صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

بزرگ ترین سرمایه ای که می توان روی انتخاب پزشکیان حساب کرد و به آن دل بست همانا صداقت وی در برخورد با مسائل و چالش هاست آن هم در جامعه ای که با وجود داشتن آرزوهای بزرگ و توهم مدرن شدن هنوز شفافیت در آن محلی از اعراب نداشته و مالک و صاحب صداقت در نهایت « گوشه نشین » می شود

مطالبه گری پرانتز باز ... پرانتز بسته ؟!

علی پورسلیمان/ روزنامه نگار و مدیر صدای معلم

poursoleymanali96

خشم نابه جا به معنای آن است که فرد خشمگین هیچ ‌گاه زحمت طرح پرسش درست را به خود نمی‌دهد ...

خشم باید در مسیری دیگر هدایت شود ، به سمت آنچه فروید هدف صحیح می‌نامد ، تا بدین ترتیب فرد خشمگین به پاسخی بهتر برای این پرسش برسد که چگونه باید زندگی کنم ؟‌

مارک ورنون

از کتاب "زندگی خوب "

***

تا چند روز دیگر سکان اجرایی اداره ی کشور را یکی از این دو نفر بر عهده می گیرد :

مسعود پزشکیان یا سعید جلیلی .

اولی و در حداقل در دو نشست ، دیدگاه ها و نظرات خود را در مورد آموزش و پرورش و مهم تر از آن مطالبات معلمان بیان کرده است .

اما دومی مواضعش در مورد آموزش و پرورش خیلی شفاف نیست هر چند حضور مهدی کاظمی  به عنوان نماینده سعید جلیلی در برنامه به ظاهر« مناظره » که متولی آن « سازمان بسیج فرهنگیان » بود ( این جا ) و بطحایی به عنوان نماینده ی مسعود پزشکیان غایب بزرگ این نشست بود نشان داد که با ریاست جمهوری سعید جلیلی در بر همان پاشنه ی قبلی و شاید به مراتب بدتر خواهد چرخید .

جلیلی در 29 خرداد 1403 در دیدار با جمعی از فرهنگیان و دانشجو معلمان به موضوعاتی اشاره می کند .

جلیلی می گوید : ( این جا )

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

« اگر بخواهیم به آموزش و پرورش به لحاظ فکری یا تجربی توجه کنیم، متوجه اهمیت آن می‌شویم. در شروع هشت سال دفاع مقدس وقتی که امام می‌خواستند نخست وزیر انتخاب کنند، به آموزش و پرورش یعنی آقای رجایی پناه آوردند. در مشکلاتی که ابتدای انقلاب بر ما تحمیل شد همین انتخاب باعث شد که کشور را از مشکلات برهاند. و مردم احساس کردند نخست وزیر را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند و معلمی دیگر یعنی شهید باهنر را به عنوان نخست وزیر انتخاب کردند.

شعار ما صرفاً شعر نیست خلاصه برنامه ماست . ما امروز یک جهان فرصت داریم لذا باید یک ایران جهش داشته باشیم. برای یک ایران جهش هر ایرانی باید بتواند نقش خود را ایفا کند. هدف انقلاب چه بود؟ اینکه یک نمونه‌ای از پیشرفت و عدالت نشان دهد، از این‌که حیات طیبه را می‌تواند در دنیا محقق کند. این فلسفه انقلاب اسلامی است. هر ایرانی یک نقش باشکوه، شعار نیست. در تاریخ هم اتفاق افتاده است. دانش‌آموزی که از مدرسه و خانواده‌اش به خاطر شرکت در جبهه گذشت، نشان دهنده این است که هر ایرانی می‌تواند .

جلیلی در پایان چنین تمام می کند :

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

امیدوارم کارهایی که شهید رئیسی شروع کرد مثل رتبه‌بندی معلمان و کیفیت بخشی به آموزش باید ادامه پیدا کند. وقتی می گوییم جهش یک ضرورت است، حتماً ارتقای آموزش هم یک ضرورت برای جهش است. اگر ما در مقاطعی مثل دفاع مقدس موفق شدیم برای این بود که نظام توانست یک گفتمان را شکل دهد و سپس آحاد مردم نسبت خود با این گفتمان را تعریف کردند و برای نقش آفرینی وارد میدان شدند. اگر می گوییم یک جهان فرصت یک ایران جهش لازمه‌اش این است که یک جبهه‌ای ایجاد شود و هر فرد در آن یک نقشی داشته باشد و یکی از مهمترین جبهه‌ها آموزش پرورش است‌. هر قدر که آموزش پرورش رشد کند سایر قسمت‌ها هم همان‌قدر رشد و پیشرفت خواهد داشت » . آیا در صورت پیروزی پزشکیان ، جامعه و یا معلمان بر اساس همان مطالباتی که مطرح کرده پشت رئیس جمهور منتخب خواهد ایستاد وآن را پی گیری خواهد کرد ؟

صحبت های ایشان حاوی تناقض های بسیار هست .

اگر انقلاب اسلامی در سایه توجه به آموزش و پرورش و انتخاب فردی از بدنه ی آموزش و پرورش به عنوان نخست وزیر نجات پیدا کرده پس چگونه است که به اذعان وزرای آموزش و پرورش و نیز افکار عمومی ، آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب اولویت هیچ دولتی حتی دولت رئیسی نبوده است ؟

جلیلی برای این پرسش چه پاسخی دارد ؟

آیا در نظام های آموزشی موفق و پیشرفته ی دنیا هم هدف آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است ؟ و یا محور ، تربیت شهروند مسئول و مطالبه گر است ؟

بیان یک سری حرف های کلی و مبهم که نه تئوری پشت آن است و نه برنامه ای به روز شده آن را پشتیبانی کند نشان می دهد که این گونه نشست ها بیش تر برای رفع تکلیف و خالی نبودن عریضه طراحی شده است .

بدون تردید ؛ با آمدن جلیلی وضعیت موجود استمرار پیدا خواهد کرد .

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

همان فضای بگیر و ببند و فرهنگ امنیتی احتمالا با شدت و حدت بیشتر . تشکیل پرونده برای فعالان صنفی . شکایت از منتقدان به بهانه های مختلف . فعال بودن حراست و هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش برای به محاق بردن الزامات کنش گری و مطالبه گری مدنی ....

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

زمانی که در آن نشست برخاسته و به عنوان تنها منتقد جلسه فریاد زدم :

« به لطف و مرحمت دولت سیزدهم سه سال است که از حضور در نشست های وزارت آموزش و پرورش محروم شدم.

این دوستان دائما از دولت سیزدهم و عملکرد آن تعریف و تمجید می کنند اما کسی نقد و پرسش نمی کند که در طی این سه سال بر آموزش و پرورش چه گذشته است؟ »

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

کاظمی به عنوان سخنگوی سعید جلیلی و مهم تر از همه معاون متوسطه آموزش و پرورش نمی دانست که صدای معلم در بلک لیست وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است .

آیا این مضحک و تاسف آور نیست ؟

این در حالی است که در ابتدا ستاری فرد به عنوان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در نشست رسانه ای که آخرین حضور صدای معلم در آن بود چنین گفت : ( این جا )

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

«صدای معلم را دنبال می کنیم ؛ از این که صدای معلم را فریاد می زنید و به گوش ما می رسانید تشکر می کنم »

در آن نشست و با حضور ایشان و سایر نمایندگان نامزدها اجازه ندادند که مدیر صدای معلم پرسش های خود را به صورت کامل مطرح کند و یا سخن خود را  در وقت قانونی اش به پایان برساند .

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

این تنها گوشه ای از اتمسفر فکری طیف حامی تفکر سعید جلیلی است که مدعی اداره کشور در حالت برتر و بهتر است .

و اما در سویی دیگر ، مسعود پزشکیان با شنیدن همه نظرات و دیدگاه ها ؛ جمله و یا مانیفستی مهم بیان می کند : ( این جا )

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

« شما مطالبه گرید. مطالبه گری یعنی آدمی بیاید و شما پشت او بایستید و بتواند مطالبات شما را پیگیری کند » .

و اما پرسش مهم و راهبردی در ارتباط با جامعه و به ویژه جامعه ی گسترده فرهنگیان کشور آن است که :

 آیا به این معنا به واقع مطالبه گرند؟

آیا در صورت پیروزی پزشکیان ، جامعه و یا معلمان بر اساس همان مطالباتی که مطرح کرده پشت رئیس جمهور منتخب خواهد ایستاد وآن را پی گیری خواهد کرد ؟

تاریخ ایران به ویژه در صد سال اخیر نشان داده که مردم ما عموما چنین روحیه و تربیتی ندارند .

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

شاید در ابتدا حمایتی کنند اما آن مستمر نیست و پس از مدتی با تغییر رویکرد با چاشنی شتاب زدگی در فضایی مبهم و ممزوج با « متخلفان طلبکار » ، خودشان انتخاب خود را « لوث »  و بی معنا خواهند کرد .

جامعه ی ما نشان داده قابل پیش بینی نیست و به صورت پیچیده و متناقض با مسائل ساده برخورد می کند .

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

توهم تحریم بزرگ !

بخش عمده ای از جامعه ی ایران در انتخابات 8 تیر به قول خودشان کنار کشیدند و پیامی بزرگ صادر کردند اما خودشان هم نمی دانند که پس از آن چه باید کنند ؟

با افتخار از « تحریم بزرگ » سخن می گویند اما پاسخی اقناع گرانه برای تنبلی مزمن اجتماعی  و تاریخی خود و نتیجه گرا بودن و تقدیرگرایی خود ندارند .

از نظر نگارنده این کنار کشیدن بیش از آن که محصول یک فرآیند هدف مند و آینده نگر باشد بیشتر معلول گسست اجتماعی ، به صفر رسیدن سرمایه اجتماعی که مهم ترین نمود آن بی تفاوتی و نیز تنفر ایرانی ها از یکدیگر است و این پدیده هیچ افتخاری و دست آوردی برای هیچ جریان سیاسی و یا افراد و گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی محسوب نمی شود .

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

پیش تر و به دفعات نسبت به عوارض جامعه ی رو به انحطاط هشدار داده ام .

فعالان صنفی و با عناوین مختلف از دیگران به جد می خواهند که در انتخابات مشارکت نکنند اما هنوز نقشه راهی برای کاهش هزینه های فعالیت های صنفی و کنش گری ندارند .

این جماعت حتی در صورتی که یک دولت قائل به آزادی بیان و حقوق شهروندی بر سر کار بوده و هزینه های کنش گری پایین ؛ توانایی بسیج و سازمان دهی 5 درصدی معلمان کشور را هم نداشته اند .

دیدگاه علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مورد مطالبه گری در جامعه ایران و آموزش و پرورش

واقعیت آن است و تجربه نشان داده که فقط در سایه ی حاکمیت دو گانه امکان زیست مدنی و به ویژه « نهاد سازی » در جامعه ی ایران وجود دارد و با یکدست شدن حاکمیت ، فشارها به صورت تصاعدی بر کنش گران و مطالبه گران افزایش پیدا می کند هر چند تکلیف طایفه ی نق زن حرفه ای و همیشه نالان و طلبکار مشخص است :

کنار کشیدن و عتاب و خطاب دیگر مطالبه گران که ما گفتیم نکنید ، ما گفتیم نشوید؛ این هم عاقبت آن و...

بزرگ ترین سرمایه ای که می توان روی انتخاب پزشکیان حساب کرد و به آن دل بست همانا صداقت وی در برخورد با مسائل و چالش هاست آن هم در جامعه ای که با وجود داشتن آرزوهای بزرگ و توهم مدرن شدن هنوز شفافیت در آن محلی از اعراب نداشته و مالک و صاحب صداقت در نهایت « گوشه نشین » می شود .

دوشنبه, 11 تیر 1403 17:39 خوانده شده: 189 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 -3 --
محمدی 1403/04/11 - 19:21
درود بر جناب پورسلیمان

خدا قوت .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1403/04/12 - 12:17
درود بر شما

آقای محمدی

سپاس .

پایدار باشید .
پاسخ
شاکی 1403/04/12 - 07:51
صداقت پاشنه آشیل پزشکیانه!!این جامعه از اساس با تزویر و دروغ اداره میشه و چگونه میتواند در میان این همه آدم دروغگو و متزور قوام و دوام داشته باشد؟!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1403/04/12 - 12:19
همکار محترم

درود

متاسفانه همین است .

قبح و زشتی این گونه رذایل در جامعه ایرانی از بین رفته است .

آن ها هم که در میان این جماعت زندگی می کنند در عذاب و رنج هستند .

پایدار باشید .
پاسخ
شاکی 1403/04/12 - 07:57
بیچاره آموزش و پرورش که جلیلی رئیس جمهور بشه وزیر آموزش و پرورشش یزدیخواهه و پزشکیان رئیس جمهور بشه وزیر آموزش و پرورشش بطحائی یا فولادوند و یا یکی از قماش همین دو نفر!!در هر صورت آموزش و پرورش اسیر چنگال یکی از همین "کارکشته ها" میشه و هر کدوم از این "کارکشته ها" قوم و قبیله "کارکشته ی"خودشون رو تکثیر می کنند!!حال کاظمی باشه یا علی محمد مصلحی و نظری و پاپایی و امثالهم باشه برای ما چی تغییر میکنه؟!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1403/04/12 - 12:21
امکان آن هست .

کما این که تاکنون هم بوده است .

در آینده هم خواهد بود ...

چاره آن هم مطالبه گری مستمر و هدف مند است هر چند تغییر دادن ژن و رفتار ایرانی ها از جا به جا کردن کوه دماوند هم بسی سخت تر است !

پایدار باشید .
پاسخ
شاکی 1403/04/12 - 08:07
صحبت از زیست مدنی شد!!در آموزش و پرورش چه پزشکیان رئیس جمهور بشود چه جلیلی هیچ زیست مدنی حادث نخواهد شد!!فقط آدما عوض میشوند اما رویکردها عوض نمی شوند!!اتفاقا امثال بطحائی و فولادوند و هم قبیله ای های این ها برای اثبات خودشون به جناح جلیلی هر نوع خوش خدمتی انجام می دهند برای اینکه مدت زمان بیشتری بر روی صندلی های ریاست جلوس کنند!!و منصوبین سیستم جلیلی آتش به اختیار هستند حداقل!!
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1403/04/12 - 08:28
درود بر پزشکیان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/12 - 09:51
پزشکیان حداقل از تغییر صحبت
می کند اما مابقی ادامه راهی را خواهند داد که ایران را مچاله کرده از هر حیث. از انزوا در تمامی ابعاد بیزار و
خسته ایم.
فقط و فقط پزشکیان.
از تندروها بپرهیزیم تا وقایع مشابه تاریخی اتفاق نیفتد. وقایعی از صدر اسلام تاکنون.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/13 - 12:43
آقای پزشکیان آدم سالمی است وبدون حاشیه.امابرفرض که ایشان هم رییس جمهوربشودمگرآقایون می گذارندبرای مردم کارکندوامورات مملکت رابچرخاند.همیشه سیستم حاکم نوعی بغض وکینه نسبت به مسئولین میانه روداشته چنانچه دردوران ریاست جمهوری خاتمی وروحانی هم کاملااین مسئله لمس شد.به نظرمی رسدحاکمان کشور به نوعی نسبت به اینهاحسادت می کنندزیراهمیشه اقبال مردم به سمت اینهابوده است نه باصطلاح اصولگرایان.دردولت قبل درخواست برداشت ازصندوق ذخیره ارزی برای خریدواکسن وسایرمایحتاج شد که توجهی به آن نشدوبودجه خاصی درختیار سازمانهایی مانندشهرداری تهران قرارنگرفت تامثلا بتوانندناوگان اتوبوسهای شهری رابروزرسانی کنند.امادردولت مرحوم رییسی امکانات فراوانی دراختیارزاکانی ودیگران گذاشتندتااینگونه جلوه کندکه اینهاخادمین مردم هستندنه میانه روها.واقعاجای تاسفه که سرنوشت 80میلیون فدای لج ولجبازی عده ای شده که نشان ازمهم نبودن سرنوشت مردم برای آنهادارد.
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1403/04/12 - 09:33
یک عده مریض مانندقاضی زاده هاشمی وزاکانی وجلیلی نشسته اندوازعملکردسه ساله دولت رییسی دفاع می کنندوبه ازاء هرکلمه که ازدهانشان خارج می شودچهاربارمی گویند"شهیدرییسی".این کلمه "مریض" که من به این آقایون نسبت دادم کاملازیبنده شون هست زیرامگرمی شودآدم عاقلی درایران ودردوره سه ساله ریاست جمهوری رییسی بوده باشدو افتضاحی که آن مرحوم دراداره امورکشور ایجادکردرا"خدمت"بخواند.
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1403/04/12 - 10:32
آقای جلیلی جانبازجنگ بوده است امثال ایشان همه چیزرادرغالب سیاسی بازی وجنگ وجدل می بینند.اصلاانتخاب اینگونه آدمهابرای پست مهمی مثل ریاست جمهوری کاملاخطرناک می باشد.دوران تلخ احمدی نژادورییسی راهمه به یادداریم که چه بلایی برسرمردم آمد.
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1403/04/12 - 12:04
همه سر و ته یک کرباس اند. رای بی رای.
نمیدونم بعضی ها بعد از این همه سال چطور هنوز به این ها امید دارند و بین بد و بدتر می مانند. همین شماها این کشور را به این روز انداختید. رئیس جمهور در همه جا یعنی شخص اول مملکت و همه کاره یک جمهوریت آیا در ایران هم چنین است؟ پس خودتون را گول نزنید و ذوق نکنید که حق رای دارید.
انتخاب این ها مثل انتخاب بین دو تا ابلاغ است. فقط انتخاب می کنی و نمی خری و صاحب خرها هر کار بخواهد با آنها می کند. صاحب خرها که صاحب خانه و مزرعه تو هست به خاطر تو این سوال را ازت نکرده به خاطر این می کند که به همسایه ها بگوید در خانه من برده ها می توانند رای بدهند ببینید من چقدر خوبم.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1403/04/12 - 12:24
درود بر جماعت همیشه نالان.

درود بر جماعت همیشه در سایه .

درود بر جماعت همیشه طلبکار و تنبل .

حاکمیت مانای ناصادق برای بقا هم مردمانی غیر مطالبه گر و مانند خودش می طلبد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/12 - 13:04
در توهم مطالبه گری هستی
یا اینکه نمیخوای قبول کنی هیچی نیستی
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1403/04/12 - 13:07
دوست عزیز

توهم تعریف دارد .

« توهم به معنای درک نادرست و غیر واقعی از اتفاقات و رویدادهای پیرامونی است. کسانی که دچار توهم فکری می‌شوند در واقع مبتلا به یک اختلال روان‌پریشی‌ هستند که به‌واسطه‌ی آن صداهای غیر واقعی می‌شنوند یا تصاویر غیر واقعی می‌بینند. افراد مبتلا به توهم حتی خود را در حال تجربه‌ی یک اتفاق هم درک می‌کنند. اما واقعیت این است که هیچ‌کدام از اتفاقات روی نداده است و تمام این‌ها حاصل تخیلات فرد است.»

https://www.paziresh24.com/blog/23551/%D8%AA%D9%88%D9%87%D9%85/

مطالبه گری هم تعریف دارد .

در ضمن ؛ آدم های متوهم معمولا ترسو هستند .

من فرد خاصی نیستم اما هنر من این است که با شناسنامه و شفاف می نویسم و برای ادعای خود دلیل می آورم .

از کسی هم ترسی ندارم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
شاکی 1403/04/12 - 13:10
با عدم مشارکت در همین انتخابات حداقلی هم شما داری رای به سبد ثابت نامزدی میریزی که بانیان وضع موجود جهت تداوم بدون درسرتر منافع خودشون خواهان روی کارآمدنش هستند!!هرچند که اگر دیگری هم روی کار بیاید وضعیت تغییر چندانی نخواهد کرد اما حداقل یک بارقه ای از امید باقی می ماند که نامزد دیگری که وابستگی کمتری به منفعت طلبان دارد،فضای مطالبه گری را کمتر امنیتی کند!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/12 - 13:37
متعجبم چطور واقعیت را نمی بینید
فکر می کنید مثلا دوره روحانی با رئیسی و احمدی و خاتمی فرقی می کرد یعنی اوضاع بهتر یا بدتر میشد؟
چه رئیسی باشه چه روحانی یا هر خر دیگه پالان هم پالان است و صاحب هر هم همان. فقط خر عوض میشه خودتان را گول نزنید شما فقط بین چندین خر صاحب خرها یکی را حمایت و تیمار می کنید و فکر می کنید خیلی مسئولیت بزرگی دارید.
شاکی تو هنوز بزرگ نشدی بعد از ۴۰ سال که اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا. تمام این ها بازی هست و شما هم اسباب بازی.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/12 - 13:50
فقط به حرف های این منجی پزشکیان نگاه کنید.
هر دفعه یک حرف میزند. حرف هایش را محکم نمی زند قاطع نمی گوید چه کار می کند چرا؟
چون کاره ای نیست فقط گذاشته اند برای بازارگرمی

اما مصدق حرفش مشخص بود قدرت داشت جریان داشت مخالف نظام حاکم. اما این پزشکیان حتی نمی تواند یک حرف مخالف بزند؟! آن وقت انتظار دارید این کاری بکند.
احتمالا این را گذاشتن و بعضی ها را گذاشته اند بیفتن دنبالش تا کمی فضا بازتر شود از داخل و خارج و کاری که حکومت های خودکامه هر از گاهی می کنند تا اوضاع کمی آروم بشه.
احتمال اینکه پزشکیان در بیاد خیلی زیاده نه به خاطر رای شما به خاطر اینکه مصلحت نظام اینه.
اینکه اصلاحات درست شد و چیزایی مثل خاتمی به خاطر رای مردم و ... نبود به خاطر مصلحت نظام بود وگرنه ممکن هست زودپز بترکد پس هر از گاهی باید کمی باد آن را خالی کرد
رئیس جمهوری که شخص اول مملکت نباشه یعنی کشک.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/12 - 14:01
ناشناس متعجب، شما که همه این روسای جمهور را تجربه کرده اید، طی این سال ها خودتان تا چه حد تغییر مثبت یافته اید؟ برای طلب دموکراسی، ابتدا باید لیاقت آن را داشته باشید.
شما که دیگر انسان ها را خر می بینید، خویشتن را در آئینه اوهام خودتان، شبیه کدام حیوان می یابید؟ یا خلایق هر چه لایق؟
ابتدا یاد بگیریم که دیگری را احترام بگذاریم بعد مدعی روشنفکری باشیم.
ادبیات گفت و گو را فرا بگیرید بیشتر می فهمید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/12 - 14:06
از نظر برخی علوم انسانی و حتی تجربی دو انسان غیرممکن است سرو ته یک کرباس باشند، چه رسد به همه.
علومی چون زیست شناسی، روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفه شما را از من متفاوت می داند.
امروز، دیروز نیست و شما، من نیستید. منم شما نیستم. پس ما هر دو یک کرباس نیستیم.
کلی گویی و از ریشه کنی یک مفهوم، موضوع، مساله، نشانه بیسوادی است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/12 - 14:13
خطاب به ناشناس
اتفاقا از روز اول تا امروز حرف های جناب آقای دکتر پزشکیان، همان است که است. اگر مثل برخی با جریان آب حرف می زد هر بار سخنی دیگر
می گفت. و این یعنی صداقت و صلابت و ایمان به گفته ها.
ایشان خیلی مخالف جریان جاری حرف زدند یا شما نفهمیدید یا تعصب ذهن تان را علیل ساخته است و با انکار واقعیت قصد دارید طبق روال هم اندیشان تان
صم بکم عمی شوید.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/12 - 14:25
گفته اید:
احتمال اینکه پزشکیان در بیاد خیلی زیاده نه به خاطر رای شما به خاطر اینکه مصلحت نظام اینه.

این که عالی است. نظام از تندروها خیری ندیده و در گل ماندن را دیگر
نمی پسندد
پس بپذیریم که روح دموکراسی و عقلانیت و مدنیت، ریاست جمهوری یک جراح متخصص قلب را ترجیح می دهد. به نظر من این یعنی رشد مدنی.
امید که پس از موفقیت، جناب آقای دکتر پزشکیان، در انتخاب مدیران و وزرای خود، احساسی، تحت تاثیر و سفارشی و شتاب زده عمل ننمایند.
همچنان که در مناظره ها صبور بودند و در تله رقبا نمی افتادند.
پاسخ + 0 0 --
۱ 1403/04/12 - 14:47
چقدر این ایرانی ها ساده اند
و شما هم که نمیدونی خر گفتن اینجا یک مثال است و آن را با خودت مقایسه می کنی می خوای رای بدی آیا توان تشخیص چیز به این مهمی را داری؟!
البته این ها را نباید با خر مقایسه کرد خر مقدس تر از این ها است

خر برفت و خر برفت آغاز کرد
زین حرارت جمله را انباز کرد
پاسخ + 0 0 --
۱ 1403/04/12 - 14:54
رک حرف میزنم
اصلا تو باغ نیستی یا دنبال منجی و سوشیانت هستین یا دنبال یک توهم بهشت عدن.
عزیزم جانم دارم میگم این انتخاب پزشکیان یک انتخاب مصلحتی نظامه بعد میگی خوبه این نشان دهند دموکراسی این ها است
جانم این ها مجبورند چنین کنند یک روال ثابت برای ماندگاری است و بعد از مدتی کارهای خودشان را می کنند در بیشتر دیکتاتوری ها از این بازی ها میشه
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/12 - 15:46
دانای راه راه
من خر بودن را با شما مقایسه کردم که حرف زدن یاد بگیرید نه با خودم.
کاش می توانستید پایین تر از بینی تان را هم ببینید و این همه توهم خردمندی نداشتید.
دیکتاتورها هم گاه بهترین را برای مردم می خواهند. استعمارگران هم ناخواسته به مستعمرات خود خدمت کرده اند. این خاصیت سیاست و قدرت است.
هیچ چیز فقط سیاه و سفید نیست.
پاسخ + 0 0 --
۱ 1403/04/12 - 16:10
پس قبول داری دیکتاتوری هست خب چرا پی انتخابات فرمایشی هستی؟
هم وطن، هم زبان دقت کن این ها درست است خرند اما خرهایی اند که جا و طویله خوبی در خانه صاحب خانه دارند پس صاحب خانه و خرها برای نگه داری جایگاه خود هر کاری می کنند
استراتژی (نقشه کشیدن یعنی تا چند مرحله حرکت را پیش بینی کنی) چیزی است که باید یاد بگیرید. این ها استراتژی دارند و این شل و سفت کردن ها بر اساس همینه. مسئله این شل و سفتی نیست. مسئله حفظ دار و دسته و نظام است. یعنی حتی آن سفت گرفتن ها هم نه اینکه واقعا می خواهند چنین است برای این است که ملت درگیر شوند و بعد کمی شل می کنند که درگیر شوند و بعد دوباره سفت می کنند و ... تا مردم مشغول این چیزا باشند و در پی تغییر کلی نباشند و به همین مقدار هم راضی باشند.
فکر می کنی چطور تا الان ماندن. به خاطر همین استراتژی. اگر خاتمی نمی آمد به نظرت چه اتفاقی می افتاد؟!
مطمئن باش بسیاری از کارهای این ها روی استراتژی است استراتژی نگهداری خودشان و فسادشان
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1403/04/12 - 16:22
حتی کلمات و جملات را هم مطابق میل خود تفسیر می کنید.
بنده تاکنون رای نداده ام. از بین بد و بدتر، بد را می پسندم و امیدوارم موفق شوند. هنوز تصمیم نگرفتم رای بدهم یا خیر.

سخن آخر
امیرکبیر هم انتخاب شد اما کوردلان حسود اجازه ندادند تا صدارت کند.
اگر جناب پزشکیان انتخاب شوند و در گفته های خود پایدار بمانند، از کجا معلوم اجازه داشته باشند؟

فقط یک مصداق بود نه همانندسازی.
ایشان نه مصدق هستند و نه امیرکبیر.

زنده باد ایران. سربلند باد ایرانی
پاسخ + 0 0 --
۱ 1403/04/12 - 16:26
این ها برای فرزندان و نوه هایشان نقشه دارند که حکومت را تحویلشان بدهند نسل حاکم داره کارش تموم میشه و باید تحویل نسل بعد خودشون بدن.
لذت قدرت و حکومت داری چیز الکی نیست از روزی ده بار سکس کردن هم بیشتره
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1403/04/12 - 12:18
عکس مصدق را چرا اینجا گذاشتی؟
حالا یعنی پزشکیان، مصدق است؟

مصدق هم کار بزرگی نکرد فقط نفت را دولتی کرد و اینکه میگن ملی کرد یک اشتباهه
دوره مصدق احزاب کم و بیش بود و چپ و راست مشخص بود و ... اما ما الان چپ و راستی نداریم فقط حزب الله. حزب الله خشک . حزب الله نرم همین
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1403/04/12 - 12:26
درود

یادداشت را نخواندی !

پزشکیان مصدق نیست اما مردم همان مردمی هستند که صبح زنده باد مصدق می گفتند و شبانگاه مرگ او را طلب می کردند !

به همین سادگی .

پایدار باشید .
پاسخ + +1 -2 --
۱ 1403/04/12 - 16:17
دقت کنید چقدر وجود چیزی که خاتمی آورد برای این ها مهم بود
درسته آمارهای این احتمال زیاد واقعی نیست
ولی همین آماری که خودشون میدن را دقت کنید
اگر چیزی مثل پزشکیان نیاید و عده ای را خر نکند و امید ندهد این چهل درصد مشارکت ۲۰ درصد هم نخواهد شد
که یعنی نظام فعلی، کشک
پس چیزی مثل پزشکیان لازمه
پاسخ + 0 0 --
ایرانی 1403/04/12 - 19:55
خودتی

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور