صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

پرسش صدای معلم آن است معاون آموزش ابتدایی وزارتخانه چگونه و طی چه مکانیسم و یا پژوهشی به این نتیجه رسیده اند که اجرای این تصمیم موجب اجرایی شدن 100 درصد مفاد سند تحول بنیادین در این حوزه خواهد شد ؟

مصوبه حذف مدارس سمپاد و نمونه؛ تصمیم آموزشی یا حماسه سیاسی ؟!

فارغ از محتوای این مطالب  آن چه مهم است این است که سند و نیز پشتوانه پژوهشی این تصمیم تاکنون برای افکار عمومی مشخص و شفاف نشده است و مخالفتها و موافقت ها بر مبنای سخنرانی و مصاحبه مقامات صورت می گیرد و دفاع از این مصوبه در قالب شعارهای حماسی بیان می گردد/
به نظر می رسد این تصمیم نیز مانند ده ها و صدها تصمیمات دیگر که در حلقه بسته مدیران و پشت دیوارهای غیرقابل نفوذ ستاد وزارت آموزش و پرورش اخذ شده است متصف به صفاتی همچون " شتاب زدگی " می باشد .افراد ، فعالان و مدیرانی که تا دیروز طرح هایی مانند 3 – 3 – 6 را عجولانه معرفی می کردند هلهله کنان به صف " ستایشگران " این تصمیم پیوسته اند / طبق گفته مسئولان این تصمیم در جلسه شورایعالی آموزش و پرورش اتخاذ شده و در جلسه مخالفان و موافقانی داشته است ، اما خانم حکیم زاده آن را تا حد تصمیم فردی وزیر تقلیل می دهد و منافع این طرح را خرج کاریزمای وزیر می کند. تا جایی که از دوره وزارت آقای بطحایی با عنوان " دوران " یاد می کند/ ترویج کیش شخصیت ، با روحیه فرهنگیان تعارض دارد/ این خطاست که مسئولان اجرایی از وزیر تا معاون وزیر تا مدیرکل خود را نماینده فرهنگیان معرفی کنند/ ایشان از کجا می دانند و یا می توانند اثبات کنند که تمام معلمان سراسر کشور حامی این تصمیم ایشان و دوستان آن ها هستند/ این فضاسازی های اداری و تبدیل یک تصمیم آموزشی (هرچند با اهمیت) به موضوعی حیثیتی و بسیج مدیران برای حمایت از آن یادآور اقدامات نمایشی و سیاسی است که در سیستم اداری بسیار رایج است/ به نظر می رسد که این بیانیه هم مکمل تبلیغات گسترده معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بزرگنمایی این مصوبه است. بیانیه قاقد اسامی دانشکده های علوم تربیتی و روانشناسی (سراسرکشور ) و نام روسای دانشکده ها است. ادبیات بیانیه هم تبلیغاتی است.تایید صحت بیانیه و ابعاد آن نیاز به راستی آزمایی و تحقیق دارد ( ادامه ) ....

گروه گزارش/

بیانیه صدای معلم در مورد مصوبه حذف مدارس سمپاد و نمونه و حذف آزمون در مدارس ابتدایی

تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حذف هرگونه آزمون ورودی برای مدارس پایه ی هفتم و استفاده اجباری از کتاب های کمک آموزشی در دوره ابتدایی و.. واکنش های متفاوتی را در میان جامعه بزرگ آموزش و پرورش و نیز افکار عمومی و رسانه ها ایجاد کرده است.
 
فارغ از محتوای این مطالب  آن چه مهم است این است که سند و نیز پشتوانه پژوهشی این تصمیم تاکنون برای افکار عمومی مشخص و شفاف نشده است و مخالفتها و موافقت ها بر مبنای سخنرانی و مصاحبه مقامات صورت می گیرد و دفاع از این مصوبه در قالب شعارهای حماسی بیان می گردد.
 
به نظر می رسد این تصمیم نیز مانند ده ها و صدها تصمیمات دیگر که در حلقه بسته مدیران و پشت دیوارهای غیرقابل نفوذ ستاد وزارت آموزش و پرورش اخذ شده است متصف به صفاتی همچون " شتاب زدگی " می باشد .افراد ، فعالان و مدیرانی که تا دیروز طرح هایی مانند 3 – 3 – 6 را عجولانه معرفی می کردند هلهله کنان به صف " ستایشگران " این تصمیم پیوسته اند.
 
مدیران آموزش و پرورش به جای برحوردهای احساسی و تبلیغاتی باید ابعاد این تصمیم و تاثیرات و نتایج آن را به شکل کارشناسی مطرح کنند تا از عواقب سوء این تصمیم بکاهند و جنبه های مثبت آن را تقویت کنند. برخودهای تبلیغاتی مسئولان وزارتخانه بدون اینکه متن مصوبه را منتشر کنند، شبهاتی در مورد دلایل اتخاذ این تصمیم ایجاد کرده است.

پرسش ها و  ابهامات فراوانی در مورد این گونه تصمیمات وجود دارند که بخشی از آن ها در « صدای معلم » بیان شده است و به تدریج مورد نقادی قرار خواهد گرفت .اما آن چه که موجب تعجب و حیرت است بیانیه شعاری معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه است . ( این جا)
 
در بخشی از بیانیه رضوان  حکیم زاده آمده است :"... می‌توانیم به خود ببالیم که یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین تصمیمات گرفته شده بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی پیرامون تعلیم و تربیت فرزندان ایران عزیز، در دوران وزارت شما اتفاق افتاد و چه فرخنده ایامی است که در جشن سی و نهمین سالگرد چنین انقلابی شاهد شکوفایی اندیشه ای ناب باشیم، اندیشه ای که می‌تواند مقدمات اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به شکل صددرصدی در دوره ابتدایی فراهم کند."

طبق گفته مسئولان این تصمیم در جلسه شورایعالی آموزش و پرورش اتخاذ شده و در جلسه مخالفان و موافقانی داشته است ، اما خانم حکیم زاده آن را تا حد تصمیم فردی وزیر تقلیل می دهد و منافع این طرح را خرج کاریزمای وزیر می کند. تا جایی که از دوره وزارت آقای بطحایی با عنوان " دوران " یاد می کند.

ترویج کیش شخصیت ، با روحیه فرهنگیان تعارض دارد . به جای کوبیدن بر طبل احساس ، شایسته تر بود که خانم حکیم زاده در باره جنبه های اجرایی و کارشناسی مصوبه توضیح می دادند.  

پرسش ما از ایشان آن است که خانم حکیم زاده چگونه و طی چه مکانیسم و یا پژوهشی به این نتیجه رسیده اند که اجرای این تصمیم موجب اجرایی شدن 100 درصد مفاد سند تحول بنیادین در این حوزه خواهد شد ؟ این گونه پیشداوری ها نه شان اجرایی دارد و نه شان کارشناسی .حتی اگر مصوبه را مثبت ارزیابی کنیم اثرات انحلال مدارس سمپاد و نمونه را باید در حد و اندازه واقعی آن ببینیم.

در ادامه خانم حکیم زاده می گوید: "ما معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور به نمایندگی از قشر عظیم معلمان ابتدایی، دانش‌آموزان و خانواده‌های ایرانی، خداوند مهربان را شاکریم و از جنابعالی که چنین فرصت ارزشمندی را فراهم آوردید، تشکر و قدردانی می کنیم، بهترین تبریکات ما را پذیرفته و حمایت یکان یکان معلمان کشور را پشت سر خود احساس کنید... "

این خطاست که مسئولان اجرایی از وزیر تا معاون وزیر تا مدیرکل خود را نماینده فرهنگیان معرفی کنند. نماینده تعریف دارد و انتخاب نماینده هم سازوکار مشخص دارد.

بیانیه صدای معلم در مورد مصوبه حذف مدارس سمپاد و نمونه و حذف آزمون در مدارس ابتدایی

ایشان از کجا می دانند و یا می توانند اثبات کنند که تمام معلمان سراسر کشور حامی این تصمیم ایشان و دوستان آن ها هستند ؟

این فضاسازی های اداری و تبدیل یک تصمیم آموزشی (هرچند با اهمیت) به موضوعی حیثیتی و بسیج مدیران برای حمایت از آن یادآور اقدامات نمایشی و سیاسی است که در سیستم اداری بسیار رایج است.

و اما در آخرین حرکت تبلیغاتی ، پرتال معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خبری اعلام کرده  است که روسای دانشکده های روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه های سراسر کشور از اقدامات اخیر وزارت آموزش و پرورش حمایت کرده اند . ( این جا )

در بیانیه آمده است : "ما روسای دانشکده های روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه های سراسر کشور از این اقدام ارزشمند استقبال کرده و از آن حمایت می کنیم. بدون شک این حرکت قاطع سرآغاز تحولات اساسی در راستای سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی در نظام آموزش و پرورش است. به امید روزی که همه کودکان ایران در فضایی برابر از فرصت های یاددهی و یادگیری، از آموختن لذت ببرند و برای زندگی آماده شوند. "

به نظر می رسد که این بیانیه هم مکمل تبلیغات گسترده معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بزرگنمایی این مصوبه است. بیانیه قاقد اسامی دانشکده های علوم تربیتی و روانشناسی (سراسرکشور) و نام روسای دانشکده ها است. ادبیات بیانیه هم تبلیغاتی است.تایید صحت بیانیه و ابعاد آن نیاز به راستی آزمایی و تحقیق دارد.

« صدای معلم » از همه  مسئولان وزارت آموزش و پرورش انتظار دارد تا در مورد این مصوبه مستند  و مستدل سخن گفته و به یک تصمیم آموزشی که قطعا جنبه های مثبت و منفی دارد رنگ و بوی حماسه ندهند و استفاده های تبلیغاتی را متوقف و توضیحات  خود را متناسب با سطح سواد و فرهیختگی مخاطبان فرهنگی تنظیم کنند.
پایان گزارش /

جمعه, 20 بهمن 1396 22:51 خوانده شده: 1594 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +13 -4 --
محمد 1396/11/20 - 23:25
باتشکر از وزیر محترم بابت حذف آزمون ها
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/11/21 - 15:18
و برچیده شدن سفره سمپاد. به مدارس سمپاد سر بزنید، اکثر دانش آموزان و معلمان آن ، آقازاده ها هستند. مدرسه با امکانات خوب و حقوق ویژه در اختیار فرزندان مسئولان. مخالفان حذف ، کسانی هستند که از کنار آزمون ها درآمد داشتند و مسئولان .
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1396/11/21 - 18:39
سلام اصلا هم این طور نیست که بچه های آقا زاده ها در سمپاد باشند من خانوا ه فرهنگی فرزندم در سمپاد درس خوانده البته من هم نقد منفی و مثبت به این مدارس دارم ولی این طور صحبت نکنید معلم عزیز
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/11/21 - 22:51
تعداد کمی افراد عادی مانند فرزندان شما وارد سمپاد شدند. حتی عده ای از کارکنان سمپاد وابسته به یک ارگان خاص سیاسی می باشند.‌
پاسخ + 0 0 --
ادامه - معلم 1396/11/22 - 00:12
بعد من نگفتم همه، گفتم اکثریت .
پاسخ + +13 -5 --
حقی 1396/11/20 - 23:48
کار آقای وزیر قابل تقدیر است.
پاسخ + +3 -3 --
موسس مدرسه غیر دولتی 1396/11/21 - 01:14
از وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از موسسان مدارس غیردولتی()قدردانی می کنم. این اقدام باید پیش از این اتفاق می افتاد. قانون تنها دو گزینه را برای آموزش پیش بینی کرده است که دولتی و غیردولتی است. روشن است که خانواده های متمکن از آموزش با کیفیت تر و خانواده ای کم در آمد از آموزش با کیفیت پایین تر استفاده خواهند کرد. مگر در بقیه امور زندگی گونه دیگری است. مگر کیفیت مسکن آنها با یکدیگر فرق نمی کند؟مگر خودروهای آنها از کیفیت یکسان برخوردار است.مگر پوشش و یا خوراک و تفریحات و سرگرمیهای آنها و بهداشت و سلامت از کیفیت مشابه برخوردار است که انتظار دارند آموزش فرزندانشان یکسان باشد؟
پاسخ + 0 0 --
عاشق سمپاد 1396/11/21 - 13:45
خب پس معلوم شد عدالت آموزشی وفرصت کودکی کشک بود.شما پشت پرده ی این خیانت رو افشا کردی.ما هم به دستور رهبری آتش به اختیار دربرابر مافیای غیر انتفایی خواهیم ایستاد.
پاسخ + 0 0 --
رضایی ر 1396/11/21 - 13:57
همه انچه که از تفاوت فرمودید بحق است ولی انچه که در نگاه شما مغفول ماند تربیت است بله این خانواده ها در امر اموزش هم حق دارند و هم اینکه من بعد هم این امر را لحاظ میکنند ولی وظیفه ا پ تربیت است نه اموزش صرف ایکاش نگران این بودید که بچه های این کشور ازهم حدا افتاده اند ودر اینده سبب نقرت وتنفر از ثروت وسرمایه داری همانند اول انقلاب البته بارقه های ان در این اواخر پیدا شده وروز بروز بیشتر میشود گرچه بنده هم تصور میکنم که حرکتای سیاسی و پیشنهاد نیروهای امنیتی وسیاسی است والا در دهه گذشته اعتراثاتی بود ولی بی اعتنا بودند.در مجموع امر مبارکیست و با هر انگیزه ای شروع شده باشد ولی خدا کند برنامه داشته باشند .وشما نگران ان خانوادهها نباشید چون کلاسهای خصوصی از پرستیژ بیشتری برخوردارست و استفاده لیشتذی میکنند
پاسخ + +4 -1 --
زنبور آخرالزمان 1396/11/21 - 04:24
سند تحول بنیادین؛
بطور تشریفاتی سخن از امام زمان(عج) دارد
ولی آیا برای تحول بنیادین به کار امام زمانی نزدیک است؟
چه تناقضات و تناقصاتی که رسیدن به تحوّل را ابطال و تخیّل را احقاق خواهد نمود!
پاسخ + +6 -3 --
جهرمی 1396/11/21 - 07:05
خانم حکیم زاده تصمیم گیری در مورد مدارس نمونه و تیزهوشان با تصمیم گیری در مورد اینکه برای نهار قورمه سبزی بپزی یا قیمه فرق دارد.احساس شخصی شما نسبت به این گونه از مدارس برای برچیدن آن کافی نیست.با این کار بخشی آزادی مردم را برای انتخاب نوع آموزش فرزندانشان را از ایشان گرفتی.در شرایط کنونی تنها مخیرند تا از میان مدارس دولتی و خصوصی انتخاب کنند. پیش از این گزینه تیزهوشان و نمونه را هم داشتند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/11/21 - 15:14
نگران نباش. سمپاد برای بچه های مسئولان بوده نه مردم عادی.‌
پاسخ + 0 0 --
عاشق سمپاد 1396/11/21 - 15:47
سمپاد برای بچه های نخبه بودکه بتونند استعدادهاشون رو درجهت درست شکوفا کنند.آقازاده ی لوث بی سواد دارای ژن خوب که عرضه ی قبولی در مدارس سمپاد وآزمونهای سطح بالاش رو نداشته روندارن مخالف سمپادهستن.والسلام.
پاسخ + +1 -1 --
بخشی 1396/11/21 - 07:36
چرا حذف مدارس سمپاد و نمونه به متوسطه دوم تسری نیافته است؟استدلال که همان است.
پاسخ + +7 -4 --
نعمت 1396/11/21 - 08:39
واقعا تصمیمی شجاعانه و منطقی است
پاسخ + 0 0 --
عاشق سمپاد 1396/11/21 - 13:43
تصمیمی خفت بار وخلاف مصالح کشور.بهتره بگم خیانت ملی.دستور رهبری برای احیای سمپاد اجرا بشه.نه تروشات ذهن حکیم زاده که ....نمی تونه تشخیص بده....
پاسخ + +7 -2 --
علی 1396/11/21 - 11:54
با سلام
من خودم استاد روانشناسی یکی از دانشگاههای سراسرس هستم و با این تصمیمات یک شبه مخالفم. بدترین تصمیم به نظر من حذف آزمون از مدارس سمپاداست. البته این یکی از ضعف های بزرگ آموزش و پرورش است که تمام مدیران خود را برای حمایت از یک مصوبه غلط بسیج کرده است.
به نظر من خیلی از نظرات موافق را هم مدیران آموزش و پرورش که اکثرا سهامدار مدارس غیر انتفاعی هستند در این سایت ها میگذارند. ما در دانشگاه نظر خواهی گذاشتیم که نشان داد بیش از 92 درصد دانشجویان با این مصوبه مخالفند. با تشکر از خبرگزاری
پاسخ + +6 -4 --
ناشناس 1396/11/21 - 12:12
بهترین تصمیم است و از صدای معلم تعجب می کنم به جای حمایت ،انتقاد میکند.در سیستم آموزشی تبعیض جایز نیست!
پاسخ + 0 0 --
حسنی 1397/01/10 - 02:10
بنام خدا
من هم با نظر استاد بزرگوار موافقم، چون مدیران فعلی وزارت آموزش و پرورش اکثرا سهامدار مدارس غیر انتفاعی هستند
پاسخ + +6 -5 --
ولي 1396/11/21 - 12:46
حكيم زاده اگر اندك شناختي از آموزش و پرورش داشت مي فهميد كه محرك درس خواندن دانش آموزان به ويژه در پايه هاي پنجم و ششم، موفقيت در آزمون مدارس سمپاد و نمونه بود. مكانيزم ارزشيابي فعلي مدارس و طرح مضحك ارزشيابي توصيفي كه انگيزه اي براي دانش آموزان ايجاد نمي كند. همين آزمونهاي موسسات بود كه به والدين دانش آموزان در مورد نقاط قوت و ضعف درسي فرزندانشان اطلاعات مي داد و به واسطه خواسته شان براي دسترسي به مدرسه اي خوب تلاش و هزينه مي كردند.با حذف آزمون مدارس سمپاد همين سطح فعلي كيفيت تحصيلي نيز افت خواهد كرد و لذا تكليف تيمز و پرلز چطور مي شود خدا عالم است.
پاسخ + +4 -2 --
مجتبي 1396/11/21 - 13:23
حكيم زاده براي ماندش بايد از وزير تشكر كند .اگر اين چنين صحبت نكند .بايد برود.
پاسخ + +3 -1 --
معلم پرورشي 1396/11/21 - 14:52
امروزه براي مقابله با استرس از رويكرد حذف منبع استرس استفاده نمي كنند كه ناشدني و بي مصرف است. امروز به دنبال ايجاد آمادگي و ارتقاي توانائي براي مديريت استرس و كنترل دامنه و شدت آن هستند. فراموش نكنيم كه باور هاي ديني ابزار موثري براي كنترل استرس به شمار مي روند و آموزش و پرورش با تخريب كاركردهاي دين و جنبه ايدئولوژيك بخشيدن به آن و ايجاد انحراف در آن براي منحصر كردنش در قالب برخي شعارهاي بدون پشتوانه منطقي و زودگذر حكومت پسند، خود بزرگ ترين كمك را به طغيان استرس كرده است.
پاسخ + +6 0 --
معلم 1396/11/21 - 15:01
فردی که سالیان سال هست که در سمپاد مسئولیت دارد، گفت: اکثریت دانش آموزان ما فرزندان مسئولان و نمایندگان مجلس هست . دست بطحایی درد نکند که سفره پارتی بازی و بی عدالتی را از سمپاد جمع کرد.
پاسخ + 0 0 --
عاشق سمپاد 1396/11/21 - 15:45
کور خونده مافیای فاید غیر انتفایی.نگذار بگم مدارس غیر انتفایی زیر نظر کدوم ژن خوبها اداره می شن.حکیم زاده از امروز بابت این گناه بزرگش باید تا آخر عمرش مشغول توبه واستغفار به دردگاه الهی باشه بلکه شاید خدا از گناهش بگذره که بعید هم می دونم بخشیده بشه.ما هم به تاسی از مقام معظم رهبری که اعلام کرد سمپاد مهم است وباید احیا شود آتش به اختیار د برابرمافیای مدارس غیرانتفایی خواهیم ایستاد.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/11/21 - 19:12
جناب عاشق سمپاد شما کاملا جانبدارانه وبی منطق نظر می دهید دلیل شما برای حمایت از مدارس خاص چیست به نظرات دیگران کاری نداشته باش
پاسخ + +6 -2 --
شهاب 1396/11/21 - 18:58
تشکر جناب وزیر گام موثری برای برقراری عدالت آموزشی ورفع تبعیض برداشتید تصمیم شما یک انقلاب بزرگ در آ.پ است امیدوارم مقاومت عده ای شما را وادار به عقب نشینی نکند بسیاری ازدانش آموزان این کشور این اتفاق را جشن گرفتند
پاسخ + 0 0 --
مدرس 1396/11/22 - 19:05
جناب شهاب گام بعدی ابن انقلاب چیست؟ "آیا برچیدن مداری انتفاعی است؟اگر نبود این انقلاب چه فرجام و حاصلی خواهد داست؟
پاسخ + +5 -2 --
رهگذر 1396/11/21 - 22:22
اگر سیستم آموزشی درست باشد دلیلی ندارد عده ای را جدا کنیم این شیوه آموزش تنها در کشور ما مرسوم هست مدارس تیزهوشان مدارس نمونه و... همه دانش آموزان باید در کنار هم درس بخوانند چرا که فردا در جامعه در کنار هم زندگی خواهند کرد جدا کردن آنها تنها برا اساس توانایی و قدرت حافظه آن ها هم جفا در حق آنهاست و هم در حق جامعه
رسالت ما این است که قبل از اینکه دکتر ومهندس تربیت کنیم انسان تربیت کنیم
پاسخ + 0 0 --
بخشی 1396/11/22 - 09:59
پس تکلیف جداسازی توسط مدارس انتفاعی چه می شود؟
پاسخ + 0 0 --
کریمی 1396/11/22 - 10:10
الآن در انرژی اتمی و دیگر مدارس انتفاعی جداسازی صورت نمی گیرد؟یعنی الآن می روند دنبال برچیدن مدارس انتفاعی؟کشته مرده ی خوش خیالی ات هستم.
پاسخ + +4 -2 --
معلم 1396/11/21 - 22:26
تشکیل مدارس سمپاد و نمونه یعنی اینکه آقازاده ها دکتر و مهندس و وکیل شوند و بچه های فقرا نیروهای کار و کارگر نیمه ماهر بخش صنعت
پاسخ + 0 0 --
جعفری 1396/11/22 - 10:03
یعنی از این پس شاهد خواهیم بود فرزندان دکتر و مهندس ها کارگر و فرزندان کارگران مهندس و وکیل خواهند شد؟شوخی می کنی یا واقعا به درجه متعالی از خوش خیالی رسیده ای که دیگران را به آن راهی نیست.
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1396/11/21 - 22:34
مصوبه حذف مدارس سمپاد و نمونه؛ تصمیم آموزشی یا حماسه سیاسی؟
هر چه هست عالی است دستمریزاد به این همت عالی
کم کم باید به این بیماری خودبرتر بینی عده ای متمول و کاسبان کمک درسی و معلمان اجاره ای و دلالان کنکور ومسابقات مختلف که تمام رسالت اموزش و پرورش را در حد تربیت موجودی قالبی و ضبط صوت گونه پایین می آورند و پایان داد
پاسخ + +4 -1 --
رهگذر 1396/11/23 - 00:32
مخالفان حذف سمپاد :
1-معلمانی هستند که به مدد رانت در این مدارس به کار مشغولند با دریافت مزایای بیشتر نسبت به همکاران خود در مدارس دولتی
2- مافیای کتب کمک درسی و این قبیل خزعبلات که به کمک معلمان این مدارس پول پارو می کنند
3- اولیایی که تصور اشتباه از هوش و بهره هوشی دارند وتنها حافظه را ملاک با استعدادی فرزند خود می داند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/11/23 - 13:40
۴ - مسئولانی که فرزندان آنها با پارتی بازی وارد مدارس سمپاد می شدند.
پاسخ + 0 0 --
فراهانی 1396/11/23 - 23:14
عالی اشاره کردید. وبه موارد دیگری هم می توان اشاره کرد.محیطی امن وبه دور از دانش آموزان نا بهنجار با هزینه دولتی.ساعات تدریس بیشتر با هزینه دولتی. وجالبتر پیشنهادی دارم یک کمیته تحقیق وتفحص تشکیل شوددریک دوره 10 ساله در مورد ورودی های این مدارس وآزمونهایش بخصوص ردی های آنها در چند منطقه تهران وچند شهرستان بدون حب وبغض تحقیق کند تا آنو قت معلوم شود چه بسیار دانش اموز نابغه از راه یافتن به این مدارس محروم شدند وچگونه اکثر ورودی ها مربوط به مدارس غیر انتفاعی بودند
پاسخ + 0 0 --
حسنی 1397/01/10 - 02:17
شما خیلی بیجا و غیر منطقی حرف می زنید اتفاقا مدارس سمپاد جایی که افرادی مثل جنابعالی نتوانستید با پارتی بازی بچه‌های خودتان را وا د آنجا کنید.
پاسخ + +3 -1 --
فرهنگی 1396/11/24 - 15:52
من مطمئن هستم هیچکس در آموزش و پروش دلش برای شادی و نشاط بچه های معصوم نسوخته است .روند سالهای اخیر آموزش و پرورش این را اثبات کرده .پشت این تصمیم مافیای مدارس غیر انتفاعی هستند که سالهاست به دنبال بچه های نخبه می گردند ! ببینید با چه برنامه ریزی و در چه موقع سال این تصمیم را اعلام کردند دقیقا قبل از ثبت نام آزمون مدارس غیر انتفاعی و قبل از ۲۲ بهمن ! زمانی که دیگر هیچ فرصتی برای اعتراض هم نیست و همه توجهات به سمت جشن انقلاب هست !!!!
همین الان به مدارس غیر انتفاعی زنگ بزنید همه آزمونهاشون را انجام می دهند .مدارسی مثل خرد ، علامه طباطبایی .....
فقط آزمونهای سمپاد و نمونه دولتی استرس زاست ؟؟؟؟؟؟
به جای این کارها اگر آموزش و پرورش خیلی نگران بچه ها هست نظارتی بر شهریه های میلیونی مدارس غیر انتفاعی داشته باشه !
غولهای ثروت و قدرت به جان بچه های معصوم و خانواده هاشون افتادند ! هیچکس ضرر نخواهد کرد به جز ما و بچه های معصوم که صدامون به هیچ جا نمی رسه !!!!
پاسخ + +1 0 --
فرهنگی 1396/11/27 - 22:34
حذف آمون از دوره ی ابتدایی تصمیم اشتباهی نیست اما مشکل آموزش وپرورش سیاسی کاری مسولان محترم آن در تمامی دوره ها می باشد چندمدت ذهن مردم و کارشناسان درگیر نظام 6-3-3 بود الان هم بحث آزمون مشکل اصلی گرفتن انگیزه از ستون فقرات آموزش وپرورش یعنی همکاران محترم فرهنگی است بنده شاغل در یکی از مناطق شهر تهران می باشم بیش از پنجاه درصدهمکاران مدارس نیروهای حق التدریس می باشد که بیش از 6 ماه است حقوق نگرفته اند بخش نامه تدریس مدیر ومعاون هم بلای جان دانش آموزان شده که اکثر روزها در آن ساعت معلم ندارند مشکل بعدی هم ساختار فیزیکی ناامن خیلی از مدارس می باشد اگر به متولیان اصلی آموزش وپرورش اهمیت داده شود تمامی این مشکلات مرتفع می گردد. اگر دلسوزان نظام فکر اساسی برای حل مشکلات آموزش وپرورش نکنند در سال های نه چندان دور مشکلات فراوانی دامن این کشور را خواهد گرفت.
پاسخ + +1 -1 --
کارشناس 1396/11/29 - 11:38
به نظر بنده که بازنشسته فرهنگی هستم وفرزندم فارغ التحصیل مدارس تیز هوشان بود والان در مقطقع کارشناسی ارشد سازه در دانشگاه علم وصنعت تحصیل می کند بنده چون کارشناس بودجه بودم سوال منطقی دارم سرانه اعتباری طرح شهاب برای هر دانش آموز چقدر است ؟ اعتبار کلی آن در سال تحصیلی 98-97چه میزان است ؟آیا در بودجه 97پیش بینی شده ؟ویا آیا طرح بدون پشتیبانی مالی قابل اجراء است ؟آموزش وپرورش قادر به پرداخت حق التدریس معلمان واضافه کار کادر اداری نیست وسرانه مدارس؛شیر مدارس و... نیست .آیا پشت پرده این تصمیم که باعث رونق مدارس غیر انتفاعی خواهد شد هدف واقعی آموزش وپرورش کم کردن هزینه ها است وجبران کسری بودجه ورونق مدارس غیر انتفاعی و....
پاسخ + +3 0 --
کارشناس 1396/11/29 - 11:59
وزیر محترم آموزش وپرورش وقتی مطالبات فرهنگیان سر به فلک می زند وقادر به پرداخت به روز حق الزحمه امتحانات وحق التدریس و اضافه کار پرسنل اداری نیستید اعتبار سرانه مدارس وشیر مدارس تخصیص نیافته وحتی مرخصی استفاده نشده پرسنل اداری سال 95تاکنون پردادخت نشده ! چگونه می خواهید طرح شهاب را اجراء کنید .اعتبار این طرح چه میزان است وآیا در بودجه 97 پیش بینی شده آیا هدف پشت پرده آموزش وپرورش کم کردن هزینه با رونق گرفتن مدارس غیر انتفاعی نیست ؟مدارس نمونه دولتی که بخش اعظم دانش آموزان آن از روستائیان هستند . آیا با این تصمیم شما متضرر نخواهند شد ؟بیایید با مردم صادق باشید شعاری برخورد نکنید شما از کارایی مدارس تیزهوشان ونمونه دولتی آگاه هستید واگر راست می گویید مدارس غیر دولتی را حذف ومدارس هیات امنایی را منحل وهمه مدارس را دولتی کنید تا مردم هیچ دغدغه ای نداشته باشند
پاسخ + +3 0 --
یک مادر 1396/11/30 - 21:58
با سلام انقدردم از روحیه بچه ها میزنید یک روانشناس پیدانمیشه بچه های ما بچه هااز تابستان دارن درس میخونن دوماه مانده به امتحان خبر میدن بچه های ششم قربانی شدن دو هفته است فرزند من ودوستا نش دچار افت تحصیلی و افسردگی شده اند چون نه بچه گی کرده اند ونه امتحان داده اند تورو خدا دست از دعوا برداری و اگه جدا سازی بده چطور تو یک مدرسه با طرح شهاب جدا سازی خوبه بذارین ششمششمیها
ن نسل بخت برگشته امتحان بده این همه عجله به خاطر چیه این امتحان که اجباری نیست هر کی آستر س داره نده
پاسخ + +3 0 --
کارشناس 1396/12/02 - 21:59
امه نمایندگان به رییس جمهور درباره انحلال مدارس استعدادهای درخشان + متن نامه
سرویس فرهنگی
نمایندگان در نامه ای به رئیس جمهور خواهان تجدیدنظر در انحلال مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و شیوه جذب آن ها شدند.
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
پاسخ + +2 0 --
کارشناس 1396/12/12 - 01:12
آقایان مدعی طرح شهاب چگونه از کلاس ششم دانش آموز نخبه را انتخاب کرده اید ؟!اسامی آنها را اعلام کنید ؟!اگر مدعی طرح جایگزین هستید ولی به نظر میرسد این فرار به جلو است البته تعدادی از آقایان صرفا مثل حزب باد هستند اگر وزیر محترم بگوید ماست سیاه است هزار دلیل می آورند ماست سیاه است ومی خواهند با مدح وستایش وزیر محترم جایگاه خود را محکم کند واگر وزیربعدی بگوید کی گفته ماست سیاه است من می گویم ماست سبز آنها در وصف این سخن سخرانی می کنند ومی گویند آری ماست سبز است نه پزوهشی نه نظر سنجی همان آقایان محترمی در شورای عالی آموزش وپرورش هستند روزی توسعه مدارس نمونه دولتی وتیز هوشان رارقم می زنند وروز دیگر آنرا موجب بی عدالتی واسترس زا می دانند وحذف آنرا کلید می زنند و توسعه مدارس غیر دولتی(غیر انتفاعی ) عدالت اجتماعی می دانند؟!
پاسخ + +3 0 --
فرهنگی 1396/12/15 - 08:50
موارد استرس زا برای معلمان_حذف تحصیل ضمن خدمت فرهنگیان
_حذف استفاده از حق مرخصی تمام وقت و نیمه وقت در هنگام تحصیل/حذف 5درصد افزایش سنواتی سالانه
_حذف رتبه تشویقی در ارزشیابی سالانه /حذف رتبه تشویقی فرهنگیان بسیجی
_ _حذف ده درصد تشویقی در ارزشیابی سالانه (برجستگی)
_حذف 20درصد تشویقی ارزشیابی حذف پاداش و کمک هزینه ازدواج سالانه .(برجستگی)
_حذف تعجیل در گروه ضمن خدمت فرهنگیان
_ حذف پاداش 176 ساعت در ضمن خدمت فرهنگیان
_ حذف اضافه کار ساعتی مدیر و معاونان
_ معاونین پرداخت اضافه کاری نوبت دوم عوامل اداری مدرسه در سه ماهه تابستان
_ حذف سرانه های آموزشی
_ حذف یارانه و بن کالا/حق مسکن
_ حذف پرداخت اضافه کار تقلیل ساعت معلمان بالای 20 سال
_حذف اضافه کار نوبت دوم سرایداران/حذف اضافه کارهای ساعتی/حذف پرداخت حق الزحمه اردوها
_ حذف نمره های کمی و اعداد
_ حذف کلاسهای ضمن خدمت حضوری
_ حذف کلاسهای ضمن خدمت غیر حضوری
_ حذف بازنشستگی زودتر از موعد/ حذف شیر مدارس
_ حذف پرداخت پاداش نقدی بازنشستگی
پاسخ + +3 0 --
فرهنگی 1396/12/15 - 09:35
طرفداران حذف سمپاد خود صاحبان مدارس غیردولتی
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: سابقه افرادی که طرفدار حذف مدارس سمپاد هستند بررسی تا مشخص شود چه تعداد از آنها مدرسه غیردولتی دارند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در برنامه تلویزیونی در خصوص حذف مدارس سمپاد اظهار کرد: این سوال مطرح است که آیا شورای عالی آموزش و پرورش این جایگاه را دارد که اقدام به حذف مدارس سمپاد کند؟ به نظر می‌رسد این مسئله جزو وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است، چرا که سند تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور که به تعریف نخبگان پرداخته‌اند در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده‌اند.
پاسخ + +2 0 --
معلم 1396/12/17 - 14:49
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت وگو با فارس عنوان کرد
تیزهوشان قربانی شتابزدگی، منفعت طلبی و سیاست زدگی/ چرا فقط تیزهوشان حذف شد؟
خبرگزاری فارس۱ روز پیش ۰ ۲۵ ۰
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تا به امروز هیچ دلیل محکمی مبنی بر اینکه چرا از بین حدود ۲۰ نوع مدرسه که حدود ۱۵ مورد آن غیردولتی است و قریب به اتفاق آنها با آزمون، دانش آموز می گیرند، تیزهوشان قربانی آزمون و تنوع مدارس شده است.
حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: تا به امروز هیچ دلیل محکمی مبنی بر اینکه چرا از بین حدود ۲۰ نوع مدرسه که حدود ۱۵ مورد آن غیردولتی است و قریب به اتقاق آنها با آزمون، دانش آموز می گیرند، تیزهوشان قربانی آزمون و تنوع مدارس شده است.

وی ادامه داد: اگر ملاک از بین بردن تنوع مدارس است چرا یک طرح کلی برای همه مدارس داده نمی شود؟ و اگر ملاک آزمون و استرس است، چرا فقط برای مدرسه تیزهوشان اجرا شود؟
پاسخ + 0 0 --
معلم وپدر 1396/12/18 - 19:30
واکنش ضرغامی به حذف دوره متوسطه سمپادها
اینگونه تصمیمات در راستای تقویت شبکه های مدارس غیرانتفاعی و حاکمیت پول و سرمایه استبه گزارش جماران، عزت الله ضرغامی در کانال تلگرامی خود نوشت: این روزها کلیدواژه «سمپاد» مورد بحث بخشی از مردم و تاحدی موجب نگرانی در خانواده های مرتبط شده است. «سمپاد» مخفف «سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» است.

از وظایف این سازمان اداره مدارس ویژه ی دانش آموزان دارای استعدادهای درخشان است.

دانش آموزان صاحب استعدادهای درخشان در سراسر کشور بدون توجه به بضاعت و تمکن مالی می توانند مورد «سنجش ملی» قرار گرفته و با هزینه کم و حتی در موارد خاص به صورت رایگان در این مدارس تحصیل کنند.

این فرآیند خیلی خوب است. عدالت آموزشی برای استعدادهای درخشان.
پاسخ + +1 0 --
کارشناس 1396/12/24 - 10:51
حسینی: فربه شدن مدارس غیردولتی به دنبال انحلال سمپاد/ شیوه جذب دانش‌آموز در مدارس سمپاد تغییر کند

در این رابطه نماینده مردم تهران ری شیمرانات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: اگرچه شیوه جذب دانش‌آموزان مدارس سمپاد مشکلات بسیاری دارد و باعث ایجاد استرس و نگرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌شود اما با این دلیل نمی‌توان مدارس سمپاد را به کلی منحل کرد.

فاطمه حسینی
حسینی با بیان اینکه شیوه نادرست جذب و انتقادها در راستای ارتقا کیفی این مدارس نباید عاملی برای حذف و انحلال مدارس سمپاد شود، افزود: با انحلال این مدارس عدالت آموزشی تحت تاثیر قرار می‌گیرد چرا که پس از انحلال سمپاد دانش‌آموزان مستعدی که توانایی مالی مناسبی دارند به مدارس غیردولتی مراجعه می‌کند درصورتی که دانش‌آموزان مستعدی که خانواده آنها در چرخه فقر گرفتار است امکان بهره‌مندی از امکانات مناسب آموزشی را ندارند؛ با انحلال مدارس سمپاد دانش‌آموزان نخبه به سمت مدارس غیردولتی سوق داده می‌شوند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/12/25 - 11:33
مسئولان ارشد آموزش‌و‌پرورش آزمون تیزهوشان را بدون استناد به هیچ مطالعه‌ای عامل استرس دانش‌آموزان معرفی می‌کنند. در حالی که دست‌کم 10 عامل استرس‌زای دیگر در مدارس وجود دارند که رغبت دانش‌آموزان را به تحصیل کاهش می‌دهد. تکالیف سنگین، ، مقایسه دانش‌آموزان با یکدیگر و اخذ کمک‌های اجباری و تبعات تأخیر والدین در پرداخت این کمک‌ها که دامن دانش‌آموزان را می‌گیرد، از جمله این عوامل استرس‌زا هستند که در سال‌های اخیر، دیده نشده به اندازه آزمون ورودی تیزهوشان مغضوب مدیران ارشد آموزش‌و‌پرورش قرار بگیرد.

در عین حال تفاوت نگذاشتن میان استرس محرک و اضطراب مخرب و بهره‌گیری از بار منفی واژه استرس برای همراه کردن والدین و دانش‌آموزان از سوی مسئولان آموزش‌و‌پرورش مسئله قابل‌توجهی است. به‌طوری که هیچ یک از این مدیران توجیه علمی ضرورت صفر کردن فشار محرک بر دانش‌آموزان برای تلاش بیشتر ارائه نمی‌کنند. به‌عنوان نمونه نتایج آزمون‌های تیلز و پرلز در سال‌هایی که ارزشیابی توصیفی جایگزین ارزشیابی نمره‌ای شده است، مؤید این مطلب است. افت چشمگیر نمره ایران در این آزمون‌ها در سال‌های اخیر حائز توجه است.
پاسخ + 0 0 --
دبیر بازنشسته 1396/12/25 - 14:33
160 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به رئیس جمهور، به انحلال مدارس استعداد های درخشان و نمونه دولتی اعتراض کرده اند تا مشخص شود که دست کم به باور ایشان، این اقدام با «عدالت» همخوان نیست. نامه ای که در صحن مجلس هم قرائت شده و ثابت می کند، برداشت مجلس و دولت از «عدالت» در این مورد خاص هیچ نزدیکی با یکدیگر ندارد. نکته ای که اگر مورد توجه دولتمردان قرار نگیرد، دور از انتظار نیست بطحائی به مجلس فراخوانده شده و مورد سؤال یا حتی از آن فراتر، استیضاح قرار گیرد.
اتفاقی که رقم خوردن آن در شرایطی که مجلس و دولت همسو هستند، ماجرا را عجیب تر جلوه می دهد؛ آنقدر عجیب که بد نیست به وزارت آموزش و پرورش توصیه کنیم تصمیم خود در خصوص انحلال این مدارس را موقت هم که شده متوقف کنند و پس از آن، بکوشند با ارزیابی ها و پژوهش های کامل تر، به گونه ای عمل کنند که طرحشان به مفهوم واقعی «عدالت» نزدیک تر شده و موجب صف بندی مخالفان و موافقان نشود.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی بازنسته 1396/12/29 - 16:43
چه های با استعداد روستایی که در مدارس نمونه دولتی باید تحصیل کنند باید کجا بروند ؟میدانم جواب در پشت پرده پنهان شده وآموزش وپرورش چرا فقیر وغنی را از هم جدا کرده ومدارس غیر انتفاعی را توسعه می دهند ومسئولان ووزیر محترم از توسعه مدارس غیر دولتی استقبال می کنند چرا درمدارس هیات امنایی برای کلاسهای فوق برنامه هزینه دریافت می شود ؟ شیر در مدارس توزیع نمی شود شاید توزیع شیردر مدارس هم استرس زا است ؟! همه اینها بهانه است بگویید بودجه نداریم می خواهیم تعداد مدارس غیر انتفاعی را هر سال زیاد وزیادتر کنیم وبه دنبال بهانه هستیم تا هیچ مدرسه ای بدون دریافت شهریه کلان از دانش آموزان ثبت نام نکند وهر سال برشهریه مدارس غیر انتفاعی افزوده وجیب تعدادی ازافراد مشخص وابسته پر شود ودر مدارس دولتی نیز به بهانه هیات امنایی هر سال شهریه بیشتری طلب کنیم ومردم را بیشتر ناراضی کنیم تا جایی که فقط ثروتمندان قادر به تحصیل در مدارس با بهره وری بالا باشندوفقرا هم خودشان می دانند چکار کنند وآیا این مطابق با قانون اساسی است ؟! که به آن افتخار می کنیم وادامه .....این داستان
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1397/01/06 - 21:47
الحمداله شما مرجع تشخیص مصلحت شده اید پس 160نماینده معترض به شما نامه بنویسد شاید شما نظرات را عوض کردید البته حذف تیز هوشان ونمونه دولتی مصلحت مدارس غیر انتفاعی وطرفدارات آنهاست .جدا کردن قشر متوسط وفقیر جامعه وتوسعه مدرسه پولدارهادر گسترش مدارس غیر انتفاعی چه مصلحتی که ما سر در نمی آوریم وخارج شدن از ماده 30قانون اساسی چگونه مصلحتی بنده نمی توانم تجزیه تحلیل بکنم ولی شاید مصلحت از ما بهتران باشد خدا می داند
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/06 - 22:24
سرویس فرهنگی
عضو هیات رئیسه مجلس درباره سرنوشت نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور درباره انحلال مدارس سمپاد و دانشگاه‌های علمی کاربردی دولتی توضیح داد.
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۴
محمدحسین فرهنگی
محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامه تعدادی از نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره انحلال مدارس سمپاد و دانشگاه‌های علمی کاربردی دولتی، گفت: هیات رئیسه مجلس پیگیر دریافت پاسخ این نامه‌ها بوده است و شنیده شده رئیس‌جمهور و مسئولان مربوطه در حال تجدید نظر هستند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/07 - 11:47
فارغ از درست یا غلط بودن تصویب طرح مذکور، این سؤال مطرح است که چرا موضع و رأی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر پرورش اختصاصی نخبگان و بر اساس تجربۀ چندی پیش در مورد ورود ایشان به مسئله سند آموزشی 2030 (که ایشان از باب ابرام بر خط‌مشی‌های آموزشی و تربیتی خود داشتند)، به نظر می‌رسد تصویب طرح اخیر، در تعارض با خط‌مشی تعیین‌شده از جانب ایشان است و بعید نیست که همچون قضایای 2030، شخصا، وارد عمل شوند، و این به معنای عدم توجه شورای محترم به وظایف محوله از جانب قانون است.

بسیج دانشجویی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، به‌عنوان یک تشکل دغدغه‌مند در ساحت تعلیم و تربیت و چشم بیدار عدالت‌طلبی در عرصۀ پرورش فرزندان انقلاب اسلامی، خواستار اعلام موضع صریح و منطقی شورای محترم انقلاب فرهنگی درباره حذف این مدارس است.

و الله ولی التوفیق»
پاسخ + 0 0 --
الناز 1397/01/22 - 22:03
من واقعا از آموزش وپرورش متشکرم

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور