهم نمودن تجهیزات نرم افزار و سخت افزار در برنامه مدون معلم اصل و مبنا قرار می گیرد و در چنین حالت است که برای انسان و تربیت او و آینده کشور دغدغه دارید و بدون شک در راه توسعه منطقی گام بر خواهید داشت و با قبول ارزش گذاری و تکریم آرمانی معلم و نقش های  حرفه ای اش، از شعارهای توخالی و پوپولیستی جهان سومی پرهیز خواهید نمود تا ماندگاری هویت و فرهنگ و اصالت سرزمین خود را تضمین نمایید.

اگر به آنجا رسیدیم که دریابیم معلم از چاه نفت با ارزش تر است، آنگاه می توانیم بگوییم ما حرکت خود را به سوی توسعه ی حقیقی آغاز کرده ایم.

بدون شک، هیچ برنامه ای هرچند مترقی و پیشرفته در عرصه تعلیم و تربیت، بدون توجه به عنصر رضایت مندی شغلی معلمان، به سلامت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید. در جامعه ای که معلمان نگران تامین معاش یومیه خویش باشند، به طورحتم ابتدایی ترین برنامه های اجرایی هم باشکست مواجه خواهند شد.

در برنامه راهبردی امنیت ملی جهان پیشرفته در قرن 21 به بالاترین مسئول اجرایی کشور ماموریت می دهد تا برنامه دقیق، جامع و فراگیری را برای پیشگیری از بروز نگرانی های حرفه معلمی، افزایش حقوق معلمان، بهبود و پشتیبانی زیر ساختی، تهیه و تدوین نمایند و نیز تعلیم و تربیت به عنوان امری اساسی و استراتژیک و تعیین کننده در برنامه مزبور مورد تاکید قرار گیرد.

کلید توسعه جامعه در آموزش و پرورش و شاه کلید آن در دست معلمان است. امروزه در جهان موفق، نقش معلم و اهمیت کارکرد حرفه ای او چنان مورد توجه است که بر معلم نقش هایی فرا حرفه ای داده اند و موفقیت و پیشرفت آینده جامعه خود را از دستان پرتوان معلمان مسلط بر علوم میان رشته ای «متخصصان حاذق و لایق و پر انگیزه» بدست می آورند، به همین جهت آموزش و پرورش در کشور های پیشرفته از قالب اولویت استراتژیک خارج شده و به آیتم نیاز درجه یک صعود کرده است و نقش معلم که تا دیروز صرفا آموزشی و تربیتی بوده فراتر رفته و نقش های فرا حرفه ای بر معلمان داده اند.

اینکه معلمان ما پذیرش نیاز به معلم به عنوان متخصصین امر تعلیم و تربیت و تربیت کننده ی انسان را خواستارند، نیازی پذیرفته شده در   کشور های پیشرفته و در حال توسعه است که؛ نیازی درجه یک و حیاتی برای بستر سازی زندگی بهتر و محیط زیست آرام، سرشار از صداقت و یکرنگی، و مهربانی برای تک تک افراد جامعه را توسط معلمان رقم می زند. لذا شایسته و بایسته است که مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز جامعه تربیت انسان را نه سرمایه گذاری بلند مدت بلکه نیازی درجه یک و حیاتی و حقی اساسی برای همه ی انسان های این سرزمین تلقی نمایند و حق مادی و معنوی معلمان را با میزان تخصص بپردازند نه پنداره ی خائنانه و ظالمانه و غیر انسانیِ و نه با باریک بینی، کوته فکری و بی عدالتی او را کارمند اضافی دولت تلقی نموده و با دلایل بی اساس با حداقل حقوق کارمندی از او انتظارات تخصصی طلب نمایند.

معلم در هیچ کشور پیشرو، پیشرفته و حتی درحال توسعه ای کارمند تلقی نمی گردد و معلمی اساسا کاری تخصصی است. با « نگاه کارمندی » به معلم، نمی توان آموزش و پرورشی ساخت که بار تعیین کننده و اساسی آموزش و تربیت انسان را به دوش کشیده تا انسانی کارآمد به جامعه تحویل دهد. یک کارمند صرفا وظایف محوله را در ساعات کاری انجام  می دهد اما معلمان حرفه ای، با شیوه های نوین مانند درس پژوهی و اقدام پژوهی، مانند یک پژوهشگر محتوی، روش تدریس، اهداف آموزشی و تربیتی و رفتارهای دانش آموزان را بررسی و با تفسیر علمی و توجه به بازخوردهای لازم، تمام توجه و تلاش خود را برای هدایت سیستم به سوی هدف متعالی به کار می برند.

اما متأسفانه نگاه سنتی و واپسگرانه به معلم و عدم تبیین درست نقش های حرفه ای و فراحرفه ای معلم در کشور ما سبب شده است تا نه تنها حمایت های مادی و معنوی از این قشر صورت نپذیرد بلکه حتی بی رحمانه در عمل حقوق مادی و معنوی آنان از کارمندان سایر ارگان ها، نهادها و وزارتخانه ها نیز پایین تر باشد و این رفتار جهان سومی، جاهلانه، ظالمانه و ناروا علاوه بر ضایعات در تربیت بین نسلی و تهی شدن توسعه انسانی موجب رکود و پسرفت شدید آموزشی و تربیتی، و در نهایت خروج وحشتناک نیروهای کارآمد و حرفه ای از این وزارتخانه شده است.

شاید این را مسئولین ندانند؛ معلم با فرهیختگی اش امروز چیزی نمی گوید اما با انتقام پنهان، فردا چیز دیگری را تحویل جامعه خواهد داد که شاید خوشایند نباشد. هرچند باید اعتراف نمود که معلمان نشان داده اند که از فرهیخته ترین و قانون مدارترین اقشار اجتماع هستند. گرچه دل آنها دریای از اعتراض و فریاد است اما تنها با سکوت خود و بدون هیچ گونه شعار سیاسی، خواسته های حداقلی خود را فریاد می زنند. پس لازم می نماید آنانی که در ساحل این دریای به ظاهر آرام حمام آفتاب گرفته اند از ماسه های گرم این ساحل برخیزند و چاره ای بیندیشند،  چرا که بی گمان از آسیب های امواج در امان نخواهند ماند.

نقش آموزش و پرورش و منزلت معلمان در توسعه پایدار   امروزه آینده هرجامعه ای با معلم گره خورده است. اگر خواهان حل مشکلات و تحول در آموزش و پرورش و به تبع آن تحول در جامعه ایران اسلامی هستیم شاه کلید آن حل مشکلات معیشتی معلمان است. معلمان را دریابیم تا جامعه به درستی در همه ابعاد نجات یابد.

جامعه فرهنگیان از دولت تدبیر و امید و وزارت محترم آموزش و پرورش انتظار دارند، ایشان به موازات تلاش برای تحقق سند تحول بنیادین با توجه به شرایط موجود و مقتضیات زمانی، در حوزه منزلت، معیشت و رفاه معلمین عزیز و پرسنل اداری و رفع مشکلات ساختاری آموزش و پرورش  بیش از پیش توجه و عنایت داشته باشند و از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می رود به رسالت ملی و انقلابی خود در این مقطع حساس به شایستگی عمل نموده و اميدي روشنگر را در ميان فرهنگيان و خانواده ها و همه آحاد جامعه براي آموزش و پرورشي پربار و رو به جلو و تحول خواه پديد آورند. و با عنایت به شان و منزلت آموزش و پرورش و به تبع آن معلمان، گامی موثر و عملی در جهت بهبودکارایی سیستم و وضع معیشتی معلمان دلسوز و تاثیرگذار بردارند.

هرچند جامعه نجیب و فهیم فرهنگی با درکی درست از تنگناهای مالی کشور و دولت، در بخش آموزش و پرورش به خوبی واقف است و می داند که حل مسایل انباشته شده نیازمند زمان، عزم ملی و همراهی همه نهادهای حکومتی است، لذا همچنان که درگذشته نشان داده تا پای جان به پای انقلاب، ایران و آرمان های رفیع امام (ره) و شهدای گران قدر ایستاده و این ایستادگی تداوم خواهد داشت و پیوند فرهنگیان با انقلاب، ناگسستنی است.

در پایان امیدواریم حالا که به پشتوانه مقاومت مردم در این چند سال تحریم و عظمت شهدا، وحدت ملت، هدایت ها و حمایت های رهبر معظم انقلاب و اتحاد و همدلی دولت و ملت همگان از طعم شیرین معجزه آسای گفت و گو و تعامل جمهوری اسلامی ایران با جهان متلذذ شدیم  به رغم بادهای ناموافقی که از داخل و خارج کشور می وزد، گام های نهایی نیز برداشته شود و برجام هسته ای تثبیت و مسجل شود و در آینده ایی کوتاه، وضعیت اقتصادی داخل کشور بهتر شده و روزگاری بهتری برای عموم هموطنان عزیز، بخصوص جامعه فرهنگیان کشور رقم خورد.


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چهارشنبه, 18 شهریور 1394 13:32 خوانده شده: 19716 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +63 0 --
گرایلی شور 1394/06/18 - 14:43
همکارمحترم جناب آقای ابراهیمی! بسیار جامع و کامل نوشته اید.متاسفانه چنین بنظر می آید که مسئولین محترم کشورمان برای حمایت آموزش و پرورش از حرف و سخن فراتر نرفته و نخواهند رفت حتی کسی به سخنان مقام معظم رهبری(البته با هزار تاسف) وقعی نمینهد! چون حرف ایشان هم در حد همان حرف باقی مانده است!!!!
سند تحول بنیادین با عدم رضایت معلمان از شغل معلمی، کاغذ پاره ای بیش نیست!
پاسخ + 0 0 --
معلم مشهدی 1394/06/18 - 18:54
عالی بود اما کوگوش شنوا و عمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
معلم نجابت زده 1394/06/19 - 10:26
اون وقت که شرافت رو از ما گرفتند و انگ نجابت به ما زدند، هدفشون این بود که معلم نجیب فقط به معنویات فکر کنه و با اون زندگی کنه و اونقدر نجیب باشه که معنویات رو بذاره روی چشماش و هیچ گاه هم شکایت نکنه.
سهم ما شد معنویات و خودشون مادیات بی ارزش رو برای خودشون گرفتند.
"حالا دیگه وقتش شده که شرافت ما رو به ما پس بدند و نجابت رو برای خودشان نگه دارند."
پاسخ + +62 -1 --
علي 1394/06/18 - 14:47
حقوق معلمان اگر 5ميليون نشود ما تدريس نمي كنيم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/19 - 00:48
اتفاقا کم میدن که تدریس نکنیم و دانش اموز با سواد تحویل جامعه ندهیم چون برای . . . ضرر داره!!
پاسخ + +49 0 --
عزیزی 1394/06/18 - 14:52
امروزه کشورهای جهان سوم و در حال توسعه هم آموزش و پرورش را اولویت خود قرار داد ه اند مثل امارات و عربستان. متأسفانه مسئولین ما همچنان در خواب غفلتند یا خود را به خواب زده اند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/18 - 22:01
به خواد زده اند!‏
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/18 - 22:01
به خواب زده اند!!‏
پاسخ + +35 -1 --
ناشناس 1394/06/18 - 15:58
تنها خدمتی که این دولت و نظام در این سی و چند سال در قبال معلمان انجام داده فقط گرامیداشت مقام معلم و شعر و مقاله و شعار برای معلم در رسانه ها و خطابه هاست..
پاسخ + +38 0 --
معلم رویایی 1394/06/18 - 16:01
"اگر به آنجا رسیدیم که دریابیم معلم از چاه نفت با ارزش تر است، آنگاه می توانیم بگوییم ما حرکت خود را به سوی توسعه ی حقیقی آغاز کرده ایم."
پاسخ + +41 0 --
همکار 1394/06/18 - 16:17
شاه کلید حل مشکلات آموزش و پرورش حل مشکل معیشتی معلمان است
پاسخ + +35 0 --
همکار 1394/06/18 - 16:18
شاه کلید ======== حل مشکل معیشتی
پاسخ + +38 0 --
معلم 1394/06/18 - 16:19
از این به بیان وانعکاس درد دل معلمان می پردازید بی نهایت سپاس
پاسخ + +42 -1 --
معلم 1394/06/18 - 16:20
جناب استاد ابراهیمی دست مریزاد شاید گرهی باز شود
پاسخ + +44 0 --
جعفری 1394/06/18 - 16:21
از پیگیری و دفاع حضرت عالی از مطالبات همکاران در پارلمان معلمان متشکریم
پاسخ + +41 0 --
معلم 1394/06/18 - 16:25
خیلی زیبا نوشته اید متشکرم
پاسخ + +35 0 --
بهلول 1394/06/18 - 18:21
اينكه معلمى كارى سخت و زيان آوراست و برروى جسم و روان اثر دراز مدت مى گذارد ، اينكه معلم كارمند است يا هرچيز ديگر ، اينكه معلمى شغل انبياست يا اصولا چه كسانى اين شغل را انتخاب مى نمايند ، اينكه معلمين از تحصيلكرده ترين ، سالم ترين ، فداكارترين ، صبورترين اقشار جامعه هستند ، اينكه فرزندان اين آب و خاك و آينده جامعه در دست آنان پرورش مى يابد همه را كنار بگذاريد و فراموش كنيد فقط بدانيد فقر دين و ايمان و شخصيت انسان را نابود مى كند ، سرافكندگى و حقارت مى آورد ، تبعيض و ظلم عقده ايجاد مى كند و انسان عقده اى ديگر نه دين و ايمان برايش مى ماند و نه وجدان كارى ، اگر معلمين هنوز خود ، ايمان و صلابتشان را حفظ نموده اند و در خط مقدم انقلاب قدم بر مى دارند از نجابت و صداقت آنان است پس به اين صداقت ارج بگذاريد و هرچه زودتر تبعيض را پايان دهيد والسلام
پاسخ + +31 0 --
حسین قارداش2415 1394/06/18 - 18:30
توجه توجه
آقای نوبخت در دیدار با نمایندگان معلمان عنوان کرد:
"دولت و مجاس به آ.پ نگاه بسیار ویژه دارد".!
نماینده بوشهر و گناوه عنوان کرد:
"آ.پ در دولت و مجلس مغفول مانده است".!!
نماینده مردم سبزوار در مجلس عنوان کرد:
"دولت و مجلس به آ.پ نگاه بسیار ویژه دارد!!!!حرف کدام را قبول کنیم؟؟!!
پاسخ + +29 0 --
ز ف 1394/06/18 - 18:47
عزیزان رشد وارتقای معلم یعنی رشد فرهنگ رشد دانایی،رشد انتظارات مدنی در خور وشایسته رشد پرسشگری، انتظار و توقعات مدنی وانسانی یعنی مطالبه چرایی بسیاری از رویدادها وتصمیمات غیر اصولی وبی برنامگیهای دامنگیر اجتماع !واین اصلا مطلوب سیاستمداران ما نیست .پس اصلا انتظار بهبود وچرخشی به این سمت را نداشته باشید !!!!!
پاسخ + 0 0 --
صادق 1394/06/18 - 22:04
کاملا درست است
پاسخ + +24 0 --
ناشناس 1394/06/18 - 21:21
حرف اگر حذف تو ناله اکر ناله من
آنچه جایی نرسد فریاد است
متاسفانه هیچ اراده ای در مجلس و دولت برای حل مشکلات آ.پ دیده نمی شود،لااقل برای بنده با 22 سال سابقه اینطور دیده می شود.
پاسخ + +20 0 --
رضا 1394/06/18 - 21:39
زیزان رشد وارتقای معلم یعنی رشد فرهنگ رشد دانایی،رشد انتظارات مدنی در خور وشایسته رشد پرسشگری، انتظار و توقعات مدنی وانسانی یعنی مطالبه چرایی بسیاری از رویدادها وتصمیمات غیر اصولی وبی برنامگیهای دامنگیر اجتماع !واین اصلا مطلوب سیاستمداران ما نیست .پس اصلا انتظار بهبود وچرخشی به این سمت را نداشته باشید !!!!!
پاسخ + +22 0 --
رضا 1394/06/18 - 21:46
سلام درد کشور همینه که اشاره به درستی تمام کردید اگه اپ کارکرد مثبت وواقعیش پیدا کنه مانند همه کشورها دیگه جایی برای مسئولان بیسواد نیست دیگه جایی برای وزیر 40وخوردی سابقه نیست اینا هم نمیگذارند به همین راحتی معلم باید همیشه هشتش گرو نهش باشه یک راهبرد تعریف شده هست تازه به اندازه کارمند عادی بهش بها نمیدند خودشون اعلام میکنند تا چه رسد به ارزش بالاتر که عمرا اتفاق نمی افته تو کشورهای دیگه هم برای معلم شدن باید از هفت خان بگذری فله ای نیست که دانشگاه ازاد وپیام نور بیارند نخبگان وبالاترین حقوق میارند چون راه توسعه از این مسیر عبور میکنه ولی مال ما مسخرن و۰۰۰
پاسخ + +22 0 --
مهسا 1394/06/18 - 21:47
سلام درد کشور همینه که اشاره به درستی تمام کردید اگه اپ کارکرد مثبت وواقعیش پیدا کنه مانند همه کشورها دیگه جایی برای مسئولان بیسواد نیست دیگه جایی برای وزیر 40وخوردی سابقه نیست اینا هم نمیگذارند به همین راحتی معلم باید همیشه هشتش گرو نهش باشه یک راهبرد تعریف شده هست تازه به اندازه کارمند عادی بهش بها نمیدند خودشون اعلام میکنند تا چه رسد به ارزش بالاتر که عمرا اتفاق نمی افته تو کشورهای دیگه هم برای معلم شدن باید از هفت خان بگذری فله ای نیست که دانشگاه ازاد وپیام نور بیارند نخبگان وبالاترین حقوق میارند چون راه توسعه از این مسیر عبور میکنه ولی مال ما مسخرن و۰۰۰
پاسخ + +34 0 --
معلم استان 1394/06/18 - 22:58
از پیگیری و دفاع حضرت عالی از مطالبات همکاران در پارلمان معلمان متشکریم
پاسخ + +24 0 --
معلم استان 1394/06/18 - 22:58
معلم با فرهیختگی اش امروز چیزی نمی گوید اما با انتقام پنهان، فردا چیز دیگری را تحویل جامعه خواهد داد که شاید خوشایند نباشد.
پاسخ + +21 0 --
موسوی 1394/06/18 - 22:59
معلم با فرهیختگی اش امروز چیزی نمی گوید اما با انتقام پنهان، فردا چیز دیگری را تحویل جامعه خواهد داد که شاید خوشایند نباشد.
پاسخ + +26 0 --
موسوی 1394/06/18 - 23:03
در ژاپن بالاترین منزلت اجتماعى و حقوق را معلمان دارند.
پاسخ + 0 0 --
امير 1394/06/20 - 08:20
به خاطر همين يكي ازقطب هاي صنعتي جهان هستند . توجه به آموزش وپرورش توجه به توسعه ي آينده كشور است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/06/20 - 08:23
متاسفانه مسؤلين ما نسبت به آموزش وپرورش ازحرف وشعار فراتر نمي روند.
پاسخ + +19 0 --
موسوی 1394/06/18 - 23:04
کلید توسعه جامعه در آموزش و پرورش و شاه کلید آن در دست معلمان است.
پاسخ + +22 0 --
شکوه حضور 1394/06/18 - 23:07
کلید توسعه جامعه در آموزش و پرورش و شاه کلید آن در دست معلمان است.
پاسخ + +21 0 --
شکوه حضور 1394/06/18 - 23:08
شایسته و بایسته است که مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز جامعه تربیت انسان را نه سرمایه گذاری بلند مدت بلکه نیازی درجه یک و حیاتی و حقی اساسی برای همه ی انسان های این سرزمین تلقی نمایند و حق مادی و معنوی معلمان را با میزان تخصص بپردازند نه پنداره ی خائنانه و ظالمانه و غیر انسانیِ و نه با باریک بینی، کوته فکری و بی عدالتی او را کارمند اضافی دولت تلقی نموده و با دلایل بی اساس با حداقل حقوق کارمندی از او انتظارات تخصصی طلب نمایند.
پاسخ + +21 0 --
داریوش 1394/06/18 - 23:09
بایسته است که همه ی مسئولان ارشد کشور جهت پویایی جامعه در برنامه های کلان، ضمن تناسب منطقی اعتبارات حوزه اقتصاد و عمران با فرهنگ، به ویژه توسعه انسانی در پشتیبانی از آموزش و پرورش سنگ تمام گذاشته و هیچ عذر و بهانه ای آنان را از این مهم غافل نکند.
پاسخ + +26 0 --
داریوش 1394/06/18 - 23:10
بدون شک، هیچ برنامه ای هرچند مترقی و پیشرفته در عرصه تعلیم و تربیت، بدون توجه به عنصر رضایت مندی شغلی معلمان، به سلامت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.
پاسخ + +23 0 --
داریوش 1394/06/18 - 23:11
این رفتار جهان سومی، جاهلانه، ظالمانه و ناروا علاوه بر ضایعات در تربیت بین نسلی و تهی شدن توسعه انسانی موجب رکود و پسرفت شدید آموزشی و تربیتی، و در نهایت خروج وحشتناک نیروهای کارآمد و حرفه ای از این وزارتخانه شده است.
پاسخ + +37 -1 --
داریوش 1394/06/18 - 23:12
جناب استاد ابراهیمی دست مریزاد شاید گرهی باز شود
پاسخ + +37 0 --
ناشناس 1394/06/18 - 23:13
عالی بود اما کوگوش شنوا و عمل؟
پاسخ + +23 -2 --
ناشناس 1394/06/18 - 23:14
در آینده ایی کوتاه، وضعیت اقتصادی داخل کشور بهتر شده و روزگاری بهتری برای عموم هموطنان عزیز، بخصوص جامعه فرهنگیان کشور رقم خورد.
پاسخ + +35 0 --
همکار 1394/06/18 - 23:30
جناب آقای ابراهیمی استاد گرانپایه سخن از زبان ما گفتید . به قول معروف: اگر کسی واقعا" خوابیده باشد با کوچکترین عملی می شود او را بیدار نمود اما اگر کسی خودش را به خواب زده باشد ،بیدار نخواه شد.!!!!!!!!!!! متاسفانه مسوولین در خصوص قشر زحمتکش جامعه ی معلمین فدا کار خودشان را به خواب زده اند.
پاسخ + +20 0 --
بازنشسته 1394/06/19 - 08:30
بازنشستگان آیینه شاغلین هستندوقتی باآنهاچنین رفتارمی شود وبعداز10ماه پاداش پرداخت نمی شود شاغلین آینده تیره وتاریک خودراازهم اکنون می بینند
پاسخ + +25 0 --
ناشناس 1394/06/19 - 12:41
همکاران چرا اصرار میکنند.؟ شاید عمدا معلمان را در فقر نگه میدارند تا جامعه ای بیسواد و ناآگاه تحویل اجتماع دهیم.!!
پاسخ + +20 0 --
عاقبتی 1394/06/19 - 12:59
شاغلین آینده تیره وتاریک خودراازهم اکنون می بینند
پاسخ + +17 0 --
ناشناس 1394/06/19 - 16:02
شغل معلمی، از آن دسته شغل‌هایی است که نه می‌توان برای انجامش مَبلغ تعیین کرد
پاسخ + +17 0 --
ناشناس 1394/06/19 - 16:03
پیوند فرهنگیان با انقلاب، ناگسستنی است.
پاسخ + +18 0 --
ناشناس 1394/06/19 - 16:04
با « نگاه کارمندی » به معلم، نمی توان آموزش و پرورشی ساخت که بار تعیین کننده و اساسی آموزش و تربیت انسان را به دوش کشیده تا انسانی کارآمد به جامعه تحویل دهد.
پاسخ + +17 0 --
ناشناس 1394/06/19 - 16:05
معلمان را دریابیم تا جامعه به درستی در همه ابعاد نجات یابد.
پاسخ + +19 0 --
ناشناس 1394/06/19 - 16:06
اگر خواهان حل مشکلات و تحول در آموزش و پرورش و به تبع آن تحول در جامعه ایران اسلامی هستیم شاه کلید آن حل مشکلات معیشتی معلمان است.
پاسخ + +19 0 --
ناشناس 1394/06/19 - 16:06
آینده هرجامعه ای با معلم گره خورده است.
پاسخ + +17 0 --
ناشناس 1394/06/19 - 23:52
انتقام پنهان
پاسخ + +33 0 --
زعفرانی 1394/06/20 - 09:28
آقای ابراهیمی بزرگوار چه کامل ومتقن راه اعتلاء جامعه اسلامی ایرانی را تبیین فرمودید ما نیز امید واریم تمامی بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران به باور واعتقاد برسند ودر صدد اجرایی شدن آن برآیند .برادر ارجمند توفیقات روز افزون شمارا از خداوند منان خواستارم
پاسخ + 0 0 --
ابراهیمی 1394/06/20 - 13:11
سپاسگزارم از توجه و عنایت حضرت عالی .... بیاییم با نهادینه کردن مشارکت درسرنوشت خود، فضای عمومی و رسانه ها را از حضور خود لبریز نماییم ، و با ارتباط برقرار کردن با معلمان از تجارب آن ها جهت تعالی تعلیم و تربیت استفاده نموده ، و با وارد نمودن « منطق و عقلانیت » در تصمیم گیری ها و اقداماتمان و با اولویت بندی خواسته ها و تحلیل شرایط کشور، آینده ی بهتری را برای خود و انسان سازان این مرز و بوم رقم زنیم .
پاسخ + 0 0 --
ابراهیمی 1394/06/20 - 13:12
نباید فراموش کرد که بزرگ ترین پشتوانه و حامی برای پی گیری مطالبات، معلمان هستند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/20 - 13:13
لازم و بایسته است جامعه فرهنگیان و مسئولین همگی، هم گرا و هم نظر و هم رای ، یک صدا - یک حرف را بیان نمایند. هرچند آن حرف حکایتی کهن و تکراری باشد که در سینه هر معلمی وجود دارد و آن جدای از شان و شخصیت، درد معیشت است.
پاسخ + +17 0 --
hossein 1394/06/20 - 12:59
امروزه هر انسان بیسوادی به این سطح از درک و فهم رسیده که برای حل معضلات جامعه باید به آموزش و پرورش رسیدگی شود..الا مجلس بیخرد ما که متاسفانه فکر می کنند از دماغ فیل افتادند و معلمان که استادان گذشتشون هستند رو تنها گذاشته اند.
پاسخ + +21 0 --
ابراهیمی 1394/06/20 - 13:15
تا نگرید کودک حلوا فروش
بحر رحمت در نمی‌آید به جوش
ای برادر طفل طفل چشم تست
کام خود موقوف زاری دان درست
گر همی‌خواهی که آن خلعت رسد
پس بگریان طفل دیده بر جسد
پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1394/06/20 - 13:46
خلاصه کنم مسولان محترم وزارت خانه ی آموزش وپرورش ما معلمان مطمئنیم که خودتان هم می دانید چقدر به معلمان جفا می شود از نظر معیشت و حقوق و دیگر مزایا خواستم بگویم که ما می دانیم که شما می دانید که ما می دانیم، پس این کار ها برای چیست چرا هر چه معلمان می گویند که این کار ها را نکنید باز هم به روی مبارکتان نمی اورید و راه خود را می روید
مسولان امورش وپرورش ما معلمان ساده هستیم اما ساده لوح نه
پاسخ + +17 0 --
ناشناس 1394/06/20 - 13:47
کورش به هرکس به اندازه خانواده اش گندم میداد
پاسخ + +18 0 --
ناشناس 1394/06/20 - 13:49
نباید فراموش کرد که بزرگ ترین پشتوانه و حامی برای پی گیری مطالبات، معلمان هستند.
پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1394/06/20 - 13:49
لازم و بایسته است جامعه فرهنگیان و مسئولین همگی، هم گرا و هم نظر و هم رای ، یک صدا - یک حرف را بیان نمایند. هرچند آن حرف حکایتی کهن و تکراری باشد که در سینه هر معلمی وجود دارد و آن جدای از شان و شخصیت، درد معیشت است.
پاسخ + +15 0 --
کارمند 1394/06/20 - 19:51
دولت در بودجه 95 افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان را پیشنهاد کرده.!!
فکر می کردیم با برداشتن تحریم ها و بهبود اوضاع و سرازیر شدن میلیاردها دلار پول بلوکه شده و نفت اوضاع بهتر شود.. ولی ظاهرا آقایون برای این پول ها خواب های دیگری دیده اند..!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/06/20 - 22:22
فکر کنم که این افزایش بر اساس تورم باشد که پیش بینی دولت 10درصد تورم باشه
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1394/06/21 - 15:33
همگی، هم گرا و هم نظر و هم رای ، یک صدا
پاسخ + +15 0 --
سانتریفیوژ 1394/06/21 - 20:14
سال آینده 10 سو به حقوقمون اضافه شده و غنی خواهیم شد..!!
پاسخ + +20 0 --
ناشناس 1394/06/22 - 20:31
جناب آقای ابراهیمی! بسیار جامع و کامل نوشته اید.از پیگیری و دفاع حضرت عالی از مطالبات همکاران متشکریم
پاسخ + +8 0 --
ناشناس 1394/06/22 - 20:58
تا نگرید کودک حلوا فروش
بحر رحمت در نمی‌آید به جوش
ای برادر طفل طفل چشم تست
کام خود موقوف زاری دان درست
گر همی‌خواهی که آن خلعت رسد
پس بگریان طفل دیده بر جسد
پاسخ + +22 0 --
ناشناس 1394/06/22 - 20:59
آقای ابراهیمی! بسیار جامع و کامل نوشته اید.کلید توسعه جامعه در آموزش و پرورش و شاه کلید آن در دست معلمان است.
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/06/22 - 20:59
آینده جامعه با معلم گره خورده است.همگی، هم گرا و هم نظر و هم رای ، یک صدا
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/06/22 - 21:00
درد معیشت
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/06/22 - 21:00
آینده ی بهتر
پاسخ + +21 0 --
ناشناس 1394/06/22 - 21:01
استاد ابراهیمی دست مریزاد شاید گرهی باز شود
پاسخ + +20 0 --
مرتضی حقیقت بین 1394/06/23 - 11:51
استاد عزیز جناب ابراهیمی دست مریزاد بسیار جامع و کامل نوشته اید. اگر توجه نمایید اکثر پاسخها و نظرات برگرفته از متن مقاله حضرت عالی است که نشان از توانایی و قلم شما دارد که بسیاری از نکات کلیدی و راهگشا در این مقاله به وفور وجود دارد. ...ابراهیمی مچکریم
پاسخ + +19 0 --
ناشناس 1394/06/23 - 16:43
ابراهیمی مچکریم
پاسخ + +20 0 --
معلم استان 1394/06/23 - 16:45
ابراهیمی مچکریم
پاسخ + +13 0 --
ناشناس 1394/06/24 - 23:42
دست مریزاد
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1394/06/24 - 23:43
همگی، هم گرا و هم نظر و هم رای غنی خواهیم شد
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/06/28 - 17:25
دست مریزادهمگی، هم گرا و هم نظر و هم رای غنی خواهیم شد
پاسخ + +9 0 --
ناشناس 1394/06/29 - 19:56
درد معیشت
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/07/05 - 15:01
شاغلین آینده تیره وتاریک خودراازهم اکنون می بینند
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/07/05 - 15:01
فکر می کردیم با برداشتن تحریم ها و بهبود اوضاع و سرازیر شدن میلیاردها دلار پول بلوکه شده و نفت اوضاع بهتر شود..
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/07/05 - 15:02
با « نگاه کارمندی » به معلم، نمی توان آموزش و پرورشی ساخت
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/07/05 - 15:03
سند تحول بنیادین با عدم رضایت معلمان از شغل معلمی، کاغذ پاره ای بیش نیست!
پاسخ + 0 0 --
کریمی 1398/02/08 - 20:54
معلمان عزیز بیشترین تعطیلات رادارند.کمترین ساعات کاری و خیلی مزایای دیگه.هفته ای بیست سی ساعت میرن سرکار و همیشه هم ناراضی اند.به نظر من اونا هم مثل بقیه باید تمام روز کارکنن و روزهای تعطیل هم تدریس کنن.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور