صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

وبلاگ نویسی غیرفرهنگی که به کار فرهنگی می پردازد

انتقاد یک وبلاگ نویس بروجردی از تحصیل کردگان : " تحصیل کرده های بروجردی کجا هستند؟! "

گروه گزارش /

 شاید « فرهاد داودوندی » تنها وبلاگ نویسی در شهرستان بروجرد است که با وجود داشتن پیشه " فروش لوازم یدکی خودرو " به کار تهیه خبر ، گزارش و... می پردازد و به امر مهم « فرهنگ سازی در لایه های پائین » اعتقادی اساسی دارد .

سخن معلم نیز تاکنون چندین یادداشت از ایشان منتشر نموده است .

داودوندی با نگارش یادداشتی با عنوان « هنوز انسانیت می تپد ... » نسبت به بی تفاوتی فرهنگیان بروجرد نسبت به بزرگداشت مراسم معلم فقید " مرحوم خشخاشی " اعتراض نمود و سخن معلم نیز از این شهروند مسئول تشکر و قدردانی نمود . ( این جا )

اخیرا فرهاد داودوندی با نگارش یادداشتی از نخبگان و تحصیل کردگان بروجردی انتقاد کرده است ؛ هر چند به نظر می رسد که این مشکل و یا معضل محدود و یا منحصر به شهر ایشان نبوده و متاسفانه پدیده ای فراگیر است .

 

فرهاد داودوندی وبلاگ نویس بروجردی

برای کمک به رشد شهرمان
تحصیل کرده های بروجردی کجا هستند؟
مردانی در سایه

خوشبختانه مدتهاست در هر جمعی وارد می شویم ، ده ها دکتر و مهندس و تحصیل کرده بروجردی حضور دارند.در هیچ نشستی شما در این شهر نمی توانید حضور این قشر تحصیل کرده را نبینید.این اتفاق که در این شهر، بسیاری دارای مدارک بالا در رشته های مختلف هستند را نمی شود به فال نیک نگرفت.

از آنجا که در بسیاری از ادارات ما سال هاست رسمی جا افتاده که هر که مدرک تحصیلی اش بالاتر باشد از پست های مدیریتی بالاتر و طبعا از حقوق و مزایای بیشتری هم بهره خواهد برد، خوشبختانه بسیاری از تحصیل کرده های ما در سطح شهر دارای پست های بالایی نیز می باشند.
اما...اما با اینکه بروجرد آن چنان که باید و شاید نسبت به دیگر شهر های کشور عزیزمان ایران، و حتی بسیاری از شهر های استان پیشرفتی نداشته واقعا جای تعجب است که پس تحصیل کرده های ما که بسیاری از آنها خوشبختانه دکتر و مهندس هستند کجایند؟

چرا در نشریات ، سایت ها و وبلاگ ها ، مطالب کارشناسی این گونه عزیزان را نمی بینیم؟

مگر نه اینکه شهر ما برای رفع مشکلات شهری به نظرات کارشناسی احتیاج مبرم دارد؟

مگر نه اینکه بسیاری از این تحصیل کرده ها در سطح شهر دارای پست های مدیریتی هستند؛ پس چرا از دانسته های شان استفاده نمی کنند؟

مگر نه اینکه بسیاری از این عزیزان در دانشگاه های معتبر  مدارک تحصیلی بالایی دریافت کرده اند؟

پس چرا با ارائه نظرات شان شهر ما را در برون رفت از این وضعیت شهری کمک نمی کنند؟

می گویند چند چیز در دنیا ضایع است: نور چراغ در مقابل آفتاب، غذا نزد انسان سیر، باران در شورستان و... و علم در سینه مردی که آن را برای مردم عرضه نکند!

دقیقا حال و حکایت بسیاری از تحصیل کرده های ما در این شهر، حکایت همان مردی است که علم در سینه اش است و آن را بازنشر نمی کند، در واقع آن علم به نام « علم بیهوده »  نامیده می شود ؛ از اینکه تعدادی از این تحصیل کرده های مدرک بالا در عرصه های گوناگون اجتماعی شهرمان با ارائه اطلاعات تحصیلی شان حضوری فعال دارند، شکی نیست، اما به واقع بقیه تحصیل کرده های بروجردی که مدارک بسیار بالایی از دانشگاه ها گرفته اند و در ادارات شهرمان دارای پست و مقام های مختلفی هم هستند برای کمتر شدن مشکلات بروجرد و کمک به رشد شهر، چرا از ارائه نظرات شان بصورت مکتوب برای نشریات و سایت ها و وبلاگ ها خودداری می ورزند؟!

این جا مغازه آقای فرهاد داودوندی است :

فرهاد داودوندی وبلاگ نویس بروجردی

فرهاد داودوندی وبلاگ نویس بروجردی

 پایان گزارش /

یکشنبه, 07 تیر 1394 14:12 خوانده شده: 2180 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +5 0 --
شیخی 1394/04/07 - 15:05
با سلام
آفربن به همت آقای داوندوندی
حال معلمان ما چه هستند ؟
کافی است بگویید چرا مقاله نمی نویسید ؟
چرا نظر نمی دهید ؟
چرا مطالعه نمی کنید ؟
و...
سریع و بدون لحظه ای درنگ و تامل :
معیشت !
و هزاران بهانه ...
تا کوچک ترین انتقادی از این قشر می کنید می گویند توهین شده است !
ما مقام انبیا داریم !
دانش آموزان هم از این معلمان الگو می گیرند !!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/04/07 - 16:40
همکار محترم
صحبت های شما البته درباره همه معلمان صدق نمیکند.

من عاشق پژوهشم و از هر فرصتی برای مطالعه و تحقیق و نوشتن مقاله استفاده میکنم.

بیشتر وقت من بعد از ساعات مدرسه و همین طور در فصل تابستان به مطالعه میگذره. حاصل این مطالعات معمولا مقاله هایی است که بعضا چاپ شده است.

همه معلمان عزیز اهل مطالعه هستند.
و تعدادی هم اهل پژوهش ونگارش مقاله و کتاب.

طرح رتبه بندی میتونست انگیزه بسیار خوبی برای معلمان ایجاد کند تا مطالعه و پژوهش را اولویت اول یا دوم خود قرار دهند که متاسفانه طرح اصلی با بی مهری وزیر مواجه شد.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی با حدود 20 س 1394/04/07 - 19:53
دوست عزیز ایشون استثناء هستند و جهت اطلاع در تاریخ استثناء ها مبنا قرار نمی گیرند.

یعنی شما منکر وضع اسفناک معیشتی فرهنگیان هستید

من پیش تر هم گفته ام حتی من فرهنگی که وبلاگ دارم مقاله دارم مدرک فوق لیسانس دارم با این وضع حقوقی 100 تا امتحان بدهم قبول می شوم اما انگیزه و رغبتی برای انجام کار و مطالعه بیشتر در کلاس را ندارم .

از این نظر هم نگاه کنید.
پاسخ + +2 0 --
احسان 1394/04/07 - 18:26
توی کشور ما عالم کم هست باسواد زیاد. علم از نظر ابن سینا چیزی هست که انسان را به خدا نزدیک کند و باعث یگانگی انسان و خدا شود در حالی که نگاهی به وضعیت جامعه ی امروز نشان از چنین چیزی نمی دهد و افرادی که دانشی کسب کرده اند اکثرا بدنبال کسب مقام و بدست اوردن شغل هستند.
پاسخ + +2 0 --
حسین حقجو ی 1394/04/08 - 17:51
جناب دادوندی حق مطلب کجاست 1-سر خوشان این قافله در کنج دلخوری آرمیده اند و عافیت طلبی را بر جگر سوزی تر جیح داده اند 2-گوش شنوا نیست لا جرم بانگ بر ناشنوا زدن بی اثر 3-وقتی که صاحبان قلم را قلع و قمع کنند دیگران در پستوی ترس و در خرقه عافیت سکنی می گزینند 4-گویند بسوزی و بسازی نه بسوزی و بسوزانی که ره اول صد البته آسانتر است 5- سقف آزادی کوتاه و دیوار تهمت و افترا و جرم سیاسی بلند و رفیع است 6-پژوهش ها در رابطه با ارکان قدرت یا (بدون نقطه تلاقی که فراوان و بی اثر یا کم اثر در حل معضلات )و یا با نقاط تلاقی بسیار که زیاد نیستند ( ولی اثر گذار در حل معضلات در آرشیو ها خاک می خورند )سواد به درک و شعور و خلاقیت و پشتکار و شجاعت و مشورت و خردورزی و خلاقیت و روشن بینی و آینده نگری و برنامه ریزی و قدم در راه پر خطر گذاشتن است ونه هر که چند خط نوشت
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/04/08 - 19:19
از وقتی دانشگاه های آزاد در سطح کشور تاسیس شدند سواد در کشور رحت بر بست و جایش را به مدرک گرایی داد ،در حال حاضر در تمام ادارات باب شده است که کارکنان آن اداره برای افزایش حقوق وگرفتن پست های بالاتر در دانشگاه آزاد محل خود ثبت نام می کنند ومدرکی بدون محتوا اخذ می کنند. در زمان های گذشته یک کارمند با مدرک ششم ابتدایی در کار خود خیلی تخصصی تر عمل می کرد که مهندسان ودکترای فعلی ما به اندازه همان کارمند چیزی نمی دانند. آقای احمدی نژاد نیز برای مبارزه با آقای رفسنجانی ظرفیت دانشگاه ها را افزایش داد و در کنار دانشگاه آزاد دانشگاه های غیر انتفاعی نیز به عرصه ی تعلیم وتربیت کشور اضافه شدند ، در مجموع دانشجویانی که در دانشگاه های آزاد وغیرانتفاعی ، مشغول تحصیل هستند یک درس سه یا چهار واحدی را با 20 الا 30 برگ جزوه وجند نمونه سوال هدایت شده پاس می کنند وبه راحتی مدرک لیسانس را اخذ می کنند.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور