صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

منصوره کریمی / تهران

از کرامات شیخ ما...

سخن معلم بعد از مدت ها انتظار، بالاخره نوبت به پاسخ گویی وزیر آموزش و پرورش رسید .

 صدها هزار نفر فرهنگی پای گیرنده ها نشستند و چشم به دهان وزیر دوختند تا ببینند و بشنوند پس از مدت ها وعده و وعید، چه ره آورد تازه ای برای باز کردن گره کور مشکلات معیشتی فرهنگیان و رفع تبیعض ها با خود آورده است.

بالاخره انتظار به سر آمد و وزیر محترم و خسته ما که نای سخن گفتن نداشت، زبان به سخن گشود ؛ وزیر گفت و گفت و گفت. هر چه بیشتر گوش سپردم کمتر سخن تازه ای شنیدیم ، هرچه گفت تکرار گفته ها و وعده هایی بود که در طول سه ماه گذشته بارها و بارها از زبان ایشان و دیگر مسئولان شنیده بودیم.

از رتبه بندی جدید گفت بی آن که خود بداند چه شاخص های شاخصی برایش در نظر دارد ، از پرداخت مطالبات گفت اما با تردید و شاید و اگر ، از ساماندهی نیروها و بسته های پیشنهادی خود گفت که ناکارآمدی آن بر همه فرهنگیان واضح بود....

هر چه گوش سپردیم سخن جدیدی به میان نیامد ، هرچه پیامک زدیم و سوال کردیم خبری از خواندن سوال های فرهنگیان و پاسخ وزیر نبود ، هرچه منتظر شدم خبری از ارتباط تلفنی معلمان معترض و فعالان صنفی به برنامه نگاه یک میسر نشد ؛ هرچه صبر کردیم خبری از بحث و چالش در میان نبود و مجری محترم صرفا به خواندن سوال های تکراری بسنده کرد و زحمت به چالش کشیدن وزیر و نقد پاسخ هایش را به خود نداد.

این دیگر چه برنامه یک سویه و غیر منصفانه ای بود ؛ چرا شماره تلفن برنامه اعلام شد در حالی که هزاران پیام معلمان خوانده نشد !

 آیا سازمان محترم صدا و سیما قصد امداد رسانی به مخابرات داشت یا فرهنگیان ؟!

آیا مجری محترم برنامه نگاه یک قصد چالش با وزیر درباره مشکلات فرهنگیان داشت یا طرح مسایل تکراری و مبرا کردن وزیر در ایجاد شرایط نابه سامان کنونی.

وزیر محترم آموزش و پرورش چرا زحمت مصاحبه تلویزیونی را به خود داد ؟

 آمد تا آنچه همکاران خود می دانستند برایشان تکرار کند ؟

بالاخره تکلیف صدها هزار نفر فرهنگی که تا پاسی از شب چشم به صفحه تلویزیون دوختند و گوش و چشم به وزیر آموزش و پرورش چه شد ؟!

 کدام خواسته مشروع و برحق آنها تحقق پیدا کرد ؟!

جناب وزیر !

وعده نگارش کتابچه جدید رتبه بندی بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری که معلمان را در حد کارمند تنزل می دهد خواسته شماست نه یک میلیون فرهنگی.

جناب وزیر !

تا کی فرهنگیان منتظر اجرای رتبه بندی باشند ، چند بار دیگر پیش نویس رتبه بندی نوشته می شود و به اجرا در نمی آید ؟

جناب وزیر !

معلمان خواستار اصلاح بخش هایی از طرح رتبه بندی دولت پیشین ( لغو آزمون های صلاحیت شغلی و.. گنجاندن بندی که رتبه بندی همه فرهنگیان را پوشش دهد) بودند نه کنار گذاشتن کامل طرح و سخن گفتن از طرح جدید.

جناب وزیر !

 معلمان خواستار تغییر نظام رتبه بندی نبودند بلکه خواهان اصلاح جزیی و اجرای آن بعد از سال ها وعده و وعید بودند.

جناب وزیر!

 ما فرهنگیان هرگز رتبه بندی جدید شما که جایگاه معلم را در حد کارمند تنزل می دهد نخواهیم پذیرفت.

ما خواستار تعیین جایگاه فرهنگیان هم طراز استادان دانشگاهیم.

ما خواستار برابری حقوق فرهنگیان با همتایانشان در آموزش عالی هستیم چرا که هر دو به شغل شریف معلمی مشغولند چه بسا کار آموزگان و دبیران سخت تر از استادانی باشد که 12 الی15 ساعت تدریس دارند.

همکاران فرهنگی دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا نگران ارایه مقاله و کتاب و پژوهش نیستند چرا که دستی به قلم دارند و علاقه مند به پژوهش هستند. ترس آنها تنها از اعمال تبعیض در بررسی مقالات و پژوهش ها و رتبه بندی است.

همکاران لیسانس علاقه مند به پژوهش و نگارش تجربیات خود هستند و واقفند که لازمه ارتقا حقوق، ارتقا علمی است ؛  پس از ارایه مقاله هراسی ندارند ، چه بسا اگر بستر آموزش برایشان فراهم شود از هم تایانشان در آموزش عالی پیش بیفتند.

جناب وزیر

فرهنگیان از ارتقا علمی خود و بستری که این فرصت را در اختیارشان گذارد اعتراض ندارند ، بلکه نگران اعمال تبعیض هستند.

جناب وزیر

فرهنگیان به دنبال اجرای طرح رتبه بندی و اعمال80% حقوق اساتید در احکام حقوقی خود هستند ، چرا جنابعالی راه خطا رفته ای و از نگارش طرح جدید رتبه بندی سخن می گویی ؟

جناب وزیر !

ما خواستار احیای شان و منزلت فرهنگیان از طریق اجرای سیاست های اقتصادی و فرهنگی درست هستیم .

ما خواستار رفع تبعیض و پارتی بازی حاکم بر بدنه آموزش و پرورش و جایگزینی شایسته سالاری هستیم!

جناب وزیر !

در هیچ یک از سخنان جنابعالی دلالتی بر تحقق خواسته های فرهنگیان ، درمانی بر درد فرهنگیان و تسکینی بر آلام آنها نیافتم.

ساعت هاست که از خود می پرسم هدف از مصاحبه با شیخ فرهنگیان چه بود ؟!

چرا دغدغه‌های اصلی و مهم فرهنگیان بی جواب ماند ؟

و چه باید کرد ...


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 14 ارديبهشت 1394 14:20 خوانده شده: 3225 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +31 0 --
معلم 1394/02/14 - 14:54
ای آسو پاس تو را سپاس .از همت دولت مردا ن این جمله ها نثا ر معلم می شود .فریاد از این ..... یا برای او کاریکاتور می کشند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/02/14 - 15:35
سپاس از معلمی چون شما
پاسخ + +22 -1 --
فرهنگی دزفول 1394/02/14 - 14:56
می دونم که سایت شما هم سیاسی و هدفدار است ولی می گم .
تنهاترین اقدام ، ...است .
والسلام و دیگر هیچ
پاسخ + +28 0 --
فرهاد 1394/02/14 - 15:25
همکاران فرهنگی دیوار از پایه ویرران است... اگر متن سخنرانی آقا روحانی را بخوانید ایشان دراین سخنران گفتن "ممکن است" فرهنگیان مشکلاتی داشته باشند یعنی هنوز باور ندارند که فرهنگیان و آموزش وپرورش مشکل دارند بنا بر این ما باید با صدای بلند تر از همیشه مشکلاتمان را فریا بزنیم تا به گوش مسئولین عزیز و از همه جا بی خبر برسد؟!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/02/15 - 15:10
ديشب صداي تيشه ازبيستون نيامد ،
شايد به خواب شيرين فرهادرفته باشد
پاسخ + +32 0 --
طاهری 1394/02/14 - 15:31
درود بر شما.فقط اجرای طرح رتبه بندی و اعمال80% حقوق اساتید در احکام حقوقی را قبول داریم.طرح دیگر شما که می خواهید با 150 تا 200 هزار تومان سر و ته فضیه را به هم بیارید قبول نداریم .اگر بپذیریم پس ما معلم نیستیم ما ....
پاسخ + +18 0 --
مدیزبازنشسته 1394/02/14 - 16:31
باسلام.هراقدامی که برای شاغلین محترم صورت می گیردبایدبرای بازنشستگان عزیزنیزاعمال شود.اصلاح ضریب افزایش حقوق متناسب باتورم ازسال88که دیوان عدالت اداری درهفته قبل رای به اصلاح آن دادابتدابایدصورت بگیرد.همچنین آخرین رتبه های بازنشستگان قبل از بازنشستگی درافزایش فوق العاده شغل ونظام رتبه بندی همانندشاغلین درنظرگرفته شود.بازنشستگان محترم: لطفا"ازحق وحقوق خوددرماههای حساس جانانه دفاع کنید.بامراجعه به کانون بازنشستگان محل زندگی خودوتهیه متن اعتراضی وامضاءآن وارسال به مجلس ووزارتخانه مسولین راواداربه اصلاح ضریب افزایش حقوق سالهای قبل نمایندقانونی که خودشان درمجلس تصویب نمودند همان را اجرا نمایند.چیزبیشتری ازآنهانمی خواهیم.چطورمیتوانندتصویب کننددرانتخابات آتی نیازی به احرازصلاحیت مجددندارنداماقانون مصوبه خودشان را نمی توانندبه مورداجرابگذارند.کمیسیون اصل90چکارمیکند؟هرچه بگنددنمکش میزنند_وای به روزی که بگنددنمک.
پاسخ + +26 0 --
حسین قارداش2415 1394/02/14 - 17:53
فقط تحصن ! و بس!
پاسخ + 0 0 --
فرخنده قرباني 1394/02/14 - 23:26
واقعا نمايندگان هر قانوني كه به نفع خودشان بأشد رازودتصويب مي كنند ولي قانوني كه به نفع بازنشستگان بوده وخودشان تصويبش كردن راسرسري مي گيرند..با اين همه حق الناس چه مي كنيد؟
پاسخ + +15 0 --
فرهنگی 1394/02/14 - 18:01
ایا رای دیوان عدالت اداری درباره افزایش ضریب حقوقی متناسب با تورم از سال 88 اجرا می شود ? یاتحقق این رای نیز به فراموشی سپرده می شود لطفا اطلاع رسانی کنید
پاسخ + +16 0 --
هدایتی 1394/02/14 - 19:03
این وزیر ماهم بنده خدا صداش به سختی در می آمد شاید بنده خدا مریض بوده خدا شفایش دهد ولی فکر می کنم تو کابینه هر کی صداش بلندتره بهتر می تونه از حقوق پرسنل وزارتخونه خودش دفاع کنه!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +18 0 --
شهرکی - زابل 1394/02/14 - 19:16
ایشان بهتر بود براى همین یک ساعت هم که شده از مخفیگاه خود در نمی آمد .گاهی یک سخنرانی تلوزیونی توهین به شعور یک قشر میشود بهتر است در برنامه دیگری حاضر و از همکاران عذرخواهی کنند. اینها که گفته اند تکرار مکررات بود و غیر قابل قبول. البته اگر آقای وزیر فکر کنند که قضیه تا هفته معلم سال آینده فیصله داده شد خیلی ساده لوحانه است. حرف خنده دار و غیر قابل قبولی که زدند این بود که مشکلات معلمان را به رژیم سابق برگرداندند بالفرض که چنین باشد وظیفه شما در حال حاضر چیست خودمان تاریخ را بهتر میدانیم.مطالبه ادامه دارد از سخنان وزیر و وکلا چیزی عایدمان نمیشود.
پاسخ + +10 0 --
معلم 1394/02/14 - 22:33
وزیرفانی ماکه درشبکه یک میلی ظاهرشدفانی ترازآن است که بتواندازحق خوددفاع کندچه رسدبه دفاع ازحق این مجموعه بزرگ. ایشان سری بسیارکوچک بربدنی بزرگ است که ان رابدقواره نموده است.اگرذره ای درایت داشت می بایددربرنامه ازپست خوداستعفامی دادواین حداقل کاری است که جناب وزیر می تواندانجام دهدهرچندایشان راناتوانترازین یافتم
پاسخ + +11 0 --
معلم 1394/02/15 - 01:06
تو اين يک ساعت هم،خوابش مي آمد.
پاسخ + +14 0 --
معلم معلمی 1394/02/15 - 07:43
سلام به همه همکاران والامقام
فارغ از تمام تمابلات و جهت گیری های سیاسی ، وزارت آموزش و پرورش نیاز به وزیری دارد با صلابت ، قدرتمند ( حتی قدرتمندتر از رئیس جمهور).دوستان عزیز : خدا آن ملتی را سروری داد که تقدیرش به دست خویش بنوشت ، همچنین بسیار شنیده ایم که حق گرفتنیست نه دادنی.
پس اگر نشستن به خیال اینکه فلان طرح یا فلان قانون اجرا بشه واقعا سادگیست.

بیایم از تمام گرایش های سیاسی دل بکنیم و و کاری کنیم که شرمنده آیندگان نشویم ( کاری که پدران فرهنگی و قدما نکردند با بکنیم).
قدر مسلّم پافشاری های مکرر این مهم را محقق می کند.
پافشاری همراه با حفظ شعائر و صیانت از نظام .
پافشاری ، پا فشاری ، پا فشاری
پاسخ + +7 -1 --
فرهنگی 1394/02/15 - 10:30
معلم میمیرد ، خفت نمی پذیرد !...
پاسخ + +13 0 --
فرهنگی 1394/02/15 - 14:17
وزیر جان فرمودند فرهنگیان از تبیعض بین خودشان و دیگر ادارات هم سخن میگویند و اعتراض دارند, البته جوابی به این سوال مهم ندادند?
چرا باید کارمندان وزارت نفت که تو اداره زیر کولر و کنار شوفاژ راحت و آسوده نشستند(نه نیروهای متخصصی که در مناطق جنوب کار میکنند) حقوق بسیار بالایی بگیرند?
سوال دیگه این که مگه درآمد نفت فقط باید تو جیب کارمندان پ متخصصان شاغل در این وزارت خانه برود,?
درآمد نفتی حق همه مردم ایران است و منفعت آن باید به همه برسد نه اینکه منحصر به شاغلان این وزارت خانه گردد, اگر با نگاه به وزارتخانه ها و ادارات درآمد زا نگاه شود دیگر کسی نمیتواند به خود اجازه دهد و بگوید آموزش و پرورش مصرف کننده است و ...... تولید کنند.
ادارات ونهادهای تولید کننده نباید فقط درخدمت بخش خاصی باشند بلکه درآمد حاصله باید به تمام مردم اختصاص باید.
پاسخ + +13 0 --
بهلول 1394/02/15 - 17:55
دولت نبايد در امور مملكت دارى جزيره اى عمل كند يعنى هر سازمان و نهادى يك جزيره براى خود درست كرده و وزير و مسولان آن هر كارى دلشان خواست با بودجه آن بكنند سالهاست كه تلاش مى شود يك قانون متمركز براى كارمندان و فرهنگيان در نظر گرفته شود كه آنهم بدليل همان قوانين جزيره اى متاسفانه فقط اسمش باقى مانده به نظر مى آيد قانون بايد متمركز باشد اما برخورد با اقشار جامعه بر اساس توانمنديهاى علمى و شغلى آنها باشد نه زرنگى وزير يا توانمند بودن وزارتخانه از نظر در آمدهاى مالى ، بايد سازمانهاى در آمدزا با سازمانهاى مصرف كننده ادغام و توليد و مصرف مكمل يكديگر باشند و نه مقابل يكديگر .......
پاسخ + +4 0 --
کاکاوندکوچی 1394/02/15 - 20:37
خدایش بیامرزد روحش قرین رحمت
پاسخ + +3 0 --
ابراهیمی 1394/02/17 - 15:32
فانی سال هاست مرد ه است
پاسخ + +4 0 --
زعفرانی 1394/02/17 - 20:10
وقتی جناب وزیر با مدرسه غیر دولتی خود به نام دبیرستان دانشجو در منطقه 5 تهران با 300 دانش اموز در بیش دانشگاهی از هر نفر 13 میلیون شهریه میگیرد چطور درک میکند یک معلم با یک میلیون تومان حقوق چگونه باید زندگی کند؟
پاسخ + +4 0 --
محتشم 1394/02/17 - 20:15
خدایا مردیم از همین گفتار درمانی همه سر کاریم از فانی و رفیقش مظفر و اکرمی 80 ساله ابی برای معلمان گرم نمی شود
پاسخ + +3 0 --
معلم 1394/02/17 - 22:13
وزيري كه خودش دكان باز كرده مديران كلش هم دكان دارند پس مشكل معلم هيچ وقت حل نميشه با مسئولين خواب آلود و فرسوده.
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/02/18 - 11:47
فقط تحصن .خام حرف های مسولان نشویم .
پاسخ + +3 0 --
معلم بی نوا 1394/02/18 - 11:58
فانی خودفناشدای بیش نیست که ماراهم به باد فناسپرده است البته این نتیجه لجبازی مجلس محترم است که بهترین وکارآمدترین افرادرابرای تصدی وزارت آموزش وپرورش نپذیرفت وجناب ریس جمهور رامجبورکرد که مارابدست بادفنابسپرد پس ازمجلس محترم خواهشمندیم که بیشترازاین مامعلمین راتنها نگذارندوخودشان اگرواقعادلسوزجامعه فرهنگی کشور هستندباتصویب طرحی به یاری مابشتابندکه فردادرپیشگاه خدای تعالی شرمنده خانواده های مانباشندشمارابخدا چه طرح ویاایده تازه ای درمصاحبه وزیر نالایق مادیدید پس به جبران اجحافی که درحق ماکرده ایدخودتان بپاخیزیدوجبران مافات کنیدچون انتخابات نزدیک است وفردا بازشمانمایندگان هستید که به سراغ مامیاییدکاری نکنیدکه ازشما روگردان باشیم

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور