صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" امیدوارم مسئولین مربوطه به همه جوانب کارشناسی این طرح فکر کرده باشند و از روی مصلحت و توافق با مخالفان حذف مدارس خاص و رسیدن به راه حل مرضی الطرفین دست به طراحی این روش نزده باشند"

نتیجه برد - برد در حذف آزمون مدارس خاص ؟!

کامران رحیمی/ تحلیگر و کنشگر حوزه آموزش و پرورش

آخرین وضعیت حذف آزمون مدارس خاص 1- آن گونه که از اظهار نظرات وزیر و برخی از اعضای شورای معاونین وزارتخانه بر می آمد هدف اصلی حذف آزمون ورودی مدارس خاص و به مرور انحلال این گونه مدارس دست کم در دوره اول متوسطه بود، و ستون اصلی استدلال موافقان حذف آزمون مدارس خاص و خود مدارس خاص، دور کردن استرس از کودکان دوره ابتدایی برای آزمون، همچنین گذراندن اوقات فراغت کودکان در بازی و شادی به جای شرکت در بنگاه های آموزشی اقتصادی و یادگیری شیوه تست زنی بود.


2- مخالفان با استفاده از شیوه های مختلف و حتی نهادهای خاص در صدد حفظ این نوع مدارس و به تبع آن پابرجا ماندن آزمون و عدم تهدید این نوع کسب و کار بر آمدند و ستون اصلی استدلال آنها این بود که عدم شناخت استعدادهای برتر منجر به هدر رفت آن استعدادها می شود.


3- به نظر می‌رسد که موافقان و مخالفان حذف، به راه حل بینابینی رسیده اند و آن اینکه مدارس مورد نظر حفظ شوند ولی شیوه جذب دانش آموزان دارای استعداد برتر غیر از روش آزمون تستی باشد .


4- اکنون هم موافقان و هم مخالفان حذف می توانند پیروزمندانه ادعای نتیجه برد - برد، بر سر آن موضوع کنند. روشی که در دستگاه های مختلف مرسوم شده ولی در عمل این نوع نگاه به موضوعات نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه به عنوان استخوان لای زخم همچنان معضل را در ابهام نگه می‌دارد.

آخرین وضعیت حذف آزمون مدارس خاص

 


5- روش مصاحبه برای پذیرش دانش آموزان این نوع مدارس مطرح شده، که تبدیل شدن آن به بخشنامه‌ای شفاف، کارآمد و دارای قابلیت اجرای سریع، مورد تردید جدی است. و اعمال سلیقه از طرف مصاحبه کنندگان می تواند از نقاط آسیب پذیر این طرح یا روش پذیرش باشد.


6- امیدوارم مسئولین مربوطه به همه جوانب کارشناسی این طرح فکر کرده باشند و از روی مصلحت و توافق با مخالفان حذف مدارس خاص و رسیدن به راه حل مرضی الطرفین دست به طراحی این روش نزده باشند.

کانال فانوس

سه شنبه, 01 خرداد 1397 15:58 خوانده شده: 943 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +1 -1 --
حسین محمدی 1397/03/01 - 16:39
ظلمی که آقای وزیر امسال به دانش آموزان ششم و خانواده هاشون کرد درتاریخ آموزش وپرورش بی سابقه است چون با طرحهای بی برنامه آبکی در زمینه پذیرش مدارس سمپاد بیشترین استرس رو به دانش آموز و اولیا وارد کردن که متاسفانه جوری که معلومه تا اول مهر ادامه داره انشاالله خداوند برای بچه ها و نوه های ایشون در آینده پیش بیاره ای کاش تغییر در آزمون رو برای سال آینده وبا فرصت کافی طراحی می کردن و امسال به سبک سالهای قبل آزمون بر گزار می کردن ومارواین قدر زجر نمی دادن بچه های ما از هرچه درسی بیزار شدن وبه حرف هیچ کی اعتماد ندارن از بس خبر از متناقض در زمینه آزمون سمپادشنیدن خدا ازمسببین این کار نیگذره...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

بلی - 24.4%
خیر - 75.6%

مجموع آرا: 242

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور