صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

ابوذر از تهران

نقدی بر سخنان " قدیری ابیانه " درباره ی اعتراض معلمان

گروه گزارش/ انتشار مناظره آقایان قدیری ابیانه و زیبا کلام در مورد مطالبات معلمان و شیوه های پیگیری آن که در سایت سخن معلم درج گردید ، واکنش های فراوانی  را در میان فرهنگیان برانگیخته است .

سخن معلم در راستای ترویج دکترین خود که همانا " تفکر انتقادی و فرهنگ گفت و گو " است نظرات و مطالب  مختلف را در این زمینه منتشر می کند .

سخن معلم حق ارائه نظر و آزادی بیان را برای همگان به رسمیت می شناسد و از همه اقشار جامعه به ویژه " نخبگان " برای ورود به مسائل آموزش و پرورش دعوت به عمل می آورد

سخن معلم جناب آقای قدیری ابیانه

سلام

مطالبی از شما را درسایت سخن معلم  ( این جا ) خواندم هم با این تصور که هوشیار باشم که مبادا این افراد خدای نخواسته به قول شما قصد فریب منِ معلم را دارند و هم از شما بیان چنین جملاتی را دور از ذهن می دانستم .لذا جهت صحت و سقم مطالب به سایت شخصی تان سرزده که متاسفانه این جملات دقیقا درآنجا هم آمده بود و شما نیز با سعه ی صدر حتی پاسخ های معلمان که برخی از آنها این عبارات ناخوشایند شما را به تندی جواب داده بودند را آورده بودید ؛ امیداست این سطور را هم مطالعه نموده و به قول شیوخ حاشیه ای برآن بنگارید.

الف) فرموده بودید :

« اولا روز معلم را گرامی می دارم و برای همه معلمان کشورمان رفاه دنیوی و سعادت اخروی و توفیق روز افزون برای خدمت به اسلام و نظام اسلامی و توفیق مقابله با استکبار جهانی آرزو می کنم  و اما بعد مثل اینکه شنیدن حرف حق فریاد برخی ها را بلند کرده است»

ازشما تشکرمی کنم که با این تفکراتی که نسبت به معلمان دارید حداقل این روز را گرامی داشتید ولی اینجانب پارافراتر گذاشته، ازاین فرصت استفاده کرده به همه معلمان و زحمتکشان عرصه ی تعلیم وتربیت این روز را تبریک عرض می کنم و امیدوارم این آرزوی شماکه حتما ازته دل بوده است، هرچند با بیانات قبلی ات همخوانی ندارد روزی تحقق پیدا کند و معلمان رنگ رفاه دنیوی را هم ببینند اما چند نکته وپیشنهاد را بابت این فراز و بندهای دیگر فرمایشات تان تقدیم می کنم:

دوست عزیز

هرچقدر دقت کردم اینجا حرف حقی نیافتم که فریادی بلند کرده باشد و احساس کردم حتما ناحقی گفته اید که این چنین فریاد معلمان درآمده است. اگرمنظورت از حرف حق همان اعتراض به حق معلمان است که فریاد امثال شما را درآورده است که مبادا درحقوق و مزایا و... باشما قرابتی پیداکنند که ما هم آن را حق می دانم اما چون به قول شما عقل کل نیستیم بازهم با احتیاط آن را بیان می کنیم تا اینکه مبادا یک طرفه به قاضی رفته باشیم و چنین بی محابا فتوایی صادر کرده باشیم و حرف های بی ارزش از نگاه دیگران و نایاب از نگاه خود را چنین حق بپنداریم.

ب)فرموده بودید:

«ما درست در اوج مذاکرات هسته ای و در دو ماهی که باید زورآزمایی کنیم، عده ای تجمع می کنند که حقوق ما را زیاد کنید! اصلا انگار نه انگار که کشور در تحریم است و دولت مشکل مالی دارد. این افراد کاری به این کار ها ندارند! من اینجا دیدم شعاری دست آقایان است که مشکل ما فقر نیست، فرق است .

یکی از راه های ایجاد این موج طرح این خواسته هاست، کاری به حق یا ناحق بودنش ندارم؛ توقعات روزافزون! منتهی تلاش می کنند این توقعات را منطقی جلوه دهند، مغفول جلوه دهند .

 من دیدم معلمان حقوق شان را با معلمان سایر کشورها مثل ایتالیا و نروژ و آلمان مقایسه کرده اند. اما نمی گویند کل بودجه ی کشور ما مثلا از بودجه ی آموزش و پرورش آلمان کمتر است، چرا حقوق معلم ایرانی را با معلم آلمانی مقایسه می کنید؟ مگر در آمریکا تبعیض نیست؟ مگر فقر و اختلاف طبقاتی نیست؟ اما ندیدیم در آمریکا تظاهراتی کنند به ضرر آمریکا و به نفع ما تمام شود .اما متاسفانه در ایران بعضی ها این کار را می کنند. لذا من می گویم باید ابتدا هیات مذاکره کننده را تقویت کنیم. با تقویت اقتصادکشورمان و به نمایش گذاشتن یکپارچگی کشورمان هیات مذاکره کننده تقویت می شود. باید حمایت ملت از تیم مذاکره کننده را به نمایش بگذاریم......»

دوست عزیز:

1 – آحاد ملت ایران ، دست آوردی علمی به نام انرژی هسته ای را باتمام وجود پشتیبانی کرده و می کنند؛ اما معلمان و اساتید فراتر از شما و دیگران به این مهم می پردازند چون به این دستاورد به عنوان میوه ی زحمات شاگردان دیروز و دانشمندان هسته ای امروز خود نگاه کرده وبه این افتخاراتی که دانش آموزان و دانشجویان خود با علم آموزی درهمین آب وخاک به دست آورده اند می بالند و این معلمان و اساتید دست کسانی که دست پرورده ی خودشان بوده و تحصیل درکشور خودشان را برعلم آموزی در فلورانسِ خوش آب وهوا ی در فرنگ که بعضی ها، آن سرزمین را ،سرزمین کفر نامیده اند ترجیح داده اند را می بوسند.

2- توقعات معلمان در جهت احقاق حقوق خود متناسب با شان وجایگاه شان ،نه فقط به زعم خودشان بلکه به گواه کارشناسان ،نخبگان و مسئولان، به جز آن عزیزان عقل کل تمام هایی که یک کم تافته ی جدا بافته هستند آن قدر منطقی بوده که نیاز نیست تلاش کنند آن را منطقی و....جلوه دهند .

3 – اینکه شما ندیدید در امریکا تظاهراتی باشد که به ضرر امریکا تمام شود اولا : جنبش وال استریت به گواهی همین صدا و سیمای خودمان که چندین شبکه مختلف هم آن را پوشش می داد را مثال می زنم که نمونه ای ذکر کرده باشم دوما: شاید این ناشی از ضعف وقصور معدود سفیران ما بوده است که برخی جاها نتوانسته اند دربرابر دشمنی که هروز یک توطئه علیه کشورما درسردارد اقدام درخورانجام دهند و اینکه این سفیران و یا کارمند محترم وزارت خارجه به جای اینکه تمرکز شان براستفاده ی بهینه از چنین جنبش های ضد استکباری درخارج از کشور باشند بیشتر حواس شان به مناظره ی درباره ی حقوق معلمان وایجاد نارضایتی بیشتر دربین این قشر زحمتکش با نمکی که ازروی جهل یا عمد برزخم آنها می پاشند می باشد.

4 – و اما درمورداینکه فرموده بودید دیدم شعاری دست آقایان است که مشکل ما فقر نیست، فرق است. حتما درست متوجه شدید چون با کمی تامل زیبایی این جمله کاملا مشخص می شود که فقط کسی که کمی از علم سیاست بلد باشد و نه غیرمتخصصانی که با مدرک معماری که حتی اگر اشتباه نکنم برحسب اتفاق از اوخواسته می شود رایزن و سفیر ...شودعمق این شعار رادرک می کند.این عقل جزء و قلم ناقص بنده شعار را این گونه تفسیر می کند که معلمان به عنوان پیشگامان جبهه و جنگ وجهاد که قطعا دوستانی که در زمان جنگ در فرنگ مشغول خدمت بودند به خوبی واقف هستند که فرهنگیان و دانش آموزان بخش زیادی از بار دفاع از کشور را بردوش کشیدند –توقع دارند که همه ی جامعه دست در دست هم داده و وجود مشکلاتی را که دوست و دشمن برای این مملکت درست کرده اند را حل نمایند شما اگر از معلمان و اساتیدی که تاریخ خوانده اند بپرسید آنها نیک می دانند که روزی ابو جهل وابولهب ها پیامبر گران قدر اسلام (ص)، اصحاب بزرگوارشان رادر شعب ابی طالب گرفتار شدیدترین تحریم ها نمودند طوری که روایت شده یک ، دو یا سه نفر با یک خرما صبح را به شب می رساندند اما آنان اعتراضی نکرده و سربلند از این آزمون بیرون آمدند امیدوارم دلیلش را فهمیده باشید!

پس امروز هم که ابو سفیان و ابوجهل های دنیای ما به خیال خودشان قرار است ما را در این شعب به زانو دربیاورند ،بیایید ما نیز خود را به جهالت نزنیم که خود را بالاتر از دیگران بدانیم ، پس خرمای موجود رابا هم تقسیم کنیم تا سربلند بیرون بیاییم ؛ بنابراین این شعار معلمان درک بالای آنان رانشان می دهد که زمان را خوب درک می کنند و به دوست ودشمن می گویند مابرای اعتلای این مملکت فقر را تحمل می کنیم وبا آن مشکلی نداریم اما فرق رانمی پسندیم.

 می گویند :بیایید همدل و همرنگ با تمام وجود از اسلا م و ایران و ارزش های مان دفاع کنیم.فریاد می زنند اگرسفره فقیرانه است یا شاهانه ، همین طور که دراوج سختی حضرت خدیجه کبری (س) همه ی دارایی وثروت خویش را تقدیم کرد تا مسلمانان به سلامت ازآن مرحله عبورکنند.همه باهم درکنار هم برسراین سفره بنشینیم تا این که هم دوستان مذاکره کننده دلگرم باشند که معلمان فقر را برخواری وذلت ترجیح می دهند و دوست دارند حتی زیرفشار فقر در برابر زورگویان بایستند نه اینکه مثل بعضی دوستان کریمانه چون حاتم طایی از خودشان مایه نگذاشته به آنانی که از فرق می نالند، توصیه کنند:

«من گفتم معلمان می خواهند تجمع کنند، بروند تجمع کنند. اما بگویند ای دولت ما حاضریم از بخشی از حقوقی هم که می گیریم بگذریم اما شما از حقوق هسته ای پایین نیایید»

ما معلمان می گوییم اصلا کل بودجه وحقوق این مملکت را پشتوانه ی دفاع از مساله ی هسته ای و......کنید نه نصف حقوق را اما جناب قدیری به این که اینجا هم فرق گذاشته اید و به اینکه حاتم بخشی تان فقط از حقوق ما بوده است معترضیم .

لم تقولون مالا تفعلون؟

ج ) فرموده بودید:

« اقشار مختلف ما باید نشان دهند به جهان که ما مشکلات را تحمل می کنیم اما حاضر نیستیم در دنیا شهروند دست دوم محسوب شویم»

با کمی دقت درشعار فوق اهل سیاست! می دانند که فرهنگیان نه دوست دارند و نه می پسندند که در دنیا شهروند دست دوم محسوب شوند و نه درکشور کارمند درجه دوم »

د ) درپاسخ تان آورده بودید:

«هرچند رعایت عدالت در حقوق را منطقی می دانم »

به نظر می آید بر آن اساسی که بیان داشتید تلاش می کنند این توقعات را منطقی جلوه دهند، مغفول جلوه دهند .احتمالا درخواست رعایت عدالت درحقوق را قبول ندارید، دراینجا دچار نوعی پاردوکس شده اید.

ه)فرموده بودید:

«هرگز در عمر کاری ام برای افزایش حقوق چانه نزده و اقدامی نکرده ام. هر چند با چهار فرزند نیازهای خود را داشته ام .

هرگز دست به تحصن و تجمع برای افزایش حقوق نزدم .

هرگز به دلیل تفاوت حقوق با سایر دستگاه ها برای خود گلایه ای نکرده ام  »

دوست بزرگوار

به خدا همه ی خواسته ی معلمان در همین هرگزهای شما خلاصه می شود و توقعات دیگری ندارند که تلاش کنند آن را منطقی جلوه دهند.آنها امیدوارند مثل شما به حدی برسند که عین شما هرگز نیاز نداشته باشند برای افزایش حقوق خود چانه زنی واقدامی کنند یا دست به تحصن و تجمعی بزنند که صد البته آن وقت هرگز از تفاوت حقوق خودباسایر دستگاه ها گلایه ای نخواهند داشت واین را هم اضافه کننم اگر کسی از فرق نالید وخودش را با آنها مقایسه کرد برآشفته نخواهندشد و برای کسانی که ازحقوق شان دفاع می کنند اظهار تاسف نخواهند کرد و آنها را فریب خورده ی بیگانگان و...نخواهند دانست.

ی ) واین که فرموده بودید:

«قشر معلمان قشری پر جمعیت هستند و معمولا افراد طوری صحبت می کنند که خوشایند معلمان قرار گیرد تا مثلا در انتخابات رای آنها را به خود جلب کنند »

با شما کاملا موافق هستم که هم همفکران ودوستان شما وهم رقیبان شما سال هاست چنین سیاستی رو درپیش گرفته اند که به این قشر عظیم نگاه ابزاری دارند و غالبا وعده های انتخاباتی شان در حق معلمان محقق نشده است .

و در پایان با آرزوی موفقیت برای شما مخصوصا این که توانسته اید با دو میلیون و هفتصد هزار تومان حقوق ، خود و چهار فرزند عزیزتان را اداره کرده و هم احتمالا سفر های داخله وخارجه ی زیادی آنهارا بردید و جالب تر آنکه توانسته اید با سنگک دانه ای هزار تومان ،بخشی از هزینه های هشت نفر را هم متقبل شوید و توصیه می نمایم شما که زحمت و احتمالا هزینه زیادی در مسلمان نمودن ادوارد آنیلی دانشجوی فلسفه ادیان در دانشگاه معروف “پرینستون ” نیویورک داشته اید و از نمایش فیلم های آن در دانشگاه هاو...هم احتمالا هیچ قصد و غرضی مثل بعضی ها که بیشتر بعد تبلیغاتی و مصرف انتخاباتی این کارها را در نظر می گیرند نداشته اید مواظب باشید خدای نخواسته کسی از هم کیشان وهم وطنان تان دینش ، به خاطر دنیایش به خطر نیفتد که :

چراکه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرمود : "کاد الفقر أن یکون کفراً.. ."

انشاءالله پرداختن به خیلی از موارد نظیر مدرک دکترای شما و گروه بالای تان که به رخ معلمان کشیده بودید بمانید در مجالی دیگر....

شرح این هجران و این خون جگر این زمان بگذار تا وقت دگر


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 14 ارديبهشت 1394 15:42 خوانده شده: 2866 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +25 -1 --
سیفیاری 1394/02/14 - 17:33
آقای ابیانه!انصاف نصف دین است که شما ندارید! حداقل در حفظ نصف دیگر، کوشا باشید که اگر آن هم از بین برود...!!!
تبعیض عملی مذموم در تمام ادیان و بخصوص در دین اسلام است!برادر مسلمان!...
پاسخ + 0 0 --
معلم 9 1394/02/15 - 03:56
لطفا به سایت این آقا برید و ببینید با چه تمسخری پاسخ معلمان را اده است بعنوان یک معلم از شما خواستارم دیگر سخنان و نظرات این شخص را پخش نکنید با اندازه کافی از شکم سیری ایشان مطلع شدیم

ایشان از آن دسته افراد هستند که اعتقاد دارند سهم برادر را بخوریم اما کسی به سهم خودم دست نزند
پاسخ + +23 -1 --
معلم مقصر 1394/02/14 - 17:49
عالی بود متشکریم حق گرفتنی است ما معلمها انقلاب ومملکتمان را دوست داریم ولی از حقمان هم نمیگذریم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/02/14 - 21:49
موافقم.
پاسخ + +12 -1 --
ناشناس 1394/02/14 - 18:06
اقای قدیری ابیانه دیشب در مجله خبری گزارشی در مور گلایه تکنسین علوم ازمایشگاهی مبنی بر کم بودن حقوقشون پخش کرد لطفا تذکر لازم را بدهید.....با اینکه حقوقشون خیلی از ما بیشتره ...
پاسخ + +14 0 --
رضا 1394/02/14 - 18:23
احسنت بر این نکته سنجی و جواب کوبنده
پاسخ + +13 0 --
akbar 1394/02/14 - 19:19
احسنت برادر احسنت
پاسخ + +4 -7 --
قدیری ابیانه 1394/02/14 - 20:07
جناب اقای ابوذر
سلام
مطلب شما را دلسوزانه یافتم. و اینکه سعی کرده اید از حوزه انصاف خارج نشوید.
متاسفانه در ایران بسیاری از حتی افرادی که حقوق بالایی نسبت به دیگران هم می گیرند همه نالانند.
مثلا شرکت نفتی ها حقوقشان را با کشورهای ان طرف آب مقایسه می کنند. و ...
من نمی گویم با این حقوق ها می توان زندگی (مورد نظر) را تامین کرد. اما لااقل معلمین شاغلند واین کشور بیکار هم دارد.
نباید انتظار داشت همه درآ»د کشور صرف حقو کامندان شود. کارمندانی که متوسط ساعت مفید کاریشان طبق گزارش مجلس شورای اسلامی به 22 دقیقه در روز رسیده است. البته معلمین جزو اقشاری هستند که ساعات کاریشان بیشتر است چون بر سر کلاس حاضر می شوند وان شاء الله که تمام تلاش خود را می کنند تا دانش آموزانی مجربی پرورش دهند.
من با زیاده خواهی ها توسط هر قشری مخالفم.
معتقدم که دریافتی مجموع کارکنان دولت بیش از توان اقتصادی کشور است. هر چند برخی ها کمتر از حق و برخی بیش از حق خود دریافت می دارند.
متاسفانه عمده بودجه کشور صرف حقوق دولت متورم و کارکنان بیشمار آن می شود.
ادامه دارد.
پاسخ + 0 0 --
سلیمانی 1394/02/14 - 21:30
این که کشور بیکار فراوان دارد دلیلی بر تبعیض نیست تازه عذر بدتر از گناه است چرا باید بعضی ها با هزار میلیارد به جیب بزنند و عده ای نیز زیر خط فقر ( معلمان ) و عده ای نیز بیکار باشند اگر پول نیست باید برای همه نباشد شرکت گاز ، نفت ، مخابرات ، بیمه و ... که ارث بابایشان را نبرده اند همه از زیر ساخت های بیت المال است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/02/14 - 22:13
ما معلمان خود میدانیم چطور می شود صغری کبری چید لازم نیست از ان سوی ماورایتان این مطالب مسموم را ارایه دهید.
عدالت خواعی را نمی شود دال بر زیاده خواهی کرد که این دنی ترین استدلال است.
منابع دولت باید و باید و باید با عدالت پخش شود که اگر این کار اگر صورت نمی گیرد نشان دهنده ظلم و بی کفایتی و فساد در دستگاه های اجرایی است.
پاسخ + +1 -3 --
قدیری ابیانه 1394/02/14 - 20:08
ادامه پاسخ قدیری ابیانه
من متاسفم که شما یا نمی بینید و یا نمی خواهید ببینید که عده ای در ایران روزی خود را در سطل های آشغال جستجو می کنند.
قبول کنید آنها در اولویت هستند.
متاسفانه دولت فعلی هنوز حاضر نشده پرداخت یارانه به اقشار ثروتمند را قطع کند که به نظر بنده به قصد انتخاباتی است.
ضمنا معتقدم که باید شرایط جهانی را در نظر گرفت.
آیا می دانید همین الان هزینه های دولت بسیار بیش از هزینه های آن است. یعنی دارد کشور را بدهکار می کند.
به هر جال اگر فکر می کنید حق شما ضایع شده است برای گرفتن حقتان اقدام کنید ولی مراقب باشید بازی دشمنان را نخورید و حرکت شما به نفع دشمن و به ضرر ایران تبدیل نگردد.
دشمن به دنبال ایجاد اعتراضات اجتماعی است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/02/14 - 22:19
اینکه هنوز در این مملکت با این همه منابع و ثروت هنوز افرادی روزی خود را از سطل های آشغال جستجو می کنند دلیل بر بی عدالتی است.
که مولا علی (ع) می فرماید فقری پیدا نمی شود مگر آنکه ظلمی واقع شده باشد.
پس عدالت خواهی و اعتراض معلم به شرایط خود و موجود کاری بس پندیده است.

عدالت خواهی اگر منجر به تغییر شود آن هم مقصرش مسولین هستند که صدای هل من ناصر را شنیدند و دم بر نیاوردند. و تازه آن را به خارجی ها ربط دادند همان اتفاقی که برای حسین(ع) مظلوم یزیدیان انجام دادند و یا به امام(ره)
پاسخ + +2 -6 --
قدیری ابیانه 1394/02/14 - 20:09
ادامه پاسخ قدیری ابیانه.
فرمایشات امام خامنه ای در حرم رضوی در ابتدای سال 1394: "میخواهند این امنیّتی که امروز در کشور ما هست را ... به‌دست مردم از بین ببرند و مردم را وادار کنند به برهم زدن امنیّت؛ و حرکات اعتراضی را در کشور شروع کنند؛ دارند تحریک میکنند، دارند کار میکنند، دارند برنامه‌‌ریزی میکنند. این کاری است که باجدّیّت و با شدّت به‌دنبال آن هستند؛ خب این یک شرایط مهم است، این یک چالش بزرگ است."
دشمنان ما صریحاً میگویند که هدفشان از فشارهای اقتصادی یک هدف سیاسی است. هدف آنها این است که مردم ایران را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند؛(۱۱) توجّه بفرمایید؛ البتّه بله، «مرگ بر آمریکا»، چون آمریکا آن عامل اصلی این فشارها است و خودشان هم اصرار دارند بر اینکه متمرکز بشوند روی اقتصاد ملّت عزیزما.
پاسخ + 0 0 --
سلیمانی 1394/02/14 - 21:32
بازی دشمنان هم بازی شماست که حق به حق دار نرسد فشار باید برای همه یکسان باشد
پاسخ + 0 0 --
ابوذر 1394/02/14 - 22:14
جناب ابیانه ازاینکه لطف نموده ونقدبنده رامطالعه نمودید وحتی ان رادور ازانصاف ندانسته ایدممنونم.یک توصیه از این حقیر بپذیرید وان اینکه نحوه ی بیان شما نسبت به اعتراضات معلمان که حتماازسردلسوزی شمابوده البته برای مملکت ونه برای معلمان که این هم جای بحث دارد باعث تحریک بیشتر معلمان وهر منتقدومعترضی می شودلذاپیشنهاداین است که شماکه سعی بردلسوزی دارید مشکلات رو نحوه ای بیان نکنیدکه استنباط معلمان اینگونه باشدکه هم دربحث حقوق ومزایا موردکم لطفی قرارگرفته اند هم مقصردرمشکلات موجودشناخته شوند.اینکه درجامعه مشکل هست.بیکارهست کسی انکار نمی کنداما هستندکسانی که بااین همه مشکلات رفاه مناسبی دارندپس بهتراست نوک پیکان انتقادات شمابه سمت این مرفهین بی درد باشدنه معلمان.باتشکر
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/02/14 - 22:24
هیچ کس فرمایشات رهبری را ناقض نیست پس از خودتان خرج کنید و نه از زبان رهبری.
شاید معنایش را سطحی فهمیده اید.
اینکه شما حق خواهی و عدالت طلبی را تعطیل کنید در واقع به بحران های بعد از آن دامن زده اید.
پس باید پاسخ مسولین در رفع ظلم و تبعیض باشد و نه در منکوب عدالت خواهان و یا دهن کجی کردن به خواسته به حق آنها.
همه قبول دارند که در حق معلم اجحاف صورت می گیرد آنوقت هیچ کاری هم نمی کنند.
و این بدترین نوع سرکوب است که شما هم علمدار آن شده اید.
پاسخ + 0 0 --
حسین قارداش2415 1394/02/15 - 00:51
برادر محترم جناب آقای ابیانه! بخدا ما فرهنگیان، شرایط اقتصادی کشور را بخوبی می دانیم .اعتراض ما فقط و فقط بخاطر تبعیض بسیار شدید ما بین کارمندان سایر ارگانها با معلمان است. البته پر واضح است که ما دوران نفت 140 دلاری را نیز دیده ایم !!! ولی 37 سال است که ...!
پاسخ + +1 -3 --
قدیری ابیانه 1394/02/14 - 20:10
ادامه فرمایشات رهبری.
هدفشان چیست؟ هدف این است که مردم را در مقابل دستگاه قرار بدهند؛ این را صریحاً میگویند که میخواهیم فشار اقتصادی بیاوریم تا وضعیّت مردم سخت بشود و مردم وادار به اعتراض بشوند در مقابل دولت و در مقابل نظام اسلامی. این را صریحاً میگویند البتّه بدروغ گاهی ادّعا میکنند که طرف‌دار ملّت ایرانند که این دروغها را نمیشود باور کرد و نباید از دشمن باور کرد، لکن هدفشان همان هدف سیاسی است.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/02/14 - 22:26
نظام اسلامی باید توانایی برقراری عدالت را داشته باشد که اگر این اتفاق نمیفتد گار گزاران را فساد برداشته است و بر مردم حرجی در اعتراض به این نیست.
پس دشمن اول همانی است که با بهانه های واهی سعی در وارونه نشان دادن حق خواهی مردم است.
پاسخ + 0 0 --
م.ا 1394/02/18 - 19:47
چی گفتی وچی میگی مستر ؟
پاسخ + +3 -3 --
قدیری ابیانه 1394/02/14 - 20:11
ادامه فرمایشات رهبری.
میخواهند این امنیّتی که امروز در کشور ما هست را – که این امنیّت، در منطقه‌ی غرب آسیا که ما در آن قرار داریم، بی‌نظیر است؛ بحمدالله امروز نه در شرق ما، نه در غرب ما، نه در شمال ما، نه در جنوب ما، در هیچ کشوری امنیتّی مانند امنیّتی که امروز بر کشور ما و ملّت ما حاکم است، وجود ندارد – به‌دست مردم از بین ببرند و مردم را وادار کنند به برهم زدن امنیّت؛ و حرکات اعتراضی را در کشور شروع کنند؛ دارند تحریک میکنند، دارند کار میکنند، دارند برنامه‌‌ریزی میکنند. این کاری است که باجدّیّت و با شدّت به‌دنبال آن هستند؛ خب این یک شرایط مهم است، این یک چالش بزرگ است. وقتی یک چنین چالشی در کشور وجود دارد، همه‌ی نیروها باید در کنار هم قرار بگیرد، با هم کار کنند و مسئله‌ی اقتصاد را جدّی بگیرند.
متن کامل را اینجا مشاهده کنید.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/02/15 - 07:06
بسم تعالی
هرجا آسیبی محتمل است ولایت مدار خود را سپر میکند نه رهبر را سپر خود .
والله ولایت مدارها هم ولایت مدارهای قدیم نه قدیر.
شما باب کردید که پشت سر حسین باشید نه در جلوی روی او ضربه ببینید.
هی از امام خامنه ای خرج بی کفایتیهای خود میکنید بس است دیگر ولایت را حرمت دارید.
کمکاری و ضعف مجلس و دولت و
کمکاری نظامیها
همه وهمه را اینگونه عمل میکنید.
پاسخ + +5 -1 --
علی 1394/02/14 - 20:39
در کلاس من فرزندان تمام اقشار جامعه نشسته اند، فرزندان «طلاق» را باید تحمّل کرد و با روحیه شکننده اشان ساخت! با فرزندان «اعتیاد» باید مدارا کرد و با بی تربیتی هایشان کنار آمد! فرزندان «یتیم» را باید نوازش کرد و کمبود مهرشان را جبران کرد، فرزندان «ناهنجار» را – که محصول اختلافات خانوادگی اند- باید هدایت داد! به فرزندان «کار» باید استراحت داد، فرزندان والدین «بی بند و بار» را باید سر به راه کرد، فخرفروشی فرزندان «سرمایه دار» را باید تعدیل کرد، فرزندان «کمرو» را به بطن جامعه باید بازگرداند، نازپروردگی فرزندان «مرفّه» را باید تعادل بخشید، فرزندان «بدسرپرست» را حکیمانه و صبورانه باید سرپرستی کرد، فرزندان «بی سرپرست» را با آغوش مهر پدری باید آشنا ساخت! همه این مزاج های تلخ و شیرین با صداهای دلنواز یا گوشخراششان در یک اتاق چند متری، گرد شمع سوخته معلّم حلقه می زنند و بازتاب و پژواک این صداها هر روز چون موریانه، ذهن او را می خورد و تارهای خستگی بر تن رنجدیده اش می تند و فرسوده اش می سازد و در بیرون از این اتاق رؤیاها! بزرگان، «زیادی» و «مصرفی» اش خوانند، و اینچنین است که کم کم می شکند.
پاسخ + 0 0 --
سلیمانی 1394/02/14 - 21:34
باز هم دستاویز قرار دادن سخنان رهبر برای رسیدن به مقصود خودتان این چه حرفی است اگر کم مصرف کرن ملاک است و مقاومت اقتصادی باید شامل همه باشد مثلا پاداش آخر سال چند میلیونی مدیران بانک ها بیمه ها و ... را می توان صرفه جویی اقتصادی نامید
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/02/14 - 20:49
حقوق سایر ادارات دیگر را با فرهنگیان هماهنگ کنید هم عدالت برقرار می شود هم کشور از بحران مالی نجات پیدا می کند انتظار نداشته باشید که قشر آگاه کشور نسبت به بی عدالتی بی تفاوت باشند و هر روز شاهد پیشرفت روز افزون تبعیض و اختلاف طبقاتی در جامعه بوده و سکوت کنند. نه تنها بخش دولتی باید کنترل شود بلکه در بخش آزاد هم با وضع مالیت و کنترل درآمدها باید مانع تشدید اختلاف طبقاتی شد.
پاسخ + 0 0 --
سلیمانی 1394/02/14 - 21:35
حرف شما کاملا درست هست یا برای همه یا برای هیچ کس
پاسخ + +3 0 --
دعبا 1394/02/14 - 21:21
جناب ابوذر، جامع و کامل بود. متشکریم. اما تو رو به خدا لطف کنید و شما برای من مشخص کنید که این آقای قدیری ابیانه، کجای چرخ خیاطی میشن؟!(مطالب قبلی ایشون) آخه از هر کی پرسیدم نمی دونست!!
پاسخ + +3 -1 --
فرهنگی.. 1394/02/14 - 21:30
آقای قدیری ابیانه لطفا بروووووووووووووووو
حرف نزنی بیشتر به نفعته
خودتو خوب به همه معرفی کردید.
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1394/02/14 - 21:40
شما مسئولان تابناک هم مثل بقیه رسانه ها اید حرف های حق و بجا را درج نمی کنید ولی حرف هایی را که اصلا ارزش درج ندارند مثل حرف های قدیری که از روی کینه توزی و بی سوادی ایشان از اموزش و پرورش است را در سایت می گذارید
پاسخ + +1 -1 --
داود 1394/02/14 - 23:35
بهتره تا سره ازناسره مشخص بشه
پاسخ + +3 -1 --
آذری 1394/02/14 - 23:45
در یک چیز مانده ام که این افراد با چنین استدلال هایی در کجای سیاست ما جا دارند واگر روزی قرار باشد از طرف ملت ایران سفیر باشند با چه استدلالی حرکت می کنند. اینکه امروز سردار سلیمانی عزیز همه جهان را به حیرت آورده مثل فرماندهان غربی در سایه نشسته و فرمان نمی راند بلکه دوشادوش همه همرزمانش تمام سختی های مبارزه را تحمل می کند در نتیجه همرزمانش نیز از فداکردن جان برایش دریغ ندارند!!
اتفاقا برقراری عدالت نه به مفهوم کمونیستی بلکه به مفهوم واقعی کلمه در جامعه موجب افزایش رضایت مندی و مصونیت بخشی به اسلام و انقلاب و کشور عزیزمان است!!
پاسخ + +4 -1 --
احمد 1394/02/15 - 00:02
جناب ابیانه اتفاقا یکی از مطالبات ما از شما وامثال شما این است که در این سی وچند سال چه کاشته اید که محصولش فقر و بیکاری و اختلاف طبقاتی است؟عامل این حصار طلایی بین کارمندان برخوردار وبقیه چه کسانی هستند؟برادر گرامی ما مسلمانیم وطبق فرمایشات دینی کسی که اجازه دهد به او ظلم شود از ظالم گناه کارتر است!
چرا نمیخواهید باور کنید حرفتان بی منطق است ؟اگر بودجه کم است برای همه است نه فقط برای ما!
برادر گرامی مارا متهم به رقص باساز دشمن وناسازگاری با مقام شامخ ولایت نفرمایید واز این راه دنبال مستمسکی برای تحقیر وتخریب ما نباشید ،که این سیاست بافی ها دیگر نخ نما شده است.
ما بااسراییل در برون مرزها وبا قاصبین حقمان در درون مملکت مخالفیم چراکه ظالم ظالم است واتفاقا از خودی خوردن کاریتر ومهلک تر است.
پاسخ + +1 -6 --
ناشناس 1394/02/15 - 00:03
جناب آقای ابوذر خوب مطالب را بیان کردند. هر مطلبی که نوشته بودند با استناد به سخنان آقای قدیری بود. به نظر من آقای قدیری هم حق دارند که نسبت به امنیت کشور و زیرکی دشمن حساس باشند. منظور ایشان عدم استیضاح حق معلم وعدم اجرای عدالت نیست بلکه منظور آقای قدیری انصافی که نسبت به همه ی جامعه دارند از جمله افراد بی کار .
این آقایی که به اسم معلم کامنت گذاشته وچند نفر دیگر لطفا اگر معلم هستند شان معلمی را رعایت کنند. معلم خوش اخلاق ومودبانه صحبت می کند. آقای قدیری نه دولت هستند که حقوق معلمین را افزایش دهند ونه مدعی العموم که حق معلمین را بستانند. ایشان نیز یک کارمند هستند ومنتقد . ایشان دارای مدرک دکترا ، 35 سال خدمت دارند وگروه 20 هستند ، اگر یک فرهنگی همین عناوین را دارا بود حقوقش چقدر می شد؟
پاسخ + 0 -1 --
معلم. 1394/02/15 - 13:26
ظلم ظلم است.ظلم خوب وبدنداریم.ظلم ازناحیه ی هرکس مذموم وناپسنداست چه ازناحیه ی خارج باشد چه ازداخل
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی. 1394/02/15 - 13:57
خوب می دانید که دانشگاهی که شما مدرک دکتراگرفتید اون هم احتمالا باسهمیه وامتیازات خاص هیچ گونه اعتباربین المللی وحتی داخلی ندارد.
پاسخ + +2 -1 --
فرهنگی 1394/02/15 - 13:54
جناب ابیانه .ایاهزینه ی بی تدبیری همه انهایی که این مشکلات رابوجوداورده اند رامعلمان بایدپرداخت کنند
پاسخ + +1 0 --
دبیر 1394/02/15 - 19:24
اقای ابیانه.شما که دم از ولایت مداری میزنید .وحرف رهبری را با گوش دل گوش میدهید میشه بفرمایید پس از انکه رهبری چندین مرتبه دستگاه دیپلماسی را فرزندان انقلاب خواند ونیز چندین مرتبه فرمودند که اعتماد دارد به انها.چرا اینهمه مشکل دارید برای همون فرزندان انقلاب که رهبری تایید کردن و از انها حمایت کردن درست میکنید.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/02/15 - 21:23
احسنت،سخن حق بود
پاسخ + +3 0 --
علیرضا 1394/02/16 - 22:10
ابیانه!!! خیلی باانصافی!!!!! کاش یکبار شرمندگی درمقابل خانواده را حس کرده بودید تا بهتر حال معلمان غیرتمند ابرودار رو درک میکردین
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/02/17 - 14:42
راست میگی بیا حقوقت رو با اموزش پرورش هماهنگ کن با مدرک دکترا 2 میلیون بگیر ،اگه نمی تونی حرف اضافی نزن
پاسخ + +1 0 --
یک معلم 1394/02/17 - 16:06
به قدیری ابیانه بگویید کسی که نتواند سخن حق را بشنود از منافقان است آقا بوقلمون نباش
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/02/18 - 11:05
قانون همه یاهیچ اقای ابیانه.
پاسخ + 0 0 --
م. 1394/02/18 - 11:06
به عدالت اعتقادی داری اقای ابیانه؟
پاسخ + 0 0 --
اااااااا 1394/02/18 - 14:30
خوب گفتی.گل گفتی....
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/02/18 - 14:32
ابیانه برو بودجه بیشتری بگیر بلکه دوسه نفررومسلمان کنی بزرگوار بی خیال معلما شو
پاسخ + +1 -1 --
موسوی 14 1394/02/18 - 19:04
با سلام
ما که می دونیم این نا معلم ها از کجا می سوزن آقای ابیانه عزیز
اینا که نماینده ما معلن ها نیستن طرفدار یه حزب معلوم الحالند.
اگه این طور بود که مخاطبین تو دو سری از نظر سنجی هاشون با بیش از 70 در صد بهشون رای منفی نمی دادن. الان هم تو نظر سنجی جدید خودتون شاهدید که تا الان 60 درصد به تفکرات این افراد کوته فکر رای منفی دادید. همین نشون می ده که این نظراتی هم که میذارن چند نفر بیشتر نیستن که مزدور این ها هستن. خدا وکیلی ما رای مخاطبین رو باور کنیم یا اراجیف این چند نفر غرب گرا رو.
پاسخ + 0 0 --
سخن معلم 1394/02/18 - 20:55
جناب موسوی
سلام
این که جناب عالی و هم فکران شما از سایت سخن معلم برای اثبات درستی و اعتبار بخشی به فرضیه ها و نظرات خود استفاده کرده و به آن استناد می کنند موفقیتی بزرگ برای سایت سخن معلم و معلمان حق طلب است .
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
فینالیست 1394/02/18 - 19:45
احسنت،سخن حق بودوعالی
پاسخ + 0 0 --
حمید 1394/02/18 - 21:21
اقای موسوی خیلی گنگ ونامفهوم صحبت کردید .یه مقدار هم بیسوادبنظرمی رسید که بابیان ضعیف تانمنظورتان مشخص نمی شود.
پاسخ + 0 0 --
غالی 1394/02/18 - 21:38
اقای موسوی توکه نامعلم هستی چرا خودتو داخل معلم ها اوردی؟بنظرازجایی چیزی بهت میرسه ها.نه؟
پاسخ + 0 0 --
محمود 1394/02/19 - 13:31
جناب قدیری ابیانه. با احترام باید عرض کنم جنابعالی باید برای خودت متاسف باش
پاسخ + 0 0 --
بی خیال 1394/02/26 - 16:59
بی خیال بابا.ابیانه وابیانه هارو بی خیال.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور