صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عبدالجلیل کریم پور / دبیر آموزش و پرورش

فریاد سکوت، صدای باور معلمان

عبدالجلیل کریم پور دبیر آموزش و پرورش  وقتی نخستین‌بار مجوز تجمع فرهنگیان صادر شد و آنها تصمیم گرفتند سکوت را برای فریادشان انتخاب کنند، این باور در آنها شکوفا شد که باید برای احقاق حقوق صنفی خویش در صحنه حاضر باشند، باید سکوت را غنیمت دانسته و کمی جدی‌تر این آیین را پاس دارند.

باید معنای معلمی را در شکوه معلمی و قلم‌شان فریاد برآورند و از علم و عمل شان در پاسداشت قلم دفاع کنند!

باید هماره تأکید داشته باشند که علم، نه در سیطره سیاست باشد و نه در زیر پرچم ایدئولوژی، بلکه باید علم در زیر لوای علم باشد و پر از درون مایه روشنگری!

اما آنچه در طول این چند‌سال معلمان را به یأسی دو چندان مبتلا کرده و آنها را دچار روزمرگی کرده، به حاشیه رانده شدن آموزش در جامعه ما هست. معلمان چیزی فراتر از آنچه حق شان هست، نمی‌خواهند و جز از عدالت، سخنی نمی‌گویند!

آنها در سکوت‌شان فریادی جاریست که نباید آموزش در مضیقه مالی گرفتار باشد!

آنها می‌گویند: نه آموزش به غفلت مالی رشد می‌کند و نه در این بحران معلم می‌تواند تاثیرگذار باشد! نه چراغ مدرسه، نورش روشنی بخش خواهد بود و نه سلامت اجتماعی و روانی عاید مجموعه خواهد شد!

حال با این تفاسیر در سکوت معلمان چه چیزی جاریست؟ آیا جز این است که می‌خواهند بگویند سرانجام نادیده انگاری آموزشی، رشد غوغاهای پوپولیستی است!

آیا جز این است که می‌خواهند بگویند در این راه بی‌مایه فطیر است؟

باید این دغدغه‌ها را پاسداشت و جدی‌تر به مسأله نگریست. چراکه اگر می‌خواهیم شهروندی آگاه تربیت کنیم و او را مسئول و متعهد بارآوریم باید کمی بیشتر از اکنون به آموزش توجه کنیم و یادمان باشد معلم در رأس هرم آموزش است که باید دغدغه‌اش جز آموزش نباشد. بی‌گمان خیلی گذرا باید این مهم را یادآوری کنیم که چه کرده‌ایم؟

آیا دغدغه اصلی آموزش هست؟ که اگر باشد مستلزم نگاهی همه‌جانبه است و عدم توجه، یعنی در حاشیه قرار گرفتن آن و این یعنی چشم‌ها را باید شست!

باید معنی فریادهای بی‌صدا را فهمید و برای آگاهی کمی بیشتر دغدغه داشت.

روزنامه شهروند

شنبه, 06 تیر 1394 10:35 خوانده شده: 2095 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +10 0 --
کردستان 1394/04/06 - 13:40
مطمئن باشید بازنده اصلی این استیضاح نمایشی معلمان و روحانی بودندچرا که نمایندگان با نگه داشتن این وزیر ناتوان در صدد اثبات ناتوانی دولت برای حل مشکل فرهنگیان هستند و معلمان مظلومی که باید حداقل 2سال دیگه فانی رو تحمل کنند و گرنه آیا نمایندگان تفاوت پروفسور فرجی دانا را با عالیجناب فانی نمی دانند؟؟
چگونه است که مجلس به افرادی مثل نجفی و فرجی دانا رای اعتماد نمی دهند و به ضعیف ترین عضو کابینه دو مرتبه رای اعتماد میدهند برای شما عجیب نیست؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/07 - 00:14
موافقم کاملا
پاسخ + +5 0 --
امیر 1394/04/06 - 22:03
مشکل اصلی معلمان این است که راه تشخیص را گم کرده اند ، معلمان فکر می کنند که دولت می خواهد معلمان به حقوق حقه ی خود برسند واین مجلس است که مانع این کار شده است، همکاران عزیز در همین سایت بارها انگ سیاسی بودن استیضاح به مجلس داده نشد؟ در ضیافتی که رئیس جمهور برای مجلسیان گرفته بود از آن ها نخواست که از استیضاح وزیر صرف نظرکنند؟ چه موقع دولت لایحه ای در دفاع از حقوق معلمان به مجلس تقدیم کرد که مجلسیان با آن مخالفت کردند؟ منظور من دفاع از مجلس نیست بلکه می خواهم بگویم آب از سرچشمه گل آلود است تا وقتی این دولت وآقای نوبخت وجود دارد امیدی برای رسیدن به حقوق واقعی فرهنگیان نیست ، معلمان زمانی به حقوق اجتماعی خود دست می یابند که دارای بینش واقعی سیاسی ، علمی واجتماعی باشند. برای رسیدن به حقوق خود باید از وارد شدن به جناح های سیاسی پرهیز نمود ومستقل از هر جناح سیاسی به دنبال حقوق خود بود.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/04/07 - 00:17
و برای یک ناهار و 30000 تومان پول و چند بسته شکلات و یک دو بطری روغن و......خودشان را خراب نکنند .البته همه می دانیم: آنکه شیران را کند روبه مزاج........ احتیاج است احتیاج است احتیاج!!!
پاسخ + +1 0 --
معلم ناامید مشهدی 1394/04/09 - 17:02
من معلم بعد روز استیضاح بیشتر ناامید شدم

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور